Ihmissuhteet psykiatrisella??

bip

Pakko aloittaa tällainen ketju. Millaisia suhteita muihin potilaisiin teillä on ollut. Ekalla sairaalareissulla ystävystyin erään vanhan taiteilijamiehen kanssa. Toisella kerralla, kun olin jo selvillä vesillä psykoosistani...ihastuin yhteen mieheen (olen muuten naimisissa). Tunne taisi olla molemminpuolinen...halattiinkin. Ja hän puhui minusta kauniita asioita. Tupakkaparvekkeen huurteiseen lasiin kirjoitimme viestejä....että tällaista. Toisella kerralla yhtävystyin myös erään vanhemman naisen kanssa. Oletteko muut ystävystyneet tai ihastuneet sairaalassa??? Tietysti sitten kun pääsee pois osastolta, niin ihmiset poistuvat elämästäsi...

6

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f31.2

      Yksi tuttu jäi, aluksi tiivis yhteydenpito on nyttemmin hiipunut. Kannustettiin toisiamme selviämään taas elämään kiinni. 18 vuotta sitten eka kerralla ei jäänyt tuttuja. Ei ollut älypuhelimia? Halusin olla muiden potilaiden parissa ja muistan monta hyvää tyyppiä sairaalasta, joka oli pieni.

      • bip

        Itse en ekalla kerralla vielä tutustunut kuin oikeastaan yhteen ihmiseen. Kaikki muut on melkein unohtuneet. Johtuiskohan liian aikaisesta kotiuttamisesta.....mulle jäi sairaalasta vähän negatiivinen ehkä harhainenkin kuva.
        Toisella kerralla mulle selvisi, että kyseessä on oikeesti sairaala eikä mikään salaliitto mua vastaan. Tutustuin tosi moneen ihmiseen. Oikeastaan kaipaan heitä kaikkia. Mun mielestä ihmiset on sairaalassa jotenkin lämpöisempiä ja tietty haavoittuvampia...herkempiä. Sairaalassa vallitsee välitön ilmapiiri. Vai mitä mieltä olet???
        Kantrasti sairaalan ja ulkomaailman välillä on tosi hurja. Ulkomaailmassa kaikki tuntuu monimutkaisemmalta. Joskus tuntuu et sairaalassa olin turvassa ja täällä joudun koko ajan esittämään vahvaa ja nielemään pahan olon ja hävetä salaa itseäni.


    • f31.2

      bip, hyvä jos koit sairaalan paikkana 'parantua'. Minulla on kaksi kokemusta, eri aikakaudelta ja paikkakunnalta. Eri diagnoosikin. En pidä henkilökunnan asennemuutoksesta, varsinkin hoitajapuolella. Lääkkeiden jakoa se oli, odotettiin, josko pian voisi kotiuttaa. 20 vsitten oli psyk. sairaanhoitajia ja taso parempi. Luulen. Eikä ollut nettiä, missä roikkua.

      • bip

        Heippa! En minäkään hoitohenkilökuntaan ollut tyytyväinen. Tosiaan vaan lääkkeet jakoivat ja muutoin istuivat huoneessaan tai kahvihuoneessa. Potilaiden kanssa pari hoitajaa oli sellaista, että istuivat potilaiden seassa katsomassa telkkaria. Sit oli outoa yks juttu. Monet kerrat kun olin tullut suihkusta juuri, niin mieshoitajat tulivat koputtamatta huoneeseen...muka vahingossa. Myöhemmin, kun olin saanut puettua ei mitään asiaa ollutkaan. Sitä jäin ihmettelemään....ehkä ne tosiaan olivat vain vahinkoja, mutta naishoitajille näin ei käynyt...he koputtivat aina. Tarkoitin sairaalan ihmisillä potilaita, kun puhuin lämmöstä...en hoitajia....heitä en ikävöi pätkän vertaa.


    • psyk.hoit.

      Mielenvikaiset ei saisi lisääntyä, päävikaisuus periytyy.
      Homosuhteet osastolla on ok.

    • 14+11

      Tutustuin parhaaseen ystävään osastolla. Myös toinen hyvä ystävä jäänyt. Molempien kanssa erotettiin eri osastoille jostain syystä. Sitten on jotain kavereita jäänyt, mutta joillain osastojaksoilla on niin sekaisin että ei siellä keheenkään tutustuta, ja tämän hetkisellä osastolla kukaan ei puhu toisilleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      35
      7774
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4606
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3271
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1498
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1496
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1199
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      277
      1088
    Aihe