Työhuoneessani sairastutaan

kyllä on omituista

Aloitin uudessa työpaikassa reilu vuosi sitten ja muutama viikko aloittamisen jälkeen sairastuin flunssaan. Siitä alkaen olen ollut koko ajan enemmän ja vähemmän kipeä, flunssaoireita, nuhaa, yskää, poskiontelotulehduksia. Antibioottikuureja olen syönyt ja poskiontelot on punkteerattu, mutta oireet vaan jaktuvat. Ennen tätä olin aina perusterve, edes kausiflunssat eivät minua juurikaan kiusanneet. Mitään selvää syytä tälle ei ole löydetty,seuraavaksi työterveyslääkäri ajatteli että voitaisiin selvittää astman mahdollisuus.
Kuukausi sitten saatiin kesälomittaja töihin ja hän on nyt istunut pääosin minun työhuoneessani. Hän on nyt sairastunut flunssaan myöskin.
Alan vahvasti epäillä, että työhuoneeni sairastuttaa ihmiset. Olen pyytänyt työhuoneen vaihtoa, mutta tyhjiä huoneita ei ole ja kukaan ei halua vaihtaa kanssani, kun pelkäävät sairastuvansa? Kukaan muu muissa työhuoneissa oleva ei ole saanut vastaavia oireita. Voisiko joku home- tms ongelma olla näin paikallinen? Mitään homeen hajua tms. en huoneessa tunne. Rakennus on vainmuutaman vuoden vanha, rakennettu jostain harkkoelementeistä.

4

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ALIISA6

Voisithan pyytää työterveyshuoltoa selvittämään ja tutkittumaan työhuoneesi sisäilman kun oireilu on selvästi alkanut sen jälkeen kun aloitit työskentelyn uudessa työpaikassa ja huoneessa.Näinhän se menee että lääkärit hoitaa vain oireita,ja rahaa palaa kaiken maailman tutkimuksiin.Minullakin oli epämääräisiä oireita pitkään,mm.nenäverenvuotoa,kakistelua,äänen käheyttä,tutkittiin keuhkotkin,samoin astmaa epäiltiin.Oireilu loppui kun ymmärsin että syy olikin asuntoni sisäilma,löytyi monia oireiluni aiheuttaneita homeita ja sieniä,kosteusvaurioindikaattoreita.

• Lissu iso P.

Terve, oireilusi perusteella on VARMAA, että huoneessasi tai sen läheisyydessä on homeongelma. Sen selvittämiseksi pitää tehdä tutkimus, jossa näytteet otetaan riskirakenteista (repimättä kuitenkaan paikkoja auki pölyttelemättä). Millään sisäilmamittauksilla tai pelkällä kosteusmittauksella ei ongelma selviä.

• Homemies5000

LÄhde pois. Se on ainoa keino. Itse en saanut apua työterveyspuolelta. Enkä mistään muualtakaan. Ainoa keino oli tehdä "diili" työnantajan kanssa että työni loppuu.

Lähde pois. Äkkiä.

• Kalapulla H

Pelasta itsesi ja lähde pakoon. On noin 1% mahdollisuus että kyse ei olisi homeesta. Älä riskeeraa. Itse muutuin muutamassa viikossa huippukuntoisesta nuoresta miehestä seisaallaan nukkuvaksi raunioksi. Ja siellä ei haissut miltään, korkeintaan hieman tunkkaiselta joskus. En ole yli 15:ta vuodessa palannut ennalleni. Jos odotat että joku "tutkii" mitä siellä on, ehdit sairastua kehäraakiksi sinä aikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      90
      2169
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      560
    Aihe