Tauno Palosta piti tulla kemisti

kemiat pelaa

Youtubessa on Megavisa-jakso, jossa Jukka-Pekka Palo sanoo kemiaa opiskelevalle nuorelle miehelle, että Tauno Palostakin piti tulla kemisti, mutta tulikin näyttelijä. Eihän tämä nyt ihan pidä paikkaansa. Tauno Palo työskenteli nuorena puolustusministeriön kemiallisessa koelaitoksessa, mutta ei hän kemisti ollut, vaan preparaattori.

6

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+14

      Totta. Olisihan siinä ensin pitänyt opiskella ylioppilaaksi ja suorittaa yliopistossa tutkinto. Sanotaan, että hän työskenteli kemian alalla.

      Ehkä kuitenkin oli meidän kaikkien kannalta parempi, että Tauno Palo ryhtyi näyttelijäksi. Mitä suomielokuvat olisivat olleet ilman häntä!

      • kemiat pelaa

        Niin, Wikipediassa kerrotaan, että Tauno Palo kävi vain kansakoulun, eikä ollut kovin innostunut koulunkäynnistä. Minkä verran olet katsonut hänen tähdittämiään elokuvia? Itse en oikeastaan ollenkaan. Olen aika nuori, piakkoin 28-vuotias. Näin kuitenkin kerran Thilia thalia -ohjelman yhteydessä pätkän jostakin hänen tähdittämästään elokuvasta. Kuulosti ihan siltä, kuin hän olisi käyttänyt siinä sanaa Nintendo. Olen yrittänyt kysyä tätä jo kotimaisia elokuvia käsittelevällä palstalla. Tietenkään NES:istä ei voi olla kysymys, koska hänen näyttelijäuransa päättyi jo monta vuotta ennen kuin se tuli markkinoille eikä hän silloin ollut enää elossakaan. Nintendo on kuitenkin yrityksenä jo vanha, perustettu 1889, eli hän olisi voinut viitata johonkin muuhun Nintendon valmistamaan tuotteeseen. Jos kuulin oikein, niin haluaisin myös tietää, missä elokuvassa tämä kohtaus on.


      • hekke586
        kemiat pelaa kirjoitti:

        Niin, Wikipediassa kerrotaan, että Tauno Palo kävi vain kansakoulun, eikä ollut kovin innostunut koulunkäynnistä. Minkä verran olet katsonut hänen tähdittämiään elokuvia? Itse en oikeastaan ollenkaan. Olen aika nuori, piakkoin 28-vuotias. Näin kuitenkin kerran Thilia thalia -ohjelman yhteydessä pätkän jostakin hänen tähdittämästään elokuvasta. Kuulosti ihan siltä, kuin hän olisi käyttänyt siinä sanaa Nintendo. Olen yrittänyt kysyä tätä jo kotimaisia elokuvia käsittelevällä palstalla. Tietenkään NES:istä ei voi olla kysymys, koska hänen näyttelijäuransa päättyi jo monta vuotta ennen kuin se tuli markkinoille eikä hän silloin ollut enää elossakaan. Nintendo on kuitenkin yrityksenä jo vanha, perustettu 1889, eli hän olisi voinut viitata johonkin muuhun Nintendon valmistamaan tuotteeseen. Jos kuulin oikein, niin haluaisin myös tietää, missä elokuvassa tämä kohtaus on.

        Tämän keskustelun mukaan tuo kohtaus on elokuvasta Mies tältä tähdeltä. Oletkohan sama kysyjä? :) http://www.vauva.fi/keskustelu/4391588/ketju/tauno_palo_ja_nintendo


    • 4+14

      Olen nähnyt varmaankin kaikki Tauno Palon elokuvat televisiosta, monia useampaankin kertaan. Nythän YLE1 on lähettänyt vanhoja suomalaisia elokuvia keskellä päivää joka ma-pe. Joitakin viimeisimpiä Tauno Palon elokuvia näin jopa tuoreeltaan elokuvateattereissa. Lisäksi vanhempia esitettiin Helsingissä vielä vuosikausia ensi-iltansa jälkeen. Varsinkin elokuvateatteri Unika aikanaan teki kulttuuria tässä mielessä. Se esitti näitä vanhoja elokuvia vielä aikaan, jolloin niiden suosio oli romahtanut.

      Tauno Palo levytti myös paljon kappaleita. Osa oli elokuvista, joissa hän oli mukana, suurin osa kuitenkin muita. Youtubesta löytyy näitä.

      Nintendo on outo itselleni Tauno Palon yhteydessä. Ei ole jäänyt ainakaan mieleen. Olisiko ollut kysymys Hanafuda-korteista, joita Nintendo valmisti? Tämä on pelkkä arvaus.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Hanafuda

      • kemiat pelaa

        Ok. Hanafuda-korteista voisi olla kysymys. Voisin ihan mielenkiinnosta katsoa Tauno Palon tähdittämiä elokuvia.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2012
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      145
      1448
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      124
      991
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      802
    Aihe