Liettuasta

juuri kotiutunut

Juuri Vilnasta palanneena tein huomioita mm. siitä että maan EU-puheenjohtajuus näkyi katukuvassa jo nyt selvästi. Presidentillä oli ulkomaisia arvovierita joka päivä, poliiseja paljon liikkeellä jne.
harmitti kun lempiravintolamma Lokus oli muuttunut tilausravintolaksi eli yksytiset asiakkaat eivät nyt ole sinne tervetulleita.
Ymmärrän kyllä koska se on Vilnan hienoin ravintola ja keskeisellä paikalla.
Mahtaako olla tarkoitus että tuo käytäntö on vain tämän loppuvuoden? Tuskin isoja seurueita jatkossa on tulossa illallisille ja lounaille.

12

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dickvandock

      Ravintolan nimi on Lokys = karhu

      • käynyt...

        Sillä on useita kirjoitusasuja. Mutta tuonne sinulla ei varmaan ole ikinä asiaa - on ns. tasokkaampi paikka.


      • S.S.
        käynyt... kirjoitti:

        Sillä on useita kirjoitusasuja. Mutta tuonne sinulla ei varmaan ole ikinä asiaa - on ns. tasokkaampi paikka.

        Ei sillä ole useita kirjoitusasuja. "Lokus" on yksinkertaisesti väärin kirjoitettu.

        Ainakaan ravintolan oman nettisivun mukaan Lokys on auki. Olisiko ollut niin, että ravintola oli vain varattu yksityistilaisuutta varten.


      • juuri kotiutunut
        S.S. kirjoitti:

        Ei sillä ole useita kirjoitusasuja. "Lokus" on yksinkertaisesti väärin kirjoitettu.

        Ainakaan ravintolan oman nettisivun mukaan Lokys on auki. Olisiko ollut niin, että ravintola oli vain varattu yksityistilaisuutta varten.

        ei asia ole niin, paikan päällä sanottiin että nykyään on vain tilauksia varten. Käytiin kahtena eri iltana kysymässä.
        Uskon että tuo tilanne kestää vain nyt tämän loppuvuoden.
        Ihmettelimme kyllä sitä kun nettisivuilla on mm. ruokalista, mutat eiväthän sitä poista, se on mainos ja niille jotka haluvat tehdä sinne ryhmätilauksen.
        edellisen kerran olimme pääsiäisenä vilnassa, kävimme 2 krt Lokysissa ja oli avoin kaikille.
        Nyt pöydätkin on järjestetty ihan uuteen uskoon, terassille pääsee varmaan mutta se ei ole kiva ruokailijoille.
        Yksi mieshenkilö meidän lisäksi oli lukemassa ruokalistaa.Muutenkni ravintoloiden määrä Vilnassa on supistunut, Piliekseltä on poistunut jotain eli esim. Bunte Ganas.
        Käyn 3-4 krt/v Vilnassa joten olen aika hyvin perillä siitä mihin suuntaan asiat kehittyvät.


      • käynyt....
        S.S. kirjoitti:

        Ei sillä ole useita kirjoitusasuja. "Lokus" on yksinkertaisesti väärin kirjoitettu.

        Ainakaan ravintolan oman nettisivun mukaan Lokys on auki. Olisiko ollut niin, että ravintola oli vain varattu yksityistilaisuutta varten.

        Minulla on tallessa vanha julkaisu Vilnius in Your Pocket, siinä kirjoitetaan Lokus. Joissain taas on Lokys. Eli ei tuo mikään virhe ole.
        Virhe on mielestäni se kun Helsinki = joidenkin mielestä (maalaisten) Hesa. Sellaista ei ole olemassakaan.


      • Paikallinen
        käynyt.... kirjoitti:

        Minulla on tallessa vanha julkaisu Vilnius in Your Pocket, siinä kirjoitetaan Lokus. Joissain taas on Lokys. Eli ei tuo mikään virhe ole.
        Virhe on mielestäni se kun Helsinki = joidenkin mielestä (maalaisten) Hesa. Sellaista ei ole olemassakaan.

        Miten joku typerys jaksaa inttaa kun on vaarassa...?? Ravintola on aina ollut Lokys ja junttituristien suosiossa.


      • ihmettelijä....
        Paikallinen kirjoitti:

        Miten joku typerys jaksaa inttaa kun on vaarassa...?? Ravintola on aina ollut Lokys ja junttituristien suosiossa.

        Kuka täällä vaarassa on? Sinäkö? Etkä ikinä ole tuossa paikassa ollut, korkeintaan terassilla bissellä, sinnehän juntit ohjataan.
        Suomalaisia tuossa ravintolassa näkee harvoin.
        Sinä se varsinainen perusjuntti olet, misät maasta olet lähtöisin? Oletko savolainen vai mikä?


      • Paikallinen
        ihmettelijä.... kirjoitti:

        Kuka täällä vaarassa on? Sinäkö? Etkä ikinä ole tuossa paikassa ollut, korkeintaan terassilla bissellä, sinnehän juntit ohjataan.
        Suomalaisia tuossa ravintolassa näkee harvoin.
        Sinä se varsinainen perusjuntti olet, misät maasta olet lähtöisin? Oletko savolainen vai mikä?

        Kuulehan ihmettelija... Asuin kymmenen vuotta sitten tuon ravintolan vieressa, silloin se oli taalla ykkospaikka, viisi vuotta sitten se oli ylempaa keskitasoa, eilen terassi oli taynna Puolalaisina bussituristeja. Nykyisin hyvat paikat on jossain aivan muualla, tosin niita en viitsi sinulle kertoa jota et hapaisisi lisaa Suomalaisia.


      • viäräkielinen
        Paikallinen kirjoitti:

        Kuulehan ihmettelija... Asuin kymmenen vuotta sitten tuon ravintolan vieressa, silloin se oli taalla ykkospaikka, viisi vuotta sitten se oli ylempaa keskitasoa, eilen terassi oli taynna Puolalaisina bussituristeja. Nykyisin hyvat paikat on jossain aivan muualla, tosin niita en viitsi sinulle kertoa jota et hapaisisi lisaa Suomalaisia.

        OK JURRIKAT...kertokaas nyt sitten mistä löytää nykyisin hyvät mestat...


      • Paikallinen
        viäräkielinen kirjoitti:

        OK JURRIKAT...kertokaas nyt sitten mistä löytää nykyisin hyvät mestat...

        Kerro mita etsit niin kerron, parhaita hinta/laatu suhteisia ravintoloita, baareja, olutpubeja etc.


      • Paikallinen
        Paikallinen kirjoitti:

        Kerro mita etsit niin kerron, parhaita hinta/laatu suhteisia ravintoloita, baareja, olutpubeja etc.

        Saint Germai, (kallis mutta kannattaa), Le Provence, Zoe's, Veranda (keskustan ulkopuolella mutta suosittelen), El Gaucho (pihvia ja paljon), Tores (paras nakyma), hotelleista Radisson Seaside ja tietysti Kempinski... olutta Alus namai, Bambalyne (sateella, huono ilmastointi) ja illan viimeisena Amantininku... aamiainen Cozy.


      • Paikallinen
        Paikallinen kirjoitti:

        Saint Germai, (kallis mutta kannattaa), Le Provence, Zoe's, Veranda (keskustan ulkopuolella mutta suosittelen), El Gaucho (pihvia ja paljon), Tores (paras nakyma), hotelleista Radisson Seaside ja tietysti Kempinski... olutta Alus namai, Bambalyne (sateella, huono ilmastointi) ja illan viimeisena Amantininku... aamiainen Cozy.

        Radisson Riverside, sorry


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe