Moottoripyörä lyhyelle naiselle

kyytiläinen

Olen 150cm nainen ja haluaisin itselleni moottoripyörän. Tietoa ja taitoa ei tosin ole, joten ennekuin lähden edes korttia hankkimaan haluaisin tietää onko kaltaisilleni kääpiöille edes toivoa saada moottoripyörä joka näyttää jopa moottoripyörältä. Esim nelisatanen customi näyttää lähinnä mopolta..

60

14206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kyllä ole

      Miten sä kuvittelet yltäväsi jonkun 1800n puikkoihin edes?! Pienelle naiselle pieni pyörä tottakai! Yli 300kg prätkä on aika fitttumainen sun pyöritellä kumma kun sellaista haikailet?

      • Toinen kaapio

        Ma luulen, etta kyytilainen olisi ajamassa silla pyoralla, ei kantamassa sita, joten se, etta onko pyora 300kg vai 150kg on irrelevanttia.

        145cm kaverini ajaa GSXR 1000-kuutioista tiella ja radalla, eli ei pienen naisen tartte valttamatta ostaa pienta pyoraa, jos tekniikka on hanskassa, esim valoissa kun tarvitsee laittaa jalka maahan.

        Itse olen 160cm pitka ja normaalipyorana on Ducati Monster 696cc ja ratapyorana on Ducatin 1098.

        Matalia pyoria ovat juuri Monsterit, Kawasakin ER-5 ja Suzukin Gladius; kaikki nayttavat, tuntuvat ja kuulostavat moottoripyorilta, ja ovat suosittuja juuri naisten ja aloittelijoitten keskuudessa. Kavisin niita katselemassa ja testaamassa, milta tuntuvat.


      • Supertykit ovatkin
        Toinen kaapio kirjoitti:

        Ma luulen, etta kyytilainen olisi ajamassa silla pyoralla, ei kantamassa sita, joten se, etta onko pyora 300kg vai 150kg on irrelevanttia.

        145cm kaverini ajaa GSXR 1000-kuutioista tiella ja radalla, eli ei pienen naisen tartte valttamatta ostaa pienta pyoraa, jos tekniikka on hanskassa, esim valoissa kun tarvitsee laittaa jalka maahan.

        Itse olen 160cm pitka ja normaalipyorana on Ducati Monster 696cc ja ratapyorana on Ducatin 1098.

        Matalia pyoria ovat juuri Monsterit, Kawasakin ER-5 ja Suzukin Gladius; kaikki nayttavat, tuntuvat ja kuulostavat moottoripyorilta, ja ovat suosittuja juuri naisten ja aloittelijoitten keskuudessa. Kavisin niita katselemassa ja testaamassa, milta tuntuvat.

        oikeita minimopoja kusiaiset ja tonniset on ihan saman kokoisia niissä! Tosin en hevillä silti usko että 145 cm tytsyllä ylettää Gixerissä jalat kunnolla maahan. Kevyinähän noi on helppoja ajaa isot customit taas ei ole mitään kevyitä.


      • -..-.
        Supertykit ovatkin kirjoitti:

        oikeita minimopoja kusiaiset ja tonniset on ihan saman kokoisia niissä! Tosin en hevillä silti usko että 145 cm tytsyllä ylettää Gixerissä jalat kunnolla maahan. Kevyinähän noi on helppoja ajaa isot customit taas ei ole mitään kevyitä.

        Joo, iso custom ei ole kevyt, mutta ei sen vaikeampi ajaa, kun tekniikka on hallussa.
        Customit kun ovat matalia, niitä on helpompi käsitellä.
        Ajoin itse tässä eräskin päivä 1300 XVS'ää, eikä siinä ongelmaa ollut.
        Ja kyllä, näytin naurettavalta, koska olen pienikokoinen.


      • Voi vi..u
        -..-. kirjoitti:

        Joo, iso custom ei ole kevyt, mutta ei sen vaikeampi ajaa, kun tekniikka on hallussa.
        Customit kun ovat matalia, niitä on helpompi käsitellä.
        Ajoin itse tässä eräskin päivä 1300 XVS'ää, eikä siinä ongelmaa ollut.
        Ja kyllä, näytin naurettavalta, koska olen pienikokoinen.

        vai ei ole vaikeampi ajaa? Jos ohjaustanko on metrin päässä kuljettajasta ja metrin levyinen niin 150 cm nainen ei tuota pysty ajamaan saati sitten kääntämään ei helvetissä mitään isoa cruiseria pienelle naiselle!


      • 155 ja nainen.
        Voi vi..u kirjoitti:

        vai ei ole vaikeampi ajaa? Jos ohjaustanko on metrin päässä kuljettajasta ja metrin levyinen niin 150 cm nainen ei tuota pysty ajamaan saati sitten kääntämään ei helvetissä mitään isoa cruiseria pienelle naiselle!

        Kiroile niin paljon kuin lystää.
        Se ei sitä tosiasiaa muuta miksikään, että ohjaustankoja saa kaupasta, niitä voi muuttaa sellaiseen kulmaan että jokainen yltää plus että lisäksi pyörän hallinta on helppoa.
        Oma pyöräni on 1500 (sekä intikka että kawa, samoin saman kokoluokan jammut on alhaalta painavia ja naisellekin sopivia )
        ja olen 155 cm, vuosikausia olen sillä ajellut eikä vieläkään ahdista.
        Pitäsikö hiukan perehtyä pyöriin, niihin saataviin lisä/vaihtovarusteisiin ja pyörän muuttamiseen omanlaiseksi, ennenkuin tulee laukomaan "totuuksia"


      • Anonyymi
        155 ja nainen. kirjoitti:

        Kiroile niin paljon kuin lystää.
        Se ei sitä tosiasiaa muuta miksikään, että ohjaustankoja saa kaupasta, niitä voi muuttaa sellaiseen kulmaan että jokainen yltää plus että lisäksi pyörän hallinta on helppoa.
        Oma pyöräni on 1500 (sekä intikka että kawa, samoin saman kokoluokan jammut on alhaalta painavia ja naisellekin sopivia )
        ja olen 155 cm, vuosikausia olen sillä ajellut eikä vieläkään ahdista.
        Pitäsikö hiukan perehtyä pyöriin, niihin saataviin lisä/vaihtovarusteisiin ja pyörän muuttamiseen omanlaiseksi, ennenkuin tulee laukomaan "totuuksia"

        Oikee meininki totta tunnen kans lyhyen 150 cm niin kyllä hyvin menee pyörä kun pyörä ☺️


      • Anonyymi
        Voi vi..u kirjoitti:

        vai ei ole vaikeampi ajaa? Jos ohjaustanko on metrin päässä kuljettajasta ja metrin levyinen niin 150 cm nainen ei tuota pysty ajamaan saati sitten kääntämään ei helvetissä mitään isoa cruiseria pienelle naiselle!

        Voi ristus meikäläisen 150cm mammalla on 1400cc hd dyna nii ooppas ihan hiljaa


    • kyytiläinen

      Tarkoitin että minusta se näyttää lähinnä mopolta ja mitään mopon näköistä moottoripyörää en kyllä halua. En haikaile mitään isoa kun en sellaista kuitenkaan voi edes hankkia.

      Mutta onko mitään pieniä pyöriä?

      • No se näyttää mopolt

        koska se on pieni pyörä joten tyydy vaan ajelemaan mopolta näyttävällä pyörällä.


    • Motoristimies.
      • 4+6=46

        Customia minäkin suosittelisin, painopiste matalalla.


      • Ei voi olla customi
        4+6=46 kirjoitti:

        Customia minäkin suosittelisin, painopiste matalalla.

        koska se ei saa olla iso ja pienet näyttää kaikki mopolle kuten esim Virago 535.


      • Motoristimies.
        Ei voi olla customi kirjoitti:

        koska se ei saa olla iso ja pienet näyttää kaikki mopolle kuten esim Virago 535.

        viragoista just tuo 535 on huonoin ajettava, jos otat viragon, niin ota isompi.


    • Motskarisetä

      Suzuki Savage on hieno pyörä ja sopii myös lyhyelle. Eräällä ystävälläni, lyhyellä naisella on Kawasaki VN 900... On hurja ilmestys, mutta hienosti ajo sujuu. Suosittelen matalaa costomia sinulle. Eivät esim ne Kawasakin EN 500 tai ZL 600 mahdottomia ole. Itselläni on ollut ZL 600, vaikka olen melko isokokoinen mies.

    • 18+15

      Hei kyytiläinen! Osta multa eka harjoitteluun kolhittu (minua edeltävän naiskuskin aikaansaannoksia) Kawa ZL600. Tekniikka pelaa. Olen tehnyt tänä kesänä sillä pitkiä reissuja, mm. kävin Venäjällä. Kun sillä ensin olet reenaillut, niin sitten parempi mopo! Saisit halavaalla, kuten Villeeni. Ehkä näyttää mopolta, mutta mihin sitä verrataan? Minusta pieni pyörä pienen naisen käsissä näyttää ihan moottoripyörältä.

      • skyhight

        Ja paljonko oli ajettu?
        Eliminaattori ei ole niitä helpoimpia pyöriä aloittelijalle.


      • 600 000km
        skyhight kirjoitti:

        Ja paljonko oli ajettu?
        Eliminaattori ei ole niitä helpoimpia pyöriä aloittelijalle.

        ajettu loistopeli!


      • skyhight
        600 000km kirjoitti:

        ajettu loistopeli!

        Et sitten ollut se oikea omistaja.
        600 ZL on jo 60 000 sellainen määrä että kone menee koneistukseen.Kansi on syytä käyttää koneistamolla ja sylinterit hiukan hoonata.
        600 000 km sillä ei aja kukaan, pukkaa ehkä.


      • se oikea omistaja
        skyhight kirjoitti:

        Et sitten ollut se oikea omistaja.
        600 ZL on jo 60 000 sellainen määrä että kone menee koneistukseen.Kansi on syytä käyttää koneistamolla ja sylinterit hiukan hoonata.
        600 000 km sillä ei aja kukaan, pukkaa ehkä.

        64 tuhatta sillä on ajettu, mutta kone on edelleen timmissä kunnossa, eikä syö öljyä sen vertaa, että 5 tuhannen vaihtovälillä tarvitsisi lisätä. Venttilit säädetty toissa kesänä, jonka jälkeen ajettu n.10 tkm. Kaasarit myös samassa yhteydessä säädetty.


      • skyhight
        se oikea omistaja kirjoitti:

        64 tuhatta sillä on ajettu, mutta kone on edelleen timmissä kunnossa, eikä syö öljyä sen vertaa, että 5 tuhannen vaihtovälillä tarvitsisi lisätä. Venttilit säädetty toissa kesänä, jonka jälkeen ajettu n.10 tkm. Kaasarit myös samassa yhteydessä säädetty.

        Venttiilit ja kaasarit tarttee säätää joka kesä, mielellään alkuvuodesta.
        Mites automaattikiristäjä, rallattaako kuumalla kelillä?
        Sit ne tulpanhattujen kuopat kerää herkästi vettä ja vaikka tulpille ei pitäsi valua kosteutta, niin kyllä sitä sinne vaan menee.
        Nokka-akselit ja ketju vähintään tarkastaa/vaihtaa.
        Männänrenkaat, sylinterit tarkistaa...
        Yks heikko kohta on missä vesiputki menee kannen läpi.
        60 000 kilometrissä sieltä on o-renkaat pahasti kärsineet ja taas menee kosteutta koneelle.
        Kardaanin öljyt pitäs vaihtaa, seisontatuen anturi rasvata.
        Tuolla kilometrimäärällä kaiki vaijerit tulis rasvata ja puhdistaa kuoriensa sisältä öljyllä, niihin kertyy kuraa ja vaijerien toiminta alkaa jumittamaan.
        Etuputkien öljyt vaihtaa ja tarkistaa niiden paineilma.
        Kaasarien kumit alkaa olemaan finaalissa, ne kovettuu ja kutistuu ja ilma alkaa juoksemaan niiden sivusta.
        Releboksit käydä läpi..
        Tuo on se aika kun Ellu pitäs kilauttaa osiksi ja huoltaa perusteellisesti, ei ole alkajan hommia...


      • skyhight
        skyhight kirjoitti:

        Venttiilit ja kaasarit tarttee säätää joka kesä, mielellään alkuvuodesta.
        Mites automaattikiristäjä, rallattaako kuumalla kelillä?
        Sit ne tulpanhattujen kuopat kerää herkästi vettä ja vaikka tulpille ei pitäsi valua kosteutta, niin kyllä sitä sinne vaan menee.
        Nokka-akselit ja ketju vähintään tarkastaa/vaihtaa.
        Männänrenkaat, sylinterit tarkistaa...
        Yks heikko kohta on missä vesiputki menee kannen läpi.
        60 000 kilometrissä sieltä on o-renkaat pahasti kärsineet ja taas menee kosteutta koneelle.
        Kardaanin öljyt pitäs vaihtaa, seisontatuen anturi rasvata.
        Tuolla kilometrimäärällä kaiki vaijerit tulis rasvata ja puhdistaa kuoriensa sisältä öljyllä, niihin kertyy kuraa ja vaijerien toiminta alkaa jumittamaan.
        Etuputkien öljyt vaihtaa ja tarkistaa niiden paineilma.
        Kaasarien kumit alkaa olemaan finaalissa, ne kovettuu ja kutistuu ja ilma alkaa juoksemaan niiden sivusta.
        Releboksit käydä läpi..
        Tuo on se aika kun Ellu pitäs kilauttaa osiksi ja huoltaa perusteellisesti, ei ole alkajan hommia...

        Se mitä hyvää voin sanoa, on että se on kivan matala, helppo hallita, jos osaa käyttää takajarrua vakauttamaan perää kaarroksissa ja mutkissa.Pitkärunkoinen pyörä.
        Jos se on 54 Kwh, niinlähtöjäkin löytyy ihan tarpeeksi ohituksiin.

        Pitkiä matkoja tuli itsekin ajettua aikoinaan ja hyvä se on matkapyöräksi.

        Tälle aloittajalle sanoisin ettei ole häpeä aloittaa vaikka sillä nelisatasella.Eka kesä sillä jotta opit hallitseen, hemmetisti ajoa, että ajaminen muuttuu rutiiniksi.
        Vaihdat sitten isompaan kun perusasiat on hallinnassa.
        Se esiintyminen ja brassailu moottoripyörällä ei kai ole tärkeämpää kuin turvallisuus jä käytännön järki.
        Elvistellä kerkee sitten kun hallitsee itsensä ja ajokkinsa...muuten joutuu ison pyörän kans vain noloihin tilanteisiin.


      • se oikea omistaja
        skyhight kirjoitti:

        Se mitä hyvää voin sanoa, on että se on kivan matala, helppo hallita, jos osaa käyttää takajarrua vakauttamaan perää kaarroksissa ja mutkissa.Pitkärunkoinen pyörä.
        Jos se on 54 Kwh, niinlähtöjäkin löytyy ihan tarpeeksi ohituksiin.

        Pitkiä matkoja tuli itsekin ajettua aikoinaan ja hyvä se on matkapyöräksi.

        Tälle aloittajalle sanoisin ettei ole häpeä aloittaa vaikka sillä nelisatasella.Eka kesä sillä jotta opit hallitseen, hemmetisti ajoa, että ajaminen muuttuu rutiiniksi.
        Vaihdat sitten isompaan kun perusasiat on hallinnassa.
        Se esiintyminen ja brassailu moottoripyörällä ei kai ole tärkeämpää kuin turvallisuus jä käytännön järki.
        Elvistellä kerkee sitten kun hallitsee itsensä ja ajokkinsa...muuten joutuu ison pyörän kans vain noloihin tilanteisiin.

        Hyvinpä tunnut olevan perillä. Ja siinähän sitä sinulle olisi talveksi rassaamista. En ole myymässä uutta pyörää, enkä vaatimassa uuden hintaa. Vanhassa on aina omat puutteensa. Itse olen ajanut pyörällä 8 tkm. Viime kesänä viisi, tänä kesänä kolme, joka muodostunut lähes ainoastaan kahdesta yli tuhannen km:n reissusta. Itse vaihdoin siihen öljyt ja suodattimen keväällä. Paikallisen huoltoliikkeen mies kuulosteli ja sanoi, että säädöt ovat kohdallaan, eikä koneeseen tarvitse kajota tänä kesänä. Pientä raplatusta jakopäässä on, jota asentja ei pitänyt huolestuttavana.

        Minulle ongelma on juuri tuo: takajarrun käyttö pitkien jalkojen vuoksi todella hankalaa. Pyörä on yksinkertaisesti minulle liian matala, josta syystä olen ostanut toisenlaisen pyörän, ja tuo on jäänyt minulle ylimääräiseksi. Tuon pyörän hankkimiseen toissa kesänä minulla oli omat syyni, joista en viitsi näin julkisesti alkaa kertomaan.


      • skyhight
        se oikea omistaja kirjoitti:

        Hyvinpä tunnut olevan perillä. Ja siinähän sitä sinulle olisi talveksi rassaamista. En ole myymässä uutta pyörää, enkä vaatimassa uuden hintaa. Vanhassa on aina omat puutteensa. Itse olen ajanut pyörällä 8 tkm. Viime kesänä viisi, tänä kesänä kolme, joka muodostunut lähes ainoastaan kahdesta yli tuhannen km:n reissusta. Itse vaihdoin siihen öljyt ja suodattimen keväällä. Paikallisen huoltoliikkeen mies kuulosteli ja sanoi, että säädöt ovat kohdallaan, eikä koneeseen tarvitse kajota tänä kesänä. Pientä raplatusta jakopäässä on, jota asentja ei pitänyt huolestuttavana.

        Minulle ongelma on juuri tuo: takajarrun käyttö pitkien jalkojen vuoksi todella hankalaa. Pyörä on yksinkertaisesti minulle liian matala, josta syystä olen ostanut toisenlaisen pyörän, ja tuo on jäänyt minulle ylimääräiseksi. Tuon pyörän hankkimiseen toissa kesänä minulla oli omat syyni, joista en viitsi näin julkisesti alkaa kertomaan.

        Olis olis.Menee tosiaan ehkä tän kesän, alkaa pelleileen sit syyskylmillä ;)
        Just myin omani tonnilla.Kaveri saa tosiaan rassata kun on innostunut siihen puuhaan ;)


      • se oikea omistaja
        skyhight kirjoitti:

        Olis olis.Menee tosiaan ehkä tän kesän, alkaa pelleileen sit syyskylmillä ;)
        Just myin omani tonnilla.Kaveri saa tosiaan rassata kun on innostunut siihen puuhaan ;)

        Just tuota tonnia olen itsekin ajatellut, jos joku haluaa hakea pyörän pois nyt syksyllä. Siis minulle se ei enää pelleile. Keväällä yritän myydä hieman eri hintaan. En aja tuolla Kawalla enää, koska laitoin eri mopon. Halvalla se menisi ottaen huomioon, että siinä on lähes uudet renkaat, ja uudehkot nahkalaukut.


      • skyhight
        se oikea omistaja kirjoitti:

        Just tuota tonnia olen itsekin ajatellut, jos joku haluaa hakea pyörän pois nyt syksyllä. Siis minulle se ei enää pelleile. Keväällä yritän myydä hieman eri hintaan. En aja tuolla Kawalla enää, koska laitoin eri mopon. Halvalla se menisi ottaen huomioon, että siinä on lähes uudet renkaat, ja uudehkot nahkalaukut.

        Näinhän se on, Saksassa saisi vielä 2-3 t mutta täällä on nyt pyöristä ylitarjontaa, joten syliin jää jos paljon pyytää.

        Mutta aina voi suosituksesksi laittaa pyörän erikoisesta historiasta tietoja.

        Eliminaattorit tehtiin aikanan "räyhäpyöriksi".Herra tietää miksi customia alettiin Dragstrip pyöräksi tekemään, mutta kai se oli mielenkiintoinen kokeilu.Samaan teholuokkaan yltää saman-aikainen Hondan Super magna ja Yamahan? Maxi.
        Suomeen ei zl 600 tuotu virallisesti, vaan pyörät on tänne tuotu muita kanavia pitkin, siksi niitä ei monta ole myynnissä kesässä.
        Saksassa niitä vielä on, vanhemmat (alkavat olla harvassa) 54 Kwh ja uudemmat sen 45 Kwh.
        http://suchen.mobile.de/motorrad/kawasaki-zl-600.html?scopeId=MB&isSearchRequest=true&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&lang=de&makeModelVariant1.makeId=13100&makeModelVariant1.modelDescription=zl 600&ambitCountry=


    • 18+15

      120k on ajettu t. oikea omistaja.... en tiiä miksi nämä koittavat tekeytyä minuksi varmaan tosi hauskaa...

    • äshoo

      Hei! MInä olen 155cm ja olen ajanut nyt ensimmäisen kesän. Opettelin ajamaan Yamaha Virago 535:lla ja sellaisen myös ostin. Minulle oli tärkeää, että jalat yltää kunnolla maahan.Silti nytkin jos esim valoristeyksessä on kaltevaa pintaa, yltää vaan päkiät tai varpaat maahan. Olen ollut hyvin tyytyväinen valintaani. Pyörä on helppo käsiteltävä ja onhan tuolla ehtinyt liikenteen mukaankin, ohituksetkin onnistuu :) Silti, edelleen haaveilen sporttisemmasta pyörästä. Kunhan saan lisää ajokokemusta, uskon että pystyn turvallisesti ajamaan hiukan korkeampaakin pyörää.

      • Ohitukset ei onnistu

        ja kaks päällä ei ajeta mutta opettelupyöränä menee yhden kesän,.


    • 17+20
    • aurinko100

      viestiketju on vähän vanhahko, mutta ehkä et ole vielä korttia hankkinut ja asia saattaa olla taas keväällä ajankohtainen. En nyt vaivaudu kommentoimaan niin kauheasti tätä kuumaa asiaa enempää kuin sen verran, että olen itse 10 cm sinua pidempi ja nainen. Pärjäät hyvin raskaankin pyörän kanssa, kunhan pyörän painopiste on alhaalla ja yllät maahan.

      Itselläni on H-D sportster superlow. Aloitin aikoinaan Yamahan FZ6-S:llä. Korkea pyörä oli alussa pituuteni nähden siis, ja itse koin että halusin matalan pyörän. Nyt olen tällä melko raskaalla, matalalla pyörällä ajanut pari vuotta ja pari ulkomaan matkaakin on siunaantunut. Kaikki Customit eivät ole isoja :).

      Kuten joku tuossa totesikin, niin pyöriin saa, ja siihen kannattaa tutustua, lisäosia. On madallussarjoja, istuimia, tankoja, pleksejä ja vaikka mitä. Vain mielikuvitus on rajana. Mene rohkeasti liikkeisiin. Koeistu eri pyöriä, jos kortti on taskussa, koeaja. Mielipiteitä on vähintäänkin yhtä monta kuin kuljettajiakin. Vain sinä kuitenkin tiedät mikä pyörä sopii juuri sinulle. Korotettuja kenkiä en kuitenkaan suosittele (niitäkin löytyy, piilokoroilla), koska niiden kanssa mielestäni menettää tuntuman ajaessa. Paljon on merkitystä myös sillä, mihin käyttötarkoitukseen olet ostamassa. Jos keskusta-ajoa lähinnä on mielessä ja vain lyhyitä päivän matkoja, niin joku pieni katupyörä on varmaan ok. Jos matkalle meinaat, niin panosta ajomukavuuteen, ajoasento (pystympi / kyykympi) sen mukaan, viihdytkö moottoriteillä vai pienemmillä mutkateillä. Vähän tällaisella mentaliteetilla. Hyvä vinkki oli täällä myös, että ostaisit käytetyn eduliisen pyörän alkuun, koska harva meistä onnistuu ostamaan juuri itselleen sopivan pyörän heti ekalla yrittämällä. Ei muuta kuin turvallisia ajokilometrejä kaikille :)

      • vasta alkaja

        Minäkin vasta korttia ajelen, olen 160cm sulka päässä ja iskenyt silmäni suzukin gs 500f, onko liian ärhäkkä aloittelijalle, liian korkea, ylttääkö ohjaamaan vai joutuuko tämän kokoinen naisihminen röhnöttämään tankin päällä? Painaa 180kg, mut onko painopiste liian yhäällä? Kaatuuko helposti.


      • Motskarisetä
        vasta alkaja kirjoitti:

        Minäkin vasta korttia ajelen, olen 160cm sulka päässä ja iskenyt silmäni suzukin gs 500f, onko liian ärhäkkä aloittelijalle, liian korkea, ylttääkö ohjaamaan vai joutuuko tämän kokoinen naisihminen röhnöttämään tankin päällä? Painaa 180kg, mut onko painopiste liian yhäällä? Kaatuuko helposti.

        Eihän se liian ärhäkkä ole, kun siinä on semmoinen kaasukahva, jolla menoa voi säädellä.:))) Vähän korkea sinulle voipi olla, mutta käy kokeilemassa. Jos istuminen ja ajoasento sopii ja jalat ylettyy maahan, niin siitä vaan! Suzuki sinänsä valintana on oikein kannatettava.

        Joku tietysti nyt sanoo, että riittää, kun jalka toiselta puolen yltää maahan. Vaan ei se niin yksinkertaista yleensä miestä heikompi voimaiselle naiselle ole. Toiselle puolelle nojatessa pyörä väkisinkin kallistuu ja miten sitten jaksat pyörää pystyssä pitää?


      • Ärhäkkä ei ole
        vasta alkaja kirjoitti:

        Minäkin vasta korttia ajelen, olen 160cm sulka päässä ja iskenyt silmäni suzukin gs 500f, onko liian ärhäkkä aloittelijalle, liian korkea, ylttääkö ohjaamaan vai joutuuko tämän kokoinen naisihminen röhnöttämään tankin päällä? Painaa 180kg, mut onko painopiste liian yhäällä? Kaatuuko helposti.

        tuo gsf on matalavireinen puksuttaja,erinomainen juurikin aloittelijalle!


    • mp mies
    • äpinä

      Ensi kesälle pyörän osto harkinnassa. Pituutta löytyy juurikin se 160cm, ajokokemusta ei ole, vaikka kortti löytyy. Mitä pyörää suosittelisitte? Kyykkymallisia pyöriä...Maantieajoa, ja mutkatietä varmaan aika tasaisesti tulisi olemaan.

      • Hannaliina

        Täällä 161 cm nainen. Kawasaki ER 6 F. Näyttää pyörältä, ei tosin ole kyykky, mutta helpompi se vaan on ajaa, kun ei ole niin etukenossa. Ja pienelle naiselle tää riittää useammaksikin vuodeksi.


      • Hannaliina
        Hannaliina kirjoitti:

        Täällä 161 cm nainen. Kawasaki ER 6 F. Näyttää pyörältä, ei tosin ole kyykky, mutta helpompi se vaan on ajaa, kun ei ole niin etukenossa. Ja pienelle naiselle tää riittää useammaksikin vuodeksi.

        ...ja sit saappaisiin kunnolla pohjaa, niin saa pari kolmekin senttiä lisää pituutta.


    • Anonyymi

      Moottoripyörän selästä jalat pitää ylettyä maahan siten, että polvet ovat hieman koukussa, jos jalat yltävät maahan vain suoriltaan, miten helvetissä silloin siirtelet satoja kiloja painavaa pyörää paikaltaan, kun ei saa liikerataa ja voimaa potkuihin? Väistämättä tulee tilanteita, jolloin joudut peruuttelemaan ym.

      • Anonyymi

        Ostaa pyörän, jossa on peruutusvaihde.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ostaa pyörän, jossa on peruutusvaihde.

        Gold Wing tarjosi sähköisen pakin jo 80-luvulla.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Gold Wing tarjosi sähköisen pakin jo 80-luvulla.

        Ettäkö 150 cm kuskille Gold Wing, taitaa pyörä painaa lähemmäs 400 kg?

        Moottoripyöräily on laji, jossa väline on syytä valita kuskin kykyjen ja ominaisuuksien mukaan. Se ei kaikkein pienimpiä miellytä, mutta sille ei voi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettäkö 150 cm kuskille Gold Wing, taitaa pyörä painaa lähemmäs 400 kg?

        Moottoripyöräily on laji, jossa väline on syytä valita kuskin kykyjen ja ominaisuuksien mukaan. Se ei kaikkein pienimpiä miellytä, mutta sille ei voi mitään.

        https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/motoristit/10401/Mies-hankki-sähkömoottoripyörän-ajoi-sillä-vuoden-ja-palasi-hyvin-erikoisen-syyn-vuoksi-bensapyörään-Kawasaki-Zero.htm

        Tässä hyvä kohta väärästä pyörästä.

        "Seuraavaksi hankin BMW K1600 GTL:n. Se on erittäin hyvä moottoripyörä ja siinä on myös mielestäni maailman paras moottori, Lohman hehkuttaa. – Mutta sekin oli turhan raskas. Kaadoin sen pihalla, kun jalka lipesi soralla, enkä saanut sitä ylös. Naapurin 160-senttinen rouva tuli sitten paikalle ja nosti sen - yksin – ylös. En vieläkään tiedä miten, mutta se riitti siitä pyörästä."


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Gold Wing tarjosi sähköisen pakin jo 80-luvulla.

        Jo? Vasta! Olihan noita jo 1930-luvulla mm. Zundapissa, Bmw:ssä ja Gillet-Herstallissa. Niissäkin se oli jo vanhaa kamaa. 1910-luvulla oli jo Militairessa ja varmasti monessa muussakin. Vanhoissa norsunkorvasatulaisissa pyörissä istutaan yleensä paljon matalammalla. Sellaisen kun hommaa niin lyhkäisempikin pärjää. Vaikka joku levykeula-IC.


      • Anonyymi

        Mä oon pienikokoinen nainen ja mulla yltää kerrallaan maahan vain toisen jalan päkiä - kun tekee semmosen lantiokeikautuksen, niin saan painon koko jalalle jos esim. kauemmin tarvii seisoa valoissa tms. Ei oo mitään mahdollisuutta edes "varvistella" molemmat jalat alhaalla. Eipä ole vielä tullut tilannetta, että pyörän kanssa mulla syntyisi joku ongelma vaikka on sitä mm. nojailtu autonkin kanssa Helsingin keskustassa (onneksi ei käynyt mitään pahempaa ja autoilija korvasi naarmut) ja oikeesti tehojarrutettu ilman abseja peurojen vuoksi. Naku on ja painopiste ylhäällä. Kääntäminenhän tapahtuu työntämällä, mutta se nyt on murheista pienin kun muuten tykkään mun moposta. :D Ehkä se kokemus ja tekniikka korvaa ne puuttuvat sentit koivista..!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon pienikokoinen nainen ja mulla yltää kerrallaan maahan vain toisen jalan päkiä - kun tekee semmosen lantiokeikautuksen, niin saan painon koko jalalle jos esim. kauemmin tarvii seisoa valoissa tms. Ei oo mitään mahdollisuutta edes "varvistella" molemmat jalat alhaalla. Eipä ole vielä tullut tilannetta, että pyörän kanssa mulla syntyisi joku ongelma vaikka on sitä mm. nojailtu autonkin kanssa Helsingin keskustassa (onneksi ei käynyt mitään pahempaa ja autoilija korvasi naarmut) ja oikeesti tehojarrutettu ilman abseja peurojen vuoksi. Naku on ja painopiste ylhäällä. Kääntäminenhän tapahtuu työntämällä, mutta se nyt on murheista pienin kun muuten tykkään mun moposta. :D Ehkä se kokemus ja tekniikka korvaa ne puuttuvat sentit koivista..!

        Juuri noin itse muksuna ajelin ja pärjäsin prätkan sarvissa, olin aina luokkani pisin niin yläastetta lähestyessä ylsin jo kevyesti maahan.

        Mutta tosiaan alkuvuosina piti roikottaa toisella puolella.

        Eikä ollut ikinä mitään ongelmaa pysyä pystyssä ja liikutella pyörää.

        Eli rohkeasti vain kaikki ajamaan pituudesta huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon pienikokoinen nainen ja mulla yltää kerrallaan maahan vain toisen jalan päkiä - kun tekee semmosen lantiokeikautuksen, niin saan painon koko jalalle jos esim. kauemmin tarvii seisoa valoissa tms. Ei oo mitään mahdollisuutta edes "varvistella" molemmat jalat alhaalla. Eipä ole vielä tullut tilannetta, että pyörän kanssa mulla syntyisi joku ongelma vaikka on sitä mm. nojailtu autonkin kanssa Helsingin keskustassa (onneksi ei käynyt mitään pahempaa ja autoilija korvasi naarmut) ja oikeesti tehojarrutettu ilman abseja peurojen vuoksi. Naku on ja painopiste ylhäällä. Kääntäminenhän tapahtuu työntämällä, mutta se nyt on murheista pienin kun muuten tykkään mun moposta. :D Ehkä se kokemus ja tekniikka korvaa ne puuttuvat sentit koivista..!

        Moottoripyörän "kääntäminen", tarkoitat kai ohjaamista, tapahtuu kallistamalla.

        Se että joudut silloin tuuppaamaan ohjaustangosta, johtuu tarpeesta kompensoida yliohjatuvuutta, koska kallistusta joutuu tekemään usein enemmän, mitä pelkkä käännös vaatii, koska moottoripyörää täytyy kallistaa myös G-voimien hallinnan takia kurveissa, estääksesi kaatumisen.

        Tätä eivät ymmärrä edes mp-kouluttajina esiintyvät, omasta mielestään kaikkitietävät pellet, he jakavat siksi harhaoppejaan, joita sitten oppilaat toistelevat, vaikka eivät ymmärrä asiaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tiedän miehen jolla oli jonkinlainen kasvuhäiriö ja mittaa oli alle 150cm. Ajoi hyvin Ninjoilla ja Busilla.

      • Anonyymi

        Ajaminen ei ole ongelma pienikokoiselle, vaikeuksia voi tulla kun pysähtyy. Usein on käynyt niinkin, jollakin pienellä hiekkatiellä tulee eteen puomi ja pitää pyörä vekslata eestaas liikkeellä ympäri tulosuuntaan, tiellä jonka leveys on 4 metriä ja tiessä syvät ajourat ja hiekkaa. Siinä joutuu isompikin kaveri oikein tosissaan punnertamaan yli 300 kg moottoripyörän kanssa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta edelleen ajankohtainen. Olen 160cm tappijalka (jalan mitta 73cm paljasjaloin).

      Kävin koeistumassa erinäisiä pyöriä viikonloppuna liikkeissä ja hämmästyin isoja eroja. Hakusessa on A2:lla ajettava _matala_ pyörä (junnut korottavat korttiluokkaa juuri) ensipyöräksi. Pääasiallinen kuski olisi minä kuitenkin. Työmatkatkoille ja huvikurvailuun. Pääsiassa maantietä, kaupunkiajoa vähemmin. Vinkkejä otan vastaan kiitollisena!

      Customit ei oikein sytytä, varsinkaan junnuja. Koeistutuista jatkoon pääsivät Kawasaki Er-6n ja Honda CBF650. Valitettavasti ei liikkeissä ollut 500-kuutioisia lainkaan, joista mieluusti testaisin Er-5:ttä ja Cbf 500:sta. Testasin myös Suzuki Gsf:ää, mutta oli inasen korkea, kuten kaikki muutkin.

      Tietäjiltä kysyisin nyt, onko noissa Kawan Er-6n:ssä ja Er-5 ssä isoja eroja penkin leveydessä ja polven kulmassa? Mulla polvet romuna, niin tiukahko polven kulma arveluttaa Kawassa. Honda cbf tuntui alla paremmalta mittasuhteilta muutenkin, mutta sekin oli sen kriittiset pari senttiä liian korkea. Onko isoja fyysisiä eroja 500 ja 650 kuutioisissa? Enkä puhu nyt suorituskyvystä, vaan ihan ulkoisista mitoista. Toki tiedän, että voi korkeudesta nipistää vähän kikkailuilla, mutta hakusessa siis pikkupärrä, joka olisi valmiiksi passeli :-).

      Perheen junioireilla on molemmilla kevytmoottoripyörät kaupunkiajoa ja koulumatkoja varten, joista olen toista vähän ajanut. Junnut vaihtavat pyöränsä sitten omaan tahtiinsa, mutta nyt ensi alkuun hakusessa välikoon pärrä yhteiskäyttöön, että minä saisin myös tuntumaa ja kokemusta ajosta. Junnut ovat ajaneet 15tkm/v viimeiset kolme vuotta, niin heille se olisi lähinnä hyppäys teholuokassa. Minä siis perheen kokemattomin ja lyhyin.

      Vinkkejä? Ideoita?

      • Anonyymi


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7897
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1724
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1104
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1103
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      57
      977
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      187
      915
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      900
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      803
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe