Taloyhtiön putkiremontin yhteydessä minulle 'suositeltiin' uusimaan kylpyhuoneen seinämateriaalit. Seinillä onkin muovitapetit (muovimatto) vuodelta yx ja kax (talo rakennettu 70-luvulla).
Nyt selvisi että minulla aiotaan maksattaa koko paketti: seinien purkaminen,desinfiointi, koolaus, levytys, tasoitus ja sitten kaakelointi.
meneekös se nyt näin vai onko syytä pitää puoliaan...
kenen kustannuksella
8
168
Vastaukset
- Purku Ihme
Eli taloyhtiö olisi laittanut vain muovimatot mutta halusit itse kaakelit?
Periaatteessa sinun maksettavaksesi pitäisi tulla ainoastaan itse kaakelien hinta ja kaakelien asennus. Eli kaikki työ, mikä olisi pitänyt tehdä joka tapauksessa muovimattoa varten, menee yhtiön maksettavaksi (kuten purkaminen jne). - remontti reetta
No, kas kun kylppärissä on ennestään muovimatot seinissä. Isännöitsijä sanoi että *eiköhän samantien uusita nuo seinät* ... Nyt, kustannuksia kysyessäni minulle ilmoitettiin että minä maksan kaikki.
Olen sinkku nainen ja heräsi vain epäilys..... yritetäänkö 'uunottaa'...- Purku Ihme
Jos seiniä ei siis ollut tarkoitus alkuperäisessä putkiremontissa korjata ollenkaan, niin siinä tapauksessa kaikki voisi tulla sinun maksettavaksesi seinien osalta.
Eli sä voit ilmoittaa yhtiölle, että ei sitten laiteta niitä seiniä...
Yhtiön kannalta ei ole mitään järkeä olla korjaamatta koko kylppäriä samantien kuntoon, jos se on jo vanha. Tuskin ne 70-luvun seinämatotkaan ihan priimaa enää ovat. Tuollaisille muovimatoille lasketaan eliniäksi yleensä noin 20-25 vuotta. Samoin vesieristyksen pitäisi olla yhtenäinen sekä lattian että seinän osalta, ja kun se lattia nyt revitään kokonaan auki ja laitetaan ainakin uusi lattiamatto, niin sen sovittaminen siihen osittain revittyyn seinäeristykseen voi olla mahdoton tehtävä. Käytännössä aina hyvin hoidetuissa yhtiöissä vesivahingon yhteydessä uusitaan aina sekä lattia- että seinämatot.
- 7+11
Juu pakkohan se mattojen asentaminen on hinnas hyvittää.
- ei sinun ongelmasi
Muovimatto ja muovitapetti = vesieriste.
Taloyhtiö on vastuussa vesieristeiden kunnosta. Ynnä niiden alla olevista rakenteista. Eli sinua koitetaan vedättää maksamaan yhtiön vastuulla oleva remontti.
Ainoa poikkeus on, jos olet laiminlyönyt ilmoitusvelvollisuutesi. Siis vesieristyksessä on selkeästi ollut vikaa (saumoja auki tms.) muttet ole asiasta reklamoinut ja olet näin ollen syypää vaurioiden pahenemiseen.
Em. poikkeusta lukuun ottamatta yhtiön piikkiin mene koko hoito. Toki sitten tyylilaji muuttuu, jos SIN haluatkin samalla vaivalla kaakelit seiniin. Tällöin systeemin menee yleensä niin, että yhtiö kustantaa pohjatyöt ja vesieristeet, mutta laatoitus, mahdolliset lattialämmitykset ym. TASON NOSTO ALKUPERÄISEEN VERRATTUNA menee asukkaan piikkiin.
Toki yhtiökin voi päättää tason nostosta eli siitä, että jatkossa kaikissa KPH-remonteissa laitetaankin kaakelit. Muttei yhtiö voi sinua velvoittaa tasonnostoa tekemään, ellet itse halua. Jos yhtiö haluaa ne kaakelit ihan välttämättä, niin yhtiön piikkiin mene. - Enkerro sitä
Uudet ,kunnolla asennetut muovimatot eristyksineen ja sinä et maksa penniäkään.
- kerro tämä
Mitä tarkoittaa muovimatot eristyksineen?
- puli puli
kerro tämä kirjoitti:
Mitä tarkoittaa muovimatot eristyksineen?
Saumat pitää liittää vesitiivisti toisiinsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462