Uskollisuus.. Onko muita uskollisia kuin minä?

ei ikinä enää

Siinäpä se kysymys.. Tyttöystävä jäi kiinni toisen naisen kanssa, yllättäen vielä jonkun "HaluunVainKokeilla" -tyypin kanssa suutelemisesta.. Sanoo ettei tapahtunut muuta mutta mitä sitten, se on jumalauta pettämistä. Toinen ihminen johon luotin, ja nyt meni loppukin luotto ihmisiin taas. Mikä ihme teitä pettäjiä vaivaa?

Anteeksi avautuminen, ei vaan IKINÄ mahdu minun päähän tuo että ollaan suhteessa ja tieten tahtoen sillä pahimmalla mahdollisella tavalla halutaan satuttaa sitä toista, jota "rakastetaan"? Outoa rakkautta!!

22

337

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nfkdksöap

pettämistä parhaillaan.

• 1+9

Täällä toinen uskollinen! :) Ja samassa tilanteessa olin hetki sitten minäkin, paitsi että tyttöystäväni ei itse laskenut suutelemista pettämiseksi. Tottakai se on pettämistä!

• elämä on

On valitettavaa ja surullista, että ihmisillä näyttää olevan kateissa toisen ihmisen kunnioitus ja arvostus. petetään kumppaneita ja hypitään miten sattuu. olen sitä mieltä, että jos ei suhteessa pysty olemaan uskollinen, niin sitten ei kannata olla suhteessa. thats simple it is. jos on tarve pettää, hyppiä kukasta kukkaan, niin eikö sillon olisi parempi olla yksin? se olisi reilua ja reilua olisi myös, että osaisi jättää suhteen ilman kolmatta osapuolta. Jos ihmiset miettisivät miten haluaisivat tulla itse kohdelluksi, niin ehkä jotkut meistä osaisi käyttäytä paremmin.

mutta elämä ei ole aina reilua, ja jotkut näyttävät pistävän paskan kiertoon. so sad.

• Just somebody

Mä oon pahoillani, että olet joutunut kohtaamaan yhden meistä pettäjistä. En yritä puolustella pettäjän tekoa, mutta jokainen meistä tekee virheitä, tavalla tai toisella. Eri asia on, että katuuko sitä.
      Omalta kohdaltani vain haluan sanoa, että petetty ei aina ole välttämättä se ainoa jota sattuu. Itse olen valitettavasti pettänyt erästä rakkainta ihmistä maailmassa. Siitä on jo useampi vuosi aikaa, mutta silti kadun sitä yhä. Vaikka sain anteeksi ja hän luottaa minuun yhä, vei pettämiseni minulta luottamuksen itseeni. Nyt uuden parisuhteen alussa mietin, olenko välttämättä tämän kaiken rakkauden arvoinen. Pelkään, että toistan samat virheet, vaikka samalla tiedän etten tekisi enää niin. Ja ei, edellinen parisuhteeni ei päättynyt pettämiseni seurauksena, vaan muiden "ongelmien" johdosta, mitkä tavallaan ajoivat minut aikoinaan pettämään.
      Olen kokenut molemmat puolet pettämisestä ja molemmat ovat todella syvältä. Kukaan ei haluaisi tulla petetyksi ja tuskin kukaan haluaisi myöskään satuttaa rakkaintaan tahallisesti? Tai tiedäppä siitä sitten. Ihmismieli on kummallinen.

• Ei ole selityksiä

Aina sanotaan, että ne ovat ne ongelmat parisuhteessa, jotka ajavat pettämään. Varmasti onkin ongelmia ja paljon, mutta se ei oikeuta mitään, kuten sinäkin tiedät. Ei ole mitään oikeutusta sille, että toimii salakähmäisesti toisen selän takana ja loukkaa häntä yhdellä pahimmistä tavoista, jolla ihmistä voi loukata.

• ???

Tässäpä toinen kysymys, jään odottamaan milloin syylliseksi sanotaa bi tai heteronainen joka on houkutellut tyttöystävän suutelemaan hänen kanssaan. Yleensä se ilmoitetaan heti alussa mutta nyt ei, mistä moinen?

• Miten lie

Eikös tuossa alussa juurikin siihen viitata tuolla "HaluunVainKokeilla" -tyypillä?

Olisi kyllä muitakin täällä mutta en tiedä moniko oikeasti sellaista uskollisuutta arvostaa. Asioita pidetään liian itsestäänselvyytenä, ihmisiäkin.
      Joskus voi tulla tunne olevansa tylsimys, joka ei tuolla lailla menisi tekemään "jänniä" tutkimusmatkoja vieraisiin paikkoihin, vaan pysyy sen toisen vierellä, niinkuin elämänkumppani tekee.
      Suhteessa, mieluiten alkupuolella kannattaisi keskustella mitkä teot ovat ok ja mitkä ei. Kaikille pettämisen teko ei aina ole se, mikä yleisesti katsotaan pettämiseksi. Jotkut suhteet voivat olla hieman siihen nähden vapaampia.
      Siksi omat mietteet rajoista on kerrottava toiselle ja saatava yhdessä miellyttävä ns. sopimus aikaan.
      Suhteet ja ihmiset sen sisällä muuttuvat aina, joten välillä on hyvä keskustella mikä on meininki ja missä mennään.

• Lessee

Että oikein suuteli, hui kauheaa. Relatkaa nyt vähän!

• kultainenhäkkilintu

hui tosiaan!lesposuhde=pahimman luokan lintuhäkki!

• lemppaa pihalle

No,joillekin vieraan naisen suuteleminen tai jonkin sortin kähmiminen on pettämistä. Niin minullekin. Olipa suutelun kohde sitten kaveri tai joku muu nainen, niin se on pettämistä. Vieraita naisia ei suudella, ei edes kavereita, kähmitä eikä muutenkaan isketä. Voin hyvin ymmärtää aloittajaa.

Tunnen tällaisia naisia, joille vieraiden naisten (kavereiden ja muiden naisten) suutelu ei ole pettämistä, mutta nämä naiset ovatkin pahimman luokan pettäjiä. Ovat selän takana tai jopa härskisti selän edessä heti suutelemassa vierasta naista ja menossa heidän kanssaan sänkyyn. Mikäs siinä, jos yhteisesti ollaan sovittu, että pettäminen on ok. Yleensä vaan se pettäminen ei ole sille toiselle osapuolelle ok. Usein myös tämä pettävä osapuoli on sellainen, että sallii itseltään pettämisen, mutta ei voi hyväksyä jos häntä itseään petetään. Joku taas hakee tällaisella vieraan naisen suutelemisella huomiota ja testaa välittääkö se toinen nainen vai ei. Sitten ollaan itku kurkussa jos oma nainen suutelee kostoksi jotain toista naista tai ei ole huomaavinaankaan. Joku saattaa olla näin todella huomionkipeä ja jatkuvasti tarvitsee todistelua ja draamaa omasta viehätysvoimasta (huono itsetunto). Sitä sitten helposti ajaudutaan vieraisiin, kun jatkuvasti kaivataan sitä itsetunnon pönkittäjää. En suosittele olemaan tällaisen naisen kanssa, ellet itsekin ole samanlainen. Nämä pettäjät eivät ikinä opi, toistavat samaa kaavaa vain uudestaan ja uudestaan. Valehdellaan härskisti päin naamaa, vaikka juuri oltiin vieraissa.

• 347

Mitä jos kumppani on näyttelijä ammatiltaan ja joutuu roolissaan suutelemaan ja kähmimään toista ihmistä, lasketaanko tämä myös pettämiseksi?

• Kysynkö?

Laskisitko itse?

• 347
        Kysynkö? kirjoitti:

Laskisitko itse?

En.

• ....

Oletko todella noin idiootti vai huono provo? Näytteleminen on EHKÄ vähän eri asia kuin OIKEAN ELÄMÄN parisuhde. Valoja päälle siellä.

• turunkiss
        .... kirjoitti:

Oletko todella noin idiootti vai huono provo? Näytteleminen on EHKÄ vähän eri asia kuin OIKEAN ELÄMÄN parisuhde. Valoja päälle siellä.

Miten kävi brad pittille ja jennifer anistonille, brad kun suuteli jolieta vain työn merkeissä...

• 347
        .... kirjoitti:

Olin pitkässä suhteessa näyttelijän kanssa, siksi kysyin.
        Vastakysymykseen vastasin, että en pidä roolissa tapahtuvaa suutelemista ja kähmimistä pettämisenä, vaikka tiedän monen suhteen/pettämisen alkaneen juuri valkokangas- tai teatterisuudelmasta. Joten mikä tässä minun ensimmäisessä viestissä oli idioottimaista tai provoa?

• Kysynkö
        347 kirjoitti:

Olin pitkässä suhteessa näyttelijän kanssa, siksi kysyin.
        Vastakysymykseen vastasin, että en pidä roolissa tapahtuvaa suutelemista ja kähmimistä pettämisenä, vaikka tiedän monen suhteen/pettämisen alkaneen juuri valkokangas- tai teatterisuudelmasta. Joten mikä tässä minun ensimmäisessä viestissä oli idioottimaista tai provoa?

Tossa kontekstissa se sun eka kysymys voi näyttää pilkunviilaamiselta. Mut nyt ku kerroit taustan, ni näkymä on eri. Mitä muita ammatteja muuten tulee mieleen, jotka saattais olla kumppanissa mustasukkaisuutta herättäviä?

• 347
        Kysynkö kirjoitti:

Tossa kontekstissa se sun eka kysymys voi näyttää pilkunviilaamiselta. Mut nyt ku kerroit taustan, ni näkymä on eri. Mitä muita ammatteja muuten tulee mieleen, jotka saattais olla kumppanissa mustasukkaisuutta herättäviä?

Gynekologi, mallin ammatti, stripteasetanssiminen, seuralaispalvelut esim. edustustehtävissä, esiintyjän tai urheilun ammattit joissa saa ihailua yleisöltä.

• phih

Ihmismieli on itsekäs. Ihmisluonne ei ole luotu pariutumaan loppuelämäkseen yhden ihmisen rinnalle. Kuten eläimet. Vaistot on vaistoja ja jos haluaa niitä kuunnella ja "elää omaa elämää" niin sillon voi sattua tuollaista. Se on ikävää, koska näin on lait määrätty että vain yksi kumppani kerrallaan. Miksi ihmeessä se on niin mennyt. Okei olen nyt sinkku. Muistan kun oin suhteessa, sitä mustasukkaisuuden määrää ym. Mutta nyt kun miettii niin 4v seurustelun jälkeen kummatkin aika kauan oli jo "silläsilmällä" vähän välin katsellut muita, vaikkei mitään ollutkaan tehnyt. Siis oikeastaan ensimmäiset 3kk ehkä ajatukset eivät pyörinyt missään muualla kun siinä "elämänsä rakkaudessa" HARHALUULOA. Koska täydellistä kumppania ei ole olemassa, niin niitä itselleen tärkeitä piirteitä haetaan eri ihmisistä. EN haluaisi edes elää koko loppuelämääni saman ihmisen kanssa.

ja HUOM. SAA OLLA ERIMIELTÄ.

RAUHAA, RAKKAUTTA JA KESÄ TÄYNNÄ IRTOSUHTEITA!

• f4ck

mä olen erimieltä, jos ei omaa luonnetta joka mahdollistaisi tietyt tunneasiat niin varmasti yhden kanssa eläminen on mahdotonta. Käy juuri niin kuin teille, alkuhuuma ja sitten alkoi jo uuden katselu.
        Kuitenkin roikuitte toisissanne 4 vuotta, se kuulostaa sille että olitte vain rutiinista yhdessä. Saahan sitä aikaa tietty noinkin palamaan.

Täydellistä kumppania jos etsii niin varmasti saakin tottua sinkkuelämään. Täydellistä ei ole olemassakaan. Jos etsii jotain tarpeeseen niin kun se tarve on täytetty saattaa mieli alkaa etsiä uusia tarpeita ja jne. Kaikkia ei ole luotu parisuhteeseen.

Itse uskoin kuuluvani tähän joukkoon, joka elelee mielummin parikin suhdetta kuin parisuhteessa. Mutta toisin kävi, en sano että sujahdin kuin kala veteen suhteeseen, kyllä alussa oli montakin keskustelua itseni ja kumppanini kanssa asioista. Monet parisuhteessa huomioitavat asiat tuli uutena, mutta mulla oli halu olla tässä suhteessa. Tahto tehdä siitä toimiva ja olla tämän ihmisen kanssa ja vain hänen kanssaan.

Siinä on se rakkauden tärkein ja kaunein ja yksinkertaisin asia, tahto. Kun ei tahdo satuttaa toista, ei tahdo rikkoa kaunista, ei tahdo menettää saavutettua niin silloin ei teekkään mitään mikä vaarantaisi suhteen. Se ei ole mitään suurta kamppailua vaistojaan vastaan vaan siinä vain ottaa toisen huomioon monessa asiassa.

Rakkaus alkaa siitä kun sanotaan tahdon, sitä ei tarvi papin edessä sanoa, se on kun ei ole pakko ei ole täyte ei rutiinista ei muista syistä yhdessä kuin siitä että kaksi ihmistä tahtoo jakaa elämänsä toistensa kesken, siinä se on kaikessa yksinkertaisuudessaan. Siinä ei olla vankilassa eikä ahdistettuna nurkkaan.

Minä tahdon elää tämän ihmisen kanssa lopunelämäni ja hän minun. Sen suhteen ei ole epäilyksiä eikä levotomuuksia eikä epävarmuutta.

Hyviä irtosuhteita, joillekkin ne on se oikea vaihtoehto.

• elämä on

Kyllä ihmisellä on vaistot, mutta ihmisellä on myös aivot. Huomattu on, että kaikki eivät osaa niitä käyttää. Se, että sanoisin petetylle osapuolelle, sori nyt sattui näin, kun kuuntelin vain vaistojani, jaa mistäköhän se kertoisi...

Se mikä erottaa meidät eläimistä, on kyky miettiä mikä on oikein ja väärin, ne asiat opetetaan jo pienenä. Asiat eivät vain satu, vaan niihin voi vaikuttaa omalla käytöksellä ja päätöksien teolla. Ihminen, kyllä halutessaan pystyy päättämään haluaako olla uskollinen vai pettää. Himo voi ottaa valtaansa, mutta järki pelastaa. ihmisen voi myös oikeasti jättää ilman pettämiseen sortumista. Toista ihmistä ei tarvitse loukata omien himojensa takia tai vaistojensa takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe