Mökin tulisijan piippu ulkopuolelle

end0

Päivää pitkästä aikaa tännekin ;) Mikähän lie nykyään aktiivisin ja järkevin raksa- ja remonttifoorumi? No laitan tänne kun ei parempaakaan tullut mieleen.

Suunnitelmissa on laittaa mökille tulisija, kevyehkö tupatakka tai kamiina. Tulisija tulee seinän viereen ja siitä olisi pätevin ratkaisu tehdä piippua/hormia varten vain läpivienti ja sitten tehdä kevyt hormi/piippu mökin ulkopuolelle.

Vaan mistä tämmöisiä ratkaisuja kannattaisi lähteä etsimään? Onko suosituksia? Hintakin saisi olla mahdollisimman alhainen (kuten aina) :)

SVT:n tupatakassa hormin lähtö on taakse, joka sopisi kuin nakutettu tähän. Suoraan vaan läpivientiputki suojauksineen seinästä ulos ja ulos sitten jokin kevytpiippu-ratkaisu joka laitetaan seinään kiinni. Piippu voisi tulla sellaiset 60-80cm seinästä, niin tällöin ei tarvitsisi tehdä kattoon mitään reikää.

Parastahan olisi, jos tuon voisi asentaa itse :)

Otan neuvot ja vinkit kiitollisena vastaan.

4

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s s

      Onko mökki ympärivuotisessa käytössä? Tuolla ratkaisulla rakenteeseen tulee helposti kylmäsilta mitä ei piipussa toivota. Kylmällä piipulla myös veto toimii huonommin. Perinteisessä katon läpi menevässä piipussa kylmän piipun osuus on pienempi ja se pysyy näin ollen helpommin lämpimänä piipusta tulevan lämpövuodon ansiosta.

    • end0

      Mökki ei ole ympärivuotisessa käytössä. Valitettavasti piipun asentaminen sisälle ei ole käytännössä mitenkään järkevää.

      Kylmäkin piippuu lähtee kyllä vetämään, jos ei muuta niin lämpöpuhaltimen avulla vaikkapa.

      Ja nyt siis kaipaisin vinkkejä tähän asiaan liittyen. Mistä kannattaisi piippua kysellä ja pyytää hintoja? Entä löytyykö sellainen ratkaisu jonka voi itse asentaa jnejne..

      • s s

      • hgfdssa
        s s kirjoitti:

        Kyllä tohon löytyy ratkaisuja. Itse laittaisin piipun valmiselementeistä. Muurattu piippu halkeaa herkemmin jos piippu on kylmä. En tiedä miltä valmistajalta tulee halvimmat mutta esim kastor tekee tälläisiä piippuja

        http://www.kastor.fi/index.php?option=com_etusivu&view=etusivu&Itemid=28

        Kastorin sivut einäy android tableteilla

        Muita firmoja kun toimittaa hyviä kevythormeja ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe