Olen ollut vasta pari vuotta työelämässä ja vaihtanut työpaikkaa aika tiuhaan tahtiin - lukiopohjalla ei kovin hyviä ja pitkäaikaisia työpaikkoja meinaa saada. Välillä olen ollut työttömänäkin muutaman viikon. Haluan maksaa mahdollisimman vähän veroja, että elämiseen jäisi mahdollisimman paljon rahaa. Olen siis käynyt aina työpaikan vaihtuessa (muutaman kuukauden välein) ja joskus muulloinkin muuttamassa verokorttiani.
Aina, kun käyn muuttamassa verokorttiani, virkailija on todella töykeä. Virkailijan kysyessä tuloistani ja työpaikoistani, oikein inhottaa kertoa niistä, koska virkailija tuntuu heti syyllistävän minua. Vastikäänkin olin yhdessä työpaikassa vain kuukauden, koska firma ei maksanut minulle palkkaa ollenkaan. Siitäkin virkailija "syytti" minua tokaisten, että olisi parempi jos malttaisin pysyä yhdessä työpaikassa edes puoli vuotta. Anteeksi mitä!?! Mielestäni tuommoinen on todella epäasiallista käytöstä ottaen huomioon heidän työnkuvansa. Eihän se ole mitään ihmisten työasioiden hoitoa ja moralisoimista, vaan veroasioiden hoitamista. Tuloistanikin virkailijat ovat lähes aina todella tarkkoja eivätkä hyväksy mitään noin-summia. Pitäisi aina sanoa tulot eurolleen, hyvä ettei sentilleen! Ja sitten vielä kyseenalaistavat, että olenko nyt ihan varma, että olen tämän vuoden aikana tienannut niin ja niin paljon -.- Ja tosiaan KAIKKI tapaamani virkailijat ovat olleet samanlaisia.
Kysymykseni kuuluu siis: Miksi verotoimiston virkailijat ovat töykeitä?
Miksi verotoimiston virkailijat ovat töykeitä?
12
290
Vastaukset
- fdse
Katso peiliin - siellä se ongelma on!
- Onneksi_koulu_alkaa
Kiitos vain vinkistä fdse! Olen kyllä itse kohtelias ja ystävällinen - jopa silloin, kun koen virkailijan loukkaavan minua.
- fdse
ja juttu jatkuu
Sinun ei tarvitse vaihtaa verokorttia joka työsuhdetta varten. Käyt vasta joskus loka-marraskuussa hakemassa uuden kortin jonka prosentti "tasaa" alkuvuoden tilanteen koska silloin tiedätte sentilleen paljonko verovuoden kokonaistienistisi tulee olemaan - !?! !?!
"Olen kyllä itse kohtelias ja ystävällinen"
aloitustekstistäsi ei ainakaan saanut kertomaasi fiksua kuvaa sinusta.
- --------
Tee kuten minä, selvitä asia paikan päällä, sitten se on unohdettu.
Muutaman hiuksia nostattavan asiakaspalvelijan kun kohtasin enkä sanonut mitään.
Kun jouduin irtisanoutumaan työstä selkävaivojen tähden, työvoimavirkailija totesi surullisen näköisenä, jos vielä haet töitä, ai niin kun ethän sinä PYSTY muuhun kuin siivoamaan.
Paikkakuntaa vaihdettuani kävin yksityislääkärillä jonkun pikkuvaivan tähden, hän tutki papereitani, jaaha mistähän ihmeen syystä olet tähän kaupunkiin tullut, poikakaverin perässäkö? Olin 38 vuotias! Vastaanottovirkailija ihmetteli enkö tilaakaan uutta aikaa. Kävelin vain ulos.
On tärkeää sitä paitsi omankin etusi tähden että annat palautetta, joku olennainen asia voi muuten jäädä huomiotta.
fdse voi olla oikeassa siinä että olet liian kiltin näköinen, syy ei ole sinun silti. - 19+17
Uuden verokortin voi tilata netistä, kirjautuu vain pankkitunnuksilla sisään. Ei tarvi asioida siellä verotoimistossa.
Tuo oli sinulle hyvä vinkki, että syksyllä vasta kannattaa tarkistaa se prosentti, kun eletään jotain syys-lokakuuta, silloin ehtii vielä tasata verot jos on töissä loppuvuonna.- Halpaa lainaa
Vielä parempi, jos on alkuvuonna otettu liian vähän. Silloin saa puolen prosentin korolla valtiolta rahaa lainaksi seuraavaan joulukuuhun asti, kun ei vain erehdy korottamaan prosenttia.
- 12+2
Olen itse työskennellyt verotoimiston asiakaspalveussa ja on aivan uskomatonta, minkälaista kielenkäyttöä joutuu nykyisin asiakkailta sietämään - ilmeisesti ihmisillä on sellainen harhaluulo, että asiakaspalvelijalle huutamalla, räyhäämällä, kiroamalla ja nimittelemällä saisi itselleen pienemmän veroprosentin ! - näinhän se ei ole, mutta johtaa kyllä siihen, että näiden asiakaspalvelijoiden pinna on kyllä tiukalla, itse jaksoin sillä tiskillä vain puoli vuotta.....
- llllll..
Jos asiakas kiroilee ja nimittelee, on kai asiakaspalvelijalla oikeus pyytää kohteliaasti poistumaan.
Harvoin olen nähnyt kenenkään käyttäytyvän huonosti, tästä on kysymys, omasta ammattiylpeydestä että on viileä.
Ap: n pointti on hyvä ja tarkoitti lähinnä nuoriin kohdistuvaa ylimielistä suhtautumista.
Ei ole tarkoitus että asiakas pelkää asiointia.
Eikä kuulu sanoa mitään henkilökohtaista. - Riitta P
Verokortin saa tilattua netissäkin tai puhelimitse, jos ei pankkitunnuksia ole käytettävissä. Kannattaa laskea valmiiksi ne tarvittavat luvut - alkuvuoden ansiot, niistä perityt ennakonpidätykset ja arvio loppuvuoden ansioista.
Aivan turhaan ne verovirkailijat penäävät niitä tarkkoja lukuja. Verotus täsmätään aikanaan ja tulee palautuksia tai mätkyjä.
Vaikka olisi vakitöissäkin, niin viimeistään marraskuussa on syytä tarkistaa verotuksen tilanne ja tilata tarvittaessa uusi verokortti, jos näyttää siltä että alkuvuodesta on peritty liikaa. Hyvässä lykyssä saa loppuvuodeksi nollaverokortin. - ververver-o-o-o
Jaa no jos verotoimiston pareinpyöritystyö on niin vittumaista hommaa.
- Tapa säästää
Joku tuolla edellä kannustaa pitämään ennakkoperinnän prosenttia tietoisesti liian pienenä, "halpaa lainaa".
Ne, joilla on muutenkin tiukkaa taloudessa eivät ehkä ymmärrä, että se maksamaton vero on sitten maksettava myöhemmin. Millainen se taloustilanne on sitten vuoden-puolentoista kuluttua.
Eikö kannattaisi pitää se veroprosentti puoli prosenttiyksikköä liian korkeana ja saada sitten palautuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892128Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361776- 1801326
- 241794
- 67732
- 59718
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </340514