Uusien vaatteiden pesu

40 vai 60?

Pesen aina uudet vaatteet ennen ekaa käyttökertaa. Mietin tässä kuitenkin, onko 40 asteen pika- tai hienopesu riittävä vai pitäisikö ne pestä 60 asteessa.. Mitä mieltä olette?

2

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi pestä turhaan?

      Ainakaan farkkuja ei suositella pestäväksi heti kaupasta ostamisen jälkeen. Niissä suositus on käyttää farkkuja jokunen kuukausi (eräässä lehtiartikkelissa sanottiin 6 kk:n käyttö ennen pesua).

      Itse pesen 60'C vain liinavaatteet eli lakanat, pyyhkeet jne. Vaatteet voi kärsiä noin kuumasta.

    • kuulin näin

      Yleensä kannattaa ensimmäisen kerran pestä pesuohjeen mukaan, jos lapussa lukee 40 niin sitten se on 40 jne. Joku myyjä kerran ohjeisti näin, kuulemma siitä syystä, että kankaan väri tai rakenne saattaa vielä olla viimeistelyä vaille. Ohjeen mukaisessa pesussa se sitten onnistuu. Jatkossa voi toki käyttää omaa päätään harkintaan, miten pesee. Ja onhan siinä sekin puoli, jos vaate menee aivan pilalle pesussa, niin voi varmaan palauttaa kun pesty ohjeen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3300
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2862
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2686
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2638
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2514
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1813
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1630
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe