Halvin proteiininlähde?

ran dom

Mistä saisi mahdollisimman edullisesti proteiinia? Kuivatut kikherneet ovat aika halpoja, mutta niiden liottelussa ja keittelyssä kuluu paljon energiaa. Kerralla voisi tehdä toki isomman erän, mutta voikohan niitä enää sen jälkeen pakastaa myöhempää käyttöä varten?

6

253

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justsayin

      soijarouheessa 49-51% proteiinia
      soijaisolaatissa 90%

    • pakastavain

      Soija-tuotteet taitavat olla halvimpia, maapähkinät myös ovat hyvä proteiinin lähde.

      Kuivatuista tuotteista valmistetut ruoat voi hyvin pakastaa - oikeastaan maut vain syvenevät pakkasessa ja uudelleen lämmitettäessä.

      Moni laatikko-, muhennos- ja keitto-ruoka on parhaimmillaan dagen efter - maut ja rakenne ovat ehtineet tasaantua ja mausteiden maku tulee paremmin esiin.

    • caaan

      Totta kai kikherneet ja muut pavut keitetään isommissa erissä. Sitten osa pakastetaan myöhempää käyttöä varten.

    • Itse kerätyt metsäsienet! Ilmaisia, jos asuu sopivalla paikalla...

      Papuja kannattaa ehdottomasti keittää iso satsi pakkaseen, tosin itselleni niiden käsittely tuntuu aika raskaalta, joten syön lähinnä nopeasti kypsyviä linssejä, siemeniä ja sieniä.

    • UR-PO

      Kanamunista

    • Sannnnnnni

      Joo, itse keitän aina pavut kymmenen litran kattilassa, huuhtelen ja pakastimeen. Niitten liottelussa ja muussa menee niin kauan etten joka viikonloppu todellakaan ryhtyisi (ei tarvitse syödä pelkkiä kikherneitä; yksi kasvissyönnin huveista on sen oivallus että maailmassa on noin miljoona papulajia joita voi syödä).
      Soija on yksi mahdollisuus, mutta sen estrogeenipitoisuuden takia en halua syöttää sitä miehelleni kovin usein, eikä soijarouhe marketissa edullistakaan ole. En muutenkaan pidä "ihan kuin lihaa paitsi ei" safkoista koska ne kuitenkin loppujenlopuksi maistuvat "melkein kuin lihalta" -teen mieluummin ruokia jotka maistuvat siltä miltä niiden on tarkoituskin, eikä vähänniinkun.
      Mutta edullisista proteiineista helpoin on linssit joita teen aina kun en viitsi vaivautua. Otetaan 1/ linssipussi 2/tomaattimurskapaketti 3/ halutut yrtit/mausteet 4/ joku vihannes, sullotaan koko hoito kattilaan runsaan veden kanssa (huuhtele linssit kuitenkin ensin) 5/ roikutaan netissä sekoittaen aina joskus kunnes valmis (puolisen tuntia).
      Hernekeitto on toinen -se on vaivalloista koska palaa helpommin pohjaan kuin linssikeitto tomaatin yms puuttumisen takia, joten netissä ei voi kinata sekoittaessaan, mutta sitä voi myös tehdä sen megakattilallisen ja pakastaa. Todella täyttää, ja hinta hernepussille on about 50 snt. Koska en käytä lihaa, käytän kasvislientä keittämiseen, chilliä ja kuullotettua sipulia seurana ettei tule mautonta...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1980
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1397
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1067
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      120
      968
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      787
    Aihe