Miten eristäisin huvilani seinät

lämmön eristys.

Suunnittelen itse rakentaen oman huvilan valmistamista. Että asia olisi mahdollisimman yksinkertainen niin haluaisin neuvoja seinien lämmöneristämiseksi. Ulos on tarkoitus laittaa lautaverhous. Runkona on perinteinen 2x4 lankku 60 cm jaolla. Että ehdotuksia seinän eristämiseksi. Kiitos. Vertailen sitten näitä ohjeisiini olisiko jotain parannettavaa.

6

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .26.

      Siis onko tarkoitus tehdä talviasuttava vai vähän vain lämpöä enemmän kesäkaudelle?

      Itse tekisin finnfoamilla lämpöeristyksen ja sisäpuolelle virolaista magrock levyä palosuojaksi.

    • 321

      Mikä vidun finnfoam vimma suomalaisilla on ????

      • Juu...

        Finfoamin eristyskyky on aika tarkasti sama kuin styroksin.
        Harhaluuloja on maailma pullollaan.
        Polyuretaanilevy ja finfoam menevät iloisesti sekaisin.


    • aloittaja...

      ..olisi tarkoitus että huvilaa käytettäisiin vain kesäisin koska sähköä ei ole lähimaillakaan saatavilla. Ajattelin tehdä siten että jos sisältäpäin lähdetään niin ensin seiniin 15mm lastulevy koskeuden kestävää . Levyn taakse tervapaperi. Ei muovia. 100 millim lämpövilla pystykoolausten välissä. Villan ja pystykoolauksen väliin tulisi ohut hengittävä kangas joka samalla parantaisi tuulensuojaa ja olisi hengittävää mahdollisesti homekäsiteltynä? Sen jälkeen perinteinen musta tuulensuoja levy. Vaakalaudoitus ja lomalaudoitus joka on pintamateriaalina. Ajattelisin että ei tarvitsisi seinien paksuutta lisätä naulaamalla pysty kakkosnelosiin kakkos kakkosia ja niiden väliin 50 villa. Että ehkä riittäisi pystyjen ja villan väliin hengittävä kangas?

      • aika rimaa

        On oikeasti aika rimaa tuo kakkosnelonen runkomateriaalina, suunnittele edes 2x5, hinnanero on aika marginaalinen. Ja takenne saattaa vaatia ristikoolauksen tai runkoleijonan ainakin tuulensuojaksi, että menee rakenne läpi tarkastuksesta. Tai sitten vinotuenta lovettuna, itse jouduin sellaisen varastoon värkkäämään kun ei ollut ristiin koolattu. Tosin verhoilu oli pysty. Laskin että tuo 2x2 ristikoolaus tuli halvemmaksi kuin runkoleijona neliöltä, joten itse päädyin siihen. Jos kakkoskakkosesta lovea 22mm vinotukia varten niin ei siihen paljon runkoa jää, ehkä jollain metallinauhoilla tuennan voisi tehdä?

        Tuon kankaan merkitystä en tajunnut?? MIhin kohtaan ja miksi?


      • höh
        aika rimaa kirjoitti:

        On oikeasti aika rimaa tuo kakkosnelonen runkomateriaalina, suunnittele edes 2x5, hinnanero on aika marginaalinen. Ja takenne saattaa vaatia ristikoolauksen tai runkoleijonan ainakin tuulensuojaksi, että menee rakenne läpi tarkastuksesta. Tai sitten vinotuenta lovettuna, itse jouduin sellaisen varastoon värkkäämään kun ei ollut ristiin koolattu. Tosin verhoilu oli pysty. Laskin että tuo 2x2 ristikoolaus tuli halvemmaksi kuin runkoleijona neliöltä, joten itse päädyin siihen. Jos kakkoskakkosesta lovea 22mm vinotukia varten niin ei siihen paljon runkoa jää, ehkä jollain metallinauhoilla tuennan voisi tehdä?

        Tuon kankaan merkitystä en tajunnut?? MIhin kohtaan ja miksi?

        siis tarkoitin, että jos kakkosnelosesta loveaa vinotukiin, niin ei paljon jäljelle jää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7591
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4516
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      66
      3113
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1419
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1119
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1070
    Aihe