Kaikki mielestäni kytketty oikein mutta subbari ei ala toimimaan. Vahvistin kyllä menee päälle. Eli veikkaan että joko RCA tai sitte vahvistin ja subbari jotenki väärin kytketty ?
Tässa kuvat niin vahvistimesta kui soittimesta
Vahvistin
http://www.east-west.lu/webshop/catalog/images/ice_1502_2.jpg
Toinen puoli : http://www.dd-audio.nl/data/articles/images/lightbox/big/ice-150_2--stereo-versterker_88_2.jpg
Soitin
http://www.hdd.com.pl/zdjecia/113419/RTV/CAR/RTVPIOCAR0103/3.jpg
Mulla kytketty nää sille että soittimessa 1 RCA menee R/SW ja toinen L/SW. Vahvistimessa R/SW menee input R ja L/SW menee input L. Onks sit nämä oikein kytketty ?
Vahvistin ja subwoofer on kytketty sit ihan sille että vahvistimen kaikista vasemmalta puolelta navasta subwooferin napaan ja sit kaikista oikemmasta - navasta subwooferin - napaan. Eli tää bridged hommeli. Johto sitten 0.75mm2 kaiutinjohto.
Mikä mättää ?
10
5592
Vastaukset
- Onko apua?
No jos nyt käsitin sun kirjoituksen oikei niin sulla lähtee vahvarilta 4 kaiutin johtoa subille? Katoppa sitä vahvistinta tarkemmin eli siitä kuuluu lähteä vaan 2. Kato siitä sitä bridget viivaa. Seuraavaks kato onko soittimen säädöt oikein jos subille oma säätö kato ettei ole mute tilassa. Kokeile vahvarin gain säätöä. Onko rca johto ehjä? Testaa akulla ja virtakynällä. Jos saat toimiin niin heitä toi 0,75 johto roskiin ja vaihda 2.5-4 mm2 johtoon. Toi kaiutin johto kytkentä on ainakin väärin jos 4 piuhalla oot tehny. Koita näillä ja jos ei toimi niin mietitään lisää.
- ensanoovol2
Kaiutin johdot oli iha oikein kytketty, meni vaa 2 piuhaa ja - navasta - napaan ja navasta napaan. Seurasin sitä bridge viivaa. Kokeilin gain ja freq säätöä. Rca johto on ehjä. Ei vieläkään toimi. Voiko se olla siitä että tää kaiutinjohto on liian ohut ?
- woejfpwij4fpw3
Missä asennossa on soittimen fader tai front/rear -säädin?
Tuleeko vahvistimelle käyttöjännite ja heräte OK?
Miten käyttäytyvät vahvistimen merkkivalot?
Ja ellei se 0,75mm2 kaiutinpiuha ole aivan tolkuttoman pitkä, niin tuskin saat paljoakaan etua sen vaihtamisesta paksumpaan. Seuraa tilannetta ja vaihda se sitten, jos tuntuu siltä, että se lämpenee käytössä.
- nosesama
Vahvistin toimii siellä palaa joku run tai power valo. Musta tuntuu että soittimen takana vaa 1 kohta joka lähte subwooferille. Eli tarvin semmosta Y-haara RCA kaapelia. Kuulosta ainaki järkevältä. Soittimen ohjeissaki luki että vaa R/SW kohdasta lähtee vaa subwooferille johdo (kts kuva ). Huomenna menen metsästämään tälläst kaapelia.
- tuttaajo
Juu eiku katoin väärin, on sittenkin 2 outputia subarille soittimessa. Vahvistimessa palaa Run valo joka tarkoittaa sitä että vahvistin toimii niin kuin pitääkin. RCA on oikein kytketty oon niin varmaa siitä. Soittimesta olen yrittänyt laitta subwooferia päälle ja kattonut kokellut kaikenlaisia asetuksi jne mutta silti ei toimii :S
- hmm4
Olen ymmärtänyt ettei subwooferista kuulu mitään ?
Jos vahvistin menee päälle luulisin silloin myös herätteen/virran syötön olevan kunnossa.
Ja jos RCA/ kaiutin kaapelit on ehjä ja kytketty oikein ainoaksi "viaksi" jää vain joko soittimen asetukset ( Fader/Subwoofer ), Vahvistimen asetukset tai subwooferin sisäinen kaiutin kaapeli tai itse kaiutin elementti.
Kaiutin kaapelin paksuus ei vaikuta kuuluvuuteen, ainoastaan jos käytetään erittäin pitkää ja ohutta johdinta subwooferiin saattaa tulla säröä (tehohäviö) - eppppppppppppppppu
jos soittimessa on erillinen "SW Out" liitäntä rca:lle, se pitää todennäköisesti laittaa soittimen asetuksista "ON" tilaan eli päälle ennenkuin se toimii.
- nomitämitä
Juu en oo vieläkään saanut toimimaan sitä. Hommasin semmosen virtakynän ja sillä tarkistin missä menee virta ja miss'ä ei. Maadoitus, remote ja virta akusta on OK. Subwoofer itse on kyllä ehjä, kokeltiin sitä kaverin luonna niin kyllä se toimi. Tuntuu että soittimesta ei saa mitään outputtia :/ elikkä RCAssa joku kala musta tuntuu. Soittimen kaikki asetukset on läpi selattu ja kokeiltu kaikenlaista. Asetuksista jostain kohta on valittu rear / subwoofer ja subwoofer ON.
- jöy
Kokeile laittaa ne rca piuhat mankan toiseen rca lähtöön. Ei mene mikään rikki, mutta jos toimii niin tietää että vika on soittimessa.
- varaaheti
Tänään tuli testattu RCA piuhii yleismittarilla ja selvisi että yksi piuhoista on viallinen. Huomenna hankin uuden RCA kaapelin ja toivottovasti homme rupee toimimaan, ei jaksais puuhaa senka enää :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh832012Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1231725- 1801306
- 231734
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6686- 57624
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako207586- 48528
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482