Pelkäättekö sairastumista ja vanhenemista?

siili3

Minulla on yksinäisenä ihan hirveä kammo, että sairastun enkä pysty huolehtimaan itsestäni. Mitä jos en pääse edes kauppaan tai saa kannettua sieltä ostoksia kotiin? Parisuhteen päätyttyä minulle jäi kaksi koiraa ja pelkään, että esim. loukkaan itseäni jotenkin enkä pysty ulkoiluttamaan niitä. Jouduin hakemaan kortisonipiikin toiseen jalkaan eikä se tahdo millään kestää astumista. Silti koirat on ulkoilutettava itkua niellen. Sain taas muistutuksen siitä, kuinka pienestä yksin pärjääminen on kiinni.

Kamala pakokauhu koko ajan, että jotain sattuu.

12

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+20

No ei, ei mitään tapahdu, nautiskele jokaisesta minuutista, älä niele itkua...Tulen auttamaan

• demeta

Kukapa noita asioita ei pelkäsi, sairastumista ja avuttomuutta ?

Monet omista sinkkututtavistani ovat luoneet itselleen verkoston, jossa on sovitttu kevyestä peräänkatsomisesta ja vastavuoroisesta avunannosta, kun tilanne sitä vaatii. Ja onhan meillä tuo siunattu "kolmas sektori", seurakunnat, SPR, erilaiset potilasjärjestöt, joista on mahdollista löytää tilapäisapua silloin, kun elämä yllättää.

Jos jotakin isompaa sattuu, myös kunnilta täytyy saada apua. Ainakin Kotihoito osaa neuvoa ja ohjata tarvittavan avun piiriin.

• 17+13

Mä toisinaan TOIVON, että havaittas joku vakava syöpä tms. ja tietäis ettei enää kovin montaa vuotta tarvis yrittää sinnitellä. Valitettavasti koko ikäni fyysisesti terveenä todennäköisesti vielä about 50 vuotta jälellä.

Mutta joku jalan menettäminen olis kyl kieltämättä pahinta mitä vois käydä. Urheilu ainut asia, mikä saa vielä hetkittäin hyvän olon tai ainakin auttaa unohtamaan elämän tyhjyyden ja turhuuden edes hetkeksi. Itsaria en oo ikinä harkinnu, mutta tuollainen varmaan sais harkitsemaan.

• Et toivo syöpää. Olet todella itsekäs ja todella lapsellinen kirjoittaessasi tuollaista p*kaa. Taas yksi hopealusikka takapuolessa syntynyt ihminen, jonka ei ole tarvinnut nähdä (saati kokea) elämässään millaista oikeasti on sairastaa syöpää.

Ehkä Siperia vielä opettaa, toivottavasti ei, mutta älä _koskaan_ kirjoita toivovasi syöpää. Niillä terveillä jaloillasi voisit sen sijaan kipaista tekemään hyväntekeväisyyttä niiden eteen, joilla on vakava sairaus.

• surullinen totuus

Tiedättekö ketkä tekevät tässä maassa paljon itsemurhia? Vanhat ja yksinäiset.

• Itse eronneena pitkän avioliiton jälkeen, yritän opetella elämään yksin.
      Monesti on käynyt mielessä, että jos joku sairaskohtaus tulee, eipä ole enää sitä toista siinä apua kutsumassa, jos ei itse pystyisi. Surullista. Pitää vain toivoa, että terveenä pysyy mahdollisimman pitkään.

• Mötkiskä

Onko paikkakunnallasi eläinsuojeluyhdistystä? Sitä kautta voi kysellä koirille hätähoitopaikkaa tai lenkkiapua, jos tulee ongelmia. Ja toimia itsekin apuna silloin kun voi. 4h-kerhossa on koirankusettajia pientä palkkiota vastaan. Kannattaa hankkia jostain jo joku nuori apuun välillä, niin on sitten edes joku jota voi isossa hädässäkin pyytää apuun.

Itselleen voi vaatia apua kunnan kodinhoito-palvelusta, jos ei pääse kauppaan tai muuten asioitaan hoitamaan.

Minä mätänen asuntooni, jos mulle sattuu jotain pahempaa. Naapurit valitavat hajusta, sitten vasta joku tulee katsomaan. Toivottavasti ei tarvitse kauaa kitua.

Olen nämä jutut miettinyt valmiiksi, niin ei tarvi niistä stressata. :-)

• Asenne ratkaisee

Paljonko se pelko auttaa sua ja missä asiassa? Kannattaisiko katsella ja asennoitua valoisammin, pysyy takuuvarmasti terveempänä ja vanhenemisestakin tulee positiivisempaa.

• Ei-ku

... ja silloin vanhenemisestakin tulee ...

• Haluatko tavata

siili3, samassa tilanteessa olen. Mullakin on jalkavaiva ja siihen pitänyt ottaa kortisonipiikki äskettäin, mietin ja pelkään niin pirusti noita mainitsemiasi asioita. Niin ja puolisokin hylkäsi joku aika sitten. Koiraa mulla ei nyt ole, mutta toivon että jalka paranisi jotta voisin sellaisen ottaa.

Jos haluat tavata livenä niin jutellaan.

• siili3

Ihan mukava ajatus, että haluat tavata, mutta usko minua kun sanon, ettet haluaisi tutustua minuun - sen verran neuroottinen ja ahdistunut tapaus olen..

En osaa enää ollenkaan olla ihmisten kanssa. =/

• Kunhan ehdotin

Et sinä tiedä millainen tapaus minä olen. Pakko ei ole tavata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2108
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe