Polven magneettikuvaus

polvivammainen_

Moikka, mulla olis edessä polven magneetti kuvaus.. Onko teillä tietoa, että tapahtuuko se kuvaus sellasessa putkessa niin kuin esim. aivojen magneettikuvaus? Täytyykö mun mennä kokonaan sinne putkeen polven kuvauksen ajaksi vai riittääkö, että pelkästään polvi on siinä putkilossa? Minulla on paha ahtaanpaikankammo, joten olisi helpottavaa tietää, että en joutuisi sellaiseen kapeaan putkeen.

14

9297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wolle76

      Moi! Kolme kertaa olen polven magneettikuvassa ollut eikä kertaakan ole laitettu kokonaan putkeen. Eli suunnilleen kainaloista alaspäin ollaan putkessa ja pää on ulkopuolella.

      Nykyään polven magneettikuvaus voidaan tehdä myös ns. avolaitteella, mutta niitä ei kai ihan joka paikassa vielä ole.

    • polvivammainen_

      Kiitos tästä helpottavasta tiedosta!

      • Miss MRI

        Kuvattava kohde tulee aina keskelle putkea eli siitä voi miettiä että miten suurinpiirtein putkessa on. Polven kanssa normaali aikuisen pää js osa ylävartaloa jää kyllä ulkopuolelle putkea. Riippuu paljon pituudesta miten syvälle menee.


    • Kauanko kestää?

      Miten kauan julkisella puolella kestää polven magneettikuviin pääsy?

    • valokaapelimies1

      Se kestää niin kauan, että kerkeet kyllästyä. Kaikin tavoin yrittävät välttää kalliin, mutta hyödyllisen tutkimuksen. Tarvitset ensin lähetteen ortopedille joka katsoo onko tarvetta kuvauksille. Jokatapauksessa useamman kuukauden jono julkisilla magneettiin. Riippuu tietysti kunnastakin tuo aikataulu. Voi toki olla että et edes pääse, jolloin ainoa mahdollisuus hakeutua yksityiselle ja maksaa itse koko lysti. Polven kuvaus maksaa halvimmillaankin noin 500€ josta jo siis vähennetty kelakorvaus.

      • Kauanko kestää??

        Ortopedi laitto kuukaus sitten lähetteen magneettikuviin. Pakko niitten on kuvata tää polvi, kun ei oo yksityisellekään varaa... :/ Ja tää polvi menee vaan kokoajan pahemmaks, että kohta en varppina kävele. Eturistiside osittain revennyt, kerran tähystettykin, mutteivät tehneet sille mitään.

        Kivahan se on, että JO 19-vuotiaana polvi p*skana. Vaikka se kuulemma onkin vaan pikkuvika, mut silti.


    • mmmhp

      Komppaan valokaapelimies1:stä, kunnalliselta puolelta kestää pieni ikuisuus ajan saamiseen. Itse olen aina käynyt yksityisellä puolella. En edes enää kuulemma kävelisi, jos olisin kunnalisen aikaa jäänyt odottamaan. Eli suosittelen yksityistä, jos vamma tuntuu vähänkään vakavammalta! Vaikka siitä joutuukin maksamaan itsensä kipeäksi...

    • Dextrattu

      Minä kävin Dextrassa SI-nivelen magneetissa eikä kestänyt läheskään niin kauan niiden uusille "ihmelaitteilla" kuin julkisella puolella. Tyytyväinen olen, vaikka maksoi, koska paikallaan oleminen tuottaa todella tuskaa.

    • magn...

      Mun terveyskeskuslääkäri käynnin jälkeen meni noin 3 viikkoa kun pääsin fysiatrin otille ja hän teki lähetteen magneettiin, johon pääsin 2 viikon kuluttua käynnistä ja uudelleen pääsin fysiatrin vastaan otolle n. 3 viikon kuluttua eli kaiken kaikkiaan aika nopeasti kun on kysessä julkisen puolen toiminta. Mulle tejhtiin lannerangan magneettikuvaus.

    • Wolle76

      Riippuu varmaan aika paljon tuon julkisen puolen jonoista, että miten nopeasti magneettiin pääsee. Omat tuttavani ovat päässeet suhteellisen joustavasti kuvauksiin julkiseltakin puolelta. Eli jos ei kiirettä ole, eikä talous / vakuutus anna mahdollisuutta käydä yksityisellä, niin voi käydä hyväkin tuuri tuon jonotuksen suhteen.

      Ja mitä tulee tuohon yksityiseen puoleen / kuvantamiseen, niin minulle vinkattiin jostakin pääkaupunkiseudulla olevasta yksityisestä kuvantamispaikasta, joka oli mielestäni aika edullinen (verrattuna siis noiin tunnetuimpiin yksityisiin palveluihin).

      Oma polveni on kuvattu kolmesti. Pari ensimmäistä kertaa maksoi Kela-korvauksen jälkeen noin 505 euroa. Toinen ja kolmas kerta kuvattiin vuoden välein samassa paikassa ja kas kummaa, hinta oli noussut tuona aikana 100 euroa. Onneksi on oma vakuutus, joka kattaa myös näitä kuluja.

      Mutta prosessina viimeisin kerta oli sujuvin: tiistaina olin vastaanotolla, torstaina minulle soitettiin ja kyseltiin, että koska sopisi tulla kuviin. Seuraavan viikon tiistaian olin magneetissa ortopedi soitti lausunnosta perjantaina... noin puolitoista viikkoa kului siis kaiken kaikkiaan koko prosessiin. Minulle tuo kuvio sopii mainiosti, kun en oikein pidä lääkärikäynneistä.

    • kjskfsdkh
    • nopeasti pääsin

      Kyllä julkisellakin puolella on nopeaa toimintaa.
      Minä pääsin maksusitoomuksella kuvauksiin seuraavalla viikolla.

    • Jospolvenkuntoonsais

      Ortopedi laitto magneettikuvaukseen lähetteen toukokuun lopulla, sano, että aika ei varmasti tule ensimmäisen kuukauden sisällä. No ei ihan. Eilen oli tipahtanut postilaatikkoon ja aika siis on elokuussa, sitä odotellessaaa...

    • pärepolvi

      viikkositten polvikuvissa lantiotamyöten putkessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe