Tampereen Hervannan kirppikset vs. Pirkan kirpputorikeskus

15+3

"Romua" on nurkissa ja eroon pitäisi päästä. Mietin, että jos veisin tällä kertaa jonnekin lähemmäs kotia, siis Hervantaan. Mielelläni nyt siis kuulisin kokemuksia Hervannan kirppiksistä (ainakin Jankan kirppis ja Hervannan kirppis, onko vielä muita?).

Aiemmin minulla on ollut pöytä Pirkan kirpputorikeskuksessa, mutta nyt tuli kyllä kipuraja pöytävuokrassa vastaan (39e/6pv), vaikka kauppa onkin suht hyvin käynyt.

Lasten vaatteita, kodintavaraa, askartelu- ja käsityötarpeita olisin viemässä, jos se nyt mitenkään mihinkään vaikuttaa. (Taimiakin saattaisi olla, siis lähinnä kukkasten, siemenestä ja huonekasveja lisättyjä, mutta kannattaako niitä viedä, ostaako kukaan sellaisia kirppikseltä, entä itsetehtyjä kaikenlaisia, mattoja, pöytäliinoja tms.?)

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!

9

1585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avotakka

      Itse en tiedä Jankan & Hervannan kirpputoreista,en ole ikinä niissä käynyt.
      Onko ne kuinka isoja kirpputoreja?
      Minulla oli työkaverin kanssa pöytä Pirkkalan uudessa Ropellissa,pöytä oli edullinen,alle 30 euroa,oliko 27euroa vai 28 euroa / 6 päivää, siellä kauppa kävi ainakin hyvin.
      Meillä oli kaikki myytävät lastenvaatetta & kodin sisutusjuttuja.

    • 15+3

      Eilen kävin siellä Jankan kirppiksellä n. klo 17 aikaan. Halli oli ehkä 200m2. Hirveän sekava oli vaikutelma, looshit olivat jotenkin tosi sotkuisen näköisiä ja koko hallissa oli mennessäni YKSI asiakas, kai, saattoi olla tietysti pöytääkin laittamassa.... Eli ei vakuuttanut ainakaan nyt.

      Vertailuna, Pirkan kirpputorikeskuksessa oli AINA käydessäni hirveät jonot klo 16 eteenpäin (paljon siis asiakkaita) ja joka looshissa kunnollinen rekki ja pöytä/hylly....................

      Ehkä huomenna ehdin Hervannan kirppikselle, jos en, niin ensi viikolla.

      Vai onko nyt niin, että sää verottaa kävijöitä....? Kannattaako ihan nyt mitään pöytää ottaakaan, käyvätkö ihmiset kesälomilla paremmin....?

      Ja onhan se Jankan kirppis vähän sivussa. Pirkan kirp.kes. on Kangasalan Prisman, Hongkongin ym. vieressä, ihmisillä on sinne muutakin asiaa......

    • Sirpa 55

      Minulla ollut 3 kertaa pöytä Jankan kirppiksellä ja olen aina onnistunut myymään mielestäni hyvin. Edelliselle kirjoittajalle kommentoin että et oikein osaa neliöitä arvioida. Kysyin kassalta paljonko teillä on myyntipinta-alaa täällä. Ystävällinen myyjä kertoi että neliöitä on hiukan vajaa 1000. Että melko suuri kirppis minun mielestäni. Se Hervannan kirppis on melko pieni siellä neliöitä ehkä 100. Erehdyitköhän kommenteissasi.

    • hervantalainen3

      Hervannan kirppari on melko pieni, sama tavara pyörii. Harmi koska myyjä on mukavan oloinen ja käyn useasti pyörähtää. Jospas hervantalaiseet alkaisivat käymään siellä enemmän ja varsinkin lapsi perheet myymään ja tekemään löytöjä. Myynti on siellä edullista, möin joskus siellä lasten vaatteita ja meni kyllä hyvin kaupaksi. Voi osittain johtua siitä että iso päiväkoti vieressä :)

      • lapsi perheet

        lapsi perheet


    • Mira ja Kaisu

      Minä ja kaverini tykkäämme kovasti Jankan kirppiksestä. Siisti, iso, paljon tavaraa laidasta laitaan, pöydät vaihtuu usein, ei paljoa uutta tavaraa, halpa kahvila, hyvä henkilökunta, riittävän lähellä, iso parkkis jne.

    • kOji

      Mun mielestä Pirkan Kirpputorikeskus paras. Ihmettelin kun juuri kävin siellä, helteelläkin aivan täynnä ihmisiä. Kävijöitä siis riittää.
      Osa myy kalliilla mutta osa todella halvalla eli kun jaksaa kirpparin koluta, löytää erinomaista tavaraa, esim. lasten vaatteita/leluja.
      Ainoa ärsyttävä asia on jobbarit, jotka ryntäävät uuden myyjän pöytään samantein.

    • Oikea asiakas

      Olin tänään käymässä ensimmäistä kertaa Kangasalla sijaitsevalla Pirkan Kirpputorikeskuksella ja kokemuksesta jäi kyllä todella vastenmielinen fiilis.
      Olin kyllä jo kuullut huhuja ko.kirpputorista ja siellä vakituisesti asuvista, törkeästi käyttäytyvistä ammattipäivystäjistä, mutta en kyllä olisi uskonut ellen olisi itse omin silmin nähnyt minkälaista tämä toiminta oikeasti voi olla?
      En ole milloinkaan törmännyt vastaavaan kirpputorilla ammatikseen päivystävään "hyeenalaumaan", vaikka näitä tässä on 20-vuoden aikana Suomea kiertäessä tullut melkoisesti nähtyä.
      Eli henkilö oli tuomassa tavaraa pöytäänsä kun ympärillä pyöri 7-8 "hyeenan" lauma tönien ja lähes suu vaahdossa tavarantuojan laatikoita, kasseja ja pusseja pöyhien?
      He sulkivat koko käytävän ja kävivät omin lupineen tavarakuorman kimppuun purkien sitä pehmustepapereista ja keräten tavaraa sitä mukaa kainaloon kun saivat paketit auki.
      Todellinen myötähäpeä iski kun näin että pöydän omistaja oli lähes paniikissa, mutta ei oikein tilanteelle mitään mahtanutkaan.
      Kirpputorin omistaja kyllä tilanteen/hässäkän näki, siihen kuitenkaan mitenkään puuttumatta, mutta ilmeisesti täällä tämä kuuluukin "talon tapoihin".
      Itse kierrän tulevaisuudessa ko.paikan todella kaukaa ja vain ihmetellä sopii mitä hyötyjä ko.kirpputorin omistajat saavat siitä että heidän tiloissaan päivystää jatkuvasti tämä 6-8-henkilön "hyeenalauma" keräten kaikki "löydät" jo asiakkaiden kasseista ja laatikoista omin lupineen???
      Todella härskiä meininkiä ja kuvittelisin että aika monella muullakin oikealla asiakkaalla on juuri tästä kirpputorista vastaavia kokemuksia?

    • kummaahommaa

      Pirkan kirpputorikeskuksessa on myös ihan oma varasjoukkio , joka vievät pöydistä tavaraa sadoilla euroilla maksamatta.. homma on tehty heille niin helpoksi. Meiltäkin vietiin kaikki vähänkin arvokas yhdessä päivässä , eikä tavara kulkenut kassan kautta. Myyjille asiasta on turha puhua - heitä ei selvästi kiinnosta. Ainoa kirpputori jossa asenne on " kaikilla kirppareilla varastetaan, älä viitsi " Kumminkin myyjä ihan myönsi että jopa tietää muutamia jotka käyvät liki päivittäin ilman rehellisiä ostoaikeita, mutta kukaan ei uskalla puuttua heidän tekemisiinsä. Varkaille paikka onkin kaupungin otollisin. Sisätiloissa ei nimittäin ole kameroita käytävillä, lämpimillä säillä sivuovia pidetään monesti auki "tuuletuksen" takia, joten niistä saa helposti tavaraa ulos . Vain pääovella on hälytysportit, mutta niiden jatkuva piippailu ei saa myyjiä edes vilkaisemaan ovelle, saati pysäyttämään koskaan ketään vaikka miten piippailisi - hassua että ihmiset silti ostaa varashälyttimiä kalliimpiin tavaroihin vaikka ei niistä noin yhtään mitään hyötyä ole. Portteihin ei kuulemma puututa, koska ne hälyttävät vain ilman kosteuden takia. Oma kokemukseni on että halpoja vaatteita ja kodin edullisempia taloustavaroita voi viedä myyntiin tuonne, ei kannata viedä mitään jota et ole valmis lahjoittamaan. Ei sitten harmita jos sattuu rosvot kiinnostumaan omasta pöydästäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe