Asun opiskelijakämpässä, joka on 70- luvun kerrostalo, melkoinen neukkukolossi. Lähdin kaksi viikkoa sitten pohjoiseen kesätöihin, ja asuntoni on ollut sen ajan tyhjän panttina. Ennen lähtöäni olin siivonnut ja puhdistanut asuntoni, kuten mm. tukkeutuneen lattiakaivon kylpyhuoneesta, joka ei tuntunut vetävän millään. Kyllähän se veti, mutta hitaasti.
Tyttöystäväni, jolle olin antanut avaimet varalle, kävi tänään hakemassa postini. Hän sanoi, että kylpyhuoneessa haisi homeelle, ja että lattiakaivo oli täysin kuiva ja jossa oli pieni, euron kokoinen läntti valkoista, homemaista kasvustoa.
Nyt kun olen täällä 400 km päässä, en pääse asunnolleni vasta kuin viikon päästä. Kuinka huolestuttava tilanne on? Kutsunko huoltomiehen? En kai joudu maksumieheksi homehelvettiin, kuin tällä palstalla annetaan usein ymmärtää? Auttaako kotivakuutus?
Valkoinen home lattiakaivossa
2
172
Vastaukset
Voi teitä uusavuttomia.
Tietenkin asunnossa haisee jos hajulukko on kuiva, ei tosin home vaan naapureiden ruumiineritteet ja niistä muodostuvat kaasut.
Lattiakaivo on tuhansien mikrobien koti, jos peset sen liian puhtaaksi, niin menee hieman aikaa ennen kuin ne tavoittavat normaalin tasapainon. Sen sijaan että jynssäät lattiakaivoa, niin poistat vain kiinteän lian ja rasvakertymät. Rasvaa irroittavia pesuaineita voi käyttää, desinfioivia ei kannata käyttää.
Eli jos nyt tyttöystäväsi ensikerralla malttaisi laskea vettä kaikkiin viemäripisteisiin, niin hajua ei esiinny. Jos ei laske, niin haisee takuulla vaikka tekisi mitä (talon polttaminen maantasalle toki auttaa, mutta sitten olet veloissa loppuelämän).- "desinfioivia ei"
Jotain on sentään opittu sitten viimeisen vuoden aikana.
http://www.talkkarikorkko.fi/hyva_tietaa.htm
Tuolta löytyy apua ja hyviä ohjeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892128Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361776- 1801326
- 241794
- 67732
- 59718
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </340514