Ikäero

Elämäni suunta

Olen 43v nainen ja ihastunut 56v mieheen.Tapamme ajatella asioista ja elämästä on samanlainen.Olemme molemmat eronneita.Hän jo kahden vauvan ukkikin ja oma poikani on pian 20v ja omilleen lähdössä.Fiksuja mielipiteitä toivoisin.En ole kiinnostunut pankkitilin saldosta enkä lomamatkoista vaan aidosta ja rehellisestä suhteesta.Omilla vanhemmillanikin oli ikäeroa 11 vuotta nyt menisi mulla paremmaksi eli 12 vuotta.

15

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies 40+

      Ikäeron vaikutuksesta suhteeseen päätätte ainoastaan te kaksi. Itse en miettisi moista asiaa pätkääkään, vaan antaisin palaa.

    • happinessss

      Elämäntilanteenne ovat samantapaiset eikä kummallakaan ole enää huollettavia, joten en näe mitään ongelmaa.

      Onnea, kun olet löytänyt sopivan kumppanin.

    • suitsait

      Ikäerolla ei niin suuria vaikutuksia suhteeseen ole. Olin naimisissa 20 vuotta ja ikäeroa oli 9 vuotta. Liitto ei kaatunut ikäeroon, muut oli syyt.
      Yhteiselon aikana eroa ei edes huomannut.
      Yhteinen arvomaailma ja katsomus, ovat paljon tärkeimpiä asioita.
      Ei muuta kuin tutustelkaa rauhassa ja avoimin mielin. Onnea.

    • tottuus ei...

      Ei se ehkä vielä tunnu mutta 10v kuluttua jo..

      • 4+16

        No riippuu siitä onko toinen yhtään nuorekas tai vanha sielu. Meillä on ikäeroa 15v. mutta tullaan hyvin juttuun. Olen aina tuntenut oloni vanhaksi, kaipaan vakituista suhdetta ja rauhallista elämää. Nuorten riekkuminen baarissa ja vauvabuumit ei kiinnosta yhtään.


    • Ei h-i !

      Jos tällainen asia on epäselvä silti, vaikka on jopa lähiesimerkki, niin mitä muuta on elämän aikana jäänyt epäselväksi? Sorry.

    • Elämäni suunta

      "Ei h-i!"Nykyaikana on esim puumabuumia ja isinkorvike/testamentin kyttääjiä paljon.Silti vain parin luulisi itse tietävän ne perimmäiset syyt yhdessäoloon.Voiko rakkauden arvioida iän perusteella?Mielestäni ei.Itse en ole ennen ajatellut sukuni miesten suurempaa ikäeroa kuin vasta nyt.Kohdalleni osui aikoinaan upea itseäni vanhempi mies.Olimme täysin eri maailmoista,koulutuksen ja varallisuuden osalta.Elämäntilanteemme olivat silloin erilaiset ja jouduin ottamaan etäisyyttä.Todellinen herrasmies oli kaikin puolin mutta hänen aikansa oli poistua tästä maailmasta.
      Olen kaiketi ikävystyttävä tapaus ikäisilleni miehille monestakin syystä ja kenties pelottavakin.Olen itsenäinen,raitis,ihan naisellisen nättikin,tyytyväinen ikääni ja arvostan parisuhdetta.Ruuhkavuodet ja railakkaat illanvietot ovat hyviä kokemuksia elämässäni.Itsekseni olen ollut jo vuosia vapaasta tahdostani.Ruttunaamakaan en ole eli katkeruus ei asusta sisälläni.Eli"E h-ti!"siis mikä lähiesimerkki?Ps:Usea ikäiseni mies elää sitä sinkkuaikaa minkä muka joutuivat uhraamaan lastensa ja entisen vaimonsa kanssa.Paljon katkeria tapauksia löytyy.Onko sulle asiat itsestäänselvyyksiä alusta loppuun saakka?Ajattelutapasi on mielestäni hyvin musta-valkoista,anteeksi vain.

      • Itsestään selvä

        "Omilla vanhemmillanikin oli ikäeroa 11 vuotta nyt menisi mulla paremmaksi eli 12 vuotta."

        Vastaan eli kommentoin aloittajalle, jonka tekstistä em. virke löytyy. Hänellä on noin lähellä esimerkki isosta ikäerosta, mutta hänen täytyy kysellä asiaa vierailta, tuntemattomilta, ulkopuolisilta, jollaisilta en ainakaan itse neuvoja elämääni kysyisi.

        Tosin itse 'ottaisin' suunnilleen saman verran nuoremman jos ...


    • emilia-68

      Itse erosin just itseäni 12 vuotta vanhemmasta miehestä. Iän lisäntyessä mustasukkaisuus lisääntyi. Lisäksi miehen aikuiset lapset eivät hyväksyneet koko suhdetta eli eivät halunneet olla isänsä kanssa missään tekemisissä.

    • 1+14

      Minä löysin 18vee tyttönä 39vee ukon. Nyt 20 ja 41. Hyvin menee 21v ikäerosta huolimatta.

      • tylperö

        Palataan kuulumisiin kymmenen vuoden kuluttua. Yritähän jaksaa, kohta se alkaa yöjuoksu. Nimittäin vessassa.


      • Liian vanha on

        Mulla isän kanssa ikäero 21v. ja hautasin hänet juuri. Sairauteen menehtyi.

        Parhaat vuotesi menevät omaishoitajana. Vanha mies tulee äkäiseksi ja tarvitsee lepoa enemmän kuin 20v nuoremmat.

        Kyllä näitä ikinuoreksi itseään kuvittelevia löytyy kunnes sairaus hiljentää vauhtia.


      • ei este
        Liian vanha on kirjoitti:

        Mulla isän kanssa ikäero 21v. ja hautasin hänet juuri. Sairauteen menehtyi.

        Parhaat vuotesi menevät omaishoitajana. Vanha mies tulee äkäiseksi ja tarvitsee lepoa enemmän kuin 20v nuoremmat.

        Kyllä näitä ikinuoreksi itseään kuvittelevia löytyy kunnes sairaus hiljentää vauhtia.

        Sairaus se voi tulla nuorellekin ja on paljon myös niitä, jotka vielä "ikämiespäivillään" ovat erittäin hyväkuntoisia, vireitä ja hyvinvoivia. Et voi tietä, mitä elämä tuo eteen, mutta ikä on rakkaudessa ja parisuhteessa vain numeroita, kun vaan on hyvä olla yhdessä.


    • Happy now

      Anna mennä vaan! Eihän toi ole vielä mitään :) itse olen vähän sua vanhempi nainen ja aloittanut suhteen itseäni 11 vuotta nuoremman miehen kanssa. Pikkasen mietitytti ensin mutta olen aina ollut sitä mieltä että numerohan se ikä vaan on! Ja nyt on tullut todistettua se! Olen kai ikäistäni nuorekkaampi mutta ajatus-ja arvomaailma kohtaa melko täysin, musiikki- ym. makukin natsaa. Ja meidän elämäähän tää on, ei muuta kuin nauttimaan hyvästä suhteesta :)

    • jousimiesrouva..

      Nuo ikäluvut ovat vain numeroita. Moni 40v voi olla mieleltään ja olemukseltaan kuin 60v ja taas päinvastoin. Omilla vanhemmillani oli ikäeroa 13v ja yhdessä olivat kuolemaan asti. Varmasti saivat omalla tavalla elää hyvän ja kauniin elämän vaikka isäni menikin vasta "vanhana" naimisiin. Siitä huolimatta ehti monta lasta saada ja hän oli kyllä jollain tapaa ikäistään ehkä vanhemman oloinen, mutta ehkä niin oli äitikin omalla tavallaan "vanhoillinen", joten nyt jälkikäteen ajatellen ihan yhteen sopiva pari. Rauha heidän sieluilleen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe