uusi S7000

iDusty

nyt ensimmäiset testi macro kuvat on otettu... ja olen todellakin tyytyväinen tulokseen... vaikka en olekkaan vielä sinut kaikkien vipstaakien kanssa ja tämän tyyppinen kamera on muutenkin uusi minulle entisenä filmikameran omistajana... niin todellakin olen tyytyväinen o(s)tokseen. Hinta laatusuhteelta aivan erinomainen.

Saapi nähdä tulenko kuukauden kuluttua haukkumaan tämän aivan pystyyn.. vielä näin alku huuman jälkeen.

Tässä linkki testi kuvaan: (kuva alkuperäisessä koossaan ilman minkäänlaista editointia 1,5Mt)
http://koti.mbnet.fi/~huba020/DSCF0002.JPG

Kertokaapa vaikka omista S7000 fiiliksistänne?

7

3851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kat

      Mikä on pienin aukko (=isoin numero) mitä saa manuaaliasetuksilla? Haluisin ton kameran, mutta häiritsee et asaluvut lähtee 200:sta:-/ Et voiks sillä kuvata tosi kirkkaassa valossa..

      • Omistaja

        valossa. Nopein suljinaika käsisäädöillä oli muistaakseni 1/10000 s.


      • kat
        Omistaja kirjoitti:

        valossa. Nopein suljinaika käsisäädöillä oli muistaakseni 1/10000 s.

        ..mutta jos haluaa kikkailla pidemmällä valotusajalla.. Studiovaloista puhumattakaan.

        Mikäs tossa on pienin aukko?


      • Omistaja
        kat kirjoitti:

        ..mutta jos haluaa kikkailla pidemmällä valotusajalla.. Studiovaloista puhumattakaan.

        Mikäs tossa on pienin aukko?

        Pienin aukko käsisäädöllä on F8.

        Pikku vihjeenä voin sanoa että äärimmäisiä kuva-aiheita tämän tason kameralla ei kannata yrittääkään. Jos harrastat erikoiskuvausta, niin varaudu useamman tuhannen euron investointeihin.


      • Pyskala
        Omistaja kirjoitti:

        Pienin aukko käsisäädöllä on F8.

        Pikku vihjeenä voin sanoa että äärimmäisiä kuva-aiheita tämän tason kameralla ei kannata yrittääkään. Jos harrastat erikoiskuvausta, niin varaudu useamman tuhannen euron investointeihin.

        Olisko tietoa, kuinka ko. digi toimii liikkuvan kohteen kuvauksessa ?
        Harrastelen paljon ralliautojen kuvaamista, välillä huonoissakin olosuhteissa, lumisateella, hämärässä ja kylmässä. Ei ole helppoa.
        Suurin ongelmahan on saada kohde pysähtymään ruudulle ja että kuvassa näkyis muutakin kuin maisemia.
        Olen tutkiskellut ko. kameran ominaisuuksia ja hankinnasta mietintämyssy on syvällä.

        Tiedoista kiittelen !


      • hitaanpuoleinen
        Pyskala kirjoitti:

        Olisko tietoa, kuinka ko. digi toimii liikkuvan kohteen kuvauksessa ?
        Harrastelen paljon ralliautojen kuvaamista, välillä huonoissakin olosuhteissa, lumisateella, hämärässä ja kylmässä. Ei ole helppoa.
        Suurin ongelmahan on saada kohde pysähtymään ruudulle ja että kuvassa näkyis muutakin kuin maisemia.
        Olen tutkiskellut ko. kameran ominaisuuksia ja hankinnasta mietintämyssy on syvällä.

        Tiedoista kiittelen !

        En kyllä lähtisi rallia kuvaamaan tällä kameralla. Saattaa olla auto jo maalissa kun kone ottaa kuvan.

        Kuvauksen hitaus on ongelma tietääkseni kaikilla digikameroilla. Järjestelmädigit ehkä ovat nopeinpia, mutta hintaakin on sitten enemmän.

        Kyllä tavallinen filmikamera on liikkuvan kohteen kuvauksissa täysin lyömätön. Et kai ole mennyt myymään vanhaa filmikameraasi? :)


      • TPH
        Pyskala kirjoitti:

        Olisko tietoa, kuinka ko. digi toimii liikkuvan kohteen kuvauksessa ?
        Harrastelen paljon ralliautojen kuvaamista, välillä huonoissakin olosuhteissa, lumisateella, hämärässä ja kylmässä. Ei ole helppoa.
        Suurin ongelmahan on saada kohde pysähtymään ruudulle ja että kuvassa näkyis muutakin kuin maisemia.
        Olen tutkiskellut ko. kameran ominaisuuksia ja hankinnasta mietintämyssy on syvällä.

        Tiedoista kiittelen !

        Ostin omani (S7000) n. kuukausi sitten!

        Kuvia olen nyt ottanut noin 500. Siis sen verran, että on ehtinyt tutstua laitteeseen ja sen ominaisuuksiin.

        Onhan sen tekniikka (kuten muutkin samanlaiset) hitaanpuoleinen laukaisun jälkeen. Muuten sitten ominaisuuksia riittää kyllä perusharrastaja kuvaajalle enemmän kuin hyvin! Siinähän on käytännössä samat kuvanottoon liittyvät perussäätöominisuudet (valo/aika/aukko/yms.) kuin järkkärissä.

        Itse tykästyin kovasti kameran hinta/laatu suhteeseen!!! Olen mm. ottanut pimeällä (salmalla) hienoja kuvia vierestä täyttä vauhtia ohi laukkaavasta koirasta, pimeällä (ilman salmaa) hienoja poseerauskuvia (vaatii jalustan), kuvannut tunnistettavia henkilökuvia reilun 100m päästä ja kuvannut 1 cm etäisyydeltä kuvia kukan lehdestä..... Ja tietty kuvannut testimielessä videota ja testaillut muutenkin esim. "sarjatuli" ominaisuuksia yms...

        Tuohon kategoriaan ei vain löydy hinta/laatu suhteessa kilpailijoita...! Jokainen voi todeta tämän itse etsimällä esim. www.dpreview.com:in kautta kaikki vastaavat kamerat riviin ja vertaamalla!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe