Mitä lahjaksi 4- ja 2-vuotiaalle?

Kummisetä32

Hei,

Mitä voisin ostaa siskoni 4-vuotiaalle pojalle sekä 2-vuotiaalle tytölle?

Molemmat ovat tosi rauhallisia lapsia. Heillä löytyy moni lautapelejä, dvd-leffojakin löytyy jo ihan tarpeeksi, nukkeja ja autojakin on.... Jotain erilaista haluaisin ostaa tällä kertaa.

12

14454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p-p

      miten olisi esimerkiksi vesivärit ja iso paperi lehtiö? tai muovailuvahaa? sormivärejä?

    • tarja

      pojalle taskulamppu,niitä on kivoja lasten pakkauksia nykysin ja tytölle joku luukku/kurkistuskirja tai kylpypyyhkeet kivoine kuvineen,joko pojalla on sukset....kiinnostaako lapsia legot,niitähän on erilaisia pilvin pimein.....

      • kummisetä32

        Hei,

        Tuntuu noilta lapsilta kaikki noi jutut jo löytyvän mitä ehdotti. :( Olisiko lisää ideoita?


      • Kesä
        kummisetä32 kirjoitti:

        Hei,

        Tuntuu noilta lapsilta kaikki noi jutut jo löytyvän mitä ehdotti. :( Olisiko lisää ideoita?

        entäpäs vaikka pojalle inkkaripäällikön päähine tai sokoksella oli myös sellainen merirosvo-setti silmälappua sun muuta...
        Ja tytölle sitten vaikka keijunsiivet ja taikasauva tai kruunu ja muuta prinsessa tavaraa.?? Meidän 2-vuotias neiti tykkää ainakin
        hienostella..


    • tarja

      niin anna aikaa,vie leffaan,teatteriin,syömään,luontoretkelle yms

      • kummi

        Ovatko lapset samasta perheestä? Minäkin ajattelin jotakin lastenkulttuuria; esim. elokuviin, teatteriin tms. Mutta toisaalta tuo kaksivuotias on vielä aika pieni, eli ainakin pitäisi tarkkaan miettiä minne mennä. 4-vuotiaan kanssa toimii hyvin ja omasta kokemuksesta voin sanoa että on todella mieluinen lahja.


      • kummi
        kummi kirjoitti:

        Ovatko lapset samasta perheestä? Minäkin ajattelin jotakin lastenkulttuuria; esim. elokuviin, teatteriin tms. Mutta toisaalta tuo kaksivuotias on vielä aika pieni, eli ainakin pitäisi tarkkaan miettiä minne mennä. 4-vuotiaan kanssa toimii hyvin ja omasta kokemuksesta voin sanoa että on todella mieluinen lahja.

        Niin, näköjään siis ovat sisaruksia. Ehkäpä tällöin voisi toimia kaksivuotiaankin kohdalla jonnekin, esim. leffaan meneminen. Etenkin kun lapset ovat noin tuttuja eli siskon lapsia. Toisaalta puolitoistatuntinen elokuva voi olla joillekin kaksivuotiaille liian pitkä etenkään jos eivät siitä kaikkea ymmärrä -> pitkästyttävää.

        Toisaalta jokin pieni reissu esim. kotieläinpuistoon voisi olla ihan hauskaa ja kiinnostaa vielä 4-vuotiastakin. Siihen ruokailu päälle jossakin lasten mielestä kivassa paikassa (joka voi siis olla joku tyyliin hampurilaisravintola). :-)


    • Lähimmäinen

      Mitäs jos - tarjoaisit 4 -vuotiaalle lukuvuoden paikkakuntanne Liikkarissa (jos asutte samalla paikkakunnalla, niin voisit itse myös kuljettaa hänet lasten liikuntaleikkikouluun ja olla joka neljännellä yhteistunnilla itsekin mukana), mitäpä jos - tarjoaisit 2 - vuotiaalle yhtä monta yhteistä uimareissua vuoden aikana veteentotuttelun merkeissä?

    • Täti

      Kukaan ei ole ehdottanut, että osta kirjoja! Lapset kannattaa opettaa pitämään kirjoista. Nykyään on kaikenlaisia kirjoja kaikenikäisille, mene vaan kirjakaupasta tms kyselemään. Minä ainakin olen saanut jälkeenpäin paljon kehuja kirjaostoistani. Kirjaa voi lueskella niin monta kertaa kuin haluaa tai sitä voi itse lukea lapselle!

      • kummi

        Minä olen noille sukulaislapsille kirjoja paljolti ostellut jouluiksi ja synttäreiksi. Yleensä vaan lukeutuu tähän samaan kuin muukin tavarapaljous; kirjoja on niin paljon, ettei tiedä mitä ostaisi. Vielä kun kummia, mummoa ja tätiä on niin monta.


    • K-M

      Mä ostin 4-vuotiaalle kummitytölleni nyt joululahjaksi sellaisen satukirjan, jossa hää ja sisaruksensa seikkailevat omilla nimillään ja lisäks tähän satuun sopivan velourpyyhkeen.

    • T:tytöt 4 ja 2

      Lasten pussilakanasetti, parkkitalo, lasten kitara/rummut/piano, lahjakortti vaatekauppaan/kirjakauppaan/kenkäkauppaan, nukkekodin kalusteet, palapelejä, värityskirjoja&puuvärejä, joku lasten-/nuortenlehden/sarjakuvalehden määräaikaistilaus, lasten astiasto/ lasten ruokailuvälineet, pyjamasetti/lämpökerrasto, barbinukke ja vaihtovaatteet, peruslegot/erikoislegot/legolevyt, taulunkehykset, seinäkello/rannekello, pieni laukku...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      78
      992
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      763
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      54
      709
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      656
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      573
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      498
    Aihe