Voiko tämä olla merkki bulimiasta?

luulotautinenkovain

Muutamia kertoja mieleeni on hiipinyt syömishäiriö-sana viitaten puolisooni. Hän on hoikka eikä hänellä ole yhtään ylimääräistä missään kohtaa. Aiemmin hän söi karkkia ja varsinkin suklaata, mutta nykyisin hän kieltäytyy syömästä karkkia lähestulkoon lainkaan. Olen aiemmin miettinyt, miten hän voi syödä niin paljon lihomatta lainkaan. Hän syö paljon rasvaisia ruokia ja käyttää ruuissaan paljon rasvaa lisukkeena. Yleensä samalla tavalla käyttäytyvät ovat lihavia, mutta hän ei. Ei tosiaankaan. Luin vasta keskustelua, joissa bulimiaa sairastavat kertoilivat ruokailutottumuksistaan. Hänen muistuttaa paljonkin heidän tottumuksiaan. Usein vessassa ja suihkussa ollessa kuuluu liman rykimistä ja sylkemistä mutta ei kuitenkaan yökkimistä. Pariin otteeseen on haissut oksennus ilman että olisi tautia, mutta hän on väittänyt minua luulotautiseksi kun olen päivitellyt ihmeellistä hajua huoneessa. Tunnen itseni luulotautiseksi koko asian suhteen muutenkin. Hän on vain usein ärtyisä, stressaantunut ja haluton koskemaan tai suukottelemaan. Monet seikat tukevat siis omaa epäilystäni, mutta onko tämä silti vain harhakuvitelmaa? Miten voisin saada hänet rysän päältä kiinni? Ihan hävettää ajatella edes tämmöstä ja varsinkin vielä jos olen vain kuvitellut kaiken.

2

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvo Teuvon Neuvo

      Tapa ittes.

    • exbulimikko

      Moikka!

      Usein bulimiaa sairastava häpeää asiaa ja tekee kaikkensa, ettei jäisi asiasta kiinni.. Helppo paikka oksentaa on nimenomaan suihkussa kun mahdolliset äänet peittyvät.. Suurinosa bulimikoista osaa oksentaa ilman ääntä. Yleensä oksentelun jälkeen silmät verestävät. Itse ainakin sairastaessani join aina jotakin oksentelun jälkeen ehkäpä käytin myös hajuvettä. kaikki bulimikot eivät ahmi suuria määriä ruokaa, mutta silti oksentelvat. Ps. etu ja keskisormista on vaikea saada oksennukse hajua heti lähtemään, mikälli siis oksentaa käyttäen sormia. hermostenuisuus liittyy myös sairauteen. Vaikea toisaalta saada kiinni asiasta.. Tsemppiä sinulle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1870
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1272
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      989
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      695
    Aihe