Ratkaisukristillisyys ?

Ratkaisukrist ?

Törmäsin tuolla seuraavaan kommenttiin, ja haluan keskustella tästä aiheesta näin erillisenä hieman, jotta se ei sekoitu jonkun toisen aloitukseen turhaan sitä sotkemaan !

Siis tälläinen kommentti ja Raamatun tulkinta:

"

61

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo Kommentti

      "<

      • .xxxxxx007

        Hojo hojo


      • Ratkaisun paikka.
        .xxxxxx007 kirjoitti:

        Hojo hojo

        Totteletko Jeesusta eli Jumalan Sanaa, se sinun on itse ratkaistava, suhteesi Raamattuun, siitä olet ihan itse vastuussa.


      • ratkaisuvapaus.
        Ratkaisun paikka. kirjoitti:

        Totteletko Jeesusta eli Jumalan Sanaa, se sinun on itse ratkaistava, suhteesi Raamattuun, siitä olet ihan itse vastuussa.

        Annatko vai etkö anna, joudut itse ratkaisemaan ja vastaamaan ratkaisustasi, mutta sinulla on valta ja vastuu ratkaista, Jumala ei pakota, saat itse päättää, suostutko pyytämään Häneltä armoa ja apua, nöyrrytkö tottelemaan:

        Apostolien teot:
        2:40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta." >> Jakeen lisätiedot

        Roomalaiskirje:
        6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. >> Jakeen lisätiedot
        6:19 Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.

        2.Korinttolaiskirje:
        5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.


    • Sori vaan tuli bugi

      Siis jostain syystä koko viesti katosi !

      Johtunee tuon merkin < käytöstä ??

      Yritän kirjoitella asian uudestaan kun ehdin, sillä se sisälsi lainauksen jota on vaikea minun enää löytää, kun se on jonkun ketjun sisällä., enkä muista minkä !

    • Ratkaisukristillisyy

      Yritetään uudestaan tämän asian kanssa, eli joku kirjoittaja kirjoitti seuraavaa:

      LAINAUS ALKAA

      " Helluntaiuskonto opettaa nk. ratkaisukristillisyyttä, vapaan ratkaisuvallan harhaoppia, joka siirtää pelastustyön yksin Kristuksesta ihmisen omaksi teoksi: "Valitse Jeesus!"

      Jeesus Itse sanoo: "te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät..." "

      LAINAUS LOPPUU

      Siis vastaavanlaisiin väitteisiin olen usein törmännyt täällä, ja haluan käsitellä tuota väitettä Raamatun opetuksien kautta !

      Paavali sanoo kihlanneensa uskoontulleet, eli kukaan ei kihlaudu ilman omaa suostumusta, sen jokaisen tulisi kyetä ymmärtämään, kihlaantumisessa sanotaan "Tahdon" !

      Raamatussa on myös kertomus Karitsan häistä, ja siinäkin kutsutut valitsivat sen ottivatko kutsun vastaan vai ei, eli ihmisen on itse tehtävä päätös !

      1 Ja Jeesus rupesi taas puhumaan heille vertauksilla ja sanoi:
      2 "Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
      3 Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
      4 Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
      5 Mutta he eivät siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen;
      6 ja toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat.
      7 Mutta kuningas vihastui ja lähetti sotajoukkonsa ja tuhosi nuo murhamiehet ja poltti heidän kaupunkinsa.
      8 Sitten hän sanoi palvelijoillensa: 'Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia.
      9 Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'
      10 Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.

      Siis kukin sai vapaasti valita, ei ketään pakotettu, vaan PYYDETTIIN eli KUTSUTTIIN Karitsan Häihin !!!

      Tuon lainauksen kirjoittaneella on siis nähdäkseni Raamatun vastainen näkemys asioista, ja itse luulen niin, että hän ei käsitä yhtä perus asiaa, eli kun hän lainasi seuraavaa Sanan kohtaa:

      Joh. 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät,

      Siis tuossa puhutaan 12 opetuslapselle, jotka Jeesus valitsi, ja heistä 11 Hän valitsi siis Apostoleiksi !

      Raamatussa puhutaan 2:sta siis kahdesta eri ryhmästä eli KUTSUTUT ja VALITUT !

      Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

      Siis Raamatussa puhutaan Armon valinnasta !

      Roomalaiskirje 11
      2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
      3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
      4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
      5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
      6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
      7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,

      Siis Jumalan valinnan mukaan on jokaisessa ajassa ja aikakaudessa "siemen" tuon armonvalinnan kautta ja mukaan, eli ns. "valitut" !

      Valittujen tehtävä on KUTSUA muita, eli nuo VALITUT tekevät Jumalan palvelusta siis vähän kuten enkelit !

      Tässä puhutaan tuosta "siemenestä" lisää:

      Room. 9:29 Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi".

      jatkuu...

      • Ratkaisukirst2

        ...jatkoa

        Siis uudessa liitossakaan eivät kaikki toimi Seurakunnan vanhimpina auttaen ja tukien nuorempiaan, eli ihan kuten vanhassa liitossa Jumala valitsi ennalta Leeviläiset pojat papeiksi surittamaan pappis palvelusta, niin samoin on nykyään, eli OSAN on Jumala ennalta valinnut (VALITTUJA), mutta osa siis on kutsuttuja.

        Ja Jumala siis toki tietää sen, mitä tekoa kukin ihminen todella on, ja millaiseksi ja mihin Jumala on kunkin yksilön luonut !!!

        Siis kaikki eivät ole suinkaan valittuja, mutta kaikki valitut ovat myös kutsuttuja.

        Ja kaikki eivät siis ole Seurakunnan vanhimpia, vaikka kaikki ovat Seurakuntalaisia, siis "kuvana" on se, että Leeviläiset miehet (vasta 30v iässä) surittivat pappis palvelusta ilmestysmajassa, nyt uudessa liitossa ei ole enää Leeviläisiä, vaan Jumala valitsee ne, jotka toimivat ns. "vanhempina" Seurakunnassa.

        Nyt ei siis enää ole kyse syntyperästä, mutta samoin on osalla tehtävänsä tuon ARMON VALINNAN kautta, siis kaikki Israililaiset kuuluivat Jumalan kansaan, mutta osa oli VALITTUJA auttamaan muita Hengelllisissä asioissa ja kasvamaan Hengelliseen aikuisuuteen, tästä asiasta Raamattu kirjoittaakin:

        Efesolaiskirje 4
        11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

        Siis Leeviläinen pappi sai elantonsa yksin ilmestysmajasta, ja näiden edellä lueteltujen Seurakunnan palvelijoiden tulisi samoin saada elantonsa Evankeliumista, kuten Paavali oikein toisalla kirjoittaa !

        Siis kaksi verrokki ryhmää, eli "valitut", mutta siis armosta, eli Armon valinnan mukaan !

        Näiden Sanankohtien kautta ja vuoksi näen tuollaisen alussa lainaamani viestin sisällön ERITTÄIN epäraamatulliseksi !

        Noiden väärien tulkintojen kautta syytetään vastoin Totuutta eli valheiden kautta niitä, jotka Totuudessa vaeltavat !

        Laitan vielä tähän yhden Raamaatun paikan, jotta vältettäisiin turhat väärinkäsitykset:

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Siis vain Jumala voi synnyttää Uskon, ja se syntyy vain ja ainoastaan Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, kaikki muu "usko" on vain uskottelua ja luulottelua !

        Mutta kun ensimmäisenä ihmiselle sen Hengen avaaman Sanan kautta selviää Jumalan pelastus suunnitelma, niin ihminen voi joko hyväksyä tai hylätä Jumalan kutsun, kuten tuo Karitsan häät kertomus selvästi osoittaa, ja samoin se asia, että kukin päättää ITSE sen, kihlautuuko jonkun kanssa vai ei ???

        Ap. t. 2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        Kaikille on lupaus annettu ja kaikille kustu kuuluu, mutta ihmiselle Jumala on antanut todellakin sen vapaan valinnan, joko hyväksyä kutsu tai hylätä se, ja Raamatuu monessa kohtaa vahvistaa tämä asian, eli monia Jeesuskin kutsui, kuten sitä rikasta nuorukaista, mutta tämä meni pois, koska ei halunnut luopua mammonastaan edes Jeesuksen vuoksi, eli raha oli rakkaampi ja sydämensä oli siinä kiinni, ja siten tuo nuorukainen hylkäsi Herran henk koht kutsun !

        Matt. 19:22 Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

        Tässä oli pienehkö alustus kovin laajasta asiasta ja aiheesta, mutta halusin tämän tuoda esille, sillä en halua ketään eksytettävän sellaistan oppien vuoksi ja kautta, jotka eivät selvästikään perustu Raamatun ilmoitukseen !


      • näin... kin
        Ratkaisukirst2 kirjoitti:

        ...jatkoa

        Siis uudessa liitossakaan eivät kaikki toimi Seurakunnan vanhimpina auttaen ja tukien nuorempiaan, eli ihan kuten vanhassa liitossa Jumala valitsi ennalta Leeviläiset pojat papeiksi surittamaan pappis palvelusta, niin samoin on nykyään, eli OSAN on Jumala ennalta valinnut (VALITTUJA), mutta osa siis on kutsuttuja.

        Ja Jumala siis toki tietää sen, mitä tekoa kukin ihminen todella on, ja millaiseksi ja mihin Jumala on kunkin yksilön luonut !!!

        Siis kaikki eivät ole suinkaan valittuja, mutta kaikki valitut ovat myös kutsuttuja.

        Ja kaikki eivät siis ole Seurakunnan vanhimpia, vaikka kaikki ovat Seurakuntalaisia, siis "kuvana" on se, että Leeviläiset miehet (vasta 30v iässä) surittivat pappis palvelusta ilmestysmajassa, nyt uudessa liitossa ei ole enää Leeviläisiä, vaan Jumala valitsee ne, jotka toimivat ns. "vanhempina" Seurakunnassa.

        Nyt ei siis enää ole kyse syntyperästä, mutta samoin on osalla tehtävänsä tuon ARMON VALINNAN kautta, siis kaikki Israililaiset kuuluivat Jumalan kansaan, mutta osa oli VALITTUJA auttamaan muita Hengelllisissä asioissa ja kasvamaan Hengelliseen aikuisuuteen, tästä asiasta Raamattu kirjoittaakin:

        Efesolaiskirje 4
        11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

        Siis Leeviläinen pappi sai elantonsa yksin ilmestysmajasta, ja näiden edellä lueteltujen Seurakunnan palvelijoiden tulisi samoin saada elantonsa Evankeliumista, kuten Paavali oikein toisalla kirjoittaa !

        Siis kaksi verrokki ryhmää, eli "valitut", mutta siis armosta, eli Armon valinnan mukaan !

        Näiden Sanankohtien kautta ja vuoksi näen tuollaisen alussa lainaamani viestin sisällön ERITTÄIN epäraamatulliseksi !

        Noiden väärien tulkintojen kautta syytetään vastoin Totuutta eli valheiden kautta niitä, jotka Totuudessa vaeltavat !

        Laitan vielä tähän yhden Raamaatun paikan, jotta vältettäisiin turhat väärinkäsitykset:

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Siis vain Jumala voi synnyttää Uskon, ja se syntyy vain ja ainoastaan Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta, kaikki muu "usko" on vain uskottelua ja luulottelua !

        Mutta kun ensimmäisenä ihmiselle sen Hengen avaaman Sanan kautta selviää Jumalan pelastus suunnitelma, niin ihminen voi joko hyväksyä tai hylätä Jumalan kutsun, kuten tuo Karitsan häät kertomus selvästi osoittaa, ja samoin se asia, että kukin päättää ITSE sen, kihlautuuko jonkun kanssa vai ei ???

        Ap. t. 2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        Kaikille on lupaus annettu ja kaikille kustu kuuluu, mutta ihmiselle Jumala on antanut todellakin sen vapaan valinnan, joko hyväksyä kutsu tai hylätä se, ja Raamatuu monessa kohtaa vahvistaa tämä asian, eli monia Jeesuskin kutsui, kuten sitä rikasta nuorukaista, mutta tämä meni pois, koska ei halunnut luopua mammonastaan edes Jeesuksen vuoksi, eli raha oli rakkaampi ja sydämensä oli siinä kiinni, ja siten tuo nuorukainen hylkäsi Herran henk koht kutsun !

        Matt. 19:22 Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

        Tässä oli pienehkö alustus kovin laajasta asiasta ja aiheesta, mutta halusin tämän tuoda esille, sillä en halua ketään eksytettävän sellaistan oppien vuoksi ja kautta, jotka eivät selvästikään perustu Raamatun ilmoitukseen !

        Aivan, kirjoituksesi tyhjentää lapsikasteen, sekä kirkollisen pappeuskäsityksen.

        Leipäpapit on ihmisen valintaa, sillä ei kaikkia ole Jumala kutsunut. Vaan ihmiset, kouluttavat ja siinää saarnataan sitten kirkkokäsikirjan mukaan.

        Työ pelastukseen on Jumalan työ, Kristuksessa. Siinä pelastussuunnitelmassa kaikkia kutsutaan. Sana avaa ymmärrykselle, tasa-arvoisesti, kuin siemen.

        Mutta, minkälaiseen maaperään se tipahtaa. Hyvään maaperään, on se, että ihminen hyväksyy sen, Jumalan pelastussuunnitelman, Jumalan valtakunnan, Jumalan lain.

        Näin Jumalan työ toteutuu. Hän syntyy Uuden Aadamin, eli Kristuksen Hengessä.

        Se tulee näin Jumalan työnä ja valintana. Ihminen vapaehtoisena --hyväksyy-- itsensä pelastettavaksi. ""rakkauteen kuuluu kaksi osapuolta"


        Ja tuo Valtakunta raketaa sen pappeuden ja seurakunnan..

        Se ei ole muotomenojen ihmisen muodostama kirkkokunta, jossa ihminen hallitsee ja valitsee.


    • * Paljon sanoja ja sittaatteja, mutta mitä sinä sanoit? Mikä sulla on sydämelläsi ?

      • Ratkaisukristillisy.

        Otin vain kantaa tuohon käsitteeseen "ratkaisu kristillisyys", ja sen perustaan ja pohjiin, eli nähdäkseni se siis ei perustu Raamatun terveeseen opetukseen, vaan taas kerran vain yhden jakeen oppiin ja senkin väärinymmärtämiseen !

        Käsittääkseni ne jotka moittivat hellareita ja muita herätysliikkeitä tuosta ratk krist asiasta, ovat itse kirkkokuntiin kuuluvia, jotka ovat eksyneet muotomenoihin ja sakramentti oppeihin, sun muuhun epäraamatullisuuteen.

        Näen kyllä herätysliike touhuilussakin paljon korjattavaa, mutta perusta on nähdäkseni oikeampi kuitenkin, eli niissä vaaditaan /on ainakin vaadittu henk koht Uskoon tulo, eli uudestisyntyminen, ja se siis vaatii sen oman halun, ja valinnan tekemisen, vastoin näiden parjaajien opetusta, ja vapaa valinta on annettu ihmiselle, eikä Jumala sitä poista eikä evää, eikä ketään mihinkään väkisin vie tai pakota !

        On siis kyse perustasta ja pohjasta, ja Jeesus siis opetti:

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!

        Teidän TULEE syntyä ylhäältä, eli Hengestä, ja se ei tapahdu siis vauva kasteessa eikä rippikoulun käynnissä, eikä missään sakramenteissa, vaan se on henk koht ratkaisu, eli ottaako kutsu vastaan, vai hylätäkkö se ???

        Halusin siis Mohikaani vain tyoda Sanasta sen tiedon, että tuollainen "ratkaisukristilliseksi" ja siten harhaoppiseksi väittäminen on sulaa valhetta, ja vastoin Totuutta, ja se joka moisia väittää, on itse siis eksyksissä ja pahasti !

        Ja silloin ei varmaankaan edes tiedetä sitä, mitä todellinen uudestisyntyminen eli Hengestä syntyminen on, vaan luotetaan kirkkokuntien sakramentteihin sun muuhun mutomenoilla pelastumiseen sekä toisen uskolla ja toisen uskon kautta pelaastumiseen, eli nähdäkseni kirkkokunnissa eivät opettajat ymmärrä myöskään asioita, kuten ei Jeesuksen aikana Nikodeemuskaan, vaikka siis toimi opettajana !!!

        Kuten sanottua asia on laaja, mutta siitä olisi nähdäkseni hyvä keskustella, ja minä en siis itse kuulu kirkkokuntiin enkä herätysliikeisiin, vaan sen uudestisyntymiseni kautta kuulun Seurakuntaan, eli Kristuksen seurakuntaruumiiseen, johon siis kuuluvat VAIN JA AINOASTAAN ne Hengestä syntyneet, eli ns, uudestisyntyneet !


      • Niin ja vielä Mohis

        Niin ja vielä Mohis sinulle sen verran, että asiaa viesteissäni oli ja on niin paljon, että ne kannattaisi lukea rauhassa ja ajatuksella, kyllä ne silloin aukeavat sinullekin, eli eivät ne ydin fysiikkaa ole, eivätkä vakiintuneelle pitäisi olla liian vaikeita ymmärtää !

        Ja jokaista lainausta Raamatusta olen selittanyt kyllä, joten en laita vain laainauksia, vaan kerron kyllä näkemykseni niistä !

        Onko sinulla jotain asenne ongelmia itselläsi ?

        Eikö kirjoittamani vain "maistu" sinulle ?

        Kyllä noita kirjoituksiani saa ihan vapaasti arvostella ja Sanan mukaan tuleekin arvostella, mutta siis Sanalla ja siihen perustuen kiitos, eli en halua siis "mutuja" vain eli musta tuntuu juttuja, vaan raamatun opetuksiin perustuvaa arvostelua ja koettelua.


      • ratkaisu sydämessä
        Ratkaisukristillisy. kirjoitti:

        Otin vain kantaa tuohon käsitteeseen "ratkaisu kristillisyys", ja sen perustaan ja pohjiin, eli nähdäkseni se siis ei perustu Raamatun terveeseen opetukseen, vaan taas kerran vain yhden jakeen oppiin ja senkin väärinymmärtämiseen !

        Käsittääkseni ne jotka moittivat hellareita ja muita herätysliikkeitä tuosta ratk krist asiasta, ovat itse kirkkokuntiin kuuluvia, jotka ovat eksyneet muotomenoihin ja sakramentti oppeihin, sun muuhun epäraamatullisuuteen.

        Näen kyllä herätysliike touhuilussakin paljon korjattavaa, mutta perusta on nähdäkseni oikeampi kuitenkin, eli niissä vaaditaan /on ainakin vaadittu henk koht Uskoon tulo, eli uudestisyntyminen, ja se siis vaatii sen oman halun, ja valinnan tekemisen, vastoin näiden parjaajien opetusta, ja vapaa valinta on annettu ihmiselle, eikä Jumala sitä poista eikä evää, eikä ketään mihinkään väkisin vie tai pakota !

        On siis kyse perustasta ja pohjasta, ja Jeesus siis opetti:

        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!

        Teidän TULEE syntyä ylhäältä, eli Hengestä, ja se ei tapahdu siis vauva kasteessa eikä rippikoulun käynnissä, eikä missään sakramenteissa, vaan se on henk koht ratkaisu, eli ottaako kutsu vastaan, vai hylätäkkö se ???

        Halusin siis Mohikaani vain tyoda Sanasta sen tiedon, että tuollainen "ratkaisukristilliseksi" ja siten harhaoppiseksi väittäminen on sulaa valhetta, ja vastoin Totuutta, ja se joka moisia väittää, on itse siis eksyksissä ja pahasti !

        Ja silloin ei varmaankaan edes tiedetä sitä, mitä todellinen uudestisyntyminen eli Hengestä syntyminen on, vaan luotetaan kirkkokuntien sakramentteihin sun muuhun mutomenoilla pelastumiseen sekä toisen uskolla ja toisen uskon kautta pelaastumiseen, eli nähdäkseni kirkkokunnissa eivät opettajat ymmärrä myöskään asioita, kuten ei Jeesuksen aikana Nikodeemuskaan, vaikka siis toimi opettajana !!!

        Kuten sanottua asia on laaja, mutta siitä olisi nähdäkseni hyvä keskustella, ja minä en siis itse kuulu kirkkokuntiin enkä herätysliikeisiin, vaan sen uudestisyntymiseni kautta kuulun Seurakuntaan, eli Kristuksen seurakuntaruumiiseen, johon siis kuuluvat VAIN JA AINOASTAAN ne Hengestä syntyneet, eli ns, uudestisyntyneet !

        """ ratkaisukristillisyys""

        Anna pelastaa itsesi ........ Jumalan Sanan sanomana.

        Ihminen kuulee, kuinka on Jumalan pelastussuunnitelma tarjolla.

        Hän hyväksyy Jumalan työn kohdalleen.

        hän ratkaisee .... tehtooko, tai ei.

        Se on ratkaisu ...... ja tulee näin Herran kansalaiseksi.


    • valitse armon tie

      Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa alkuseurakunnassa annettu kehotus syntisille:
      "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen!" Apt. 2:38. Edellyttääkö parannuksen tekeminen siis ratkaisua ihmiseltä itseltään, vai tekeekö Jumala parannuksen puolestamme?
      "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin!" Apt. 2:41. Mitä mielestäsi tarkoittaa sanan vastaan ottaminen?
      Ottaako siis Jumala meidän puolestamme vastaan pelastussanoman, tekee parannuksen ja menee puolestamme kasteelle?

      "Hänen työtovereinaan me myös kehotamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi." 2 Kor. 6:1.
      Jos et ota vastaan pelastussanomaa itse henkilökohtaisesti, jää armon sanoma sinun kohdaltasi mitättömäksi.

      Ota vastaan ylösnoussut Jeesus Pelastajaksesi ja hylkää kirkkopelastuksesi.
      "Valitkaa tänä päivänä, ketä te palvelette.." Joosua 24:15.

      • Keneltä kysyit ?

        Tämä systeemi on epäsevä, eikä nyt selviä ainakaan minulle se, kenelle kysymyksesi esitit, eli Mohikaanilleko vai minulle, eli ketjun aloittajalle ?


      • Retu3

        Valitse armon tie.......... Kirjoitat tuossa, että hylkää kirkkopelastuksesi.
        Ajatuksesi on, että kirkkopelastus tai helluntai pelastus pelastaa. Jumala vetää ihmistä parannukseen silloin synti virkoaa ja alkaa näkemään, että on syntinen. Pyhähenki näyttää todeksi synnin. Eiköhän meidän pidä hyljätä tämä vanha aatami itsessämme ja egyptissä vaeltaminen kuuluimmepa mihin uskoon tahansa eikä mitään kirkkopelastusta. Ei porukka usko pelasta. Ihmisen pitää syntyä uudesti ylhäältä , ei porukkaan liittymiset pelasta.
        Jeesus sanoi, että " rauha sinulle". Rauhaa ja lepoa Jeesuksessa.
        Ei Jeesus kysele mihin porukkaan kuulut tai mitä olet suorittanut päästäksesi uskoon, hän tahtoo vaan kirkastaa itsensä ja armonsa.


    • Valitse armon tie

      Kysymys on asetettu kaikille!

      • Kannattaisiko sinun

        Kannattaisiko sinun tehdä uusi aloitus tuosta aiheesta "parannuksen teko" ?

        Siis kun itse mietin asiaa ja mitä siitä kirjoittaisin, niin tuo asia ja aihe on niin laaja, että ainakin minun mielestä se kannattaisi käsitellä omana asiana ja aiheenaan !

        Siis olen tämän ketjun aloittaja, ja aihe vaihtuisi totaalisesti jos vaikka vain minä alkaisin tuota asiakokonaisuutta perata !


    • Oletko uskossa?

      Hyvä ajatus aloittaja. kannattaisi tehdä uusi aloitus.

      Tässä yleisellä tasolla kaikille ratkaisukristillisyydestä, jota Raamattu opettaa.
      - Parannuksen tekeminen kuuluu oman ratkaisun piiriin.
      - Ratkaiset itse teetkö parannuksen ja otat vastaan Jeesuksen.
      Hän ei ole automaationa kenenkään elämässä.

    • Jan-HusEK

      Miten lie kenenkään ratkaisu suuntaan tai toiseen muuttaa mitenkään sitä, mitä elämän kirjaan on ollut kirjoitettuna jo ennen maailman luomista? Voi ihmisen ylimielisyyttä!

      Ne, jotka Hän on valinnut, myös valitsevat Hänet ja heidän elämänsä kantaa valinnan arvoista hedelmää.

      • olisi valoakin

        Ja yksinkertaisuutta kuten edellä !

        Onko jokin vakavakin este ymmärttää edes yksinkertaisia Raamatun asioita häh !?


    • PH sen tekee!

      Nim. JanHusEK kirjoittaa aivan oikein ja raamatullisesti, kiitos siitä hänelle. Meidän ylpeytemme ja itsekkyytemme on sitä luokkaa, että me sorrumme ajattelemaan uskoon tulomme olevan meidän osittaista ansiota, oman tahtomme vallassa olevaa ratkaisua. Helluntailaisuus ei liikkeenä kuitenkaan ole sitä mieltä. Todennäköisesti palstan helluntailaiset ovat tutustuneet helluntailaisten omaan uskontunnustukseen.

      Sen viides kohta ilmoittaa, että ihminen ei voi valita Jeesusta vapaasta tahdostaan, vaan Jumalan on tehtävä aloite, vaikutettava ihmiseen Pyhällä Hengellään. Pyhä Henki vaikuttaa pimeydessä elävään, kadotettuun syntiseen aina Sanansa kautta. Ihminen on luonnollisessa tilassa hengellisesti kuollut, eikä kuollut voi tehdä mitään ratkaisuja.
      Ef. 2:1 ”Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne.”

      Meillä on ihmisinä sekä tahto, tunne, että järki. Pyhän Hengen herättämä, hengellisesti kuolleessa tilassa ollut, ihminen toki sitten tahtoo antaa elämänsä Herralleen ja seurata Häntä. Me myös tahdomme uskovina olla kuuliaisia Herrallemme ja päästä kerran perille Taivaan kotiin. Ilman Pyhän Hengen vaikutusta tällaista tahtoa ei meissä ole. Helluntailaisten uskontunnustus sanoo seuraavasti ilmoittaessaan Pyhän Hengen ratkaisevan merkityksen:
      Helluntailaisten uskontunnustuksen viides kohta: ”Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan. Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhällä Hengellä, joka jakaa armolahjoja seurakunnaan rakentumiseksi niin kuin apostolien aikana. Uskova on tarkoitettu elämään Pyhän Hengen täyteydessä Hengen hedelmää kantaen.”

      Jeesus liittyy tähän saumattomasti monissa Raamatun kohdissa. Hän sanoo mm.: Joh. 6:44 ”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”

      Hengellisesti kuollut, pimeydessä elävä ihminen ei näe omin voimin ja tahdoin valoa – hengellisessä mielessä hän on siihen kelvoton. Hyvä olisi antautua ja uskoa, mutta kukaan meistä ei osaa tehdä sitä hyvää.

      Room. ”Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla, niin kuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.”

      • valoakin on

        Eli taasko Nooalla ei ollut jalkoja ollenkaan eikä perheellään, niinkö?

        Jumalako paiskasi heidät heidän nukkuessaan arkkiin, niinkö`!?

        Vai mitä yrität sanoa, kerro suomeksi.


      • Liian nopeasti aamen

        Liian nopeasti aamensit nähdäkseni "PH sen tekee" tuohon "Jan-HusEK:in" viestiin !

        Siis hän ei välttämättä usko kuten sinä uskot !

        Noin lyhyt lainaus ja kirjoitus ei kerro KOKO totuutta siitä, miten hän asiat näkee !

        Kannattaisi varoa liian nopeaa aamentamista, voit aamentaa harhaoppiselle ja harhaopille ymmärtämättäsi !

        Huomaa muuten se, että moni ei katso tarvittavan mitään uskoontuloa tai uudestisyntymisen hetkeä, vaan moni esim. kirkkokuntiin kuuluva luulee olevansa jossain "putkessa" jossa vauva kaste ja rippikoulu ja jouluna kirkossakäynti riittää eli uskonnollisuus ja sakramentit !

        Asiasta hieman lisää !

        Raamattu sanoo, että Jumala vetää ja Jumala KUTSUU !

        Kutsuun aina vastataan joko KYLLÄ TAI EI, ja se on ihmisen tahdon ratkaisu se !

        Ei kukaan muu päätä ihmisen puolesta, eli kutsuun siis TULEE VASTATA !

        Nähdäkseni on suurta saivartelua se, että Jumala on ennalta määrännyt osan ihmisistä pelastukseen, ja sen mukaan muka ei tarvitsisi henk koht ratkaiusua tehdä !

        Kyllä sen jokainen jotuu tekemään, ja vielä uskossa ollessaankin on vapaa valinta, joko elää Hengessä tai lihan mukaan, ja sitä vapaata valintaa ja sen käyttöä yhä vain jatketaan siis !

        Yhä voimme siis menettää pelastuksen luopumalla siitä, eli syvän paatumuksen eli lihassa elämisen kautta ja vuoksi:

        1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja


    • Teksti täyttä suomea

      Kiitos nimimerkille "PH sen tekee" selkeästä ja Raamatun mukaisesta kommentista. On hienoa huomata, että myös helluntailaisten uskontunnustus näkee Pyhän Hengen ensisijaisen merkityksen uskoon tulossamme.

      Teksti oli täysin ymmärrettävää ja raamatullista. Pitäisikö kirjoittajan sinulle selittää vielä Nooan jalkojenkin toiminta? Kysymys on hengellisestä heräämisestä, uskoon tulemisesta ja kuinka Jumala sen Pyhällä Hengellä Sanan kautta vaikuttaa.

      Room. 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."

      Ilman Pyhää Henkeä tekomme ovat vain lain tekoja, eivätkä meidän tekomme voi tuottaa uskoa - olemmehan hengellisesti kuolleessa tilassa.
      Gal. 3:2 "Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? Niin paljonko olette turhaan kärsineet? -jos se on turhaa ollut. Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"? Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia."

      Mitä tulee jalkojen käyttöön, niin toki sinä itse käytät jalkojasi mennessäsi vaikkapa lähikauppaan ostoksille. Uskoon tulosta silloin ei kuitenkaan ole kysymys. Jos joku ei tätä eroa ymmärrä, niin hänelle minun on pakko sanoa Paavalin tavoin:

      1. Kor. 14:38 "Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä."

      • sitä olisi valoakin

        En tajua tätä kirkkolaisten jankutusta tuosta " syntinen ihminen ei kykene mihinkään" kun se ensinnäkin on täyttä huuhaata ja toisekseen on päivänselvää että Jumalan Henki on kaiken takana, ihan kuin pimeällä autollakin voi ajaa jos laittaa valot, eikö olekkin ihmeellistä häh miten on lutterin harhailijat onko vai eikö ole !

        Kun Jumala on laittanut valot Jeesuksessa Kristuksessa koko universumiin siksi, että jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu !!

        Mikä tässä on niin erikoista että siitä pitää jankata vuosikaupalla..ei kun satoja vuosia ja paljon !?

        Näyttäkää yksikin ihminen joka on tullut ns. uudestisyntyneeksi omalla voimallaan!

        Samalla voitte näyttää sen toisen ihmisen joka on tullut uudestisyntyneeksi ilman omia "jalkojaan käyttämällä " !

        milestäni olette puupäitä mutta ette tietenkään kellu, kun se olisi omaa yrittämistä sekin.


      • valoa on
        sitä olisi valoakin kirjoitti:

        En tajua tätä kirkkolaisten jankutusta tuosta " syntinen ihminen ei kykene mihinkään" kun se ensinnäkin on täyttä huuhaata ja toisekseen on päivänselvää että Jumalan Henki on kaiken takana, ihan kuin pimeällä autollakin voi ajaa jos laittaa valot, eikö olekkin ihmeellistä häh miten on lutterin harhailijat onko vai eikö ole !

        Kun Jumala on laittanut valot Jeesuksessa Kristuksessa koko universumiin siksi, että jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu !!

        Mikä tässä on niin erikoista että siitä pitää jankata vuosikaupalla..ei kun satoja vuosia ja paljon !?

        Näyttäkää yksikin ihminen joka on tullut ns. uudestisyntyneeksi omalla voimallaan!

        Samalla voitte näyttää sen toisen ihmisen joka on tullut uudestisyntyneeksi ilman omia "jalkojaan käyttämällä " !

        milestäni olette puupäitä mutta ette tietenkään kellu, kun se olisi omaa yrittämistä sekin.

        jäi sanomatta, että tämänpolin päällä eiole ainuttakaan uskovaa ilman omaa ratkaisun tekemistä Jumalan puoleen.
        siitä saatte jatkaa jankuttamista ja lutterinne selittämistä sidotuista valloista ja muusta hömpästä.


    • valoa onneksi on

      Ihminen ei saa aurinkoa "nousemaan" omalla voimallaan, vai saako!?

      Kuitenkin se nousee joka aamu ajallaan. Ihminen ei rusketu kellarissa istumalla ja sieltä viisastelemalla kuinka heikko ihminen nyt on ja kuinka kukaan ei kohtaa aurinkoa omalla voimallaan eikö rusketu omasta voimastaan, eihän !

      mitähän tästä aiheesta, jonka perusteesit alakoululainen jo tajuaa, vielä keksitään väiteltävksi ja lutterin vinoutumien pönkäksi, sitä odotamme mielenkiinnolla.

    • Kristukseen sidottu*

      Kyseisessä viestissäni, jota alussa lainataan, viittaan kahteen eri, toisensa kumoavaan teologiseen oppisuuntaukseen, nimittäin "vapaa ratkaisuvalta" vs "sidottu ratkaisuvalta".

      Ottakaa esim. netin kautta selville mitä nämä tarkoittavat, minkä opetuksen ne pitävät sisällään. Teille hyväuskoislle helluntailaisille (joihin itsekin aiemmin kuuluin) syötetään nk. vapaan ratkaisuvallan oppia, selittäen sitä joillain näennäis-raamatunjakeilla. Johtajanne eivät kerro teille, että he eivät suinkaan selitä oppejaan "fundamentalistisesti Raamatusta", vaan ovat aivan koulutettuja harhaopin levittäjiä.

      Näennäisesti voisi kuvitella, että ihmisellä olisi vapaa ratkaisuvalta "valita usko", mutta kun luetaan tarkemmin Jeesuksen opetuksia, Hän sanoo (aloituksessa mainitun lauseen lisäksi) mm. näin: "Ei kukaan voi tulla Isän tykö, ellei Isä itse häntä vedä ja minä olen viimeisenä päivänä herättävä hänet kuolleista". Tämä on sidotun ratkaisuvallan oppia: koko pelastuksemme on sidottu yksin Jumalan ja Kristuksen armotekoihin.

      Vapaan ratkaisuvallan harhaopettajat sen sijaan opettavat (olen aikoinaan, omin korvin tämän kuullut, K. Antturi, Hgin Saalem srk.): "Meillä Suomessakin opetetaan sellaista harhaoppia, että Jumala yksin voisi pelastaa ihmisen. Eihän Jeesus yksistään voi ketään ihmistä pelastaa, kyllä siinä vaaditaan myös ihmisen oma teko!" (Vapaan ratkaisuvallan harhaoppi).

      Lukekaa itse, etsikää netistä tietoa näistä kahdesta eri oppisuuntauksesta, jotka osoittavat, ettei esim. luterilaisuudella ja helluntailaisuudella ole todellisuudessa mitään yhteistä.

      Huomaatte, kuinka todellisuudessa Kristusta herjaavaa on helluntailaisuuden opetus.
      .

    • KTS (Ei kirj.)

      Tää "ratkaisukristittyjen" ratkaisukeskeisyys on kovasti ylimainostettua ja loppuu tyystin kun tulee puhe Israelista. Sitten yhtäkkiä alkaakin päin vastoin kohkaaminen siitä että "Herra ei kustumustaan kadu". No ei kai kadu kutsumustaan kenenkään ihmisen kohdalla koska kaikki ovat kutsun saaneet mutta eri asia on se kuka kutsun vastaanottaa.

    • PH sen tekee!

      Kiitos nimimerkille Kristukseen sidottu asiallisesta ja raamatullisesta tekstistä – viittasit siinä aikaisemmin siteeraamaani kohtaan - Joh. 6:44 ”Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.”

      Helluntailaisten yhdessä hyväksymässä uskontunnustuksessa asia ymmärretään aivan oikein: vain Pyhän Hengen vaikuttamana voi ihminen ottaa Jeesuksen elämänsä Herraksi ja tulla uskoon Sanan kautta. Ihminen on luonnollisessa tilassaan hengellisesti sokea ja kuollut, eikä kuollut voi tehdä mitään ratkaisuja. Pyhä Henki herättää hengellisesti kuolleen Sanallaan ja tämä hengellisesti herännyt tahtoo tunnustaa syntinsä, tehdä parannuksen, pyytää Jeesusta elämäänsä ja saa lahjaksi pelastavan uskon. Usko annetaan sulasta armosta Kristuksen ristinkuoleman tähden. Langenneessa tilassaan ihminen on kokonaan synnin orja: hänen tahtonsa, tunteensa ja ymmärryksensä ovat Jumalan tahdon vastaisia.

      Koko evankeliumin kirkkain ydin on yksin armosta, yksin uskosta, yksin Kristuksen tähden ja yksin Sanasta vanhurskaaksi tuleminen – ei ratkaisujemme, järkeilymme, ei kerrassaan minkään tekojemme kautta. Kuinka vaikeaa meidän ylpeiden, omia tekojamme kehuvien on nöyrtyä uskomaan selvää Raamatun Sanaa. Ef: ”Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi”

      Jos jokin yhteisö lankeaa sellaiseen ylpeyteen, jossa omia ratkaisuja ja tekoja korostetaan, sen jäsenet luulottelevat olevansa muita parempia uskovia, hurskaampia ja he eivät osaa rakastaa ja pitää veljinä ja sisarina niitä, joiden näkemys on heidän omistaan poikkeava. Tällainen piirre oli erittäin näkyvää Jeesuksen ajan farisealaisten piirissä. Jätän tältä erää tämän keskustelun, sillä joiden kommenteissa aistin vihaa, joka estää nöyrän ja totuudellisen Sanan tutkimisen tässä tärkeässä asiassa.

      Kiitos Jeesukselle, joka ristillä kerran sanoi: ” Se on täytetty”. Me saamme tulla uskoon sulasta armosta ilman mitään tekoja – siinä sanomassa on meidän autuutemme ja ilomme, evankeliumi kaikille syntisille, jotka huutavat avuksi Herran nimeä.

      • Ei jankkaaamalla !

        Ei jankkaaamalla opistasi tule Totuutta !

        Leikkaat, liimaat ja askartelet aina vain samat jaaritukset ! :(

        Sinulla on yksi perus virhe kirjoituksessasi, eli Pyhä Henki avaa uskosta osattomalle Evankeliumin eläväksi sanaksi, ja sen kautta ihminen tulee ratkaisun paikalle, eli Totuus Evankeliumista selviää sen Hengen avaaman Sanan kautta, ja silloin ihmistä siis Jumala kutsuu ja vetää luokseen, mutta ihminen siis sitten joko vastaa kutsuun tai hylkää sen !

        Siis Pyhä Henki ei "herätä ihmistä hengellisesti", vaan Henki avaa vain sen Ilosanoman ihmiselle, ja sitten on valinnan paikka, IHAN KUTEN JO olen kirjoittanut ja minkä siis Sana vahvistaa tuossa Karitsan häät asiassa hyvin selvästi, ja kertaus on siis opintojen äiti:

        1 Ja Jeesus rupesi taas puhumaan heille vertauksilla ja sanoi:
        2 "Taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka laittoi häät pojallensa.
        3 Ja hän lähetti palvelijansa kutsumaan häihin kutsuvieraita, mutta nämä eivät tahtoneet tulla.
        4 Vielä hän lähetti toisia palvelijoita lausuen: 'Sanokaa kutsutuille: Katso, minä olen valmistanut ateriani, minun härkäni ja syöttilääni ovat teurastetut, ja kaikki on valmiina; tulkaa häihin'.
        5 Mutta he eivät siitä välittäneet, vaan menivät pois, mikä pellolleen, mikä kaupoilleen;
        6 ja toiset ottivat kiinni hänen palvelijansa, pitelivät pahoin ja tappoivat.
        7 Mutta kuningas vihastui ja lähetti sotajoukkonsa ja tuhosi nuo murhamiehet ja poltti heidän kaupunkinsa.
        8 Sitten hän sanoi palvelijoillensa: 'Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia.
        9 Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'
        10 Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.

        Saivatko nuo valita vai eivät ???

        Valitsiko joku KUTSUTTU ennemmin maailman ja sen houkutukset ???

        Mitä tämä selvä Sanan kohta kertoo asiasta ???

        Vastaatko vielä siihenkin mistä JO kirjoitin, että onko vain yksi ryhmä eli valitut ???

        Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        Matt. 22:8 Sitten hän sanoi palvelijoillensa: 'Häät ovat valmistetut, mutta kutsutut eivät olleet arvollisia.

        Siis kutsuttiin, mutta eivät halunneet, miksi Jumala edes kutsuisi tai vetäisi, jos kerran Hän tietää ennalta, kuka vastaa ja kuka ei ?

        Siis miksi kutsua muita kuin valittuja ???

        Eikö se ole ihan turhaa touhua, jos kerran uskotaan sinunkin markkinoimaasi ennalta valintaan ???

        Ei kai Jumala itse taistele "ilmaan hosuen", eli osumatta niihin valittuihin ?

        Ymmärrätkö itsekään kuinka sekava on oppisi ???


      • Vielä lisäään...

        Vielä lisäään edelliseen sen verran, että jo tämän ketjun alussa kirjoitin siitä asiasta josta edellisessäkin viestissäni mainitsin, eli:

        Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

        Siis monet kutsuttuja mutta vain HARVAT VALITTUJA, siis puhutaan armon valinnasta MUUTAMIEN KOHDALLA VAIN, jotta "siemen" pysyy, ja tästä siis viestissä: "Ratkaisukirst2 29.7.2014 19:37" ja "Ratkaisukristillisyy
        29.7.2014 19:36" , joten en toista asioita turhaan, ne voi sieltä lukea !

        Siis ennalta valinta koskee VAIN OSAA, ei kaikkia, kuten otin vanhan liiton "kuvasta" ja varjosta pari esimerkkiä, eli Leeviläiset miehet oli valittuja, mutta käytännössä siis vain 1/24 osa, sillä naiset eivät, ja kun oli 12 kukukuntaa, niin suhde oli siis tuo ARMONVALINNAN mukaan, kuten siinä Sanan kohdassa lukee:

        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

        Siis kaikista Israilin sen ajan kansasta VAIN 7000 oli noita Armosta valittuja !!!

        Jos taas uskottaisiin näiden "opettajien" oppiin siitä, eli ENNALTA MÄÄRÄÄMIS oppiin, siis että KAIKKI, eli koko kansa, eli kaikki uudestisyntyneet, ovat ennalta valittuja taivaaseen, ja kaikki muut taas ennalta määrätty kadotukseen, niin silloin Jumala olisi väärämielinen tuomari, sillä Hän itse on luonut jokaisen ihmisen !

        Kirjoitan toisessa viestissä siitä, kuinka järjetön tuollainen ennaltamääräämis oppi oikein on, siis ihan käytännössä, ja kuinka sen kautta Jumalasta tehdään siis väärämielinen Tuomari !

        Nämä ennaltamääräämis opin opettajat tuskin siitä tulevasta kirjoituksestani ottavat onkeensa, mutta ehkäpä on hyvä muiden nähdä se, kuinka järjetön tuo ennaltamääräämis oppi oikeasti on, ja mitä se käytännön tasolla tarkoittaa !!!

        Mutta siitä sitten seuraavassa viestissäni, toivon mukaan jo tänään, jos Jumala suo, terveisin ketjun aloittaja eli "ratkaisu kristillisyys" !


    • OIkea uskontunnustus

      Nimim. Pyhä Henki sen tekee! on oikeassa ja raamatullinen. Jumala on aina aloitteen tekijä, ei ihminen. Pyhä Hengen on ensin herätettävä hengellisesti kuollut ja sokea Sanallaan synnin unesta - ilman Pyhän Hengen vaikuttamista luonnollisessa tilassa elävä ihminen ei tee mitään uskonratkaisuja. Ihminen voi kääntyä Jeesuksen Kristuksen puoleen vain Pyhän Hengen vaikuttamana. Samaan totuuteen uskoo myös Suomen helluntailiike, jonka uskontunnustuksessa asia ilmaistaan seuraavasti - ensimmäiset lauseet sen kirkkaasti ilmaisevat:

      ””Pyhä Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan. Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhällä Hengellä, joka jakaa armolahjoja seurakunnaan rakentumiseksi niin kuin apostolien aikana. Uskova on tarkoitettu elämään Pyhän Hengen täyteydessä Hengen hedelmää kantaen.” Henki herättää ihmisen hengellisesti, niin että hän voi ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen, jolloin Pyhä Henki tulee häneen asumaan. Jeesus Kristus kastaa uskovan Pyhällä Hengellä, joka jakaa armolahjoja seurakunnaan rakentumiseksi niin kuin apostolien aikana. Uskova on tarkoitettu elämään Pyhän Hengen täyteydessä Hengen hedelmää kantaen.”

      1. Kor. 14:38 "Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä."

    • valoa todella on

      Tuo on aina j aikuisesti ollut päivänselvää jokaiselle uudestisyntyneelle !

      Kaikki jankutus ihmisen kyvyttömyyksistä rajallaisista ratkaisuvalloista on täysin epäolennaisia, joilla ei ole mitään virkaa raittiin uskon kanssa.

      Jumala kyllä huolehtii siitä että ihminen kykenee syömään Hänen kattamastaan pöydästä koska Jumalan ammattina on pelastaa ihmisiä ja ihminen eikä Hän ole lomalla.
      Meidän tehtävämme on syödä silloin kun pöytä on edessämme.

      Emmekös lue yksinkertaista opetusta mm;

      15. Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",

      Eli kenelle jää vastuu tuossa edellisen jakeen opetuksessa ?

      Jumalako siinä on asian ratkaisija vaiko ihminen, jolle on pöytä katettu ?

      Jos ei tämän maan luterilaisuus olisi kaikkea sotkenut, vaan olisi juslistettu kirkasta selvää suoraa evankeliumia, kansa olisi sata kertaa jumalisempaa ja kristillisempää kuin tämän päivän juoppopettäjäkansa !

    • Oikea uskontunnustus

      Pysytään nyt vain helluntailaisuudessa, koska olemme siinä osiossakin - ei tähän helluntaikeitokseen enää luterilaisia mausteita tarvita. Ovatko helluntailaiset keittäneet hengen ravinnoksi kelpaavaa keittoa? Monet helluntailaiset ovat sitä mieltä, että helluntailaisuus on erkaantunut siitä Sanan julistuksesta, mitä siinä aikoinaan oli. Asiat eivät ole suinkaan mitenkään päivänselviä, kun lukee helluntailaisten riitaisesta jakaantumisesta ja monista lavalle kutsutuista "ihmeevankelistoista". Uskoville ei ole lainkaan päivänselvää erottaa ihmisen ja Jumalan osuus pelastussuunnnitelmassa - hyvin monet helluntailaiset ovat aidosti ahdistuneita siitä, että liike on mennyt ihmiskeskeiseksi. Kirkasta evankeliumia ei enää julisteta kuten ennen.

      Kristuksen evankeliumin julistuksen on aina oltava sekä lain, että armon julistusta. Kuinka moni on vääränlaisen julistuksen takia ihmiskeskeisessä uskossan, ja puhuu Jeesuksesta Häntä kuitenkaan sisäisesti tuntematta? Kuinka moni ns. uskonratkaisun tehnyt ei ole koskaan tehnyt parannusta, vaan jatkaa elämäänsä räikeässä Sanan vastaisessa synnissä?
      Matt. 7:21 ""Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon."

      Korostettaessa ihmisen osuutta menemme ihmiskeskeiseen uskonnollisuuteen ja omien ansioidemme oppiin. Jos sisäistämme Pyhän Hengen merkityksen ja ensisijaisen vaikutuksen hengellisesti kuolleen pelastumisen suhteen, niin julistuksesta tulee oikeaa synnintuntoa herättävää lain saarnaa ja myös kirkasta evankeliumia, jossa saamme uskoa kaikki syntimme anteeksiannetuiksi yksin Jeesuksen armon tähden - ei omien tekojemme, eikä ratkaisujemme vuoksi.

      On selvää, että Pyhän Hengen herättämä ihminen kääntyy Jeesuksen puoleen ja pyytää Häntä elämänsä Herraksi. Jos julistus ei kuitenkaan herätä synnintuntoa, se saattaa vedota vain inhimillisiin tunteisiin ja saa uskonnollisen ihmisen kuvittelemaan, että Jumalahan rakastaa minua ja kaikki on hyvin. Pyhän Hengen työ ei toteudu, ihminen ei herää synnin unesta, eikä tee parannusta. Julistaja voi toimia kuin Jeesuksen ajan fariseukset haluten saada ihmisiä uskoon, mutta saa heidät vain uskottelemaan.

      Matt. 23:15 "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

      Tekojen ja uskon, lain ja armon erottaminen on tärkein julistajan ominaisuus. Meissä kaikissa oln lakihenkisyyttä, joka saa meidät uskottelemaan, että me voimme omilla teoillamme miellyttää ja saada suosiota Jumalalta. Jeesuksen sovitustyö ei millään tahdo meille yksin kelvata.

      Lain herättämälle omalletunnolla voi vedota: ota vastaan Jeesus, anna elämäsi Jeesukselle, tee ratkaisusi heti eikä huomenna - se on kuitenkin edelleen lain puhuttelua, eikä se pelasta ketään. Meidät pelastaa yksin kirkas evankeliumi, jossa synnit julistetaan ja saadaan anteeksi yksin Kristuksen sovitustyön tähden. Laki vaatii, kehottaa, käskee - pelastava evankeliumi antaa ja lahjoittaa.

      • "Oikea uskontunnustus", sinä kirjoitit seuraavaa :

        " Kristuksen evankeliumin julistuksen on aina oltava sekä lain, että armon julistusta. Kuinka moni on vääränlaisen julistuksen takia ihmiskeskeisessä uskossan, ja puhuu Jeesuksesta Häntä kuitenkaan sisäisesti tuntematta? Kuinka moni ns. uskonratkaisun tehnyt ei ole koskaan tehnyt parannusta, vaan jatkaa elämäänsä räikeässä Sanan vastaisessa synnissä? "

        Ymmärrätkö sen, että ilman Henkeä ei ole parannuksentekoa, eikä ilman uutta luomusta ole halua toimia Jumalan tahdossa ?

        Siis Sana opettaa seuraavaa:
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

        Siis uudestisyntynyt uskova sisimmässään ILOLLA yhtyy Jumalan tahtoon ja se aiheuttaa JATKUVAA parannuksentekoa !

        Mutta jos ihminen ei olekaan uudestisyntynyt eli ei ole se uusi luomus, niin ei myöskään sitä halua ole sillä ns. "sisäisellä ihmisellä".

        Eli ei ole kyse muusta kuin siitä, onko ihminen todella uudestisyntynyt vai ei, sillä Pyhä Henki sen uudesn luomuksen kautta vaikuttaa halun Jumalan tahotoon ojentautumiseen, mutta uudestisyntymättömällä homma ei mene siis näin todellakaan !

        Ei ole kyse muusta kuin siitä, että onko uudestisynnytty vai ei ???

        Mutta uskovan puhdistuminen eli pyhittyminen ALKAA VASTA uudestisyntymästä, eli emme voi ITSE pyhittää itseämme, vaan se on Pyhän Hengen työtä Sanan kautta, joten uudestisyntyneessä ei vielä näy puhtaus ja pyhyys eikä pyhittyneisyys, sillä Henki ei vilä ole ehtinyt tehdä tehtäväänsä !

        Tämäkin on hyvä huomioida, jotta ei aleta leikata viljaa lusteena ennen aikojaan, siis nuori uskova eli viljan taimi ei ulkoisesti eroa lusteesta, vasta kun ajan kuluessa Hengen hedelmät tulevat näkyviin eli Kristuksen ominaisuudet, niin sitten kun se "tähkä" alkaa näkyä, vasta sitten nähdään se, että olikin kyse viljasta !


    • omituista usvaa

      Sano jo se asiasikin viimein !

      ei tuosta palapelistäsi kukaan saa mitään kuvaa aikaan.

      Jos tuollaisen saarnan pidät, kukaan ei saa mitään otetta mistään eikä tiedä mitä tulee yksilön tehdä pelastuakseen.

      Apostolinen saarna sanoo, kääntykää ja tehkää parannus, ja ottakoon kukin kasteen Jeesuksen krsituksen nimeen.

      siinä ei tarvita nooaan asti meneviä kiemuroita ees taa.

      kuulijaa ei kiinnosta sinun lain ja armon selityksesi , vaan he tahtovat kuulla kuinka ihmninen uudestisyntyy Jumalan Hengestä !

      Jotain vesitippaako siihen tarjoat vai mitä sano se kolmella lauseella suomeksi.

    • Ratkaisu krist jatko

      Lupasin käydä läpi sen "ennalta määräämis opin" valheellisuuden !

      Jos siis väitetään, että Jumala on ennalta päättänyt sen, että kuka pelastuu, niin silloin Hän on päättänyt myös sen kautta sen asian, että kuka joutuu kadotukseen !

      Voimmeko olla samaa mieltä tästä asiasta ???

      No, kun Jumala on kaikki ihmiset luonut ja siis ennalta päättänyt kuka mitäkin on, ja millainen kukin on, niin sehän tarkoittaa sitä, että Jumala tämän OPIN mukaan on JO ENNALTA jakanut ihmiset pahoihin ja kelvottomiin ja kadotukseen joutuviin, sekä osan hyviksi tehnyt ja taivaaseen soveliaiksi !

      Jumala on Raamatun mukaan OIKEAMIELINEN ja vanhurskas, eikä Hän ole puolueellinen eikä siis toimi väärin KETÄÄN KOHTAAN !

      Olemmeko tästä asiasta samaa mieltä ???

      Nyt sitten siihen asiaan, kun sanon tämän "ennaltamääräämis opin" kannattajien ja markkinoijien tekevän Jumalasta väärämielisen Tuomarin !!!

      Kun kerran Jumala on tehnyt joka ihmisestä sen mikä hän on, ja osan siis kelvottomiksi siten tämän OPIN kannattajien mukaan, niin kuinka tämä OIKEAMIELINEN Jumala voi sitten tuomita nämä ITSE HUONOIKSI LUOMANSA ihmiset ikuiseen kadotukseen ???

      Siis eihän se huono ja kelvoton ihminen Raamatun mukaan voi eikä kykene, eikä siis TÄMÄN OPIN MUKAAN myöskään kykene itse itseään muuttamaan, niin kuinka tämä oikeamielinen Jumala sitten voi TUOMITA näitä vajavaisia ja viallisia ikuiseen kadotukseen, siis Luoja teidän oppinne mukaan siirtää KAIKEN VASTUUN luodun ja itse vialliseksi luomansa niskaan !!!

      Miettikää nyt todella sitä, mitä opetatte, eli väitätte OPPINNE KAUTTA ja vuoksi oikeamielistä Jumalaa väärämieliseksi Tuomariksi, ja sellaiseksi joka siirtää omat virheensä toisten kannettavaksi !

      Jotta ei tule turhia vastaväitteitä tuosta luomis asiasta, niin Aadam ja Eeva siis lankesivat, eli olivat kelvottomia, teidän oppinne mukaan, miksi Jumala loi kelvottomat ?

      Miksi Jumala rankaisi rajusti Aadamia ja Eevaa, vaikka siis teidän oppinne mukaan Jumala jo tiesi heidät kelvottomiksi, siis eivät he itseään teidänkään oppinne mukaan voineet muuttaa kevollisiksi !

      Yhtä typerää minun olisi syyttää siis taloa vain huonoksi, jonka rakensin huonsti ja joka tuulessa hajosi, siis onko talon vika se, että rakentaja rakensi sutta ja sekundaa ???

      Näin järjetön teidän oppinne on ihan käytännössä ja näin te siis väitätte Jumalaa väärämieliseksi Tuomariksi, eikä siis oikeamieliseksi, tuon ennalta määräämis oppinne kautta ja vuoksi, mutta ettehän te tätä varmasti ole tajunneet !!!

      Muille tämä kuitenkin on lähinnä kirjoitettu, jotta eivät muut eksyisi väittämään yhtä järjettömiä, ja antsisi Vanhurskaasta ja Oikeamielisestä Jumalasta vääriä todistuksia näiden harha oppien kautta ja vuoksi, mutta toki ymmärtämättömyyttään, sillä jos ymmärtäisivät sen, minkä varmaksi väittävät, niin tuskin uskaltaisivaat Jumalaa herjata ja mustamaalata ?

      • Vähän unohtui !

        Jos tälläiseen laajaan "ennalta määräämis oppiin" uskoo, niin nähdäkseni se on jonkin tasoista kohtalouskoa tavallaan, eli kohtaloon uskova leijjuu elämänsä läpi luullen, että hän ei kykene kuitenkaan elämäänsä voi vaikuttaa !

        Samoin voi käydä uskovalle joka uskoo ennaltamääräämiseen laajemmin, sillä eihän ole väliä mitä sitä tekee ja touhuaa täällä maan päällä, kun kuitenkin Jumala korjaa omansa eli ennaltamääräämänsä lopulta kotiin !

        Siis tämä oppi ja siitä tuleva asenne vie hengelliseen laiskuuteen ja velttouteen, eli sitä kuvastaa Sananpaikka, joka nousi mieleeni:

        "syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme".

        Siis mitä väliä on sillä mitä ihminen haluaisi, jos Jumala jyrää kuitenkin yli ???

        Ja jos vatuu kaikesta siirretään Jumalalle, niin mitä sitä turhaan siis rypistelemään, kyllä Jumala hoitaa kaiken, vaikka minä tekisin mitä sattuu, tämänlainen ajatus tästä opista myös nousee, ja kaikki vatuu on yksin Jumalalla tämän opin mukaan, sillä eihän ihminen itse voi valita tai mitään päättää tai turha on yrittääkään!

        Eikö ole mielenkiintoinen oppi tämä laajempi "ennalta määräämis" oppi, ja eikö ole jänniä hedelmiä sillä, ovatko ne Hengen hedelmiä ???


    • Rapanhapakko

      Näin "uskosta osattomana", (onpä röyhkeä kaanaankielen hokema teillä hörhökulttilaisilla) olen käsittänyt "ratkaisukristillisyyden" sen tyyppiseksi uskovaisuudeksi, jossa koetaan tarpeelliseksi tehdä joku nopea yksittäinen "uskonratkaisu". Johon sitten liittyy usein maagisia rituaalejanne kuten "uskoontulorukous", "aikuiskaste" ja joskus myös hypnoosihurmoksellinen kuvielma "Pyhän Hengen Kasteesta", usein kaatuilemisineen ja varmistuksena siansaksan hölpättely.

      Tuo itse asiassa saattaakin toimia, siis jopa toimia, sellaisille vähämielisille, yksille nappiriveille tehdyille, binääriaivoisille ja muuten sivistymättömille. Kuulemma juoppoja, narkkareita ym aivonsa polttaneita on tuollaisella niksautuksella onnistunut korjaamaan elämäntapansa ainakin väliaikaisesti, ja jotkut linnankundit samoin.

      Valitettavasti tuollainen ei vaan toimi normaali-ihmisille. Ei ilman lobotomiaa voi niin vaan nielaistä hihhulien ahdasta ja julmaa maailmanselitystä nahkoineen karvoineen tutkimatta ensin. Ja silloin näkee, ettei sille ole perusteita eikä se Pyhä Henkikään uskovaisille mitään tietoa oikeasti anna, sen he valehtelevat kaanaankielessään.

      Edesmenneellä "Kirkko Kuulolla" -palstalla yksi hihhuli TAKASI, että kun lausuu hänen sanelemansa " pelastusrukouksen", varmasti kaikki epäilyt katoavat ja Jeesus tulee elämään. Kokeiltiin, monikin, ja kas SE EI TOIMI. No siihen hihhuli selittämään, että siihen pitäisi USKOA. Siis haloo, hörhö lupaa, että sillä lailla tulee uskoon, mutta sitten sanoo, että siihen pitääkin uskoa ENSIN :-)

      Samalla tapaa helluntailaisten ja muiden vapaahihujen palvostelumenoihin usein kuuluva "alttarikutsu" ja julkinen "uskoontulorukous" on samanlaista. Herzogillakin oli ja senkin höpötin nettilähetyksen mukana :-) Ne ihmisethän uskovat siihen skeidaan jo VALMIIKSI! Ja haluavat vain tuollaisen maagisen rituaalin SITOUTUAKSEEN oppiinsa, lukkiutuakseen siihen julkisesti. Monet hihhulit kuulemma tekevät tuonkin rituaalin monta kertaa! Minäkin olen turistina 80-luvulla hihhulitilanteessa mennyt kokeeksi livenä tuollaiseen, ja minähän olen aina osannut hölpättää spontaania tekokieltäkin... ja hyvin kelpasi "voidelluille" saarnaajille, minullakin kuulemma on "Pyhä Henki".

      Vaan ei ole, eikä ole teilläkään. Eikä se "uudestisyntyminenkään" tarkoita muuta kuin kultteihinne sitoutumista ja lukkiutumista.
      Vain itsesuggestiota ja valehtelua kummallisen kulttinne eteen teillä, rituaalisia ihmisten opettamia kaanaankielen sanoja uskonnossanne.... keskinäistäkin riitaa kuka teistä on "uudestisyntynyt" ...eikä se Jeesus tai Pyhä Henki teille oikeasti mitään puhu etteä saa sitä kautta mitään tietoakaan, jota uskontonne ihan ihmiset eivät teihin olisi jo aivopesseet tai yksityshihhulit tse miettineet röyhkeästi projisoiden omat halunne korkeampaan auktoriteettiin, nöyrää teeskennellen..

      • Ihmiset erehtyvät !

        Huomaa Rapanhapakko se perus asia, että ihmiset ja myös uskovat erehtyvät !

        Ja moni uskovakin väittää varmaksi asioita, joista itse ei VIELÄ tarpeeksi ymmärrä, ja olet siis kohdannut selvästikin useita, jotka ovat vielä ymmärtämättömiä.

        Kirjoituksessasi on niin paljon asiaa, joka pitäisi perata ja käsitellä, mutta yritän sen tehdä kunhan jaksan, pala palalta ja osa osalta, eli palaan asiaan, kunhan ehdin ja jaksan !

        Eli yritän parhaan kykyni mukaan selittää asioita sinulle "suomeksi", eli mitä kaanaankieliset asiat tarkoittavat ja selitetään niin, että uskova ja uskosta osatonkin ne voi ymmärtää edes jollain tasolla !


      • Vanhurskas vaellus

        Tahdotko elää vanhurskaasti( oikeamielisesti ) ja tehdä hyvää, siten palvella Herraa Jeesusta ja Taivaan Jumalaa?

        Johanneksen evankeliumi:
        3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.

        Luukkaan evankeliumi:
        3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni

        Apostolien teot:
        2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
        8:13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.
        9:18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
        10:37 sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte;
        18:25 Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.
        19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

        1.Pietarin kirje:
        3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        1.Tessalonikalaiskirje:
        1:9 Sillä itse he kertovat meistä, millainen meidän tulomme teidän tykönne oli ja kuinka te epäjumalista käännyitte Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja totista Jumalaa

        Hebrealaiskirje:
        9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

        Roomalaiskirje:
        6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

        Apostolien teot:
        10:35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

        Roomalaiskirje:
        7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

        1.Pietarin kirje:
        2:15 sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä-

        Roomalaiskirje:
        8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.


      • Mitä ihmettä ???
        Vanhurskas vaellus kirjoitti:

        Tahdotko elää vanhurskaasti( oikeamielisesti ) ja tehdä hyvää, siten palvella Herraa Jeesusta ja Taivaan Jumalaa?

        Johanneksen evankeliumi:
        3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.

        Luukkaan evankeliumi:
        3:21 Kun siis kaikkea kansaa kastettiin ja myöskin Jeesus oli saanut kasteen ja rukoili, niin tapahtui, että taivas aukeni

        Apostolien teot:
        2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
        8:13 Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.
        9:18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
        10:37 sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte;
        18:25 Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.
        19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

        1.Pietarin kirje:
        3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

        1.Tessalonikalaiskirje:
        1:9 Sillä itse he kertovat meistä, millainen meidän tulomme teidän tykönne oli ja kuinka te epäjumalista käännyitte Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja totista Jumalaa

        Hebrealaiskirje:
        9:14 kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!

        Roomalaiskirje:
        6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

        Apostolien teot:
        10:35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

        Roomalaiskirje:
        7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

        1.Pietarin kirje:
        2:15 sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä-

        Roomalaiskirje:
        8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        Mikä ihmeen tarkoitus viestilläsi oikein on ?

        Siis laitat pelkkiä Raamatunkohtia, selittämättä niitä mitenkään !

        Kas kun et kopsaa koko Raamattua tähän ?

        Siis mitä luulet kenekään hyötyvän siitä, että laitat vain Raamatun kohtia tänne ?

        Jeesus itse selitti sen, mitä noissa kohdissa oikeasti tahdotaan sanoa ja opettaa, ja samaa teki Paavali kirjeissään, eli kertoi kunkin Raamatun kohdan käytännön tulkinnan !

        Siis itse en todellakaan ymmärrä tälläistä toimintaa, se on täysin outoa !


      • Ratkaisu krist...

        Hei Rapanhapakko !

        Ensin kai olisi hyvä ymmärtää se, mitä Raamattu tarkoittaa Uskolla, jotta voidaan arvioida joidenkin opetuksia ja niiden raamatullisuutta !

        Ensinkin ei ole olemassa todellista Uskoa ilman, että Jumala sen on ihmisessä päässyt synnyttämään Pyhän Hengen henk koht ihmiselle avaaman Sanan kautta:

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Siis Uskon syntyminen on Jumalan teko !

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Tuossa sanotaan, että Usko tulee KUULEMISESTA !

        Mutta moni uskovakaan ei tajua sitäkään perus asiaa, että tuossa ei puhuta luonnollisesta kuulemisesta, vaan Hengellisestä, siis kyvystä Hengen ilmoituksen "kuulemiseen".

        Siis kun toisaalla sanotaan:

        Ilm. 3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku KUULEE minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

        Ilm. 2:29 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

        Ilm. 3:6 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'

        Ilm. 3:13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'

        Ilm. 3:22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

        Tässä oli vain muutama jae asiasta ja aiheesta, eli tulee olla "Hengen korvat" ja "Kuulla" se, mitä Henki puhuu !

        Siis pelkkä Raamatun Sanan kuuleminen ei vielä mitään hyödytä, sillä se ei Uskossa sulaudu Ihmiseen, vaan sen Sanan tulee tulla Elväksi Hengen avaamana, ja silloin vasta se vaikuttaa Uskoa, eli Uskovalle se Sanankohta tulee sydämen Uskoksi ja tavallaan varmaksi tiedoksi, eli usko josta puhutaan on itse asiassa sydämen varmuus !

        Siis uudestisyntyneellä on sydämessään TÄYSI VARMUUS siitä, että hän on tullut sovitetuksi Jumalan kanssa ja on saanut syntinsä anteeksi Krsituksen veren ja kuoleman ja ylösnouseemuksen kautta ja siis Jeesuksen sijais uhri kuoleman kautta, mutta se siis on SYDÄMESSÄ OLEVA VARMUUS, se todellinen Usko !

        Ensimmäinen asia, mitä ihminen voi Uskoa, on siis ilosanoma, sillä se on kaiken alku, eli Pyhä Henki avaa sen aikanaan ihmiselle Totuudeksi, ja silloin siis ihminen tulee valinnan paikalle, eli silloin vasta voi valita sen, ottaako Jumalan Lahjan vastaan, vai hylkääkö sen ???

        Siis jos ei Pyhä Henki ole asiaa henk koht Totuudeksi avannut, ei voi edes valita, koska se on Jumalan teko se Usko, ei ihmisen oma rypistys tai uskottelu tytön tai luulottelu työn tulos !

        Siis se "usko" mitä muuten on olemassa on itse asiassa vain luulottelua, siis esimerkkinä se, että moni suomalainen pieni lapsi uskoo joulupukkiin, kertoo siitä, että uskotaan valheeseen, eikä sen "uskon" perustana ole todellakaan Totuus, ja Totuutta ei ole Jumalan ulkopuolella !

        Siis esim. epäjumalista sanotaan Raamatussa seuraavaa:

        1. Kor. 8:4 niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

        Siis muut "uskot" ovat itse asiassa luulottelua ja uskottelua, mutta ne perustuvat siis valheeseen, ja silloin ei siis puhuta siitä Uskosta, josta Raamattu puhuu ja opettaa !

        Tästä olisi vielä paljon asiaa, mutta eiköhän tämä selvennä sitä, että moni sinulle Rapanhapakko, näistä asioita puhunut ja opettanut, on puhunut vastoin tervettä Raamatun opetusta !


      • Ratkaisu kristil...
        Ratkaisu krist... kirjoitti:

        Hei Rapanhapakko !

        Ensin kai olisi hyvä ymmärtää se, mitä Raamattu tarkoittaa Uskolla, jotta voidaan arvioida joidenkin opetuksia ja niiden raamatullisuutta !

        Ensinkin ei ole olemassa todellista Uskoa ilman, että Jumala sen on ihmisessä päässyt synnyttämään Pyhän Hengen henk koht ihmiselle avaaman Sanan kautta:

        Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        Siis Uskon syntyminen on Jumalan teko !

        Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

        Tuossa sanotaan, että Usko tulee KUULEMISESTA !

        Mutta moni uskovakaan ei tajua sitäkään perus asiaa, että tuossa ei puhuta luonnollisesta kuulemisesta, vaan Hengellisestä, siis kyvystä Hengen ilmoituksen "kuulemiseen".

        Siis kun toisaalla sanotaan:

        Ilm. 3:20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku KUULEE minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

        Ilm. 2:29 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

        Ilm. 3:6 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'

        Ilm. 3:13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'

        Ilm. 3:22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"

        Tässä oli vain muutama jae asiasta ja aiheesta, eli tulee olla "Hengen korvat" ja "Kuulla" se, mitä Henki puhuu !

        Siis pelkkä Raamatun Sanan kuuleminen ei vielä mitään hyödytä, sillä se ei Uskossa sulaudu Ihmiseen, vaan sen Sanan tulee tulla Elväksi Hengen avaamana, ja silloin vasta se vaikuttaa Uskoa, eli Uskovalle se Sanankohta tulee sydämen Uskoksi ja tavallaan varmaksi tiedoksi, eli usko josta puhutaan on itse asiassa sydämen varmuus !

        Siis uudestisyntyneellä on sydämessään TÄYSI VARMUUS siitä, että hän on tullut sovitetuksi Jumalan kanssa ja on saanut syntinsä anteeksi Krsituksen veren ja kuoleman ja ylösnouseemuksen kautta ja siis Jeesuksen sijais uhri kuoleman kautta, mutta se siis on SYDÄMESSÄ OLEVA VARMUUS, se todellinen Usko !

        Ensimmäinen asia, mitä ihminen voi Uskoa, on siis ilosanoma, sillä se on kaiken alku, eli Pyhä Henki avaa sen aikanaan ihmiselle Totuudeksi, ja silloin siis ihminen tulee valinnan paikalle, eli silloin vasta voi valita sen, ottaako Jumalan Lahjan vastaan, vai hylkääkö sen ???

        Siis jos ei Pyhä Henki ole asiaa henk koht Totuudeksi avannut, ei voi edes valita, koska se on Jumalan teko se Usko, ei ihmisen oma rypistys tai uskottelu tytön tai luulottelu työn tulos !

        Siis se "usko" mitä muuten on olemassa on itse asiassa vain luulottelua, siis esimerkkinä se, että moni suomalainen pieni lapsi uskoo joulupukkiin, kertoo siitä, että uskotaan valheeseen, eikä sen "uskon" perustana ole todellakaan Totuus, ja Totuutta ei ole Jumalan ulkopuolella !

        Siis esim. epäjumalista sanotaan Raamatussa seuraavaa:

        1. Kor. 8:4 niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

        Siis muut "uskot" ovat itse asiassa luulottelua ja uskottelua, mutta ne perustuvat siis valheeseen, ja silloin ei siis puhuta siitä Uskosta, josta Raamattu puhuu ja opettaa !

        Tästä olisi vielä paljon asiaa, mutta eiköhän tämä selvennä sitä, että moni sinulle Rapanhapakko, näistä asioita puhunut ja opettanut, on puhunut vastoin tervettä Raamatun opetusta !

        Jatkan vielä hieman kun nousi mieleeni !

        Siis Uskovakaan ei pysty itse oman uskottelunsa ja itse vakuuttelunsa kautta omistamaan Raamatun lupauksia, vaan Jumalan on siis henk koht Hengen opetuksen kautta ne avattava henk koht sydämen Uskoksi ja Totuudeksi ja vain sen kautta ne lupaukset voidaan omistaa todella, mutta usein ajan kanssa ja myötä, josta esimerkkinä Aabraham !

        Jaak. 2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

        13 Sillä kun Jumala oli antanut lupauksen Aabrahamille, vannoi hän itse kauttansa, koska hänellä ei ollut ketään suurempaa, kenen kautta vannoa,
        14 ja sanoi: "Totisesti, siunaamalla minä sinut siunaan, ja enentämällä minä sinut enennän";
        15 ja näin Aabraham, kärsivällisesti odotettuaan, sai, mitä luvattu oli.

        Mutta Aabraham siis sai henk koht lupauksen, eli ei mitään yleistä sanomaa, vaan henkilökohtaisen lupauksen, eli sen kautta Aabrahamille syntyi se Jumalan synnyttämä Usko !

        Samoin siis Uskovan on saatava Jumalalta varmuus sydämeensä eli henk koht lupaus, ja silloin vain syntyy se Raamatun opettama eli Jumalan synnyttämä Usko, eikä ole perättömästä uskottelusta kyse !

        Esim menestysteologian opettajat eivät tajua edes tätä perus asiaa Uskosta, ja siten he luulevat OMALLA "uskottelullaan" ja omalla uskon teollaan, tai omalla uskolla rypistelyn kautta saavuttavansa jotakin, siis ei henk koht lupauksen kautta, vaan Raamatun yleisen iloituksen mukaan, ja homma on ihan pielessä silloin, ja silloin vain luulotellaan kaikkea, eikä ole mistään todellisesta Uskosta kyse todellakaan !

        Hurjimmat jopa vaativat ja käskevät Jumalaa, vaikka Raamattu opettaa vain anomaan, ja siihenkin on syynsä, eli meidän tulee anoa Jumalan tahdon mukaista ja mukaisia asioita, eikä oman itsekään mielemme mukaisia, ja siksi anomisessa AINA tulisi jättää lopullinen päätäntävalta Jumalalle, siten siis esim. menestysteologian käskeminen ja käskyttäminen ei ole ollenkaan Raamatullista ja Jumalan tahdon mukaista toimintaa !


      • 1Protestantti
        Mitä ihmettä ??? kirjoitti:

        Mikä ihmeen tarkoitus viestilläsi oikein on ?

        Siis laitat pelkkiä Raamatunkohtia, selittämättä niitä mitenkään !

        Kas kun et kopsaa koko Raamattua tähän ?

        Siis mitä luulet kenekään hyötyvän siitä, että laitat vain Raamatun kohtia tänne ?

        Jeesus itse selitti sen, mitä noissa kohdissa oikeasti tahdotaan sanoa ja opettaa, ja samaa teki Paavali kirjeissään, eli kertoi kunkin Raamatun kohdan käytännön tulkinnan !

        Siis itse en todellakaan ymmärrä tälläistä toimintaa, se on täysin outoa !

        Raamattua voi oikein ymmärtää vain Pyhästä Hengestä osallinen uudestisyntynyt Raamattuun uskova oikea kristitty, jollainen sinä et ilmeisesti ole, koska et huomaa että Raamatussa sanotaan, että ihminen kastetaan upotuskasteella sen jälkeen kun on tullut uskoon kuultuaan, ja ymmärrettyään, Jumalan Sanan evankeliumin. Lisäksi siinä on kehotuksia tekemään ratkaisu Jeesuksen puolelle, tottelemaan Sanaa, mutta sinä sokea et sitä ilmeisesti huomaa, tai halua huomata.

        1.Johanneksen kirje:
        2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        Joh.14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

        Apostolien teot:
        5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

        Roomalaiskirje:
        2:8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.


      • Mitä ihmettä selität
        1Protestantti kirjoitti:

        Raamattua voi oikein ymmärtää vain Pyhästä Hengestä osallinen uudestisyntynyt Raamattuun uskova oikea kristitty, jollainen sinä et ilmeisesti ole, koska et huomaa että Raamatussa sanotaan, että ihminen kastetaan upotuskasteella sen jälkeen kun on tullut uskoon kuultuaan, ja ymmärrettyään, Jumalan Sanan evankeliumin. Lisäksi siinä on kehotuksia tekemään ratkaisu Jeesuksen puolelle, tottelemaan Sanaa, mutta sinä sokea et sitä ilmeisesti huomaa, tai halua huomata.

        1.Johanneksen kirje:
        2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        Joh.14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        14:27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

        Apostolien teot:
        5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

        Roomalaiskirje:
        2:8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.

        Mitä ihmettä selität "1Protestantti" ???

        Siis edellisen viestini perusteella ja sen kautta et TODELLAKAAN pysty päättelemään sitä, olenko uudestisyntynyt vai en !

        Siis käytätkö aina "olkinukkeja" provosoidaksesi toisia keskustelijoita ?

        Minun kanssani tuo "peli" ei onnistu, voit mennä yrittämään muille kikkojasi !

        Kehoitan kuitenkin sinua lopettamaan toisten uskon vähättelyä tai mitätöimistä, varsinkin noin pienillä perusteilla, sillä nytkin SINÄ ITSE syyllistyit syntiin !

        Siis Raamattu opettaa jo 10:ssä käskyssä selvästi:

        2. Moos. 20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

        Ja sinä itse siis lainaat viestissäsi Sanan kohtaa, joka varoittaa vääryyden tottelemisests eli valehtelemisesta joka on Totuuden vastakohta.

        Huomaatko itse, että mistä minua syytit, siihen JO SAMASSA VIESTISSÄSI ITSE SYYLLISTYIT !

        Nyt kannattaa siis valvoa enemmän itseään ja opetella toimimaan oiken, eikä olla ulkokultaisen fariseuksen kaltainen, luullen itsestään liikoja !

        Room. 2:21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat; (sinä joka väität toista valehtelijaksi, itse valehtelet, antaen väärän todistuksen lähimmäisestäsi)

        Siis minä TIEDÄN olevani uudestisyntynyt ja sovitettu Jumalan kanssa, se on sydämen varmuutena ja tietoisuutena minulla, joten jospa lopetat valehtelusi ???

        Jos haluat alkaa jonkun kanssa kasteista vääntämään, niin siihen on Suomi24:ssä ihan oma osio, jossa on varmasti ihan riittävästi ketjuja aiheesta, ja tai voit toki avata oman ketjun sille keskustelulle tahtosi mukaan !

        Mutta tässä ketjussa on tarkoitus siis puhua ratkaisukristillisyydestä, eikö se selviä sinulle jo ketjun otsikosta ???


      • Usko Raamattuun!
        Mitä ihmettä selität kirjoitti:

        Mitä ihmettä selität "1Protestantti" ???

        Siis edellisen viestini perusteella ja sen kautta et TODELLAKAAN pysty päättelemään sitä, olenko uudestisyntynyt vai en !

        Siis käytätkö aina "olkinukkeja" provosoidaksesi toisia keskustelijoita ?

        Minun kanssani tuo "peli" ei onnistu, voit mennä yrittämään muille kikkojasi !

        Kehoitan kuitenkin sinua lopettamaan toisten uskon vähättelyä tai mitätöimistä, varsinkin noin pienillä perusteilla, sillä nytkin SINÄ ITSE syyllistyit syntiin !

        Siis Raamattu opettaa jo 10:ssä käskyssä selvästi:

        2. Moos. 20:16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

        Ja sinä itse siis lainaat viestissäsi Sanan kohtaa, joka varoittaa vääryyden tottelemisests eli valehtelemisesta joka on Totuuden vastakohta.

        Huomaatko itse, että mistä minua syytit, siihen JO SAMASSA VIESTISSÄSI ITSE SYYLLISTYIT !

        Nyt kannattaa siis valvoa enemmän itseään ja opetella toimimaan oiken, eikä olla ulkokultaisen fariseuksen kaltainen, luullen itsestään liikoja !

        Room. 2:21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat; (sinä joka väität toista valehtelijaksi, itse valehtelet, antaen väärän todistuksen lähimmäisestäsi)

        Siis minä TIEDÄN olevani uudestisyntynyt ja sovitettu Jumalan kanssa, se on sydämen varmuutena ja tietoisuutena minulla, joten jospa lopetat valehtelusi ???

        Jos haluat alkaa jonkun kanssa kasteista vääntämään, niin siihen on Suomi24:ssä ihan oma osio, jossa on varmasti ihan riittävästi ketjuja aiheesta, ja tai voit toki avata oman ketjun sille keskustelulle tahtosi mukaan !

        Mutta tässä ketjussa on tarkoitus siis puhua ratkaisukristillisyydestä, eikö se selviä sinulle jo ketjun otsikosta ???

        Uudestisyntyminen tapahtuu Sanan kautta, eikä kasteen kautta, joka on suoritettava vasta uskoon tulon jälkeen. Jos ihminen ei ymmärrä Sanaa, merkitsee se sitä että Pyhä Henki ei asu hänessä, hän on vain uskonnollinen mutta ei uskossa Sanaan.

        Raamattuun ei kukaan ihminen voi uskoa itsessään, luottamus Sanaan on Pyhän hengen vaikutusta.

        Kirkoilla on mennyt sekaisin oma oppi ja usko, Raamatun mukainen usko ei kohdistu ihmisen tekemiin oppeihin vaan ainoastaan Jumalan Sanaan, ja kukaan ei pelastu luottamalla kirkon oppiin eli ns. kirkon uskoon.

        Uskovalla ihmisellä on oma usko, luottamus ja kuuliaisuus hebrealaisten Pyhiin Kirjoituksiin( VT UT ), ja niihin sitoutumaton ihminen ei kuulu Kristuksen ruumiiseen.

        Mutta jos välttämättä haluat puhua "ratkaisukristillisyydestä", niin kenen ratkaisu se on että mistään sanasta mitään ymmärtämätön ja puolustuskyvytön vauva viedään kasteltavaksi ja tuodaan "seurakunnan jäseneksi" vanhempien tahdosta?

        5.Mooseksen kirja:
        8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
        Matteuksen evankeliumi:
        4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

        1.Korinttolaiskirje:
        2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

        Johanneksen evankeliumi:
        3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

        Tiituksen kirje:
        3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

        1.Pietarin kirje:
        1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.


      • Enkö JO sanonut ?
        Usko Raamattuun! kirjoitti:

        Uudestisyntyminen tapahtuu Sanan kautta, eikä kasteen kautta, joka on suoritettava vasta uskoon tulon jälkeen. Jos ihminen ei ymmärrä Sanaa, merkitsee se sitä että Pyhä Henki ei asu hänessä, hän on vain uskonnollinen mutta ei uskossa Sanaan.

        Raamattuun ei kukaan ihminen voi uskoa itsessään, luottamus Sanaan on Pyhän hengen vaikutusta.

        Kirkoilla on mennyt sekaisin oma oppi ja usko, Raamatun mukainen usko ei kohdistu ihmisen tekemiin oppeihin vaan ainoastaan Jumalan Sanaan, ja kukaan ei pelastu luottamalla kirkon oppiin eli ns. kirkon uskoon.

        Uskovalla ihmisellä on oma usko, luottamus ja kuuliaisuus hebrealaisten Pyhiin Kirjoituksiin( VT UT ), ja niihin sitoutumaton ihminen ei kuulu Kristuksen ruumiiseen.

        Mutta jos välttämättä haluat puhua "ratkaisukristillisyydestä", niin kenen ratkaisu se on että mistään sanasta mitään ymmärtämätön ja puolustuskyvytön vauva viedään kasteltavaksi ja tuodaan "seurakunnan jäseneksi" vanhempien tahdosta?

        5.Mooseksen kirja:
        8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
        Matteuksen evankeliumi:
        4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

        1.Korinttolaiskirje:
        2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

        Johanneksen evankeliumi:
        3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
        3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

        Tiituksen kirje:
        3:5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

        1.Pietarin kirje:
        1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

        Enkö JO sanonut, että en ala vääntämään kaste kysymyksistä ?

        Ja minä en kuulu kirkkokuntaan, joten ihan turhaan minulle vaahtoat, tuota vauva kaste asiaa !

        Ja koko viittauksesi siihen aiheeseen, on vain yritys päästä vääntämään jotain loputonta kaste keskustelu vääntöä, jotka eivät nähdäkseni ole miksikään hyödyksi, sillä ne aiheuttavat vain riitoja kahden oppi bunkkereihinsa kaivautuneen välillä, joiden kesken on sitten SOTA, eikä mikään todellinen rakentava keskustelu !

        Mutta usko nyt vain se, että kaste ei kuulu aiheeseen, kuin jonain pienenä kuriositeettina, tässä aiheessa on kyse siis siitä, miten ihminen uudestisyntyy ja mitä siinä uudestisyntymisessä tapahtuu, ja mikä siinä kohtaa on Jumalan osa ja mikä taas ihmisen ?

        Tuo muuten kolahti ikävästi tuo termisi "hebrealaisiin Pyhiin kirjoituksiin", oikea termi on nykyisin Raamattu !

        Oletko langennut jonkin asteiseen judaismiin tai ihmisten (Israililaisten) palvomiseen tai väärään korottamiseen?


    • hopi hopi

      palaa koloosi kaikkien onneksi.

      • Ratkaisu krist jatko

        Ei kovin rakentava kommentti ! :(

        Jos tarkoitit sen "Rapan hapakolle", ja itse olet uskova, niin mikä on Raamatun ohje siinä kohtaa ?

        Siis Raamattu kehoittaa sävyisästi vastaamaan sille joka kysyy toivomme perustaa:

        1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

        Eli uskosta osattomalle tulee julistaa puhdasta ilosanomaa, eikä toimia väärin häntä kohtaan ja estää häntä tulemasta Jumalan luo !

        Tämä asia tuntuu olevan monelta uskovalta pahasti kadoksissa, jopa siis ns "seurakuntien" "opettajilta" !

        Mietitään miten Paavali toimi esimerkkinä:

        18 Ja muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit väittelivät hänen kanssansa; ja toiset sanoivat: "Mitähän tuo lavertelija oikein tahtoo sanoa?" Toiset taas sanoivat: "Näkyy olevan vieraiden jumalien julistaja", koska hän julisti heille evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta.
        19 Ja he ottivat hänet ja veivät Areiopagille ja sanoivat: "Voimmeko saada tietää, mikä se uusi oppi on, jota sinä ilmoitat?
        20 Sillä outoja asioita sinä tuot meidän korvaimme kuulla. Me siis tahdomme tietää, mitä ne oikein ovat."
        21 Sillä ateenalaisilla ja siellä oleskelevilla muukalaisilla ei kenelläkään ollut aikaa muuhun kuin uutta puhumaan ja uutta kuulemaan.
        22 Niin Paavali astui keskelle Areiopagia ja sanoi: "Ateenan miehet, minä näen kaikesta, että te suuresti kunnioitatte jumalia.
        23 Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle'. Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan.
        24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
        25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
        26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
        29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
        30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."
        32 Kuullessaan kuolleitten ylösnousemuksesta toiset ivasivat, toiset taas sanoivat: "Me tahdomme kuulla sinulta tästä vielä toistekin".


    • toinen puoli

      Niin jos on vuosikausia lukenut tämän hapakon kommentteja niin osaa jo erottaa etsijät ja häiriköt toisistaan.

      Lue mitä Paavali sanoi vain muutaman päivän ikäiselle häirikölle eräässä tilanteessa.

      • Erilainen tulkinta ?

        Itse tulkitsin hänet etsijäksi, mutta sellaiseksi, joka on katkeroitunut monesta syystä, eli nähdäkseni hän on pettynyt ihmisiin.

        Siis jos saa liikaa vääriä ohjeita ja siitä tuskastuu, niin onko se etsijän syy ?

        Luetko VAIN tuon yhden viestin, ja mietitkö asiaa uudestaan ?

        Siis Uskova aloittaa joka aamu uudestaan, ja jokaiselle siis tulee antaa mahdollisuus samoin, ei siis tule kantaa muknana toistenkaan vanhoja syntejä, vaan antaa mahdollisuus, sillä Raamattu puuhu myös sanoista oikeaan aikaan:

        Sananl. 25:11 Kultaomenia hopeamaljoissa ovat sanat, sanotut aikanansa.

        Kol. 4:5 Vaelluksessanne olkaa viisaat ulkopuolella olevia kohtaan, ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä.

        Nyt muuten en tähän hetkeen keksi sitä, mihin viittaat tuolla Paavali kommentillasi, voitko täsmentää.

        Niin ja se oli jo aiemmin mielessä, että uskovan ei tule vastata pahalla, vaikka toinen herjaisikin, eli toisen väärä toiminta ei oikeuta omaan väärin toimimiseen KOSKAAN !

        1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

        43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

        Kyse on siis sydämen asenteesta ja sen kautta tulisi siis Rakkaudella murtaa se toisen viha ja katkeruus ja vastarinta !


      • Pieni jatko vielä.
        Erilainen tulkinta ? kirjoitti:

        Itse tulkitsin hänet etsijäksi, mutta sellaiseksi, joka on katkeroitunut monesta syystä, eli nähdäkseni hän on pettynyt ihmisiin.

        Siis jos saa liikaa vääriä ohjeita ja siitä tuskastuu, niin onko se etsijän syy ?

        Luetko VAIN tuon yhden viestin, ja mietitkö asiaa uudestaan ?

        Siis Uskova aloittaa joka aamu uudestaan, ja jokaiselle siis tulee antaa mahdollisuus samoin, ei siis tule kantaa muknana toistenkaan vanhoja syntejä, vaan antaa mahdollisuus, sillä Raamattu puuhu myös sanoista oikeaan aikaan:

        Sananl. 25:11 Kultaomenia hopeamaljoissa ovat sanat, sanotut aikanansa.

        Kol. 4:5 Vaelluksessanne olkaa viisaat ulkopuolella olevia kohtaan, ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä.

        Nyt muuten en tähän hetkeen keksi sitä, mihin viittaat tuolla Paavali kommentillasi, voitko täsmentää.

        Niin ja se oli jo aiemmin mielessä, että uskovan ei tule vastata pahalla, vaikka toinen herjaisikin, eli toisen väärä toiminta ei oikeuta omaan väärin toimimiseen KOSKAAN !

        1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

        43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

        Kyse on siis sydämen asenteesta ja sen kautta tulisi siis Rakkaudella murtaa se toisen viha ja katkeruus ja vastarinta !

        Haluan painottaa vielä seuraavaa asiaa !

        Jeesus on esimerkkimme:

        19 Sillä se on armoa, että joku omantunnon tähden Jumalan edessä kestää vaivoja, syyttömästi kärsien.
        20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.
        21 Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
        22 joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",
        23 joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,

        Lokaa tulee AINA, ja jos siis ei kykene ottamaan vastaan sitä, mitä vaikkapa täällä "auliisti tarjoillaan", niin kannattaa miettiä sitä, että onko itselle tai muille hyödyllistä, uskovan oma kirjoitteleminen täällä ?

        Tai olisiko hyvä toimia Sanan ohjeen mukaan, ja olla osallistumatta joihinkin tai joidenkin keskusteluihin, jos siis oma sietokyky ei mahdollisesti riitä .

        1. Tim. 6:20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,

        2. Tim. 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.

        Tit. 3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.

        Siis on hyvä miettiä, että mihin on hyödyllistä ja hedelmällistä vastata ja mihin omat rahkeet riittävät, eli oma kyky keskustella asiallisesti vain asioista, vaikka saisikin lokaa omille silmilleen !


    • Rapanhapakko

      Tjaah tjaah... tavanomaisia kaanaankielen kliseitä ja raamatunlauseita. Keskenäänkin erimelisinä huuhaahihhulit. Helevettivaroitukset minulle ja toisillennekin taisi vielä puuttua, mutta eiköhän ne pian tule.

      Minähän siis väitän yllä aiemmassa viestissäni suunnilleen, että "ratkaisukristillisyydessä" ne ihmiset JO USKOVAT VALMIIKSI kipeän uskontonne mytologiaan. Sitten haluavat siihen varmistuksen ja ennen kaikkea LUKITTAUTUMISEN rehellisyydestä luopuen noilla "ratkasukristillisyyden" rituaaleilla.

      Ja senkin jälkeen keskenään kinastelevat, kuka heistä on oikeasti "uudestisyntynyt". kuten täälläkin näkyy.

      On hämmästyttävää, miten teille on yleensä niin nykyaikana voinut käydä, että pidätte juutalaiskristillistä muinaismytologiaa jonain maailman perusasiana. Missä kiven alla olette kasvaneet? Miten voi olla niin vaikea tunnustaa, että teillä on ilkeä perätön huuhaakultti?

      >>>>Huomaa Rapanhapakko se perus asia, että ihmiset ja myös uskovat erehtyvät ! >>>

      Niin, mutta nyt ei ole kyse nyansseista, vaan että KOKO uskontonne on erehdys, maailman suurin huijaus.

      Ja sitten tuo sitoutuminen siihen kulttiin esim. "ratkaisukristillisyydellä". Valehdellen koko ajan. Ja aina niin opettavaisena, kuin alentuvana, saastaansa kaupitellen.

      Kuten tämäkin otus yllä:

      >>>>Mutta moni uskovakaan ei tajua sitäkään perus asiaa, että tuossa ei puhuta luonnollisesta kuulemisesta, vaan Hengellisestä, siis kyvystä Hengen ilmoituksen "kuulemiseen".>>>

      No laitoit sentään "kuulemisen" lainausmerkkeihin. Mutta koetapa (sinä ja kanssasi erimielisetkin hihhulit) kerran elämässäsi olla rehellinen, vaikka valehtelu onkin hyve hihhuleille. Teepäs sinä ja muut hihhulit sellainen terve heh, ratkaisu, että tunnustat ettet sinä Pyhältä Hengeltä saa mitään TIETOA. Et faktoja luonnontieteestä, historiasta, Raamatun tulkinnastasi etkä opistasi. Ne juttusi ovat ihan omia mieltymyksiäsi. Tunnusta, että olet röyhkeästi valehdellut laittamalla omat päähänpinttymäsi muka jonkun yliluonnollisen tiedon auktoriteetiksi. Kylllä sinä voit, sinä vain haluat valehdella.

      Ja miksi valehtelette?
      No, koska te haluatte pahuutta tai ainakin olette piittaamattomia uskontonne pahoista puolista ja teille on samantekevää onko se totta vai ei. Kunhan teillä itsellänne on kivaa ja on kivaa elää kuvitelmissa, riippumatta miten ahtaita ja sairaita omanne ovat..

      Joten tässä "ratkaisua" teille kaikille:

      -Minä hihhuli tunnustan, että maailmanselitykseni on ahdas, paha ja julma
      -Minä hihhuli tunnustan, että en oikeasti tiedä sitä, minä vain HALUAN minkä ymmärrän pahuudeksi jos minussa on enää yhtään ihmistä jäljellä
      -Minä hihhuli tunnustan, ettei Raamattukaan ole mikään yhtenäinen kirja eikä minun tulkintani siitä muuta kuin oma haluni. Tunnustan tietäväni että jo yleistietona paljon mikään Raamatusta ei ole tottakaan
      -Minä hihhuli tunnustan, että jos olen väittänyt tietäväni näitä yliluonnollisesti joltain Pyhältä Hengeltä, olen valehdellut
      -Minä hihhuli tunnustan, että näin olen toiminut, koska olen moraalintajuton ja epärehellinen... tai sitten suorastaan nautin pahuudesta ja valehtelusta
      -Minä hihhuli kadun tuollaista, lopetan heti ja pyydän ihmisiltä anteeksi

      Mutta ettehän te, te kun nautitte pahuudesta ja valehtelusta, tiedetään :-)
      Nyt sellainen imelä hymy teille naamalle, ja valehdelkaa lisää, ylistysmusiikki soiden.

      • Rapanhapakko

        Ja nyt ette kekkulit sitten millään ollleet ymmärtävinne, voi voi sentään.

        Täsmennykseksi ylläolevaan, minkä kerran lopulta pitkään keskusteluun suivaantuneena laitoin ihan muulle nettipalstalle eräälle varmaan tietämällenne maallisiakin palstoja ympäriämpäri postailevalle hihhulille:

        (Siellä ei ole kirosana-suodatinta, V-sana varmaan täällä tähdittyy :-)

        Lainaan siis itseäni toisaalta, teksti ei siis suoraan teille täällä:

        Suomeksi sanottuna: Mitä vittua sinä teet?
        Tuossa aikaisemmin muutama täällä ei uskonut hypoteesiani, että sinä valehtelet ja tiedät valehtelevasi. Kuitenkin nyt se on jo aivan ilmeistä. Vaikka olisit miten mielenterveyshäiriöitä kärsinyt sick fuck, jo aikaisemmin olet tiennyt ja nyt varsinkin tiedät, että juttusi "Raamatun ristiriidattomuudesta" ovat paskapuhetta. Ja vaikka miten skitsona kokisit, että Jumala itse sinulle nuo kertoilee, sinä jo tiedät, että sekin kokemus on tiedoltaan virheellinen. Näin sanon, koska kaikesta sekavuudestasi huolimatta sinä kuitenkin osaat olla muissa asioissa rationaalinen, vetää housut oikeinpäin jalkaan jne. Sinä valehtelet ja jäit edellisillä sivuilla taas kerran housut kintuissa kiinni valehtelusta. Ja kyllä sinä ymmärrät sen. Minä tiedän sen. Sinä tiedät sen. Sen tietää jokainen, joka vaivautuisi lukemaan ja itse tsekkaamaan.

        Miten tuo tyylisi kunnioittaa edes Jumalaa, jos sellaiseen sattuisit oikeasti uskomaan? Tai ethän usko, koska tiedät valehtelevasi kulttisi eteen.

        Ja miten sinä reagoit nyt viimeksikin?
        Kopypastaat taas kerran vanhoja juttujasi, nyt helvettiuhkailulla höystettynä. Miksi teet niin, kun jo tiedät että sinulla ei ole pohjaa väitteillesi? Millaista on nousta joka aamu valehtelemaan?

        Jos ei voi vedota älylliseen rehellisyyteesi, niin olisiko sinussa edes sen verran ihmistä jäljellä, että katsoisit haluamasi maailmanselityksen moraalia. (turha toivo, jos olet tietoisesti se paskaläjä, jona sinua ja kaltaisiasi uskovaisia pidän. Vaikka kuinka arvorelativisti olen, sittenkin minulta loppuvat muut selitykset kuin silkka inhimillinen pahuus.)


      • Rapanhapakko
        Rapanhapakko kirjoitti:

        Ja nyt ette kekkulit sitten millään ollleet ymmärtävinne, voi voi sentään.

        Täsmennykseksi ylläolevaan, minkä kerran lopulta pitkään keskusteluun suivaantuneena laitoin ihan muulle nettipalstalle eräälle varmaan tietämällenne maallisiakin palstoja ympäriämpäri postailevalle hihhulille:

        (Siellä ei ole kirosana-suodatinta, V-sana varmaan täällä tähdittyy :-)

        Lainaan siis itseäni toisaalta, teksti ei siis suoraan teille täällä:

        Suomeksi sanottuna: Mitä vittua sinä teet?
        Tuossa aikaisemmin muutama täällä ei uskonut hypoteesiani, että sinä valehtelet ja tiedät valehtelevasi. Kuitenkin nyt se on jo aivan ilmeistä. Vaikka olisit miten mielenterveyshäiriöitä kärsinyt sick fuck, jo aikaisemmin olet tiennyt ja nyt varsinkin tiedät, että juttusi "Raamatun ristiriidattomuudesta" ovat paskapuhetta. Ja vaikka miten skitsona kokisit, että Jumala itse sinulle nuo kertoilee, sinä jo tiedät, että sekin kokemus on tiedoltaan virheellinen. Näin sanon, koska kaikesta sekavuudestasi huolimatta sinä kuitenkin osaat olla muissa asioissa rationaalinen, vetää housut oikeinpäin jalkaan jne. Sinä valehtelet ja jäit edellisillä sivuilla taas kerran housut kintuissa kiinni valehtelusta. Ja kyllä sinä ymmärrät sen. Minä tiedän sen. Sinä tiedät sen. Sen tietää jokainen, joka vaivautuisi lukemaan ja itse tsekkaamaan.

        Miten tuo tyylisi kunnioittaa edes Jumalaa, jos sellaiseen sattuisit oikeasti uskomaan? Tai ethän usko, koska tiedät valehtelevasi kulttisi eteen.

        Ja miten sinä reagoit nyt viimeksikin?
        Kopypastaat taas kerran vanhoja juttujasi, nyt helvettiuhkailulla höystettynä. Miksi teet niin, kun jo tiedät että sinulla ei ole pohjaa väitteillesi? Millaista on nousta joka aamu valehtelemaan?

        Jos ei voi vedota älylliseen rehellisyyteesi, niin olisiko sinussa edes sen verran ihmistä jäljellä, että katsoisit haluamasi maailmanselityksen moraalia. (turha toivo, jos olet tietoisesti se paskaläjä, jona sinua ja kaltaisiasi uskovaisia pidän. Vaikka kuinka arvorelativisti olen, sittenkin minulta loppuvat muut selitykset kuin silkka inhimillinen pahuus.)

        jatkuu sieltä:

        Katsotaas nyt (taas kerran) millaista maailmaa sinä haluat. Minusta ei ole suurtakaan vaaraa, että asiat olisivat noin, ongelma on että sinä levität tuota maailmanselitystä, alistat lapsesikin siihen ja samalla tiedät valehtelevasi.

        1.) Sinun ja muiden tyypillisten fundamentalistikristittyjen mukaan maailma on vain 6000-10 000 vuotta vanha, pyörii tämän planeetan erään seemiläisen heimon historian ympärillä ja loppuu meidän aikanamme.
        Sinä ehkä saat tuosta jotain turvallisuudentunnetta, mutta ihanko oikeasti tuo ei tunnu sinustakin tunkkaisen ahtaalta verrattuna miljardien vuosien miljardien planeettojen kosmokseen?

        2.) Haaveilemasi maailmaa hallitsee tuon seemiläisen heimon jumala Jahve. (sen uskonnon myöhemmissä kehitysvaiheissa, alkuperäisen polyteismin jälkeen.)
        Jos kyse olisi minkä vaan muun uskonnon jumalhahmosta, ymmärtäisit tuon jumalan moraalittomuuden. Uhrilihan käryä haisteleva, lapsellisen oikutteleva, massamurhaava ja naisten ja lasten massamurhia komentanut jumala. Orjuuden hyväksyjä (Btw en edes jaksanut puuttua orjuusselvityksiisi, jotka ovat nekin bullshittiä jo Raamatusta katsoen). Kertomukset tuosta jumalasta eivät ole tosia luonnontieteen ja historiantutkimuksen perusteella. Joten ainakaan tuota jumalaa ei onneksi ole olemassa. Joten kaikki tuon jumalan haaveilemasi ominaisuudet ovatkin itse asiassa SINUN ominaisuuksiasi. Jotka muissa yhteydessä ymmärtäisit pahuudeksi ja nyt jo tiedät valehtelevasi todisteista... joten mikä sinä olet?

        3.) Tyypilliseen hihhulitapaan luultavasti nyt sepität kierossa päässäsi, että nuo olivat Vanhan Testamentin "Vanhaa Liittoa". Ja miten Jumalasi on armollinen ja rakastava, kun kerran vapahtaa poikaansa Jeesukseen uskovat siltä ikuiselta kitumisesta Helvetissä, jonka Jeesus Häneen oikealla tavalla uskovat päästää sijaisuhrikuolemansa kautta.
        Kuitenkin se mikä nuo teki, oli se ihan sama jumala. Kolminaisuusopin mukaan oikeastaan itse Jeesus on tuo Vanhan Testamentinkin massamurhaaja. Paitsi että juutalaisten käsitys jumalasta oli vaihtuva, oli jo Jeesuksen aikaan ja Jeesuksella itsellään lieventynyt. Se olet SINÄ xxxxx joka vastoin todisteita haluat tuota jumalaa.

        Sitten olettaaksesi tuon oman teologiasi jeesuskuvion sinun täytyy halua ensin tuota olematonta massamurhaaja-heimojumalaa.

        Vaikka kuinka laupiaaksi oppisi kokisit, sinun täytyy ENSIN HALUTA maailmanselitystä, että kaikki ilman sinun varsin tarkkaan rajattua uskoasi kuolleet joutuvat ikuiseen piinaan. Koska sinulla on tarkat rajat oikealle uskolle, se tarkoittaa yli 90% kaikista koskaan eläneistä ihmisistä. Lähetystyösikään ei haluamasi opin mukaan jo kuolleita auta. (Epäsopivaa sanoa, mutta tuskin Nergalin äitikään oli sinun oppisi mukaan oikea uskovainen, joten haluat että hänkin kituu ikuisesti Helvetissä... jo tuokin olisi syy vetää sinua törkimystä turpiin) Nyt sepittelet, että haluatkin heidän "pelastuvan"... Mutta monestiko pitää sanoa, että sinun tuohon "helpotukseen" uskoaksesi pitää ENSIN haluta tuota maailmanselitystäsi ja olematonta jumalaasi. Keksit itse ongelman. Ja henkisesti masturboit tuolla pidättämisellä ja päästämisellä.


      • Rapanhapakko
        Rapanhapakko kirjoitti:

        jatkuu sieltä:

        Katsotaas nyt (taas kerran) millaista maailmaa sinä haluat. Minusta ei ole suurtakaan vaaraa, että asiat olisivat noin, ongelma on että sinä levität tuota maailmanselitystä, alistat lapsesikin siihen ja samalla tiedät valehtelevasi.

        1.) Sinun ja muiden tyypillisten fundamentalistikristittyjen mukaan maailma on vain 6000-10 000 vuotta vanha, pyörii tämän planeetan erään seemiläisen heimon historian ympärillä ja loppuu meidän aikanamme.
        Sinä ehkä saat tuosta jotain turvallisuudentunnetta, mutta ihanko oikeasti tuo ei tunnu sinustakin tunkkaisen ahtaalta verrattuna miljardien vuosien miljardien planeettojen kosmokseen?

        2.) Haaveilemasi maailmaa hallitsee tuon seemiläisen heimon jumala Jahve. (sen uskonnon myöhemmissä kehitysvaiheissa, alkuperäisen polyteismin jälkeen.)
        Jos kyse olisi minkä vaan muun uskonnon jumalhahmosta, ymmärtäisit tuon jumalan moraalittomuuden. Uhrilihan käryä haisteleva, lapsellisen oikutteleva, massamurhaava ja naisten ja lasten massamurhia komentanut jumala. Orjuuden hyväksyjä (Btw en edes jaksanut puuttua orjuusselvityksiisi, jotka ovat nekin bullshittiä jo Raamatusta katsoen). Kertomukset tuosta jumalasta eivät ole tosia luonnontieteen ja historiantutkimuksen perusteella. Joten ainakaan tuota jumalaa ei onneksi ole olemassa. Joten kaikki tuon jumalan haaveilemasi ominaisuudet ovatkin itse asiassa SINUN ominaisuuksiasi. Jotka muissa yhteydessä ymmärtäisit pahuudeksi ja nyt jo tiedät valehtelevasi todisteista... joten mikä sinä olet?

        3.) Tyypilliseen hihhulitapaan luultavasti nyt sepität kierossa päässäsi, että nuo olivat Vanhan Testamentin "Vanhaa Liittoa". Ja miten Jumalasi on armollinen ja rakastava, kun kerran vapahtaa poikaansa Jeesukseen uskovat siltä ikuiselta kitumisesta Helvetissä, jonka Jeesus Häneen oikealla tavalla uskovat päästää sijaisuhrikuolemansa kautta.
        Kuitenkin se mikä nuo teki, oli se ihan sama jumala. Kolminaisuusopin mukaan oikeastaan itse Jeesus on tuo Vanhan Testamentinkin massamurhaaja. Paitsi että juutalaisten käsitys jumalasta oli vaihtuva, oli jo Jeesuksen aikaan ja Jeesuksella itsellään lieventynyt. Se olet SINÄ xxxxx joka vastoin todisteita haluat tuota jumalaa.

        Sitten olettaaksesi tuon oman teologiasi jeesuskuvion sinun täytyy halua ensin tuota olematonta massamurhaaja-heimojumalaa.

        Vaikka kuinka laupiaaksi oppisi kokisit, sinun täytyy ENSIN HALUTA maailmanselitystä, että kaikki ilman sinun varsin tarkkaan rajattua uskoasi kuolleet joutuvat ikuiseen piinaan. Koska sinulla on tarkat rajat oikealle uskolle, se tarkoittaa yli 90% kaikista koskaan eläneistä ihmisistä. Lähetystyösikään ei haluamasi opin mukaan jo kuolleita auta. (Epäsopivaa sanoa, mutta tuskin Nergalin äitikään oli sinun oppisi mukaan oikea uskovainen, joten haluat että hänkin kituu ikuisesti Helvetissä... jo tuokin olisi syy vetää sinua törkimystä turpiin) Nyt sepittelet, että haluatkin heidän "pelastuvan"... Mutta monestiko pitää sanoa, että sinun tuohon "helpotukseen" uskoaksesi pitää ENSIN haluta tuota maailmanselitystäsi ja olematonta jumalaasi. Keksit itse ongelman. Ja henkisesti masturboit tuolla pidättämisellä ja päästämisellä.

        ja vielä siis ei teillle täällä suoraan:



        Jospa nyt vain argumentin vuoksi oletettaisiin, että maailmanselityksesi on totta. Olet itse sanonut perusteluksi, että "haluat olla vahvemman puolella". Mitä tuo tekee sinusta muuta kuin (sinun mytologiasi) saatananpalvojaa vastaavan? Kyllä sinä ymmärrät tuon kaiken silkan pahuuden.

        Kuitenkin kuka hyvänsä normaalilla moraalintajulla varustettu kuullessaan ensi kertaa teologiaasi melkein oksentaisi inhosta ja sanoisi: "Toivottavasti tuo ei ole totta." Haluamasi maailmanselitys vastaa sitä kuin joku liittyisi natsipuolueeseen päästäkseen keskitysleiriltä, johon moraalisemmat ja rehellisemmät jäävät. Ja muut jo tietävät, että sinun käsityksesi ovat vain yhden huuhaalahkon maailmankuvaa. Johon ei ole mitään tieteellisiä tai edes yliluonnollisen tiedon todisteita. Sinä tiedät sen itsekin ja tiedät jo valehtelevasi kulttisi puolesta.

        Joten mitä vittua sinä teet?
        Ymmärrän, että saat tuosta turvallisuudentuntoa ja tuon kautta olet vaihtanut alkoholismisi/narkomaniasi nykyiseen maailmanselitykseesi. Mutta kun sinä itsekin tiedät, että se ei ole totta eikä se ole mitään hyvää.

        Tiedän, että on vaikeaa irrota jostain, joka on noin iso osa identiteettiäsi ja noin pitkään. Mutta kun itsekin jo tiedät valehtelevasi tuon eteen ja ymmärtänet, että tuollainen ketkuilu ei mitään Jumalaakaan palvele. Oikeastaan sinun pitäisi tunnustaa, että haluamasi maailmanselitys on silkkaa pahuutta, ja sinä tiedät valehtelevasi sen puolesta. Koska nautit pahuudesta ja valehtelusta. On vaikea jättää tuo taakse, mutta parempi niin.

        Mutta arvaan, että noin et tee, vaan jatkossakin olet kuin et huomaisi ja kopypastaat kekkuloivia jaarittelujasi.

        Ehkä sinulle itsellesi on hyödyksi pysyä noissa houreissasi. Siihen sinulla on toki oikeus, uskoa mitä haluat uskoa. Mutta entäs jos tekisit niin yksityisemmmin? Lakkaisit postaamasta noita jo paskajutuiksi tietämiäsi paskajuttuja ympäriinsä, harhauttaen muitakin kipeään huuhaaseesi? Tai edes päästäisit lapsesi, omat lapsesi ulos ja vapaaksi tuosta sairaudestasi?

        Jos et tuota tee, niin kyllähän sinä jo käsität, että sinut on nähty. Eikä kenelläkään ole syytä kunnioittaa juttujasi enää.


      • Helpottiko ?
        Rapanhapakko kirjoitti:

        ja vielä siis ei teillle täällä suoraan:



        Jospa nyt vain argumentin vuoksi oletettaisiin, että maailmanselityksesi on totta. Olet itse sanonut perusteluksi, että "haluat olla vahvemman puolella". Mitä tuo tekee sinusta muuta kuin (sinun mytologiasi) saatananpalvojaa vastaavan? Kyllä sinä ymmärrät tuon kaiken silkan pahuuden.

        Kuitenkin kuka hyvänsä normaalilla moraalintajulla varustettu kuullessaan ensi kertaa teologiaasi melkein oksentaisi inhosta ja sanoisi: "Toivottavasti tuo ei ole totta." Haluamasi maailmanselitys vastaa sitä kuin joku liittyisi natsipuolueeseen päästäkseen keskitysleiriltä, johon moraalisemmat ja rehellisemmät jäävät. Ja muut jo tietävät, että sinun käsityksesi ovat vain yhden huuhaalahkon maailmankuvaa. Johon ei ole mitään tieteellisiä tai edes yliluonnollisen tiedon todisteita. Sinä tiedät sen itsekin ja tiedät jo valehtelevasi kulttisi puolesta.

        Joten mitä vittua sinä teet?
        Ymmärrän, että saat tuosta turvallisuudentuntoa ja tuon kautta olet vaihtanut alkoholismisi/narkomaniasi nykyiseen maailmanselitykseesi. Mutta kun sinä itsekin tiedät, että se ei ole totta eikä se ole mitään hyvää.

        Tiedän, että on vaikeaa irrota jostain, joka on noin iso osa identiteettiäsi ja noin pitkään. Mutta kun itsekin jo tiedät valehtelevasi tuon eteen ja ymmärtänet, että tuollainen ketkuilu ei mitään Jumalaakaan palvele. Oikeastaan sinun pitäisi tunnustaa, että haluamasi maailmanselitys on silkkaa pahuutta, ja sinä tiedät valehtelevasi sen puolesta. Koska nautit pahuudesta ja valehtelusta. On vaikea jättää tuo taakse, mutta parempi niin.

        Mutta arvaan, että noin et tee, vaan jatkossakin olet kuin et huomaisi ja kopypastaat kekkuloivia jaarittelujasi.

        Ehkä sinulle itsellesi on hyödyksi pysyä noissa houreissasi. Siihen sinulla on toki oikeus, uskoa mitä haluat uskoa. Mutta entäs jos tekisit niin yksityisemmmin? Lakkaisit postaamasta noita jo paskajutuiksi tietämiäsi paskajuttuja ympäriinsä, harhauttaen muitakin kipeään huuhaaseesi? Tai edes päästäisit lapsesi, omat lapsesi ulos ja vapaaksi tuosta sairaudestasi?

        Jos et tuota tee, niin kyllähän sinä jo käsität, että sinut on nähty. Eikä kenelläkään ole syytä kunnioittaa juttujasi enää.

        Helpottiko nyt "Rapanhapakko" ?

        Siis mun mätä ja ahdistus sydämestäsi purakutui !

        Mietin nyt vain, että oletko ylpeä ITSESTÄSI ?

        Siis kaadoit jokun niskaan oman saatasi ja ahdistuksesi, toimitko mielestäsi oikein sen tehdessäsi ?

        Eikö omat obgelmat tulisi käsitellä ITSE ja keskenään tai ammattilaisen kanssa, eikä purkaa niitä muihin ihmisiin, jotka välttämättä ole osaa eikä arpaa ahdistukseesi !

        Syytit uskovia paljon, mutta mitä olikaan NYT OMA KÄYTÖKSESI ja käyttäytymisesi ?

        Pyydän nyt katsomaan peiliin, ja miettimään sitä, mitä itse touhuat ja mitä sillä saat aikaan, siis oletko ylpeä itsestäsi ja kirjoituksistasi nyt ?

        Haluan myös kysyä, että miksi hyökkäilet uskoven päälle ?

        Siis mitä sinä itse siitä saat ?

        Hyviä kiksejä ? Vai jotain muuta ?

        Eikö sinulla ole parempaa tekemistä kuin tälläinen "avautuminen" julkisesti ?

        Jos olet kiinnostunut näistä uskon asioista, niin etkö saisi tietoa paremmin rauhallisesti keskustellen ?


      • Rapanhapakko
        Helpottiko ? kirjoitti:

        Helpottiko nyt "Rapanhapakko" ?

        Siis mun mätä ja ahdistus sydämestäsi purakutui !

        Mietin nyt vain, että oletko ylpeä ITSESTÄSI ?

        Siis kaadoit jokun niskaan oman saatasi ja ahdistuksesi, toimitko mielestäsi oikein sen tehdessäsi ?

        Eikö omat obgelmat tulisi käsitellä ITSE ja keskenään tai ammattilaisen kanssa, eikä purkaa niitä muihin ihmisiin, jotka välttämättä ole osaa eikä arpaa ahdistukseesi !

        Syytit uskovia paljon, mutta mitä olikaan NYT OMA KÄYTÖKSESI ja käyttäytymisesi ?

        Pyydän nyt katsomaan peiliin, ja miettimään sitä, mitä itse touhuat ja mitä sillä saat aikaan, siis oletko ylpeä itsestäsi ja kirjoituksistasi nyt ?

        Haluan myös kysyä, että miksi hyökkäilet uskoven päälle ?

        Siis mitä sinä itse siitä saat ?

        Hyviä kiksejä ? Vai jotain muuta ?

        Eikö sinulla ole parempaa tekemistä kuin tälläinen "avautuminen" julkisesti ?

        Jos olet kiinnostunut näistä uskon asioista, niin etkö saisi tietoa paremmin rauhallisesti keskustellen ?

        Enhän minä sinun "Helpottiko" opinkappaleista tiedä. Teillä hihhuleilla varsinkin hellarihörhöissä ja muissa "vapaissa" suunnissa on niitä niin erilaisia.

        Mutta jos olisit tyypillinen helluntailais-karismaattinen tai edes kuivempi fundamentalisti, kuten yllä muualla solvaamani PP: (ja oli vaivatonta ja helppo helpotus kopypastata vanha tekstini tänne.)

        NIIN: Jos oliSIT , sitten niin:

        Sinä olet ihminen, joka HALUAT, että muut kuin sinun uskossasi olevat, miljardit ihmiset, vaikka sitten omat sukulaisesi vai vielä pahempaa minun sukulaiseni joutuvat ikuiseen kärsimykseen, jos eivät ole kuollessaan sinun Jeesususkossasi. Ja jo kuolleilla heillä kuolleilla ei muuta enää olekaan kuin haluamasi pahuus.

        Sinä olet ihminen, joka palvot massamurhannutta seemiläistä heimojumalaa, ja sinusta sen toiminta oli "Oikeudenmukaista" Sinua ei kiinnosta edes Raamattusi historia, ettei se ole ollenkaan totta. Sinä vain HALUAT.

        Sinä olet ihminen, joka haluat, että kaikille opetetaan kouluissakin kreationismin pesudotiedettä, ja vaikkei onneksi Suomessa, jossakin amerikoissa teillähän on valtaakin koulutuksen, politiikan ja tieteiden sekä taiteiden ja ihmisoikeuksien kuristamisen suhteen.

        Sinä olet ihminen, joka joko suljet silmäsi todellisuudesta, koska nautit tuosta pahuudesta, tai sitten härskisti valehtelet yliluonnollisesti tietäväsi kuvitelmiesi sairaan halusi mukaan olevan tosiasioita..

        JA sitten (JOS tuollainen olet ja noin uskot eli siis haluat), sinä törkimys ilkeät ihmetellä, miksi en pidä juuri sinusta, ja vaadin sinulta henkilökohtaista vastuuta?

        Joten tunnusta, kadu, häpeä ja lopeta (Hei, "ratkaisukristillisyyttä" sinulle :-) )

        Ei teidän "uskossanne" mitään hienoa tai herkkää ole.

        Voihan olla että et noin ajattelekaan, mutta hihhulin tyypillinen vastaus olisi selittää, että minä ymmärrän väärin, ja perusteluna, että nuohan ovatkin vain hyviä asioita ja "vain uskon kautta ymmärtää". Vaikette ymmärräkään, kunhan hoette kaanaankieltänne.


      • Huomasitko ?
        Rapanhapakko kirjoitti:

        Enhän minä sinun "Helpottiko" opinkappaleista tiedä. Teillä hihhuleilla varsinkin hellarihörhöissä ja muissa "vapaissa" suunnissa on niitä niin erilaisia.

        Mutta jos olisit tyypillinen helluntailais-karismaattinen tai edes kuivempi fundamentalisti, kuten yllä muualla solvaamani PP: (ja oli vaivatonta ja helppo helpotus kopypastata vanha tekstini tänne.)

        NIIN: Jos oliSIT , sitten niin:

        Sinä olet ihminen, joka HALUAT, että muut kuin sinun uskossasi olevat, miljardit ihmiset, vaikka sitten omat sukulaisesi vai vielä pahempaa minun sukulaiseni joutuvat ikuiseen kärsimykseen, jos eivät ole kuollessaan sinun Jeesususkossasi. Ja jo kuolleilla heillä kuolleilla ei muuta enää olekaan kuin haluamasi pahuus.

        Sinä olet ihminen, joka palvot massamurhannutta seemiläistä heimojumalaa, ja sinusta sen toiminta oli "Oikeudenmukaista" Sinua ei kiinnosta edes Raamattusi historia, ettei se ole ollenkaan totta. Sinä vain HALUAT.

        Sinä olet ihminen, joka haluat, että kaikille opetetaan kouluissakin kreationismin pesudotiedettä, ja vaikkei onneksi Suomessa, jossakin amerikoissa teillähän on valtaakin koulutuksen, politiikan ja tieteiden sekä taiteiden ja ihmisoikeuksien kuristamisen suhteen.

        Sinä olet ihminen, joka joko suljet silmäsi todellisuudesta, koska nautit tuosta pahuudesta, tai sitten härskisti valehtelet yliluonnollisesti tietäväsi kuvitelmiesi sairaan halusi mukaan olevan tosiasioita..

        JA sitten (JOS tuollainen olet ja noin uskot eli siis haluat), sinä törkimys ilkeät ihmetellä, miksi en pidä juuri sinusta, ja vaadin sinulta henkilökohtaista vastuuta?

        Joten tunnusta, kadu, häpeä ja lopeta (Hei, "ratkaisukristillisyyttä" sinulle :-) )

        Ei teidän "uskossanne" mitään hienoa tai herkkää ole.

        Voihan olla että et noin ajattelekaan, mutta hihhulin tyypillinen vastaus olisi selittää, että minä ymmärrän väärin, ja perusteluna, että nuohan ovatkin vain hyviä asioita ja "vain uskon kautta ymmärtää". Vaikette ymmärräkään, kunhan hoette kaanaankieltänne.

        Huomasitko ollenkaan, että minä pyysin sinua tutkimaan omia toimiasi ?

        Siis ei ollut tarkoitus alkaa arvailla minun uskomisiani tai toimiani, vaan OMIASI !

        Siis oletko ylpeä omista toimistasi ja vuodatuksestasi ?

        Miten sinä ja toimintasi eroaa niistä ja niiden toimista joita haukut ?

        Siis kannattaisiko vihdoin alkaa katsoa peiliin ja keskittyä omien väärien toimien korjaamiseen ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1840
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      836
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe