Olen aivan liian pitkä

Koripalloilijaksi?

Hei!
Minun ongelmanani on, että olen liian pitkä. Olen yli 180cm, 15v tyttö, ja voisin olla laihempikin. Osa pituusongelmaani on se, että en löydä sopivia kenkiä mistään. Olen kateellinen tytöille jotka voivat vain kävellä kauppaan ja ostaa sellaiset kengät kuin haluavat. Minä taas käyn kuiskaten kysymässä löytyykö ylipäätään mitään naisten kenkiä kokoa 43-44. Se on sitten vielä eri asia ovatko ne sellaisia kuin kaipaisin. Kokeilin vähän aikaa sitten netistä tilaamista, mutta siinä meni kaikki aivan pieleen. Tykkään korkokengistä, mutta vaikka saisinkin sellaiset kuin haluaisin, en ehkä käyttäisi niitä kun erottuisin taas ja siitä syntyisi keskustelua että miksi käytän korkokenkiä kun olen jo valmiiksi niin pitkä.
Isompi ongelma on pituudesta johtuva identiteettikriisi. Minua sanotaan pitkäksi erilaisilla tavoilla noin 6-10krt päivässä, ja se ei ole mukavaa. Tuntuu että ihmiset näkevät minut vain pitkänä. Muiden mielestä olen vain "se pitkä", joten en voi itsekään olla aivan varma millainen ihminen olen. Pitkälle tytölle on myös vaikeaa olla naisellinen. Käytän paljon mekkoja osittain sen takia etten saa sopivia housuja mistään, ja osittain sen takia että yritän korostaa naiseuttani.
Seuraava ongelma on urheilu. Jokainen haluaa olla hyvä lajissa josta pitää. Minä olen valinnut ratsastuksen, ja minulla on oma hevonen. Hevosen ostoa rajoitti se, että oli pakko löytää todella iso sellainen. Vaihtoehtoja ei ollut kovin paljon. Myös aikaisemmin kun kävin ratsastuskoululla, siellä oli ehkä kolme hevosta jotka olivat oikean kokoisia ja inhosin niitä kaikkia. Itse ratsastamista vaikeuttaa, kun ihmisen hermoimpulssit menevät tiettyä nopeutta, ja pituuden vuoksi minulla on pidemmät hermoradat. Tämä hidastaa refleksinopeutta. Olen muutenkin ollut hirveän huono nopeuslajeissa. Inhosin hippaa pienenä kun en saanut ketään kiinni.
Kaikista tyhmin ja vähäisin ongelma on se, että pelkään lihomista. Se on ok, jos on lyhyt ja vähän pullea, kun silloin näyttää ehkä vähän mursumaiselta (mursut on söpöjä). Mutta jos on pitkä ja pullea, näyttää norsulta tai tikkupullalta.
Sitten on vielä näitä pikkujuttuja, en meinaa pysyä pystyssä välillä (varsinkaan kun olen juuri herännyt). Ortostaattinen hypotensio tulee monta kertaa päivässä (siis se huimaus kun nousee nopeasti ylös ja näkö pimenee hetkeksi). Välillä on vaan olo että keho estää olemasta hyvä missään.

Kettuilkaa vaan kommentteihin jos siitä tulee parempi mieli, mutta arvostaisin myös asiallista palautetta.

6

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttöjokaauttaa

Älä välitä ihmisistä jotka sanovat pituudestasi jotakin. Olet varmasti kaunis ja sopiva juuri sellaisena kuin olet! Olen itse noin 174cm ja 12.v tyttö ja kengän koko on n.42. Eli minä siis olen myös ikääni nähden pitkä. Voisit olla malli !!! Onnea elämään ja muista että ulkonäkö ei merkkaa mitään.

• staypositive

Ite oon 178 cm pitkä 14v tyttö ja oon ollu näin pitkä jo 2 vuotta... Mun kengän koko on onneks vaan 41, joka yleensä on viimenen koko naisten kengissä. Vihaan pituuttani mutta oon oppinu tulee toimeen sen kaa. joskus 2 vuotta sitte oli ihan koordinaatiokyky hukassa. Sit alotin tanssin ja pikkuhiljaa oon oppinu hallitsemaan jalkojani jne. Oon suht. hoikka, kylläki aika painava verrattuna muihi tän ikäsiin(kylläki niihi normaalimittasiin), mutta kiinteä kumminkin. Mut oon samaa mieltä tosta jutusta että se ei haittaa jos on lyhyt ja vähän pyöreä mutta jos on pitkä ja pyöreä ni se ei oo läheskään nii hyvännäköstä... Mua on sanottu kans pitkäks erilaisilla nimityksillä aika paljo mut nyt se on vähän vähentyny ja oon oppinu hyväksymään itteni just tälläsenä. Kyllä säki tuut viel joskus olemaan sinut ittes kaa :)

• Niinjookyllä

minulla on sama ongelma tavallaan käänteisenä.
      Olen siis 17v "mies" ja 163cm pitkä.
      Elämä on kauheaa, mutta kaikille löytyy paikka kunhan vain yrittää sopeutua :)

• 46 phewy

Ensiksi, nykyajan kengät on päin vittua. KAIKKI kengät on nykyään tehty joillekkin vitun kiinalaisille. Itsellä kenkä kokoa 46 ja toivon että ei enää kasva koska kaupasta ei isompaa saa. Eikä se niin kamalaa se pituus ole. Jotkut tykkää pitkistä ;)

• 7+3

Toi on varmaa aika ikävää :( pää pystyyn kuljet ylpeänä ja mietit et pitkät kastuu sateessa lyhyet hukkuu :) sori osaan selittää näitä pää pystyyn juttuja "liian hyvin" 13 vuottiaaksi :-D tiedän kuulostan lyhyeltä mutta mä tunnen oloni aivan liian pitkäksi vaik oon 166 cm

• 6luokkalainen

minäkin tunnen itseni aivan pitkäksi vaikka olen vasta 12v koht 13 ja olen 168cm ja olen meidän luokan pitkin mutta hei aikuisempana sä tuut näytttää paremmalta ja muuteski kasvan vielä kos ei oo kuukautisii näkyny

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      8
      2738
    2. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      164
      2652
    3. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      184
      2501
    4. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      2024
    5. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      20
      1983
    6. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      54
      1828
    7. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      69
      1558
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      18
      1145
    9. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      69
      1139
    10. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      74
      1004
    Aihe