Minulla on yorkshirenterrieri narttu 4,6 vuotta ( koiran paino 2,5kg). Tänä keväänä päätin tekemään hänelle pentuja. Kun hän oli 30 päivää raskaana, menimme ultroäänikokeisiin Helsingin pieneläinsairaalaan Aisti (Eiran eläinlääkäri oli suosittanut Aistin sairaalaa, koska "Siellä on töissä hienot lääkärit ja on käytössä uusimmat laiteet"). Kosareva Jelena teki ultraäänitutkimuksen. Hän totesi että koira kantaa 2 elävää pentua. Onnellisina menimme kotiin.
14.6.2013 illalla koirani oli alkanut tekemään pesää. Aamulla 15.6. tyynyllä missä hän nukkui ilmestyi märkä tahra. Klo 14:00 menimme Vantaan pieneläinsairaalaan K.Pekkarinen (Riipiläntie 16). Halusin varmistaa, että kaikki menee hyvin. Kaisa Pekkarinen ilmoitti, että kohtu on auki vain puoleksi. Hän oli antanut koiralle Calsium-Sandoz 15 ml i.v., 5 ml s.c. Ja sanoi, että koiran pitäisi nyt synnyttää 10 minutissa. Mutta niin ei käynyt. Menimme kotiin odottelemaan. Klo 22:15 alkoi synnytys. Ensimmäinen pentu tuli kello 1:00 (45 minutissa) kuoleena. Koira oli sillä hetkellä jo niin väsynyt, että päätin lähteä synnyttämään Vantaan pieneläinsairaalaan K.Pekkarinen. Sairaalassa Kaisa Pekkarinen antoi koiralle lisää hormonija, mistä synnytys olisi voinut jatkua. Mutta koira oli ihan rauhallinen ja väsynyt. Lääkäri tarkisti sormilla kuinka kaukana toinen pentu on. Hän sanoi pennun olevan niin kaukana, että menee monta tuntia ennen kun se syntyy. Hän ehdotti, että tehdään koelaparatomia-operaatio(ilman lisää ultraäänitutkimusta). Itse olin täysin shokissa ja uskoin lääkäriä, joten suostuin siihen. Kello 3:00 tuli leikkaus. Sitten kun koira oli leikattu auki, Pekkarinen sanoi, että molemmat kohdunsarvet ovat tyhjät joten pentuja ollutkin vain yksi.
Haluan syyttää molempia sairaaloita heidän lääkärien epäpäteväisyydestä.
Voiko joku auttaa mistä kannattaa lähteä?
Auttakaa meitä..
tatjana.jefimova
4
2439
Vastaukset
- minävainn
ota yhetyttä jonnekkin kennelin eläin lakimieheen tai sellaiseen niin minä tekisin ainakin ensimmäisenä ja hän osaisi varmaan neuvoakkin.. mutta älä jätä asiaa
- puhelin käteen
Soita kennelliittoon ja kysy alueesi kennelneuvojaa , hänellä pitääisi olla tietoa ohjataa sinut eteenpäin.
Tai sitten suoraan kuluttajasuojavaltuutetulle. - tatjana.jefimova
Yks kirjoitti "koira voi imeyttää pentunsa, vaikka ne olisivat näkyneet 30 vrk kohdalla ultrassa". Voiko tälläistä tapahtua oikeesti??
- 4+15
Eikö tuommoiset asiat käydä läpi kasvattajan peruskurssilla tjms.?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882098Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 239779
- 67722
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502