Olen menossa väkisin tuonne Typpiin kun sairauspäiväraha hylättiin kelassa.
Minulla on tulossa lääkärikäyntejä ja muita terveydentilan selvittelyjä.
Olen väsynyt selittämään nyt taas vaihtuneelle virkailijalle tilannettani.
Ajattelin kysyä että miksi pitää edes tehdä mitää suunnitelmia jos ja kun sairaudet ovat tutkimatta ja hoitamatta?
Olenko vaan hiljaa vaikka ketuttaa tuonne mennä ja katson että suunnitelmaan ei ainakaan tule ne kuntouttavattyöt palkatta.
Ihme hyysäys virasto kun mummot soittaa perään ja ovat muka huolissaan että mistä saan rahaa. En usko hetkeäkään että heitä siellä kiinnostaisi kuin karenssin järjestäminen joillain verukkeilla minulle sairaalle.
Aktivointisuunnitelman päivitys neuvoja!
15
459
Vastaukset
- en tiiä noista.
Ne mitään huolissaan ole. Kunhan varmaan kiusaavat, että menisit sairaana töihin. Toisaalta mistä minä tiedän, mutta tuon kuvan olen kyseisestä paikasta saanut. En osaa neuvoa kun en ole suostunut sinne itse menemään. Tiedän hyvin tunteesi. Lääkäreillä ym ravaaminen väsyttää. Etenkin kun eivät ikinä kirjoita mitä kerrot vaan omia tarinoitaan ja apua ei heru. Kokeile yksityistä. Montaa eriä. jos löytäisit lääkärin joka osaisi sinut parantaa jos olet käynyt vain köyhänä kunnallisella kuten minäkin. Kato et on semmoinen et ei oo kunnalla töissä myös
- kipeäjaväsynyt
voiko noissa yksityisissä kysyä suoraan että onko lääkäri kunnalla töissä?
Joudun lähtemään etelä-suomeen noihin lääkäreihin kun asun sellaisessa paikassa jossa ei ole erikoislääkäreitä paljoa.
- Pahasti sairas
Kun mulla oli poliaikoja odottamassa laitettiin hyvän olon starttikurssille oli aivan hyvä muutama päivä viikossa toinen vaihtoehto olisi ollut kuntouttava toiminta" olin niin sairas että jouduin lähtemään usein kesken päivän pois, nyt olen sairaseläkkeellä,
monta vuotta jouduin sairaana roikkumaan typissä ja työtoiminnassa" eläkkeellä olosta ei iloa kun krooniset kauheat kivut - kipeäjaväsynyt
Kaipa sitten vaan sanon etten pysty en kykene.
Tuntuu että tämä byrokratia tekee ihmisestä raivohullun.- Pahasti sairas
Niin vielä lisäys
minulle sanottiin että tarvittaessa voi typin kautta päästa työkuntokartoitukseen tai lääkärin tutkimukseen" kävinkin kuntoutustutkimuksessa mutta totesivat vajaakuntoiseksi työnhakijaksi.
Senjälkeen kuntouttavaa kahdessa paikassa vuosi ja kunto huononi kunnes terveyskeskus pani erikoislääkärille sitten vuoden saikku ja eläke!
Eli kun meet sinne typpiin pyydä että pääset työkyvyn arviointiin voi olla esim vervessä tai muussa kuntoutuskeskuksessa sitä kautta erikoislääkäri ja saikku ehkä eläke
typin kuuluu tutkituttaa terveys ja paikkakuntani typissä niin on tehty KYSy!!! - kipeäjaväsynyt
Pahasti sairas kirjoitti:
Niin vielä lisäys
minulle sanottiin että tarvittaessa voi typin kautta päästa työkuntokartoitukseen tai lääkärin tutkimukseen" kävinkin kuntoutustutkimuksessa mutta totesivat vajaakuntoiseksi työnhakijaksi.
Senjälkeen kuntouttavaa kahdessa paikassa vuosi ja kunto huononi kunnes terveyskeskus pani erikoislääkärille sitten vuoden saikku ja eläke!
Eli kun meet sinne typpiin pyydä että pääset työkyvyn arviointiin voi olla esim vervessä tai muussa kuntoutuskeskuksessa sitä kautta erikoislääkäri ja saikku ehkä eläke
typin kuuluu tutkituttaa terveys ja paikkakuntani typissä niin on tehty KYSy!!!Kela ei tee työkyvynarviointeja vaan lääkäri.
Olen ollut kuntoutustutkimuksessa kelan kautta muusta en tiedä mitä meinaat työkuntokartoituksella?
Nuo kuntoutustutkimuslausunnot oli suoraan liukuhihnalta eikä auttanut tilanteeseeni yhtään koska siellä ei kuunneltu potilasta oireista yhtään katsotaan vaan diagnooseja ja uusia ei tehdä.
- Mikko vaan
Työvoimanpalvelukeskus on hullujen huone. Kenenkään ei pitäisi joutua asioimaan moisessa hullujen huoneessa. On kuin Venäjän pahamainen vankila koko paikka. Tiedän useita ihmisiä kellä on mennyt mielenterveys kyseisen laitoksen vuoksi.
- asiasta tietävä.
Aloittaja. Menet vain työkkärin kuntoutusneuvojalle. Saat samat palvelut ja lääkärit. TYPissä joudut vain tekemään ilmaiseksi työtä sairaana.
- PienikinVaiva
Aivan varmasti työkkärit ovat sairainta työympäristöä mitä koskaan olen tavannut. Odotussaleissa vallitsee haudan vakava tunnelma ja ainostaan jotkut typerät kikatttajat pitävät ylettömän kovaan meteliä puhuessaan luuriin.
Täälläkin työkkärin odotussalista pääsee neljään eri suuntaan etsimään numeroitua vastaanottohuonetta. Mutta seinillä olevat numerolaput ovat kyllä A4-kokoisia, mutta numerotpa ovat niin pienellä fontilla, että on käytävä kurkkaamassa lähietäisyydeltä, että missä huone sijaitsee. Huomautin tuosta 2 vuotta sitten, mutta edelleen samat minikokoiset numerot opastavat odottajiaan vastaanottohuoneisiin. Mutta onhan se varmaankin virkaijoista hupaisaa katseltavaa, kun työtön yrittää etsiä oikeata huonetta pienessä paniikissa, että uutta vuoronumeroa ei huoneeseen aseteta. - IsoMaanVaiva
PienikinVaiva puhutko Tikkurilasta?
- Ei Vervelle
Älkää nyt ainakaan Vervelle menkö työkyvynarvioon. Itse kävin siellä kuntoutustarvearviossa ja sen jälkeen työkokeilussa. Ei mitään todellista hyötyä. Todettiin, että olen vajaatyökykyinen kahden sairauteni vuoksi, mutta silti ainoa ehdotus oli se, että jatkan työttömänä työnhakijana. Se siitä arviosta ja kokeilusta. Mitään ei jöönyt käteen.
Ehkä jokin toinen taho on parempi, mutta ei kannata mennä Vervelle.- Kevan lääkärit
Jos henkilö ei ole kykeneväinen mihinkään työhön,työkokeilut epäonnistuu mutta työkyvyttömyyseläke hylätään niin eipä siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin olla vajaakuntoisena työnhakijana työkkärissä että saa edes jotain.
- älämenehelppoon
Siilinjärven kunnonpaikassa sama ja heinolan reumasairaalassa(kun oli).
Kaikki kelan kautta järjestetyt jutut on kusetusta. - uno
Lopettakaa kaikki viinalla läträäminen niin kukaan ei voi enää teitä pakottaa typ:in.
- VÄÄRÄ LUULO
vÄITÄTKÖ ETTÄ TYPPIIN OHJATAAN VAIN ALKOHOLISTIT
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462