Huutokauppa uimaharjussa IHMETOUHUA!

ärtynyt heppu

Käväisin viikonloppuna Uimaharjussa, kun näin ilmoituksen kuolinpesän huutokaupasta. Ja mitä ihmettä siellä tapahtui? Meklari ei myyyt tavaraa ylimmällä hinnalla vaan otti pois myynnistä tavaraa, jos hinta ei miellyttänyt. Kuitenkin pohjahintoja ei ilmoitettu. Lisäksi lopetti huutokaupan klo 16 (alkoi klo 15), kun hänen mielestään hinnat eivät nousseet riittävästi. Minä ajoin kauempaa ja moni tuote olisi kiinnostanut, mutta nimenomaan huutokaupalla, jossa HINTA määräytyy paikallaolijoiden mukaan. Jos ei kiinnosta huutokauppa, pitäköön sitten tavallista osto- ja myyntiliikettä. Oli viimeinen kerta tuossa "huutokaupassa"

8

1361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • forver

      Myyjä on voinut ilmoittaa, että voi hylätä/hyväksyä tehdyt tarjoukset. En minäkään myy etkä sinäkään myy arvotavaroitasi hinnalla millä hyvänsä.

      • ärtynyt heppu

        ei ilmoittanut. Tosin ei sanonut mitään pohjahinnoista, ei sitäkään ettei niitä ole. Kai se on tulkittava ettei niitä ole. No silti hävisi mielenkiinto, sillä huutokaupan viehtys minulle on juuri siinä, että on mahdollisuus löytyy jotain edullisemmin.


      • hjluiuitygherygyuni
        ärtynyt heppu kirjoitti:

        ei ilmoittanut. Tosin ei sanonut mitään pohjahinnoista, ei sitäkään ettei niitä ole. Kai se on tulkittava ettei niitä ole. No silti hävisi mielenkiinto, sillä huutokaupan viehtys minulle on juuri siinä, että on mahdollisuus löytyy jotain edullisemmin.

        Olet oikeassa mutta kun nyt huutokaupoistakin on tehty realityä niin yleensähhän käy niin etät tavaroiden hinnat kimpoaa pilviin.Kaikkihan on melkein antiikkia kun se on huutokaupassa.

        Business on vääristynyt nykymaailmassa.Se joka myy myy aina voitolla.


      • homeisia tavaroita
        ärtynyt heppu kirjoitti:

        ei ilmoittanut. Tosin ei sanonut mitään pohjahinnoista, ei sitäkään ettei niitä ole. Kai se on tulkittava ettei niitä ole. No silti hävisi mielenkiinto, sillä huutokaupan viehtys minulle on juuri siinä, että on mahdollisuus löytyy jotain edullisemmin.

        Kuolinpesillä on tapana kiskoa todellakin korkein hinta tavaroista ja tapella sitten kuka sa amitäkin.varmasti mahdollisimman suuri voitto siintä perijöiden silmissä.


    • Halvallako hyvää

      Tätä sivuava keskustelu on esim.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10159836
      ja tietysti kannattaa googlettaa Esko Metsämäki.

    • vileeni

      Uimaharjun huutokauppa ei ole mitään hyväntekeväisyyttä vaan liiketoimintaa joka ikävä kyllä ei oikein menesty jos tappiolla myy.Myyjä voi olla hyväksymättä tarjoukset eikä siihen olle sinulla ärtynyt mitään sanomista olet sitten vaikka kuinka ärtynyt,vai olisko sieltä pitänyt saada vitosella satasen tavaraa. Ahneus se voi sokaista ja saada ärtymään myös ostajan.

      • Ärtynyt

        No ei se in noin mene. Itse en ole mikään keräilijä tai jälleenmyyjä, itse asiassa ostan huutokaupoista lähinnä sillointällöin joitakin kivoja tavaroita, jotka silmää miellyttää. Mutta kansa viihty(i) uimaharjussa mielestäi ensimmäisen vuoden kolmesta syystä.

        1. Uusi juttu, uusi toimija kylällä
        2. Kohtuullisen hyvää tavaraa ja kivojä löytöjä tarjolla päivän hintaan
        3. Hyvä kahvila

        Näistä kolmesta on poistunut nyt kaksi ensimmäistä ja sehän näkyy jo selvästi "koko kansantalon" väkimäärässä. Viimeksi oli enemmän tyhjiä kuin täysiä paikkoja. Ja pahinta tietysti oli, kun tavaraa ei myytykään kuten ennen vaan säilöttiin pöydälle. Olin sen yhden surullisen tunnin paikalla ja laskin 20 ihmisen poistuvan paikalta, kun heidän korkein huutonsa ei riittänyt ostoksiin. Tyyli on siis selvästi muuttunut, en tarkoita että ilmaiseksi tulisi tavaraa antaa vaan myyjänkin tulisi ahneuksissaan muistaa miksi ihmiset paikalle vaivautuvat. Mutta mitäpä sitä ahneita neuvomaan, he muistavat asian sitten kun väkeä ei enää tule, tavara jää käsiin, laskut jäävät maksamatta ja tuli alkaa polttamaan jalkojen alla. Toivon todella, että joku jatkaa huutokauppoja Pohjois-Karjalassa, sillä tilausta on. Aki Palsamäen kaltainen toimija voisi elättää hyvin itsensä meilläkin, eli henkilö joka noudattaa perinteistä huutokauppatoimintaa, eikä sekoita huutokauppaa ja osto-myyntiliikettä. Minuakaan ei saa kirveelläkään mihinkään osto-myyntiliikkeiden ylihintaisiin saleihin, mutta huutokauppaan menen aina. Mutta Vileeni ystäväni, olet oikeassa, minun ei tarvitse sinnen mennä. Kuten ei muidenkaan, joka tarkoittaa huutokauppjen loppua Uimaharjussa, joka on minusta erittäin sääli.


    • ei.ollut.uusiviesti1

      fakpså¨moppooo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe