Otatteko aurinkoa?

Miten on?

Moi vaan kaikille!
Miten raskaana suhtaudutte auringonottoon?
Mulla viimeinen kolmannes pyörähti käyntiin ja mieliville niin nauttia auringossa löhöilystä ja rusketuksesta..
MUTTA en toki vauvan terveyden uhalla..?

30

542

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hui hai

No ei siinä nyt kysymyksessä ole kuin oma terveytes... :) Palaminen on epäterveellistä, oli raskaana tai ei. Jos nyt vähän väriä pintaan haluaa niin siitä vaan, saat D-vitamiiniakin samalla. Ja ei tietysti kannata vatsaa yrittää ruskettaa, palaa nimittäin melkoisen helposti sellainen kumpu. ;)

• hui hai

Ai niin, jos haluaa aurinkorasvojen kemikaaleja välttää, niin kannattaa ostaa apteekista aivan pienille lapsille tarkoitettua aurinkorasvaa jossa on pelkästään fysikaalinen suoja. :)

• MELANOOMAAAAAAAA

En ota koskaan aurinkoa. Oleskelen paljon ulkona, mutta yritän suojata ihoni vaatteilla aina kun se on vain mahdollista.

• ögfxouglvf

Raskaus muuttaa jotenkin siten muistaakseni hormonitoiminnan kautta tuota uhoa, että palaa helpommin ja vaarana saada pysyviä jokakesäisiä pigmenttiläiskiä. Itselle näin kävi ja tiedän muitakin. Eli normaalia varovaisempi kannattaa olla.

• :))))))
        ögfxouglvf kirjoitti:

Raskaus muuttaa jotenkin siten muistaakseni hormonitoiminnan kautta tuota uhoa, että palaa helpommin ja vaarana saada pysyviä jokakesäisiä pigmenttiläiskiä. Itselle näin kävi ja tiedän muitakin. Eli normaalia varovaisempi kannattaa olla.

Okei..kiitti vastauksista! Menen siis maltilla,mutta en luovu siitä kokonaan:)

• miima891

Kookosöljyssä on 2 suojakerroin itsessään, eikä taatusti tule kemikaaleja. :) Itsellä kookosöljy on riittänyt myös ulkomailla (en ole koskaan palanut, enkä ole helposti palavaa sorttia.) Suomessa tuo riittää varmasti iholle joka kestää jonkinverran aurinkoa.

• voisinpa olla kalpea

Itse mm. lenkkeilen 10-12 tuntia viikossa ja nyt näillä helteillä en pysty enää pitämään kuin capreja ja toppeja. Aurinkorasvoja en haluaisi käyttää ja iho ruskettuu "väkisin". Kasvot ovat jo "mustat", koska olen keväällä lenkkeillyt meren jäällä.
      Tarvitsisin vinkkejä, miten suojata ihoa ruskettumiselta, muutenkin kuin vaatetuksella? Yritän ulkoilla iltamyöhällä/aamuvarhaisella, mutta aurinko paistaa kesäaikaan lähes vuorokauden ympäri. Pihammekin on melko varjoinen, mutta väriä tulee väkisin. :(

• Aurinko on myös hyväksi!

Jos haluaa noinniinku muuten olla ruskettumatta ( edellinen kirjoittaja) ei taida olla vaihtoehtoja kuin olla olematta auringossa ..mutta jos mietit terveys puolelta asiaa.ni ei se itse RUSKETTUMINEN ole se " uhka".
        Rusketushan on ihon oma suojakeino aurinkoa vastaan.
        Eli parempi,että ruskettuu kuin se,että toisilla on ongelma ,että palaa..
        Itse onneksi kuulun ruskettujiin:)
        Sitten taas tämä ihosyöpä riski.
        Kannattaa muistaa,että auringolla on satoja hyviä vaikutuksia!
        Tutkimusten mukaan se ennaltaehkäisee myös useita syöpiä.niistä ei vain puhuta .
        Ihosyöpä riski toki on..kun polttaa itsensä toistuvasti tai on taipumusta sairastua siihen muutenkin.tai liioittelevasti vuositoisensa perään itseään ruskettaa..
        Me täällä Suomessa saadaan niin vähän aurinkoa,että järkeä käyttämällä ja kohtuudessa pysymisellä saavutetaan varmastikin eniten myönteisiä vaikutuksia!
        Jos aurinko tarkoittaisi ihan niin suoraan syöpää kuin mitä siitä vauhkotaan..niin miten ihmeessä vaalea ihoiset tai edes mustat ihmiset aurinkoisissa maissa eivät kuole pääosin ihosyöpään?
        Ei se aurinko ole yhtään sen terveellisempi tai parempi muuallapäin maailmaa kuin täälläkään..ihan se sama aurinko mollottaa uv-säteilyineen päivineen..
        Eli AURINKO ei ole se syy ihan varmasti.vaan se miten aurinkoa otetaan .jos ei iho kestä ja on taipumusta palaa kannattaa toki olla erityisen varovainen..mutta tässäkin asiassa ollaan yksilöitä ja itse kun en pala vaan rusketun.niin enpä ole koskaan ottanut asiasta myöskään stressiä!
        Et eiköhän kohtuus kaikessa päde tässäkin.
        Jos aurinkoa saa esim.sen takia,että tykkää lenkkeillä,liikkua luonnossa,tehdä pihatöitä ym..ym..
        Niin en minä ainakaan esim.niitä lopettaisi sen takia että aurinko paistaa:) päinvastoin !
        Mikäs sen mukavampaa kuin hyvä sää ihmiselle joka lähtökohtaisesti on reipas ja liikkuu ja saa myös siitä terveydelle positiiviset vaikutukset!
        Nautitaan suomen lyhyestä kesästä .muutamasta aurinkoisesta päivästä ja kerätään elimistöön sen hyviä puolia taas pitkän synkän kauden varalle!
        Ei VARMASTI olla isossa riskiryhmässä auringon liikasaamisen kannalta! Sen nyt tajuaa jo kun laskee montako aurinkoista kuukautta on vuodesta versus pimeää..
        Lähinnä ihmettelen miksi kukaan ei ole huolissaan siitä ,että mitä vaikutuksia on sillä,että me täällä pohjolassa altistutaan jatkuvalle pimeydelle,kuivalle huoneilmalle ja pakkaselle..
        Olemme myös itsemurha tilastojen kärjessä.meillä on masentuneita ihmisiä ennätysmäärät jo teineissä.on astmaa,allergiaa vaikka sun mitä!
        Siihen annetaan kaupallinen vastaus ..pillereitä purkista!
        Miksi kaikissa muissa asioissa sitten kannatetaan luonnon omia keinoja??

Korostan vielä..kohtuuskaikessa ja itseään kuunnellen!
        Raskaus ajan auringon ottoon en osaa ottaa kantaa,mutta itse aion mennä siinäkin maalaisjärjellä!
        Ei sekään nyt ihan normaalia ole,kun Kokoajan vain lista kasvaa mitä en saisi syödä,tehdä ym..ym..en saisi edes nukkua kuten hyvältä tuntuu..hei haloo! Millä tämä ihmiskunta on selvinnyt vuosituhannelle kuolematta sukupuuttoon mitä elämme jos KAIKKI nämä nykyajan hössötykset on niin koveenhakattuja.
        Ihmisiä vain pelotellaan,että saadaan ne kiinnittämään huomioo ylipäätänsä asiaan:)

• voisinpa olla kalpea
        Aurinko on myös hyväksi! kirjoitti:

Jos haluaa noinniinku muuten olla ruskettumatta ( edellinen kirjoittaja) ei taida olla vaihtoehtoja kuin olla olematta auringossa ..mutta jos mietit terveys puolelta asiaa.ni ei se itse RUSKETTUMINEN ole se " uhka".
        Rusketushan on ihon oma suojakeino aurinkoa vastaan.
        Eli parempi,että ruskettuu kuin se,että toisilla on ongelma ,että palaa..
        Itse onneksi kuulun ruskettujiin:)
        Sitten taas tämä ihosyöpä riski.
        Kannattaa muistaa,että auringolla on satoja hyviä vaikutuksia!
        Tutkimusten mukaan se ennaltaehkäisee myös useita syöpiä.niistä ei vain puhuta .
        Ihosyöpä riski toki on..kun polttaa itsensä toistuvasti tai on taipumusta sairastua siihen muutenkin.tai liioittelevasti vuositoisensa perään itseään ruskettaa..
        Me täällä Suomessa saadaan niin vähän aurinkoa,että järkeä käyttämällä ja kohtuudessa pysymisellä saavutetaan varmastikin eniten myönteisiä vaikutuksia!
        Jos aurinko tarkoittaisi ihan niin suoraan syöpää kuin mitä siitä vauhkotaan..niin miten ihmeessä vaalea ihoiset tai edes mustat ihmiset aurinkoisissa maissa eivät kuole pääosin ihosyöpään?
        Ei se aurinko ole yhtään sen terveellisempi tai parempi muuallapäin maailmaa kuin täälläkään..ihan se sama aurinko mollottaa uv-säteilyineen päivineen..
        Eli AURINKO ei ole se syy ihan varmasti.vaan se miten aurinkoa otetaan .jos ei iho kestä ja on taipumusta palaa kannattaa toki olla erityisen varovainen..mutta tässäkin asiassa ollaan yksilöitä ja itse kun en pala vaan rusketun.niin enpä ole koskaan ottanut asiasta myöskään stressiä!
        Et eiköhän kohtuus kaikessa päde tässäkin.
        Jos aurinkoa saa esim.sen takia,että tykkää lenkkeillä,liikkua luonnossa,tehdä pihatöitä ym..ym..
        Niin en minä ainakaan esim.niitä lopettaisi sen takia että aurinko paistaa:) päinvastoin !
        Mikäs sen mukavampaa kuin hyvä sää ihmiselle joka lähtökohtaisesti on reipas ja liikkuu ja saa myös siitä terveydelle positiiviset vaikutukset!
        Nautitaan suomen lyhyestä kesästä .muutamasta aurinkoisesta päivästä ja kerätään elimistöön sen hyviä puolia taas pitkän synkän kauden varalle!
        Ei VARMASTI olla isossa riskiryhmässä auringon liikasaamisen kannalta! Sen nyt tajuaa jo kun laskee montako aurinkoista kuukautta on vuodesta versus pimeää..
        Lähinnä ihmettelen miksi kukaan ei ole huolissaan siitä ,että mitä vaikutuksia on sillä,että me täällä pohjolassa altistutaan jatkuvalle pimeydelle,kuivalle huoneilmalle ja pakkaselle..
        Olemme myös itsemurha tilastojen kärjessä.meillä on masentuneita ihmisiä ennätysmäärät jo teineissä.on astmaa,allergiaa vaikka sun mitä!
        Siihen annetaan kaupallinen vastaus ..pillereitä purkista!
        Miksi kaikissa muissa asioissa sitten kannatetaan luonnon omia keinoja??

Korostan vielä..kohtuuskaikessa ja itseään kuunnellen!
        Raskaus ajan auringon ottoon en osaa ottaa kantaa,mutta itse aion mennä siinäkin maalaisjärjellä!
        Ei sekään nyt ihan normaalia ole,kun Kokoajan vain lista kasvaa mitä en saisi syödä,tehdä ym..ym..en saisi edes nukkua kuten hyvältä tuntuu..hei haloo! Millä tämä ihmiskunta on selvinnyt vuosituhannelle kuolematta sukupuuttoon mitä elämme jos KAIKKI nämä nykyajan hössötykset on niin koveenhakattuja.
        Ihmisiä vain pelotellaan,että saadaan ne kiinnittämään huomioo ylipäätänsä asiaan:)

Kyllä ulkoilu tosiaan mieltä piristää, mutta itse saan auringosta rumentavia luomia, joita sitten joudun käydä säännöllisesti poistattamassa. :(
        Poistetuissa luomissa ei onneksi (satunnaistestauksella) ole ollut syöpään viittaavia muutoksia.

Ihoni ei tietenkään enää varsinaisesti pala, koska ulkoilen niin säännöllisesti ja harvemmin olen keskipäivän auringossa. Silti itse toivon kylmää sadekesää, sillä jo tämä viikonloppu on ollut lenkkeilyn kannalta tukalaa. Tunninkin lenkille pitää ottaa vesipullo mukaan, sillä mittari näytti meillä esim. toissapäivänä klo 19 aikaankin yli 30 astetta! Minun ongelmani on se, että en haluaisi jättää ulkoilua väliin - satoi tai paistoi. :)

Sisaruksillani on ollut melanoomaa, okasolu- ja tyvisolusyöpää ja yksi heistä on kuollut melanoomaan eli minulla on todellinen syy yrittää välttää liikaa aurinkoa. Aurinkoa en mene koskaan "ottamaan" esimerkiksi rannalle.

• lämpöä riittää...
        voisinpa olla kalpea kirjoitti:

Kyllä ulkoilu tosiaan mieltä piristää, mutta itse saan auringosta rumentavia luomia, joita sitten joudun käydä säännöllisesti poistattamassa. :(
        Poistetuissa luomissa ei onneksi (satunnaistestauksella) ole ollut syöpään viittaavia muutoksia.

Ihoni ei tietenkään enää varsinaisesti pala, koska ulkoilen niin säännöllisesti ja harvemmin olen keskipäivän auringossa. Silti itse toivon kylmää sadekesää, sillä jo tämä viikonloppu on ollut lenkkeilyn kannalta tukalaa. Tunninkin lenkille pitää ottaa vesipullo mukaan, sillä mittari näytti meillä esim. toissapäivänä klo 19 aikaankin yli 30 astetta! Minun ongelmani on se, että en haluaisi jättää ulkoilua väliin - satoi tai paistoi. :)

Sisaruksillani on ollut melanoomaa, okasolu- ja tyvisolusyöpää ja yksi heistä on kuollut melanoomaan eli minulla on todellinen syy yrittää välttää liikaa aurinkoa. Aurinkoa en mene koskaan "ottamaan" esimerkiksi rannalle.

Et ilmeisesti asu Suomessa?

• voisinpa olla kalpea
        lämpöä riittää... kirjoitti:

Et ilmeisesti asu Suomessa?

Kyllä asun, eteläisessä Suomessa meren rannalla. Hellettä on nyt piisannut melko tarkkaan kuukauden päivät.

• ddddd:tä

Mäkin luulin, et pitää "välttää auringossa oloa kun palan aina niin herkästi". Sit aloin nauttia läpi vuoden d-tä purkista 50mikrogrammaa/vrk ja kas kummaa en ole palanut viiteen vuoteen yhtään vaikka olen ollut topissa ja shortseissa ulkona ihan niin paljon kun on huvittanut.

• 100µg
    • 33+1

Se suojaus on se tärkein. Ja se D-vitamiinin nauttiminen oraalisesti ei sitten ole riittävä suoja. (tätä samaa D-vitamiinimainontaa vähän joka osiossa)..

• ei rasvaa

Kyllä ulkona voi ihan normaalisti olla päivällä. Kunhan nyt ei ihan heti keväällä, kun iho on vielä vaalea ja tottumaton aurinkoo, niin ole siellä tuntitolkulla.

Ihosyövät ovat lisääntyneet aivan samassa tahdissa kuin aurinkorasvojen käyttö.

Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UVB-indeksi on vähintään 3, kello 10-16 välisenä aikana vähintään kädet ja jalat paljaina. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia.

Auringosta saatavan D-vitamiinin tärkeydestä ei ole puhuttu riittävästi siitä syystä, että tieto sotii aurinkorasvaa myyvän kosmetiikkateollisuuden etuja vastaan.

Harva aurinkovoide täysin turvallinen - iso osa jopa lisää ihosyövän riskiä

http://www.terve.fi/ihosyopa/harva-aurinkovoide-taysin-turvallinen-iso-osa-jopa-lisaa-ihosyovan-riskia

"Jos levitämme ihollemme kemikaalicocktail-aurinkorasvoja, häiritsemme tehokkaasti ihollamme tapahtuvaa d-vitamiinisynteesiä sekä muita iholla muodostuvia fotoreaktiivisia yhdisteitä. Mitä korkeampi on rasvan SPF-kerroin - sitä enemmän siinä on kemikaaleja. Kemikaalit häiritsevät kehon hormonitoimintaa ja ne saattavat mm. laukaista estrogeeniriippuvaisia syöpiä rinnoissa, kohdun limakalvossa ja eturauhasessa. Jos haluamme välittää ympäristöstämme ja syödä kaloja, niin huomioitava seikka on myös se, että aurinkorasvamme ja niiden sisältämät kemikaalit ajautuvat pesuvesien mukana vesistöihin, jotka voivat sitten vaikuttaa negatiivisesti kaloihin. Täältä voit lukea lisää aurinkovoiteiden haitoista."

http://balanssi.blogspot.fi/2012/06/kuinka-valttaa-auringossa-palaminen.html

Uima-allas saattaa tehdä aurinkorasvasta syöpäpommin!

http://www.terveydentukipilarit.fi/terveysinfo/uutiset/51/

Auringonvalon ja d-vitamiinin puutos on kuitenkin linkitetty yli 70 syöpätyyppiin. Toki melanooman riski lisääntyy auringossa kärvistellessä, mutta samalla kuitenkin useiden muiden syöpien riski pienenee. Melanooman kuolimisen riski 75 ikävuoteen mennessä on ~0,3%, kun taas kaikkien syöpien riski on yhteensä 9,65%. Tarvitsemme auringonvalosta UVB-säteitä, joiden avulla muodostamme ihollamme d-vitamiinia.

Varmin tapa saada D-vitamiinia on ottaa aurinkoa keskipäivällä ja ilman rasvaa. Mutta vain sen verran, että ei pala. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UV-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16.

Iltalehti uutisoi äskettäin, että suomalaislapsilla on todettu murtumia ja jopa osteoporoosia, jotka ovat vältettävissä D-vitamiinia lisäämällä. Helsingin alueella tehdyn tutkimuksen mukaan jopa 99 prosenttia helsinkiläisistä koululaisista kärsii D-vitamiinin puutteesta. Iltalehdessä haastateltu ylilääkäri Raimo Rintala suosittelee 50 mikrogramman D-vitamiinilisää myös lapsille.

Eli jos ette syö D-vitamiinilisää, aloittakaa nyt!

D-vitamiinin todellinen tarve syyskuun alusta toukokuuhun on 25-125 µg päivässä. Jotkut voivat tarvita enemmänkin, mutta suurempien annosten olisi hyvä perustua D-vitamiinitasojen mittaukseen. Omat D-vitamiinitasonsa voi kuitenkin käydä mittauttamassa, jotta tietää, missä mennään.
      http://terveyshymy.fi/artikkelit/d-vitamiinin-puutos-on-suuri-terveysriski

• miima891

Kun olin lapsi, mulla ei koskaan käytetty aurinkorasvoja, eikä myöskään vaaleammalla veljelläni. Emme palaneet ikinä. Söimme d-vitamiinilisää ympärivuoden, ja uskon tämän olleen osasyy siihen, ja erityisesti se ettemme ole sotkeneet elimistön omaa d-vitamiinintuotantoa kemikaaleilla (aurinkorasvoilla)
      Olimme jokainen kesä tummia kuin lämpimien maiden ihmiset.

Enkä ole palanut kertaakaan vielä tähänkään päivään mennessä, ja ainoa suoja jota olen käyttänyt on ollut kookosöljy. Ylempänä kirjoitinkin jo tästä.

Pari kertaa thaimaassa ollessani (kuukauden reissu) kokeilin aurinkorasvaa ensinmäisinä päivinä, mutta paloin välittömästi. Joten siirryin takaisin kookosöljyyn.
      Kohtuus tosiaankin kaikessa, itsekkin ulkomailla poistun auringosta jos alkaa tuntuun että iho kärventyy, tai se alkaa punoittamaan. Liika on aina liikaa, ei sitä ittiään kannata grillata kuitenkaan.

Mutta silloin kun aurinkorasvat tulivat, niin ihosyöpien määrä räjähti kasvuun. Miksei siitä puhuta? Nyt tosin on ruvettu jo puhumaan hieman auringonoton HYÖDYISTÄ. Just uusimmassa iltasanomissa oli pitkä juttu asiasta, ja siitä että ihosyöpiä on verrattain niin paljon vähemmän kuin sydän-ja verisuonitauteja, (joihin aurinko auttaa.) että auringonottoa taas suositellaan, ja nimenomaan ilman suojakertoimia.

• Auringonpalvoja2013

Minä ainakin otan aurinkoa oikeastaan kaikkina päivinä, jolloin se on mahdollista. Suojakertoimena oon käyttänyt viittäkymppiä välttyäkseni pikmenttiläiskiltä ja palamiselta. Ulkona olen ollut kahdesta tunnista viiteen viime aikojen aurinkoisina päivinä. Kertaakaan en ole palanut. Edes vatsa ei ole palanut, vaikka joku siitä varoitteli. :D

Uskon, että tuolla Suomen auringon alla voi rasvattuna maata ihan huoletta raskaanakin. Mukavaa kesää!

• kemikaalia iholle

Valitettavasti vain runsas aurinkorasvan käyttö on jo melkoinen kemikaalialtistus sekä itselle että sikiölle. Enkä tarkoita nyt mitään "apua en voi käyttää aurinkorasvaa kun siinä on kemikaaleja" -hysteriaa, vaan tuollaista runsasta käyttöä. Itse käytän aurinkorasvaa harvoin vaikken ole raskaanakaan, koska tosiaankin kemikaaleja niissä on melkoiset määrät. Muutenhan ne eivät auringolta suojaisikaan.

• miima891

Itseasiassa raskauden aikana aurinkorasvan käyttö kielletäänkin, ihan virallisissa lähteissä, tai sitä ei ainakaan suositella. Ja jos käyttääkin, niin suositellaan käyttämään lapsille tarkoitettuja rasvoja. Koska niistä imeytyy ihon läpi niin paljon kemikaaleja elimistöön.

• 100µg

Suomen kesä on niin lyhyt ja hellepäiviä vähn, että olkaa hyvät ihmiset päivällä auringossa, jos se vain on mahdollista.

D-vitamiinia syödään purkista lähes läpi vuoden, mutta auringolla on muutakin hyvää tekevää iholle.

Vuoden D-vitamiinit maksaa 10 euroa ja sillä säästyy monelta sairaudelta.

• miksi?

Miksi ihosyövät ovat lisääntyneet samaa tahtia kuin aurinkorasvojen käyttö?

• Aurinko on paras!!!

En osaa sanoa..en käytä.koska lukeutuu sarjassamme asioihin jotka on tulleet vasta vähän aikaa sitten " pakollisiksi " käyttää jos vertaa kuinka kauan ihmisiä on ollut.joten itse uskon ,että ihmisen oma iho ja elimistö on tässäkin paras suoja..ollaan auringossa niin paljon kuin kestetään ilman voiteita tms..
        Ei niitä ennenkään ollut,joten kaupallista hömppää ja voiteista valmistajien tutkimustuloksia varmasti nuokin..
        Turhia kemikaaleja ja vielä maksaa maltaita ja ihmiset maksaa kun ne on riittävän hyvin peloteltu aiheesta !
        Maalaisjärki tässäkin on ainakin minun mielipiteeni ja minä rakastan aurinkoa monin tavoin ..on ihana saada väriä,mutta muutenkin ..olen kesällä täysin eri ihminen kuin talvella ! Jaksaa vaikka mitä,kun saa nauttia tuosta luonnon omasta piristyspallosta:)

• ei rasvoja

Tässä 1:n aurinkorasvavalmisteen sisältö

Tuotteen ainesosat

AQUA / WATER
      C12-15 ALKYL BENZOATE
      GLYCERIN
      PROPYLENE GLYCOL
      ISOHEXADECANE
      TITANIUM DIOXIDE
      BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE
      NYLON-12
      OCTOCRYLENE
      ZEA MAYS STARCH / CORN STARCH
      ALCOHOL DENAT.
      POTASSIUM CETYL PHOSPHATE
      SYNTHETIC WAX
      ETHYLHEXYL TRIAZONE
      ACRYLATES/C10-30 ALKYL ACRYLATE
      CROSSPOLYMER
      ALUMINIUM HYDROXINE
      BIS-ETHYLHEXYPHENOL METHOXYPHENYL TRIAZINE
      CAPRYLYL GLYCOL
      DIMETHICONE
      DISODIUM EDTA
      DROMETRIZOLE TRISLOXANE
      GLYCERYL STEARATE
      PALMITIC ACID
      PEG-100 STEARATE
      PHENOXYETHANOL
      SILICA
      STEARIC ACID
      TOCOPHEROL
      TRIETHANOLAMINE
      XANTHAN GUM PARFUM / FRAGRANCE

• rahat tän syöpä sul

Miksi ihosyövät lisääntyvät samaa tahtia kuin aurinkorasvojen käyttö?

Suomessa rekisteröidään nyt vuosittain jo yli 1300 uutta tapausta, kun 1980-luvulla niitä oli vain noin 400 vuodessa. Nyt melanooma on jo kuudenneksi yleisin syöpä.

"Väärä käsitys aurinkovoiteiden syöpää estävästä vaikutuksesta pysyy julkisuudessa rahanahneen aurinkovoideteollisuuden ja syöpäteollisuuden pelotellessa ihmisiä vuorotellen. Miten sopivasti sattuukaan, että nämä auringon mustamaalaajat unohtavat mainita, että lähimpänä päiväntasaajaa asuvilla ihmisillä on vähiten ihosyöpää. Sen sijaan kesän lähestyessä media pommittaa meitä päivittäin myyteillä, joiden mukaan auringon säteiltä suojautuminen suojaisi meitä jotenkin siltä ainoalta asialta, jonka auringonsäteet itse asiassa ehkäisevät, eli syövältä. Auringon UV-säteilyltä suojautuminen vaikuttaa dramaattisesti D-vitamiinin tuotantoomme, mikä johtaa korkeampaan kuolleisuuteen, sairauksiin ja mielenterveysongelmiin. Mikä ironisinta, aurinkovoiteet itsessään aiheuttavat syöpää."

http://www.magneettimedia.com/on-aika-paivittaa-tietosi-aurinkovoiteiden-kaytosta/

Minun lapsuudessa ja nuoruudessa 70-90-luvulla kaikki oli aina koko kesän ulkona, niin aikuiset kuin lapsetkin. Se oli normaalia elämää. Syksyllä kaikki lapset oli ruskeita kuin piparit. Mitään rasvoja ollut. Lapset eivät edes saaneet kauniilla säällä koskaan olla sisällä leikkimässä. Itse vietin koko lapsuuteni kesät mökillä meren rannalla mummin luona. Joten eikun kaivamaan kaikki vaan niitä vanhoja kesäkuvia ja katsomaan kuinka ulkona oltiin ja oltiin ruskeita.

Ja kellään ei ollut mitään aurinkolasejakaan.

Ja se ajan mummot ja vaarit näkee ihan hyvin. Ei mitään vikaa silmissä.

• LKT43

No juu, magneettimedia onkin uskottava lähde;))))

Se palamisen välttäminen on edelleen erittäin tärkeätä!

• Lähde.

• meee788

Joo ite kans muistan 90 luvulta lapsuuteni, ei kenelläkään ollu mitään aurinkosuojia. Ja minäkin olin ruskea kuin papu! En koskaan palanut, kun aurinkoon oli totuttu jo ihan keväästä alkaen, eikä pilattu ihon suojakerrointa rasvoja läträämällä. Ulkona oltiin aamu seitsemästä ilta seitsemään.

Nykyään tunnutaan olevan tuon kemikaaliteollisuuden manipuloinnin takia niin hysteerisiä ettei lapsia uskalleta pihalle päästää ollenkaan, ja jos päästetään niin litran kerros kemikaalivoidetta iholla, ettei varmasti pääse d-vitamiini imeytymään.

Sairasta touhua! Kun tutkimustulokset tosiaan kertoo ihosyövistä ihan muuta.

Ei me oltais tänne maapallolle synnytty jos aurinko ois meille myrkkyä ja aiheuttais syöpää.

• missä järki?

Meitä ei olisi täällä Suomessa, jos aurinko ilman kemikaalirasvaa olis vaarallista.

Missä on se maalaisjärki?

"No juu, magneettimedia onkin uskottava lähde;))))"

No paljon parempi lähde kuin rasvakauppias =)

• kyllä otan ja nautin

"Maailman paras stressilääke – pari sanaa auringosta

Aurinko on tänä kesänä paistanut kotimaassa harvinaisen paljon – toivottavasti olet myös muistanut siitä nauttia. Aurinko on hyvinvoinnillesi yksi huikeimmista asioista, ja vieläpä täysin ilmainen. Jos alitajunnassasi on vielä pelko siitä, että aurinko olisi melanooman suurin syy, omaa käsitystään voi tarkastaa esimerkiksi tästä linkistä

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/11/20/deadly-melanoma-not-due-vitamin-d-deficiency.aspx"

http://samisundvik.com/2013/06/25/maailman-paras-stressilaake-pari-sanaa-auringosta/

• otan aurinkooo

Farmaseutti: Aurinkorasva vaaraksi pienelle lapselle - Vaikutuksia kehitykseen ja kasvuun

http://yle.fi/uutiset/aurinkorasva_vaaraksi_pienelle_lapselle_-_vaikutuksia_kehitykseen_ja_kasvuun/6724008

Michael Holickin mukaan auringolla ja D-vitamiinivalmisteilla ei ole merkittävää eroa D-vitamiinin lähteinä. Auringonoton etuna on kuitenkin se, että saadessamme aurinkoa elimistössämme muodostuu myös hyvän olon tunnetta synnyttävää beetaendorfiinia ja verisuonille terveellistä typpioksidia sekä lukuisia muita fototuotteita, joiden merkitystä vielä tutkitaan. Paras aika ottaa aurinkoa on keskipäivä noin klo 12–15.
      http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bFxSM0rE0WY

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe