että tänään Helluntaina ei ole kaupat auki? Kovin moni yrittää päästä sisään. Ei parkkipaikatkaan ole auki, moni kääntynyt takaisin. Minusta on kyllä kurjaa, kauppojen kyllä pitäisi saada olla aina auki. Mutta olen ostanut ruokani jo perjantaina.
eikö ihmiset tiedä
26
330
Vastaukset
- '''-''
No sinähän olet kympin ihminen.
- Normaali asia
Ei kukaan ole parkkipaikkoja sulkenut. Ainakin äsken Uudenmaankadulla oli kaikki paikat käytettävissä.Helluntaisin on kaupat olleet kiinni aina, joten ei todellakaan mikään uusi asia.
- tavallinen duunari
Aivan sama. Kaupat voisi olla auki. Tyhmää pitää niitä kiinni.
- kesä kaikille
Kaupat saisivat olla auki ihan vapaasti.
Ikäihmisenä kyllä tiesin helluntain ja että kaupat ovat kiinni. Kuten helatorstaikin.
Juhannuksena minä soisin kyllä myyjillekin vapaata reilusti, kesä on lyhyt. - tavallinen duunari
Jokainen on ammattinsa valinnut. Turha on valittaa.
- ylva hummel
Pikku-Siwa Runeberginkadulla lienee auki?
Se on joskus ollut minunkin pelastukseni, kun ei lähellä ole enää kioskiakaan ja maitoa on pakko saada ainakin.
Opin kyllä varmistamaan aukiolon, kun kerran jäin uudenvuodenaattona kaupan oven taakse. Olin 18 asti töissä ja kiinnihän se kauppa oli. No, ei sitä nälkään kuollut! - Liikakomero
Kokeilkaa kerrankin olla kotona/ tai missä vaan, ettette mene asioille kauppaan helluntaina. Hui, pystyttekö olemaan irti kaupan rivasta kokonaisen päivän???
- komeron lukko
Hiljaa siellä tynnyrissä! Sulta ei oo kysytty mitään!
- Mummu-
Uusavuttomat haluavat, että kaupat ovat aina auki, ne eivät osaa ostaa kahden/kolmen saatikka neljän päivän sapuskoita kerralla. Niillä on peukalo keskellä kämmentä. Eivät tajua, miten pakastinta käytetään.
- mitä tuhlausta
Kuules Mummu-, olen minäkin mummu, enkä ole uusavuton, mutta kyllä minusta olisi kiva, jos kaupat olisivat aina auki. Jos olisi sellainen laki, että saavat olla auki aina tai sitten kiinni ihan oman valinnan mukaan. Tosin ne kiinniolijat saavat varautua asiakkaiden menettämiseen. Minä ainakin boikotoin sellaisia kauppoja arkenakin. Helatorstaina 9.5. oli Willan kauppakeskus auki. Erittäin moni liike oli kuitenkin suljettuna. No, sinnepä en mene arkenakaan, käyn vain sellaisissa kaupoissa, jotka haluavat palvella asiakkaita. Ja turha kirjoittaa, että tulisi kalliiksi. Niinhän se tulee isommillekin liikkeille. Onneksi oli Prisma auki! Miksi ihmeessä Willan kauppakeskuksen ehdoissa ei ole, että liikkeiden on oltava auki silloin kun kauppakeskuskin on.
- Mäenlaskija
Miksi pitäisi ostaa monen päivän sapuskat kerralla? Mielummin syön tuoretta ruokaa kuin säilytän sitä monta päivää kaapissa. Hyvästä esimerkistä käy suomalaisten leipäkulttuuri joka on mennyt muutaman vuosikymmenen kammottavaan suuntaan. Pahimmillaan kaupoissa on ollut tarjolla vain viikkoja säilyvää säilöntöaineilla kyllästettyä pussileipää, onneksi nykyään alkaa taas olla samana päivänä leivottua. Sivistysmaissa syödään vain samana päivänä leivottua leipää, itse syön toisinaan jopa toissapäivänä leivottua. Parastahan olisi jos itse tulisi leivottua, mutta kaikki emme ole jauhopeukaloita.
Kauppojen aukioloa voisi hyvin laajentaa, että saataisiin ainakin kaupunkeihin muista pohjoismaista tuttuja Seven Eleven -tyylisiä kauppoja. Tiettyjen pyhien kiinniolon ymmärrän ateistinakin hyvin, mutta Helluntai on tyyppiesimerkki pyhästä, jota juuri kukaan ei vietä saati että muistaisi sen merkityksen. Miten Helluntain voi muistaa ateisti, kun se tulee useimmille kirkon jäsenillekin yllätyksenä? - Tarkkana oltu
mitä tuhlausta kirjoitti:
Kuules Mummu-, olen minäkin mummu, enkä ole uusavuton, mutta kyllä minusta olisi kiva, jos kaupat olisivat aina auki. Jos olisi sellainen laki, että saavat olla auki aina tai sitten kiinni ihan oman valinnan mukaan. Tosin ne kiinniolijat saavat varautua asiakkaiden menettämiseen. Minä ainakin boikotoin sellaisia kauppoja arkenakin. Helatorstaina 9.5. oli Willan kauppakeskus auki. Erittäin moni liike oli kuitenkin suljettuna. No, sinnepä en mene arkenakaan, käyn vain sellaisissa kaupoissa, jotka haluavat palvella asiakkaita. Ja turha kirjoittaa, että tulisi kalliiksi. Niinhän se tulee isommillekin liikkeille. Onneksi oli Prisma auki! Miksi ihmeessä Willan kauppakeskuksen ehdoissa ei ole, että liikkeiden on oltava auki silloin kun kauppakeskuskin on.
Pientä oikaisua tuohon helatostaihin liittyen.Silloin saivat anotulla poikkeusluvalla olla auki sellaiset kaupat jotka olivat karttaan piirretyn säteen sisällä.Säde oli piirretty siten ettei monikaan pikkukauppa ollut sen sisäpuolella.Tämä asia kiinnitti monen huomiota.
- Mummu-
mitä tuhlausta kirjoitti:
Eihän mummut olekkaan uusavuttomia, vaan se seuraava ikäpolvi tai vieläkin seuraava. Mitään ei osata tehdä kotona, ostetaan valmiita sapuskoja, sitten on allergiaa ja vahavaivoja ym mukavaa. Aikaa on kyllä kauppakeskuksissa maleksia. Metsät syksyisin täynnä sieniä ja marjoja, mutta "ei sinne voi mennä, siellä on ötököitä".
- hakalasta taas
Mäenlaskija kirjoitti:
Miksi pitäisi ostaa monen päivän sapuskat kerralla? Mielummin syön tuoretta ruokaa kuin säilytän sitä monta päivää kaapissa. Hyvästä esimerkistä käy suomalaisten leipäkulttuuri joka on mennyt muutaman vuosikymmenen kammottavaan suuntaan. Pahimmillaan kaupoissa on ollut tarjolla vain viikkoja säilyvää säilöntöaineilla kyllästettyä pussileipää, onneksi nykyään alkaa taas olla samana päivänä leivottua. Sivistysmaissa syödään vain samana päivänä leivottua leipää, itse syön toisinaan jopa toissapäivänä leivottua. Parastahan olisi jos itse tulisi leivottua, mutta kaikki emme ole jauhopeukaloita.
Kauppojen aukioloa voisi hyvin laajentaa, että saataisiin ainakin kaupunkeihin muista pohjoismaista tuttuja Seven Eleven -tyylisiä kauppoja. Tiettyjen pyhien kiinniolon ymmärrän ateistinakin hyvin, mutta Helluntai on tyyppiesimerkki pyhästä, jota juuri kukaan ei vietä saati että muistaisi sen merkityksen. Miten Helluntain voi muistaa ateisti, kun se tulee useimmille kirkon jäsenillekin yllätyksenä?Hölmö, säilyykö se ruoka muka tuoreempana kaupassa kuin kotona? : )
- näin 50-luvulla
Tarkkana oltu kirjoitti:
Pientä oikaisua tuohon helatostaihin liittyen.Silloin saivat anotulla poikkeusluvalla olla auki sellaiset kaupat jotka olivat karttaan piirretyn säteen sisällä.Säde oli piirretty siten ettei monikaan pikkukauppa ollut sen sisäpuolella.Tämä asia kiinnitti monen huomiota.
Kaipaan mennyttä aikaa! Silloin helatorstain aattona ja helluntain aattona ei saanut ravintolat olla auki. Sitten oli näitä tavallisia lauantaita, jotka oli määritelty rukouslauantaiksi. Ei silloinkaan saanut olla ravintolat auki. Radiosta tuli vain uskonnollista musiikkia. Rukouslauantaisin Lauantain toivotuissakin tuli vain melkein virsiä. Jos nyt toivottuja silloin olikaan. Yhtenäkään kirkollisen pyhän aattona ei saanut ravintolat olla auki. Silloin HILJENNYTTIIN! Enkä ole uskovainen, en sen takia näitä kaipaa, vaan jokaisen pitäisi aina joskus ajatella muutakin kuin ryyppäämistä ja siihen liittyvää.
- nykyaika1
Menneisyyteen on vaikea palata. Mummu hiljaa! Mee kattoon kaunareita!
- asun riksussa
Hyvinkääläiset eivät tiedä mistään mitään. Viisaus asuu Riihimäellä.
- ???
No tästähän kannatti ihan tänne kirjoittaa...
- voi juku!
Olen ostanut ruokani jo TORSTAINA!
- voitin sut
Mä VOITAN sut kuma ostin mun ruuvat jo KESKIVIIKKO!
- neeppali o hyvä!
Se on kaikesta tärkeempi jutska, että kesäkuussä kun toi helluntai on loppunu, sitte päästään syömään Neeppalilasessa ravintolasa!
- juomaa tarvitan
Ää se syömmine nii tärkee oo, mut onks niilä Neeppalilasilla kans hyvii juomii?
Niinku viskii tai etes ponua?
- west endiin
Elikkä siis asun Paavolassa. Haluaisin matkustaa Westendin asemalle. Miten minun pitäisi menetellä
Pyydän VAIN asiallisia vastauksia. - Kornyn broidi
Veljeni Cornelius (Korny) on seitsämän (7:män) viime vuoden aikana esiintynyt häälaulajana ja karraokelaulajana.
Mitä mieltä olette siitä? - ma kaipaan sua
Miksi sinua niin paljon mietin? Enhän ole edes koskaan nähnyt sinua enkä koskaan tule näkemäänkään. En ole koskaan kuullut sinusta mitään. Aina vaan jostain mieleeni tulet,varsinkin silloin kun panettaa.
- murisemista
Öisin mä vaa valvon ja mietin ja palvon. Aaarrghh!!!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741943Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 201675
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako192556- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462