pää hajoaa kohta!!

syyttömänä syytetty

Reilu kaks kuukautta takaperin ns. Ystäväni heitti heti aamutuimaan mulle viestiä syyttäen asiasta mihin en minä, sen enempää kun yksikään mun kaverini ollut syyllinen. Syytös oli älytön, eikä perustellut syytöstään millään tavalla. Laittoi välit poikki minuun ja muutaman päivän päästä ehdotti sovintoa. En suostunut sovintoon koska tällaisia perusteettomia ja täysin älyttömiä, välillä jopa todella loukkaavia syytöksiä on hänen puoleltaan tullut aiemminkin ja nyt tuli mun mitta täyteen.
Tämä ns. Ystäväni seurustelee tyttäreni kummisedän kanssa. Kummia ei ole liioin näkynyt sen jälkeen kun kieltäydyin sovintoehdotuksesta. Laitoin pari päivää sitten kummille viestiä, asiallisesti kysyin, onko häntä kielletty olemaan tekemisissä kanssani . Hän kehotti kysymään asiaa suoraa naisystävältään. Kysyin, sain vastaukseksi lisää syyttelyä, jne. Selvensin asiallisesti miksi olin asiaa kysynyt, muutama ärhäkämpi vastaus tuli ja sen jälkeen muuttui ääni kellossa. Kirjoiteltiin myös muists asioista ja lopuksi todettiin että oli hyvä kun vähän asioita selviteltiin. Illalla näin kun kummi lähti tavaroineen kaikkineen naisen luonta pois. Niillä on aika räiskyvä suhde, kummi heitetään pihalle tyyliin kaks kertaa viikossa ja aina seuraavana päivänä nainen pyytää sen takasin. Tätä samaa pompottelua koin olevan minunkin kohdalla. Ensin laitetaan täysin syyttä väöit poikki, parin päivän päästä sovitellaan. No jokatapauksessa...eilen illalla sain sitten tältä kummilta viestin, missä hän syyttää minua heidän parisuhdeongelmistaan, heidän asioihinsa sekaantumisesta ja vaikka mistä! Kieppas hermot vähän ympäri! Kysyin perusteita näille syytöksille, enhän ole ollut ennen toissapäivää edes tekemisissä naisen kanssa ollenkaan pitkään aikaan, kummin kanssa aniharvoin. Perusteita ei tullut. Olenkin tässä nyt miettinyt, että nuo heidän syytökset kun tosiaan ovat täysin perättömiä, eivätkä itsekään niitä perustele, ( huvikseen vaan kippaavat omat ongelmansa mun syyksi) ja osa niistä syytöksistä myös äärimmäisen loukkaavia ja jos muille noita valheitaan jauhaa niin mahdollisisesti myös mun asemaani uhkaavia, voinko tehdä tästä poliisiasian? Haluan että ne syyttelyt loppuu, ihan kokonaan!

8

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+6

      Tämä taitaa kuulua jonnekin ihmissuhdepalstalle

    • totanoinii

      Sinulla on ihmissuhdeongelma, ei juridinen ongelma.

      • syyttömänä syytetty

        Kyllä mä koen tämän juridisena ongelmana nimenomaan, en suinkaan ihmissuhdeongelmana. Viestit on sitäluokkaa, että ne on kunniaaloukkaavia, ja sieltä löytyy vakaviakin syytöksiä ilman mitään perusteita. Millä tavalla se ei ole juridinen ongelma? Ihmissuhde ongelmat selvitetään asianomaisten kanssa, tässä tapauksessa niin ei voi tehdä, koska sitä seuraa lisäsyytökset ja niitä ne mä nimenomaan haluan saada loppumaan. Olen aika varma siitä että jos en asialle jotain tee, syytökset jatkuvat.


      • syyttömänä syytetty
        syyttömänä syytetty kirjoitti:

        Kyllä mä koen tämän juridisena ongelmana nimenomaan, en suinkaan ihmissuhdeongelmana. Viestit on sitäluokkaa, että ne on kunniaaloukkaavia, ja sieltä löytyy vakaviakin syytöksiä ilman mitään perusteita. Millä tavalla se ei ole juridinen ongelma? Ihmissuhde ongelmat selvitetään asianomaisten kanssa, tässä tapauksessa niin ei voi tehdä, koska sitä seuraa lisäsyytökset ja niitä ne mä nimenomaan haluan saada loppumaan. Olen aika varma siitä että jos en asialle jotain tee, syytökset jatkuvat.

        Hieman nettiä selatessani löytyi henkisen väkivallan kriteereistä juurikin näiden viestien sisältö... eli kunnianloukkauksen lisäksi nämä kaksi ovat syyllistyneet henkiseen väkivaltaan.


      • Voi vittu sentään
        syyttömänä syytetty kirjoitti:

        Kyllä mä koen tämän juridisena ongelmana nimenomaan, en suinkaan ihmissuhdeongelmana. Viestit on sitäluokkaa, että ne on kunniaaloukkaavia, ja sieltä löytyy vakaviakin syytöksiä ilman mitään perusteita. Millä tavalla se ei ole juridinen ongelma? Ihmissuhde ongelmat selvitetään asianomaisten kanssa, tässä tapauksessa niin ei voi tehdä, koska sitä seuraa lisäsyytökset ja niitä ne mä nimenomaan haluan saada loppumaan. Olen aika varma siitä että jos en asialle jotain tee, syytökset jatkuvat.

        Eiköhän poliisilla Suomessa(kin) ole vähän järkevämpää ja tähdellisempää tekemistä kuin setviä joidenkin latvasta lahojen akkojen ja nössöukon keskinäisiä kähinöitä.

        Todella outo ja raivostuttava tämä nykyinen kulttuuri; joka eto asiasta ollaan vääntämässä poliisiasiaa ja tälläkin palstalla harva se viesti on "Voinko tehdä rikosilmoituksen" mitä typerimmistä syistä.

        Mitäs jos vaan deletoisit ne viestit jotka saat, etkä vastaa mitenkään.Eiköhän se tulo jossain vaiheessa lopu.


      • Syyllisenävapautettu
        syyttömänä syytetty kirjoitti:

        Hieman nettiä selatessani löytyi henkisen väkivallan kriteereistä juurikin näiden viestien sisältö... eli kunnianloukkauksen lisäksi nämä kaksi ovat syyllistyneet henkiseen väkivaltaan.

        Kunnianloukkaus määritellään rikoslain 24:9:ssä. Laitatko sen pykälän näkyviin, joka määrittelee rikoksen nimeltä "henkinen väkivalta"?

        Voi vittu sentään on ihan oikeassa. Jos ette tule toimeen keskenänne, katkaiskaa välinne. Ei siihen(kään) nyt sentään tarvitse yhteiskuntaa apuun huutaa.


      • Ei tod.
        Syyllisenävapautettu kirjoitti:

        Kunnianloukkaus määritellään rikoslain 24:9:ssä. Laitatko sen pykälän näkyviin, joka määrittelee rikoksen nimeltä "henkinen väkivalta"?

        Voi vittu sentään on ihan oikeassa. Jos ette tule toimeen keskenänne, katkaiskaa välinne. Ei siihen(kään) nyt sentään tarvitse yhteiskuntaa apuun huutaa.

        Ei kannata viedä mitään viranomaiselle. Vaikka kunnianloukkaus täyttyisi, ei sitä lähde syyttäjä syyttämään. Eikä mikään muuttuisi tai parantuisi sillä, että joku joutuu maksamaan jotain lakimiehelle. Itse saisit vuosien riesan ja parisataa euroa. Sen sijaan lakimiehet saavat tuhansia. Ei kannata.


      • Ei sais...
        Ei tod. kirjoitti:

        Ei kannata viedä mitään viranomaiselle. Vaikka kunnianloukkaus täyttyisi, ei sitä lähde syyttäjä syyttämään. Eikä mikään muuttuisi tai parantuisi sillä, että joku joutuu maksamaan jotain lakimiehelle. Itse saisit vuosien riesan ja parisataa euroa. Sen sijaan lakimiehet saavat tuhansia. Ei kannata.

        Todennäköisesti tää kirjoittaja ei saisi edes mitään pariasataa euroakaan. Vastaajan on niin helppo jättää maksamatta varattomuuden perusteella. Itse maksaessaan asianajajalle jää pitkälle miinukselle.

        Suosittelen aloittajalle puhelinnumeron vaihtamista ja välien katkaisemista ko. henkilöön. Turha lähteä poliisille, kukaan muu ei sinua voi auttaa kuin sinä itse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2112
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      172
      1639
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1332
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1182
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe