Narsistien uhrien kaksoissudenkuoppa

Narsistin uhri on

Narsistin uhri on suuressa vaarassa syrjäytyä elämässä lopullisesti. Muutama palstalla kirjoitteleva nagatiivinen arvostelija sai minut ajattelemaan narsistinuhriasiaa vielä yhdeltä kulmalta tosissaan.

Kun on ensin joutunut henkiseen sudenkuoppaan narsistin taholta tulleen hyökkäyksen seurauksena, on uusi vaara odotettavissa oman lähipiirin taholta. Jos ja kun on pakko kertoa tapahtuneesta läheisille, nämä voivat alkaakin epäilemään uhrin mielenterveyden pettäneen... Eli eivät voi ymmärtää, että narsisteja on olemassa. Eivät hahmota ongelmaa kuin sellaisena, että uhri puhuu vain omasta näkökulmastaan.

Kuka normaali ihminen voi uskoa, että joku ihminen on niin erikoinen, kuin narsisti on? Jos ei ole itse ollut läheisessä tekemisissä narsistin kanssa. Ja aniharva loppujenlopuksi on.

Sama ongelma koskee alkoholistien läheisiä. Heidän on pakko rajoittaa ystäväpiiriään hyvin suppeaksi, koska heitä ei hevin uskota. Alkoholin syömä puoliso osaa olla vetoava ja mukava... kodin ulkopuolella selvinpäin. Alkoholisteja on vain enemmän kuin narsisteja, ja alkoholistin läheinen saa ehkä ystäviä muista alkoholistien läheisistä. Al-anon esim. on alkoholistien läheisille tarkoitettu vertaistukiryhmä.

Itse tässä jo hyvässä iässä olen sen puolesta, että pysyn sellaisena kuin olen, pitkäaikaiset ystävät ja tuttavat tuntevat minut... Mutta tämä narsistiasia on unohdettava heidän seurassaan. Ns. "hullunkirjat" ovat aina avoinna... oli ikää miten paljon tahansa.

47

653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Jos ja kun on pakko kertoa tapahtuneesta läheisille, nämä voivat alkaakin epäilemään uhrin mielenterveyden pettäneen..."

Niin ymmärsin että tuo oma pelkosi ja siitä syystä et ole uskalla kertoa kun pelkäät tulevasi leimatuksi hulluksi...asia josta Vakninkin mainitsee alkusanoissaan...

"Mene ystäviesi luokse. Mene. Katso mihin se johtaa. Naurunalaisuuteen. Minä olen heille sitä mitä olin alun perin sinulle. He uskovat sen minkä he näkevät ja he näkevät minut, ja he näkevät myös sen sekavan ihmisen joksi sinä olet tullut. Mitä enemmän pyydät ymmärrystä, sitä enemmän he vakuuttuvat siitä että olet hullu, sitä eristyneemmäksi koet itsesi, ja sitä enemmän yrität saada asiat taas kuntoon, hyväksymällä minun kritiikkini ja yrittämällä parantaa itseäsi. Voisiko olla että olit väärässä minun suhteeni alusta alkaen? Niin pahasti väärässä? Ei helppo pala nieltäväksi, eihän? Miten luulet ystäviesi reagoivan jos todella yrittäisit saada heidät uskomaan?"

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html

Noh, minä olen puhunut kolmen ihmisen kanssa, kahdella heistä oli jonkin verran omaakin kokemusta aiheesta, että tiesivät mistä puhuin, kolmannelle asia/aihe oli uusi, en nyt sen kummemmin ryhtynyt kertomaan millainen ihminen on narsisti, kunhan kehoitin tutustumaan aiheeseen jos kokee sen tarpeelliseksi voidakseen ymmärtää minua...tiedän että on jonkin verran tutustunut aiheeseen, mutta emme juurikaan keskustele aiheesta...

Kukaan ed. mainituista ei ole alkanut epäillä mielenterveyteni pettäneen, mitä tuo sitten kenenkäkin mielestä tarkoittanee...kun useimmat ihmiset tietävät, että ns. henkiseen hyvinvointiin liittyviä "ongelmia" syystä tai toisesta on aina välillä hyvin monilla ihmisillä, eikä se tarkoita että he olisivat sen hullumpia kuin itsekään...

Mitä tuohon tulee...

"Sama ongelma koskee alkoholistien läheisiä. Heidän on pakko rajoittaa ystäväpiiriään hyvin suppeaksi, koska heitä ei hevin uskota."

Niin minun tapauksessani aikoinaan enempi oli niin etteivät ihmiset uskaltaneet ottaa asiaa kanssani puheeksi, vaikka olivatkin huolissaan minusta, syystä, että itse en ollut näkemään ongelmaa...

Oikeastaan vasta eron jälkeen monet ihmiset tulivat puhumaan kanssani, lähtökohtaisesti siitä mitä on olla alkoholistin läheinen, kuin utelemaan, että "mitäkaikkeakauheaa" teillä tapahtui, joita sellaisiakin toki oli...

Myös jo aikuistuneet tyttäreni puhuvat hyvin vapaasti ystävilleenkin, että millaista se oli tulla koulusta kotiin, kun lampunvarjostin, plus muuta kodin irtaimistoa tuli jo kujalla vastaan...kun piti pelätä, hävetä isää, kuin myös siitä, että kun oli "sellaisesta" kodista niin tuli syyttä suotta leimatuksi esim. joidenkin opettajien taholta koulussa...

Toki kannattaa aina miettiä kenen kanssa puhuu...on olemassa ihmisiä, jotka auliisti haluavat saada selville heikkoutesi lyödäkseen niillä sitten aina jossain sopivassa tilanteessa...saattaaksemme meidät huonoon valoon/saadaksemme meidät häpeämään itseämme...

Mutta kukin tyylillään, itse olen kokenut avoimuuden itselleni hyväksi keinoksi...kun pyrkii siihen, ettei ole itsessään mitään salattavaa, ei ole mitään hävettävääkään...

Voi olla rehellisesti sitä mitä on... vaikka sitten hullukin...
      monet "ei niin täysin terveet " kyllä elävät ihan ns. normaalia elämää, käyvät töissä, elättävät itsensä jne...

• xcch

"Niin minun tapauksessani aikoinaan enempi oli niin etteivät ihmiset uskaltaneet ottaa asiaa kanssani puheeksi, vaikka olivatkin huolissaan minusta, syystä, että itse en ollut näkemään ongelmaa..."

Et tajua vieläkään ongelmaa, olet itsepetoksessa edelleen. Ihmiset tuntevat sinut näköjään hyvin kun varovat ottamasta asiaa kunnolla esille. Olet kontroloiva Lr tyyppinen ihminen, et hyväksy muiden kokemuksia tai mielipiteitä Tääläkin palstalla kirjoituksesi koostuu pääsoin riitelystä ja sinun eriävistä mielipiteistä muitten tekemien ratkaisujen kohdalla, "minä tiedän paremmin, minä tiedän kaiken" tyyliin.

Lisäksi kärjistät ja poimit kirjoituksista vain ne osat jotka sopivat sinun herjaavaan kommenttiin, kun kerroin että narsistin tunnelämä on 5 vuotiaan tasolla, niin väänsit sen siten että kohtelen narsistia kuin 5 vuotiasta. Vaikka kirjoituksessani mainitsin, että "narsistilla on aikuisen äly". Eikai sellaiselle ihmiselle lässytetä kuin 5 vuotiaalle.

• xcch kirjoitti:

"Niin minun tapauksessani aikoinaan enempi oli niin etteivät ihmiset uskaltaneet ottaa asiaa kanssani puheeksi, vaikka olivatkin huolissaan minusta, syystä, että itse en ollut näkemään ongelmaa..."

Et tajua vieläkään ongelmaa, olet itsepetoksessa edelleen. Ihmiset tuntevat sinut näköjään hyvin kun varovat ottamasta asiaa kunnolla esille. Olet kontroloiva Lr tyyppinen ihminen, et hyväksy muiden kokemuksia tai mielipiteitä Tääläkin palstalla kirjoituksesi koostuu pääsoin riitelystä ja sinun eriävistä mielipiteistä muitten tekemien ratkaisujen kohdalla, "minä tiedän paremmin, minä tiedän kaiken" tyyliin.

Lisäksi kärjistät ja poimit kirjoituksista vain ne osat jotka sopivat sinun herjaavaan kommenttiin, kun kerroin että narsistin tunnelämä on 5 vuotiaan tasolla, niin väänsit sen siten että kohtelen narsistia kuin 5 vuotiasta. Vaikka kirjoituksessani mainitsin, että "narsistilla on aikuisen äly". Eikai sellaiselle ihmiselle lässytetä kuin 5 vuotiaalle.

"Ihmiset tuntevat sinut näköjään hyvin kun varovat ottamasta asiaa kunnolla esille"

Niin tuo lainauksesi ja tuo etteivät ottaneet asiaa (sitä mitä meillä tapahtui) esille...liittyi avioliittoni ja tilanteisiin jotka tapahtuivat 90 luvun lopussa...

Syy miksi eivät ottaneet...oli se etten itse koskaan "valitellut" puhunut puolisoni juomisesta...jos maltoit lukea edelleen niin seuraava kappale alkoi..."Oikeastaan vasta eron jälkeen monet ihmiset tulivat puhumaan kanssani, lähtökohtaisesti siitä mitä on olla alkoholistin läheinen,"

Että joo, pikkusen vanhaa asiaa, kuhan ny mainitsin vastauksessani kun edellinen asian (alkoholistin läheiset) otti esille...ja kuten totesin, eron jälkeen kyllä ihmiset tulivat puhumaan...ja tosiaan kävin perheneuvolan psykologinkin kanss juttelemassa vuoden verran...

Noh, tuo elämänvaihe on ollutta ja mennyttä, toki ex-puolisoni on edelleen osana perhettä, koska hän on lasteni isä ,vaikka välimatkaa on satoja kilometrejä, me emme juurikaan pidä yhteyttä mutta lasten kautta tiedän mitä hänelle kuuluu...

Mitä tulee tuohon

"Eikai sellaiselle ihmiselle lässytetä kuin 5 vuotiaalle.."...

niin tämä lause on xxch nimimerkillä eilen 00.34 kirjoittamasi...

"Tunne elämän kannalta pitää puhua kuin 3-5 vuotiaalle"

Noh, kun kerran toit tämän asiasi tähänkin ketjuun niin otan esille tämän kohdan...

"Narsistin puoliso asuu ison lapsen kanssa, joka ei tuo parisuhteeseen mitään."

Kerros minulle miksi narsistin puoliso asuu ison lapsen kanssa joka ei tuo suhteeseen mitään...

tässä ketjussa puhut tehdyistä ratkaisuista..."muitten tekemien ratkaisujen kohdalla", mikä kaiketi tarkoittaa että oleminen narsistin puolisona on oma valintasi...

En kritisoi ratkaisua/valintaasi, vaan minua kiinnostaa miksi? joku haluaa olla narsistin kanssa, silloinkin kun narsisti ei tuo suhteeseen mitään...ja mikset hyväksy että tilanteesi on oma valinta...

Kuten totesin tuo narsistin kanssa omasta halustaan seukkaava sentäs myöntää miksi hän pitää narsististaan kiinni...

Vaikka minua huvittaakin miten hän puhuu ikäänkuin sinun suullasi..elää sinun avioliittossasi...ja vastaile puolestasi...

• Näytekappale
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Ihmiset tuntevat sinut näköjään hyvin kun varovat ottamasta asiaa kunnolla esille"

Niin tuo lainauksesi ja tuo etteivät ottaneet asiaa (sitä mitä meillä tapahtui) esille...liittyi avioliittoni ja tilanteisiin jotka tapahtuivat 90 luvun lopussa...

Syy miksi eivät ottaneet...oli se etten itse koskaan "valitellut" puhunut puolisoni juomisesta...jos maltoit lukea edelleen niin seuraava kappale alkoi..."Oikeastaan vasta eron jälkeen monet ihmiset tulivat puhumaan kanssani, lähtökohtaisesti siitä mitä on olla alkoholistin läheinen,"

Että joo, pikkusen vanhaa asiaa, kuhan ny mainitsin vastauksessani kun edellinen asian (alkoholistin läheiset) otti esille...ja kuten totesin, eron jälkeen kyllä ihmiset tulivat puhumaan...ja tosiaan kävin perheneuvolan psykologinkin kanss juttelemassa vuoden verran...

Noh, tuo elämänvaihe on ollutta ja mennyttä, toki ex-puolisoni on edelleen osana perhettä, koska hän on lasteni isä ,vaikka välimatkaa on satoja kilometrejä, me emme juurikaan pidä yhteyttä mutta lasten kautta tiedän mitä hänelle kuuluu...

Mitä tulee tuohon

"Eikai sellaiselle ihmiselle lässytetä kuin 5 vuotiaalle.."...

niin tämä lause on xxch nimimerkillä eilen 00.34 kirjoittamasi...

"Tunne elämän kannalta pitää puhua kuin 3-5 vuotiaalle"

Noh, kun kerran toit tämän asiasi tähänkin ketjuun niin otan esille tämän kohdan...

"Narsistin puoliso asuu ison lapsen kanssa, joka ei tuo parisuhteeseen mitään."

Kerros minulle miksi narsistin puoliso asuu ison lapsen kanssa joka ei tuo suhteeseen mitään...

tässä ketjussa puhut tehdyistä ratkaisuista..."muitten tekemien ratkaisujen kohdalla", mikä kaiketi tarkoittaa että oleminen narsistin puolisona on oma valintasi...

En kritisoi ratkaisua/valintaasi, vaan minua kiinnostaa miksi? joku haluaa olla narsistin kanssa, silloinkin kun narsisti ei tuo suhteeseen mitään...ja mikset hyväksy että tilanteesi on oma valinta...

Kuten totesin tuo narsistin kanssa omasta halustaan seukkaava sentäs myöntää miksi hän pitää narsististaan kiinni...

Vaikka minua huvittaakin miten hän puhuu ikäänkuin sinun suullasi..elää sinun avioliittossasi...ja vastaile puolestasi...

"osat jotka sopivat sinun herjaavaan kommenttiin, " leikkaan ja liimaan tähän: "miten hän puhuu ikäänkuin sinun suullasi..elää sinun avioliittossasi...ja vastaile puolestasi... "

Että siinä näytekappale harrastamastasi pilkkaamisesta.

• Näytekappale kirjoitti:

"osat jotka sopivat sinun herjaavaan kommenttiin, " leikkaan ja liimaan tähän: "miten hän puhuu ikäänkuin sinun suullasi..elää sinun avioliittossasi...ja vastaile puolestasi... "

Että siinä näytekappale harrastamastasi pilkkaamisesta.

"Että siinä näytekappale harrastamastasi pilkkaamisesta."

Niin, voihan sitä siksikin nimittää, mutta tuo kommenntti koski tuota kirjoittajaa joka esiintyy täällä naisena joka tapailee narsistiaan omasta tahdostaan...

Ettei "pilkka" kohdistunut xxch:n...joka esiintyy täällä miehenä joka on naimisissa narsistin kanssa, kenen tahdosta jos ei omastaan?

Noh, tietyllä lailla ymmärrän kyllä mistä syystä hän vastailee ikäänkuin xxch:n puolesta, koska ovat samassa tilanteessa...

Sitä vaan täällä odottaa, että xxch vastailisi häntä koskeviin asioihin itse, koska uskon siihen, että kukin ihminen on oman elämänsä paras asiantuntija...

Mutta jos oikein ymmärsin niin xxch:kin lopulta tuolla toisaalla myönsi, että kyse on rakkaudesta...ei itse suoraan asiaa ilmaissut, mutta kommentoi tuohon liittyvää kirjoitusta, erääksi palstan parhaimmaksi...

kun ottaa huomioon narsistin erityispiirteet niin on rakkautta narsistia kohtaan muuttaa omaa käytöstään...olla ilman hellyyttä ja läheisyyttä, koska narsisti ei pidä niistä...puhua vain neutraaleista asioista ettei synny konflikteja jne...

Tiedä sitten onko tuo valinta vaiko pakonsanelema juttu...

ymmärrän kyllä, että jos sen narsistin kanssa haluaa olla ja elää niin noin pitää toimia, että silloin sitä voi nimittää "pakoksi", mutta narsistin kanssa oleminen ja eläminen on valinta...

• Pilkka kohdistui

"Että siinä näytekappale harrastamastasi pilkkaamisesta."

Niin, voihan sitä siksikin nimittää, mutta tuo kommenntti koski tuota kirjoittajaa joka esiintyy täällä naisena joka tapailee narsistiaan omasta tahdostaan...

Ettei "pilkka" kohdistunut xxch:n...joka esiintyy täällä miehenä joka on naimisissa narsistin kanssa, kenen tahdosta jos ei omastaan?

Noh, tietyllä lailla ymmärrän kyllä mistä syystä hän vastailee ikäänkuin xxch:n puolesta, koska ovat samassa tilanteessa...

Sitä vaan täällä odottaa, että xxch vastailisi häntä koskeviin asioihin itse, koska uskon siihen, että kukin ihminen on oman elämänsä paras asiantuntija...

Mutta jos oikein ymmärsin niin xxch:kin lopulta tuolla toisaalla myönsi, että kyse on rakkaudesta...ei itse suoraan asiaa ilmaissut, mutta kommentoi tuohon liittyvää kirjoitusta, erääksi palstan parhaimmaksi...

kun ottaa huomioon narsistin erityispiirteet niin on rakkautta narsistia kohtaan muuttaa omaa käytöstään...olla ilman hellyyttä ja läheisyyttä, koska narsisti ei pidä niistä...puhua vain neutraaleista asioista ettei synny konflikteja jne...

Tiedä sitten onko tuo valinta vaiko pakonsanelema juttu...

ymmärrän kyllä, että jos sen narsistin kanssa haluaa olla ja elää niin noin pitää toimia, että silloin sitä voi nimittää "pakoksi", mutta narsistin kanssa oleminen ja eläminen on valinta...

"Niin, voihan sitä siksikin nimittää, mutta tuo kommenntti koski tuota kirjoittajaa joka esiintyy täällä naisena joka tapailee narsistiaan omasta tahdostaan...

Ettei "pilkka" kohdistunut xxch:n..."

Pilkka kohdistui siis minuun.

"Noh, tietyllä lailla ymmärrän kyllä mistä syystä hän vastailee ikäänkuin xxch:n puolesta, koska ovat samassa tilanteessa..."

Olen vastannut tuohon, että en vastaa kenenkään muun puolesta kuin omasta puolestani. Hiukan nyt sekoitat ja hämmennät.

Saan olla mieltä asioista, eikä minun mielipiteeni estä ccch:ta vastaamasta sinulle aivan niin paljon kuin ikinä haluaa...

Tuo pilkkakommenttisi oli ilkeilyä, ja todistaa vain edelleen sitä, mitä ccch:kin sanoi, että kirjoituksistasi voi lukea kärjistämistä ja itsepetosta. Ikään kuin valheellisesti vääristelet minun ajatuksiani ja lisäät pilkkaa...

Ei se, että syytät minua siitä, että vastaan sinulle, edistä mitenkään sitä, että saisit ccch:sta enempää tietoa. Hän kirjoittanee sen verran kuin itse haluaa. Ja kuten huomasit, minun vastaukseni kautta sait hieman valaistusta narsistin kanssa elämisen saloihin.

Toivon, että huomaat kuitenkin, että se Vhh kirjoitus oli minun, eikä ccch mitenkään kokonaan sitä allekirjoittanut kuitenkaan. Ilmeisesti siinä oli kuitenkin paljon sitä, miten hänenkin ajatuksensa asiasta ovat... ehkä...

• Pilkka kohdistui kirjoitti:

"Niin, voihan sitä siksikin nimittää, mutta tuo kommenntti koski tuota kirjoittajaa joka esiintyy täällä naisena joka tapailee narsistiaan omasta tahdostaan...

Ettei "pilkka" kohdistunut xxch:n..."

Pilkka kohdistui siis minuun.

"Noh, tietyllä lailla ymmärrän kyllä mistä syystä hän vastailee ikäänkuin xxch:n puolesta, koska ovat samassa tilanteessa..."

Olen vastannut tuohon, että en vastaa kenenkään muun puolesta kuin omasta puolestani. Hiukan nyt sekoitat ja hämmennät.

Saan olla mieltä asioista, eikä minun mielipiteeni estä ccch:ta vastaamasta sinulle aivan niin paljon kuin ikinä haluaa...

Tuo pilkkakommenttisi oli ilkeilyä, ja todistaa vain edelleen sitä, mitä ccch:kin sanoi, että kirjoituksistasi voi lukea kärjistämistä ja itsepetosta. Ikään kuin valheellisesti vääristelet minun ajatuksiani ja lisäät pilkkaa...

Ei se, että syytät minua siitä, että vastaan sinulle, edistä mitenkään sitä, että saisit ccch:sta enempää tietoa. Hän kirjoittanee sen verran kuin itse haluaa. Ja kuten huomasit, minun vastaukseni kautta sait hieman valaistusta narsistin kanssa elämisen saloihin.

Toivon, että huomaat kuitenkin, että se Vhh kirjoitus oli minun, eikä ccch mitenkään kokonaan sitä allekirjoittanut kuitenkaan. Ilmeisesti siinä oli kuitenkin paljon sitä, miten hänenkin ajatuksensa asiasta ovat... ehkä...

"Ikään kuin valheellisesti vääristelet minun ajatuksiani ja lisäät pilkkaa."

Niin ilmeisesti se, että minä koen että vastaat ikäänkuin xcch:n puolesta on sinun mielestäsi sinun ajatustesi vääristelyä...

Kuule kun sinulla on omat ajatukset ja minulla omat...kummankaan eivät ole sen kummemmin oikeita tai vääriä...se että minä koen asian tuolla tapaa (ikäänkuin vastailet xcch:n puolesta) ei muuta sinun ajatuksiasi/mielipiteitäsi mitenkään...

"Toivon, että huomaat kuitenkin, että se Vhh kirjoitus oli minun,"

Kyllä huomasin että tuo kirjoitus oli sinun ja xcch komppasi pitäen sitä yhtenä palstan parhaimmasta, josta päättelin, että hän on osin asiasta samaa mieltä...kuten itsekin toteat ajattelevasi samoin kuin minä..."Ilmeisesti siinä oli kuitenkin paljon sitä, miten hänenkin ajatuksensa asiasta ovat"

lisäsit kuitenkin loppuun sanan, ehkä...hyvä niin kun niitä toisen ajatuksia ei kuitenkaan voi täydellisesti tietää...jos hän ei itse niitä kerro...

Mutta kaikesta päätellen olette hyvää vertaistukea toisillenne, samakaltaisesta tilanteesta ja samankaltaisista ajatuksista/ratkaisukeinoista johtuen...

• Ymmärrän, että

"Ikään kuin valheellisesti vääristelet minun ajatuksiani ja lisäät pilkkaa."

Niin ilmeisesti se, että minä koen että vastaat ikäänkuin xcch:n puolesta on sinun mielestäsi sinun ajatustesi vääristelyä...

Kuule kun sinulla on omat ajatukset ja minulla omat...kummankaan eivät ole sen kummemmin oikeita tai vääriä...se että minä koen asian tuolla tapaa (ikäänkuin vastailet xcch:n puolesta) ei muuta sinun ajatuksiasi/mielipiteitäsi mitenkään...

"Toivon, että huomaat kuitenkin, että se Vhh kirjoitus oli minun,"

Kyllä huomasin että tuo kirjoitus oli sinun ja xcch komppasi pitäen sitä yhtenä palstan parhaimmasta, josta päättelin, että hän on osin asiasta samaa mieltä...kuten itsekin toteat ajattelevasi samoin kuin minä..."Ilmeisesti siinä oli kuitenkin paljon sitä, miten hänenkin ajatuksensa asiasta ovat"

lisäsit kuitenkin loppuun sanan, ehkä...hyvä niin kun niitä toisen ajatuksia ei kuitenkaan voi täydellisesti tietää...jos hän ei itse niitä kerro...

Mutta kaikesta päätellen olette hyvää vertaistukea toisillenne, samakaltaisesta tilanteesta ja samankaltaisista ajatuksista/ratkaisukeinoista johtuen...

"Kuule kun sinulla on omat ajatukset ja minulla omat...kummankaan eivät ole sen kummemmin oikeita tai vääriä...se että minä koen asian tuolla tapaa (ikäänkuin vastailet xcch:n puolesta) ei muuta sinun ajatuksiasi/mielipiteitäsi mitenkään..."

Ymmärrän, että sinusta voi tuntua ikävältä, kun ccch ei avaudu pohjimmaista suolistoaan myöden vaikka sitä toivot.

Mutta en tietenkään pidä siitä, että silti pilkkaat minua. Jos joku ei nyt ole kovin tarkkaan lukenut näitä viestejä läpi ja lukee tuosta sinun kirjoituksestasi että minä vastaan jonkun muun puolesta ja vieläpä olen niin sekainen, että kuvittelen eläväni hänen avioliitossaan, niin kuin annoit ymmärtää, niin se antaa aivan ikävän ja väärän kuvan minusta.

Jos nyt olen käsittänyt oikein, et itsekään ole aina pitänyt itseesi kohdistuvasta epäoikeudenmukaisesta vääristelystä, niin voisitko itse yrittää... myös... sitä oikeudenmukaisuutta kuitenkin. Että ei nyt ihan kirjoitettaisi mitä sattuu...

• Ymmärrän, että kirjoitti:

"Kuule kun sinulla on omat ajatukset ja minulla omat...kummankaan eivät ole sen kummemmin oikeita tai vääriä...se että minä koen asian tuolla tapaa (ikäänkuin vastailet xcch:n puolesta) ei muuta sinun ajatuksiasi/mielipiteitäsi mitenkään..."

Ymmärrän, että sinusta voi tuntua ikävältä, kun ccch ei avaudu pohjimmaista suolistoaan myöden vaikka sitä toivot.

Mutta en tietenkään pidä siitä, että silti pilkkaat minua. Jos joku ei nyt ole kovin tarkkaan lukenut näitä viestejä läpi ja lukee tuosta sinun kirjoituksestasi että minä vastaan jonkun muun puolesta ja vieläpä olen niin sekainen, että kuvittelen eläväni hänen avioliitossaan, niin kuin annoit ymmärtää, niin se antaa aivan ikävän ja väärän kuvan minusta.

Jos nyt olen käsittänyt oikein, et itsekään ole aina pitänyt itseesi kohdistuvasta epäoikeudenmukaisesta vääristelystä, niin voisitko itse yrittää... myös... sitä oikeudenmukaisuutta kuitenkin. Että ei nyt ihan kirjoitettaisi mitä sattuu...

" Jos joku ei nyt ole kovin tarkkaan lukenut näitä viestejä läpi ja lukee tuosta sinun kirjoituksestasi että minä vastaan jonkun muun puolesta ja vieläpä olen niin sekainen, että kuvittelen eläväni hänen avioliitossaan, niin kuin annoit ymmärtää, niin se antaa aivan ikävän ja väärän kuvan minusta."

Noh, en ole väittänyt sinun vastaavan, vaan olen sanonut että minusta tuntuu, että vastailet ikäänkuin xcch:puolesta,

sekavaksi en ole missään sinun sanonut olevan ja tuosta avioliittoasiasta...tunnut ikäänkuin menevän liian syvälle toisten tarinoihin, kerroit ajatuksenasi jopa että xxch:n puoliso jopa tykkäisi siitä miten häntä kohdellaan...

Olen huomauttanut sinua samasta asiasta ennenkin, liittyen minun tarinaani, kerroit tietäväsi että ännäni elelee onnellisena nyksänsä kanssa, kuin myös riensit oitis iloitsemaan sen hovinainen/sembran ilmestyessä palstalle siitä että miten ihanaa kun yhteenlaskutoimitus saa vielä tilaisuuden keskustella ännänsä nyksänkin kanssa tällä palstalla...

Että kyllä sinulla minun mielestäni pikkusen menee välillä överiksi...

• Olet kyllä kätkenyt

" Jos joku ei nyt ole kovin tarkkaan lukenut näitä viestejä läpi ja lukee tuosta sinun kirjoituksestasi että minä vastaan jonkun muun puolesta ja vieläpä olen niin sekainen, että kuvittelen eläväni hänen avioliitossaan, niin kuin annoit ymmärtää, niin se antaa aivan ikävän ja väärän kuvan minusta."

Noh, en ole väittänyt sinun vastaavan, vaan olen sanonut että minusta tuntuu, että vastailet ikäänkuin xcch:puolesta,

sekavaksi en ole missään sinun sanonut olevan ja tuosta avioliittoasiasta...tunnut ikäänkuin menevän liian syvälle toisten tarinoihin, kerroit ajatuksenasi jopa että xxch:n puoliso jopa tykkäisi siitä miten häntä kohdellaan...

Olen huomauttanut sinua samasta asiasta ennenkin, liittyen minun tarinaani, kerroit tietäväsi että ännäni elelee onnellisena nyksänsä kanssa, kuin myös riensit oitis iloitsemaan sen hovinainen/sembran ilmestyessä palstalle siitä että miten ihanaa kun yhteenlaskutoimitus saa vielä tilaisuuden keskustella ännänsä nyksänkin kanssa tällä palstalla...

"olen sanonut että minusta tuntuu, että vastailet ikäänkuin xcch:puolesta,"

Olet kyllä kätkenyt tuon "minusta tuntuu" sitten niin alas, ettei sitä ensimmäiseksi huomaa, että on v a i n sinun ajatuksesi, joka ei todellisuudessa ole lähelläkään totuutta. Tunnen oman kirjoitustyylini ja ajatteluni sen verran tarkasti, etten suin surminkaan ole hänen p u o l e s t a a n vastannut. Ihan omia ajatuksiani olen laittanut. Että kovasti sinulla on nyt tekstin lukemisessa häikkää.

Kuten sanoin, aina voi toivoa saavansa tietynlaisia vastauksia ja voi toivoa saavansa joltain tietyltä vastauksia. Joskus tulee vain typeriä humaltuneiden häirikköjen ilkiökommentteja... Olen yrittänyt kuitenkin kirjoittaa asiallisesti ja pysyä totuudessa.

" ja tuosta avioliittoasiasta...tunnut ikäänkuin menevän liian syvälle toisten tarinoihin, kerroit ajatuksenasi jopa että xxch:n puoliso jopa tykkäisi siitä miten häntä kohdellaan..."

Ja missä menen toisten tarinoihin syvälle... Olen aina lukenut paljon, harrastan myös tietyssä määrin elokuvien katselua, joten minun ei tarvitse mitenkään pinnistää. Joillain toisten ymmrtäminen on helpompaa kuin toisilla, joten ei mitenkään ole mitään syvälle menemistä.

Sitten tuosta kontrollista. Tuo on melkoista kontrollointia, kuten ccch:kin sanoi sinusta.

Että missä muka olen kertonut ajatuksenani, että ccch:n puoliso tykkäisi siitä, miten häntä kohdellaan? Ole hyvä ja tarkenna. Hiukan suututtaakin tuollainen jo.

• Täytyy tähän

"Että kyllä sinulla minun mielestäni pikkusen menee välillä överiksi... "

Täytyy tähän laittaa oikein erikseen vielä, ettei minun "överiksi menemiseni" ole mitään sinun rinnallasi. Oletpa ilkeä.

• Että jos ei muuten

"et hyväksy muiden kokemuksia tai mielipiteitä "

Tuossa cccx:n kommentti 20.12. klo 22.02.

Että jos ei muuten pysty ihan todistamaan toisen mielipiteitä ja kirjoituksia viallisiksi, niin heitetään lokaa esim. "sinulla minun mielestäni pikkusen menee välillä överiksi".

• En epäilekään,

"monet "ei niin täysin terveet " kyllä elävät ihan ns. normaalia elämää"

En epäilekään, etteikö jokaiselle jotakin loukkoa maanpäällä aina löytyisi. Kolme tuttua on vielä aika pieni otos. Loppujenlopuksi, oikeutta olisi saanut vasta sitten, kun sosiaalinen ympäristösi voisi säilyä entisellään. Jos on laaja tuttavapiiri, kerrot yhdellekin väärälle henkilölle, niin hän sitten maalaa oudon kuvan ja pikkuhiljaa, vuosienkin mittaan sosiaalinen asemasi saattaa heiketä.

Ei tuota tietenkään aina tapahdu. Vähän on omasta persoonastakin kiinni, mutta jos joutuu muuttamaan omaa persoonaansa...

Itseltäni ei yksikään ihminen ole tuosta syystä lähtenyt, enkä ole antanut periksi itsekään piiruakaan siihen suuntaan, että tapaus olisi vaikuttanut minuun lopullisesti. Pari ensimmäistä vuotta olivat vaikeimpia tapauksen jälkeen. Nyt olen ottanut tosiaan sen linjan, että en puhu kenellekään hänestä halaistua sanaa, että minkälainen on.

Olen sanonut vain sen, että tapailen silloin tällöin jotakuta ja jos joku utelee enemmän, sanon, että mies ei kykene sitoutumaan ja olen hyväksynyt asian. Noin en tule valehdelleeksikaan sitten mitään.

Nykyään tilanne on siitä parempi kuin ennen, että tavallisetkin ihmiset ovat tulleet tietoisiksi erilaisista häiriöistä ja alkoholismistakin sairautena.

• alan olla loppu

Itkin jokaista kirjoitusta tässä ryppäässä, niin omakohtaisesti olen joutunut tähän helvetilliseen tilanteeseen. Ei minkäänlaista ulospääsyä ja hullummaksi menee. En tiedä enää miten selviän. Pelko viimeistenkin läheisten menettämisestä on suuri. Ilmeisesti ei ole muuta vaihtoehtoa kuin eristäytyä kaikista, en nimittäin pysty pitämään enää kaikkea sisälläni ja kertominen saa minut näyttämään hullulta.

• j lehtinen

"Pelko viimeistenkin läheisten menettämisestä on suuri. Ilmeisesti ei ole muuta vaihtoehtoa kuin eristäytyä kaikista, en nimittäin pysty pitämään enää kaikkea sisälläni ja kertominen saa minut näyttämään hullulta."

Jos itse eristäydyt, niin sitten ainakin menetät kaikki ystävät. Jos pidät kaiken tuskan sisälläsi, niin ei sekään ole hyväksi. Ehkäpä kuitenkin kannattaisi keskustella jollekkin ongelmasta......

• Ehdottomasti sinun

Ehdottomasti sinun on päästävä jonnekin psykologille tai terapeutille. Jo muutamakin käyntikerta voi helpottaa oloasi. Soita terveyskeskukseen ja varaa aika itsellesi. Siellä neuvotaan sitten eteenpäin. Yksityiselle puolelle voi tietenkin myös mennä. Narsismi tosiaan tunnetaan nykyään paremmin ja uskon, terveydenhoitohenkilökunta on valistunut asiasta. Joka tapauksessa, narsisti ei ole sellainen henkilö koskaan, jonka takia kannattaa menettää mitään. Se ei ole sen arvoista, eikä niin tarvitse käydä.

Jaksamista sinulle. Kirjoittele vaikka tänne, suurin osa palstalaisista on asiallista väkeä. Samantapaisia kokemuksia kuin sinullakin. :).

• sivuroolissa

Olen täysin samanlaisessa tilanteessa, että kaikki tukeni sinulle. On tämä niin uskomatonta. Pahinta kaikessa on oman sielun ja persoonan, sen joka aikaisemmin oli, menettäminen. Eikä sitä koskaan saa takaisin. Narsku ikäänkuin saastuttaa sisältäpäin, ja tuhoa kaiken sen vilpitömyyden ja viattomuuden mikä ihmisessä on, uskon hyvään. Narsku mitätöi minun elämäni täysin. Raskainta tässä on ollut sen seikan toteaminen että elämäsi on ollut pelkkää petosta. Mikään ei ollut totta, kun tajuaa mitkä motiivit narskulla on toimiessaan tietyllä tavalla, ja miten sokea on ollut kun on luottanut ihmisen rehellisyyteen ja vilpittömyyteen. Kaikki elämän perustukset murtui kertaheitolla, eikä niitä koskaan saa enää takaisin. Tulevaisuus katosi siinä samassa.
        Että elämäni "valui hukkaan" jossakin roolissa, jonka narsisti oli minulle alusta alkaen antanut kysymättä minun mielipidettäni. Siis minulle ei annettu mahdollisuutta päättää haluanko sellaisen roolin vai en. Se on murskaavaa huomata missä asemassa on ollut narskun kässärissä. Esine, se sitä on ollut.

• hoksaa
        sivuroolissa kirjoitti:

Olen täysin samanlaisessa tilanteessa, että kaikki tukeni sinulle. On tämä niin uskomatonta. Pahinta kaikessa on oman sielun ja persoonan, sen joka aikaisemmin oli, menettäminen. Eikä sitä koskaan saa takaisin. Narsku ikäänkuin saastuttaa sisältäpäin, ja tuhoa kaiken sen vilpitömyyden ja viattomuuden mikä ihmisessä on, uskon hyvään. Narsku mitätöi minun elämäni täysin. Raskainta tässä on ollut sen seikan toteaminen että elämäsi on ollut pelkkää petosta. Mikään ei ollut totta, kun tajuaa mitkä motiivit narskulla on toimiessaan tietyllä tavalla, ja miten sokea on ollut kun on luottanut ihmisen rehellisyyteen ja vilpittömyyteen. Kaikki elämän perustukset murtui kertaheitolla, eikä niitä koskaan saa enää takaisin. Tulevaisuus katosi siinä samassa.
        Että elämäni "valui hukkaan" jossakin roolissa, jonka narsisti oli minulle alusta alkaen antanut kysymättä minun mielipidettäni. Siis minulle ei annettu mahdollisuutta päättää haluanko sellaisen roolin vai en. Se on murskaavaa huomata missä asemassa on ollut narskun kässärissä. Esine, se sitä on ollut.

Kaikki ajatuksesi ja tunteesi, sielusi ja persoonasi on kyllä edelleen sisälläsi. Mikään ei ole kadonnut.
        Edellisten lisäksi sinulla on nyt tunne että narskusi on ikäänkuin saastuttanut sinut, ottanut sinulta jotain pois, hukannut kallista aikaasi. Tämäkin tunne on sinun ikiomasi.
        Jos voisit ampua elämäsi narskun maata kiertävälle radalle, huomaisit pian että häneen liittyvät tunteesi jäivät sinun sisällesi tänne maan päälle.
        Herääkin kysymys, onko todellinen vihollinen niin sinulla kuin monella muullakin ulkoistettu, vaiko sisäinen jota ei osata (vielä, katkerana) käsitellä.

• elämää takana

Voin sanoa, että tunnen joka solulla sen, miltä sinusta tuntuu. Täällä on paljon sellaisia kommentteja, jotka kertovat ainakin omasta elämästäni sen, mitä en ole edes itse kyennyt sanoiksi pukemaan. Miten elämä voikaan edes mennä pisteeseen, jossa vanhat ja luotettavat suhteet katoavat kiusaamisen ja jatkuvan naurunalaiseksi tekemisen alle. Olen korkeasti kouluttautunut ja kohtalaisen lahjakaskin sekä saanut toteutettua paljon harrastuksien kautta. Jotenkin nämä saastuneet ihmiset saavat jollain käsittämättömällä tavalla sinut tiputettua sellaiseen ahdistukseen ja pahoinvointiin, joka tuntuu siltä kuin koko sielu lakkaisi hengittämästä. Ja se, että näet vielä heidän nauttivan siitä, kun kuihdut ja matelet heidän edessään. Ja kehtaavat vielä nimetä tämän kohtelun "välittämiseksi" ja rakkaudeksi. On uskomatonta, miten täysin järjissään oleva ja itsenäinen ihminen ajetaan alas. Kun peilataan toista hulluna, niin aika nopeasti sitä alkaa oirehtimaankin kuin hullu.

• sivuroolissa kirjoitti:

"Kaikki elämän perustukset murtui kertaheitolla, eikä niitä koskaan saa enää takaisin. Tulevaisuus katosi siinä samassa. "

Niin toivottavasti tuo on akuutin tilanteen ajatus eikä jää pysyväisluontoiseksi ajatukseksi, itseään toteuttavaksi ennustukseksi...

Elämä on täynnä myös selviytymistarinoita, tietoa kannattaa etsiä myös itselleen/kriisistä selviämiseen...auttaaksemme/ymmärtääksemme myös itseämme...

Tässä ny laitan muutamia linkkejä, ensimmäisessä kuvataan traumaattisen kriisin vaiheet...seuraavassa opinnäytetyö nimellä "näin minä selviydyin", kolmantena, Suomen mielenterveysseuran vahvistamo sivut

https://www.tukinet.net/aineisto/aineisto_tiedot.tmpl?id=621
        http://kirjastot.diak.fi/files/diak_lib/Jarvenpaa2006/bb74f7_opinnytety.pdf
        http://www.vahvistamo.fi/vahvistamo/tunteet/tunteiden_aakkoset/lamaannus

Vakninilta tällä kertaa lainaus alkusanoista..joka moneltakin saattaa lukematta/sisäistämättä...

"Ja jos sattumalta joutuisit Verkkooni, voisin tehdä sinun elämäsi helvetiksi.
        Mutta muista tämä. Minäkin olen siinä verkossa. Ainoa ero meidän välillämme on, että sinä voit päästä siitä pois"

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html

• minäpaska
        elämää takana kirjoitti:

Voin sanoa, että tunnen joka solulla sen, miltä sinusta tuntuu. Täällä on paljon sellaisia kommentteja, jotka kertovat ainakin omasta elämästäni sen, mitä en ole edes itse kyennyt sanoiksi pukemaan. Miten elämä voikaan edes mennä pisteeseen, jossa vanhat ja luotettavat suhteet katoavat kiusaamisen ja jatkuvan naurunalaiseksi tekemisen alle. Olen korkeasti kouluttautunut ja kohtalaisen lahjakaskin sekä saanut toteutettua paljon harrastuksien kautta. Jotenkin nämä saastuneet ihmiset saavat jollain käsittämättömällä tavalla sinut tiputettua sellaiseen ahdistukseen ja pahoinvointiin, joka tuntuu siltä kuin koko sielu lakkaisi hengittämästä. Ja se, että näet vielä heidän nauttivan siitä, kun kuihdut ja matelet heidän edessään. Ja kehtaavat vielä nimetä tämän kohtelun "välittämiseksi" ja rakkaudeksi. On uskomatonta, miten täysin järjissään oleva ja itsenäinen ihminen ajetaan alas. Kun peilataan toista hulluna, niin aika nopeasti sitä alkaa oirehtimaankin kuin hullu.

Kovin suuria nämä maamme suurkaupungitkaan eivät ole mutta kuvailemasi on arkipäivää pikkupaikkakunnilla. Jos otat asian puheeksi, vastako asia yltyykin kohtalokkaisiin mittoihin, tavalla tai toisella. Tai yrität ottaa, harvoin tuo puheeksi ottaminen onnistuu.

• hyvä pointti

En pysty määrittämään, kuinka monen sudenkuopan vanki olen, vaikka olen päässyt pissipäästä fyysisesti eroon ikiajoiksi. Joudun edelleen toimimaan piireissä, joissa pyörii hänen verkostoonsa kuuluneita aivopestyjä tapauksia. Tietenkään en voi luottaa heihin. En luota myöskään virallisiin tahoihin, joilta turhaan yritin saada apua kiusaamisen ollessa räikeintä. Ymmärrän olleeni noina aikoina rasittavaa seuraa, minkä vuoksi suuri osa ystävistäkin siirsi minut "hullunkirjoihin" ja haihtui pois. Jossain vaiheessa päätin itsekin, että kiusaamisasiat ovat liian kiusallisia kenellekään kuultavaksi. Vaikka itsestä tuntuu viekäkin, että olisi paljon selvitettävää, on hyväksyttävä, ettei se ole mahdollista. Nettiin voi kirjoitella ikävistäkin kokemuksista, koska täällä niiden lukeminen on vaapaaehtoista.

Olen tavallani erakoitunut, enkä juuri kaipaa seuraa. Narsistinen pissipää opetti ihmisissä olevan puolia, joihin moni en olisi halunnut tutustua. Tykkään vain seurailla ihmisten touhuja turvallisen matkan päästä. Pahimmista ajoista on jo vuosia, enkä luultavasti koskaan saa tuuletettua kaikkia kummituksia päästäni, mutta ehkä joskus pystyn ottamaan ihmisiltä vastaan jotain hyvääkin.

• hoksaa

Niin. Traumoihin kannattaa ottaa etäisyyttä. Kun kamppailee kosken pyörteissä, asiat näkee aika subjektiivisesti. Kun onnistuu rämpimään rannalle turvaan, niin ajan saatossa näkökulmia muodostuu lisää. Vuosien jälkeen avautuu ehkä sekin oivallus että hoksaa kysyä itseltään miksi hyppäsin siihen koskeen.
        Kun se narsistinen pissipää pitää edessämme niin suurta peiliä ettemme kykene kääntämään katsettamme pois itsestämme, alamme vihata peilinpitelijää. Mikä voikaan olla tuskallisempaa kuin nähdä toisessa ihmisessä ne tabut, ne itsesyytöstä ja häpeää aiheuttavat asiat jotka olemme koettaneet minuudestamme salata.

• Nyt höpäjät.
        hoksaa kirjoitti:

Niin. Traumoihin kannattaa ottaa etäisyyttä. Kun kamppailee kosken pyörteissä, asiat näkee aika subjektiivisesti. Kun onnistuu rämpimään rannalle turvaan, niin ajan saatossa näkökulmia muodostuu lisää. Vuosien jälkeen avautuu ehkä sekin oivallus että hoksaa kysyä itseltään miksi hyppäsin siihen koskeen.
        Kun se narsistinen pissipää pitää edessämme niin suurta peiliä ettemme kykene kääntämään katsettamme pois itsestämme, alamme vihata peilinpitelijää. Mikä voikaan olla tuskallisempaa kuin nähdä toisessa ihmisessä ne tabut, ne itsesyytöstä ja häpeää aiheuttavat asiat jotka olemme koettaneet minuudestamme salata.

"Kun se narsistinen pissipää pitää edessämme niin suurta peiliä ettemme kykene kääntämään katsettamme pois itsestämme, alamme vihata peilinpitelijää."

Nyt höpäjät. Ei kukaan yhtäänkään normaali ihminen ala mitään isoja peilejä toisille pitelemään...

Eikä kukaan yhtäänkään normaali ihminen ala esittämään kenellekään mitään suuria tabuja.

Että edelleen kiitosta heruu ja tulee herumaan narsisteille. Et viitseisi sekoittaa normaalia asiaa jättimäisellä kauhallasi, joka ei mahdu keittolautaselle eikä kattilaan, koska siitä näes ei ole mitään apua.

Eikä minun narsistini ainakaan ole minulle mitään uutta näyttänyt. Ennemminkin on jäänyt sinne pikkulapsen asteelle ja joissain asioissa nuorisoproblematiikkaan.

• hoksaa
        Nyt höpäjät. kirjoitti:

"Kun se narsistinen pissipää pitää edessämme niin suurta peiliä ettemme kykene kääntämään katsettamme pois itsestämme, alamme vihata peilinpitelijää."

Nyt höpäjät. Ei kukaan yhtäänkään normaali ihminen ala mitään isoja peilejä toisille pitelemään...

Eikä kukaan yhtäänkään normaali ihminen ala esittämään kenellekään mitään suuria tabuja.

Että edelleen kiitosta heruu ja tulee herumaan narsisteille. Et viitseisi sekoittaa normaalia asiaa jättimäisellä kauhallasi, joka ei mahdu keittolautaselle eikä kattilaan, koska siitä näes ei ole mitään apua.

Eikä minun narsistini ainakaan ole minulle mitään uutta näyttänyt. Ennemminkin on jäänyt sinne pikkulapsen asteelle ja joissain asioissa nuorisoproblematiikkaan.

:D

Koska mulle on lusikalla annettu, ei multa voida kauhalla vaatia. Teidän täytyy tyytyä vähempään. Vähän voi olla se, kun joku koskettaa meitä hyvässä tai pahassa, näemme tunteittemme kohteen ulkopuolellamme mutta tunnemme tunteen sisällämme. Hyvästä olostamme emme syytä ketään, miksi sitten pahasta?

Asteet ja tasot ovat merkittävä juttu vertaistuessa, ajattele, esim palstalla, sosiaalista kanssakäymistä nuoren kerran kompastuneen ihmisen ja keski-ikäisen lukuisia kertoja kompuroineen välillä..

• Ja sitten löytyy
        hoksaa kirjoitti:

:D

Koska mulle on lusikalla annettu, ei multa voida kauhalla vaatia. Teidän täytyy tyytyä vähempään. Vähän voi olla se, kun joku koskettaa meitä hyvässä tai pahassa, näemme tunteittemme kohteen ulkopuolellamme mutta tunnemme tunteen sisällämme. Hyvästä olostamme emme syytä ketään, miksi sitten pahasta?

Asteet ja tasot ovat merkittävä juttu vertaistuessa, ajattele, esim palstalla, sosiaalista kanssakäymistä nuoren kerran kompastuneen ihmisen ja keski-ikäisen lukuisia kertoja kompuroineen välillä..

"nuoren kerran kompastuneen ihmisen ja keski-ikäisen lukuisia kertoja kompuroineen välillä.. "

Ja sitten löytyy keski-ikäisiä, jotka eivät ole kompuroineet... Ja nuoria, jotka eivät muuta teekään... :).

Kiitän hyvästä olostani niitä ihmisiä, jotka ovat sen mahdollistaneet. Kiitän hyvästä olostani myös narsistia, joka on sallinut minun nauttia kauniista itsestään ja on ylistänyt minua kauniiksi :). Hän ei vain lue tätä palstaa, joten siksi ehkä vähän turhaa. Livenä annan hänelle positiivista palautetta.

Itsekin ajattelin juuri, kun tuolla toisessa ketjussa vitsailtiin tapaamisesta kirjoittajien kesken, että tässä narsistiaiheessa antaa itsestään todellakin äärettömän kapean siivun... Että nämä ihmiset ovat luultavasti lopulta kaikkea muuta kuin tämä aihe antaa ymmärtää. Ja ehkä siksi tämä kirjoittelu onkin arvokasta. Tätä narsistiasiaa kun ei voi oikein jokapaikassa muualla purkaa, jollei peräti missään.

• hoksaa
        Ja sitten löytyy kirjoitti:

"nuoren kerran kompastuneen ihmisen ja keski-ikäisen lukuisia kertoja kompuroineen välillä.. "

Ja sitten löytyy keski-ikäisiä, jotka eivät ole kompuroineet... Ja nuoria, jotka eivät muuta teekään... :).

Kiitän hyvästä olostani niitä ihmisiä, jotka ovat sen mahdollistaneet. Kiitän hyvästä olostani myös narsistia, joka on sallinut minun nauttia kauniista itsestään ja on ylistänyt minua kauniiksi :). Hän ei vain lue tätä palstaa, joten siksi ehkä vähän turhaa. Livenä annan hänelle positiivista palautetta.

Itsekin ajattelin juuri, kun tuolla toisessa ketjussa vitsailtiin tapaamisesta kirjoittajien kesken, että tässä narsistiaiheessa antaa itsestään todellakin äärettömän kapean siivun... Että nämä ihmiset ovat luultavasti lopulta kaikkea muuta kuin tämä aihe antaa ymmärtää. Ja ehkä siksi tämä kirjoittelu onkin arvokasta. Tätä narsistiasiaa kun ei voi oikein jokapaikassa muualla purkaa, jollei peräti missään.

Tässä kuvaa edellisestä palstamiitistä. Pidimme naamiaiset koska halusimme pysyä anonyymeinä. Siellä vilahtaa kaikki tutut palstalaiset; lynsky, dizel, juhani, temppu, lottis, A, halebob, Ylt, MB, yxex, henna, xcch, Kettu, maljojen prinsessa, inkoponko, jotain ymmärtämättä, jne jne... Ilkikurimus on tuo bowien näköinen. Tumma harhaileva tyttö, (joka tajusi loppuillasta rikkoa peilin) hän on.. no, uhri :D

http://www.youtube.com/watch?v=QQsIpCjDdBU

• hoksaa kirjoitti:

Tässä kuvaa edellisestä palstamiitistä. Pidimme naamiaiset koska halusimme pysyä anonyymeinä. Siellä vilahtaa kaikki tutut palstalaiset; lynsky, dizel, juhani, temppu, lottis, A, halebob, Ylt, MB, yxex, henna, xcch, Kettu, maljojen prinsessa, inkoponko, jotain ymmärtämättä, jne jne... Ilkikurimus on tuo bowien näköinen. Tumma harhaileva tyttö, (joka tajusi loppuillasta rikkoa peilin) hän on.. no, uhri :D

"Tässä kuvaa edellisestä palstamiitistä."

Noh, olipas vauhdikas miitinki, ja minäkin kuulemma mukana olin...

ihan en tiedä miten sopeuduin joukkoon, kynäni ja ruutupaperini kanssa, ainakin yhteenlaskut meni täysin sekaisin, yksi ynnä yksi ynnä yksi ynnä yksi ynnä, hmm, laskinkos mä jo tuon....montakos narsistia se tekeekään...

• Peilinrikkominen on
        hoksaa kirjoitti:

Peilinrikkominen on aivan loistava veto... Miten löysitkin tälläisen juuri tähän kohtaan. Tuo peilihän meidän juuri pitäisi särkeä, kun narsistin kanssa olemme tekemisissä : ).

• katso peilin taakse
        Nyt höpäjät. kirjoitti:

"Häpeänsiirto, kun ei osaa eikä uskalla kohdata omaa häpeäänsä, on helpompi laittaa toiset käsittelemään se omasta puolesta.
        Mikä onkaan narsistille helpompi tapa vältellä omaa häpeää kuin siirtämällä se 'narsistin' kannettavaksi?"

Tämähän se narsistin peili on, pakottava tarve siirtää, nähdä ja käsitellä omat häpeää tuskaa jne. tuottavat ominaisuutensa muissa ihmisissä. Narsistin peili on siispä vääristävä ja perustuu jatkuville, uusiutuville valheille.

• katso peilin taakse kirjoitti:

"Häpeänsiirto, kun ei osaa eikä uskalla kohdata omaa häpeäänsä, on helpompi laittaa toiset käsittelemään se omasta puolesta.
        Mikä onkaan narsistille helpompi tapa vältellä omaa häpeää kuin siirtämällä se 'narsistin' kannettavaksi?"

Tämähän se narsistin peili on, pakottava tarve siirtää, nähdä ja käsitellä omat häpeää tuskaa jne. tuottavat ominaisuutensa muissa ihmisissä. Narsistin peili on siispä vääristävä ja perustuu jatkuville, uusiutuville valheille.

"Häpeänsiirto, kun ei osaa eikä uskalla kohdata omaa häpeäänsä, on helpompi laittaa toiset käsittelemään se omasta puolesta."

Niin vaikea aihe, vaikea kohdata...

http://www.voihyvin.fi/artikkeli/itsetuntemus-avain-hapeaan
        http://www.kirjapaja.fi/tuotteet/2158-hapean-monet-kasvot

• 14+14
        hoksaa kirjoitti:

"Vuosien jälkeen avautuu ehkä sekin oivallus että hoksaa kysyä itseltään miksi hyppäsin siihen koskeen."

Aina ei ihminen hyppää koskeen eli vapaaehtoiseen suhteeseen yksityiselämässään. Narsistit toimivat myös työelämässä, he asuvat jonkun naapureina ja toimivat samoissa harrastepiireissä. Sivullisen on helppo sanoa, että hullua pitää vaan lähteä pakoon. Vain uhrit tietävät, mitä kaikkea ovat joutuneet kokemaan jouduttuaan narsistin tähtäimeen.

• unilääkkeet

Tuttuja juttuja.Aluksi olin niin vihainen kun pääsin narsistista eroon, että muutamille tutuille kerroin muutamia juttuja ja he nauroivat ja siihen tyyliin että kylläpä satuja kerron,tajusin itsekkin kuinka oudoilta ne jutut kuulosti, mutta ne oli totta olleet elämässäni, olin seurustellut n.10. v. ihmisen kanssa ja jutut sen mukaset, ei aikuisen juttuja!!
      Mulla oli pakottva tarve kuulla etten ole tulossa hulluksi, ja olen vielä normaalisti tunteva aikuinen, joten soitin narsistien auttavaan puhelimeen tosi hädän hetkellä ja sain sieltä apua,kun kerroin mitä olin kuullut ja kokenut sanoi ihminen siellä minulle että noin narsisti puhuu ja tekee!! eli en ollut kuvitellut ja keksinyt juttuja!
      Minä opin että vain hyvin tarkaan valitulle ihmiselle puhun tuosta ja siksi että hänellä kokemusta,he joilla ei ole kokemusta ei voi ymmärtää!!!! en olisi minäkään, jollen olisi tuota tavannut!! nyt on suuni supussa ja elän taas kuin ennen tuota ihmistä,kun joku kysyy mikä tuli kun suhde loppu, sanon vaan että emme ollet kumpikaan valmiita sitoutumaan,edellisen suhteemme jäljiltä! tsemppiä kaikille ja hakekaa ajoissa apua, vaikka terv.keskuksesta,ennen kuin elämä pilalla.

• kokemuksesta kiinni

Juu, vain toiset narsistin kohdanneet ymmärtävät tuskasi. Monet eivät ole vain vielä nähneet ja kohdanneet oikeaa narsistia joten heidän on vaikea ymmärtää miten joku voisi olla niin pahansuopa. Oppivat sitten ajallaan jos tarpeeksi elävät.

Helposti voisi joku luulla vainoharhaiseksi niiden narsujen juttujen kanssa paitsi että tosiasiassa "uhri" on ihan oikeasti vainottu ja varoo syystä. :)

• ihanhukassa

Narsistien uhreille tarkoitetut sivut auttoivat myös itseäni pahimpina aikoina...nyt olen jo vähän saanut uskoa takaisin siihen että kuitenkin olen ihan täysijärkinen ihminen!

Muuttaessani pois yhteisestä kodistamme puolisoni aloitti kiireellä soittelun kaikille yhteisille tutuille...jopa yski parhaista ystävistäni oli saanut häneltä pyynnön puhua minulle järkeä etten muuta pois...ystävä joutui ikävään välikäteen mutta onneksi otti asian puheeksi kanssani ja uskoi minun puheita...
      Tuon ystäväni lisäksi ainoastaan äitini uskoi puheisiini...mutta onneksi sekin riitti ja nyt on menossa toipuminen raskaasta suhteesta...

• jäin

Menin narsistin ansaan, vaikka hälytyskellot soivat monta kertaa päässäni, epäröin, lähdin pois (jolloin uusi oli heti hakusessa nettipalstalla) ja jonka hän alkuun valehteli ovelasti. Palasin. Lähdin. Palasin ja nyt kihloissa. En tiennyt millaista on kun loukku naksahtaa kiinni. Lähteminen muuttuu äärimmäisen vaikeaksi. Sitoutunut en niinkään tähän narsistiin vaan hänen lapseensa, jonka luottamuksen olen saanut pikkuhiljaa. Nyt jättäisin sitten myös hänet. Yhden pettämisen tultua ilmi hän vetosi lapseensa, mitä olin luvannut enkä kai voi pettää lapsen luottamusta...

Olisi ollut mahdollisuus lähteä eikä sitä enää ole toistaiseksi. Oli pakko päättää jotain, lähteä vai jäädä. En enää tiedä teinkö sen ratkaisun itse vai olenko jo niin sisällä valheessa, että toimin sen logiikalla. Kai tämä on katsottava loppuun saakka.

Minulla on ollut paljon ystäviä, joista lähes kaikki vuoden aikana ovat kadonneet, kun ovat nähneet tilanteeni ja eivät jaksa enää kuunnella. He näkevät missä elän ja että voin nykyisin suurimman ajan huonosti. He ovat väsyneet siihen, etten tajua jättää tätä miestä. He kyllä uskovat, mutteivät enää jaksa kuunnella. Ymmärrän heitä. En enää jaksa ottaa yhteyttä, kun en osaa sanoa mitä minulle kuuluu ja että en ole häipynyt. Heillä ei ole tajua millaista tämä on. Välillä sitten kaikki on ihanaa, läheistä ja hyvää. Välillä kun ”haastan rettelöintiä” olen psykoosissa. En ole, tiedän sen. Huomenna kaikki eilen sanottu on pyyhitty pois, ei ole tapahtunut mitään. Sitten -teemme paljon hyviä asioita yhdessä. On hyviäkin päiviä. Olen jo väsynyt miettimään, mitä selkäni takana tapahtuu vai tapahtuuko mitään, valehdellaanko minulle vai ei. En osaa erottaa näitä toisistaan, onko mikään totta vai puhuuko hän nyt totta vai vääristeleekö totuutta. Olenko se hänen elämänsä nainen, jolle piti erikseen muistuttaa vastikään että olen ainoa hänen elämässään….
      Minulla on täysin itsenäinen työ, omat rahat, oma elämä ja oma tahto - siitä nämä riidat tulevat. Omasta tahdosta enkä siitä luovu. Narsisti on uskomaton taituri vääntämään suoran lusikan kaarelle. Luen näitä irtautumistarinoita kunnioituksella, olin itse vielä kolme-neljä kuukautta sitten sitä mieltä, että lähden, jos vielä kerran tapahtuu asioita, jotka vaistoan todeksi sekä jotka olivat totta. Ehkä odotan sitä kertaa, että pettäminen tulee ilmi ihan in facto. Se riittää luulisin.

• tympääntynyt

olisiko sinulla sähköposti osoitetta, voitaisiin vaihtaa kuulumisia? Mulla samantapainen tilanne.

• Osuiko oikeaan?

Yhteenlaskutoimitus on itseään täynnä oleva, kritiikkiä sietämätön, ilkeä yksilö.
      Muita neuvomassa, kärjistäen, kaikki tietävänä ja viisaana universumin ainutlaatuisena yksilönä.

• "Yhteenlaskutoimitus on itseään täynnä oleva, kritiikkiä sietämätön, ilkeä yksilö.
        Muita neuvomassa, kärjistäen, kaikki tietävänä ja viisaana universumin ainutlaatuisena yksilönä"

Noh, olempas minä ny näköjään tehnyt suuren vaikutuksen johonkuhun, mutta kun otsikossasi oli tuo kysymerkki niin ajattelin kuitenkin kommentoida, vaikkei se ehkä ole kovin viisasta...

Että joo, itseään täynnä, kyllä varmaan joskus, mutta yritän/osaan kyllä huomioida toisetkin...niin täällä kuin reality elämässäkin...kuten tässäkin huomioin nyt sinut vastaamalla sinulle...

Mitä kritiikin sietokykyyni tulee niin uskoisin sen olevan aikas hyvä jos yhtenä mittapuuna pidetään sitä että silloin kun vastaan saamaani kritiikkiin pyrin kuitenkin vastaamaan suht asiallisesti...

Mitä tulee neuvomiseen ja kärjistämiseen, niin toki kirjoituksiani ja mielipiteitäni voi niinkin tulkita mutta ne voi lukija sivuuttaa...jos tuntuu että ne ovat asiattomia, itselle sopimattomia tai tuntuvat vääriltä...

kun edelleen olen sitä mieltä että itsekukin on itsensä ja oman elämänsä paras asiantuntija ja tekee sen perusteella itseään ja omaa elämäänsä koskevat valintansa itse...

Ilkeäkin saatan joskus olla, joskus tahattomasti ja joskus tarkoituksellisesti, niinhän me kaikki ihmiset joskus olemme...perin inhimillistä sekin, kun kerran ihmisiä ollaan...

Mitä tulee tietämiseen ja viisauteen, niin maailmassa on monta ihmeellistä asiaa, jotka hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa, paljon asioita joita ei tiedä ja joihin kenenkään "viisauskaan" ei riitä...

mitä tulee tuohon, että olen mielestäsi ainutlaatuinen yksilö...niin kyllä, sinäkin olet ainutlaatuinen...uskon kyllä siihen että jokainen ihminen on ainutlaatuinen yksilö ettei ole toista tismalleen samanlaista...

Mitä tulee universumiin, niin se on jotain niin ääretöntä, että yksilötasolla olllaan kyllä kaikki niin pieniä tässä suuressa maailmankaikkeudessa...ettei sitäkään voi käsittää...

noh, tämmösiä ajatuksia tähän joiden pohjalta sitten voit miettiä osuitko oikeaan vaiko et...

• Tuossa kohtaa

"kärjistäen, kaikki tietävänä ja viisaana universumin ainutlaatuisena yksilönä. "

Tuossa kohtaa ainakin meni vikaan, että olisi täynnä itseään ja pitäisi itseään universumin ainutlaatuisena yksilönä.

Minun mielestäni Yhteenlaskutoimituksen itsetuntemuksessa on parantamisenvaraa. Samoin kuin siinä kokemuksessa, että olisi ainutlaatuinen. Ennemminkin kokee liiallista yhteisyyttä esim. sukupuolen perusteella ja kokee hallitsevansa kaiken mikä liittyy naisena olemiseen.

Hän niputtaa naiset hassulla tavalla.

Tästä kommentista kuullaan vielä viiden vuoden kuluttuakin. Mikäli en sitä ennen joudu johonkin pataan...

• Tuossa kohtaa kirjoitti:

"kärjistäen, kaikki tietävänä ja viisaana universumin ainutlaatuisena yksilönä. "

Tuossa kohtaa ainakin meni vikaan, että olisi täynnä itseään ja pitäisi itseään universumin ainutlaatuisena yksilönä.

Minun mielestäni Yhteenlaskutoimituksen itsetuntemuksessa on parantamisenvaraa. Samoin kuin siinä kokemuksessa, että olisi ainutlaatuinen. Ennemminkin kokee liiallista yhteisyyttä esim. sukupuolen perusteella ja kokee hallitsevansa kaiken mikä liittyy naisena olemiseen.

Hän niputtaa naiset hassulla tavalla.

Tästä kommentista kuullaan vielä viiden vuoden kuluttuakin. Mikäli en sitä ennen joudu johonkin pataan...

"Ennemminkin kokee liiallista yhteisyyttä esim. sukupuolen perusteella ja kokee hallitsevansa kaiken mikä liittyy naisena olemiseen. "

Niin mikä sitten on kenenkäkin liiallista yhteisyyttä, mutta kyllä kannatan yhteisöllisyyttä, haluan yksilönä kuulua joukkoon, myös naisena naisten joukkoon...

Syystä, että me ihmiset tarvitsemme toisiamme...

"Yhteisöllisyys, yhteisöt ja yhteisöllinen elämä ovat ihmisen olemassaololle ja toiminnalle välttämättömiä prosesseja ja rakenteita."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Yhteisöllisyys

Mitä tuohon tulee...

"kokee hallitsevansa kaiken mikä liittyy naisena olemiseen. "

niin pikkusen ny taas yrität tulla minun nahkoini...sovitaanko niin, että minä koen omat asiani ja sinä omat asiasi..

Muuten en ny ymmärtänyt mitä tuo "kaiken hallitseminen naisena olemisessa edes tarkoittaa..."

• Ei se tarkoittanut

"Ennemminkin kokee liiallista yhteisyyttä esim. sukupuolen perusteella ja kokee hallitsevansa kaiken mikä liittyy naisena olemiseen. "

Niin mikä sitten on kenenkäkin liiallista yhteisyyttä, mutta kyllä kannatan yhteisöllisyyttä, haluan yksilönä kuulua joukkoon, myös naisena naisten joukkoon...

"Yhteisöllisyys, yhteisöt ja yhteisöllinen elämä ovat ihmisen olemassaololle ja toiminnalle välttämättömiä prosesseja ja rakenteita."

Mitä tuohon tulee...

niin pikkusen ny taas yrität tulla minun nahkoini...sovitaanko niin, että minä koen omat asiani ja sinä omat asiasi..

Muuten en ny ymmärtänyt mitä tuo "kaiken hallitseminen naisena olemisessa edes tarkoittaa..."

"Muuten en ny ymmärtänyt mitä tuo "kaiken hallitseminen naisena olemisessa edes tarkoittaa..." "

Ei se tarkoittanut oikeastaan paljon mitään. Sitä vain, että minä en pidä niputtamisesta.

Tiedätkö, että esim. joissain intiaaniheimoissa on tunnettu useampia sukupuolia, ei siis vain kahta. Kaksi sukupuolta lienee oikeasti näköharha. Joissain naisissa on enemmän miestä kuin joissain miehissä, joissa taas on enemmän naista.

Sukupuolen voisi kuvata myös janana. Eli olisi ääripäät ja keskellä olisi puoliväli.

Niin siksi minäkin nyt kärjistin kerrankin, että herättäisin huomiota : ).

• Tosiasiassa en

Mitä tuohon tulee...

"niin pikkusen ny taas yrität tulla minun nahkoini...sovitaanko niin, että minä koen omat asiani ja sinä omat asiasi.."

Tosiasiassa en tahtoisi tulla sinun nahkoihisi, enkä kenenkään muunkaan. Viihdyn pirun hyvin omissani. Ennemminkin minua huolestuttavat ne naiset, jotka kokevat asioita minun puolestani sillä perusteella, että ovat samaa sukupuolta. Tai olettavat ymmärtävänsä minua, koska minä olen nainen.

Yhteisöllisyyskin on rajallista. Kaikella on rajansa.

Kuvitteletko sinä, että minä en arvosta itseäni? Mikä sinut on saanut ajattelemaan niin?

• Tosiasiassa en kirjoitti:

"niin pikkusen ny taas yrität tulla minun nahkoini...sovitaanko niin, että minä koen omat asiani ja sinä omat asiasi.."

Tosiasiassa en tahtoisi tulla sinun nahkoihisi, enkä kenenkään muunkaan. Viihdyn pirun hyvin omissani. Ennemminkin minua huolestuttavat ne naiset, jotka kokevat asioita minun puolestani sillä perusteella, että ovat samaa sukupuolta. Tai olettavat ymmärtävänsä minua, koska minä olen nainen.

Yhteisöllisyyskin on rajallista. Kaikella on rajansa.

Kuvitteletko sinä, että minä en arvosta itseäni? Mikä sinut on saanut ajattelemaan niin?

"Kuvitteletko sinä, että minä en arvosta itseäni? Mikä sinut on saanut ajattelemaan niin? "

En kuvittele, enkä ajattele niin...minulla ei ole mielipidettä sinusta henkilönä/ naisena koska en edes tunne sinua...otan kantaa vain kirjoittamiisi asioihin/aiheisiin täällä...

• No valaisen asiaa

"Kuvitteletko sinä, että minä en arvosta itseäni? Mikä sinut on saanut ajattelemaan niin? "

En kuvittele, enkä ajattele niin...minulla ei ole mielipidettä sinusta henkilönä/ naisena koska en edes tunne sinua...otan kantaa vain kirjoittamiisi asioihin/aiheisiin täällä...

No valaisen asiaa sitten sen verran, että kerron, että arvostan itseäni. En missään nimessä haluaisi olla joku muu.

Eikös ne ole narsisteja ne sellaiset, jotka soluttautuvat toisten elämään ja ikään kuin varastavat henkisesti toisten identiteettejä, jäljittelevät yms.

Itselläni on toki ollut jonkunlaisia idoleja, mutta normaalisti. Minulla on ollut myös ihanteita, mutta niitäkin normaalisti. Tällä hetkellä minulla ei sellaisia edes ole. Tavoitteita on, ja nekin olen mitoittanut oman mittapuuni mukaan tasolle, jonka pystyn saavuttamaan. Eli olen hyvin kiinni reaalitodellisuudessa.

Entä sinä. Haluaisitko sinä olla joku muu?

• No valaisen asiaa kirjoitti:

No valaisen asiaa sitten sen verran, että kerron, että arvostan itseäni. En missään nimessä haluaisi olla joku muu.

Eikös ne ole narsisteja ne sellaiset, jotka soluttautuvat toisten elämään ja ikään kuin varastavat henkisesti toisten identiteettejä, jäljittelevät yms.

Itselläni on toki ollut jonkunlaisia idoleja, mutta normaalisti. Minulla on ollut myös ihanteita, mutta niitäkin normaalisti. Tällä hetkellä minulla ei sellaisia edes ole. Tavoitteita on, ja nekin olen mitoittanut oman mittapuuni mukaan tasolle, jonka pystyn saavuttamaan. Eli olen hyvin kiinni reaalitodellisuudessa.

Entä sinä. Haluaisitko sinä olla joku muu?

"Entä sinä. Haluaisitko sinä olla joku muu?"

Noh, empä ole edes liiemmin ajatellut moista...miksi haluaisi olla joku muu,en osaa ajatella, että "pitäisi" kuvitella olevansa joku muu...

toki lapsena kai toivoi olevansa prinsessa, keiju mikä lie, mutta aikuisella iällä olen joutunut tyytymämään siihen omaan rajallisuuteeni, että olen mikä olen, niin hyvässä kuin pahassakin...

Olen ollut silloinkin kun on ollut vaikeaa tai olen arvostellut itse itseäni, se mikä on nykyään muuttunut on se että olen oppinut olemaan armollisempi itselleni...hyväksymään paremmin itseni ja ymmärtänyt että olen itse vastuussa siitä miltä minusta tuntuu...

• Pidän itsestäni

"Entä sinä. Haluaisitko sinä olla joku muu?"

Noh, empä ole edes liiemmin ajatellut moista...miksi haluaisi olla joku muu,en osaa ajatella, että "pitäisi" kuvitella olevansa joku muu...

toki lapsena kai toivoi olevansa prinsessa, keiju mikä lie, mutta aikuisella iällä olen joutunut tyytymämään siihen omaan rajallisuuteeni, että olen mikä olen, niin hyvässä kuin pahassakin...

Olen ollut silloinkin kun on ollut vaikeaa tai olen arvostellut itse itseäni, se mikä on nykyään muuttunut on se että olen oppinut olemaan armollisempi itselleni...hyväksymään paremmin itseni ja ymmärtänyt että olen itse vastuussa siitä miltä minusta tuntuu...

"Noh, empä ole edes liiemmin ajatellut moista...miksi haluaisi olla joku muu,en osaa ajatella, että "pitäisi" kuvitella olevansa joku muu..."

Pidän itsestäni jopa niin paljon, etten kuvittele hetkittäinkään itseäni kenenkään muun rooliin. Minusta kaikki empatia ja toisten ymmärtäminen voi tapahtua täysin sekoittamatta itseään mihinkään mihin ei kuulu.

Käsitän, että narsisti liikkuu jotenkin omituisesti ja salakavalasti lähellä toisten ihmisten persoonaa ja pujahtaa toisen nahkoihin sairaalla tavalla... Joku täällä osuvasti hiljan kirjoitti, miten narsisti valitsee kunkinhetkisestä piiristään jonkun alfatyypin, jota hän sitten mahdollisimman paljon kopioi.

Mutta sanopa, jos sinä et ymmärrä, miksi pitäisi ajatella olevansa joku muu, niin miten sitten... helposti sanot toiselle, että toinen ui jossain turhan syvällä muualla mutta ei omassa elämässään...

Kyllä täällä minulla on tarpeeksi tätä omaa menoa ja draivia ainakin, etten moisia huveja harrastele.

Tähän nettiinkään en tunne juuttuneeni. Luen ja kirjoitan näitä narsismijuttuja ihan tietoisesti tämänkin verran. Sitten tulee taas taukoja, kun en ehdi paljoa osallistua tähän keskusteluun. Mutta sanoisin, että tämä ei kuitenkaan syö aikaani mitenkään, eikä aika ainakaan mene hukkaan. Tätä ei tarvitse pohjustaa eikä suunnitella.

Tulen koneelle kun ehdin, ja sitten taas jotain muuta.

Tämä kirjoittaminen on osa irtautumisprosessiani narsistista ja on yhä enemmän muuttunut jälkipuinniksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      271
      10054
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      325
      7223
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      85
      1913
    4. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      116
      1620
    5. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1491
    6. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1181
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1169
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      48
      959
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      818
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      762
    Aihe