Huostaanottoa ei vahvistettu

PeriksiEnAnnaKoskaan

Oikeus voitti ja lapset pääsi samantien kotiin. Sossujen laatima huostaanottohakemus hylättiin hallinto-oikeudessa täysin. Lähes vuoden kestänyt taistelu lasten takaisin saamiseksi on päättynyt onnellisesti!

21

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taistelkaa voittoon

Onnea! Sitä ihmettelen, että miten tämä prosessi on hallinto-oikeudessa kestänyt vuoden?? Se on aivan liian pitkä ja raastava aika lapsille ja vanhemmille. Tuollaisia laittomia huostaanottoja ei kerta kaikkiaan saa tapahtua!. Tässä tapahtui oikeus, mutta monissa tapauksissa hallinto-oikeudet uskovat vain sossujen olettamukset ja sanomiset, olivat ne kuinka vääriä tahansa. Toivottavasti tämä antaa toivoa niille, jotka vielä odottavat oikeuden toteutumista ja lapsiaan kotiin. Tiedän niitä vanhempia, jotka eivät jaksa taistella ja luovuttavat. Periksi ei pidä antaa koskaan!

• Taistelu jatkuu

HIENO JUTTU!

• miten kullakin

Miksi lapset huostattiin vuodeksi, kun ei ollut mitään syytä? Outoa?

Meillä oli syytä ja lapset pääsivät hyvään sijaishuoltopaikkaan. Se on nykyään se oleellisein juttu: onko sijaishuoltopaikka hyvä?

• ei kukaan täydelline

No sosiaalityön tekijät tekevät virheitä niinkuin muutkin työn tekijät.

• kerro ihmeessä
        ei kukaan täydelline kirjoitti:

No sosiaalityön tekijät tekevät virheitä niinkuin muutkin työn tekijät.

No mistä sellainen väärinkäsitys ja virhe sai alkunsa. Ei niitä lapsia nyt esim. leikkipuistosta tuosta vaan haeta. Mitä sossut luulivat virheellisesti?

• ei kukaan täydelline
        kerro ihmeessä kirjoitti:

No mistä sellainen väärinkäsitys ja virhe sai alkunsa. Ei niitä lapsia nyt esim. leikkipuistosta tuosta vaan haeta. Mitä sossut luulivat virheellisesti?

Mistä minä tiedän, kun en ole aloittaja
        Sosiaalityön tekijät tekevät virheitä siinä missä muutkin omissa töissään.
        Lapsellista luulla, että Suomessa on yksi ammattiryhmä, joka ei ikinä tee väärin.

• joku syy
        ei kukaan täydelline kirjoitti:

Mistä minä tiedän, kun en ole aloittaja
        Sosiaalityön tekijät tekevät virheitä siinä missä muutkin omissa töissään.
        Lapsellista luulla, että Suomessa on yksi ammattiryhmä, joka ei ikinä tee väärin.

Niin, mutta eivät kuitenkaan summamutikassa hae mistään lapsia. Se on saletti.

• et sinä tai minä
        joku syy kirjoitti:

Niin, mutta eivät kuitenkaan summamutikassa hae mistään lapsia. Se on saletti.

Se syy voi olla mitä sattuu. Turha alkaa luottamaan liikaa toisten ammattitaitoon.

• bea00

Onnea.. Tuli hyvä mieli tuosta. Oikeus onneksi voitti.
      Meilläkin lapsi pääsi sairaalaan ja pois "muka sairaalasta".
      Sinne pääsee vieraileen vaikka joka päivä.

• kaltoin kohdellaan

Joskus toteutuu, jos lapsi pääsee HYVÄÄN sijaishuoltopaikkaan.

Osa sijaishuoltopaikoista on kuitenkin täysin ala-arvoisia, joten vanhemmat olkaa valppaina.

• outoa opetusta

Kumma kun se Suomen laki ei aina autakaan - mitä tällä palstalla on sanottu alle 1% saa oikeutta hallinto-oikeudessa. Siitä ei voi vetää muuta johtopäätöstä, kuin että on omituista tuo oikeustieteellisen opetus. Opetetaankohan sitä opiskelijakuntaa lainkaan ajattelemaan lapsen etua. Kysyn vaan?

• risut kiiltää
        outoa opetusta kirjoitti:

Kumma kun se Suomen laki ei aina autakaan - mitä tällä palstalla on sanottu alle 1% saa oikeutta hallinto-oikeudessa. Siitä ei voi vetää muuta johtopäätöstä, kuin että on omituista tuo oikeustieteellisen opetus. Opetetaankohan sitä opiskelijakuntaa lainkaan ajattelemaan lapsen etua. Kysyn vaan?

Mutta luotetaan sitten kohtaloon: onni täällä vaihtelee tai että onni yksillä, kesä kaikilla.

Kyllä se aurinko joskus paistaa risukasaankin. Ei aina vaan hienostoporukalle ja muita paremmille ihmisille.

• Jos tuollaiset
        risut kiiltää kirjoitti:

Mutta luotetaan sitten kohtaloon: onni täällä vaihtelee tai että onni yksillä, kesä kaikilla.

Kyllä se aurinko joskus paistaa risukasaankin. Ei aina vaan hienostoporukalle ja muita paremmille ihmisille.

Jos aloitus on totta niin ei hyvää päivää niille todellisen aiheettoman huostaanoton kokeneille.

• No Mistä

Ne niinsanotut aiheetomat huostat sitten johtuu. Heittääkö viranomaiset vain tikkaa, ja mihkä tikka sattuu osumaan päätäävät tuolta haetaan lapset pois Ei kyllä mahdu minun päähäni. Minusta jos perhe on ihan normaali, ei virkalijat tule ilman aihetta . Jos pelkästä kiljumisesta ja huutamisesta tullaan hakemaan lapset huostaan KYLLÄ MINÄ SITTEN OLEN ONNELLINEN KUN EI NIIN OLE TAPAHTUNUT

• nemu k

Ennakkoluulot, väärinymmärrykset, suurentelu, muiden mahdollisuuksien unohtaminen, epäammatillisuus, kauna ym. ym.

Mieti tilanteita enemmän.

• bulls eye

Lähtökohtana lastensuojelun tuloon perheisiin on lastensuojeluilmoitus.

Koulusta, poliisilta, neuvolasta, seurakunnasta, lasten iltapäiväkerhosta, palo-ja hälytystehtävien parissa työskenteleviltä, terveydenhuollosta, hammaslääkäriltä, eli oikeastaan kaikilta ja kun siihen lisätään vielä kaikki nimettömänä ilmoitetut niin onhan siinä jo populaa kerrakseen. Viranomaisilta ja virkatehtävissä olevilta velvoitetaan se ilmoitus tekemään, muut saa sitten tehdä vaikka kiusallaan jos niin haluaa.

Nyt sitten vasta alkaa se tikanheitto ja toivoa vain sopii, ettei viranomaisella ole tikkakerhon jäsenyyttä. Helposti vähän pelästynyt ja kriisissä oleva perhe jää kisassa kakkoseksi.

• bulls eye

Onnea perheellesi. Voitko valaista missä hallinto-oikeudessa tämä hakemus kumottiin.
      Oliko lastensuojelulla oma asianajaja paikalla?

Teidän tapauksessa puoltavia henkilöitä oli paljon, vaikuttiko asiaan?

Hienoa, jos voisit vielä käydä tällä palstalla kertomassa asioista, jotka voivat auttaa muita.

• virhe myönnettiin

Ei kai hän nyt roiku netissä, jos lapset ovat tulleet kotiin. Pöljä jo ajatuksenakin. Totta kai viettää aikansa mieluummin lastensa kanssa, kuin jollain rupisella Suomi24 - palstalla.

Ehkä sossut myönsivät virheenä, ja aloittaja sai sen alle prosentin oikeuden.

• Mitä sinulle kuuluu
        virhe myönnettiin kirjoitti:

Ei kai hän nyt roiku netissä, jos lapset ovat tulleet kotiin. Pöljä jo ajatuksenakin. Totta kai viettää aikansa mieluummin lastensa kanssa, kuin jollain rupisella Suomi24 - palstalla.

Hyvin on kuitenkin palsta kelvannut kun on oikein aloituksen rustannut vaikka lapset kotona. Ja sinulle itsellesikin.

• snöw
        Mitä sinulle kuuluu kirjoitti:

Hyvin on kuitenkin palsta kelvannut kun on oikein aloituksen rustannut vaikka lapset kotona. Ja sinulle itsellesikin.

Saa tänne kirjoittaa....
        Pakko ei tietty kenenkään.

• PeriksiEnAnnaKoskaan
        virhe myönnettiin kirjoitti:

Sossut eivät myöntäneet virhettään, vaan vetivät kovaa linjaa loppuun asti. Onneksi tuomarit kuuntelivat ja näkivät totuuden. Kyseessä PK-seutu.

Lapsilla oli edunvalvoja, minulla ja lasten isällä omat asianajajat. Koko lastensuojelun puuttuminen elämäämme johtui isän tekemistä törkeistä rikoksista. Lastensuojelu ei uskonut etten tiennyt niistä. Perheessämme oli myös väkivaltaa, mutta en itse "harrastanut" sitä. Olimme olleet turvakodissa viikkoja kun lapset sijoitettiin kiireellisesti. Turvakodin henkilökunta vastusti sijoitusta tarpeettomana.Millään ei ollut merkitystä kun lastensuojelu oli päätöksensä tehnyt.

Kävin alun sairaslomaa lukuunottamatta töissä koko ajan ja lasten luona aluksi päivittäin ja myöhemminkin vähintään 5 kertaa viikossa. Hoidin kaikki lasten asiat mm yhteydenpidon kouluun ja kuskaamiset harrastuksiin. Vaadin koko ajan lisää kotilomia ja olin hyvässä yhteistyössä työntekijöiden kanssa. En luovuttanut, vaikka välillä tuntui etten enää kestä. Minulla ei myöskään ole päihdeongelmia eikä mielenterveysongelmia ja välit lapsiin ovat koko ajan olleet hyvät.

Lasten edunvalvoja on suuressa asemassa oikeudessa ja meidän tapauksessa hänkin vastusti huostaanottoa kaikkien muiden lisäksi. Katkaisin välit lasten isään heti kun rikosasiat selvisivät minulle. Sijoituspaikan henkilökunta todisti oikeudessa ja heillä ei ollut minusta mitään pahaa sanottavaa. Kaikki nämä, unohtamatta tukijoukkoani, vaikuttivat siihen että lapset ovat kotona.

Ja näin on, etten ole kaivannut tänne palstalle. Toivon että saamme elää taas normaalia arkea yhdessä. Se hyvä puoli sijoituksessa oli, että osaan nyt arvostaa lasten kanssa vietettyä aikaa ja ymmärrän miten etuoikeutettuja me olemme, jotka saavat pitää lapset luonaan. Ei se ole itsestäänselvyys.

Voimia taisteluun!

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe