Helvetin piina on oikeasti ikuinen

Tämä on totuus

Tämä on fakta jonka jokainen Raamatun tunteva joutuu myöntämään. Jumalattomien rangaistus on todella ikuinen. Se rangaistus on ikuinen ero Jumalasta paikassa jossa on ikuisesti itku ja hammasten kiristys. Jumalattomien rangaistus on kuolema, mutta kuolema tarkoittaa eroa Jumalasta, ei olemassaolon loppumista.

Raamattu kertoo että ihminen joka on erossa Jumalasta on kuollut.

Luuk.15:24 "Minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa, mutta nyt hän on löytynyt.' Niin alkoi iloinen juhla."

Synnin palkka on ero Jumalasta.

Room.6:23 "Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

Kun ihminen kuolee sielu menee välittömästi joko taivaaseen Jumalan luo tai tuonelaan eli helvettiin kärsimään.

Luuk.16:22-31 "Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Sielut taivaassa ja helvetissä eli tuonelassa ovat tietoisessa tilassa. Jeesuksen kerrotaan kuolemansa jälkeen saarnanneen helvetissä vankina olleille sieluille ennen kuin Jeesus nousi taivaaseen Isänsä luo.

1Piet.3:19 "jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille"

1Piet.4:6 "Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi"

Aikanaan kun ylösnousemus koittaa jokainen saa uuden iankaikkisuusruumiin jolla sielut menevät omasta väliakaisesta taivas- tai helvettikohtalostaan ikuiseen kohtaloonsa. Kristittyjen kohtalo on päästä uuteen Jerusalemiin, jonka kadut ovat kultaa, ja joka laskeutuu taivaasta maan päälle. Jumalattomien kohtalo on mennä ikuiseen kärsimykseen tuliseen järveen.

1Kor.15:52 "yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet herätetään katoamattomina ja me muut muutumme."

Dan.12:2 "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."

Jumalattomien kohtalo on ikuinen piina, tuska joka ei koskaan pääty.

(jatkuu)

85

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä on totuus

      Matt.25:46 "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

      Ilm.14:11 "Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä"

      Matt.22:13 "Siellä itketään ja kiristellään hampaita."

      Juud.1:13 "joille ikuisiksi ajoiksi on varattuna synkin pimeys."

      Ilm.20:14 "Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi."

      Toinen kuolema tarkoittaa lopullista eroa Jumalasta.

      Raamatun mukaan helvetin piina on ikuinen.

      Annihilationismin kannattajat argumentoivat näkemystään usein sillä että Raamattu kertoo että vain uskovat saavat iankaikkisen elämän. Totuus on silti se että iankaikkinen elämä tarkoittaa iankaikkista yhdessäoloa Jumalan kanssa. Kuolema on vastaavasti ero Jumalasta, ei siis olemassaolon loppuminen niin kuin annihilationismin kannattajat ajattelevat.

      Melko yleistä annihilationismia puolustettaessa on myös se että vedotaan niihin Raamatun jakeisiin joissa puhutaan jumalattomien tuhosta. Totuus on kuitenkin että Raamattu kertoo, että maailman lopussa maa tullaan puhdistamaan tulella aivan samalla tavalla kuin Jumala aikanaan puhdisti maan synnintekijöistä vedenpaisumuksella. Silloin tuleen kuolevien sielut eivät katoa niin kuin eivät kadonneet vedenpaisumukseenkaan kuolleiden sielut. He kaikki tulevat joutumaan tuomiolle. Kaikkein parhaiten tämä selviää Matteuksen Evankeliumista luvusta 22 josta selviää että jumalattomat ja heidän rakennuksensa tuhotaan ja vasta sen jälkeen heidät laitetaan paikkaan jossa on itku ja hammasten kiristys. (Löytyy Matt.22:1-13)

      Jotkut annihilationistit väittävät että helvetin kärsimykselle määrätään aika ihmisen elämässään tekemien syntien perusteella, koska Raamattu kertoo monissa jakeissa että jumalattomat tuomitaan tekojensa mukaan. Kuitenkin totuus on että tekojen mukaan tuomitseminen tarkoittaa sitä että jumalattomille määrätään erilainen kärsimysrangaistus heidän tekemiensä syntien mukaan, ja sitä kärsimysrangaistusta he joutuvat kärsimään ikuisesti.

      Kaikkein parhaimman kokonaiskuvan helvetin kauhuista ja sen ikuisuudesta antaa apokryfikirjoihin kuuluva Pietarin ilmestys, jota voi lukea seuraavasta linkistä:

      http://www.apokryfikirjat.com/pietari.htm

      • pyh!

        Se, joka tuntee Raamattunsa, tietää sun kirjoittavan pelkkää potaskaa.


      • Uusia innovaatioita

        Tuli on iankaikkinen, ihminen , sammumattomassa tulessa ei.

        Jos tulen vois ihminen ajoissa sammutettua, ei hätiä mitiä!

        Tuli on iankaikkinen , koska se oli joe ennenkuin maailmamme luotiin!

        Tulessa ei ole kahviloita, eikä ravintoloita, eikä siellä pidetä seuraa. Mutta aloittaja on keksinyt heille varmaan tekemistä.

        Mistä he vettä saavat, kun Lasaruksen sormessa oleva tilkka ei miljardien janoa sammuta.

        Ovatko taivas ja helvetti 30- 50 m:n päässä toisistaan, että puhe luistaa? Jos he ovat pelastettuja ( Abraham) niin lähellä, miten ne pysyvät omalla puolellaan? t. B


      • Palvelija 2

        Näin ON näreet. Helvetin piina on tietenkin ikuinen.


      • Tämä on totuus
        Uusia innovaatioita kirjoitti:

        Tuli on iankaikkinen, ihminen , sammumattomassa tulessa ei.

        Jos tulen vois ihminen ajoissa sammutettua, ei hätiä mitiä!

        Tuli on iankaikkinen , koska se oli joe ennenkuin maailmamme luotiin!

        Tulessa ei ole kahviloita, eikä ravintoloita, eikä siellä pidetä seuraa. Mutta aloittaja on keksinyt heille varmaan tekemistä.

        Mistä he vettä saavat, kun Lasaruksen sormessa oleva tilkka ei miljardien janoa sammuta.

        Ovatko taivas ja helvetti 30- 50 m:n päässä toisistaan, että puhe luistaa? Jos he ovat pelastettuja ( Abraham) niin lähellä, miten ne pysyvät omalla puolellaan? t. B

        Kuolleiden sielut eivät nuku tiedottamana. Tuo on epäraamatullinen uskomus johon adventismissa uskotaan.

        1Piet.3:19 "jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille"

        1Piet.4:6 "Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi"

        Ilm.6:9-10 "Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"

        Vaikka kertomus Lasaruksesta ja rikkaasta miehestä on vertaus niin se on vertaus joka kertoo hyvin selvästi siitä että jumalaton joutuu kuoltuaan kärsimyksiin ja vanhurskar autuuteen. Ja noissa kohtaloissa ollaan ylösnousukseen asti ja sieltä mennään sitten ikuisuuskohtaloon, joko ikuiseen autuuteen tai ikuiseen kärsimykseen.


      • pääsköön asia korjat

        Raamatun mukaan, ihmiset helvetissä palavat poroksi, tuhkaksi Malakia 4: 1, 3

        Ja ristiriidaton Raamattu opettaa, " ja tuli syö heidät kuin kuivat oljet KOKONANSA

        Naahum 1: 10

        "Tämä on totuus" myös kertoo että Jumalan sana on totuus!

        Hän myös opettaa että sama fraasi on Jes 34: 10, kertoo Edomista: " Ei sammu se yöllä, eikä päivällä, iäti nousee siitä savu.

        Ja ne uskovat, jotka käyvät Edomin alueilla, ihmettelevät, mitä pask...aloittaja puhuu, mutta eivät voi mennä porukalla selkäsaunaa antamaan kun nimimerkki on " Tämä on totuus"!

        Pask.n jauhaja pääsee siis kuin koira veräjästä t. b


      • selvä juttuhan tää o
        Tämä on totuus kirjoitti:

        Kuolleiden sielut eivät nuku tiedottamana. Tuo on epäraamatullinen uskomus johon adventismissa uskotaan.

        1Piet.3:19 "jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille"

        1Piet.4:6 "Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi"

        Ilm.6:9-10 "Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"

        Vaikka kertomus Lasaruksesta ja rikkaasta miehestä on vertaus niin se on vertaus joka kertoo hyvin selvästi siitä että jumalaton joutuu kuoltuaan kärsimyksiin ja vanhurskar autuuteen. Ja noissa kohtaloissa ollaan ylösnousukseen asti ja sieltä mennään sitten ikuisuuskohtaloon, joko ikuiseen autuuteen tai ikuiseen kärsimykseen.

        Juu, ja ne madotkin siellä hel-vetisssä ovat kuolemattomia .. niin ja tulen kestäviä.


      • Tämä on totuus
        pääsköön asia korjat kirjoitti:

        Raamatun mukaan, ihmiset helvetissä palavat poroksi, tuhkaksi Malakia 4: 1, 3

        Ja ristiriidaton Raamattu opettaa, " ja tuli syö heidät kuin kuivat oljet KOKONANSA

        Naahum 1: 10

        "Tämä on totuus" myös kertoo että Jumalan sana on totuus!

        Hän myös opettaa että sama fraasi on Jes 34: 10, kertoo Edomista: " Ei sammu se yöllä, eikä päivällä, iäti nousee siitä savu.

        Ja ne uskovat, jotka käyvät Edomin alueilla, ihmettelevät, mitä pask...aloittaja puhuu, mutta eivät voi mennä porukalla selkäsaunaa antamaan kun nimimerkki on " Tämä on totuus"!

        Pask.n jauhaja pääsee siis kuin koira veräjästä t. b

        Malakia ja Naahum kertovat maan fyysisestä tuhosta tulella. Vrt. vedenpaisumus. Jos ymmärtäisit Raamattua niin ymmärtäisit että tuo maan fyysinen tuhoaminen ei ole hel-vetin rangaistus. Vasta sitten kun syntiset ja heidän rakennuksensa on tuhottu tulella heitä tullaan rankaisemaan ikuisesti.


      • Tämä on totuus
        pääsköön asia korjat kirjoitti:

        Raamatun mukaan, ihmiset helvetissä palavat poroksi, tuhkaksi Malakia 4: 1, 3

        Ja ristiriidaton Raamattu opettaa, " ja tuli syö heidät kuin kuivat oljet KOKONANSA

        Naahum 1: 10

        "Tämä on totuus" myös kertoo että Jumalan sana on totuus!

        Hän myös opettaa että sama fraasi on Jes 34: 10, kertoo Edomista: " Ei sammu se yöllä, eikä päivällä, iäti nousee siitä savu.

        Ja ne uskovat, jotka käyvät Edomin alueilla, ihmettelevät, mitä pask...aloittaja puhuu, mutta eivät voi mennä porukalla selkäsaunaa antamaan kun nimimerkki on " Tämä on totuus"!

        Pask.n jauhaja pääsee siis kuin koira veräjästä t. b

        Ilm.14:10-11 "niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin."

        Ei rangaistus Jeesuksen edessä kestä ikuisesti mutta sen jälkeen rangaistukset eri syntien mukaisesti kestävät kyllä ikuisesti.


      • Aloituksesta:
        "Annihilationismin kannattajat argumentoivat näkemystään usein sillä että Raamattu kertoo että vain uskovat saavat iankaikkisen elämän. Totuus on silti se että iankaikkinen elämä tarkoittaa iankaikkista yhdessäoloa Jumalan kanssa. Kuolema on vastaavasti ero Jumalasta, ei siis olemassaolon loppuminen niin kuin annihilationismin kannattajat ajattelevat."

        Annihilationismin ajatus perustuu siihen väärään ajatukseen että ihmisellä olisi jokin kuolematon osa itsessään ja että se kuitenkin jotenkin haihtuisi olemattomiin. Tällainen ajatus on harhaan johtava koska ihmisessä itsessään ei ole mitään kuolematonta osaa.

        Siksi ei ketään (esim. adventisteja) voida katsoa "annihilationismin kannattajaksi" koska he eivät usko ajatukseen ihmisen omasta kuolemattomuudesta erossa Jumalasta.

        He uskovat että iankaikkisen elämän voi saada vain ja ainoastaan jos elää siten että elämä voi säilyä ja Raamattu kertoo että se voi tulla mahdolliseksi ainoastaan Jumalan valtakunnassa, ei muualla.

        Tätä on ikuiseen hal'vetin piinaan uskovan ehkä vaikea ottaa itselleen koska heillä on usko että heissä on iankaikkinen elämä myös erossa Jumalasta .. usko joka on välttämätön kaikille ikuiseen hel'vetin piinaan uskojille - koska koko ikuisen piinan-oppi perustuu siihen - sanpoihin "E,i ette te kuole"..

        alex


      • leeviläinen

        Oikeastaan aivan turhaa on saarnata adventisteille mitään Raamatun Kirjoituksista, joissa käsitellään Tuonelaa ja Helevettiä ja Kadotusta, sillä adventistit uskovat AINOASTAAN adventistisaarnaajien saarnoihin asiassa. Yleensäkään adventistit eivät muuta käsityksiään ja hyväksy kenenkään adventismin ulkopuolella olevan saarnaajan antamia todisteita tosiasioiksi, vaikka ne luettaisiin suoraan Raamatun Kirjoituksista.

        Olen tullut tähän päätelmään, että ellei aloitus palstalla käsittele sapattia ja aiheen aloittaja rupattele sapatista myötämielisesti, ei muusta kannata aloitusta laatia.


      • leeviläinen kirjoitti:

        Oikeastaan aivan turhaa on saarnata adventisteille mitään Raamatun Kirjoituksista, joissa käsitellään Tuonelaa ja Helevettiä ja Kadotusta, sillä adventistit uskovat AINOASTAAN adventistisaarnaajien saarnoihin asiassa. Yleensäkään adventistit eivät muuta käsityksiään ja hyväksy kenenkään adventismin ulkopuolella olevan saarnaajan antamia todisteita tosiasioiksi, vaikka ne luettaisiin suoraan Raamatun Kirjoituksista.

        Olen tullut tähän päätelmään, että ellei aloitus palstalla käsittele sapattia ja aiheen aloittaja rupattele sapatista myötämielisesti, ei muusta kannata aloitusta laatia.

        Niiden todisteiden, argumenttien, perusteluiden, jne pitäisi olla riittävän vakuuttavia. Tähän mennessä kumpikaan osapuoli ei ole ainakaan minua onnistunut vakuuttamaan.


      • koittakaa vedellä
        pääsköön asia korjat kirjoitti:

        Raamatun mukaan, ihmiset helvetissä palavat poroksi, tuhkaksi Malakia 4: 1, 3

        Ja ristiriidaton Raamattu opettaa, " ja tuli syö heidät kuin kuivat oljet KOKONANSA

        Naahum 1: 10

        "Tämä on totuus" myös kertoo että Jumalan sana on totuus!

        Hän myös opettaa että sama fraasi on Jes 34: 10, kertoo Edomista: " Ei sammu se yöllä, eikä päivällä, iäti nousee siitä savu.

        Ja ne uskovat, jotka käyvät Edomin alueilla, ihmettelevät, mitä pask...aloittaja puhuu, mutta eivät voi mennä porukalla selkäsaunaa antamaan kun nimimerkki on " Tämä on totuus"!

        Pask.n jauhaja pääsee siis kuin koira veräjästä t. b

        On pirullinen tuo Kadotuksen tuli, kun ei ota millään sammuakseen.
        Kannattaisi kuitenkin ihmisen yrittää:
        -Voisiko ottaa hapettimen pois?
        -Jäähdyttää nestetypellä?
        -Tukahduttaa palopeitteellä?
        -Ei lisätä enää puita Helvetin tuleen?
        Aikoinaan kuuluisa öljylähdepalojen sammuttaja Red Adair käytti trotyylia "puhaltaessaan" lieskan sammuksiin. Samaa metodia käytettiin Irakin ensimmäisen sodan jälkeen S. Husseinin sytyttämiin öljylähteisiin.
        Kait lämpöydinasetta voisi ajatella käyteltävän Helvetissä yhtä lailla. Ei se tilannetta millään tavalla enää pahemmaksi saa, kun kerran ikuisesti käryää tuli Helvetissä.
        Ei saa jäädä Helvetin tuleen makaamaan, täytyy olla sen verran VPK-henkeä!


      • Pois vaan
        leeviläinen kirjoitti:

        Oikeastaan aivan turhaa on saarnata adventisteille mitään Raamatun Kirjoituksista, joissa käsitellään Tuonelaa ja Helevettiä ja Kadotusta, sillä adventistit uskovat AINOASTAAN adventistisaarnaajien saarnoihin asiassa. Yleensäkään adventistit eivät muuta käsityksiään ja hyväksy kenenkään adventismin ulkopuolella olevan saarnaajan antamia todisteita tosiasioiksi, vaikka ne luettaisiin suoraan Raamatun Kirjoituksista.

        Olen tullut tähän päätelmään, että ellei aloitus palstalla käsittele sapattia ja aiheen aloittaja rupattele sapatista myötämielisesti, ei muusta kannata aloitusta laatia.

        Meitä ei teidän valheenne kiinnosta. Teidän raamatuntulkintanne on pelkkää eksytystä. Hävetkää!


    • Haukotus ja ZZZ

      Ja taasko olet massapostittamassa näitä sairaita luulojasi - etkö ymmärrä että tämä on palsta jossa ei noihin höpinöihisi kukaan usko. Mene vaikka lestadiolaisten palstalle, siellä varmaan joku voisi olla samaa mieltä kanssasi, voitte sitten kiihottaa toisianne aina ekstaasiin asti..

    • ikuinen kärsimys

      Meidän on hyvä muistaa, että vaikka kadotetut ovatkin ikuisessa kärsimyksessään ei se merkitse sitä, että he olisivat Jumalan tai pelastettujen mielissä.
      Jumala on pyyhkinyt kaikki pahat ajatukset pois heidän mielistä, jotka ovat kerran taivaassa.
      Ei siis taivaassa muistella omia maan päällisiä ystäviä tai edes puolisoakaan, jotka kenties ovat saaneet osakseen ikuisen kärsimyksen ja vaivan paikan.
      Kaikki entinen on siis mennyt, eivätkä ne enää ajatukseesi astu.
      Taivaassa olemme kuin enkelit konsaan, ilman sukupuolta ja uudistetuin mielin.
      Ei ole enää miestä eikä naista taivaassa.

      • On meitä moneks

        Juu jumalasi lyö nuijalla päähän jokaista niin että ei mitään muistikuvia jää jäljelle - samaan aikaan kun hän kiduttaa lasten lapsiasi tulessa ..

        Etkö sinä pässinpää edes tajua kuinka typeriä kirjoittelet ?
        Olet hyvä esimerkki niistä hurahtaneista joita löytyy yhä vielä näissä kiihkolahkoissa.


      • ikuinen autuus
        On meitä moneks kirjoitti:

        Juu jumalasi lyö nuijalla päähän jokaista niin että ei mitään muistikuvia jää jäljelle - samaan aikaan kun hän kiduttaa lasten lapsiasi tulessa ..

        Etkö sinä pässinpää edes tajua kuinka typeriä kirjoittelet ?
        Olet hyvä esimerkki niistä hurahtaneista joita löytyy yhä vielä näissä kiihkolahkoissa.

        En käsittääkseni kirjoittanut mistään nuijasta, vaikka sinun kohdallasi "On meitä moneksi" kenties voisinkin niin tehdä?

        Ei Jumala tarvitse nuijia, pyyhkiessään kaiken menneen pois ihmisten mielistä.
        Toisaalta sinunkin vanhat aivosi ovat todennäköisesti madot jo aika päiviä syöneet, ennen kuin taivaaseen niiden kanssa pääsisit, joten turhaa vouhkaat.

        Mitään maallista ei taivaaseen tule pääsemään, eivätkä siis maalliset muistotkaan sinun pääkoppaasi siellä häiritse. Tosin millainen pääkoppa pelastetuilla taivaassa on, sitä emme tiedä?
        Ruumista meillä ei siellä taivaassa ole, koska pelastetut ovat kuin enkelit taivaassa, eli henkiolentoja. Ei ole siis kipua, ei kyyneleitä, eikä muutakaan, mikä meitä täällä alhaalla on vaivannut.
        Sen tiedämme myös, että kaikki entinen on mennyt.


      • On meitä moneks
        ikuinen autuus kirjoitti:

        En käsittääkseni kirjoittanut mistään nuijasta, vaikka sinun kohdallasi "On meitä moneksi" kenties voisinkin niin tehdä?

        Ei Jumala tarvitse nuijia, pyyhkiessään kaiken menneen pois ihmisten mielistä.
        Toisaalta sinunkin vanhat aivosi ovat todennäköisesti madot jo aika päiviä syöneet, ennen kuin taivaaseen niiden kanssa pääsisit, joten turhaa vouhkaat.

        Mitään maallista ei taivaaseen tule pääsemään, eivätkä siis maalliset muistotkaan sinun pääkoppaasi siellä häiritse. Tosin millainen pääkoppa pelastetuilla taivaassa on, sitä emme tiedä?
        Ruumista meillä ei siellä taivaassa ole, koska pelastetut ovat kuin enkelit taivaassa, eli henkiolentoja. Ei ole siis kipua, ei kyyneleitä, eikä muutakaan, mikä meitä täällä alhaalla on vaivannut.
        Sen tiedämme myös, että kaikki entinen on mennyt.

        Olet tosi hyvä esimerkki niistä joiden elämässä on todellisuus ja taru jotenkin sekaisin - ikäänkuin samassa sopassa ..
        Mitä väliä siillä on jos jumalasi käyttää vaikka nuijaa - se ei ole vastaukseni tarkoitus - vaan että jumalasi pyyhkii sinun tajuntasi asioista ja muistisi pois "samaan aikaan kun kiduttaa lasten lapsiasi tulessa" .. sinun tietämättäsi - siis sinulle ei ole täkeää että lastenlapsesi kituvat ikuisesti tulessa .. vaan että sinä et tiedä siitä mitään.

        Voiko enää sairaampaa uskontoa olla?
        Tuskin.. Koko uskon kyhäelmäsi on täysin sairas - koska sen mukaan ei olekaan pääasia että lasten lapsesi joutuu kitumaan ikuisesti tulessa .. vaan se ettet siitä tiedä ... ja ajattelet että .. että sellainen on jumalasi.

        Se mikä tässä eniten hämmästyttää on tuo teidän täydellinen sokeutenne ja omaan napaanne tuijottamisenne. Se on ihan .. ush .. minä voin melkein pahoin kun edes ajattelen sitä .. kuinka joku voi mennä noin metsään ajatusmaailmassaan ? Sen täytyy olla sairaus ..


      • Ahaaa
        ikuinen autuus kirjoitti:

        En käsittääkseni kirjoittanut mistään nuijasta, vaikka sinun kohdallasi "On meitä moneksi" kenties voisinkin niin tehdä?

        Ei Jumala tarvitse nuijia, pyyhkiessään kaiken menneen pois ihmisten mielistä.
        Toisaalta sinunkin vanhat aivosi ovat todennäköisesti madot jo aika päiviä syöneet, ennen kuin taivaaseen niiden kanssa pääsisit, joten turhaa vouhkaat.

        Mitään maallista ei taivaaseen tule pääsemään, eivätkä siis maalliset muistotkaan sinun pääkoppaasi siellä häiritse. Tosin millainen pääkoppa pelastetuilla taivaassa on, sitä emme tiedä?
        Ruumista meillä ei siellä taivaassa ole, koska pelastetut ovat kuin enkelit taivaassa, eli henkiolentoja. Ei ole siis kipua, ei kyyneleitä, eikä muutakaan, mikä meitä täällä alhaalla on vaivannut.
        Sen tiedämme myös, että kaikki entinen on mennyt.

        mutta entäs ne lapsenlapset?


      • Minä ITTE
        Ahaaa kirjoitti:

        mutta entäs ne lapsenlapset?

        paskat noista - kunhan ite voin hyvin - olisivat katsoneet eteensä (tai omaan napaansa) niinkuin Minä tein. Ja en mä en muista mistää mittää .


      • Ahaaa
        Minä ITTE kirjoitti:

        paskat noista - kunhan ite voin hyvin - olisivat katsoneet eteensä (tai omaan napaansa) niinkuin Minä tein. Ja en mä en muista mistää mittää .

        Tais ollakin kovat juhlat eilen kun muistikin meni? Onks sulla krapula?


      • Minä ITTE

      • Asia selvä
        Minä ITTE kirjoitti:

        Älä hyvä ystävä khysele niin paljon .. kato ite .. sssh

        http://www.youtube.com/watch?v=NO3121xuToY

        Selvä juttu, tämän jälkeen ei kellään pitäis olla mitään epäselvyyttä asiasta..


      • joka kuukausi
        ikuinen autuus kirjoitti:

        En käsittääkseni kirjoittanut mistään nuijasta, vaikka sinun kohdallasi "On meitä moneksi" kenties voisinkin niin tehdä?

        Ei Jumala tarvitse nuijia, pyyhkiessään kaiken menneen pois ihmisten mielistä.
        Toisaalta sinunkin vanhat aivosi ovat todennäköisesti madot jo aika päiviä syöneet, ennen kuin taivaaseen niiden kanssa pääsisit, joten turhaa vouhkaat.

        Mitään maallista ei taivaaseen tule pääsemään, eivätkä siis maalliset muistotkaan sinun pääkoppaasi siellä häiritse. Tosin millainen pääkoppa pelastetuilla taivaassa on, sitä emme tiedä?
        Ruumista meillä ei siellä taivaassa ole, koska pelastetut ovat kuin enkelit taivaassa, eli henkiolentoja. Ei ole siis kipua, ei kyyneleitä, eikä muutakaan, mikä meitä täällä alhaalla on vaivannut.
        Sen tiedämme myös, että kaikki entinen on mennyt.

        He syövät elämänpuusta, joka sijaitsee Jumalan paratiisissa.

        Kiva koetella henkien vatsoja .." Paljonkos söit"..heh


      • perintö

        Ei taivaassa mennä miehelle... mutta uudessa maassa taas menevät naiset miehelle - ja synnyttävät lapsia Raamattu Amen


      • Pieleen meni
        ikuinen autuus kirjoitti:

        En käsittääkseni kirjoittanut mistään nuijasta, vaikka sinun kohdallasi "On meitä moneksi" kenties voisinkin niin tehdä?

        Ei Jumala tarvitse nuijia, pyyhkiessään kaiken menneen pois ihmisten mielistä.
        Toisaalta sinunkin vanhat aivosi ovat todennäköisesti madot jo aika päiviä syöneet, ennen kuin taivaaseen niiden kanssa pääsisit, joten turhaa vouhkaat.

        Mitään maallista ei taivaaseen tule pääsemään, eivätkä siis maalliset muistotkaan sinun pääkoppaasi siellä häiritse. Tosin millainen pääkoppa pelastetuilla taivaassa on, sitä emme tiedä?
        Ruumista meillä ei siellä taivaassa ole, koska pelastetut ovat kuin enkelit taivaassa, eli henkiolentoja. Ei ole siis kipua, ei kyyneleitä, eikä muutakaan, mikä meitä täällä alhaalla on vaivannut.
        Sen tiedämme myös, että kaikki entinen on mennyt.

        Pieleen meni ja pahasti. Kun kerran kaikki entinen on mennyt, ei ole syntisiäkään missään kitumassa. Ja kyllä meillä on ruumis. Vai etkö ole lukenut ruumiin ylösnousemuksesta??? Eikä pelastettujen koti ole taivas, vaan uusi maa. Uskosi ei ole Raamatun opettamaa uskoa, vaan tyypillistä pakanuutta.


    • Ette voi ymmärtää

      Raamattu on täynnä vertauskuvia ja elämän puu on yksi sellainen.
      Vertauskuva ikuisen elämän ylläpitävästä Jumalasta ja Jeesuksesta elämän puuna.

      "Minä olen elämän puu" sanoi Jeesus itse.

      Teille on tosin turha puhua hengellisesti, koska ette voi ymmärtää hengellisiä asioita. Ne on tarkoitettu niiden ymmärrettäviksi, joissa asuu Jumalan Pyhä Henki.

      • ei oikein ymmärrä

        "Minä olen elämän puu" sanoi Jeesus itse.

        saisiko lähdeviitteen tälle lainaukselle?


    • Stop täällä

      Näin on, näille ikuiseen helvetin piinaan uskoville on vaikea puhua mitään järkevää - heille kun on ajatteleminen syntiä ja siksi kiellettyä.

    • asia on näin

      Ei ole mitään ikuista piinaa, on vain ikuinen vaivan aika niille, jotka sinne vaivaan haluavat mennä.
      "Heidän vaivansa savu on nouseva sieltä aina ja iankaikkisesti."
      Meidän on tyytyminen Jumalan tahtoon tässäkin.
      Ellemme tee niin, kapinoimme iankaikkista Jumalaa vastaan ja joudumme kantamaan seuraukset siitä ikuisesti.

    • Bill Wiese
      • Joo, Bill Wiesen taitaa olla tavallinen liikemies ja tienaa varmasti aika hyvin noilla jutuillaan. Suunnilleen kuin Benny Hinn .. vaikka Benny setä tienaa tietysti enemmän. Kerran näin videon jossa Benny Hinn kertoi että oli kuollutkin herännyt eloon hänen kokouksessaan.
        Vaikka perui sitten juttunsa kun siitä alettiin levittämään videota You Tubessa.

        Sellasia nämä liikemiehet ovat ..

        http://www.youtube.com/watch?v=76ohvqwsNkk

        alex


    • Adventistille kyytiä

      Job.18:13-14 "Hänen ruumiinsa jäseniä kalvaa, hänen jäseniänsä kalvaa kuoleman esikoinen. Hänet temmataan pois majastansa, turvastansa; hänet pannaan astumaan kauhujen kuninkaan tykö."

      Siinäkin jakeet jotka ovat sielujen nukkumisopille ja adventismille ylitsepääsemättömiä. Eiköhän adventistien olisi aika myöntää että heidän käsityksensä ovat epäraamatullista harhaoppia joihinka uskomalla joutuu itsekin sinne kauhujen kuninkaan tykö.

    • 1.Kor.15
      (18) Ja silloin nekin, jotka ovat nukkuneet pois Kristukseen uskoen, ovat joutuneet perikatoon.

      • @@@

        1.Kor.15:Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneet OLISIVAT kadotetut." Näin on Raamatussa.
        Paavalai puhuu, että näin olisi ELLEI Kristus olisi noussut kuolleista.

        1.Kor.15:20:" Nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista."
        1.Kor.15:2:n"Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksssa."

        Ei tule repäistä lausetta kokonaisuudesta irti, eikä kirjoittaa väärin sanoja(sanoilla olla ja olisi on vinha ero).
        Lukekaa koko 15.luku


      • @@@
        @@@ kirjoitti:

        1.Kor.15:Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneet OLISIVAT kadotetut." Näin on Raamatussa.
        Paavalai puhuu, että näin olisi ELLEI Kristus olisi noussut kuolleista.

        1.Kor.15:20:" Nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista."
        1.Kor.15:2:n"Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksssa."

        Ei tule repäistä lausetta kokonaisuudesta irti, eikä kirjoittaa väärin sanoja(sanoilla olla ja olisi on vinha ero).
        Lukekaa koko 15.luku

        Välähti mieleen, onko nimim. cristus victorilla käytössään 1992 käännös? Siinä on nimittäin todi törkeitä käännösvirheitä (tahallisia js ehkä tahattomiakin). Älkää käyttäkö sitä painosta vaan 33/38,joks ri ole täysin virheetön sekään käännöksiltään, mutta ei ole HARHAANJOHTAVA kuin 1992 käännös.
        Verratkaapa(KR33/38 vs. KR1992) esim. 5.Moos.32:8, niin ymmärrätte, mitä tarkoitan.


      • @@@ kirjoitti:

        Välähti mieleen, onko nimim. cristus victorilla käytössään 1992 käännös? Siinä on nimittäin todi törkeitä käännösvirheitä (tahallisia js ehkä tahattomiakin). Älkää käyttäkö sitä painosta vaan 33/38,joks ri ole täysin virheetön sekään käännöksiltään, mutta ei ole HARHAANJOHTAVA kuin 1992 käännös.
        Verratkaapa(KR33/38 vs. KR1992) esim. 5.Moos.32:8, niin ymmärrätte, mitä tarkoitan.

        Onko minulla käytössä UKR? Kyllä, se on yksi käyttämistäni käännöksistä VKR:n rinnalla.

        Olen kuullut paljon puhetta UKR:n käännösvirheistä, mutta osa niistä väitteistä perustuu ihan vain tietämättömyyteen ja on vailla pohjaa. Toki UKR:ssä on erilaisia virheitä, mutta käsittääkseni tilanne on aivan sama kaikkien käännösten kohdalla. En ole vielä nähnyt ainoatakaan sellaista käännöstä, jonka voisin sokeasti luottaa olevan uskollinen alkukielisille teksteille, enkä rehellisesti sanottuna odota sellaista ikinä näkevänikään ainakaan kristittyjen tekemänä.

        Minun mielestä VKR on aivan yhtä harhaanjohtava kuin UKR ja vielä enemmänkin ainakin niille, jotka eivät osaa yhtä epäileväisiä olla sitä kohtaan kuin ovat UKR:ää kohtaan.

        Olethan lukenut UKR:n tuon 5.Moos.32:8 tekstin alaviitteestä perustelut sille, miksi se on käännetty niin kuin se on? Siellä tuodaan esille vaihtoehdot tuolle käännökselle, jotta lukija ei jäisi epäselvyyteen kaikista niistä eri muunnelmista, joita tuosta tekstistä löytyy lähteenä käytetystä materiaalista.

        Tekstihän UKR:ssä menee näin:

        5.Moos.32:8 Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.

        Ja se tavallisin muoto kritiikistä on esimerkiksi tältä sivulta löytyvän kaltaista:

        http://www.kotipetripaavola.com/uusikaannos92.html

        Ja siellä selitetään ongelman olevan seuraavanlainen:

        ""1992 kääntäjät ovat tehneet tässä kohtaa Majesteetti rikoksen kääntämällä, että Jumala olisi määrännyt kullekin kansalle oman jumalan. Kun Raamatun opetus on, jotta muiden kansojen jumalat ovat epäjumalia ja on vain yksi Jumala; Israelin Jumala, jonka tahto esiintyy Raamatussa.""

        Olen samaa mieltä sen suhteen, että UKR:n teksti ei näytä kovinkaan uskollisesti tuossa seuraavan alkukielisiä tekstejä. Minä olen kuitenkin täysin eri mieltä tuon ylläolevan lainaamani tulkinnan suhteen. Minun mielestä se on suoraan sanottuna typerä ja perustuu siihen kristityille valitettavasti niin tyypilliseen harhaluuloon, että Raamattu käyttää sanaa "jumala" samalla tavalla kuin he itse.

        Se, että sana "jumala" käsitetään tarkoittavan nimenomaan vain ja ainoastaan aitoa ja oikeaa Jahveen verrattavaa jumalolentoa, on vain kristillisen kulttuurin jälkikäteen kehittämä ajattelutapa (tai perinnäisoppi, jos se niin halutaan sanoa), joka nimenomaan ei perustu Raamattuun. Raamatussa sanaa "jumala" käytetään paljon monipuolisemmin. Se, että kristityt eivät tätä yleisesti tunnusta, kertoo vain heidän raamatuntuntemuksensa heikosta tasosta ja se, että he lukevat tämän oman ennakkokäsityksensä Raamatun teksteihin, kertoo nähdäkseni siitä, että heitä ei aidosti kiinnosta selvittää se, mitä Raamatun kirjoittajat itse teksteillään oikeasti halusivat sanoa, vaan he vain haluavat nähdä niissä se, mitä heille on kirkon toimesta opetettu sieltä löytyvän.

        Nähdäkseni UKR:n kääntäjät ovat tajunneet asian paremmin kuin heidän kriitikkonsa. Nykyaikaiseksi arkisuomeksi vapaasti kääntäen nähdäkseni tuon UKR:n käännöksen ajatus on seuraavalainen:

        5.Moos.32:8 Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman hallitsijan.

        Olisiko tuokin käännös niin vastenmielinen? Mielestäni juuri tuota UKR:n käännös käytännössä tarkoittaisi, koska sanan "jumala" merkitys Raamatussa sallii myös hallitsijoista, maan mahtavista, Jumalan sanansaattajista, Jumalan äänitorvena toimivista enkeleistä, Jumalan kansan johtajista, jne "jumalina" puhumisen. Jos tuossa UKR:n käännöksessä jotain monijumalaisuutta on, niin se on mielestäni ihan vain näiden kriitikkojen itse tekstiin omasta päästään lukema juttu eikä itse tekstissä itsessään lukeva juttu.

        Vai uskooko Jeesus itse useampaan jumalaan, kun hän sanoo VKR mukaan seuraavaa?

        Joh.10
        (33) Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".  (34) Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?  (35) Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-  (36) niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?


      • @@@ kirjoitti:

        1.Kor.15:Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneet OLISIVAT kadotetut." Näin on Raamatussa.
        Paavalai puhuu, että näin olisi ELLEI Kristus olisi noussut kuolleista.

        1.Kor.15:20:" Nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista."
        1.Kor.15:2:n"Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksssa."

        Ei tule repäistä lausetta kokonaisuudesta irti, eikä kirjoittaa väärin sanoja(sanoilla olla ja olisi on vinha ero).
        Lukekaa koko 15.luku

        Sinä kyllä nyt taisit vain ymmärtää ihan väärin, miksi tuota jaetta lainasin.

        Se, että olisin irrottelemassa tuota asiayhteydestä, tai että halusin jotenkin painottaa tuota "ovat" sanaa, ovat ihan vain sinun omia oletuksiasi. Olisit sinäkin vain yrittänyt nähdä tuon lainaamani tekstin osana tämän ketjun kokonaisuutta.

        Aihehan tässä on nimenomaan väite siitä, että olisi olemassa helvetti ja että piina olisi siellä ikuinen. Yleensä tuollaiseen opetukseen kuuluu se ajatus, että sinne tai taivaaseen mennään joko suoraan kuoleman jälkeen tai sitten sen viimeisen tuomion jälkeen. Joka tapauksessa kummankaan vaihtoehdon kanssa ei sovi yhteen se, että myös uskovina kuolleet joutuisivat helvettiin joko odottaessa tai lopulta.

        Tästä näkökulmasta katsottuna se, että Paavalin mukaan ilman viimeisenä päivänä Jeesuksen palatessa tapahtuvaa ylösnousemusta jopa uskovina kuolleet olisivat kadotetut, on asia, joka ei sovi yhteen tuon ikuisen helvetin tuskan opetuksen kanssa.

        En vain jaksanut selittää tätä näin perusteellisesti, kun tavallisesti tuosta ikuisesta helvetistä jankkaavat kuitenkin vain ohittavat nämä ongelmat, kun eivät halua niitä tunnustaa tai edes tiedostaa. Mitä järkeä on tuhlata aikaa ongelmien esille nostamiseen, jos vastapuoli ei aio kuunnella?


    • Aivan niin.

      1.Kor.15
      (18) Ja silloin nekin, jotka ovat nukkuneet pois Kristukseen uskoen, ovat joutuneet perikatoon.

      Juuri niin!
      Kuolleisiin ja kuopattuihin kun on turhaa uskoa tai satuoilentoihin yleensäkkään.
      Ne herkkäuskoiset ja helposti johdateltavat tietysti uskovat, ne jotka haluavat antaa omaisuutensa jonkun lahkon liikemiesten haltuun,

      • Totuus on että Paavali ei koskaan käyttänyt sanaa "kadotus" - se on tarkoituksella vain käännetty kirkon opiin sopivaksi. Paavali käytti aina sanoja jotja tarkoittivat TUHOA kun oli kysymys syntisen lopullisesta kohtalosta.

        Teehän haku tuho* sanalla niin näet:

        Alla Paavalin tuhot joihin voit lisätä kaikki kadotus sanat joissa puhutaan syntisen lopullisesta kohtalosta:

        Room. 2:12
        Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

        Room. 3:16
        tuhoa ja kurjuutta he jättävät jälkeensä.

        Room. 9:22
        Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi.

        1. Kor. 5:5
        tuo mies on luovutettava Saatanalle ja niin annettava hänen ruumiinsa tuhoutua, jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        1. Kor. 8:11
        Näin sinun tietosi vie tuhoon tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.

        1. Kor. 10:5
        Mutta useimmat heistä Jumala hylkäsi, kohtasihan heidät tuho autiomaassa.

        2. Kor. 4:9
        vainottuja mutta emme hylättyjä, maahan lyötyjä mutta emme tuhottuja.

        2. Kor. 10:4
        Taisteluaseemme eivät ole ihmisten aseita, vaan niillä on Jumalan antama voima tuhota linnoituksia. Me kaadamme kumoon järjen päätelmät

        Gal. 1:13
        Olettehan kuulleet, kuinka minä aikoinani, kun elin juutalaisena, vainosin kiihkeästi Jumalan seurakuntaa ja yritin tuhota sen.

        Gal. 5:15
        Mutta jos te revitte ja raastatte toinen toistanne, pitäkää varanne, ettette lopullisesti tuhoa toisianne.

        Gal. 6:8
        Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona tuhon, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän.

        Ef. 4:22
        Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.

        1. Tess. 5:3
        Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", tuho kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.

        2. Tess. 2:8
        silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella.

        1. Tim. 6:9
        Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset tuhoon ja perikatoon.

        alex


    • syvyyden kuilu

      Jeesus sanoi itse että hänellä on tuonelan avaimet. Ilmestyskirjassa taivaasta tulleelle enkelille annetaan tuonelan eli hel-vetin avain jolla enkeli avaa hel-vetin syvyyteen vievän kuilun josta nousee savua niin että savu pimentää auringon ja ilman. Se on hel-vetin tulen savua. Kuilusta tulee ulos demoneita, langenneita enkeleitä, johtajanaan Abaddon.

      Ilm.9:1-3 "Viides enkeli puhalsi torveensa. Silloin minä näin, että taivaasta oli pudonnut maahan tähti. Sille annettiin syvyyden kuilun avain, ja se avasi tuon syvyyteen vievän kuilun. Kuilusta nousi savua kuin suuresta uunista, ja savu pimensi auringon ja ilman. Savusta levisi maan päälle heinäsirkkoja"

      Ilm.9:11 "Kuninkaanaan niillä oli syvyyden enkeli, hepreankieliseltä nimeltään Abaddon, kreikankieliseltä Apollyon."

      Tuonne samaan kauhujen paikkaan demonien luo jumalaton joutuu kuollessaan.

      • Kirjoitat "tuonelan eli hel'vetin" --

        Mistä sinä kaikki saat?
        Raamatussa mainitaan hel'vetti vain ja ainoastaan silloin kun sillä tarkoitetaan Gehennaa - joka oli paikka jossa teloitettujen rikollisten ruumiit poltettiin Jeesuksen aikana. Kun Jeesus puhui ei hän käyttänyt sanaa helvetti vaan sanaa Gehenna. Sana helvetti tulee pakanuudesta ja sillä on myös pakanallinen tarkoitus.

        Siis: joka kerta kun Raamatussa sanotaan helvetti - on alkuperäinen sana Gehenna ja jokainen kuulija tiesi mikä paikka Gehenna oli. Ei kai Jeesus muuten olisi siitä heille puhunut.

        alex


    • wi+polrtg

      kyllä on menneet adventistit hiljaiseksi. eivät hekään voi totuutta vastustaa omilla harhaopeillaan koska raamatullinen totuus on ilmiselvä. erotkaa adventtikirkosta ja liittykää helluntaiseurakuntaan, luopukaa harhaopistanne. te tiedätte itsekin että adventismi ei ole raamatun mukaista.

      • Ei ikinä

        Sinne teidän helluntairiivattujen joukkoon emme tule.


    • Uhhuh
      • ei heikkohermoille

      • säälittävää.

        ette pysty kuin pilkkaamaan ihmisiä koska tiedätte olevanne väärässä.


      • ei heikkohermoille kirjoitti:

        Tässä Hinnin kuuluisa "oikeasti ikuinen" oikean käden "koukkulyönti".

        http://www.youtube.com/watch?v=MjPIdaG5mKQ

        Ei todellakaan ole heikkohermoisten tämä kiihkoilu. Ja kuitenkin vievät monet sinne lapsensakin. :(.


    • Sinä kirjoitit:
      1Piet.3:19 "jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille"...
      ja jätit tahallasi pois sen osan joka osoittaa että käytit Raamattua taas kerran valheellisesti..

      Näin sanoo Raamattu tuossa esiin ottamassasi kohdassa:
      1Piet.3:18,19,20
      Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden,
      syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo.
      Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet TEHTIIN eläväksi.
      Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, JOTKA MUINOIN eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan PÄIVINÄ kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

      Sääli teitä tuon suuren hel'vetin piinan pelon orjia, te sokeat jopa vääristelette Raamattua, vain saadaksenne jotain todistusta noille järjettömyyksillenne.

      alex

    • alex.kasi

      Myös tässä vääristelet Raamattua omiin tarkoituksiisi.

      Kirjoitat:

      1Kor.15:52 "yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet herätetään katoamattomina ja me muut muutumme."

      Ja jatkat sitten kirjoitustasi näin:

      Dan.12:2 "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."

      Mutta katso mitä Paavali tosiasiassa sanoo tuossa Raamatun kohdassa: 1Kor.15:51, 52, 53 "" Nyt ilmoitan teille salaisuuden: Me emme kaikki kuole, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet herätetään katoamattomina ja me muut muutumme. Tämän katoavan on näet pukeuduttava katoamattomuuteen ja kuolevaisen kuolemattomuuteen.

      Sinä muutat Raamattua omiin tarkoituksiisi liittämällä erilaisia lauseita toisiinsa oman pääsi mukaan ja mikä pahinta siten poista myös sen mitä Raamatussa todella sanotaan.

      alex

    • tuho on

      Annihilaatiolle on kuulemma löytynyt lisää tukea viimeaikoina Raamattua tutkittaessa. Ja ikuinen tuli Raamatussa on enemmänkin täydellinen tuho niin Sodoman ja Gomorran kaupungit tuhottiin ikuisella tulelle mutta eivät ne enää pala mutta paloivat täydellisesti eli tuhoutuivat.

    • adventismin harha

      adventismi menee siinä harhaan kun adventismin mukaan rangaistaan kärsimään tietty aika syntien mukaan ja sitten rangaistaan iankaikkisella tuholla. raamatussa ei ole kuin yksi ainoa rangaistus ja se on se missä itketään ja kiristellään hampaita. raamattu ei puhu kahdesta rangaistuksesta. on vain yksi ainoa iankaikkinen rangaistus ja se rangaistus on tulisessa pätsissä kärsiminen itkien ja hampaita kiristellen.

    • ikuinen on kärsimys

      mutta adventistien päähän se ei mahdu

      • Minun päähän ei mahdu se, että joku luulee tällaisen yhtäaikaisen omat korvat visusti kiinni pitäen toisen ohi huutamisen olevan sellaista keskustelua, joka voisi kenenkään mielipidettä muuttaa. Jos haluaa olla vakuuttava, niin pitää pystyä sekä 1) osoittamaan aukot toisen selityksissä että 2) tukkimaan ne toisen osoittamat aukot omissa. Kummastakaan ei tietenkään tule yhtään mitään ilman rehellisyyttä ja kykyä katsoa asioita mahdollisimman objektiivisesti. Tähän mennessä olen täällä nähnyt lähinnä vain yrityksiä tuon ensimmäisen suhteen ja vain hyvin vähän jos ollenkaan tuota jälkimmäistä. Molemmat kuitenkin vaaditaan, jos ei halua näyttää typerältä.


    • hilaatioo

      Eikö se Aabrahamin helma ollut juulaisten taikauskoa johon fariseukset uskoivat, ja heillehän Jeesus kertoi Rikas mies ja Lasarus kertomuksen?

    • Bill Wiese
    • juuri näin

      Adventistit kyllä ymmärtävät tuosta tekstistä että asia on juuri noin mutta eivät vain sitä pysty myöntämään, koska silloin heidän täytyisi myöntää olevansa väärässä.

      • Mene pois

        Opimme on oikea ja teidän väärä. Ihan sama mitä intätte harhoissanne.


    • Mik6

      Kuinka monta ihmistä on maan päällä elänyt sitten ihmisen lankeamisen? Luulisin että aika monta. Kuinka moni ei eläessään ikinä kuullut pelastus sanomaa? Näin ollen ei myöskään voinut ottaa sitä vastaan. Puhutaan miljardeista ihmisistä ikuisessa helvetissä. Jumala sallii tämän siis joidenkin uskovaisten mielestä... Tämän asian joka menee ylitse kaiken maan päällä ikinä tapahtuneen pahuuden... Vähän niinkuin silloin kun juutalaisia tapettiin niin ihmiset käänsivät katseensa pois. Jos Jumalalla on valta lopettaa ihmisen tuska helvetissä jonka hän on luonut ja hän ei sitä tee niin mitä se kertoo?

      • Mik6

        Syyttäjä tai vastustaja käyttää myös helvettiä hyödykseen.


      • Mik6
        Mik6 kirjoitti:

        Syyttäjä tai vastustaja käyttää myös helvettiä hyödykseen.

        Yksi asia mikä on myös vähän kyseenalainen että raamatusta poimitaan joku tietty lainaus esim "Älä tapa" ja laitetaan se lainausmerkkeihin ja kopioidaan ja liitetään se tekstiin sen sijaan että liittettäisi koko kyseinen raamatun kirja tekstiin ja sitten analysoitaisiin sitä yhtenä kokonaisuutena. Kirja on tarkoitettu kokonaisuudeksi joka muodostaa sen todellises tarkoituksen tai sanoman. Eihän kirjaa lueta niin että sieltä luetaan yksi lause ja sitten laitetaan kirja kiinni ja todetaan että olipas hyvä kirja... Mielestäni jos vaikka lainaa ilmestyskirjaa niin voisi liittää koko sen kirjan tekstiinsä koska se kokonaisuutena vasta kertoo todellisen sanomansa mikä ikinä se sitten onkaan... Sitä pitää mietiskellä pidemmän aikaa jotta se ikäänkuin aukenee. Ja jos lainaa tuota kertomusta rikkaasta miehestä ja lasaruksesta niin myös siihen voisi liittää koko kyseisen raamatun kirjan. Täytyy huomioida se että raamattu on oikeastaan kokoelma juutalaisia ja alkukristillisiä kirjoja kuten käy ilmi esim ilmestyskirjan nimestä siis sehän on IlmestysKIRJA jonka ihmiset ovat liittäneet osaksi Raamattua. Alunperin se on ollut yksittäinen alkukristillinen kirja.


      • Mik6
        Mik6 kirjoitti:

        Yksi asia mikä on myös vähän kyseenalainen että raamatusta poimitaan joku tietty lainaus esim "Älä tapa" ja laitetaan se lainausmerkkeihin ja kopioidaan ja liitetään se tekstiin sen sijaan että liittettäisi koko kyseinen raamatun kirja tekstiin ja sitten analysoitaisiin sitä yhtenä kokonaisuutena. Kirja on tarkoitettu kokonaisuudeksi joka muodostaa sen todellises tarkoituksen tai sanoman. Eihän kirjaa lueta niin että sieltä luetaan yksi lause ja sitten laitetaan kirja kiinni ja todetaan että olipas hyvä kirja... Mielestäni jos vaikka lainaa ilmestyskirjaa niin voisi liittää koko sen kirjan tekstiinsä koska se kokonaisuutena vasta kertoo todellisen sanomansa mikä ikinä se sitten onkaan... Sitä pitää mietiskellä pidemmän aikaa jotta se ikäänkuin aukenee. Ja jos lainaa tuota kertomusta rikkaasta miehestä ja lasaruksesta niin myös siihen voisi liittää koko kyseisen raamatun kirjan. Täytyy huomioida se että raamattu on oikeastaan kokoelma juutalaisia ja alkukristillisiä kirjoja kuten käy ilmi esim ilmestyskirjan nimestä siis sehän on IlmestysKIRJA jonka ihmiset ovat liittäneet osaksi Raamattua. Alunperin se on ollut yksittäinen alkukristillinen kirja.

        Enkä väitä ettei voisi olla niin että Jumala on ohjannut raamatun kirjojen yhdistämistä. Enkä myöskään väitä että vastustaja olisi voinut ohjata raamatun kirjojen yhdistämistä.


      • Mik6
        Mik6 kirjoitti:

        Enkä väitä ettei voisi olla niin että Jumala on ohjannut raamatun kirjojen yhdistämistä. Enkä myöskään väitä että vastustaja olisi voinut ohjata raamatun kirjojen yhdistämistä.

        siis ettei vastustaja olisi voinut ohjata raamatun muodostamista esim vaikuttamalla kirkkoisien mieliin.


    • Mik6

      Jobin kirjastahan käy hyvin ilmi se että ns. vastustaja tai syyttäjä haluaa saada ihmiset kiroamaan Jumalaa. Mikä olisi siihen paras keino? Vastustaja haluaa kenties kääntää ihmiset pois rakkaudesta.

    • Mik6

      Jeesushan sanoi rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi ja tämähän oli se suurin käsky... Rakastaako siis Jumala kaikkia luotujaan niinkuin itseänsä?

      • Mik6

        Jos ajattelee että olisi itse vain pelkkä rakkaus ja rakastaisi kaikkia niin voisiko silloin antaa miljoonien ihmisten palaa helvetin tulessa... esim vain siksi että he ovat joskus vaikka varastaneet ruokaa nälkäänsä... On tietysti eri asia jos ihminen tai mikä tahansa luotu ei haluaisi rakkautta vastaanottaa vaan itse valitsisi mieluummin vaikka vihan. Mutta siltikin eikö rakkaus tekisi kaikkensa auttaakseen tuota jonka näkee kärsivän? Miten on muuten eikö olekkin niin että vain ihminen lankesi syntiin ei muu luomakunta?


      • Mik6
        Mik6 kirjoitti:

        Jos ajattelee että olisi itse vain pelkkä rakkaus ja rakastaisi kaikkia niin voisiko silloin antaa miljoonien ihmisten palaa helvetin tulessa... esim vain siksi että he ovat joskus vaikka varastaneet ruokaa nälkäänsä... On tietysti eri asia jos ihminen tai mikä tahansa luotu ei haluaisi rakkautta vastaanottaa vaan itse valitsisi mieluummin vaikka vihan. Mutta siltikin eikö rakkaus tekisi kaikkensa auttaakseen tuota jonka näkee kärsivän? Miten on muuten eikö olekkin niin että vain ihminen lankesi syntiin ei muu luomakunta?

        Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen... Niin sanotaan raamatussa... Mietin vain sitä että jos katson itseäni peilistä ja ajattelen että tuo jota katson olen minä niin haluaisinko vahingoittaa sitä? Haluaisinko polttaa itseni helvetin tulessa?


      • Mik6
        Mik6 kirjoitti:

        Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen... Niin sanotaan raamatussa... Mietin vain sitä että jos katson itseäni peilistä ja ajattelen että tuo jota katson olen minä niin haluaisinko vahingoittaa sitä? Haluaisinko polttaa itseni helvetin tulessa?

        Ehkä jos haluaa vahingoittaa omaa kuvaansa toisin sanoen itseänsä niin ehkä silloin kärsii jonkinlaisista itsetunto ongelmista.


      • Mik6
        Mik6 kirjoitti:

        Ehkä jos haluaa vahingoittaa omaa kuvaansa toisin sanoen itseänsä niin ehkä silloin kärsii jonkinlaisista itsetunto ongelmista.

        Se on tietysti että jos antaa sen vastustajan tai syyttäjän toisin sanoen Saatanan maalata oman kuvansa jotta voisi sitä vihata niin se on taas ihan toinen asia tai jotain... Menee jo liian mystiseksi... http://en.wikipedia.org/wiki/Satan Jos siis vastustaa itseään pitää sitten kai sovittaa itsensä itsensä kanssa tai jotain.


      • Mik6
        Mik6 kirjoitti:

        Se on tietysti että jos antaa sen vastustajan tai syyttäjän toisin sanoen Saatanan maalata oman kuvansa jotta voisi sitä vihata niin se on taas ihan toinen asia tai jotain... Menee jo liian mystiseksi... http://en.wikipedia.org/wiki/Satan Jos siis vastustaa itseään pitää sitten kai sovittaa itsensä itsensä kanssa tai jotain.

        Esim Jobin kirjassahan tuo vastustaja eli Saatana maalaa Jobista tavallaan Jumalan kuvaa... Itsensä syyttäjää...


      • Mik6
        Mik6 kirjoitti:

        Esim Jobin kirjassahan tuo vastustaja eli Saatana maalaa Jobista tavallaan Jumalan kuvaa... Itsensä syyttäjää...

        Kunnioitan toki Jumalaa täysin ja ymmärrän äärettömyyden suuruuden ja surun.


      • Mik6
        Mik6 kirjoitti:

        Kunnioitan toki Jumalaa täysin ja ymmärrän äärettömyyden suuruuden ja surun.

        Ja miten en voisi sitä ymmärtää koska itse olen osa sitä... Äärettömyyttä...


      • Mik6
        Mik6 kirjoitti:

        Ja miten en voisi sitä ymmärtää koska itse olen osa sitä... Äärettömyyttä...

        Aika on illuusio on vain muuttuva hetki joka pysyy aina samana mutta eri muodoissa.


      • Mik6
        Mik6 kirjoitti:

        Aika on illuusio on vain muuttuva hetki joka pysyy aina samana mutta eri muodoissa.

        Tästä ymmärryksen puutteesta me haemme nimenomaan tuota Jumalaa valaistumista tuota toisella puolella ja kaikkialla olevaa.


      • Mik6
        Mik6 kirjoitti:

        Tästä ymmärryksen puutteesta me haemme nimenomaan tuota Jumalaa valaistumista tuota toisella puolella ja kaikkialla olevaa.

        Ympärillesi loi helvetin. Itseäsi syytit. Vapauteen janoat. Musti pilvi peittää sinut. Huudat avuksi Jumalaa. Kutsut Jumalaa nimeltä Yahweh! Vapaus! Rakkaus! Minä olen!


      • Mik6
        Mik6 kirjoitti:

        Ympärillesi loi helvetin. Itseäsi syytit. Vapauteen janoat. Musti pilvi peittää sinut. Huudat avuksi Jumalaa. Kutsut Jumalaa nimeltä Yahweh! Vapaus! Rakkaus! Minä olen!

        Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Miksi sinä puhut heille vertauksin?"

        11 Jeesus vastasi:

        "Siksi, että te olette saaneet oppia tuntemaan taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta he eivät. 12 Jolla on, sille annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on. 13 Minä puhun heille vertauksin, koska he näkevät eivätkä kuitenkaan näe ja kuulevat eivätkä kuitenkaan kuule eivätkä ymmärrä. 14 Heissä käy toteen tämä Jesajan ennustus:

        -- Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö.
        Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö.
        15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, vain vaivoin he kuulevat korvillaan ja silmänsä he ovat ummistaneet, jotta he eivät silmillään näkisi, eivät korvillaan kuulisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät kääntyisi enkä minä parantaisi heitä.

        16 "Autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja korvanne, koska ne kuulevat! 17 Totisesti: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet.


      • Mik6
        Mik6 kirjoitti:

        Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: "Miksi sinä puhut heille vertauksin?"

        11 Jeesus vastasi:

        "Siksi, että te olette saaneet oppia tuntemaan taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta he eivät. 12 Jolla on, sille annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on. 13 Minä puhun heille vertauksin, koska he näkevät eivätkä kuitenkaan näe ja kuulevat eivätkä kuitenkaan kuule eivätkä ymmärrä. 14 Heissä käy toteen tämä Jesajan ennustus:

        -- Kuulemalla kuulkaa älkääkä käsittäkö.
        Katsomalla katsokaa älkääkä nähkö.
        15 Sillä paatunut on tämän kansan sydän, vain vaivoin he kuulevat korvillaan ja silmänsä he ovat ummistaneet, jotta he eivät silmillään näkisi, eivät korvillaan kuulisi eivätkä sydämellään ymmärtäisi, jotta he eivät kääntyisi enkä minä parantaisi heitä.

        16 "Autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja korvanne, koska ne kuulevat! 17 Totisesti: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet.

        Niin muuten tämä vertaus juttu ja lasarus ja rikas mieshän ovat muuten molemmat Luukkaan evankeliumista... http://www.fi.amazinghope.net/rikas-ja-koyha-lasarus-luukas-16-19-31/
        Jos nyt ymmärrätte että kyse oli vertauksesta niin ehkä ymmärrätte ja ehkä ette... Kuka tietää ehkä Herra tietää...


      • Mik6 kirjoitti:

        Niin muuten tämä vertaus juttu ja lasarus ja rikas mieshän ovat muuten molemmat Luukkaan evankeliumista... http://www.fi.amazinghope.net/rikas-ja-koyha-lasarus-luukas-16-19-31/
        Jos nyt ymmärrätte että kyse oli vertauksesta niin ehkä ymmärrätte ja ehkä ette... Kuka tietää ehkä Herra tietää...

        Niinpä. Mutta jos palstalaisilta kysyttäisiin, niin sanoisivat, että Jeesus puhui totta, paitsi että vertaukset hän tarkoitti saduksi ja harhautukseksi. On kuitenkin niin, että vertauksilla Jeesus tahtoi tarkentaa ja selventää opetustaan. Jotka eivät ilman vertausta käsittäneet - jumalattomat - heille Jeesus sanoikin puhuvansa vain vertauksilla. Nääs kun eivät teologiaa taitaneet. Joka ottaa opikseen vaikkapa Lasarus-vertauksesta, hän tekee viisaasti.

        Huomatkaamme, että (Lasarus-vertauksessa) kuoleman jälkeen jumalattomat ovat ensi kertaa huolissaan SUKULAISISTAAN ihan toden teolla . . .

        27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
        28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' Luukas 16. :

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 16:1&rnd=1391457771405

        antti


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Niinpä. Mutta jos palstalaisilta kysyttäisiin, niin sanoisivat, että Jeesus puhui totta, paitsi että vertaukset hän tarkoitti saduksi ja harhautukseksi. On kuitenkin niin, että vertauksilla Jeesus tahtoi tarkentaa ja selventää opetustaan. Jotka eivät ilman vertausta käsittäneet - jumalattomat - heille Jeesus sanoikin puhuvansa vain vertauksilla. Nääs kun eivät teologiaa taitaneet. Joka ottaa opikseen vaikkapa Lasarus-vertauksesta, hän tekee viisaasti.

        Huomatkaamme, että (Lasarus-vertauksessa) kuoleman jälkeen jumalattomat ovat ensi kertaa huolissaan SUKULAISISTAAN ihan toden teolla . . .

        27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
        28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' Luukas 16. :

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 16:1&rnd=1391457771405

        antti

        Jeesuksen opetuksia on luonnollisesti ymmärrettävä koko Raamatun kontektissa. Ei pidä unohtaa että Jeesus puhui Vt:n kirjoituksista Jumalan sanana. Ja Vt:n kirjoituksissa ei koskaan sanota että synnissä olisi iankaikkista elämää.. Unohtiko Jumala kertoa ihmisile sen ? Ei tietenkään sillä kysymys on elämästä ja kuolemasta ja siitä Jumalan sana puhuu, miksi Jumalan sana puhuisi jostain mikä ei ole olemassa ??

        Ps. 49:9
        (49:10) että hän saisi elää iankaikkisesti eikä kuolemaa näkisi.

        Hes. 13:19
        Ja te häpäisette minut kansani edessä muutamista ohrakourallisista ja leipäpalasista, kun kuoletatte sieluja, joiden ei olisi kuoltava, ja annatte elää sielujen, jotka eivät saisi elää; kun valhettelette minun kansalleni, joka kuuntelee
        valhetta.

        Hes. 13:22
        Koska olette valheella murehduttaneet vanhurskaan sydämen, vaikka minä en tahtonut häntä murehduttaa, ja olette vahvistaneet jumalattoman käsiä, ettei hän kääntyisi pahalta tieltänsä ja saisi elää,

        Minulle ei tässä kuolema asiassa ole mitään epäselvää - syntinen on vajavainen ja Raamattu sanoo että Jumla on täydellinen elämä ja ainoa jolla on kuolemattomuus.

        Monet ovat ikuisen piinan uskossaan hakeneet todisteita Raamatusta - ja tekevät kaikkensa voidakseen todistaa olevansa oikeassa uskossa. Minä olen sitä mieltä että he ovat väärässä tässä asiassa ja valitettavasti on niin että se sulkee Raamatun ymmärtämisen ainakin osittain - sillä sen mukaan Jumala loi elämää ja kiduttaa sitä sitten tulessa ikuisesti ..

        Minusta se on aivan uskomaton harha - voin kuitenkin ymmärtää että monet siihen uskovat koska sitä on ihmisille tuputettu ainakin 1700 vuotta ..

        Mutta Raamatun mukaista oppia se ei ole ...

        alex


      • Oikeus voittaa...
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Niinpä. Mutta jos palstalaisilta kysyttäisiin, niin sanoisivat, että Jeesus puhui totta, paitsi että vertaukset hän tarkoitti saduksi ja harhautukseksi. On kuitenkin niin, että vertauksilla Jeesus tahtoi tarkentaa ja selventää opetustaan. Jotka eivät ilman vertausta käsittäneet - jumalattomat - heille Jeesus sanoikin puhuvansa vain vertauksilla. Nääs kun eivät teologiaa taitaneet. Joka ottaa opikseen vaikkapa Lasarus-vertauksesta, hän tekee viisaasti.

        Huomatkaamme, että (Lasarus-vertauksessa) kuoleman jälkeen jumalattomat ovat ensi kertaa huolissaan SUKULAISISTAAN ihan toden teolla . . .

        27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
        28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' Luukas 16. :

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 16:1&rnd=1391457771405

        antti

        Vähän nurinkurista tuo Antin selostus tuosta rikkaasta miehestä, hän on varmaan ollut aika paha mies kun eli monta tuhatta vuotta sitten ja kun kuoli niin on ollut jo kärsimässä monta tuhatta vuotta ja viellä kärsii iankaikkisesti helvetin liekeissä, jos olis näin mitä tuossa selostetaan, silloin ei voitasi sanoa Jumalaakaan että hän on oikeuden mukainen tuomioissaan.
        Menee tuo selostus jo ihan pääpirun selostukseksi, hän yrittää tehdä Jumalasta hirviön, mutta Jumala on rakkaus hän ei toimi noin tuomioissaankaan vaan jokainen saa oikean tuomion teoistaan.


    • Mik6

      "Kun he laskeutuivat vuorenrinnettä, Jeesus sanoi heille: "Älkää kertoko tätä näkyä kenellekään ennen kuin Ihmisen Poika on herätetty kuolleista." 10 Opetuslapset kysyivät häneltä: "Miksi lainopettajat sanovat, että Elian pitää tulla ensin?" 11 "Elia kyllä tulee", hän vastasi, "ja panee kaiken taas kohdalleen. 12 Ja minä sanon teille, että Elia on jo tullut. Ihmiset vain eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle mitä tahtoivat. Samoin he tulevat tekemään Ihmisen Pojalle." 13 Silloin opetuslapset ymmärsivät, että hän oli puhunut heille Johannes Kastajasta. "

      http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.17.html

      Silloin opetuslapset ymmärsivät että hän oli puhunut heille Johannes Kastajsta... Tuon luulisi ihmisten ymmärtävän ja sen tarkoituksen...

      "kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni." 18. Ja Jeesus nuhteli riivaajaa, ja se lähti pojasta, ja poika oli siitä hetkestä terve."

      http://raapustus.net/?kirja=matt&luku=17

      Rakkaus.

    • Helkkari

      Mitähän siellä Helkkarissa kidutetaan? Eikös se ruumis kuiteskin jää mätänemään tänne lähelle maan pintaa ellei sitten ole tuhkattu.. Vai onko sielulla kaikki tuntoaistit ym. aistit tallella? Vähän muutenkin hassu asia toi sielu..

    • Valittaen kohtaloasi

      On se aika piina ja ihan kouriin tuntuva .. SINULLE ..
      Sen nyt olemme jo nähneet vaikka kuinka selvästi, taidat ihmisparka nähdä untakin siitä hellvetistäsi MUTTA MEILLE jotka olemme ymmärtäneet Raamatun sanoman oikein ei ole olemassa mitään ikuisesti piinaavaa jumalaa joka loi elämää ja piinaa sitä sitten tulessa ikuisesti kun ei siitä tullutkaan sellaista kuin piti.

      Olet selvästikin näiden ikuisen piinan oppieasi vanki.
      Muistan kerra erään toisen ihmisen jolla oli samat vaikeudet elämässään - se johti hänet lopulta mielisairaalaan, kun hän keskellä yötä alkoi huutaa asuntonsa parvekkeella suureen äneen että jumala pelastaisi hänet helvetin tulelta. Tätä naisparkaa oli kiusattu ja peloteltu pienestä saakka jossain lahkossa ja siten pilattu hänen elämänsä perusteellisesti. Vaikuttaisi siltä että sinä olet saman painostuksen alla ja pakkomielteesi senkun suurenee sitä mukaa mitä enemmän sitä päässäsi vellot. Kuinka sinua voisi auttaa, sillä kieltäydyt edes ajattelemasta asiaa järjellisesti niinkuin kaikki muutkin jotka tavallasi ovat ajautuneet tuohon niin tuhoisaan harhaoppiin.

    • Hyvä kirjoitus

      Totuutta valheen vallassa olijoille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe