Ylinopeus

sensuuri.

Miksi täältä poistettiin avaus joka koskee traileri/peräkärri perässä ylinopeutta ajavia? Mielestäni todella yleinen ilmiö, että ajetaan kärri perässä huimia ylinopeuksia.

28

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Massapostiti niitä ihan riittävästi tuossa yksi päivä palstalle.
      Se olkoon syynä.

      • vahinko oli.

        Se massapostitus oli täysi vahinko, luulin ettei se tullut näkyviin kun ilmoitti koko ajan laskuvirheestä siinä varmistuksessa.


      • vahinko oli. kirjoitti:

        Se massapostitus oli täysi vahinko, luulin ettei se tullut näkyviin kun ilmoitti koko ajan laskuvirheestä siinä varmistuksessa.

        Olikohan se nyt 6 kertaa peräkkäin sama aloitus samoilla teksteillä.

        Se välillä herjaa sitä yhteenlaskua jos yrittää toisella nikillä kirjoitella =)

        Pidetään nyt tämä sitten täällä ja tähän jatketaan =)


      • vahinko oli.
        Godsmack kirjoitti:

        Olikohan se nyt 6 kertaa peräkkäin sama aloitus samoilla teksteillä.

        Se välillä herjaa sitä yhteenlaskua jos yrittää toisella nikillä kirjoitella =)

        Pidetään nyt tämä sitten täällä ja tähän jatketaan =)

        Joo kyllä huomasin että tulipa monta kertaa sama aloitus??? Annoin kommentinkin siihen viimeiseen aloitukseen.


      • Siiv Ari
        Godsmack kirjoitti:

        Olikohan se nyt 6 kertaa peräkkäin sama aloitus samoilla teksteillä.

        Se välillä herjaa sitä yhteenlaskua jos yrittää toisella nikillä kirjoitella =)

        Pidetään nyt tämä sitten täällä ja tähän jatketaan =)

        Vahinkoja sattuu kaikille
        . Tiedän yhden tapauksen, jossa pakulla vedettiin täydessä lastissa olevaa kuomukärryä 160kmh. Noissa nopeuksissa saattaa kärry viedä miestä mettään päin.


      • 10+9
        Godsmack kirjoitti:

        Olikohan se nyt 6 kertaa peräkkäin sama aloitus samoilla teksteillä.

        Se välillä herjaa sitä yhteenlaskua jos yrittää toisella nikillä kirjoitella =)

        Pidetään nyt tämä sitten täällä ja tähän jatketaan =)

        Ihan vaan huomautuksena, että jotain vikaa on S24:n softassa, koska toisinaan sattuu, ettei viesti millään näytä menevän läpi ja sitten se onkin yhtäkkiä monistuneena palstalla. Ihan samalla puumerkillä.


      • 10+9 kirjoitti:

        Ihan vaan huomautuksena, että jotain vikaa on S24:n softassa, koska toisinaan sattuu, ettei viesti millään näytä menevän läpi ja sitten se onkin yhtäkkiä monistuneena palstalla. Ihan samalla puumerkillä.

        Törmäsin eilen itse ihan samaan ongelmaan,
        mutta ainutkaan viesti ei lähtenyt eteempäin.


    • kortti pois -nopeus

      Minä en palstan vakiasiakkaana moista massapostitusta huomannut. Ja aihealue on kuitenkin liikenne.

      Yhdistelmien suurin sallittu ajonopeus on 80 km/h, ja onhan se tavallaan epäoikeudenmukaista jos joku saakin satunnaisessa valvonnassa kovan määrän päiväsakkoja ajaessaan vakiintuneen liikennekultturin mukaisesti. Siksi puheenaihe on tarpeen.

    • se ei haittaa..

      Motarilla voi ihan turvallisesti ajaa peräkärryn kanssa 100-110kmh, ei siitä ole kenellekkään haittaa, itse käytän näitä nopeuksia.

      • laki on laki

        Saa vaan vetää 80km/h. Nopeimmissa vauhdeissa saattaa alkaa kärri viedä autoa.


      • jukkis 61

        Peräkärryn kiinnike ei välttämättä kestä ajaa kovempaa kuin 80 varsinkin lastattuna.


    • vaunu perässä

      Niin, tokkopa tuo kärri perässä koskee raskasta liikennettä, niillä usein matkavauhti moottoritiellä ja muullakin tiellä 92-95 km/h.
      Nähty on ja usein lomareissulla.

      • Pakko kysyä hiukan perusteluja,
        todella harvoin olen nykyään itse huomannu tuollaisia
        nopeuksia rekoilla, ulkolaiset esim polakit saattavat
        rekkoineen tuollasia vauhteja vedellä,
        eli en kyllä yleistäisi suomalaisia yrityksiä.

        Etenkin nykyrekan saanti kulkemaan yli rajoittimen on tehty
        aika hankalaksi ja jopa kalliiksi ohittaa ja jälki siitä jää korttiin
        aina, etenkin jos digikorttiin ei jää jälki.

        Satunnaisesti olen olen vuosien varrella nähnyt jonkun ajavan yli
        rajoittimen vauhdin ja nämäkin yleensä yöaikaan ja samoilla autoilla =)

        Ja nyt kuitenkin kyse pakuista.


      • vaunu perässä
        Godsmack kirjoitti:

        Pakko kysyä hiukan perusteluja,
        todella harvoin olen nykyään itse huomannu tuollaisia
        nopeuksia rekoilla, ulkolaiset esim polakit saattavat
        rekkoineen tuollasia vauhteja vedellä,
        eli en kyllä yleistäisi suomalaisia yrityksiä.

        Etenkin nykyrekan saanti kulkemaan yli rajoittimen on tehty
        aika hankalaksi ja jopa kalliiksi ohittaa ja jälki siitä jää korttiin
        aina, etenkin jos digikorttiin ei jää jälki.

        Satunnaisesti olen olen vuosien varrella nähnyt jonkun ajavan yli
        rajoittimen vauhdin ja nämäkin yleensä yöaikaan ja samoilla autoilla =)

        Ja nyt kuitenkin kyse pakuista.

        Miksi minun pitää perustella rekkojen nopeutta, en keksi syytä miksi mennään tuota mainitsemaani 92-95km/h nopeutta. Oli se polakki tai finski.


      • vaunu perässä kirjoitti:

        Miksi minun pitää perustella rekkojen nopeutta, en keksi syytä miksi mennään tuota mainitsemaani 92-95km/h nopeutta. Oli se polakki tai finski.

        Siksi koska väität useimpien heistä kulkevan 92-95 km/h matkavauhdilla,
        joka ei pidä paikkaansa.
        Täytyyhän sun perustelu väitteellesi antaa?

        Jos joku rekkakuski tuota vauhtia ajaa niin harvassa on,
        kuten jo aijemmassa kommentissa mainitsin.


      • vaunu perässä
        Godsmack kirjoitti:

        Siksi koska väität useimpien heistä kulkevan 92-95 km/h matkavauhdilla,
        joka ei pidä paikkaansa.
        Täytyyhän sun perustelu väitteellesi antaa?

        Jos joku rekkakuski tuota vauhtia ajaa niin harvassa on,
        kuten jo aijemmassa kommentissa mainitsin.

        Perustelu olkoon se että olen asian monta kertaa havainnut, esim kesälomareissulla kun enempi tuli suomea kierrettyä.


      • Totuutta peliin
        vaunu perässä kirjoitti:

        Perustelu olkoon se että olen asian monta kertaa havainnut, esim kesälomareissulla kun enempi tuli suomea kierrettyä.

        Jos oman auton mittarista yrittää mitta toisen ajoneuvon, tässä tapauksessa rekan, ei tulos ole todellinen. Jo oman auton mittarivirhe aiheuttaa sen että toisen auton nopeudeksi on helppo todeta täysin väärä nooeus. On erittäin harvinaista että raskasajoneuvo kulkee yli yhdeksääkymppiä. Siis todellista nopeutta. 85 km/h ajaa melkein jokainen mutta yli 90 km/h ei juuri yksikään. Itse raskaanajoneuvonkuljettajana en ole kahteenkymmeneen vuoteen ajanut sellaista ajokkia. Ja ajokkeja on tullut ajettua muutama kymmenen erilaista. Osa polttoainefirmoista säädättää tuotteitaan kuljettavan kaluston nopeudenrajoittimet alemmas kuin laki säätää. Neste Oilin autot on säädettävä 82 km/h rajanopeuteen. Esso aikanaan tasan kahdeksaankymppiin. Schenker myös kuulemma vaatii säädättämään nopeusenrajoittimen normaalia alemmas. On tietysti selvää että lakia rikotaan jos raskasajoneuvolla ajetaan edes vähän yli kahdeksaakymppiä mutta sitä tapahtuu jatkuvasti ja paljon mutta 90 km/h tai sen yli kulkevat ovat todella harvassa.


      • vaunu perässä
        Totuutta peliin kirjoitti:

        Jos oman auton mittarista yrittää mitta toisen ajoneuvon, tässä tapauksessa rekan, ei tulos ole todellinen. Jo oman auton mittarivirhe aiheuttaa sen että toisen auton nopeudeksi on helppo todeta täysin väärä nooeus. On erittäin harvinaista että raskasajoneuvo kulkee yli yhdeksääkymppiä. Siis todellista nopeutta. 85 km/h ajaa melkein jokainen mutta yli 90 km/h ei juuri yksikään. Itse raskaanajoneuvonkuljettajana en ole kahteenkymmeneen vuoteen ajanut sellaista ajokkia. Ja ajokkeja on tullut ajettua muutama kymmenen erilaista. Osa polttoainefirmoista säädättää tuotteitaan kuljettavan kaluston nopeudenrajoittimet alemmas kuin laki säätää. Neste Oilin autot on säädettävä 82 km/h rajanopeuteen. Esso aikanaan tasan kahdeksaankymppiin. Schenker myös kuulemma vaatii säädättämään nopeusenrajoittimen normaalia alemmas. On tietysti selvää että lakia rikotaan jos raskasajoneuvolla ajetaan edes vähän yli kahdeksaakymppiä mutta sitä tapahtuu jatkuvasti ja paljon mutta 90 km/h tai sen yli kulkevat ovat todella harvassa.

        Auton nopeusmittari ja navigaattori. Ei muuta.


      • Totuutta peliin
        vaunu perässä kirjoitti:

        Auton nopeusmittari ja navigaattori. Ei muuta.

        Mielenkiintoista että joidenkin ympärillä näitä yhdeksääkymppiä tai jopa satasta kulkevia rekkoja pyörii päivittäin. Itse olen ajellut eteläsuomen motareilla vuodesta 1991 lähtien 5-6 päivää viikossa ja ehkä kolme tai neljä kertaa siinä ajassa huomannut kyseistä vauhtia ajavia rekkoja/kuorma-autoja. Omien ajokkien nopeuden olen aina todennut kalibroidusta ajopiirturista ja/tai navigaattorista.


      • Siiv Ari
        Totuutta peliin kirjoitti:

        Mielenkiintoista että joidenkin ympärillä näitä yhdeksääkymppiä tai jopa satasta kulkevia rekkoja pyörii päivittäin. Itse olen ajellut eteläsuomen motareilla vuodesta 1991 lähtien 5-6 päivää viikossa ja ehkä kolme tai neljä kertaa siinä ajassa huomannut kyseistä vauhtia ajavia rekkoja/kuorma-autoja. Omien ajokkien nopeuden olen aina todennut kalibroidusta ajopiirturista ja/tai navigaattorista.

        Palturiahan nuo puhuu.
        Eivät osaa muutakaan.
        Niistä ei tarvitse välittää.
        Itsekkäitä pölkkypäitä ovat.
        Sellaisina kai pysyvät.


      • vaunu perässä kirjoitti:

        Perustelu olkoon se että olen asian monta kertaa havainnut, esim kesälomareissulla kun enempi tuli suomea kierrettyä.

        Hei kyllä nyt sun mittari näyttää puuta heinää suomalaisilla on max. nopeus 89km/h ja jos poliisin/tullin valvonnassa auton piirturi näyttä maintsemiasi nopeuksia niin auto passitetaan katsastukseen ja jopa lähtee kilvet ja kuljettaja saa sakkoja


    • Niih...

      Suurin syy lienee välinpitämättömyys ja luulo omasta kuolemattomuudesta. Eihän ne kameratolpat edes pysty erottamaan peräkärryllistä auto peräkärryttömästä....

      Yllättävän monta kertaa olen myös huomannut, että kyse on silkasta tietämättömyydestä. Jotkut luulevat oikeasti, että kahdeksan kympin rajoitus ei koske jarruttomia peräkärryjä.

    • SUtki

      Soittakaa 112 ja kertokaa että ajan motaria kohdassa X ja täällä menee reknro sejase kärri perässä 120km/h. Poliisit käy noukkimassa ne kyllä pois sieltä koska se on todellakin vaarallista touhua.

      • Näitä_sattuu

        Kerronpa erään tarinan noin 5 vuoden takaa.

        Poliisit ajoivat Turku-Helsinki moottoritiellä noin 115km/h peräkärry perässä (koirankuljetus tms.) ilman vilkkuja tms. Ajelin heidän perässään noin 20km, varmistuakseni, että ei ollut mistään hälytystehtävästä kyse.

        Soitin hätänumeroon (poliisin numero oli jo tällöin lakkautettu), ja kerroin päivystäjälle poliisiauton rekisterinumeron, ja pyysin, että voisivat ilmoittaa partiolle muistutuksena, että peräkärryn vetämisessä on 80km/h rajoitus. Päivystäjä erittäin vmäiseen tapaan ilmaisi, että partioon ei saa millään yhteyttä, kun ei tiedä ketkä autoa ajavat. Totesin, että puhutte täyttä paskaa, ja puhelu jäi siihen. Poliisit ajoivat vielä toiset parikymmentä kilometriä, kunnes oma liittymä tuli kohdalle, ja käännyin moottoritieltä pois. Se siitä sitten.

        Asia jäi ainakin minun osaltani siihen, ja epäilen melko vahvasti, että niin myös poliisien osalta.

        PS. nopeuden tarkistin GPS:stä, kun siinä perässä körötellessä muutakaan tekemistä oikein ollut. Ja tottakai käytin hands freetä, eihän sitä muuten olisi uskaltanut puhelin kädessä ajella partion takana =)


    • 1mil

      Tutulla lähti iso volvo talvella loivassa alamäessä pikku peräkärryn(väärin) lastatun lautakasan kanssa totaalisesti lapasesta. Tuskin oli painoa montaakaan sataa kiloa, mutta paino takana. Oli lähellä ettei tullut loukkaantuneita/kuolleita. Omasta autosta petti venettä vetäessä jarrut ( letku katkesi) ja kaikki jarrut katosi. Sai pysähtymään vain taidolla.

    • Redneck Baboons

      "Omasta autosta petti venettä vetäessä jarrut ( letku katkesi) ja kaikki jarrut katosi."

      Huhhuh. Johan keksi letku paikan josssa pettää. Noissa peräkärryhommissa tuntuu tyyli olevan se ettei millään ole mitään väliä, mutta tuo oli jo huonoa tuuria.

      Kuinkahan paljon niitä väärin, miksei oikeinkin lastattuja kärryjä lähtee ns. käsistä? Yksi päivä 100 km/h alueella yksi kärrysuhari paineli perässä, ja otti välillä kiinnikin, vaikka oma vauhtini oli jo sakkojen puolella. Täyty vain vähän koittaa että kuinka tollo se oikein on. Ja olihan se.

    • 1mil

      Vähintään parin päivän välein näihin 100 kärryn vetäjiin motarilla ja muuallakin törmää ja välillä kärry seilaa kaistan laidasta laitaan tasapainottomana. Sehän riittää sitten kun toinen 10v. vanha rengas sieltä alta poksahtaa...Redneckille tiedoksi: jarruletku oli 90-luvun Honda Accordissa.

      • 17+5

        Meinaatkos 1mil, ettei nykyisin autoissa ole jarruletkuja?
        Aika joustavaa putkea pitää olla, kun satojatuhansia kilometrejä joustaa murtumatta.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1990
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1549
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      141
      1408
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1077
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      121
      970
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      50
      792
    Aihe