Henkien erottamisen armolahja - konkreettisesti

Kysyn kun en tiedä

Viesti

Kun en tiedä niin
4.12.2013 11:30

Saako pyytää että selittäisit henkien erottamisen armolahjaa?
Entä riivaajien ulosajamislahjaa, kun kaikenlaista opetusta
on, en tiedä mikä oikein on Raamatun mukaista, Jumalan Hengen antamaa?

Pyysin vr62 , jos voisi selittää näistä armolhjoista, miten ne Raamatun
mukaan toimivat käytännössä. En usko, että Jumalan tarkoitus on että
kaiken kansan nähden ajatetaan henkiä, huutamalla ja mekastamalla.
Nämähän kuuluvat sielunhoito alueille, eikä näytenumeroiksi, jos olen oikein ymmärtänyt?

Henkien erottaminen ei ole mitään miltä- tuntuu.-arviointia.
Joku väitti näkevänsä sumua tai värejäkin, jotka olivat merkkinä
jostakin.

Miksi olen kiinnostunut näistä asioista; siksi kun olen kuulunut
seurakuntaan, jossa ei tervettä opetusta ollut juuri nimeksikään.
Sen vähänkin olen joutunut kyseenalaistamaan.

100

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tota tota

      Raamatussa ko. lahja toimi Paavalilla aiheuttaen kiusaantumisen hengessä jonka seurauksena hän ajoi tietäjähengen ulos eräästä naisesta. Tässä näytti menevän useita päiviä ennenkuin kiusaantumisen syy selvisi Paavalille.

      Jeesus oikoi opetuslastensa asenteita ja käsityksiä tavan takaa koska Hän tunsi hengessään mitä he ajattelivat tai aikoivat.

      Pietarin järkevän puheen ja neuvon takaa Hän huomasi Paholaisen vaikutuksen ja torjui sen räväkästi.

      Jonkinlainen uusi aisti se näyttää olevan. Monet sen omaavat sanovat aistivansa sen jonkinlaisina näkyinä tai aavistuksina joka alkaa juuri tuolla kiusaantumisella ja jatkuu siitä voimistuen suoranaiseksi ärsyyntymiseksi ja jopa vihaksi tuota saastaista henkeä kohtaan.

      Muistaakseni Siilinjärven helluntaiseurakunnan kotisivuilla oli hyvä artikkeli henkien erottamisen lahjasta.

    • Qwerty

      Kaikille tiedoksi!

      Luettuani ensimmäisen vr62 kirjoittaman tekstin, näin että nyt ei mies ole oikeassa hengessä. Siitä tuli heti sellainen tunne " kuin haarukalla ilmaa puhkoisi". Siitä tunteesta minä aina tunnistan, että kuka on hengessä tai ei. Minulla on henkien erottelun armolahja!!!

      • Rea Aalto

        Qwerty

        Kaikille tiedoksi!

        Luettuani ensimmäisen vr62 kirjoittaman tekstin, näin että nyt ei mies ole oikeassa hengessä. Siitä tuli heti sellainen tunne " kuin haarukalla ilmaa puhkoisi". Siitä tunteesta minä aina tunnistan, että kuka on hengessä tai ei. Minulla on henkien erottelun armolahja!!!
        -------------------------------------------------

        Oliko tämä viestisi pilailua vai mitä tahdot sanoa?


      • Qwerty
        Rea Aalto kirjoitti:

        Qwerty

        Kaikille tiedoksi!

        Luettuani ensimmäisen vr62 kirjoittaman tekstin, näin että nyt ei mies ole oikeassa hengessä. Siitä tuli heti sellainen tunne " kuin haarukalla ilmaa puhkoisi". Siitä tunteesta minä aina tunnistan, että kuka on hengessä tai ei. Minulla on henkien erottelun armolahja!!!
        -------------------------------------------------

        Oliko tämä viestisi pilailua vai mitä tahdot sanoa?

        Rea. Voit olla varma, että olen vakavissani. Minä en valehtele. Vaikka minulla onkin melkoinen huumorintaju, toivon ettet ajattele minun aina laskevan leikkiä. Kaikkihan on tarkistettavissasi ja arvoitavissasi arkistoista. Toivon, että aloitat ketjusta 'Raamatun opettama usko' 16.11.2013. Yst terv, iso Q


      • Opettaja?

        Samoin.Näen, ettei vr62:ta opeta Pyhä Henki.


      • Rea Aalto
        Qwerty kirjoitti:

        Rea. Voit olla varma, että olen vakavissani. Minä en valehtele. Vaikka minulla onkin melkoinen huumorintaju, toivon ettet ajattele minun aina laskevan leikkiä. Kaikkihan on tarkistettavissasi ja arvoitavissasi arkistoista. Toivon, että aloitat ketjusta 'Raamatun opettama usko' 16.11.2013. Yst terv, iso Q

        Qwerty
        5.12.2013 13:16

        Rea. Voit olla varma, että olen vakavissani. Minä en valehtele. Vaikka minulla onkin melkoinen huumorintaju, toivon ettet ajattele minun aina laskevan leikkiä. Kaikkihan on tarkistettavissasi ja arvoitavissasi arkistoista. Toivon, että aloitat ketjusta 'Raamatun opettama usko' 16.11.2013. Yst terv, iso Q
        ####################################################

        Olin kyllä lukenut tuon ketjun "Raamatun opettama Usko" jo viime viikolla ja nyt vielä uudelleen.Olen sitä mieltä, että siinäkin ketjussa vr62 perustelee täysin Raamatun Pyhän Hengen opetuksen mukaan, kun arvioi PP :n opetusta.Sekä osoittaa muissakin vastauksissaan siinä ketjussa tuntevansa Jumalan armon, kun keskustelitte uudelleen avioitumisesta jne.
        Vr62 osaa koetella henget ja nimenomaan Raamatun Pyhän Hengen opettamana.
        En kaikissa kohdin ole samaa mieltä hänen kanssaan, mutta sen haluan sanoa, että hän on hengellisesti kasvanut veli, joka palvelee tälläkin foorumilla Jeesuksen Kristuksen evankeliumin sanomaa esiintuoden.Eli toisinpäin sanottuna, ei ole fariseus tai lakioppinut, vaan ihan nöyrästi haluaa palvella siinä tehtävässä minkä on Jumalalta saanut.
        Olisi muidenkin, itseni mukaan lukien, syytä miettiä omia motiivejaan ja asenteitaan ja koetella ne henget itsessäänkin, kuten Raamattu opettaa.
        Yst tv Rea


      • Qwerty
        Rea Aalto kirjoitti:

        Qwerty
        5.12.2013 13:16

        Rea. Voit olla varma, että olen vakavissani. Minä en valehtele. Vaikka minulla onkin melkoinen huumorintaju, toivon ettet ajattele minun aina laskevan leikkiä. Kaikkihan on tarkistettavissasi ja arvoitavissasi arkistoista. Toivon, että aloitat ketjusta 'Raamatun opettama usko' 16.11.2013. Yst terv, iso Q
        ####################################################

        Olin kyllä lukenut tuon ketjun "Raamatun opettama Usko" jo viime viikolla ja nyt vielä uudelleen.Olen sitä mieltä, että siinäkin ketjussa vr62 perustelee täysin Raamatun Pyhän Hengen opetuksen mukaan, kun arvioi PP :n opetusta.Sekä osoittaa muissakin vastauksissaan siinä ketjussa tuntevansa Jumalan armon, kun keskustelitte uudelleen avioitumisesta jne.
        Vr62 osaa koetella henget ja nimenomaan Raamatun Pyhän Hengen opettamana.
        En kaikissa kohdin ole samaa mieltä hänen kanssaan, mutta sen haluan sanoa, että hän on hengellisesti kasvanut veli, joka palvelee tälläkin foorumilla Jeesuksen Kristuksen evankeliumin sanomaa esiintuoden.Eli toisinpäin sanottuna, ei ole fariseus tai lakioppinut, vaan ihan nöyrästi haluaa palvella siinä tehtävässä minkä on Jumalalta saanut.
        Olisi muidenkin, itseni mukaan lukien, syytä miettiä omia motiivejaan ja asenteitaan ja koetella ne henget itsessäänkin, kuten Raamattu opettaa.
        Yst tv Rea

        Rea. Kuten aiemmin sinulle kirjoitin, sinulla on oikeus mielipiteeseesi, millaiseksi se sitten muokkautuukin tutkittuasi tarkasti mitä itse kukin on kirjoittanut. Haluan kuitenkin muistuttaa, että ketjun aiheena oli nimenomaan RAAMATUN OPETTAMA USKO. Keskustelun alustuksena oli Petri Paavolan artikkeli, jossa hän nimenomaan otti kantaa aiheeseen Raamattu vs kristillinen kirjallisuus, jota tulee arvioida Raamatun perustalta ja olla hyväksymättä Raamatun ohi tai yli menevää 'ilmestystietoa'. Vr62 puolestaan perusti kritiikkinsä valhellisiin lähtöasetelmiin, mikä on jokaisen valveutuneen kristityn havaittavissa. En tiedä mitä pelejä ihmiset täällä pelaavat, mutta minä olen sola scriptura niin totta kuin minulla on qwerty-näppis ja olen ajautunut tälle palstalle vain paljastaakseni David Herzogin ja hänen kaltaistensa harhaopit. Yst terv, iso Q


      • Rea Aalto
        Qwerty kirjoitti:

        Rea. Kuten aiemmin sinulle kirjoitin, sinulla on oikeus mielipiteeseesi, millaiseksi se sitten muokkautuukin tutkittuasi tarkasti mitä itse kukin on kirjoittanut. Haluan kuitenkin muistuttaa, että ketjun aiheena oli nimenomaan RAAMATUN OPETTAMA USKO. Keskustelun alustuksena oli Petri Paavolan artikkeli, jossa hän nimenomaan otti kantaa aiheeseen Raamattu vs kristillinen kirjallisuus, jota tulee arvioida Raamatun perustalta ja olla hyväksymättä Raamatun ohi tai yli menevää 'ilmestystietoa'. Vr62 puolestaan perusti kritiikkinsä valhellisiin lähtöasetelmiin, mikä on jokaisen valveutuneen kristityn havaittavissa. En tiedä mitä pelejä ihmiset täällä pelaavat, mutta minä olen sola scriptura niin totta kuin minulla on qwerty-näppis ja olen ajautunut tälle palstalle vain paljastaakseni David Herzogin ja hänen kaltaistensa harhaopit. Yst terv, iso Q

        Qwerty
        5.12.2013 21:03
        0
        Sulje
        Rea. Kuten aiemmin sinulle kirjoitin, sinulla on oikeus mielipiteeseesi, millaiseksi se sitten muokkautuukin tutkittuasi tarkasti mitä itse kukin on kirjoittanut. Haluan kuitenkin muistuttaa, että ketjun aiheena oli nimenomaan RAAMATUN OPETTAMA USKO. Keskustelun alustuksena oli Petri Paavolan artikkeli, jossa hän nimenomaan otti kantaa aiheeseen Raamattu vs kristillinen kirjallisuus, jota tulee arvioida Raamatun perustalta ja olla hyväksymättä Raamatun ohi tai yli menevää 'ilmestystietoa'. Vr62 puolestaan perusti kritiikkinsä valhellisiin lähtöasetelmiin, mikä on jokaisen valveutuneen kristityn havaittavissa. En tiedä mitä pelejä ihmiset täällä pelaavat, mutta minä olen sola scriptura niin totta kuin minulla on qwerty-näppis ja olen ajautunut tälle palstalle vain paljastaakseni David Herzogin ja hänen kaltaistensa harhaopit. Yst terv, iso Q

        Nyt en kyllä ymmärtänyt yhtään mitään???Olisiko parasta mennä keskustelemaan siihen ketjuun?


      • Rea Aalto
        Qwerty kirjoitti:

        Rea. Kuten aiemmin sinulle kirjoitin, sinulla on oikeus mielipiteeseesi, millaiseksi se sitten muokkautuukin tutkittuasi tarkasti mitä itse kukin on kirjoittanut. Haluan kuitenkin muistuttaa, että ketjun aiheena oli nimenomaan RAAMATUN OPETTAMA USKO. Keskustelun alustuksena oli Petri Paavolan artikkeli, jossa hän nimenomaan otti kantaa aiheeseen Raamattu vs kristillinen kirjallisuus, jota tulee arvioida Raamatun perustalta ja olla hyväksymättä Raamatun ohi tai yli menevää 'ilmestystietoa'. Vr62 puolestaan perusti kritiikkinsä valhellisiin lähtöasetelmiin, mikä on jokaisen valveutuneen kristityn havaittavissa. En tiedä mitä pelejä ihmiset täällä pelaavat, mutta minä olen sola scriptura niin totta kuin minulla on qwerty-näppis ja olen ajautunut tälle palstalle vain paljastaakseni David Herzogin ja hänen kaltaistensa harhaopit. Yst terv, iso Q

        Qwerty
        En tiedä mitä pelejä ihmiset täällä pelaavat, mutta minä olen sola scriptura niin totta kuin minulla on qwerty-näppis ja olen ajautunut tälle palstalle vain paljastaakseni David Herzogin ja hänen kaltaistensa harhaopit. Yst terv, iso Q

        Pelaatko jotain pelejä vai oletko juovuksissa, ihan oikeasti epäilen että olet tainnut ottaa parit kaljat!!!!!!!!!!11


      • Qwerty
        Rea Aalto kirjoitti:

        Qwerty
        En tiedä mitä pelejä ihmiset täällä pelaavat, mutta minä olen sola scriptura niin totta kuin minulla on qwerty-näppis ja olen ajautunut tälle palstalle vain paljastaakseni David Herzogin ja hänen kaltaistensa harhaopit. Yst terv, iso Q

        Pelaatko jotain pelejä vai oletko juovuksissa, ihan oikeasti epäilen että olet tainnut ottaa parit kaljat!!!!!!!!!!11

        Rea. Niin kuin sanoin, sinulla on oikeus mielipiteisiisi, mutta tuollaisten epäilysten esittäminen on todellakin epäkorrektia. Miun ei tarvitse itseäni sinulle puolustella, etkä sinä, jos Raamatun tunnet, ole minun etkä kenenkään muun tuomari. Jos haluat jatkaa epäasiallisella linjallasi, meillä ei ole syytä keskustella. Mutta voit vielä tarkistaa ketjusta, missä ja mistä syystä puutun keskusteluun. Aiheenahan ei todellakaan ollut avioero ja uudelleen avioituminen vaan Raamatun opettama usko. Minkään tunteisiin vetoavan yksittäitapauksen puitteissahan meillä ei ole lupa lähteä sorvaamaan Kirjoituksia jonkin muka hengen ilmoittaman pseudototuuden mukaan, jotta saisimme meitä miellyttävän vastauksen. Onnea valitsemallesi tielle.


      • Rea Aalto
        Qwerty kirjoitti:

        Rea. Niin kuin sanoin, sinulla on oikeus mielipiteisiisi, mutta tuollaisten epäilysten esittäminen on todellakin epäkorrektia. Miun ei tarvitse itseäni sinulle puolustella, etkä sinä, jos Raamatun tunnet, ole minun etkä kenenkään muun tuomari. Jos haluat jatkaa epäasiallisella linjallasi, meillä ei ole syytä keskustella. Mutta voit vielä tarkistaa ketjusta, missä ja mistä syystä puutun keskusteluun. Aiheenahan ei todellakaan ollut avioero ja uudelleen avioituminen vaan Raamatun opettama usko. Minkään tunteisiin vetoavan yksittäitapauksen puitteissahan meillä ei ole lupa lähteä sorvaamaan Kirjoituksia jonkin muka hengen ilmoittaman pseudototuuden mukaan, jotta saisimme meitä miellyttävän vastauksen. Onnea valitsemallesi tielle.

        Rea. Niin kuin sanoin, sinulla on oikeus mielipiteisiisi, mutta tuollaisten epäilysten esittäminen on todellakin epäkorrektia. Miun ei tarvitse itseäni sinulle puolustella, etkä sinä, jos Raamatun tunnet, ole minun etkä kenenkään muun tuomari. Jos haluat jatkaa epäasiallisella linjallasi, meillä ei ole syytä keskustella. Mutta voit vielä tarkistaa ketjusta, missä ja mistä syystä puutun keskusteluun. Aiheenahan ei todellakaan ollut avioero ja uudelleen avioituminen vaan Raamatun opettama usko. Minkään tunteisiin vetoavan yksittäitapauksen puitteissahan meillä ei ole lupa lähteä sorvaamaan Kirjoituksia jonkin muka hengen ilmoittaman pseudototuuden mukaan, jotta saisimme meitä miellyttävän vastauksen. Onnea valitsemallesi tielle.
        ####################################################

        Anteeksi nyt vaan Qwerty, mutta kyllä tuosta viestistä kuka tahansa ulkopuolinen lukija saa sen kuvan että olisi parit kaljat juonut, luepa itse se sola scritruta...jne
        Ja en nyt muutenkaan ymmärrä kielenkäyttöäsi, miksi et kirjoita selvällä Suomenkielellä? Oletan taas että olet 20-21 vuotias nuori, joka ei oikein ymmärrä uskonasioita paljoakaan..Itse olen jo 63 vanha nainen ja en ole tottunut tuollaiseen kielenkäyttöön kuin sinulla on.


      • Qwerty
        Rea Aalto kirjoitti:

        Qwerty
        5.12.2013 21:03
        0
        Sulje
        Rea. Kuten aiemmin sinulle kirjoitin, sinulla on oikeus mielipiteeseesi, millaiseksi se sitten muokkautuukin tutkittuasi tarkasti mitä itse kukin on kirjoittanut. Haluan kuitenkin muistuttaa, että ketjun aiheena oli nimenomaan RAAMATUN OPETTAMA USKO. Keskustelun alustuksena oli Petri Paavolan artikkeli, jossa hän nimenomaan otti kantaa aiheeseen Raamattu vs kristillinen kirjallisuus, jota tulee arvioida Raamatun perustalta ja olla hyväksymättä Raamatun ohi tai yli menevää 'ilmestystietoa'. Vr62 puolestaan perusti kritiikkinsä valhellisiin lähtöasetelmiin, mikä on jokaisen valveutuneen kristityn havaittavissa. En tiedä mitä pelejä ihmiset täällä pelaavat, mutta minä olen sola scriptura niin totta kuin minulla on qwerty-näppis ja olen ajautunut tälle palstalle vain paljastaakseni David Herzogin ja hänen kaltaistensa harhaopit. Yst terv, iso Q

        Nyt en kyllä ymmärtänyt yhtään mitään???Olisiko parasta mennä keskustelemaan siihen ketjuun?

        Rea. Ainoa motiivini viitata kyseiseen ketjuun oli vr62 vastaväittäjää kohtaan esittämäsi väite väärän todistuksen antamisesta. Jos olet itse liikkeellä rehellisin motiivein, on syytä jättää tuollaiset väitteet tekemättä. Toisaaltä halusin antaa mahdollisuuden uudelleenarviointiin.


      • Ved.2
        Rea Aalto kirjoitti:

        Qwerty
        5.12.2013 21:03
        0
        Sulje
        Rea. Kuten aiemmin sinulle kirjoitin, sinulla on oikeus mielipiteeseesi, millaiseksi se sitten muokkautuukin tutkittuasi tarkasti mitä itse kukin on kirjoittanut. Haluan kuitenkin muistuttaa, että ketjun aiheena oli nimenomaan RAAMATUN OPETTAMA USKO. Keskustelun alustuksena oli Petri Paavolan artikkeli, jossa hän nimenomaan otti kantaa aiheeseen Raamattu vs kristillinen kirjallisuus, jota tulee arvioida Raamatun perustalta ja olla hyväksymättä Raamatun ohi tai yli menevää 'ilmestystietoa'. Vr62 puolestaan perusti kritiikkinsä valhellisiin lähtöasetelmiin, mikä on jokaisen valveutuneen kristityn havaittavissa. En tiedä mitä pelejä ihmiset täällä pelaavat, mutta minä olen sola scriptura niin totta kuin minulla on qwerty-näppis ja olen ajautunut tälle palstalle vain paljastaakseni David Herzogin ja hänen kaltaistensa harhaopit. Yst terv, iso Q

        Nyt en kyllä ymmärtänyt yhtään mitään???Olisiko parasta mennä keskustelemaan siihen ketjuun?

        Missä päin Rea asut Ruotsissa? Eikö siellä ole aika kuivaa noin hengellisessä elämässä? N. 30% kuuluu enää kirkkoonkaan. Eivät kait ruotsalaiset ole kovin kiinnostuneita kristinuskon Jumalasta.
        Sivuan nyt tätä teemaa, kun ei oikein kiinnosta aiheet. Uskonasiat kylläkin.


      • Qwerty
        Rea Aalto kirjoitti:

        Rea. Niin kuin sanoin, sinulla on oikeus mielipiteisiisi, mutta tuollaisten epäilysten esittäminen on todellakin epäkorrektia. Miun ei tarvitse itseäni sinulle puolustella, etkä sinä, jos Raamatun tunnet, ole minun etkä kenenkään muun tuomari. Jos haluat jatkaa epäasiallisella linjallasi, meillä ei ole syytä keskustella. Mutta voit vielä tarkistaa ketjusta, missä ja mistä syystä puutun keskusteluun. Aiheenahan ei todellakaan ollut avioero ja uudelleen avioituminen vaan Raamatun opettama usko. Minkään tunteisiin vetoavan yksittäitapauksen puitteissahan meillä ei ole lupa lähteä sorvaamaan Kirjoituksia jonkin muka hengen ilmoittaman pseudototuuden mukaan, jotta saisimme meitä miellyttävän vastauksen. Onnea valitsemallesi tielle.
        ####################################################

        Anteeksi nyt vaan Qwerty, mutta kyllä tuosta viestistä kuka tahansa ulkopuolinen lukija saa sen kuvan että olisi parit kaljat juonut, luepa itse se sola scritruta...jne
        Ja en nyt muutenkaan ymmärrä kielenkäyttöäsi, miksi et kirjoita selvällä Suomenkielellä? Oletan taas että olet 20-21 vuotias nuori, joka ei oikein ymmärrä uskonasioita paljoakaan..Itse olen jo 63 vanha nainen ja en ole tottunut tuollaiseen kielenkäyttöön kuin sinulla on.

        Rea. Olen hyvin tietoinen siitä että olet 63-vuotias ja taustasi tuntien minua ei hämmästytä lainkaan, että tulkitset maailmaa niistä lähtökohdista. Oletat siis muiden olevan itsesi kaltainen. Sen virheen itsekin huomaan tekeväni. Oletan muiden olevan liikkeellä rehellisin motiivein, koska itsekin olen rehellinen. Jos et ymmärrä suomenkieltä, voisin tietenkin jatkaa kielellä, jota paremmin ymmärrät, mutta tässä vaiheessa katson keskustelun kanssasi olevan turhaa ja hedelmätöntä, joten tyydyn toivottamaan sinulle hyvää yötä ja onnea valitsemallesi tielle. Toivottavasti saat kerrottua tällä palstalla totuuden helluntaisaarnaajista. Itselläni ei ole mitään tekemistä ei helluntailaisuuden sen paremmin kuin luterilaisuudenkaan kanssa. Olen ollut 70-luvulla molempien lahkojen vainoama. Sellaiset asiat eivät merkitse tätä päivänä minulle mitään, sillä olen löytänyt omaa Raamatunkäsitystäni tukevat opettajat baptistien ja reformoitujen kalvinistien piireistä. Hyvää yötä!


      • Rea Aalto
        Qwerty kirjoitti:

        Rea. Olen hyvin tietoinen siitä että olet 63-vuotias ja taustasi tuntien minua ei hämmästytä lainkaan, että tulkitset maailmaa niistä lähtökohdista. Oletat siis muiden olevan itsesi kaltainen. Sen virheen itsekin huomaan tekeväni. Oletan muiden olevan liikkeellä rehellisin motiivein, koska itsekin olen rehellinen. Jos et ymmärrä suomenkieltä, voisin tietenkin jatkaa kielellä, jota paremmin ymmärrät, mutta tässä vaiheessa katson keskustelun kanssasi olevan turhaa ja hedelmätöntä, joten tyydyn toivottamaan sinulle hyvää yötä ja onnea valitsemallesi tielle. Toivottavasti saat kerrottua tällä palstalla totuuden helluntaisaarnaajista. Itselläni ei ole mitään tekemistä ei helluntailaisuuden sen paremmin kuin luterilaisuudenkaan kanssa. Olen ollut 70-luvulla molempien lahkojen vainoama. Sellaiset asiat eivät merkitse tätä päivänä minulle mitään, sillä olen löytänyt omaa Raamatunkäsitystäni tukevat opettajat baptistien ja reformoitujen kalvinistien piireistä. Hyvää yötä!

        Rea. Olen hyvin tietoinen siitä että olet 63-vuotias ja taustasi tuntien minua ei hämmästytä lainkaan, että tulkitset maailmaa niistä lähtökohdista. Oletat siis muiden olevan itsesi kaltainen. Sen virheen itsekin huomaan tekeväni. Oletan muiden olevan liikkeellä rehellisin motiivein, koska itsekin olen rehellinen. Jos et ymmärrä suomenkieltä, voisin tietenkin jatkaa kielellä, jota paremmin ymmärrät, mutta tässä vaiheessa katson keskustelun kanssasi olevan turhaa ja hedelmätöntä, joten tyydyn toivottamaan sinulle hyvää yötä ja onnea valitsemallesi tielle. Toivottavasti saat kerrottua tällä palstalla totuuden helluntaisaarnaajista. Itselläni ei ole mitään tekemistä ei helluntailaisuuden sen paremmin kuin luterilaisuudenkaan kanssa. Olen ollut 70-luvulla molempien lahkojen vainoama. Sellaiset asiat eivät merkitse tätä päivänä minulle mitään, sillä olen löytänyt omaa Raamatunkäsitystäni tukevat opettajat baptistien ja reformoitujen kalvinistien piireistä. Hyvää yötä!
        #############################################333
        Qwerty
        Tunnet siis taustani?Minkähänlainen olisi se kuvaus, minkä kertoisit?
        Täällä olen ollut ensimmäistä kertaa kirjoittajana Rea Stråhlmann (eks sukunimelläni) n 8 v sitten.Siihen aikaan minusta täällä tiedettiin aika paljon, jopa sellaisia asioita joita en edes itse tiennyt! En ymmärrä miksi menet henkilökohtaisuuksiin ? Itse jo sanoin tuossa yhdessä viestissä, että kirjoituksesi oli niin sekavaa että todellakin oletin juopuneena kirjoittamista.Nyt viimeinen viestisi oli sujuvaa suomenkieltä, ja ymmärrän kaiken kielellisesti.Pyydän siis anteeksi kielellistä ymmärtämöttämyyttäni! Ja nyt ymmärrän että et kirjoittanut juopuneena vaan....jne jne.
        En ala itsestäni sen enempää kertomaan, mutta sen verran vain että olen aivan tavallinen uskova nainen , en valehtele enkä enkä kieroile, en ole koskaan pitänyt senkaltaisista ihmisistä.Yst tv Rea


      • Rea Aalto
        Ved.2 kirjoitti:

        Missä päin Rea asut Ruotsissa? Eikö siellä ole aika kuivaa noin hengellisessä elämässä? N. 30% kuuluu enää kirkkoonkaan. Eivät kait ruotsalaiset ole kovin kiinnostuneita kristinuskon Jumalasta.
        Sivuan nyt tätä teemaa, kun ei oikein kiinnosta aiheet. Uskonasiat kylläkin.

        Ved.2

        Missä päin Rea asut Ruotsissa? Eikö siellä ole aika kuivaa noin hengellisessä elämässä? N. 30% kuuluu enää kirkkoonkaan. Eivät kait ruotsalaiset ole kovin kiinnostuneita kristinuskon Jumalasta.
        Sivuan nyt tätä teemaa, kun ei oikein kiinnosta aiheet. Uskonasiat kylläkin.
        #############################################

        Täällä Ruotsissa on se ero, että valtionkirkko ja monet vapaatkin suunnat puuttuivat Pirkko Jalovaaran opetuksiin ja niistä oli paljon negatiivisia kirjoituksia mediassa ihan hiljattain.Monet kirkot peruivat hänen käyntinsä, kun kuulivat hänen epäraamatullisista opetuksistaan ja varsinkin hänen toiminnastaan "ihmeparantajana".Häntä kutsuttiin sielunhoidon puoskaroijana.
        Yhdyn tähän mielipiteeseen.

        Kuivaa ei ole kun lukee Raamattua, sieltä löytyy aina jotain uutta luettavaa ja lohdutusta!


      • Qwerty
        Rea Aalto kirjoitti:

        Rea. Olen hyvin tietoinen siitä että olet 63-vuotias ja taustasi tuntien minua ei hämmästytä lainkaan, että tulkitset maailmaa niistä lähtökohdista. Oletat siis muiden olevan itsesi kaltainen. Sen virheen itsekin huomaan tekeväni. Oletan muiden olevan liikkeellä rehellisin motiivein, koska itsekin olen rehellinen. Jos et ymmärrä suomenkieltä, voisin tietenkin jatkaa kielellä, jota paremmin ymmärrät, mutta tässä vaiheessa katson keskustelun kanssasi olevan turhaa ja hedelmätöntä, joten tyydyn toivottamaan sinulle hyvää yötä ja onnea valitsemallesi tielle. Toivottavasti saat kerrottua tällä palstalla totuuden helluntaisaarnaajista. Itselläni ei ole mitään tekemistä ei helluntailaisuuden sen paremmin kuin luterilaisuudenkaan kanssa. Olen ollut 70-luvulla molempien lahkojen vainoama. Sellaiset asiat eivät merkitse tätä päivänä minulle mitään, sillä olen löytänyt omaa Raamatunkäsitystäni tukevat opettajat baptistien ja reformoitujen kalvinistien piireistä. Hyvää yötä!
        #############################################333
        Qwerty
        Tunnet siis taustani?Minkähänlainen olisi se kuvaus, minkä kertoisit?
        Täällä olen ollut ensimmäistä kertaa kirjoittajana Rea Stråhlmann (eks sukunimelläni) n 8 v sitten.Siihen aikaan minusta täällä tiedettiin aika paljon, jopa sellaisia asioita joita en edes itse tiennyt! En ymmärrä miksi menet henkilökohtaisuuksiin ? Itse jo sanoin tuossa yhdessä viestissä, että kirjoituksesi oli niin sekavaa että todellakin oletin juopuneena kirjoittamista.Nyt viimeinen viestisi oli sujuvaa suomenkieltä, ja ymmärrän kaiken kielellisesti.Pyydän siis anteeksi kielellistä ymmärtämöttämyyttäni! Ja nyt ymmärrän että et kirjoittanut juopuneena vaan....jne jne.
        En ala itsestäni sen enempää kertomaan, mutta sen verran vain että olen aivan tavallinen uskova nainen , en valehtele enkä enkä kieroile, en ole koskaan pitänyt senkaltaisista ihmisistä.Yst tv Rea

        Rea. Juuri sitä minä toivoinkin sinun olevan. Tavallinen rehellinen nainen niin kuin minäkin. En todellakaan ole mikään teini, kuten oletit, vaan 60 ja täysi absolutisti, joten koin oletuksesi asiaankuulumattomiksi, ottaen huomioon, että olemme kristillisellä foorumilla. Sinusta tiedän vain sen, kuinka epäasiallisesti henkilökohtaista tarinaasi täällä on käytetty ja olen ollut siitä murheellinen. Toivon, etten ole ollut sitä turhaan. Minusta on vain vaikuttanut kohtuuttomalta se, että kristittyinä itseään pitävät ihmiset alentuvat moiseen. Mitä mainintaani David Herzogista tulee, hän kiertää parhaillaan Suomea huijaamassa ihmisiä torontolaispohjaisella humpuukillaan. Sola scriptura = vain Kirjoitukset. Minulla todellakin on qwerty-näppis, jolla voin takoa nimimerkkini. Olemmeko nyt samalla sivulla?


      • Rea Aalto
        Qwerty kirjoitti:

        Rea. Juuri sitä minä toivoinkin sinun olevan. Tavallinen rehellinen nainen niin kuin minäkin. En todellakaan ole mikään teini, kuten oletit, vaan 60 ja täysi absolutisti, joten koin oletuksesi asiaankuulumattomiksi, ottaen huomioon, että olemme kristillisellä foorumilla. Sinusta tiedän vain sen, kuinka epäasiallisesti henkilökohtaista tarinaasi täällä on käytetty ja olen ollut siitä murheellinen. Toivon, etten ole ollut sitä turhaan. Minusta on vain vaikuttanut kohtuuttomalta se, että kristittyinä itseään pitävät ihmiset alentuvat moiseen. Mitä mainintaani David Herzogista tulee, hän kiertää parhaillaan Suomea huijaamassa ihmisiä torontolaispohjaisella humpuukillaan. Sola scriptura = vain Kirjoitukset. Minulla todellakin on qwerty-näppis, jolla voin takoa nimimerkkini. Olemmeko nyt samalla sivulla?

        Qwerty6.12.2013 00:23

        Rea. Juuri sitä minä toivoinkin sinun olevan. Tavallinen rehellinen nainen niin kuin minäkin. En todellakaan ole mikään teini, kuten oletit, vaan 60 ja täysi absolutisti, joten koin oletuksesi asiaankuulumattomiksi, ottaen huomioon, että olemme kristillisellä foorumilla. Sinusta tiedän vain sen, kuinka epäasiallisesti henkilökohtaista tarinaasi täällä on käytetty ja olen ollut siitä murheellinen. Toivon, etten ole ollut sitä turhaan. Minusta on vain vaikuttanut kohtuuttomalta se, että kristittyinä itseään pitävät ihmiset alentuvat moiseen. Mitä mainintaani David Herzogista tulee, hän kiertää parhaillaan Suomea huijaamassa ihmisiä torontolaispohjaisella humpuukillaan. Sola scriptura = vain Kirjoitukset. Minulla todellakin on qwerty-näppis, jolla voin takoa nimimerkkini. Olemmeko nyt samalla sivulla?
        ################################

        Qwerty
        On todella hyvä että tulit selvittämään asiaa.Minulle olisi jäänyt paha mieli, jos emme olisi selvittäneet väärinymmärrystä keskenämme!Minä olen myös absolutisti.Ikävä kyllä hyvin useat uskoviksikin itseään kutsuvat käyttävät alkoholia.Kyllä minä tiedän, millaisia viestejä olen saanut, joitakin on joku minulle tuntematon lukija/kirjoittaja poistattanutkin.Ehdin lukea yhtenä iltana sen kaikkein törkeimmän viestin, ja vielä esitteli itsensä "alan ammattilaiseksi"
        Enpä niistä niin välitä, sillä uskon että Jumala näkee kaiken, ja tietää miten itsekutakin kasvattaa ja tiellä ohjaa.Oppimassa täällä ollaan ja kyllä ne turhat luulot jokaisen "suuruudesta" ja "oikeaoppisuudesta" karisevat aikanaan, niin myös minusta itsestäni.
        Olen siis täällä kirjoittamassa vain opetuslapsena, aivan vajavaisena enkä luule itsestäni mitään.Olen täällä kirjoittanut niistä eksyttäjistä, joiden oppeja olen itse tutkinut, ja siltä pohjalta kirjoittanut varoittaakseni niitä lukijoita, jotka vielä kuulevat ja näkevät.
        Mitään muita motiiveja ei minulla ole, sillä minulla ei ole mitään pätemisen tarvetta, vaan koska on kysymys niin vakavista asioista, kuin eksymisestä pois Kristuksen Jeesuksen seuraamisesta, en voi pitää omana tietonani niitä kokemiani ilmiöitä , kuten kaatumiset, sähköiset virrat, hahmon ilmestyminen (vrt Esa Suojalan käsien alla) jne.
        Entisenä helluntailaisena, olen näitä kokenut, lisäksi lakihenkistä, farisealaista opetusta, mikä on käytännössä johtanut useiden ihmisten elämän katastrofin partaalle.Lain kovan kouran alla ei armoa löydy vaan jo lyötyä lyödään.Helluntailaiset eivät pidä siitä että kirjoitan heidän opetuksistaan ja ymmärrän senkin.Ei ole mieluisaa kuulla totuuksia siitä, miten lampaita on kohdeltu ja kohdellaan.Mutta miten olisi jos omalle kohdalle osuisivat ne lyönnit?
        Toivon tässä lopuksi että koet minut uskonsisarena ja toivotankin sinulle Jumalan siunausta elämääsi, veljeni Jeesuksessa Kristuksessa! yst tv Rea


      • Rea Aalto
        Rea Aalto kirjoitti:

        Qwerty6.12.2013 00:23

        Rea. Juuri sitä minä toivoinkin sinun olevan. Tavallinen rehellinen nainen niin kuin minäkin. En todellakaan ole mikään teini, kuten oletit, vaan 60 ja täysi absolutisti, joten koin oletuksesi asiaankuulumattomiksi, ottaen huomioon, että olemme kristillisellä foorumilla. Sinusta tiedän vain sen, kuinka epäasiallisesti henkilökohtaista tarinaasi täällä on käytetty ja olen ollut siitä murheellinen. Toivon, etten ole ollut sitä turhaan. Minusta on vain vaikuttanut kohtuuttomalta se, että kristittyinä itseään pitävät ihmiset alentuvat moiseen. Mitä mainintaani David Herzogista tulee, hän kiertää parhaillaan Suomea huijaamassa ihmisiä torontolaispohjaisella humpuukillaan. Sola scriptura = vain Kirjoitukset. Minulla todellakin on qwerty-näppis, jolla voin takoa nimimerkkini. Olemmeko nyt samalla sivulla?
        ################################

        Qwerty
        On todella hyvä että tulit selvittämään asiaa.Minulle olisi jäänyt paha mieli, jos emme olisi selvittäneet väärinymmärrystä keskenämme!Minä olen myös absolutisti.Ikävä kyllä hyvin useat uskoviksikin itseään kutsuvat käyttävät alkoholia.Kyllä minä tiedän, millaisia viestejä olen saanut, joitakin on joku minulle tuntematon lukija/kirjoittaja poistattanutkin.Ehdin lukea yhtenä iltana sen kaikkein törkeimmän viestin, ja vielä esitteli itsensä "alan ammattilaiseksi"
        Enpä niistä niin välitä, sillä uskon että Jumala näkee kaiken, ja tietää miten itsekutakin kasvattaa ja tiellä ohjaa.Oppimassa täällä ollaan ja kyllä ne turhat luulot jokaisen "suuruudesta" ja "oikeaoppisuudesta" karisevat aikanaan, niin myös minusta itsestäni.
        Olen siis täällä kirjoittamassa vain opetuslapsena, aivan vajavaisena enkä luule itsestäni mitään.Olen täällä kirjoittanut niistä eksyttäjistä, joiden oppeja olen itse tutkinut, ja siltä pohjalta kirjoittanut varoittaakseni niitä lukijoita, jotka vielä kuulevat ja näkevät.
        Mitään muita motiiveja ei minulla ole, sillä minulla ei ole mitään pätemisen tarvetta, vaan koska on kysymys niin vakavista asioista, kuin eksymisestä pois Kristuksen Jeesuksen seuraamisesta, en voi pitää omana tietonani niitä kokemiani ilmiöitä , kuten kaatumiset, sähköiset virrat, hahmon ilmestyminen (vrt Esa Suojalan käsien alla) jne.
        Entisenä helluntailaisena, olen näitä kokenut, lisäksi lakihenkistä, farisealaista opetusta, mikä on käytännössä johtanut useiden ihmisten elämän katastrofin partaalle.Lain kovan kouran alla ei armoa löydy vaan jo lyötyä lyödään.Helluntailaiset eivät pidä siitä että kirjoitan heidän opetuksistaan ja ymmärrän senkin.Ei ole mieluisaa kuulla totuuksia siitä, miten lampaita on kohdeltu ja kohdellaan.Mutta miten olisi jos omalle kohdalle osuisivat ne lyönnit?
        Toivon tässä lopuksi että koet minut uskonsisarena ja toivotankin sinulle Jumalan siunausta elämääsi, veljeni Jeesuksessa Kristuksessa! yst tv Rea

        Qwerty

        Tarkoitin sisareni Jeesuksessa Kristuksessa!


      • Qwerty
        Rea Aalto kirjoitti:

        Qwerty6.12.2013 00:23

        Rea. Juuri sitä minä toivoinkin sinun olevan. Tavallinen rehellinen nainen niin kuin minäkin. En todellakaan ole mikään teini, kuten oletit, vaan 60 ja täysi absolutisti, joten koin oletuksesi asiaankuulumattomiksi, ottaen huomioon, että olemme kristillisellä foorumilla. Sinusta tiedän vain sen, kuinka epäasiallisesti henkilökohtaista tarinaasi täällä on käytetty ja olen ollut siitä murheellinen. Toivon, etten ole ollut sitä turhaan. Minusta on vain vaikuttanut kohtuuttomalta se, että kristittyinä itseään pitävät ihmiset alentuvat moiseen. Mitä mainintaani David Herzogista tulee, hän kiertää parhaillaan Suomea huijaamassa ihmisiä torontolaispohjaisella humpuukillaan. Sola scriptura = vain Kirjoitukset. Minulla todellakin on qwerty-näppis, jolla voin takoa nimimerkkini. Olemmeko nyt samalla sivulla?
        ################################

        Qwerty
        On todella hyvä että tulit selvittämään asiaa.Minulle olisi jäänyt paha mieli, jos emme olisi selvittäneet väärinymmärrystä keskenämme!Minä olen myös absolutisti.Ikävä kyllä hyvin useat uskoviksikin itseään kutsuvat käyttävät alkoholia.Kyllä minä tiedän, millaisia viestejä olen saanut, joitakin on joku minulle tuntematon lukija/kirjoittaja poistattanutkin.Ehdin lukea yhtenä iltana sen kaikkein törkeimmän viestin, ja vielä esitteli itsensä "alan ammattilaiseksi"
        Enpä niistä niin välitä, sillä uskon että Jumala näkee kaiken, ja tietää miten itsekutakin kasvattaa ja tiellä ohjaa.Oppimassa täällä ollaan ja kyllä ne turhat luulot jokaisen "suuruudesta" ja "oikeaoppisuudesta" karisevat aikanaan, niin myös minusta itsestäni.
        Olen siis täällä kirjoittamassa vain opetuslapsena, aivan vajavaisena enkä luule itsestäni mitään.Olen täällä kirjoittanut niistä eksyttäjistä, joiden oppeja olen itse tutkinut, ja siltä pohjalta kirjoittanut varoittaakseni niitä lukijoita, jotka vielä kuulevat ja näkevät.
        Mitään muita motiiveja ei minulla ole, sillä minulla ei ole mitään pätemisen tarvetta, vaan koska on kysymys niin vakavista asioista, kuin eksymisestä pois Kristuksen Jeesuksen seuraamisesta, en voi pitää omana tietonani niitä kokemiani ilmiöitä , kuten kaatumiset, sähköiset virrat, hahmon ilmestyminen (vrt Esa Suojalan käsien alla) jne.
        Entisenä helluntailaisena, olen näitä kokenut, lisäksi lakihenkistä, farisealaista opetusta, mikä on käytännössä johtanut useiden ihmisten elämän katastrofin partaalle.Lain kovan kouran alla ei armoa löydy vaan jo lyötyä lyödään.Helluntailaiset eivät pidä siitä että kirjoitan heidän opetuksistaan ja ymmärrän senkin.Ei ole mieluisaa kuulla totuuksia siitä, miten lampaita on kohdeltu ja kohdellaan.Mutta miten olisi jos omalle kohdalle osuisivat ne lyönnit?
        Toivon tässä lopuksi että koet minut uskonsisarena ja toivotankin sinulle Jumalan siunausta elämääsi, veljeni Jeesuksessa Kristuksessa! yst tv Rea

        Rea. Kiitos viestistäsi. Kertomuksesi kiinnostavat minua lähinnä siksi, että olen itsekin siitä vainotusta liikkeestä erottuani kokenut sangen epämiellyttäviä asioita. Autoritääriseen johtamistapaan liittyen elimme jatkuvassa kuolemanpelossa lähdettyämme. Siihen meidät oli aivopesty. Nyt kun olen yhäkin hengissä pian 32 v. myöhemmin, uskon kuinka suuren valheen voimalla ihmisiä hallitaan, vaikka kyseessä olisi perusopeiltaan puhtaasti kristillinen yhteisö. Tämä David Hetzog veijari uhkailee nyt vastustajiaan Ananiaan ja Safiran kohtalolla, joten ei hän aivan vaaraton ole. Sitä ketjua on mielestäni turha enää lähteä kommentoimaan, koska emme voi varmuudella tietää vahingoittaako se pääväittelijää. Kaikille toivomme parasta. Yst terv, iso Q


      • vr on pureva rakki
        Opettaja? kirjoitti:

        Samoin.Näen, ettei vr62:ta opeta Pyhä Henki.

        Vr 62 toimii täysin lihallisen itsekorostuksen vallassa. On niin paisunut oman lihansa ihailusta, että kulkee kuin elefantti posliinikaupassa talloen jalkoihinsa kaikki tiellensä osuvat


    • Kysyn kun en tiedä

      Toivoisin asiallisia vastauksia/keskustelua. enkä toisten nollaamista ja riitelyä, pliis.

    • Uusi luomus

      Henkien erottamisen armolahja on eri kuin arvostelun lahja. Se on liian harvinainen tänä päivänä. Varsinkin sielunhoitotyössä siitä on paljon hyötyä.

      Henkien erottamisen armolahja on yliluonnollinen ilmestys henkien valtakuntaan paljastaen ne ja niiden suunnitelmat, sekä tuntea ihmisen mieli ja ajatus.

      • Göle

        "Henkien erottamisen armolahja on yliluonnollinen ilmestys henkien valtakuntaan paljastaen ne ja niiden suunnitelmat, sekä tuntea ihmisen mieli ja ajatus."

        Missä kohtaa Raamatussa lukee, että se on yliluonnollinen ilmestys henkien valtakuntaan?

        Henkien erottelemisen armolahja on se, että erotat henget. Ei se tarkoita, että näät jotain örveltäviä otuksia kaikkialla. Vaan, että hengessä koet mikä henki missäkin vaikuttaa.


      • Uusi luomus
        Göle kirjoitti:

        "Henkien erottamisen armolahja on yliluonnollinen ilmestys henkien valtakuntaan paljastaen ne ja niiden suunnitelmat, sekä tuntea ihmisen mieli ja ajatus."

        Missä kohtaa Raamatussa lukee, että se on yliluonnollinen ilmestys henkien valtakuntaan?

        Henkien erottelemisen armolahja on se, että erotat henget. Ei se tarkoita, että näät jotain örveltäviä otuksia kaikkialla. Vaan, että hengessä koet mikä henki missäkin vaikuttaa.

        En niin sanonutkaan vaan, että se on yliluonnollinen lahja.


    • real täti

      Henkien erottamisen lahjan kautta voi nähdä henkimaailmaan. Kaikkinaiset väitteet siitä, että henkien erottamisen lahja olisi jotain tuntemuksia, ovat höpö höpöä.

      • Kysyn kun en tiedä

        "Henkien erottamisen lahjan kautta voi nähdä henkimaailmaan."

        Vaikuttaa omituiselta, että voisi nähdä..
        Voiko uudestisyntynyt Jumalan lapsi nähdä henkimaailman,
        ajattelen, että tiedostaminenkin on jo raskasta.


      • eno

        Mitä sä sielä näet.


      • real täti
        Kysyn kun en tiedä kirjoitti:

        "Henkien erottamisen lahjan kautta voi nähdä henkimaailmaan."

        Vaikuttaa omituiselta, että voisi nähdä..
        Voiko uudestisyntynyt Jumalan lapsi nähdä henkimaailman,
        ajattelen, että tiedostaminenkin on jo raskasta.

        Henkien erottamisen lahja ei tietenkään tarkoita, että kaiken aikaa näkee henkimaailman, vaan joskus Pyhä Henki näyttää palan henkimaailmasta.
        Jumala voi näyttää Hänen maailmaansa rohkaisuksi. " Ja Elisa rukoili ja sanoi: "Herra, avaa hänen silmänsä, että hän näkisi. Ja Herra avasi palvelijan silmät, ja hän näki, ja katso: vuori oli täynnä tulisia hevosia ja tulisia vaunuja Elisan ympärillä."


    • Kysyn kun en tiedä

      Onko teidän seurakunnissanne opetettu näistä armolahjoistà? Kuinka ne toimivat käytännössä, Jumalan Hengen ohjauksessa?
      Enkä nyt opettamisella tarkoita sitä, että olisi opetettu käyttämään niitä,
      kuin jossakin "sotakoulussa".

    • leeviläinen

      Henkien arvostelemisen - tai henkien erottelemisen armolahja toimii ensisijaisesti seurakunnassa kokoontuvien uskovien keskuudessa, jossa esim. eri kielillä puhumisen ja profetoimisen armolahjat toimivat.
      Olen kuullut jo muutaman kerran, että eri kielillä puhumisen yhteydessä kielillä puhuvalle tulee Herralta käsky nuhdella jotain henkeä, joka seurakunnan uskovia esim. rukouskokouksessa häiritsee. Että tuolla tavalla kyseinen armolahja seurakunnassa useimmiten toimii.

      Koska riivaajien ulosajamislahjaa ei mainita Raamatun Kirjoitusten armolahjalistalla, niin kyseinen lahja on keksitty ihmisten toimesta korottamaan ihmistä, joka etsii omaa kunniaansa.

      Kun Jeesus sanoo, että vastustakaa p..kelettä, niin se teistä pakenee; niin siihen vastustamiseen ei tarvita mitään riivaajien ulosajajaa, vaan siihen riittää uskovan omatoiminen ja jämäkkä käsky: Jeesuksen nimessä p..kele lähde minusta. Ja se lähtee.

      • Kysyn kun en tiedä

        "Koska riivaajien ulosajamislahjaa ei mainita Raamatun Kirjoitusten armolahjalistalla, niin kyseinen lahja on keksitty ihmisten toimesta korottamaan ihmistä, joka etsii omaa kunniaansa

        Jeesus itse sanoo:

        Matt. 10:8
        Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.


      • leeviläinen
        Kysyn kun en tiedä kirjoitti:

        "Koska riivaajien ulosajamislahjaa ei mainita Raamatun Kirjoitusten armolahjalistalla, niin kyseinen lahja on keksitty ihmisten toimesta korottamaan ihmistä, joka etsii omaa kunniaansa

        Jeesus itse sanoo:

        Matt. 10:8
        Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.

        Kun tuossa sanankohdassa sanotaan, että ajakaa ulos riivaajia, niin tällä perusteellako ajattelet armolahjana olevan riivaajien ulosajamisen lahjan?

        Seurakunnissa on kautta aikojen järjestetty riivaajien ulosajamiskokouksia kovin kyseenalaisilla ja heppoisilla todisteilla ja perusteilla.

        Tiedän tapauksen, jossa erästä uskonsisarta oli aikoinaan eräässä Itä-Suomen pienessä vapaaseurakunnassa suorastaan kiusattu moisella rituaalilla niin kauan, että sisar oli melkein seonnut tapahtumassa. No sisaren aviomies oli keskeyttänyt homman ja sanonut, että nyt loppui tämä sessio. Nainen ja hänen aviomehensä eivät olleet sen seurauksena enää käyneet kyseisessä seurakunnassa.

        Tuo episodi oli lähtenyt liikkeelle sen seurauksena, että joku pölijä seurakuntalainen oli saanut päähänsä ajatuksen, että uskonsisaressa oli riivaaja.


      • 3×4
        leeviläinen kirjoitti:

        Kun tuossa sanankohdassa sanotaan, että ajakaa ulos riivaajia, niin tällä perusteellako ajattelet armolahjana olevan riivaajien ulosajamisen lahjan?

        Seurakunnissa on kautta aikojen järjestetty riivaajien ulosajamiskokouksia kovin kyseenalaisilla ja heppoisilla todisteilla ja perusteilla.

        Tiedän tapauksen, jossa erästä uskonsisarta oli aikoinaan eräässä Itä-Suomen pienessä vapaaseurakunnassa suorastaan kiusattu moisella rituaalilla niin kauan, että sisar oli melkein seonnut tapahtumassa. No sisaren aviomies oli keskeyttänyt homman ja sanonut, että nyt loppui tämä sessio. Nainen ja hänen aviomehensä eivät olleet sen seurauksena enää käyneet kyseisessä seurakunnassa.

        Tuo episodi oli lähtenyt liikkeelle sen seurauksena, että joku pölijä seurakuntalainen oli saanut päähänsä ajatuksen, että uskonsisaressa oli riivaaja.

        Kiellätkö sinä Kirjoitukset sen vuoksi että joku on käyttänyt niitä väärin?


    • Selevähä se, että erotettavissa ne ovat; paha henki haisee ! Hyvä henki tuoksuu;

      Jaakobin ja Eesaun Isä Iisakilla ei vielä se lahja toiminut oikein kunnolla: Tuoksut ja hajut menivät päinvastoin kuin Jumalalla, joka on Henki.

      1. Mooseksen kirja 27
      27 'Hän astui hänen luokseen ja suuteli häntä. Niin Iisak tunsi hänen vaatteidensa - h a j u n - ja siunasi hänet, sanoen: "Katso, minun poikani
      t u o k s u - on kuin kedon - t u o k s u, - jonka
      H e r r a - o n - s i u n a n n u t."
      [Vertaa; 1. Moos. 3:17]

    • Mietin itse sitä, miten kuvaisin sitä lahjaa ja sen toimintaa !

      "Tota tota" oli ehkä lähimpänä sitä, miten itse sen näen ja olen kokenut.

      Siis hän kirjoitti, että se on kuin uusi aisti, eli uskova jolla lahja on ja toimii aistii sen eri hengen ja myös sen oikean Hengen.

      Siis vähän kuin makuaistilla erotetaan eri makuja.

      Siis oikeasta Hengestä ja oikea Henkisen kanssa on ja muodostuu yhteys, ja siinä on rauha ja levollisuus läsnä ja sen siis tuntee, itsessään.

      Väärä henki saa aikaan rauhattomuuden tunteen, ja se väärä henki siis uskovien yhteydessä häiritsee Pyhän Hengen toimintaa ja siten estää sitä.

      Kerron muutaman esimerkin, kävin eräässä koti kokouksessa jossa oli vapaiden suuntien uskovia, osa noista uskovista oli ottanut vastaan torontolaisuuden "siunauksia" ja kun he sitten puhuivat kielillä, ensinkin se kielillä puhuminen oli kuin änkytystä, eli pätkinäistä ja aivan erilaista kuin oikea kielillä puhuminen, ja se siis vei sen Rauhan ja Hengellisen tunnelman siinä samassa pois.

      Olin sitten erään vapaiden suuntien seurakunnan kokouksessa katsomassa toimintaa ja erästä ylistys ryhmää, ensin oli Hengellinen tunnelma ja Rauha ja sain itsekin siunauksia, mutta sitten eräs mies, siitä seurakunnasta alkoi laulaa kielillä ikäänkuin, ja minä Hengessä koin, ihan kuin olisi joku väliverho vedetty ylistys/siunaus/profetointi ryhmän ja kuulijoiden väliin.

      Siis sen yhden miehen väärä henkinen toiminta esti taas Hengen toiminnan ainakin osin, ja minä siis koin tämän Hengessä, kuin väliverhona, joka erotti kuulijat julistajista !

      Tuo lahja toimii myös siten, että kun keskustelen jonkun kanssa, niin Henki paljastaa toisen uskovan sydämen asenteen ja sen mitä tämä kantaa sisällään, eli väärät asiat paljastuvat hyvin selvästi sen lahjan kautta, eli vaika moni yrittää peitellä omia vääryyksiään, niin ne minä näen hyvin selvästi jo lyhyenkin kirjoituksen läpi.

      Siihen lahjaan liittyy myös tietynlaista profetaalisuutta, eli Herra paljastaa Henkensä kautta asioita ennalta ja siis sellaisia, mitkä eivät näy muuten.

      Olen saaanut Herralta opetusta kehoittajan tehtävään, esim. Barnabas oli kehoittaja ja kehoittajan tehtävään kuuluu auttaa eri tavoin toisia uskovia, ja se tapahtuu siis lohduttamalla, rohkaisemalla, kehoittamalla ja nuhtelemalla ja se tapahtuu siis tapauskohtaisesti.

      Joten kehoittajalle ihan kuten sielunhoitajalle Herra paljastaa toisen uskovan tilan ja opastaa miten tulee toimia toisen kanssa.

      Barnabaalla näemme yhden kehoittajan tehtävistä, eli hän toimi ikäänkuin seurakunnan ovimiehenä sen Henkien erottamisen ja jonkinlaisen profettalisen lahjan kautta, siis kehoittaja Herran Hengessä kykenee henkien erottamisen lahjan kautta erottelemaan lampaita ja susia toisistaan ja Barnabas siis vei Paavalin Seurakuntaan sisään, eli muut luottivat siihen Barnabaan lahjaan ja toimintaan sen kautta.

      Itse olen muutamia kertoja saanut toimia siinä ovimiehen tehtävässä, eli olen paljastanut eräänkin suden, jonka tarkoitus oli vain käännyttää uskovia suomessa juutalaisuuteen, minä siis ensimmäisenä tunnistin sen asian ja vasta kun asiaa todella tutkittiin, niin se asia paljastui muillekin, mutta muut eivät siis ensin sitä nähneet ja ymmärtäneet, vaikka varoitin heitä, että nyt padassa on "kuolema".

      Siis se henkien erottamisen armolahja toimii monella tapaa ja sitä tarvitsevat ne, joilla on joku sellainen tehtävä, jossa sitä tarvitaan todella, eikä ole siis mahdollista toimia siinä kehoittajankaan tehtävässä ilman sitä lahjaa !

      En toki tiedä, onko kehoittaja minun lopullinen tehtäväni, vai vain tulevan tehtäväni osa ?

      Olen siis toiminut vain harjoitus tehtävissä eli opetellut lahjojeni käyttöä eli olen yhä oppilaana, enkä toimi varsinaisessa tehtävässäni.

      Mutta tuossa oli siis minun omia kokemuksiani sen lahjan tiimoilta, olen nähnyt ja kuullut monien muka omaavan tämän lahjan, mutta sen verran ovat ne väittäjät menneet arvioissaan pieleen, että minä olen ainakin epäillyt asiaa monien kohdalla, sillä Henki ei erehdy, mutta toki uskova jolla lahja on ja se toimii, voi itse sekoittaa oman tulkintansa Hengen tulkinnaksi, eli ihminen voi kaikkien lahjojensa kohdalla erehtyä kun niitä käytetään, ihan kuten profetiat voivat nousta omasta sielusta ja olla vain sielullisia eikä Hengellisiä.

      • hoh hoijaa

        ..................."Tota tota" oli ehkä lähimpänä sitä, miten itse sen näen ja olen kokenut............
        ................Mutta tuossa oli siis minun omia kokemuksiani sen lahjan tiimoilta.................

        ******************************************************

        Kokemukset Sanan edelle.

        Ei lahja arvostella henkiä ole nähdä sydämen tila. Se on lahja arvostella henkiä.


      • ~~tähkäpää~~
        hoh hoijaa kirjoitti:

        ..................."Tota tota" oli ehkä lähimpänä sitä, miten itse sen näen ja olen kokenut............
        ................Mutta tuossa oli siis minun omia kokemuksiani sen lahjan tiimoilta.................

        ******************************************************

        Kokemukset Sanan edelle.

        Ei lahja arvostella henkiä ole nähdä sydämen tila. Se on lahja arvostella henkiä.

        No huh hoijakkaa, sanon minäkin!

        Von bulke kirjoittaa heti tuossa perään näin:

        >>"Tärkeintä on, että tunnet Jumalan sanan, TOTUUDEN.

        Raamattu kirjoittaa täysi-ikäisistä, joiden aistit TOTTUMUKSESTA ovat HARJAANTUNEET erottamaan hyvän pahasta."


      • rea.aalto
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        No huh hoijakkaa, sanon minäkin!

        Von bulke kirjoittaa heti tuossa perään näin:

        >>"Tärkeintä on, että tunnet Jumalan sanan, TOTUUDEN.

        Raamattu kirjoittaa täysi-ikäisistä, joiden aistit TOTTUMUKSESTA ovat HARJAANTUNEET erottamaan hyvän pahasta."

        tähkäpää
        No huh hoijakkaa, sanon minäkin!

        Von bulke kirjoittaa heti tuossa perään näin:

        >> "Tärkeintä on, että tunnet Jumalan sanan, TOTUUDEN.

        Raamattu kirjoittaa täysi-ikäisistä, joiden aistit TOTTUMUKSESTA ovat HARJAANTUNEET erottamaan hyvän pahasta."


      • ensin parannus

        Puhut aivan höpöjä Pyhän Hengen toiminnasta vr 62. Tuo kaikki on vain omia tuntemuksiasi ja kokemuksiasi.

        Jumala Pyhän Hengen armolahjat eivätvvoi toimia ihmisessä, joka ei tunne edes raamattua.


      • ei oo
        rea.aalto kirjoitti:

        tähkäpää
        No huh hoijakkaa, sanon minäkin!

        Von bulke kirjoittaa heti tuossa perään näin:

        >> "Tärkeintä on, että tunnet Jumalan sanan, TOTUUDEN.

        Raamattu kirjoittaa täysi-ikäisistä, joiden aistit TOTTUMUKSESTA ovat HARJAANTUNEET erottamaan hyvän pahasta."

        Vr 62 ei henkien erottamisen armolshjaa, eikä mjjtakaan armolahjaa!


    • von bulke
      • ~~tähkäpää~~

        Näin lyhyttä, ytimekästä ja täysinJumalan Sanan TOTUUTEEN nojaavaa ja perustuvaa viestiä harvoin näkee täällä!

        Tämä viesti puhui enempi kuin ehkä itsekään tiedostit sitä kirjopittaessasi. :)

        En siis aliarvioi tässä Sinun "tiedostamistasi", vaan tarkoitan sitä, että kun Jumala jotain jonkun kautta puhuu, niin aina kyseinen ihminen ei itse henk.kohtaisesti edes välttämättä tiedä olevansa Jumalan "suuna".


      • von bulke
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Näin lyhyttä, ytimekästä ja täysinJumalan Sanan TOTUUTEEN nojaavaa ja perustuvaa viestiä harvoin näkee täällä!

        Tämä viesti puhui enempi kuin ehkä itsekään tiedostit sitä kirjopittaessasi. :)

        En siis aliarvioi tässä Sinun "tiedostamistasi", vaan tarkoitan sitä, että kun Jumala jotain jonkun kautta puhuu, niin aina kyseinen ihminen ei itse henk.kohtaisesti edes välttämättä tiedä olevansa Jumalan "suuna".

        Kiitos palautteestasi, Tähkäpää.

        Luin äskettäin Jaakko Romun pienen kirjasen nimeltään "Jumalan koko sota-asu" ja sen lukemista suosittelen muillekin.

        Siunattua itsenäisyyspäivää!


      • ~~tähkäpää~~
        von bulke kirjoitti:

        Kiitos palautteestasi, Tähkäpää.

        Luin äskettäin Jaakko Romun pienen kirjasen nimeltään "Jumalan koko sota-asu" ja sen lukemista suosittelen muillekin.

        Siunattua itsenäisyyspäivää!

        Täytyypä kaivaa tuo kirja.

        Samoin Sinulle siunattua päivänjatkoa pienen pojan sanoin: "Herra olkooons kanssas!"


    • Haluan vielä jakaa sen asian, johon en kovin monesti ole viitsinyt puuttua enkä ole halunut mitenkään kehuskella lahjoillani, koska TIEDÄN, että ne eivät muuta minun arvoani Herran edessä mitenkään, vaan jokainen Kristuksen srk ruumiin jäsen on ihan yhtä arvokas ja tärkeä, eikä tule toimia tässä asiassa väärin nostaen toisia ylöa ja samalla painaen toisia alas lahjojen tai tehtävän vuoksi .

      Mutta monen monta kertaa ovat eri kirjoittajat väittäneet, että en ole edes uskossa enkä uudestisyntynyt, ja että olen väärässä hengessä sun muuta.

      Minulla kuitenkin toimii siis kielilläpuhumisen armolahja, ja olen erottanut ainakin 4 eri kieltä, yksi on kuin joku kiinankieli, yksi kuin japani, ja pari eri kieltä taas lähi-idästä, en siis mongerra mitään vaan ne ovat selvästi todellisia kieliä.

      Lisäksi laulan kielillä, siis se on ylistystä Herralle yksinäisyydessä, ja sitten toimii se henkien erottamisen armolahja ja siihen luuluva jonkinlainen profetaalinen lahja muista lahjoista en tiedä, vaikka niitä olisikin, kun vain kielillä puhuminen tuli siten, että eräs uskova sanoi minulla sen olevan ja kehoitti käyttämään, muut lahajt ovat vain ilmenneet ajan myötä, ja sitten Herra on kertonut eri tavoin, että mistä on kyse.

      Eli Herra siis on antanut lahjoja käyttöön sitä mukaa, kun koulutukseni on edennyt jaa olen niitä lahjoja tarvinnut, ei siinä ole tarvittu mitään erillisä täyttymisiä sun muuta, mitä osa uskovista täällä väittää siihen tarvittavan !

      Mutta se vain piti siis sanoa, että moni siis väittää omaavansa henkien erottamisen lahjan, ja sitten itse valehtelee väittäen, että en ole uskossa enkä uudestisyntynyt sun muuta ihan puuta heinää, noiden lahjojen toiminta siis jo itsessään kertoo Totuuden, mutta valhetta siis levitellään täällä surutta ja annetaan täysin vääriä todistuksia uudestisyntyneistä uskovista.

      Ja tälläinen väärä toiminta on täällä hyvin laajamittaista, eli ei tule uskoa ihan ketä tahansa täällä, siitä haluan varoittaa uskovia !

      • ~~tähkäpää~~

        Jumalan Henki ei KOSKAAN valehtele ja Jumalan Henki toimii VAIN JA AINOASTAAN YHDESSÄ TOTUUDEN KANSSA!


      • eipäs kieroilla
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Jumalan Henki ei KOSKAAN valehtele ja Jumalan Henki toimii VAIN JA AINOASTAAN YHDESSÄ TOTUUDEN KANSSA!

        Onko , tämä Jumalan totuuden Hengestä? " Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt"

        On;! sanoo tähkäpää, mutta kun häneltä kysyy tahdotko päästä elämään sisälle, pitämällä Jumalan käskyt?

        Niin suusta alkaa virrata laittomuutta, jos ei muun tähden, niin sapatin tähden!

        Sillä sunnuntai pyhä on laittomuutta! t. B

        Jumala vihaa laittomuutta ja epärehellisyyttä .. mutta kerrohan tähkäpää vihaatko sinä!

        Vai lasketko sen varaan, että saat tehdä syntiä, koska Jumalan armo mukamas rittää sinulle??

        Eihän Jumalan armo ole tarkoitettu laittomille, vaan Jumalan omille! Eihän Kristus maailman edestä kuollut, vaan omiensa edestä! t. B


      • luuvitonen
        eipäs kieroilla kirjoitti:

        Onko , tämä Jumalan totuuden Hengestä? " Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt"

        On;! sanoo tähkäpää, mutta kun häneltä kysyy tahdotko päästä elämään sisälle, pitämällä Jumalan käskyt?

        Niin suusta alkaa virrata laittomuutta, jos ei muun tähden, niin sapatin tähden!

        Sillä sunnuntai pyhä on laittomuutta! t. B

        Jumala vihaa laittomuutta ja epärehellisyyttä .. mutta kerrohan tähkäpää vihaatko sinä!

        Vai lasketko sen varaan, että saat tehdä syntiä, koska Jumalan armo mukamas rittää sinulle??

        Eihän Jumalan armo ole tarkoitettu laittomille, vaan Jumalan omille! Eihän Kristus maailman edestä kuollut, vaan omiensa edestä! t. B

        Sinä 'eipäs kieroilla' olet itse varsinainen kieroileva nilkki. Vedät aivan ensitöiksesi tuon sapatin esille, mutta muusta et sitten osaa puhua. Johtunee siitä tosiasiasta, että Ellen G. Whiten bropakanda on mädättänyt aivosi ja paaduttanut sydämesi tilan niin, ettei Isä Jumalan lahjoittama rakkaus ja armo saa sijaa syntisessä sydämessäsi.

        Kun sä seisot mun edessäni ja mä mäjäytän muutaman kerran sua luuvitosella klyyvariisi, niin usotsä, että mä olen uskovainen?

        Joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee.


      • ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        Jumalan Henki ei KOSKAAN valehtele ja Jumalan Henki toimii VAIN JA AINOASTAAN YHDESSÄ TOTUUDEN KANSSA!

        Tätä kommenttia en olekaan huomannut kommentoida, on mennyt jotenkin ohi !

        Niin Jumalan Henki ei valehtele, se on TOTUUS !

        Tähkäpää kerrotko siiten, että kuinka sanot sitten minulle, että en ole uskonveljesi enkä Uskossa ?

        Miten siis valehtelet, vaikka väität kai olevasi kovasti Hengessä ja tietäväsi ITSE minun tilani ?

        Miksi siis valehtelet, kun Henki ei valehtele ?

        Kuka sinulle siis sen ilmoitti, että en ole uskossa ?


      • Lakao
        vr62 kirjoitti:

        Tätä kommenttia en olekaan huomannut kommentoida, on mennyt jotenkin ohi !

        Niin Jumalan Henki ei valehtele, se on TOTUUS !

        Tähkäpää kerrotko siiten, että kuinka sanot sitten minulle, että en ole uskonveljesi enkä Uskossa ?

        Miten siis valehtelet, vaikka väität kai olevasi kovasti Hengessä ja tietäväsi ITSE minun tilani ?

        Miksi siis valehtelet, kun Henki ei valehtele ?

        Kuka sinulle siis sen ilmoitti, että en ole uskossa ?

        Minulle olet uskonveli, älä keskity siihen mitä muut sanoo, kunhan sinulla itselläsi on puhdas omatunto Jumalan edessä.
        Me emme voi luottaa keneenkään ihmiseen täysin, jokainen voi eksyä.
        Mutta Kristukseen voimme luottaa täysin, kiinnittäkeemme katseensa siis kaikessa häneen, hän kyllä johdattaa kaikessa totuuteen janoisen sydämen.

        Jokainen vastaa omasta uskostaan kerran Herran edessä, tärkeintä on, että meillä itsellämme on rohkeus Herran edessä!

        Jumalan siunausta sinulle uskonveli! :)


      • Lakao kirjoitti:

        Minulle olet uskonveli, älä keskity siihen mitä muut sanoo, kunhan sinulla itselläsi on puhdas omatunto Jumalan edessä.
        Me emme voi luottaa keneenkään ihmiseen täysin, jokainen voi eksyä.
        Mutta Kristukseen voimme luottaa täysin, kiinnittäkeemme katseensa siis kaikessa häneen, hän kyllä johdattaa kaikessa totuuteen janoisen sydämen.

        Jokainen vastaa omasta uskostaan kerran Herran edessä, tärkeintä on, että meillä itsellämme on rohkeus Herran edessä!

        Jumalan siunausta sinulle uskonveli! :)

        Kiitos vain sanoistasi !

        Tarkoitukseni on kuitenkin kiinnittää huomiota täällä yleiseen tapaan ja tyyliin, jossa toisen uskoa mitätöidään ihan kuten Tähkäpää teki minun kohdallani.

        Se on nimittäin vakava asia, jos toinen on jostain syystä muutenkin horjumassa uskonsa kanssa ja uskova vieressä alkaa väittää toista uskosta osattomaksi !

        Siis Sana sanoo ja opettaa sen, miten Herra itse toimii :

        Jes. 42:3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.

        Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.

        Toisen uskon kyseenalaistamisella ollaan siis musertamassa helposti jo särjettyä ruokoa ja sammuttamassa sitä suitsuttavaa kynttilänsydäntä.

        Siis sellainen toiminta on todella törkeää ja vaarallista, ja nämä valkeaksi kalkitut eivät edes näköjään ymmärrä, kuinka vakavasta asiasta on kyse ja kenen asialla he siis ovat, sillä vihollinen on se, joka haluaa uskovan uskon murtaa ja hän ei välitä siitä, jos toinen on jo osin avuttomana maassa, kyllä potkuja satelee silti, ja uskovan usko on siis tarkoitus viedä ja tappaa !

        Ja Sana sanoo jopa niin, että luonnollinen kuolema ei ole mitään, vaan Hengellinen on paljon pahempi:

        Matt. 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Mutta nämä uskovaksi itseään nimittävät siis ovat mukana tuossa hukuttamis yrityksessä !

        Miettikää nyt kunnolla mitä oikein olette tekemässä ja mitä tuollaisilla toisen uskovan ,uskon kyseenalaistamis touhuillanne, pahimmillaan voitte saada aikaan !!!


      • Lakao
        vr62 kirjoitti:

        Kiitos vain sanoistasi !

        Tarkoitukseni on kuitenkin kiinnittää huomiota täällä yleiseen tapaan ja tyyliin, jossa toisen uskoa mitätöidään ihan kuten Tähkäpää teki minun kohdallani.

        Se on nimittäin vakava asia, jos toinen on jostain syystä muutenkin horjumassa uskonsa kanssa ja uskova vieressä alkaa väittää toista uskosta osattomaksi !

        Siis Sana sanoo ja opettaa sen, miten Herra itse toimii :

        Jes. 42:3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.

        Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.

        Toisen uskon kyseenalaistamisella ollaan siis musertamassa helposti jo särjettyä ruokoa ja sammuttamassa sitä suitsuttavaa kynttilänsydäntä.

        Siis sellainen toiminta on todella törkeää ja vaarallista, ja nämä valkeaksi kalkitut eivät edes näköjään ymmärrä, kuinka vakavasta asiasta on kyse ja kenen asialla he siis ovat, sillä vihollinen on se, joka haluaa uskovan uskon murtaa ja hän ei välitä siitä, jos toinen on jo osin avuttomana maassa, kyllä potkuja satelee silti, ja uskovan usko on siis tarkoitus viedä ja tappaa !

        Ja Sana sanoo jopa niin, että luonnollinen kuolema ei ole mitään, vaan Hengellinen on paljon pahempi:

        Matt. 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Mutta nämä uskovaksi itseään nimittävät siis ovat mukana tuossa hukuttamis yrityksessä !

        Miettikää nyt kunnolla mitä oikein olette tekemässä ja mitä tuollaisilla toisen uskovan ,uskon kyseenalaistamis touhuillanne, pahimmillaan voitte saada aikaan !!!

        Huomaan, että seisot Kristus kalliolla, etkä enää vähästä horju.

        Luin ylempää kirjoitustasi henkien erottelemisen armolahjasta ja siitä miten se on vaikuttanut ja ilmennyt vaeltaessasi uskon Tiellä.

        Itselläni on tuo lahja toiminut juurikin samanlailla.

        Sellaista on myös ollut paljon, että joku on kiehunut sisältä tietämättäni ja se viha on ihan kuin tarttunut minuun ja olen sitten havahtunut siihen, kun olen katsonut ympärilleni olen kokenut kenestä se viha kumpuaa ja sitten on myöhemmin selvinnyt, että se henkilö on kiehunut.

        Monesti kun olen nähnyt vain jonkun julistajan niin olen jo hengessä kokenut, ettei tämä ole Jumalasta ja hetken kuunneltuani on se sitten selvinnytkin hyvin selvästi hänen opetuksestaan.

        Yhdessä vaiheessa rakas uskon veli oli syyttä suotta oli minulle vihainen ja peitteli sitä, mutta koin se niin vahvasti hengessä, että en pystynyt kokouksessa menemään hänen viereen kun se puski niin pahasti läpi hänestä, vaikka mitään ei sanonutkaan.
        Tuli hyvin ahdistunut olo ja se sitten selvisikin, että joku hänessä vihan sytytti minua kohtaan, eikä osannut sanoa yhtään, että mikä.

        Itse olen ollut hyvin epävarma näiden lahjon suhteen, mutta kirjoituksesi vahvisti sitä, että se lahja on annettu myös minulle, kun sitä paljo anoin.

        Halusin tämän kirjoittaa myös vahvistukseksi muille jotka ovat olleet epävarmoja niin kuin minä, sen lahjan suhteen ja harmitti kun sinun oma kokemuksesi siitä lahjasta lytättiin heti alkuun ja sait hyvin miinuksiakin.
        Kun joku näitä lukee jolla se lahja on, mutta on sen lahjan suhteen epävarma pysyy hän epävarmana, kun muut uskovaiset kateudessaan tai jostain muusta syystä lyttää tämän lahjan ja sen saajan.

        Moni tuntuu tuntevan kateutta lahjan saajaa ja lahjaa kohtaan, jos heillä itsellään ei ole tätä lahjaa ja kuitenkin Herra on armolahjat tarkoittanut palveluun ja seurakunnan rakennukseksi kaikille.

        Se on varma, että katkera ja kateellinen ei pääse osalliseksi parhaista armolahjoista, niitä pitää anoa nöyrin mielin Herralta.


      • Lakao
        Lakao kirjoitti:

        Huomaan, että seisot Kristus kalliolla, etkä enää vähästä horju.

        Luin ylempää kirjoitustasi henkien erottelemisen armolahjasta ja siitä miten se on vaikuttanut ja ilmennyt vaeltaessasi uskon Tiellä.

        Itselläni on tuo lahja toiminut juurikin samanlailla.

        Sellaista on myös ollut paljon, että joku on kiehunut sisältä tietämättäni ja se viha on ihan kuin tarttunut minuun ja olen sitten havahtunut siihen, kun olen katsonut ympärilleni olen kokenut kenestä se viha kumpuaa ja sitten on myöhemmin selvinnyt, että se henkilö on kiehunut.

        Monesti kun olen nähnyt vain jonkun julistajan niin olen jo hengessä kokenut, ettei tämä ole Jumalasta ja hetken kuunneltuani on se sitten selvinnytkin hyvin selvästi hänen opetuksestaan.

        Yhdessä vaiheessa rakas uskon veli oli syyttä suotta oli minulle vihainen ja peitteli sitä, mutta koin se niin vahvasti hengessä, että en pystynyt kokouksessa menemään hänen viereen kun se puski niin pahasti läpi hänestä, vaikka mitään ei sanonutkaan.
        Tuli hyvin ahdistunut olo ja se sitten selvisikin, että joku hänessä vihan sytytti minua kohtaan, eikä osannut sanoa yhtään, että mikä.

        Itse olen ollut hyvin epävarma näiden lahjon suhteen, mutta kirjoituksesi vahvisti sitä, että se lahja on annettu myös minulle, kun sitä paljo anoin.

        Halusin tämän kirjoittaa myös vahvistukseksi muille jotka ovat olleet epävarmoja niin kuin minä, sen lahjan suhteen ja harmitti kun sinun oma kokemuksesi siitä lahjasta lytättiin heti alkuun ja sait hyvin miinuksiakin.
        Kun joku näitä lukee jolla se lahja on, mutta on sen lahjan suhteen epävarma pysyy hän epävarmana, kun muut uskovaiset kateudessaan tai jostain muusta syystä lyttää tämän lahjan ja sen saajan.

        Moni tuntuu tuntevan kateutta lahjan saajaa ja lahjaa kohtaan, jos heillä itsellään ei ole tätä lahjaa ja kuitenkin Herra on armolahjat tarkoittanut palveluun ja seurakunnan rakennukseksi kaikille.

        Se on varma, että katkera ja kateellinen ei pääse osalliseksi parhaista armolahjoista, niitä pitää anoa nöyrin mielin Herralta.

        Ps: monilla täälläkin on myös se harhaluulo, että henkien erottelemisen lahja on jonkun pienien punaisten demonien näkemistä kaikkialla.

        Se on juurikin kuin uusi aisti niin kuin sitä kuvailit, aistii mikä henki kussakin vaikuttaa.


      • sairasta oppia
        Lakao kirjoitti:

        Ps: monilla täälläkin on myös se harhaluulo, että henkien erottelemisen lahja on jonkun pienien punaisten demonien näkemistä kaikkialla.

        Se on juurikin kuin uusi aisti niin kuin sitä kuvailit, aistii mikä henki kussakin vaikuttaa.

        Hölyn pölyä nuo juttus!


      • sanaan
        vr62 kirjoitti:

        Kiitos vain sanoistasi !

        Tarkoitukseni on kuitenkin kiinnittää huomiota täällä yleiseen tapaan ja tyyliin, jossa toisen uskoa mitätöidään ihan kuten Tähkäpää teki minun kohdallani.

        Se on nimittäin vakava asia, jos toinen on jostain syystä muutenkin horjumassa uskonsa kanssa ja uskova vieressä alkaa väittää toista uskosta osattomaksi !

        Siis Sana sanoo ja opettaa sen, miten Herra itse toimii :

        Jes. 42:3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.

        Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.

        Toisen uskon kyseenalaistamisella ollaan siis musertamassa helposti jo särjettyä ruokoa ja sammuttamassa sitä suitsuttavaa kynttilänsydäntä.

        Siis sellainen toiminta on todella törkeää ja vaarallista, ja nämä valkeaksi kalkitut eivät edes näköjään ymmärrä, kuinka vakavasta asiasta on kyse ja kenen asialla he siis ovat, sillä vihollinen on se, joka haluaa uskovan uskon murtaa ja hän ei välitä siitä, jos toinen on jo osin avuttomana maassa, kyllä potkuja satelee silti, ja uskovan usko on siis tarkoitus viedä ja tappaa !

        Ja Sana sanoo jopa niin, että luonnollinen kuolema ei ole mitään, vaan Hengellinen on paljon pahempi:

        Matt. 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

        Mutta nämä uskovaksi itseään nimittävät siis ovat mukana tuossa hukuttamis yrityksessä !

        Miettikää nyt kunnolla mitä oikein olette tekemässä ja mitä tuollaisilla toisen uskovan ,uskon kyseenalaistamis touhuillanne, pahimmillaan voitte saada aikaan !!!

        Epäraittista hurmosta sielullisine kokemuksineen vr62 ja lakaon jutut.


    • Kysyn kun en tiedä

      Mainitsit aikaisemmin, että Jumala itse kouluttaa ja opettaa näissäkin
      armolahjoissa, usko että se on niin.

      Vielä, käsittääkseni ei opetuslapsilla itse kullakin ollut kaikkia
      armolahjoja, mahdollisesti Apostoli Paavalilla hänen erikoistehtäväänsä varten, seurakuntien perustamisessa. Nykyisin armolahjat ovat seurkunnalla, kellä mikin lahja. En voi uskoa, että jollakin "yhdellä" olisi kaikkia lahjoja, onkohan se näin?

      • Kysyn kun en tiedä

        pitää olla:
        ...että Jumala itse kouluttaa ja opettaa näissäkin
        armolahjoissa, uskon että se on niin.

        n-kirjain puuttui.


      • Tämäkin on jäänyt kommentoimatta !

        Nähdäkseni siis armolahjoja Henki jakaa sen mukaan, mikä on uskovan tehtävä.

        Eli mitä lahjoja siinä tehtävässään uskova tarvitsee, ja sen kautta tullaan Seurakunnan vanhimpiin.

        He tarvitsevat tehtävässään menestyksekkäästi suoriutuakseen niitä lahjoja enemmän, ja heidän on kyettävä opettamaan myös nuorempia näiden omien lahjojen käytössä.

        Nähdäkseni ainakin Apostoleille Herra antoi käyttöön paljon lahjoja, koska heidän tuli kyetä opstamamaan muita, ja jos itse ai ole oppinut ja käyttänyt, ei voi toistakaan opettaa !

        Mutta Henki jakaa siis tehtävän vaatimuksien mukaan lahjat itse kullekin !


    • Uusi luomus

      Aisten harjaantumisen kautta myös pystyy erottamaan väärää ja oikeaa, mutta se ei ole sama, kuin henkien erottamisen armolahja.

      • ~~tähkäpää~~

        Näin on, mutta tuo kohta, jota Von bulke siteerasi, edelsi tämän lauseen:

        >>"Tärkeintä on, että tunnet Jumalan sanan, TOTUUDEN."


      • ~~tähkäpää~~

        >>"Aisten harjaantumisen kautta myös pystyy erottamaan väärää ja oikeaa, mutta se ei ole sama, kuin henkien erottamisen armolahja."


      • Uusi luomus
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

        >>"Aisten harjaantumisen kautta myös pystyy erottamaan väärää ja oikeaa, mutta se ei ole sama, kuin henkien erottamisen armolahja."

        Aivan totta.


    • Ei Kuvitelmia

      Villasukkienkutojan ei tarvitse "erotella henkiä". Eikä lihakauppias,.

      Jumalan Henki jakaa itsekullekin niinkuin Hän tahtoo. Ei niinkuin me haluamme.

      Mikäli ei ole kutsumsta palövelutehtävään / srk:n virkaan jossa näitä asioita tarvitaan, niin tyytyy siihen mitä Herra on antanut. Mistäs otat jos et ole lahjaksi saanut?

      Eiköhän tärkeintä ole (Room ) ".. Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme...."

      Valheen opettajaa et tunnista ,ellet tunne Kirjoituksia. Valhe profeettaa et tunnista ellet tunne Kirjoituksia.

      VT:n profeetat Jumala kutsui virkaansa ja he kehoittivat Israelin kansaa pysymään "lakiliitossa" jossa oli ehdot.
      Liiton rikkojille "profetoitiin " liiton rikkomisen seurauksia , jotka ovat luettavissa "Toorassa ". Esim. Jeremian kirjassa käy selville miten kirjaimellisesti liiton rikkojia kohtasi liiton ehtojen rangaistukset. Heidän "profetomisistaan" useat totetuivat jo heidän lähi tulevaisuudessa, joka on meidän aikamme takana päin olevaa historiaa.

      Ut:ssa yksi "profetoimisen" tehtävä on myös "kehoittaa ", kuten oli VT:n profeetoillakin. . On surkeaa alentaa "profetointi" pelkäksi tulevaisuuden ennustamiseksi

      Oman mielikuvituksen kuvitelmat voi heittää sikseen ilman todellista Kirjoitusten tuntemuksen halua ja niiden mukaan ojentautumista. Lahjaan "arvostella henkiä" kuuluu eottamasti Kirjoitusten tuntemus.

      • ~~tähkäpää~~

        Aamen! Tässäkin hyvää opetusta asiasta, joten en voi olla komppaamatta! :)


    • Jumalan sana

      Kyllä nykypäivänä henkien erottamisen armolahja on enemmän käytännöllinen kuin yliluonnollinen. Hassua, miten moni kertoo itsellään olevan aivan yliluonnollisen kyvyn nähdä ihmisen sydän ja tuntea ajatukset aivan kuin Jeesus maan päällä saarnatessaan! Tosiasissa ihminen, joka tuntee Jumalan sanan perusteellisesti ja ymmärtää sen oikein, voi vain siten erottaa toisen ihmisen puheesta harhaopin ja varoittaa siitä muita. Harhaopin eli väärän hengen erottaa vain sillä, että TUNTEE TOTUUDEN. Verratkaa kaikkea mitä teille saarnataan tai mitä itse luette Raamatun ilmoittamaan sanaan. Tietysti tämä henkien erottamisen kyky on oikeilla Jumalan kutsumilla paimenilla, joten he tietysti auttavat omaa laumaansa.

      • ~~tähkäpää~~

        :) Olisi kai pitänyt ensiksi lukea ketju loppuun, ennenkuin lähti vastailemaan, ettei olisi tullut toistoa, mutta hättäinen luonne kun on, niin näin siinä sitten käy.

        Mutta ei kai se pahitteeksi ole, vaikka asia tuleekin vahvistetuksi kahden taikka kolmen todistajan kautta.


      • parantakaa tekonne

        Näinhän se on,..henkien erottamisen armolahja on käytännöllinen. Pahojen henkien vaikutus näkyy kristillisyydessä Jumalan lain ja käskyjen vastustamisena.

        Lusisfer toi alas taivaasta mukanaan Jumalan lain vastustamisen ihanteet. Jesuksen Siinain vuorella kirjoittama lakihan oli Taivaallisen lain kopio, sen jota lusifer vartioitsi taivaassa, siihen saakka kunnes hänestä löydettiin vääryys.

        Samalla tavalla kun Herralta saamme henkien erottamisen lahjan, osaamme erottaa, pahan hyvästä ja hyvän pahasta, kun keskustelemme uskovaksi tunnustautuvan Herran palvelijan kanssa.


        On kirjoitettu ettei kukaan voi sanoa " Jeesus on Herra" muuten kuin Pyhässä Henkessä!

        Tämä tarkoittaa silloin sitä että tälle uskovaiselle myös " Jeesus on sapatin Herra"!

        Sapatin Herra, ei ole laiton, vaan vihaa laittomuutta ja rakastaa rehellisyyttä!

        Jeesus on se joka hallitsee Jumalan kätten tekoja, Heb 2: 7 ..ja Hän poti Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon!

        Laiton uskova ei rakasta Jumalaa eikä pidä hänen käskyjänsä, vaan hänen suustaan tulee ulos laittomuuden henki, ja sen hengn uskovaisen pitäisi osata tuntea!

        Pahojen enkelien alle hän ei alista tulevaa uutta maailmaa, eikä uutta Jerusalemia, vaan ..

        " Pahat poltetaan helvetissä ja kaikki kansat, jotka unhottavat Jumalan"!

        Elämme viimeisiä päiviä, ja Jumala puhuu nyt meille Pojan kautta.. ja Poika sanoo: " Minä olen pitänyt Isäni käskyt,....ja mennyt tapani mukaan sapattina synagookaan! Luuk 4: 16

        Olisiko mahdollista, että se joka osaa tunnistaa henget, niin koko helluntaiseurakunta on väärän hengen vallassa?

        " Pysykää laissa... elleivät he ( henget) näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole"
        Raamattu

        Liha, ilman henkeähän on kuollut, vain elävissä on on joko Jumalan Henki tai paha henki.. joka rakastaa laittomuutta , eli on valehtelija , pettäjä ja murhaaja!

        Kaikki seurakunnat jotka valehtelevat, pettävät jäseniään, ja jotka antavat jäseniensä tappaa, eli tehdä abortteja, ovat laittomuuden hengen vallassa!

        Sanokaamme yhdessä AMEN t. benedi, benkku , / B


      • Kateus??

        "Hassua, miten moni kertoo itsellään olevan aivan yliluonnollisen kyvyn nähdä ihmisen sydän ja tuntea ajatukset aivan kuin Jeesus maan päällä saarnatessaan!"

        Mitäs hassua siinä on?

        "17. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        18. Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki." 2kor3

        Mitä enemmän me kasvamme pyhityksessä, sitä vähemmän vaikuttaa meissä enää oma tahto ja mitä vähemmän vaikuttaa meidän tahto sitä enemmän Jumalan tahto saa meissä sijaa ja sitä enemmän Jumalan Hengellä on tilaa vaikuttaa meissä.

        Jeesus sanoi:
        12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,joh14

        Se Henki joka Jeesuksessa vaikutti on jätetty meille tänne jotka uskoo ja se Henki on Pyhä Henki.
        Mitä enemmän se saa tilaa sitä enemmän me alamme muistuttaa häntä jota seuraamme Herraamme Jeesusta Kristusta!


    • tutki henget

      Henkien erottaminen on raamatunkin mukaan yksinkertaista, joskin kaikilla tätä lahjaa ei ole.

      Raamattu puhuu hengistä, ja niiden päämiehestä, että " hän on ollut valehtelija ja murhaaja alusta asti"

      Mitä se tarkoittaa? Se tarkoittaa että hän on " laittomuuden henki"
      Me, jotka tunnemme Jumalan sanaa tiedämme, että s a a t a n a vartioitsi Jumalan lakia tämän Pyhällä vuorella, ja hänellä oli yllään kaikkia mahdollisia kallisarvoisia kiviä.

      Hän teki tätä työtä , siihen saakka kunnes hänestä löydettiin vääryys, sen lain perusteella, jota hän vartioitsi.

      Ja sitten hänet heitettiin lopulta tänne " syvyyteen" eli maan päälle.

      Henget siis tutkitaan näin: " Pysykää laissa ja todistuksessa, elleivät he näin ( henget) sano ,ei heillä aamunkoittoa ole" = Raamattu

      Ja toinen paikka: " Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät, minä en ole koskaan teitä tuntenut"

      On totta, että demonit sanoivat Jeesukselle : " Me tunnemme sinut, sinä Korkeimman Pyhä"

      Jeesus ainoastaan varoitti etteivät he antaisi häntä ilmi"! Laittomuuden tekijät eli enkelit siis heitettiin alas taivaasta,

      Ja hebrealaiskirje kertoo että enkelit juuri ovat henkiä .Heb 1: 14

      Mikä henki Jumalan lapsissa on se on tunnistettavissa. Jeesushan tuli omiensa tykö, ja juuri hänen omansa teivät näin:

      " he ( lainopettajat ja fariseukset yms.) miettivät, kuinka saisivat Jeesuksen surmatuksi, mutta se päivä oli sapatti"

      Huomaa, että ne, jotka tunsivat Jumalan lain, ne pohtivat lakia vastaan syyttömän miehen surmaamista, sapattina, levon päivänä, jolloin on lupa tehdä hyvää!

      Mitä hyvää on siinä, jos sapattina IV.s käsky aikoo tappaa?? Se, joka rikkoo yhden käskyn on syypää koko lain rikkomiseen.

      Tästä huomamme, että demonit, jotka menivät Jeesuksen luvalla sikoihin, voivat mennä myös ihmiseen, vaikka hän olisi Herran omia! ." he miettivät kuinka saisivat Jeesuksen tapetuksi"

      Ainoataan, kysymälölä uskovilta suhdetta Jumalan lakiin, joka on kirjoitettu uudessa liitossa sydämiimme, voimme paljastaa , mikä henki meissä vallitsee!

      Kaikkien henkien ( enkelien) on kumarrettava Herraa Jeesusta,. Samoin kaikkien ihmisten,. Mutta me tiedämme etei kaikissa ihmisissä ole Jumalan henkeä, ja l u s i f e r i n henki ei Jeesusta kumarra! t, B

      • tutki itse!

        tutki henget! Olipa todella omituista ja omintakeista Raamatun tulkintaa. Älä vertaa Jeesuksen ihmetekoja tavallisiin ihmisiin. Jeesus todisti ihmeillään olevansa Jumalan Poika, Jumala, Messias. Me emme niitä tekoja tee, koska emme voi itsestämme tällaista todistusta antaa kun emme ole Jumala.

        Demoni ei koskaan voi mennä Herran omiin, eikä koskaan ole mennytkään. Raamatussa ei ole ainoatakaan esimerkkiä tai oppia siitä, että Jumalan Pyhä Henki ja demoni olisivat yhtäaikaa kenessäkään.

        Kun Jeesus tuli omiensa luo, sillä ei todellakaan tarkoiteta hengellisessä mielessä Jeesuksen omia, vaan hänen omaa kansaansa eli juutalaista kansaa. He eivät olleet uskovaisia siis!

        Demonit tietysti tuntevat Jeesuksen, tuntevat Raamatun ja tietävät myös oman iankaikkisen kohtalonsa. Ja kyllä se Lusiferikin joutuu eräänä päivänä Herran edessä kumartamaan, sinä päivänä kun joutuu tuomiolle ja tulimereen.

        Nimimerkki "tutki henget" voisi tutkia Raamattua paremmin, ennen kuin alkaa julkisesti opettamaan erikoisia tulkintojaan, jotka eivät ole raamatullisia.


      • voi sinua!

        Tutki itse: Sinulla ei TODELLAKAAN voi olla henkien erottamisen armolahjaa, koska et tunne Raamattua ollenkaan. Et voi silloin erottaa oikeaa väärästä, varsinkin kun itse puhut aivan puppua. Jeesus tuli "omiensa" luo tarkoittaa pelkästään juutalaista kansaa eli hebrealaisia, - ei siis uskovaisia! Heille oli Vanhan Testamentin profetiat tarkoitettu, mutta he eivät uskoneet niihin!

        Toinen kömmähdyksesi oli se, että "kun Jeesus antoi pahoille hengille luvan mennä sikoihin, niin ne olisivat voineet mennä ihmisiinkin - ja vielä uskovaisiin! " Ensinnäkin nämä ihmiset olivat pakanoita, sillä juutalaiset eivät voineet kasvattaa sikoja, koska siat olivat saastaisia eläimiä Vanhan Testamentin mukaan. Siis pakanoissa saattoi hyvinkin olla riivaajahenkiä- mutta ei koskaan uskovaisissa!

        Vaikka kirjoitat järjettömyyksiä, niin en silti menisi väittämään, että sinussa olisi riivaajahenki näitä väitteitä kirjoittamassa, - ei varmasti ole. Joten ei riivaajahenkien tunnistus niin yksinkertainen juttu ole. Olet vain hengellisesti kypsymätön, Raamattua tuntematon, hieman eksyksissä oleva ihminen. Oletettavasti olet vielä vilpitön uskossasikin. Mutta kaikesta näkee, että jos kuulut johonkin seurakuntaan, niin raamatullista opetusta et ole saanut!!!!!!!!!!!!


    • laittomuuden salaisu

      Henkien erottamisesta vielä, jae : " Sinä rakastit vanhurskautta ( rehellisyyttä) ja vihasit laittomuutta;...Heb 1: 9

      Maa on perustettu rehellisyydelle, eli Jumalan laille.
      " Ja sinä Herra olet alussa maan perustanut"...jae 10

      Aadam ja Eeva noudattivat Jumalan lakia, sillä synnittöminä ollessaan he avoimesti seurustelivat Jumalan kanssa paratiisissa, aina siihen saakka kunnes tuli syntiinlangeemus, jota Jumala vihasi!

      Syntisen ihmisen osa on uskoa, ja harjoittaa uskoa, samalla tavalla kuten Jeesuskin teki " MInä olen pitänyt Isäni käskyt, ja pysyn hänen rakkaudessaan" = Jeesus

      Jeesus osasi erottaa henget, hän ei suostunut laittomuuksiin vaan vihasi niitä, siksi l u s i f e r ei saanut häntä hyppäämään temppelinharjalta, eikä muuttamaan kiviä leiviksi, eikä kumartamaan tätä valehtelijaa.

      Henkien erottamisen armolahja on meille hyödyksi, koska jos jonkun ihmisen henki valehtelee, niin suuri pelastus joka meitä odottaa jää valheen takia saamatta!

      Ja väärästä, laittomuuden hengestä osalliset, eivät kuitenkaan voi päästä pakoon, vaan heitä säilytetään täällä maanpäällä suuren päivän tuomiota varten, jolloin kaikki palavat.

      Meitä kutsutaan Jeesuksen veljiksi, koska hän pyhittää meidät vihaamaan laittomuutta. On paljon kristittyjä jotka rakastavat laittomuutta, eivätkä podä Jumalan käskyjä, eivätkä usko, kuten Jeesus uskoi,.. vaan häpäisevät meidän Jumalaamme Jeesusta, sanomalla että , " koska Jeesus oli juutalainen, niin hän eli synnissä juutalaisuuden ajan, eikä rakastanut rehellisyyttä"

      Ei maailmassa voi olla kahtaa eri rehellisyyttä, tai kahtaa totuutta.

      Jeesus yksin on TIE, TOTUUS JA ELÄMÄ..Hän oli sitä ollessaan omiensa tykönä, jotka eivät kuitenkaan ottaneet häntä vastaan, vaikka laittomat väittävät hänen olleen juutalainen.

      Mikseivät he omiaan sitten rakastaneet? Eikö siksi, että he olivat muuttaneet todellisen juutalaisuuden epärehelliseksi juutalaisuudeksi!!

      Sama syy on pakanakristittyken kohdalla, he ovat tehneet Kristuksesta laittoman, että voisivat elää hänen kansaan, ja periä yhdessä hänen kanssaan,...Niin he uskovat!

      Siksi on erittäin tärkeää oppia tutkimaan henget, .. kenenkä sydämestä suun kautta lähtee ulos laittomuus ja kenen suusta rehellisyys! terveisin Benkku

      • Bonkku

        Benkku on tainnut luoda oman uskonnon.


      • hervonneet kädet?
        Bonkku kirjoitti:

        Benkku on tainnut luoda oman uskonnon.

        Heh, jos minä loin oman uskon, niin todistapa se kirjoituksilla, ettei se ollut Jumalan omaa!

        Kirjoitukset ovat Jumalan inspiroimia, joten minulla on todistjana ne k o l m e ja enkelit päälle. t. B

        Jos kirjoitukseni oli Jumalasta, niin oikein sanoit, että minä olen myös Jumalasta.

        Sellainen kansa joka asuu jo maanpäällä taivaassa, on saanut syntinsä anteeksi"! :)


      • ~~tähkäpää~~
        hervonneet kädet? kirjoitti:

        Heh, jos minä loin oman uskon, niin todistapa se kirjoituksilla, ettei se ollut Jumalan omaa!

        Kirjoitukset ovat Jumalan inspiroimia, joten minulla on todistjana ne k o l m e ja enkelit päälle. t. B

        Jos kirjoitukseni oli Jumalasta, niin oikein sanoit, että minä olen myös Jumalasta.

        Sellainen kansa joka asuu jo maanpäällä taivaassa, on saanut syntinsä anteeksi"! :)

        >>"On paljon kristittyjä jotka rakastavat laittomuutta,"


    • Uskon Jeesukseen

      Voiko tietäjähenki lukea uudestisyntyneen uskovaisen ajatuksia?
      Esim saarnaajan, jolla toimii riivaajien ulosajamisen armolahja?
      Tämä saarnaaja tajusi nimittäin itse, että tietäjähengen vallassa oleva
      teki niin, samalla kun oli tullut puhumaan jonku seurakuntalaisen synneistä.

      Mitä sanotte?

      • ei voi

        EI VOI!


      • voi-voi

        Kenelläkään ei ole riivaajahenkien ajamisen armolahjaa, se on pelkkä valhetta. Sellainen harhaoppi kuuluu katoliseen uskontoon, ei kristinuskoon.

        Uskovaisilla ei koskaan voi olla riivaajia, ei Raamatussa ollut kertaakaan sellaista tapausta!!

        Jokainen ihminen kuuluu joko Saatanan valtakuntaan tai Jumalan valtakuntaan. Saatanan valtakunnasta pääsee Jumalan valtakuntaan vain Evankeliumiin uskomisen kautta. Siinä koko juttu. Eli ainoa todellinen raamatullinen keino "riivaajien ajamiseen" on julistaa pelastuksen Evankeliumi niin kuin Raamattu sen ilmoittaa.

        Eli jokainen riivaajien ajaja on harhaoppinen valehtelija.

        Vai oletko mukamas löytänyt Raamtusta yhtäkään kohtaa, jossa seurakunnalle annettaisiin ohjeet pahojen henkien ajamiseen? Tai kehoitettaisiin niitä ajamaan?


      • isoisoäiti
        voi-voi kirjoitti:

        Kenelläkään ei ole riivaajahenkien ajamisen armolahjaa, se on pelkkä valhetta. Sellainen harhaoppi kuuluu katoliseen uskontoon, ei kristinuskoon.

        Uskovaisilla ei koskaan voi olla riivaajia, ei Raamatussa ollut kertaakaan sellaista tapausta!!

        Jokainen ihminen kuuluu joko Saatanan valtakuntaan tai Jumalan valtakuntaan. Saatanan valtakunnasta pääsee Jumalan valtakuntaan vain Evankeliumiin uskomisen kautta. Siinä koko juttu. Eli ainoa todellinen raamatullinen keino "riivaajien ajamiseen" on julistaa pelastuksen Evankeliumi niin kuin Raamattu sen ilmoittaa.

        Eli jokainen riivaajien ajaja on harhaoppinen valehtelija.

        Vai oletko mukamas löytänyt Raamtusta yhtäkään kohtaa, jossa seurakunnalle annettaisiin ohjeet pahojen henkien ajamiseen? Tai kehoitettaisiin niitä ajamaan?

        Nämä merkit seuraavat niitä jotka uskovat, Minun Nimessäni he ajavat ulos riivaajia jne.. Kiitos siitä, että panettelet roomalaiskatolilaisia, sillä siitä teidät tunnetaan Minun opetuslapsikseni, että teillä on keskinäinen rakkaus. Näinhän Vapahtajamme Herramme Jeesus Kristus Messias juutalaisten Kuningas on Uudessa Testamentissa sanonut.


      • isoisoäiti kirjoitti:

        Nämä merkit seuraavat niitä jotka uskovat, Minun Nimessäni he ajavat ulos riivaajia jne.. Kiitos siitä, että panettelet roomalaiskatolilaisia, sillä siitä teidät tunnetaan Minun opetuslapsikseni, että teillä on keskinäinen rakkaus. Näinhän Vapahtajamme Herramme Jeesus Kristus Messias juutalaisten Kuningas on Uudessa Testamentissa sanonut.

        Roomalaiskatolisten ja kristittyjen kesken ei voi olla keskinäistä rakkautta, jos oppi Kristuksesta, seurakunnasta, ehtoollisesta ja iankaikkisuudesta on täysin eri. Tai saa kai sitä keskinäisesti rakastaa vaikka ratapölkkyä, mutta molemmat ymmärtävät rakkauden täysin eri tavoin.

        Aikamoisia kompromisseja saa tehdä, että voi sanoa room.kat. veljikseen.


      • Iso Q
        jan-hus kirjoitti:

        Roomalaiskatolisten ja kristittyjen kesken ei voi olla keskinäistä rakkautta, jos oppi Kristuksesta, seurakunnasta, ehtoollisesta ja iankaikkisuudesta on täysin eri. Tai saa kai sitä keskinäisesti rakastaa vaikka ratapölkkyä, mutta molemmat ymmärtävät rakkauden täysin eri tavoin.

        Aikamoisia kompromisseja saa tehdä, että voi sanoa room.kat. veljikseen.

        Mun vanhat kaverit oli pääsääntösesti vanhoja ratapölkkyjä. Tsekkaa GGWO.


      • Rea Aalto
        jan-hus kirjoitti:

        Roomalaiskatolisten ja kristittyjen kesken ei voi olla keskinäistä rakkautta, jos oppi Kristuksesta, seurakunnasta, ehtoollisesta ja iankaikkisuudesta on täysin eri. Tai saa kai sitä keskinäisesti rakastaa vaikka ratapölkkyä, mutta molemmat ymmärtävät rakkauden täysin eri tavoin.

        Aikamoisia kompromisseja saa tehdä, että voi sanoa room.kat. veljikseen.

        jan-hus
        13.12.2013 10:54
        1
        Sulje
        Roomalaiskatolisten ja kristittyjen kesken ei voi olla keskinäistä rakkautta, jos oppi Kristuksesta, seurakunnasta, ehtoollisesta ja iankaikkisuudesta on täysin eri. Tai saa kai sitä keskinäisesti rakastaa vaikka ratapölkkyä, mutta molemmat ymmärtävät rakkauden täysin eri tavoin.

        Aikamoisia kompromisseja saa tehdä, että voi sanoa room.kat. veljikseen.

        ###############################

        Usko Jeesukseen Kristukseen ei ole kirkkokunnasta kiinni vaan sydämen henkilökohtaisesta uskosta.Olkoot sitten helluntailainen, baptisti, vapaaseurakuntalainen, luterilainen tai katolilainen jne jne.

        Minullakin on hyvä italialainen ystävätär, jota kävin pitkästä aikaa tapaamassa kolmisen vuotta sitten Italiassa ja keskusteltiin uskonasioistakin ja ei hän neitsyt Mariaa palvonut, vaan uskoi Jeesukseen syntien anteeksiantajana.Vaikka hän käykin oman paikkakuntansa katolisessa kirkossa koska ei siellä muita kirkkoja ollutkaan.Eli ei pidä yleistää!
        Eikä hänellä ollut tietoakaan eri seurakuntien opeista!


    • Ei Kuvitelmia

      >>>>>>>>>>>>>>>>>>:) Olisi kai pitänyt ensiksi lukea ketju loppuun, ennenkuin lähti vastailemaan, ettei olisi tullut toistoa, mutta hättäinen luonne kun on, niin näin siinä sitten käy.

      Mutta ei kai se pahitteeksi ole, vaikka asia tuleekin vahvistetuksi kahden taikka kolmen todistajan kautta.

      • tee parsnnus

        Teet kärpäsestä härkäsen a siivilöi hyttyset ja päästät kamelit menemään.


    • isoisoäiti

      Kristillisistä kirjakaupoista saat vastauksen tähän asiaan, mikäli uskosi ei anna suoraa vastausta Raamatusta. Saitko Pyhän Hengen silloin kun tulit uskoon? Mikäli sinulla on jo Pyhän Hengen kaste, niin voit kielillä rukoilla vastausta Raamatusta. Muistaakseni oma kirjani minkä ostin oli nimeltään "Käytä hengellistä käskyvaltaasi."

    • Raamattu riittää

      Ei tarvita mitään kirjoja, jotka mukamas korvaisivat Raamatun. Pois tuollaiset opetukset. Nämä käskyvallat epäilyttävät, ettei ole taas jonkun viheltävän mohikaanin kirjoituksia, HUH.

      • LLYY//

        isoisoäiti
        12.12.2013 23:37
        -1
        Sulje
        Kristillisistä kirjakaupoista saat vastauksen tähän asiaan, mikäli uskosi ei anna suoraa vastausta Raamatusta. Saitko Pyhän Hengen silloin kun tulit uskoon? Mikäli sinulla on jo Pyhän Hengen kaste, niin voit kielillä rukoilla vastausta Raamatusta. Muistaakseni oma kirjani minkä ostin oli nimeltään "Käytä hengellistä käskyvaltaasi."

        Nyt annoit väärän neuvon, Raamatusta ne neuvot tulee, eikä noista äärikarismaattisista kirjoista, niistä menee vielä enemmän sekaisin!!!


    • Erottaa kyllä

      Vr62 kuvaus henkien erottamisen armolahjasta on niin osuva, että sitä ei edes tunnista sellainen, jolla ei kyseistä lahjaa ole. Uskon, että sinulla on myös tiedon ja viisauden lahja. Monesti nämä armolahjat laitetaan ihmistentekemiin paketteihin, ja kuvitellaan että henkienerottaminen on vain henkivaltojen erottamista, mutta monet henkivaltojen tekeleet paljastuvat ajatusmaailmasta ja sydämen tilasta. On helpompi rakastaa ihmistä, kun ei näe suoraan henkimaailmaan, vaan mitä ihmisessä on vinksallaan, ja Jumalan avun siihen, joka tulee usein juuri tiedon tai viisauden sanoina. Kumpaakaan emme voi itse aikaansaada. Pyhä Henki meissä tunnistaa kuitenkin aina henget, oli meillä kykyä sitä ymmärtää tai ei. Jos olet herkkä kuuntelemaan Pyhää Henkeä, opit kyllä tunnistamaan miten Pyhä Henki milloinkin asioihin reagoi. Tässäkin on suuri merkitys sillä, kuka meitä saa hallita. Pidämmekö kiinni omista mielipiteistämme, vai olemmeko valmiita kuuntelemaan josko Jumala onkin eri mieltä. En tiedä vr 62 näkemyksiä opinkysymyksissä, mutta näiden kommenttien jälkeen sanoisin, että lähellä Jeesuksen sydäntä on ainakin.

      • Jeesuksen_oma_68

        Kaikki Jumalan armolahjat on meidän uskovien käytössä!?Eli jos osaat rukoilla Jeesuksen nimessä apua johokin asiaan,niin osaat myös rukoilla jotakuta pääsemään väärästä hengestä vapaaksi! Jeesuksen nimessä ,ja kun muistat tämän Herran sanan:
        Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoilla, niin kuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut. "(Room. 8:26-28)
        Henki auttaa meitä rukoilemaan oikein

        Inhimilliseen ajatteluun perustuva rukous ei aina ole oikea (Matt. 20:22: "Te ette tiedä, mitä anotte.
        Kun pysyt Jeesuksesa, sinulla on oikeus anoa (Joh. 15:7: "Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te
        saatte sen."


      • Jeesuksen_oma_68 kirjoitti:

        Kaikki Jumalan armolahjat on meidän uskovien käytössä!?Eli jos osaat rukoilla Jeesuksen nimessä apua johokin asiaan,niin osaat myös rukoilla jotakuta pääsemään väärästä hengestä vapaaksi! Jeesuksen nimessä ,ja kun muistat tämän Herran sanan:
        Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoilla, niin kuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut. "(Room. 8:26-28)
        Henki auttaa meitä rukoilemaan oikein

        Inhimilliseen ajatteluun perustuva rukous ei aina ole oikea (Matt. 20:22: "Te ette tiedä, mitä anotte.
        Kun pysyt Jeesuksesa, sinulla on oikeus anoa (Joh. 15:7: "Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te
        saatte sen."

        Tästä kirjoituksen sanomasta pieni varoituksen sananen !

        Jumala ei lähetä Hengellisen sodankäynnin eturintamaan vauvoja ja lapsia, se nimittäin on silloin todellista sotaa henkivaltoja vastaan, eikä mitään leikkiä.

        Siis jos on nuori uskova, niin ei tule OMAN VIISAUDEN JA NUORUUDEN INNON kautta lähteä sotimaan, vaan vain jos Herra todella kehoittaa.

        Itselläni ei ole juurikaan kokemuksia, mutta kun olen läheltä kuullut, että mitä se voi todella olla, niin en suosittele lähtemään eturintamaan kevyesti ja oman päätöksen kautta, vaan todellinen varmuus on hyvä saada Herralta.

        Yksi esimerkki on raamatussa, kun on intoa mutta ei voimaa ja valtuutusta joko ollenkaan tai ihan vielä ei ole.

        13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
        14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
        15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
        16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.
        17 Ja tämän saivat tietää kaikki Efeson asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset; ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.

        Siis uskovan on ensin kasvettava Hengelliseen aikuisuuteen ja sitten Herra asettaa tehtävään ja pukee voimalla ja kaikella tehtävään tarvittavalla, ja sitten vasta on aika palvella Hengellisissä sen mukaan kun Herra tehtäviä antaa ja Pyhä Henki jakaa !

        Siis Leeviläinen poikakin oli pappi jo syntyissään, mutta vasta aikuisena eli 30v iässä hänet asetettiin palvelutehtäväänsä ja vasta sitten hän toimi pappina ja suoritti tehtäväänsä.

        Ei pidä siis lähteä ITSE touhottamaan, omassa innossaan ja ennen aikojaan, vaan vasta sitten, kun Herra siihen todella kehoittaa selvästi !

        Kyllä nuori uskovakin toimii jo ja kuten se Leeviläinen poikakin kaiken aikaa asioita oppii ja opettelee, mutta etulinjaan ei suomen armeijakaan poikasia lähetä, eivät he siellä kestäisi !


      • Lukija123
        vr62 kirjoitti:

        Tästä kirjoituksen sanomasta pieni varoituksen sananen !

        Jumala ei lähetä Hengellisen sodankäynnin eturintamaan vauvoja ja lapsia, se nimittäin on silloin todellista sotaa henkivaltoja vastaan, eikä mitään leikkiä.

        Siis jos on nuori uskova, niin ei tule OMAN VIISAUDEN JA NUORUUDEN INNON kautta lähteä sotimaan, vaan vain jos Herra todella kehoittaa.

        Itselläni ei ole juurikaan kokemuksia, mutta kun olen läheltä kuullut, että mitä se voi todella olla, niin en suosittele lähtemään eturintamaan kevyesti ja oman päätöksen kautta, vaan todellinen varmuus on hyvä saada Herralta.

        Yksi esimerkki on raamatussa, kun on intoa mutta ei voimaa ja valtuutusta joko ollenkaan tai ihan vielä ei ole.

        13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
        14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
        15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
        16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.
        17 Ja tämän saivat tietää kaikki Efeson asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset; ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.

        Siis uskovan on ensin kasvettava Hengelliseen aikuisuuteen ja sitten Herra asettaa tehtävään ja pukee voimalla ja kaikella tehtävään tarvittavalla, ja sitten vasta on aika palvella Hengellisissä sen mukaan kun Herra tehtäviä antaa ja Pyhä Henki jakaa !

        Siis Leeviläinen poikakin oli pappi jo syntyissään, mutta vasta aikuisena eli 30v iässä hänet asetettiin palvelutehtäväänsä ja vasta sitten hän toimi pappina ja suoritti tehtäväänsä.

        Ei pidä siis lähteä ITSE touhottamaan, omassa innossaan ja ennen aikojaan, vaan vasta sitten, kun Herra siihen todella kehoittaa selvästi !

        Kyllä nuori uskovakin toimii jo ja kuten se Leeviläinen poikakin kaiken aikaa asioita oppii ja opettelee, mutta etulinjaan ei suomen armeijakaan poikasia lähetä, eivät he siellä kestäisi !

        vr 62

        Kyllä oikein puhut, kun vain vielä selvittäisit että Kristuksessa ei ole miestä eikä naista!


      • Älä sano:Olen nuori
        vr62 kirjoitti:

        Tästä kirjoituksen sanomasta pieni varoituksen sananen !

        Jumala ei lähetä Hengellisen sodankäynnin eturintamaan vauvoja ja lapsia, se nimittäin on silloin todellista sotaa henkivaltoja vastaan, eikä mitään leikkiä.

        Siis jos on nuori uskova, niin ei tule OMAN VIISAUDEN JA NUORUUDEN INNON kautta lähteä sotimaan, vaan vain jos Herra todella kehoittaa.

        Itselläni ei ole juurikaan kokemuksia, mutta kun olen läheltä kuullut, että mitä se voi todella olla, niin en suosittele lähtemään eturintamaan kevyesti ja oman päätöksen kautta, vaan todellinen varmuus on hyvä saada Herralta.

        Yksi esimerkki on raamatussa, kun on intoa mutta ei voimaa ja valtuutusta joko ollenkaan tai ihan vielä ei ole.

        13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
        14 Ja niiden joukossa, jotka näin tekivät, oli myös erään juutalaisen ylipapin, Skeuaan, seitsemän poikaa;
        15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"
        16 Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa, voitti heidät toisen toisensa perästä ja runteli heitä, niin että he alastomina ja haavoitettuina pakenivat siitä huoneesta.
        17 Ja tämän saivat tietää kaikki Efeson asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset; ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.

        Siis uskovan on ensin kasvettava Hengelliseen aikuisuuteen ja sitten Herra asettaa tehtävään ja pukee voimalla ja kaikella tehtävään tarvittavalla, ja sitten vasta on aika palvella Hengellisissä sen mukaan kun Herra tehtäviä antaa ja Pyhä Henki jakaa !

        Siis Leeviläinen poikakin oli pappi jo syntyissään, mutta vasta aikuisena eli 30v iässä hänet asetettiin palvelutehtäväänsä ja vasta sitten hän toimi pappina ja suoritti tehtäväänsä.

        Ei pidä siis lähteä ITSE touhottamaan, omassa innossaan ja ennen aikojaan, vaan vasta sitten, kun Herra siihen todella kehoittaa selvästi !

        Kyllä nuori uskovakin toimii jo ja kuten se Leeviläinen poikakin kaiken aikaa asioita oppii ja opettelee, mutta etulinjaan ei suomen armeijakaan poikasia lähetä, eivät he siellä kestäisi !

        Etulinjaan vaan, nuori uskova!

        Jer 1:4 Minulle tuli tämä Herran sana:
        Jer 1:5 "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi".
        Jer 1:6 Mutta minä sanoin: "Voi Herra, Herra! Katso, en minä kykene puhumaan, sillä minä olen nuori."
        Jer 1:7 Niin Herra sanoi minulle: "ÄLÄ SANO: 'Minä olen nuori', VAAN MENE, kunne ikinä minä sinut lähetän, ja puhu kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.
        Jer 1:8 Älä pelkää heitä, sillä minä olen sinun kanssasi ja pelastan sinut, sanoo Herra."
        Jer 1:9 Ja Herra ojensi kätensä ja kosketti minun suutani. Ja Herra sanoi minulle: "Katso, minä panen sanani sinun suuhusi.


      • Älä sano:Olen nuori kirjoitti:

        Etulinjaan vaan, nuori uskova!

        Jer 1:4 Minulle tuli tämä Herran sana:
        Jer 1:5 "Jo ennenkuin minä valmistin sinut äidin kohdussa, minä sinut tunsin, ja ennenkuin sinä äidistä synnyit, minä sinut pyhitin; minä asetin sinut kansojen profeetaksi".
        Jer 1:6 Mutta minä sanoin: "Voi Herra, Herra! Katso, en minä kykene puhumaan, sillä minä olen nuori."
        Jer 1:7 Niin Herra sanoi minulle: "ÄLÄ SANO: 'Minä olen nuori', VAAN MENE, kunne ikinä minä sinut lähetän, ja puhu kaikki, mitä minä käsken sinun puhua.
        Jer 1:8 Älä pelkää heitä, sillä minä olen sinun kanssasi ja pelastan sinut, sanoo Herra."
        Jer 1:9 Ja Herra ojensi kätensä ja kosketti minun suutani. Ja Herra sanoi minulle: "Katso, minä panen sanani sinun suuhusi.

        Et näemmä lukenut kunnolla ?

        Mitä tuossakin sanotaan selvästi ?

        Jumala varustaa ja lähettää, kun sen aika on !

        Eli kuten sanoin, tulee odottaa sitä, että Jumala on ensin valmistanut ja kutsuu ja asettaa tehtävään, eikä lähteä ITSE hötkyilemään !

        Ja kun Herra on uskovan valmistanut, niin siinä kohtaa uskova kokee siis itse olevansa vihdoin kelpaamaton ITSESSÄÄN tehtävään, ihan kuten Mooses ja moni muu uskon sankari joita Herra kutsui tehtävään.

        Eli nuorena uskovana on paljon intoa mutta taidollisuus puuttuu, mutta sitten kun on Herralta se taidollisuus on saatu, niin uskova näkee OMAN kyvyttömyytensä.

        Minä en muuten puhu luonnollisesta iästä mitään, vaan Hengellisestä iästä !

        Siis on vanhoja ja pitkään uskossa olleita uskovia, jotka ovat kehittymättömiä, ja sitten on jo kasvaneita nuoria uskovia, eli luonnollinen ikä tai uskossa olo aika, ei vielä kerro yhtään mitään Hengellisestä kypsyydestä !


      • Lukija123 kirjoitti:

        vr 62

        Kyllä oikein puhut, kun vain vielä selvittäisit että Kristuksessa ei ole miestä eikä naista!

        Mielenkiintoinen ajatus, jatketaan sitä ajatusta himeman pidemmälle, jos sopii ?

        Viittaat Sanakohtiin:

        Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Kol. 3:11 Ja tässä ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus.

        Jos nyt mietitään ja tutkitaan tuota sanomaasi/väittämääsi hieman pidemmälle, niin kerrotko, että ovatko siis kaikki Apostoleja ?

        Ovatko kaikki Seurakunnan vanhimpia ?

        Entä profeettoja ?

        Tätä voisi jatkaa vaikka kuinka, eikö totta ?

        Siis Jumalalla on järjestys jonka Sana viitoittaa ja Sana sanoo ja kirjoittaa hyvin selvästi naisen asemasta suhteessa mieheensä ja muutenkin Seurakunnassa.

        Henki myös jakaa tahtonsa mukaan ja Jumala asettaa kunkin siihen asemaan ja tehtävään johon tämä kuuluu, mutta se siis tapahtuu Herran oman Sanan puitteissa ja raameissa, eli seurakunnan palvelijat ovat Sanan mukaan miehiä, se sanotaan hyvin hyvin selvästi !

        1. Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,

        1. Tim. 3:12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva.

        Siis perustelusi ontuu nähdäkseni hyvin pahasti, ja sen sanon vielä, että vaikka minä olen mies, ja vaikka minulla olisi joitakin lahjojakin vaikkapa profetoimisen armolahja, niin se edes ei tee minusta profeettaa Seurakuntaan, tai mitään vanhinta, vaan Jumala yksin asettaa ja varustaa tehtäviin.

        Mutta nykyään näin ei ole, vaan ihminen itse nostaa itsensä pyrkyrinä asemaan, ja toiset myös nostavat "kuninkaita" keskeltään, vaikka se ei olekaan Jumalan tahto.

        Minä siis miehenä alistun Jumalan tahdon alle, enkä pyri tai tunge itseäni mihinkään, vaan pikemkin päinvastoin, kun ymmärrän TODELLA sen vatuun joka vanhimmilla on, niin en itse edes haluaisi palvelutehtäviin, vaan olisin itse paljon mielummin vain tavallinen rivimies Seurakunnassa.

        Mutta moni siis pyrkii ja tunkee väkisin virkoihin ja tehtäviiin, ja heillä on uskallusta olla hoitamatta tehtäväänsä, ja monella ei ole mitään tajua sen tehtävän todellisista vaatimuksista Herran edessä !

        No, nyt taas rönsyilen, mutta siunausta sinulle, mieti nyt itsekin noita Sanan kohtia laajemmin muun Sanan ilmoituksen valossa, sitä vain pyydän !


    • Yksinkertaisimmillaan henkien erottamisen armolahja toimii kun tiedät mikä on Raamatun mukaista. Siitä osaat erottaa sen, mikä on maailman hengestä ja mikä Kristuksen.

      Sitojat, sodankävijät ja yli-yli-hengellistävät ihmiset haluavat "nähdä henkimaailmaan" ja ihmisen sieluun. Totuuden Henki toimii niissä, jotka Hän on uudestisynnyttänyt. Jos jokin saa aikaan levottomuutta sinussa tutki Raamattua ja rukoile, onko asia Jumalasta. Jos ei, osaat hylätä sen.

      Snl. 15: 22. Hankkeet sortuvat, missä neuvonpito puuttuu; mutta ne toteutuvat, missä on runsaasti neuvonantajia.

      Varttuneilta kristityiltä, joista on hyvä todistus, kannattaa myös kysyä neuvoa. En tiedä, onko Suomi24-foorumi näin vakavaan asiaan ihan paras kanava..

      • Raamattua

        Kirje efesolaisille 6
        Ef. 6:12-20: "Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        Sen tähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

        Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

        Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

        Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvon kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta, ja minunkin puoestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta..."


      • Rea Aalto
        Raamattua kirjoitti:

        Kirje efesolaisille 6
        Ef. 6:12-20: "Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        Sen tähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

        Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

        Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

        Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvon kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta, ja minunkin puoestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta..."

        Raamattua
        13.12.2013 11:15
        1
        Sulje
        Kirje efesolaisille 6
        Ef. 6:12-20: "Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        #################################

        Juuri tuosta on kysymys, eikä meidän pitäisi taistella toisiamme vastaan ja pitää toisiamme vihollisina vai kuinka?
        Jos joku ei kaikkea ymmärrä, ja toinen ymmärtää enemmän, ei se kuitenkaan tee kummastakaan jollakin tavalla "parempaa" tai "viisaampaa" vaan kaikki me jotka tunnustaudumme Jeesuksen Kristuksen opetuslapsiksi eli lampaiksi olemme vain MATKALLA !


      • Raamattua kirjoitti:

        Kirje efesolaisille 6
        Ef. 6:12-20: "Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

        Sen tähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

        Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

        Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

        Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvon kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta, ja minunkin puoestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta..."

        Näin juuri. Näin juuri.

        Tästäkin olen nähnyt sellaisen irvikuvan, missä yksi henkilö kokoustilanteessa sivummalla heilui ja huitoi psykoottisen näköisenä. Joku sitten tiesi kertoa, että hän siellä sotii henkivaltoja vastaan kun niitä on näissä kokouksissa…

        Allegoriaa, allegoriaa, allegoriaa..


    • Anonyymi

      Minä en tiedä onko minulla sellainen, mutta itse tunnen jos joku paha vaikka kiusaa minua jos esim olen yksin kotona niin se tunne mikä siitä tulee on hankala selittää, yritän jotenki selittää elikkä sellainen tunne kun joku olisi läsnä ja vainoaisi ja, yrittäisi saada, ajatukseen jotakin ikävää ja, pelottavaa sitten tsekkaan aina ympärille että mikään ei ole lähettyvillä, tuo tunne tulee yleensä sen jälkeen kun olen pahoja, asioita tehnyt esim kiusannut toista se tulee viiveellä yleensä iltaa kohden ja siinä puolen yön aikaan se on voimakkaimmillaan ja laskee aamu yöstä jos olen hereillä, päivän valon aikaan ei ole mitään tuntemuksia vaan kaikki alkaa auringon laskettua mutta ei joka yö se riippuu aina mitä olen päivällä tehnyt hyvää vai huonoa. Jos joku osaa vastata tähän niin kiitän, minä siis uskon yeshuaan ja Jumalaan mutta kovin uskonnollinen en ole ollut mutta välillä tulee sellaisia päiviä että ahkerasti harjoitan uskoa mutta se ilo yleensä kestää muutamia päiviä kunnes jälleen vähentyy hengellinen elämä mutta, sanon että itse uskon yeshuaan ja rakkautta on häntä kohtaan mutta tekoja ei olen sen tähden hirveästi ollut, mutta rakkautta minun pitäisi häntä kohtaan kasvattaa, en siis edes ole koko Raamattua lukenut mutta hieman sitä on tullu luettua mutta vähän, yleensä minulla on ollut että en hirveänä usko mihkään ellen näe jotai ihmettä itse mutta tunnen että yeshuaa on herrani joka kuoli ristillä ja, sovitti syntynyt. Kiitos Herra siitä amen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe