Tsekkiläistä "käsityötaitoa"

CCCP:stä

Joku puolusti täällä Skodan romuaan sanoen sen olevan Tsekkiläistä käsityötä. Mutta mitä tsekkiläistä siinä on että Skodan moottorit tulee Intiasta , vaihdelaatikot Kiinasta ja koko komeus kootaan Venäjällä.

36

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t. shekki

      Aitoa tsekkilaatuautoa edusti viimeinen työntätankomoottorinen Skoda 120 L. Sen jälkeen laatu ja osaaminen laskenut nykytasolle.

      • lähettäkää shekki

        Ja myynti lisääntynyt räjähdysmäisesti. Toihan on mahdoton yhtälö.

        t.shekki selittäköön tämän vai onko prahat loppu?


    • Aloitus suoraan

      p*****stä. Eihän tuota muuten voi kommentoida.

      • bemari-amishit:.

        .

        Se oli taas bemari-amishin synkeä vuodatus ja katkeruutta kun Skodat vaan toimii eikä asu pajalla

        .


      • tsekki
        bemari-amishit:. kirjoitti:

        .

        Se oli taas bemari-amishin synkeä vuodatus ja katkeruutta kun Skodat vaan toimii eikä asu pajalla

        .

        Bemarin kuutoskoneen kanssa saa olla todella tarkkana ettei keitä, sillä sen jälkeen kone menee paaliin. Alimitoitettu jäähdytysjärjestelmä vääntää kannet kieroon ja siinähän sitten oot sen priimiumisi kanssa.

        Muutenkin koko bemari täysin sopimaton rotisko näillä leveysasteilla..jossain saint tropezissa ehkä sillä voi elvistellä, mutta ainakaan tänne pohjoiseen niitä takavetotientukkoja ei pidä tuoda.


      • BMW-mies
        tsekki kirjoitti:

        Bemarin kuutoskoneen kanssa saa olla todella tarkkana ettei keitä, sillä sen jälkeen kone menee paaliin. Alimitoitettu jäähdytysjärjestelmä vääntää kannet kieroon ja siinähän sitten oot sen priimiumisi kanssa.

        Muutenkin koko bemari täysin sopimaton rotisko näillä leveysasteilla..jossain saint tropezissa ehkä sillä voi elvistellä, mutta ainakaan tänne pohjoiseen niitä takavetotientukkoja ei pidä tuoda.

        Entäs Bemarin rivinelonen diesel nelivetona, esim. 525d Xdrive, teho 218hv, kulutus 5,1 litraa satasella, kiihtyvyys 7,0s nollasta sataan, 8-vaihteinen automaatti, neliveto, 2-litrainen rivinelonen diesel-moottori josta tehoa kuitenkin 218hv ja kulutus yhdistettynä tosiaan tuon 5,1 litraa nelivetona, maantiellä toki vähemmän.

        Alkaako hahmottua mitä se Premium oikein on? Se tarkoittaa juuri laadukkuutta, edistyksellisyyttä, ylellisyyttä, hienoa tekniikkaa ja tehoa, kulkupuolta, nautintoa, hienoa ulkonäköä, arvostusta, kateuttakin usein.

        Luokkansa premium-priimus: BMW 525D xdrive!


        Ei Skoda eivätkä perusmallien valmistajat pääse mitenkään vastaaviin lukemiin ja samanlaiseen auton laatuun ja käytettävyyteen ja ajokokemukseen.

        http://www.bmw.fi/fi/fi/insights/technology/efficientdynamics/phase_1/model_5series_sedan_525d_xDrive.html


    • Heh heh,

      ehkä kolhoosipojilla ei ole muita koneita kuin pajavasara.

    • tais mennä hukkaan?

      Skodat kootaan enimmäkseen Tsekeissä. Moottorit tulevat Saksasta.

      Käsityönä autoja ei varmaan tehdä enää missään (en ole varma Aston Martinista ja Rolls Roycesta.). Robotit ne kokoavat nykyaikaisilla tuotantolinjoilla.

      Sillä ei ole mitään käytännön merkitystä, kokoaako samanlainen robotti auton Kiinassa, Tsekeissä, Saksassa, vai sitten vaikka Venäjällä.

      Auton osien alkuperämaalla on jotain merkitystä, ja Skodan tapauksessa n. 9 kymmenestä osasta on saksalaisia.

      CCCP:tä ei ole ollut olemassa enää muutamaan vuosikymmeneen, olet tainnut jässähtää menneisyyteen koko ukko. No, iästäsi päätellen kohta kuolet joten kannattakohan sinua enää sivistää?

    • huoli tulevaisuudest

      Voi näitä lapsia ja lapsiksi jääneitä.
      Suomeen ei tuoda Skodia Venäjältä.
      Maailma muuttuu, mutta toiset eivät pysy mukana kehityksessä, eikä näköjään missään muussakaan.
      Onnettominta tässäkin asiassa on ettei kouluja käyneet nuoretkaan ymmärrä asioista mitään, onkohan koulu mennyt ihan jossain muussa kuin opiskelussa. Facebookin ja Yuotuben seurassa ihminen senkun tyhmenee päiväpäivältä ja putoaa alimpaan kastiin.

    • Skoda Ladan laatua

      Olisi hyvä, jos tuotaisiin.
      Skeida Octaavia 1 on paljon huonompi auto kuin samanikäinen Lada Samara joka suhteessa.

      Venäläinen Skeida olisi varmasti laadukkaampi.

    • Occu

      Tsekkiläisessä autotehtaassa työskentelevä työläinen saa jotain neljä euroa tunti työstään. Siksi Skodat ovat niin laaduttomia.

      • zimi.

        Paljonko ite saat tunti..kerro jos varaa elvistellä.


      • pysy hereillä vanhus

        Ei "työläiset" enää autoja tee... olet ajastasi jäljessä. Robotit ne tekee. ns. "Työläisiä" ei ole ollut enää olemassa 20 vuoteen. Kuinkahan vanha olet kun elät menneisyydessä.

        Joitain osia laitetaan paikalleen vielä kokoonpanolinjoilla käsityönä, mutta siinä on kyse siitä että laittaa osan paikoilleen, se ei voi olla kuin joko irti tai kiinni...... laadun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.


      • paskoja ne ovat
        pysy hereillä vanhus kirjoitti:

        Ei "työläiset" enää autoja tee... olet ajastasi jäljessä. Robotit ne tekee. ns. "Työläisiä" ei ole ollut enää olemassa 20 vuoteen. Kuinkahan vanha olet kun elät menneisyydessä.

        Joitain osia laitetaan paikalleen vielä kokoonpanolinjoilla käsityönä, mutta siinä on kyse siitä että laittaa osan paikoilleen, se ei voi olla kuin joko irti tai kiinni...... laadun kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        No mikä mättää katsastuksissa? Skeidanpaskoissa on eniten vikoja Vaginakonsernin autoista.


      • m.o.n
        paskoja ne ovat kirjoitti:

        No mikä mättää katsastuksissa? Skeidanpaskoissa on eniten vikoja Vaginakonsernin autoista.

        Ei mikään mättänyt katsastuksessa.

        Vuosimallin 2010 Ocussani ei ollut mitään huomautettavaa, vaikka ajettu yli 150 tkm, joten revi siitä.

        ps. mites itelles kävi viimeksi katsastuksessa? Jos sulla on otsaa tulla tänne kirjoittelemaan, niin anna tulla vaan myös omat kokemukset tai häivy täältä lopullisesti.


      • riski piski
        m.o.n kirjoitti:

        Ei mikään mättänyt katsastuksessa.

        Vuosimallin 2010 Ocussani ei ollut mitään huomautettavaa, vaikka ajettu yli 150 tkm, joten revi siitä.

        ps. mites itelles kävi viimeksi katsastuksessa? Jos sulla on otsaa tulla tänne kirjoittelemaan, niin anna tulla vaan myös omat kokemukset tai häivy täältä lopullisesti.

        Skodalla 150 tkm mittarissa ja takuusta ei enää tietoakaan, huh huh. Sanohan vielä, että TSI ja DSG


      • m.o.n
        riski piski kirjoitti:

        Skodalla 150 tkm mittarissa ja takuusta ei enää tietoakaan, huh huh. Sanohan vielä, että TSI ja DSG

        Tää on 1,8 TSI Combi Elegance M6-vaihteistolla ja toimii todella hyvin, ja sen sä halusit varmaankin tietää? No nyt tiedät.

        By the way, ne katsastustilastot, joihin täällä jatkuvasti vedotaan, voi tulostaa printterillä ja pyyhkiä niillä persreikä. Mitään muuta käytännön arvoa sillä tilastolla ei ole.


      • Skutsissa kuusessa
        m.o.n kirjoitti:

        Tää on 1,8 TSI Combi Elegance M6-vaihteistolla ja toimii todella hyvin, ja sen sä halusit varmaankin tietää? No nyt tiedät.

        By the way, ne katsastustilastot, joihin täällä jatkuvasti vedotaan, voi tulostaa printterillä ja pyyhkiä niillä persreikä. Mitään muuta käytännön arvoa sillä tilastolla ei ole.

        Katsastustilastoja nämä provo-jahvetit lukevat kuin piru raamattua, ja suurentelevat kaikki pikkuasiat. Skoda on pärjännyt katsastustilastoissa paljon keskimääräistä paremmin, ja ne pikkuviat joita katsastuksessa on löydetty, ovat halpoja korjata. Tämä on se totuus asiasta, provoilijoiden "totuus" on aina kovin väritettyä.


      • Skoda on paska
        Skutsissa kuusessa kirjoitti:

        Katsastustilastoja nämä provo-jahvetit lukevat kuin piru raamattua, ja suurentelevat kaikki pikkuasiat. Skoda on pärjännyt katsastustilastoissa paljon keskimääräistä paremmin, ja ne pikkuviat joita katsastuksessa on löydetty, ovat halpoja korjata. Tämä on se totuus asiasta, provoilijoiden "totuus" on aina kovin väritettyä.

        Jos Skeidanpaskat olisivat tehty samoista osista kuin muut konsernin autot niin silloinhan Skeidanpaskojen pitäisi olla katsastustilastoissa kymppisakissa kuten Audi. Mutta kun ei ole, Skeidat ovat mallista riippuen huonoimpia konsernin autoista.
        Mielenkiintoista on, että 3 v vanhoissa hylsyjä on tullut päästöistä (=laadutonta tekniikkaa) tai kuluneista taka-renkaista ( = se huonosti toimiva jäykkä taka-akseli).
        Vanhemmissa ongelmat vain kasvavat ja esim. Ladat menestyvät paremmin kuin samanikäiset Taavit.


      • m.o.n
        Skoda on paska kirjoitti:

        Jos Skeidanpaskat olisivat tehty samoista osista kuin muut konsernin autot niin silloinhan Skeidanpaskojen pitäisi olla katsastustilastoissa kymppisakissa kuten Audi. Mutta kun ei ole, Skeidat ovat mallista riippuen huonoimpia konsernin autoista.
        Mielenkiintoista on, että 3 v vanhoissa hylsyjä on tullut päästöistä (=laadutonta tekniikkaa) tai kuluneista taka-renkaista ( = se huonosti toimiva jäykkä taka-akseli).
        Vanhemmissa ongelmat vain kasvavat ja esim. Ladat menestyvät paremmin kuin samanikäiset Taavit.

        Toi Lada-kortti on jo pelattu ajat sitten loppuun, joten sillä on turha yrittää enää nokittaa.

        Noi katsastustilastot, joihin täällä viitataan jatkuvasti, eivät kerro mitään todellisuudesta. Tulosta se paperille ja pyyhi läpes.

        Ja toi taka-akselijuttu on aivan naurettava. Skoda pesee puhtaasti ns. premium-merkit ajettavuudellaan (kts. testit) ja se siitä.


      • buahaaahaaaaaa
        m.o.n kirjoitti:

        Toi Lada-kortti on jo pelattu ajat sitten loppuun, joten sillä on turha yrittää enää nokittaa.

        Noi katsastustilastot, joihin täällä viitataan jatkuvasti, eivät kerro mitään todellisuudesta. Tulosta se paperille ja pyyhi läpes.

        Ja toi taka-akselijuttu on aivan naurettava. Skoda pesee puhtaasti ns. premium-merkit ajettavuudellaan (kts. testit) ja se siitä.

        Kyseessä ei ole mikään peli vaan A-katsastuksen tilastot.
        Viimeiset Samarat ovat A-katsastuksen tilastoissa paljon parempia samanikäiset Taaviskeidat.

        Ne katsastustilastot ovat todellisuutta ja sekös skeidapellejä harmittaa. Skeidastasi ei tule Audia vaikka miten vänkäät.

        Uusi Taaviskeida vanhanaikaisella akselistorakenteella ei pärjää ajettavuudessa edes perus Focukselle saatika paremmille autoille.
        Ainoa mikä naurattaa on kun skeidapellet eivät ymmärrä mistä on kysymys - jos ymmärtäisivät Skeida olisi jäänyt ostamatta paitsi kaalifarmarelilta kun Taavisssa on se iso peräkontti.


      • Kiiminkiinen
        Skoda on paska kirjoitti:

        Jos Skeidanpaskat olisivat tehty samoista osista kuin muut konsernin autot niin silloinhan Skeidanpaskojen pitäisi olla katsastustilastoissa kymppisakissa kuten Audi. Mutta kun ei ole, Skeidat ovat mallista riippuen huonoimpia konsernin autoista.
        Mielenkiintoista on, että 3 v vanhoissa hylsyjä on tullut päästöistä (=laadutonta tekniikkaa) tai kuluneista taka-renkaista ( = se huonosti toimiva jäykkä taka-akseli).
        Vanhemmissa ongelmat vain kasvavat ja esim. Ladat menestyvät paremmin kuin samanikäiset Taavit.

        Vain viallinen ihminen kirjoittaa jatkuvasti noin vääristeltyä tietoa ja hyökkää automerkkiä vastaan väittein jotka ovat omasta päästä tempaistuja.

        Vain pölhökustaa voi väittää että renkaiden kuluminen johtuu muka jostain jäykästä taka-akselista. Samaa rakennettahan on käytetty Golfissa, Corollassa, Astrassa ja monessa muussa autossa.

        Vain pölhökustaa korostaa päästöjen vuoksi tapahtuneita hylkyjä. Minä satun tietämään mistä on kysymys; lämpötila-anturi hajoaa ja moottorinohjauselektroniikka käskee moottorin vikatilaan, siitä johtuu OBD-portista saatava mittaustieto. Korjaus kustantaa muutaman kympin.

        Kannattais tuliperseen lopettaa jo tämä meuhkaaminen, se näyttää niin nololta ja sairaalta.


      • m.o.n
        buahaaahaaaaaa kirjoitti:

        Kyseessä ei ole mikään peli vaan A-katsastuksen tilastot.
        Viimeiset Samarat ovat A-katsastuksen tilastoissa paljon parempia samanikäiset Taaviskeidat.

        Ne katsastustilastot ovat todellisuutta ja sekös skeidapellejä harmittaa. Skeidastasi ei tule Audia vaikka miten vänkäät.

        Uusi Taaviskeida vanhanaikaisella akselistorakenteella ei pärjää ajettavuudessa edes perus Focukselle saatika paremmille autoille.
        Ainoa mikä naurattaa on kun skeidapellet eivät ymmärrä mistä on kysymys - jos ymmärtäisivät Skeida olisi jäänyt ostamatta paitsi kaalifarmarelilta kun Taavisssa on se iso peräkontti.

        Ei mua kiinnosta enää viime vuosisadan tilastot.

        Skodani ei ole Audi ja hyvä niin.

        Ostin Skodan siksi, että tiedän tasan tarkkaan mistä on kysymys. Aikaisempi autoni oli muuten 5-sarjan bemari.


      • Tilastot arvoonsa
        Skoda on paska kirjoitti:

        Jos Skeidanpaskat olisivat tehty samoista osista kuin muut konsernin autot niin silloinhan Skeidanpaskojen pitäisi olla katsastustilastoissa kymppisakissa kuten Audi. Mutta kun ei ole, Skeidat ovat mallista riippuen huonoimpia konsernin autoista.
        Mielenkiintoista on, että 3 v vanhoissa hylsyjä on tullut päästöistä (=laadutonta tekniikkaa) tai kuluneista taka-renkaista ( = se huonosti toimiva jäykkä taka-akseli).
        Vanhemmissa ongelmat vain kasvavat ja esim. Ladat menestyvät paremmin kuin samanikäiset Taavit.

        Kyllä katsastustilastoista helposti selviää, tuliko hylsy etu- vai takarenkaista. Jopa sekin, oliko vasemmalla huonompi kuin oikealla.


      • Holkki ja hylsy
        Tilastot arvoonsa kirjoitti:

        Kyllä katsastustilastoista helposti selviää, tuliko hylsy etu- vai takarenkaista. Jopa sekin, oliko vasemmalla huonompi kuin oikealla.

        Vai selviää helposti?. No selvitätkö tämän ja kerrot sitten meille.


    • grillimestari1

      Uuden Octavian keulamaski on ulkonäöstä päätellen tilattu vanhasta neukkulaisesta ZIL-kuorma-autotehtaasta

      • Samasta kuin bemarii

        Ui ui, kylläpä pojulla on ongelma.


    • kerropa

      missä vaiheessa lähti eruoopasta?

      • käsityötaitoa

        Käsityötaitoa pitävät yllä ABC asemilla notkuvat skoda-jormat...


    • China Beach

      Parempaa jälkeä noi tekevät kuin tsekit.

      • Audi=Skoda

        Se on audillakin huomattu, kun 1.2 ja 1.4 koneet tulevat tätänykyä niihin Skodalta. Isommat koneet sitten myöhemmin.

        Skoda ei ole Audi, mutta Audista on tulossa osiensa myötä Skoda. Priimiumi nääs.


      • Skoda on nolo
        Audi=Skoda kirjoitti:

        Se on audillakin huomattu, kun 1.2 ja 1.4 koneet tulevat tätänykyä niihin Skodalta. Isommat koneet sitten myöhemmin.

        Skoda ei ole Audi, mutta Audista on tulossa osiensa myötä Skoda. Priimiumi nääs.

        Skodasta ei tule priimiumia voissa paistamallakaan.


      • premium Skoda
        Skoda on nolo kirjoitti:

        Skodasta ei tule priimiumia voissa paistamallakaan.

        Se on jo


      • Skoda on romu
        premium Skoda kirjoitti:

        Se on jo

        Skoda on halppis, Volkkarin itäkopio. Nykyajan Lada tai Poloneesi.


    • G.Johansson

      Huonoin auto jonka tiedän on skoda.
      Huononpaa en ole nähnyt

    • Tri Alban

      Kun aivot surkastuu niin näkökin katoaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      4156
    2. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      79
      2337
    3. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1811
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      173
      1697
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    6. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1291
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    10. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1093
    Aihe