Työvoimatoimiston palvelut

syrjäytytetty

Toimin itse sosiaalialalla ja työskentelen asiakkaiden kanssa, jotka ovat työttömiä, lisäksi myös terveydellistä rajoitteita hakeutua työhön. Työvoiman "uusi raikas ilme ja sähköinen asiointi" ei palvele näitä asiakkaita. Asiakkaani uusivat työnhakua vuoden välein ja heillä olevia työrajoittetiä ei mitenkään huomioida, vaan työrtarjouksia tulee laidasta laitaan...jotenkin tunutt, että ainoana työnä siellä byrokratia työ ja etuuksien katkaiseminen. Myös itse olen yrittänyt olla yhteydessä työvoimatoimistoon, jättämällä soittopyyntöjä ja kirjallisia yhetydenottoja, mutta ne eivät ole johtaneet mihinkään. Vahvasti tuntuu siltä, että työvoimahallinto on yksi organisaatio, joka omalla toiminnallaan aiheuttaa entistä enemmän syrjätymistä.
Uusi raikas ilme palvelee ensisijaisesti työnantajia ja muutenkin paremmin pärjääviä kansalaisia eikä syrjäntyneitä. Odottelen edelleen yhteydenotto työvoimatoimistosta. Asiakkailta olen ottanut nyt valtakirjoja, jotta voisin edes jollakin tavalla pitää heidän puoliaan tätä byrokratia hirviötä vastaan.

Itse olen ymmärtänyt, että verkostotyöllä yhteistyössä asiakkaiden kanssa parhaiten saadaan ihmisiä takaisin työhön, mutta uusi raikas ilme palvelee tässä yhteiskunnassa muita tahoja, ilmeisesti organisaation sisällä "asiantuntijat ja konsultit ym.." voi ihan jees, mutta työvoimahallinnolta on ollut jo pitkään kadoksissa se, että he ovat asiakaspalvelutyössä ja heidän palkkansa maksaa veronmaksajat. Kela ja työvoimahallinto elävät tässä yhteiskunnassa "valtioina" valtiossa ja yhteiskunnallinen tehtävä eli asiakkaiden palveleminen on unohtunut. Kun ei enää toinen viranomainenkaan saa yhetyskisä eikä edes valtakirjalla pääse viemään asiakkaiden asioita eteenpäin, tässä systeemissä mättää tosi pahasti.

15

763

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeijei

Onneksi on kaltaisiasi ihmisiä vielä tässä maassa! Luin koko viestisi ja toivoni ja uskoni tulevaan parantui himpun verran. Kirjoitat täyttä asiaa ja kannattaa forwardoida viesti tiivistettynä eteenpäin kansanedustajille, jotka ajavat syrjäytyneiden asioita. :)

• eipäoletöitä

Näin on.
      En tiedä ymmärsinkö oikein mutta minun mielestä nämä, jotka ovat olleet
      työvoimatoimiston virkailijana 20 vuotta ja ylikin eivät enää tiedä
      mitä oikea työ on, ja siitä syystä laittelevat työtarjouksia näille työrajoitteisille.

Näille työvoimahallinnon ja kelan porukoille olisi ihan paikallaan järjestää
      joka vuosi esim. 2x2 viikon mittainen työjaksoakso eri yrityksissä jossa tekisivät
      "oikeaa" työtä.

Sitten nämä sairaat ja syrjäytyneet. Eläkkeelle vaan, kokemuksesta tiedän
      kuinka turhauttavaa on käydä 2-3krt vuodessa uusimassa työnhakua.
      Kun työpaikan saantiin ei mitään tukea apua saa.

• sanon vaan.

Onks työkkäri järkännyt kenellekkään yhtään työpaikkaa ikinä? Ei ainakaan mulle eikä yhtään haastattelua ole järkännyt koskaan. Työkkäri on ihan turha laitos

• sanon vaan.

Haukuttu on sen sijaan enemmän kuin osaan laskea ja vit.tuiltu ja poljettu maanrakoon niin et musta todellakin on tullut syrjäytynyt. En olisi ikinä uskonut sitä että musta tulee syrjäytynyt.

• toivotonta1

Paljon voimia sulle joka siellä yrittää taistella toisten puolesta. Teet hienoa työtä. Olen itse seurannut vierestä ja yrittänyt olla apuna työvoimatoimiston asiakkaan kanssa ja mielestäni ne tekevät ihan mielivaltaisia päätöksiä, joka ei todellakaan palvele asiakasta. Ja missään vaiheessa en ole huomannut niiden ajattelevan asiakkaan parasta vaan ihan jotain muuta. Niiden päätöksillä ei tueta omatoimisuutta tai yrittelijäisyyttä, puhumattakaan että olisi tarkoitus estää syrjäytyminen.

• Suuri Kurpitsa

Olin työvoimatoimiston asiakkaana, tai mikä lieneekään nykyisin,- vuonna 2008. Työhönosoituksia alkoi tipahtelemaan tosi lujaan tahtiin. Soittelin virkailijalle, että jos sain vaikka 6 paikan nipun, niistä 4 oli sellaista, joihin taitoni eivät virallisestikaan riittäneet. En tiedä, millä hakusanoilla ne niitä paikkoja rankkasivat järjestelmistään.

Miesvirkailija alkoi ivalliseksi sanoen, että laitetaanko sulle vaikka lakaisukoneenkuljettajan paikkoja, jos niitä haluat (olen medianomi). Aika asiatonta!

Yrittivät yksinkertaisesti saada karenssin päälle. Hiukan myöhemmin alkoi tältä miesvirkailijalta tulla semmosta keskitystä, että en ole muka hakenut kaikkiin ositettuihin paikkoihin. Mutta tadaa: mullapa oli mustaa valkoisella, eli sähköpostissa tallella kaikki hakemukset, jotka liitin arvon herralle liitetiedostona. Voin vain kuvitella, miten joku hiukankin sähköpostitaidoton tai muuten puoliaan pitämätön on helisemässä näiden alan asiantuntijoiden, lue merkanttipohjaisten virkailijoiden kanssa.

Ilmeisesti tässä on nyt keksitty vielä tehokkaampi tapa kyykyttää kansalaiset syrjään systeemin rattaista.

• 11+3

Yksi valittaa, ettei saa työkkäristä töitä, ja toinen valittaa, että työkkäri tarjoaa niitä liikaa. Hehheh.

• 2+19

Ja sitten vielä puhutaan työkkärin "palveluista" vaikka se on vain kauniimpi sana kyykyttämiselle.

• syrjäytynyt,.

17 vuoden aikana mun eiole tarvinnut kun kerran uusia työhakemus työkkärissä. Muuten ne eiole koskaan mulle soittanut tai ilmoittanut mitään. Olen yrittänyt päästä työkokeiluun työkkärin kautta mutta en ole päässyt ja olen siten mennyt pimeisiin töihin kun muuta työtä en saa. tienaan ihan hyvin ja rahaa o säästössä paljon tulevaisuuta varten. Työkkäri on ihan turha laitos ja mut on ainakin unohdettu kokonaan. Ei sen väliä ku kela rahat tulee kuitenkin säännöllisesti.

• kyllästynyt13

Olisin kiinnostuntu onko kenelläkään tietoa voiko tavallinen kansalainen tehdä mitään asioiden parantamiseksi?

olen itsekin ollut helisemässä työkkärin kanssa.

Sanonut että otan työtä vastaan jos on tarjota, juuri muuta ei ole ollut kuin ilmaistyötä.

Sain kesän alussa hankittua itselleni määräaikaisen työn, hyvät paperit tuli ja pomo oli tyytyväinen minuun ja tarjoutui jopa itse suosittelemaan minua.

Nyt uusin työnhakuni, minulla on ajat yms. sovittuna oman paikkakunnan te-toimistoon, virkailijalle joka aiemminkin on hoitanut asiaani.

Olen ollut myös puhelimitse yhteydessä ja tarkistanut että asiani ovat kunnos.

Turusta on kuitenkin tullut päätös jonka mukaan en ole oikeutettu työttömyysturvaan, koska

"Hakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, koska hän ei
      ole työtön tai koska hän työllistymistä edistävän palvelun
      aikana työllistyy kokoaikatyössä yli kahden viikon ajan"

perusteluina oli, etten ole toimittanut työtodistusta päättyneestä työstä.

Olen siis oman paikkakunnan virkailijan kanssa sopinut asioista ja että näytän tarvittavat todistukset yms. minulle varattuna aikana, ja että työnhakuni on voimassa siihen asti.

tässä ei selkeästikään oikea käsi tiedä mitä vasen tekee..

• potku palleille

IHAN PIMEETÄ MIELIVALTAA ET OLE YKSIN MEITÄS ON JO AIKA PALJON SAMASSA TILANTEESSA

• Onko niillä

mistä saa työkkäreiden emailit.

• luuseri mies.40

"vaan työrtarjouksia tulee laidasta laitaan.."

Alkoi naurattaa tuo. Saako joku muka työtarjouksia. Olen ollut työkkärin asiakas 20 vuotta yhtään työtarjousta en ole saanut.

• ----------

Työkkärin työtarjouksella ei ole mitään tekemistä oikean työpaikan kanssa. Työtarjousta on vain uudehko nimitys työhönosoitukselle, joka voi siis olla mikä tahansa korinpunomishomma 9 euron päiväliksalla. Jos et hae, uhkailua pukkaa ja todennäköisesti karenssia myös. Et ole jäänyt mistään paitsi jos et ole työkkäristä työtarjouksia saanut.

• artsi7

No tosiaan... aika paljon varmasti asiat menee ihan pärstäkertoimen mukaan. Toisia kyykytetään ja kohdellaan tosi huonosti. Toiset saa pitää korvattua lomaa ja matkustella yms. vuosikausia, jos ei työ kiinnosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      84
      2745
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2642
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2601
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2551
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      89
      2085
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      50
      2012
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      141
      1866
    8. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      53
      1572
    9. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      17
      1498
    10. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      36
      1485
    Aihe