Uuspari, aikuiset lapset, kaksi kotia, kokemuksia?

Oma rauha?

Onko kenelläkään kokemuksia pikkulapsettoman uusparin kahden kodin mallista, vaikka asuttaisiinkin suht lähellä eli max 50 km? Siis ei yhteisiä lapsia ja "entiset" lentäneet omilleen, mutta tykkäävät pitää tiiviisti yhteyttä lapsenlapsineen. Olisiko hyvä, että molemmat pitävät oman kotinsa, jossa saa vapaasti järjestää arjen ja "omiensa" tapaamiset haluamallaan tavalla ja juuri silloin kuin itselle sopii? Ja sitten kun kummallakaanei ole ketään käymässä, vietetään omaa aikaa mahdollisimman paljon jomman kumman kotona ja harrastetaan yhdessä? Toivoisin asiallisia kommentteja ja jos on kokemuksia, niin kertokaa, plussat ja miinukset.

69

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohtii

      Minulla ei kokemusta tuosta vaikkakin uusperheessä elellään.
      Minusta se on ihan teidän päätös. Jos haluatte muuttaa yhteen ja se tuntuu teistä hyvältä niin miksi ei. Lapset oppivat että rakastatte toisianne ja ovathan he jo aikuisia ihmisiä :)
      Sopikaa keskenänne, mitä mieltä olette lapsienne vierailuista tai mm. lapsenlapsienne yökyläilyistä luonanne. Haluatteko viettää omaa aikaa erilleen vai riittääkö vaikka pieni reissu työkaverien/kaverin kanssa..Haluatteko omaa aikaa sen kummemmin kuitenkaan?
      Se mikä teistä tuntuu helpoimmalle, normaalille elämänratkaisulle. Miltä tuntuu asua erillee omissa kodeissa koko loppuelämä? Vai olisiko mukava että aina se ihana kumppani on vierellä ja lapset vieraileva teidän yhteisessä kodissa. :)

    • Ihannetila olisi

      Oma rauha nimimerkillä kirjoittava, ehdottamasi tilanne olisi ihanne, että säilyttäisitte omat kotinne ja silloin jatkuisi aikuisten lasten ja lastenlasten tapaamiset ilman suuria jännitteitä.
      Kaiketi muutenkin olisi hyvä jättää se takaportti myös, jos tuo uusi suhde ajanoloon alkaisikin laantua, silloin ei tarvitsisi ihan tyhjän päälle jäädä.

      No tietysti on vain harvan mahdollista näin toimia, eteen tulee erinäisiä asioita, yksi lienee talouden puoli, kestääkö se tämän.
      Kuitenkin olisi paras mahdollinen ratkaisu.

      • Hyvä näin

        Omat kodit kannattaa ehdottomasti pitää.On paljon helpompi järjestellä lasten ja lastenlasten kyläilyt.Ollaan sitten kahdestaan kummankin kodissa vuorotellen.Oma reviiri kuitenkin hyvä pitää,kun ei ole yhteisiä lapsia. Meillä toimii lostavasti,on tominut jo useita vuosia.Eipä juuri tarvitse riidellä mistään.


      • Pitäkää itsenäisyyte

        Miten niin talouden puoli? Jos ei kumppania löytyisi, on joka tapauksessa pystyttävä yksin maksamaan kaikki kulunsa. Hyvin monet jäävät nykyään ilman kumppania, jopa nuorena, saatikka sitten vanhana. Elämä pitää suunnitella niin, että pärjää yksin tarvittaessa. Naiset ja miehet säntäilee nykyään miten sattuu, oma apua on ainut johon voi luottaa.


      • lasten kannalta para
        Hyvä näin kirjoitti:

        Omat kodit kannattaa ehdottomasti pitää.On paljon helpompi järjestellä lasten ja lastenlasten kyläilyt.Ollaan sitten kahdestaan kummankin kodissa vuorotellen.Oma reviiri kuitenkin hyvä pitää,kun ei ole yhteisiä lapsia. Meillä toimii lostavasti,on tominut jo useita vuosia.Eipä juuri tarvitse riidellä mistään.

        Ilman muuta omat asunnot seurustelevilla ihmisillä. Lasten kannaklan on hyvä pitää uudet suhteet piilossa, ettei pienen ihmisen elämää kukaan pääse hankaloittamaan. Suosittelen ja niin on hyvä juttu. Miksi kiusata lapsia? Jos isä rakastaa lapsiaan hän puolustaa heitä ja he ovat ykköset.


      • Sipe ja Reijo
        lasten kannalta para kirjoitti:

        Ilman muuta omat asunnot seurustelevilla ihmisillä. Lasten kannaklan on hyvä pitää uudet suhteet piilossa, ettei pienen ihmisen elämää kukaan pääse hankaloittamaan. Suosittelen ja niin on hyvä juttu. Miksi kiusata lapsia? Jos isä rakastaa lapsiaan hän puolustaa heitä ja he ovat ykköset.

        Lissulla on näköjään ollut selvempi hetkensä, kun on suhteellisen vähän virheitä tekstissä.

        Olemme viisikymppinen "uusiopari", asumme yhteisesti omistamassamme talossa. Molempien lapset ovat perheineen meille aina tervetulleita. Tulemme kaikki erinomaisesti toimeen keskenämme, vaikka suhteemme on vasta kuusi vuotta vanha ja olemme toistemme lapsille tavallaan uusia ihmisiä. Ehkä meidän ajatuksemme ja tunne-elämämme on niin paljon terveemmällä pohjalla, että kenellekään ei ole koskaan edes tullut mieleen, että asiat (ja asumisjärjestelyt) pitäisi olla jotenkin toisin.

        Meille sopii tämä systeemi, toisille saattaa jokin muu olla parempi. Kaikkien on kuitenkin viisainta tehdä asiat eri tavalla kuin palstahäirikkö lissu.


    • miski rikkoa toisten

      Ei pidä missään nimeesä yhdenkään vieraan ihmisen tunkea toisten kotiin elelemään siivellä toisten rahoilla. Jokaisella on oma elämän ja tapa olla, vieraan ulkopuolisen ihmisen motiivi on vaan elää siivellä, ja sotkea toisten elämäntapa.
      Kaljottelu on usein pääasia.

      • Uusperheellinen

        Kun sinulla on päämääränä vain siivellä eläminen, sotkeminen ja kaljoittelu, niin se on sinun ja läheistesi ongelma ja paha.
        Mutta se että sinä olet tuollainen ei tee meistä toisista samanlaisia ihmisiä, eikä ole absoluuttinen totuus. Se on vain sinun tapasi elää. Siipeillä.
        Olet varmaankin saanut tuon mallin jo omasta kodistasi.


      • miksi rikoit tosten
        Uusperheellinen kirjoitti:

        Kun sinulla on päämääränä vain siivellä eläminen, sotkeminen ja kaljoittelu, niin se on sinun ja läheistesi ongelma ja paha.
        Mutta se että sinä olet tuollainen ei tee meistä toisista samanlaisia ihmisiä, eikä ole absoluuttinen totuus. Se on vain sinun tapasi elää. Siipeillä.
        Olet varmaankin saanut tuon mallin jo omasta kodistasi.

        Jos olisin rappiolla, en olisi täällä puhumassa sinulle ja muille järkeä. Koita nyt myöntää omat ongelmasi, se helpottaa sun elämääsi huomattavasti. Kokeile vaikka.

        Tuosta sun kuvailemastasi ongelmavyyhteestä on sun varmasti vaikea päästä pois, mutta hae apua. Tsemppiä sulle ja kerro miten selvisit vai selvisiktö?


      • kerro lässy
        miksi rikoit tosten kirjoitti:

        Jos olisin rappiolla, en olisi täällä puhumassa sinulle ja muille järkeä. Koita nyt myöntää omat ongelmasi, se helpottaa sun elämääsi huomattavasti. Kokeile vaikka.

        Tuosta sun kuvailemastasi ongelmavyyhteestä on sun varmasti vaikea päästä pois, mutta hae apua. Tsemppiä sulle ja kerro miten selvisit vai selvisiktö?

        Mikä on TOSTEN?


      • ihme possu
        kerro lässy kirjoitti:

        Mikä on TOSTEN?

        se on tosten.


      • Tosten till posten
        ihme possu kirjoitti:

        se on tosten.

        Et osaa.....läl läl lää....mee takas osastolle.


      • Uusperheellinen
        miksi rikoit tosten kirjoitti:

        Jos olisin rappiolla, en olisi täällä puhumassa sinulle ja muille järkeä. Koita nyt myöntää omat ongelmasi, se helpottaa sun elämääsi huomattavasti. Kokeile vaikka.

        Tuosta sun kuvailemastasi ongelmavyyhteestä on sun varmasti vaikea päästä pois, mutta hae apua. Tsemppiä sulle ja kerro miten selvisit vai selvisiktö?

        Jos se että, kuvailin sinun elämäntapaasi, tekeekin siitä minun elämäntapani, niin sitten meitä on kaksi ongelmaista. Koska edellisessä tekstissäsi sinä kuvailit toista noilla sanoilla.

        Liitän tekstisi vielä perään, ettet voi sitäkään kiistää:
        """miski rikkoa toisten: vieraan ulkopuolisen ihmisen motiivi on vaan elää siivellä, ja sotkea toisten elämäntapa.
        Kaljottelu on usein pääasia"""
        No?


      • shhhshhhshhh
        Uusperheellinen kirjoitti:

        Jos se että, kuvailin sinun elämäntapaasi, tekeekin siitä minun elämäntapani, niin sitten meitä on kaksi ongelmaista. Koska edellisessä tekstissäsi sinä kuvailit toista noilla sanoilla.

        Liitän tekstisi vielä perään, ettet voi sitäkään kiistää:
        """miski rikkoa toisten: vieraan ulkopuolisen ihmisen motiivi on vaan elää siivellä, ja sotkea toisten elämäntapa.
        Kaljottelu on usein pääasia"""
        No?

        Se lässykkä on kaljoissaan. Huomaahan tuon ,ongelmaVYYHTEESTÄ. Kaljottelu on tosiaan hänelle pääasia. SHe onssshhhiis ssellainen smuija


      • syvä huokaus

        Täällä tämä MISKI rikkoja haluaa rikkoa jokaisen aloituksen jossa käsitellään uusioperhettä.

        Hänelle ei käy mitkään selitykset että hyvin harva on rikkonut kenenkään kotia. Eiköhän ne ongemat monasti tule ihan siellä perheen sisältä.
        MISki sitten olla yhdessä jos ei vain sovita yhteen ja kukas muu siinä riitaisessa liitossa kärsii muut kuin lapset. Eli paras on erota.

        Olisi ystävällistä jos tämä Miski ymmärtäisi että täällä haluaa muutkin tuoda omat näkökantansa moniin asioihin uusioperheessä, eikä niin että hän tulee sotkemaan keskustelua että se lähtee uusille urille, niinkuin tämä minunkin kirjoitus osoittaa. Ei sanaakaan ap:lle.


      • miski no siski ????
        syvä huokaus kirjoitti:

        Täällä tämä MISKI rikkoja haluaa rikkoa jokaisen aloituksen jossa käsitellään uusioperhettä.

        Hänelle ei käy mitkään selitykset että hyvin harva on rikkonut kenenkään kotia. Eiköhän ne ongemat monasti tule ihan siellä perheen sisältä.
        MISki sitten olla yhdessä jos ei vain sovita yhteen ja kukas muu siinä riitaisessa liitossa kärsii muut kuin lapset. Eli paras on erota.

        Olisi ystävällistä jos tämä Miski ymmärtäisi että täällä haluaa muutkin tuoda omat näkökantansa moniin asioihin uusioperheessä, eikä niin että hän tulee sotkemaan keskustelua että se lähtee uusille urille, niinkuin tämä minunkin kirjoitus osoittaa. Ei sanaakaan ap:lle.

        Ei kukaan täällä riko kenenkään aloituksia, vastuu on aina lukijalla, miten asian näkee ja mitä tahtoo ymmärtävän ja miten.

        Ja tuosta olen erimieltä että ongelmat on perheen sisällä, ei ne aina ole. Kyllä ne ulkopuoliset ihmiset rikkovat siinä missä pariskunnat itsekin. Turha alkaa ulkopuolisia puolustelemaan.

        Jos niin ajattelet, niin ajattele myös, että ei kukaan estä sinua tuomasta omaa näkökantaasi esille, jokainen on oikeutettu vastaamaan, ja tuomaan omat mielipiteet julki, samoin kuin on oikeus olla lukematta, vastaamattakin.

        Se että teette hänestä syntipukin ja valitatte hänen tavastaan keskustella, on typerää. Sinä teet aivan samaa, mollaat häntä... oma vika vaan ei näy.


      • miski
        miski no siski ???? kirjoitti:

        Ei kukaan täällä riko kenenkään aloituksia, vastuu on aina lukijalla, miten asian näkee ja mitä tahtoo ymmärtävän ja miten.

        Ja tuosta olen erimieltä että ongelmat on perheen sisällä, ei ne aina ole. Kyllä ne ulkopuoliset ihmiset rikkovat siinä missä pariskunnat itsekin. Turha alkaa ulkopuolisia puolustelemaan.

        Jos niin ajattelet, niin ajattele myös, että ei kukaan estä sinua tuomasta omaa näkökantaasi esille, jokainen on oikeutettu vastaamaan, ja tuomaan omat mielipiteet julki, samoin kuin on oikeus olla lukematta, vastaamattakin.

        Se että teette hänestä syntipukin ja valitatte hänen tavastaan keskustella, on typerää. Sinä teet aivan samaa, mollaat häntä... oma vika vaan ei näy.

        Kyllä valitan sinun tavastasi häiriköidä tällä palstalla.Kirjoitat aina samaa soopaa eli pask... eri paketeissa. En ole ainoa joka täällä on asiasta sinulle sanonut. Hyvällä tai pahalla mutta usko jo.

        Sinulla ei ole kuin yksi ainoa näkökanta, yksi ainoa totuus ja sinä et pysty myötämään että mennyt on mennyttä ja et katso tulevaisuuteen.
        Vanhana ja sairaana varmaan mietit että eiköhän olisi kannattanut elää toisin kuin jumiutua paikalleen.

        Tuskin tuo jatkuva räyhääminen, toisten mollaaminen, haukkuminen jne. sinullekaan kauan kiksejä antaa.


      • siski
        miski kirjoitti:

        Kyllä valitan sinun tavastasi häiriköidä tällä palstalla.Kirjoitat aina samaa soopaa eli pask... eri paketeissa. En ole ainoa joka täällä on asiasta sinulle sanonut. Hyvällä tai pahalla mutta usko jo.

        Sinulla ei ole kuin yksi ainoa näkökanta, yksi ainoa totuus ja sinä et pysty myötämään että mennyt on mennyttä ja et katso tulevaisuuteen.
        Vanhana ja sairaana varmaan mietit että eiköhän olisi kannattanut elää toisin kuin jumiutua paikalleen.

        Tuskin tuo jatkuva räyhääminen, toisten mollaaminen, haukkuminen jne. sinullekaan kauan kiksejä antaa.

        Kyllä olet se yksi ja ainoa joka buhhahailee ja valittaa kaikkien kirjotuksista ja pilaa ne alkuunsa, jotka ei sua miellytä ja vähän kaikesta muustakin... kirjotat vaan eri nimimerkillä, mutta sut tunnistaa...

        Suosittelen sulle viimeisen lauseesi tuntuvan sinun sydämessäsi, mieti siis sitä itse!


      • 0-0-0
        siski kirjoitti:

        Kyllä olet se yksi ja ainoa joka buhhahailee ja valittaa kaikkien kirjotuksista ja pilaa ne alkuunsa, jotka ei sua miellytä ja vähän kaikesta muustakin... kirjotat vaan eri nimimerkillä, mutta sut tunnistaa...

        Suosittelen sulle viimeisen lauseesi tuntuvan sinun sydämessäsi, mieti siis sitä itse!

        Eiköhän tuo viimeinen lause sovi sinulle Siski. Mutta kun et ymmärrä, niin et ymmärrä. Kun sinulle on vähän annettu, niin kai sinulta ei voi paljon vaatiakkaan. Niinsanotusti kirveelle olisi töitä.


      • siski, miski, siski
        0-0-0 kirjoitti:

        Eiköhän tuo viimeinen lause sovi sinulle Siski. Mutta kun et ymmärrä, niin et ymmärrä. Kun sinulle on vähän annettu, niin kai sinulta ei voi paljon vaatiakkaan. Niinsanotusti kirveelle olisi töitä.

        Oletpa katkera minulle. Minua oikein aina naurattaa noi sun vastaukset, en voi sille mitään, että mua säälittää kun yrität päteä. Vastaa kuka tahansa ja mitä tahansa, tulee aina buahhaaa, tai jotain muuta kielteistä, ei enää yllätä.

        Viimeinen lause oli sulle, kirjoitit itsestäsi.

        Mutta pura huoelsi tänne, olen erittäin hyvä ottamaan kaikkea vastaan, jos sulla on paha olla, niin parempi kun purat tänne etkä muualla.


      • uusonni
        siski kirjoitti:

        Kyllä olet se yksi ja ainoa joka buhhahailee ja valittaa kaikkien kirjotuksista ja pilaa ne alkuunsa, jotka ei sua miellytä ja vähän kaikesta muustakin... kirjotat vaan eri nimimerkillä, mutta sut tunnistaa...

        Suosittelen sulle viimeisen lauseesi tuntuvan sinun sydämessäsi, mieti siis sitä itse!

        Ei täällä valiteta muiden tekstetejä , vain ja ainoastaan sinun kirjoitelmiasi, jotka on niin pähkähulluja.
        Nuo sopivat vain sinuun, siis eri nikeillä kirjoitat ja välillä olet exä ja välillä uusvaimo ja välillä anoppi, mummi ja teis mikä, ja aina haukut kaikki uusvaimot perheenrikkojiksi ja pettureiksi.
        Vihasi on suurta naisia kohtaan, jotka ovat pariutuneet uudelleen.


      • olet täys.....
        siski, miski, siski kirjoitti:

        Oletpa katkera minulle. Minua oikein aina naurattaa noi sun vastaukset, en voi sille mitään, että mua säälittää kun yrität päteä. Vastaa kuka tahansa ja mitä tahansa, tulee aina buahhaaa, tai jotain muuta kielteistä, ei enää yllätä.

        Viimeinen lause oli sulle, kirjoitit itsestäsi.

        Mutta pura huoelsi tänne, olen erittäin hyvä ottamaan kaikkea vastaan, jos sulla on paha olla, niin parempi kun purat tänne etkä muualla.

        Älä lissu selitä, ei täällä nyt kukaan voi mitenkään olla sulle katkera, ottaisit nyt selvää mitä sana katkeruus tarkoittaa.
        Sinusta täällä ei tykätä olleskaan aina samaa liturgiaa vuodesta vuoteen, ihme että jaksatkin kopioida aina vaan vanhoja juttujasi.


      • hauska toi sun nimi
        uusonni kirjoitti:

        Ei täällä valiteta muiden tekstetejä , vain ja ainoastaan sinun kirjoitelmiasi, jotka on niin pähkähulluja.
        Nuo sopivat vain sinuun, siis eri nikeillä kirjoitat ja välillä olet exä ja välillä uusvaimo ja välillä anoppi, mummi ja teis mikä, ja aina haukut kaikki uusvaimot perheenrikkojiksi ja pettureiksi.
        Vihasi on suurta naisia kohtaan, jotka ovat pariutuneet uudelleen.

        Kuuleppa uu sonni, olen muutamia kertoja täällä käynyt ja jatkuvaa on ex vaimojen ja lasten ja miehen koko suvun haukkuminen, eikä heitä hauku ne miehet vaan ne miesten uudet naiset, heille he ovat uhka. Mutta kun se perheenrikkoja ihminen ei sitä näe ei tietänkään, miksi omaa toimintaa nyt moittimaan... muut on syyllisiä mutta perheenrikkoja ei.


      • hopsansaaaaaaa
        olet täys..... kirjoitti:

        Älä lissu selitä, ei täällä nyt kukaan voi mitenkään olla sulle katkera, ottaisit nyt selvää mitä sana katkeruus tarkoittaa.
        Sinusta täällä ei tykätä olleskaan aina samaa liturgiaa vuodesta vuoteen, ihme että jaksatkin kopioida aina vaan vanhoja juttujasi.

        Kyllä sinäkin olet, näkeehän sen.
        Enkä käväse täällä siksi että minusta pitäisi tykätä, en ymmärrä sun motivaatiota käydä täällä. Siksikö haukut exiä ja lapsia että sinusta tykätään? Todellisuudessa olet samaa mieltä kuin minä, mutta et kehtaa sanoa, kun pelkäät ettei sinusta tykätä???

        Myöntäminen on vaikeeta... ole vaan oma itsesi, niinkuin minäkin. Eihän kaikkein tarvi olla kvareita, eikä edes tykätä, en minäkäänk aikista tykkää.


      • just...
        hauska toi sun nimi kirjoitti:

        Kuuleppa uu sonni, olen muutamia kertoja täällä käynyt ja jatkuvaa on ex vaimojen ja lasten ja miehen koko suvun haukkuminen, eikä heitä hauku ne miehet vaan ne miesten uudet naiset, heille he ovat uhka. Mutta kun se perheenrikkoja ihminen ei sitä näe ei tietänkään, miksi omaa toimintaa nyt moittimaan... muut on syyllisiä mutta perheenrikkoja ei.

        Vai että käynyt täällä "muutamia kertoja"????
        sinähän lässykkä tehtailet noita mielenvikaisia aloituksia päivästä/ viikosta/ vuodesta toiseen.
        Kannattaisiko jo hankkia oma elämä.


      • olet tosi outo
        hopsansaaaaaaa kirjoitti:

        Kyllä sinäkin olet, näkeehän sen.
        Enkä käväse täällä siksi että minusta pitäisi tykätä, en ymmärrä sun motivaatiota käydä täällä. Siksikö haukut exiä ja lapsia että sinusta tykätään? Todellisuudessa olet samaa mieltä kuin minä, mutta et kehtaa sanoa, kun pelkäät ettei sinusta tykätä???

        Myöntäminen on vaikeeta... ole vaan oma itsesi, niinkuin minäkin. Eihän kaikkein tarvi olla kvareita, eikä edes tykätä, en minäkäänk aikista tykkää.

        Et sinä ole mulle mitään pahaa tehnyt, et olisin sulle siitä katkera???
        Mistä nyt sen keksit, et käyn täällä haukkumassa exiä ja lapsia, en tajuu?????
        En tosiaanka ole sinun kanssa mistään samaa mieltä, mistä nyt niin päättelet??'
        Olen ihan oma itseni , vaikka en sinusta pidäkkään, ja mulle ihan yksi lysti pidetäänkö mun teksteistä tai ei, ihan tuntemattomia ihmisiä täällä, paitsi sinä olet tullut tutuksi kaikille kirjoituksillasi, kun ne on aina samaa sontaa.


      • kirjoita omia juttuj
        just... kirjoitti:

        Vai että käynyt täällä "muutamia kertoja"????
        sinähän lässykkä tehtailet noita mielenvikaisia aloituksia päivästä/ viikosta/ vuodesta toiseen.
        Kannattaisiko jo hankkia oma elämä.

        Sinäkin kirjoitellet mun nimimerkillä, olen huomannut, monesti että yritetään matkia mun juttuja täällä...juttuja joita en itse ole voinut kirjoittaa... he ovat hauska huomata


      • me ol me
        kirjoita omia juttuj kirjoitti:

        Sinäkin kirjoitellet mun nimimerkillä, olen huomannut, monesti että yritetään matkia mun juttuja täällä...juttuja joita en itse ole voinut kirjoittaa... he ovat hauska huomata

        Ei ainakaan sun kirjoituksissasi ole mitään matkimista tai sun elämän tyylissäsi. Päinvastoin ihmiset täällä pitää sinua mielenvikaisena jonka tehtävä on häiriköidä suurinosa kirjoituksista. Et ole saanut paljon muuta palatusta sepustuksillesi kuin että mene pois ........... Sinä vain jatkat samaa rataa päivästä toiseen. Ilmeisesti saat tyydytyksen kun kirjoitat . Joutavalla jotain kun ei muuta asiaa.
        Sinulla ei ole uusperhettä, joten sun tehtäväs on täällä ainoastaan moittia ihmisiä. Mene sellaiselle palstalle jossa sun ongelmiasi ratkotaan ja saat jonkun myötäelämään kanssasi. Kun puhut rikkomisesta, sä täällä ja ilmeisesti elävässä elämässä yrität rikkoa jotain, mitä se kohde milloinkin on.


      • me ol me
        me ol me kirjoitti:

        Ei ainakaan sun kirjoituksissasi ole mitään matkimista tai sun elämän tyylissäsi. Päinvastoin ihmiset täällä pitää sinua mielenvikaisena jonka tehtävä on häiriköidä suurinosa kirjoituksista. Et ole saanut paljon muuta palatusta sepustuksillesi kuin että mene pois ........... Sinä vain jatkat samaa rataa päivästä toiseen. Ilmeisesti saat tyydytyksen kun kirjoitat . Joutavalla jotain kun ei muuta asiaa.
        Sinulla ei ole uusperhettä, joten sun tehtäväs on täällä ainoastaan moittia ihmisiä. Mene sellaiselle palstalle jossa sun ongelmiasi ratkotaan ja saat jonkun myötäelämään kanssasi. Kun puhut rikkomisesta, sä täällä ja ilmeisesti elävässä elämässä yrität rikkoa jotain, mitä se kohde milloinkin on.

        Edellinen. Lisäisin vielä että sun kirjoitelmisiasi ei täällä kukaan matki. Itse matkit itseäsi. Sama kaiku on askelten.... Vaihdat vaan nimimerkkiä


      • onnen ydin perhe
        me ol me kirjoitti:

        Ei ainakaan sun kirjoituksissasi ole mitään matkimista tai sun elämän tyylissäsi. Päinvastoin ihmiset täällä pitää sinua mielenvikaisena jonka tehtävä on häiriköidä suurinosa kirjoituksista. Et ole saanut paljon muuta palatusta sepustuksillesi kuin että mene pois ........... Sinä vain jatkat samaa rataa päivästä toiseen. Ilmeisesti saat tyydytyksen kun kirjoitat . Joutavalla jotain kun ei muuta asiaa.
        Sinulla ei ole uusperhettä, joten sun tehtäväs on täällä ainoastaan moittia ihmisiä. Mene sellaiselle palstalle jossa sun ongelmiasi ratkotaan ja saat jonkun myötäelämään kanssasi. Kun puhut rikkomisesta, sä täällä ja ilmeisesti elävässä elämässä yrität rikkoa jotain, mitä se kohde milloinkin on.

        No miksi sitten kirjoittelet samalla tavalla kuin minä? En ole koskaan vaatinutkaan että sun pitäisi elää samaa elämää kuin muut, hölmö!

        Mielenvikainen? Mistä päättelet että joku on mielenvikainen jos et ole nähnyt? Aika suuri loukkaus jos haukut kaikki ihmiset mielenvikaisiksi, joiden jutut ei sua kiinnosta, se on kunnianloukkaus melkeimpä.

        Niin ei ole kuin ydinperhe, sillä kellään ei ole kahta perhettä ei kellään vaikka kuinka yritä vakuttaa että sulla on monia perheitä, ei vain ole.
        En minä täällä ole siksi että mulla olisi onglemia joita pitäisi sun ratkoa, en todellakaan, olen aina tehnyt niinkuin itse olen parahaaksi nähnyt ja mikä sopii mun ydinperheelle, en tee asioita kenenkään mieliksi ja kenenkään tavoilla, vaan omalla tavalla. Ja kyllä on kannattanutkin, ei ole tarvinnut ex miehen ex isän kanssa koksaan tapella lapsista, eikä kahvitella hänen sutturoiden kanssa, kun meille ei perheenrikkojat tule eikä hauku lapsiamme kune ivät saaneet heitä edes koskaan nähdä, heidän kynsiin en ole lapsiani antanut, se olisi loukkaus lapsiani kohtaan. Meille ei ole asiaa.

        Psukologiaa lukeneena, ymmärrän sinua hyvin, kun sulla on paha olla, parempi purkaa ne ihmiselle joka kuuntelee ja jaksaa ymmärtää, ei minua loukkaa vaikka kuinka mellastat ja moitit minua, se kuuluu tuohon mustaan maalimaasi. On hyvä että sulla on mielipiteitä ja semmoisiakin jotka tuottaa kysymyksiä... kerro vaan minä vastaan sinulle aina kun ehdin, on vaan niin paljon tekemistä että aina en ehdi.

        Olen saanut paljon palautetta, hyvää ja pahaa, ja niin kuuluukin, sinä näytät valiinneesi vaan ne huonot palauteet... ymmärrän senkin, on ylitsepääsemätöntä myöntää hyvät palautteet, yleensä joka asiassa,jos itsellään ei mene hyvin. Sinä näet asiat niinkuin näet, tai miten haluat ne nähdä. Et kykene myöntämään hyvää kun sulla menee huonosti, ja mulla hyvin. No eipä tarvikkaan, en tarvi kenenkään hyväksyyntää, ja parhaan kiitoksen saan lapsiltani, jotka sanoo että olen maailman paras äiti, kun en pakottanut prheenrikkojia sotkemaan elämäämme. Muuta en tarvi.


      • Olen onnellinen
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        No miksi sitten kirjoittelet samalla tavalla kuin minä? En ole koskaan vaatinutkaan että sun pitäisi elää samaa elämää kuin muut, hölmö!

        Mielenvikainen? Mistä päättelet että joku on mielenvikainen jos et ole nähnyt? Aika suuri loukkaus jos haukut kaikki ihmiset mielenvikaisiksi, joiden jutut ei sua kiinnosta, se on kunnianloukkaus melkeimpä.

        Niin ei ole kuin ydinperhe, sillä kellään ei ole kahta perhettä ei kellään vaikka kuinka yritä vakuttaa että sulla on monia perheitä, ei vain ole.
        En minä täällä ole siksi että mulla olisi onglemia joita pitäisi sun ratkoa, en todellakaan, olen aina tehnyt niinkuin itse olen parahaaksi nähnyt ja mikä sopii mun ydinperheelle, en tee asioita kenenkään mieliksi ja kenenkään tavoilla, vaan omalla tavalla. Ja kyllä on kannattanutkin, ei ole tarvinnut ex miehen ex isän kanssa koksaan tapella lapsista, eikä kahvitella hänen sutturoiden kanssa, kun meille ei perheenrikkojat tule eikä hauku lapsiamme kune ivät saaneet heitä edes koskaan nähdä, heidän kynsiin en ole lapsiani antanut, se olisi loukkaus lapsiani kohtaan. Meille ei ole asiaa.

        Psukologiaa lukeneena, ymmärrän sinua hyvin, kun sulla on paha olla, parempi purkaa ne ihmiselle joka kuuntelee ja jaksaa ymmärtää, ei minua loukkaa vaikka kuinka mellastat ja moitit minua, se kuuluu tuohon mustaan maalimaasi. On hyvä että sulla on mielipiteitä ja semmoisiakin jotka tuottaa kysymyksiä... kerro vaan minä vastaan sinulle aina kun ehdin, on vaan niin paljon tekemistä että aina en ehdi.

        Olen saanut paljon palautetta, hyvää ja pahaa, ja niin kuuluukin, sinä näytät valiinneesi vaan ne huonot palauteet... ymmärrän senkin, on ylitsepääsemätöntä myöntää hyvät palautteet, yleensä joka asiassa,jos itsellään ei mene hyvin. Sinä näet asiat niinkuin näet, tai miten haluat ne nähdä. Et kykene myöntämään hyvää kun sulla menee huonosti, ja mulla hyvin. No eipä tarvikkaan, en tarvi kenenkään hyväksyyntää, ja parhaan kiitoksen saan lapsiltani, jotka sanoo että olen maailman paras äiti, kun en pakottanut prheenrikkojia sotkemaan elämäämme. Muuta en tarvi.

        Sä teet just niin, Psukologiaa lukeneena. Siirrät oman pahanolosi muiden niskaan. Taas matkit itseäsi. Muilla vain on paha olo, sinun mielestäsi, ei sinulla. Kuitenkin sanoistasi huokuu todella katkera, huonovointinen ja mielenterveysongelmainen persoona.

        Kukaan ei todellakaan halua keskustella kanssasi, ei kukaan. Suurinosa täällä näkee sinussa pahansuovan ihmisen joka vielä ilkkuu jos jollain uusioperheessä menee huonosti. Ne keskustelut joita sinun kanssasi käydään ovat tälläisia niinkuin nytkin.

        Suurinpiirtein joka keskusteluun sinä ilmestyt sutturonesi vaikka aihe on ihan muusta. Saat palautetta monelta täällä ja sinulle sanotaan suoraan että mieltä sinusta ollaan, mutta sinä jatkat samaa rataa vaan.

        Voit toki olla hyvä äiti, Ok, mutta tässä nyt ei ole siitä kysymys. Kysymys on siitä että täällä halutaan keskustella asiallisesti uusioperheiden asioista yms. Sinä yrität aina viedä kekustelun perheen rikkomiseen, sutturoihin sun muuhun. Ne on kuultu jo. Täällä on erilaisia ihmisiä, erilaisia kohtaloita jne. Sinä yrität loukata ihmisiä mutta et onnistu. Kaikki tietää jo sinun tarinasi edestä, takaa ja sivulta. Tuskin viitsin enää sinun kanssasi keskustella. Seuraavan kerran hyppään yli ja toivottavasti muutkin jättää sinut huomiotta. Keskusteleppa yksinäsi.


      • onnen ydin perhe
        Olen onnellinen kirjoitti:

        Sä teet just niin, Psukologiaa lukeneena. Siirrät oman pahanolosi muiden niskaan. Taas matkit itseäsi. Muilla vain on paha olo, sinun mielestäsi, ei sinulla. Kuitenkin sanoistasi huokuu todella katkera, huonovointinen ja mielenterveysongelmainen persoona.

        Kukaan ei todellakaan halua keskustella kanssasi, ei kukaan. Suurinosa täällä näkee sinussa pahansuovan ihmisen joka vielä ilkkuu jos jollain uusioperheessä menee huonosti. Ne keskustelut joita sinun kanssasi käydään ovat tälläisia niinkuin nytkin.

        Suurinpiirtein joka keskusteluun sinä ilmestyt sutturonesi vaikka aihe on ihan muusta. Saat palautetta monelta täällä ja sinulle sanotaan suoraan että mieltä sinusta ollaan, mutta sinä jatkat samaa rataa vaan.

        Voit toki olla hyvä äiti, Ok, mutta tässä nyt ei ole siitä kysymys. Kysymys on siitä että täällä halutaan keskustella asiallisesti uusioperheiden asioista yms. Sinä yrität aina viedä kekustelun perheen rikkomiseen, sutturoihin sun muuhun. Ne on kuultu jo. Täällä on erilaisia ihmisiä, erilaisia kohtaloita jne. Sinä yrität loukata ihmisiä mutta et onnistu. Kaikki tietää jo sinun tarinasi edestä, takaa ja sivulta. Tuskin viitsin enää sinun kanssasi keskustella. Seuraavan kerran hyppään yli ja toivottavasti muutkin jättää sinut huomiotta. Keskusteleppa yksinäsi.

        Jos sinä koet asiat niin niin se on sun asiasi. Me muut emme koe niin, vaan jokaisella on oma tarina kerrottavanaan, ja niihin tarinoihin saa jokainen ottaa osaa ja kertoa omansa tai analysisoida toisten. Siksi me täällä olemme.
        Mutta sinä kohdistat vain pahanolosi minuun, koska huomaat että minulla onpaljon sanottavaa, ja uskallan sanoa ääneen, enkä myötäile ketään, jos ein itse niin tunne, muta en kenenkään mieliksi.

        Mitä sinä teet? Loukkaat minua, ja vain minua, koska olen vahva ihminen enkä pahastu siitä koska ymmärrän sinua ja minulla on vahva ihmistuntemus ja psykologiaa lukeneena tunnistan monet ihmistyypit. Ja minun kanssa pääsee pitkään sanalliseen vuorovaikutukseen, vastaan yleensä aina, jos vastassa on asiallinen ihminen eikä huute typeryyksiä ja buhhaile... se on typerää.

        Monet haluavat keskustella kanssani, huomaathan että jos alloitan jonkun jutun se saa valtavasti huomiota, niin hyvässä kuin pahassa, mutta sitähän se keskusteleminen on, ei pidä olla samaa mieltä jos ei todella sitä ole.

        Hyvää palautetta tulee myös, mutta sitähän sinä et halua nähdä, etkä edes myönnä... aivan varmasti olet nähnyt hyvä palautteen, kun kerran käyt täällä päivittäin ja monta kertaa päivässä. Minäkin näen hyvän ja pahan.

        Eismi tuo näppäinvirheet.... se on minusta tosi huvittavaa että niitä ylipäätään nostetaan esiin... mutta kun ei ole muuta sanottavaa niin sitiäkin tehdään suuri numero. Mutta soisin sen iloin kaikille muillekin jotka kirjoittelee vääriä sanoja ja kirjaimia, mutta en pahoita siitäkään mieltä, en noteeraa niitä mitenkään.. ne vaan naurattaa...

        Kyse tai ei, olen hyvä äiti, muuten ei yksikään lapseni olisi läheinen kanssani omien perheidensä kanssa, ja halaisi ja sanoisi miten hyvä äiti olen. Muiden hyväksyntää en edes tarvi.

        Joidenkin mielestä hyvä äiti/isä on semmonen, joka hylkää omat lapset ja vaihtaa omat lapset sutturoihin ja alkaa mollaamaan heitä ... minusta ei ole. Jokainen tavallaan tieysti.


      • Me Muut
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        Jos sinä koet asiat niin niin se on sun asiasi. Me muut emme koe niin, vaan jokaisella on oma tarina kerrottavanaan, ja niihin tarinoihin saa jokainen ottaa osaa ja kertoa omansa tai analysisoida toisten. Siksi me täällä olemme.
        Mutta sinä kohdistat vain pahanolosi minuun, koska huomaat että minulla onpaljon sanottavaa, ja uskallan sanoa ääneen, enkä myötäile ketään, jos ein itse niin tunne, muta en kenenkään mieliksi.

        Mitä sinä teet? Loukkaat minua, ja vain minua, koska olen vahva ihminen enkä pahastu siitä koska ymmärrän sinua ja minulla on vahva ihmistuntemus ja psykologiaa lukeneena tunnistan monet ihmistyypit. Ja minun kanssa pääsee pitkään sanalliseen vuorovaikutukseen, vastaan yleensä aina, jos vastassa on asiallinen ihminen eikä huute typeryyksiä ja buhhaile... se on typerää.

        Monet haluavat keskustella kanssani, huomaathan että jos alloitan jonkun jutun se saa valtavasti huomiota, niin hyvässä kuin pahassa, mutta sitähän se keskusteleminen on, ei pidä olla samaa mieltä jos ei todella sitä ole.

        Hyvää palautetta tulee myös, mutta sitähän sinä et halua nähdä, etkä edes myönnä... aivan varmasti olet nähnyt hyvä palautteen, kun kerran käyt täällä päivittäin ja monta kertaa päivässä. Minäkin näen hyvän ja pahan.

        Eismi tuo näppäinvirheet.... se on minusta tosi huvittavaa että niitä ylipäätään nostetaan esiin... mutta kun ei ole muuta sanottavaa niin sitiäkin tehdään suuri numero. Mutta soisin sen iloin kaikille muillekin jotka kirjoittelee vääriä sanoja ja kirjaimia, mutta en pahoita siitäkään mieltä, en noteeraa niitä mitenkään.. ne vaan naurattaa...

        Kyse tai ei, olen hyvä äiti, muuten ei yksikään lapseni olisi läheinen kanssani omien perheidensä kanssa, ja halaisi ja sanoisi miten hyvä äiti olen. Muiden hyväksyntää en edes tarvi.

        Joidenkin mielestä hyvä äiti/isä on semmonen, joka hylkää omat lapset ja vaihtaa omat lapset sutturoihin ja alkaa mollaamaan heitä ... minusta ei ole. Jokainen tavallaan tieysti.

        Kyllä ME MUUT koemme että olet sairas häirikkö tällä palstalla. Vain sinä ja sinun kymmenet eri persoonat. Me muut emme pidä sinusta lissulässy onnen ydin perhe yhtään. Olet kirjoituksinesi yksin.


      • onnen ydin perhe
        Me Muut kirjoitti:

        Kyllä ME MUUT koemme että olet sairas häirikkö tällä palstalla. Vain sinä ja sinun kymmenet eri persoonat. Me muut emme pidä sinusta lissulässy onnen ydin perhe yhtään. Olet kirjoituksinesi yksin.

        NO ME MUUT TAAS TÄÄLLÄ koemme että olet katkera ihminen. Juuri tuollaista tekstiä suoltaa ihminen joka ei kykene keskustelemaan vaikeista asioista vaan lissyttelee kaikkien tekstit täällä, eikä anna sijaa omille mielipiteille, kun ei uskalla itse niitä esittää, ksoka pelkää mitä muut ajattelevat, ja on siksi samaa mieltä että on hyväksytty!!!

        Omituista. Sinä se olet yksin tuon lissuttelun kanssa... pyskoligiaa lukeneena ymmärrän tuskasi. Ja muuten sinähän vastait vaikka kerroit että hyppäät yli... ;) olet kuitenkin fanini!

        SINÄ; Tuskin viitsin enää sinun kanssasi keskustella. Seuraavan kerran hyppään yli ja toivottavasti muutkin jättää sinut huomiotta. Keskusteleppa yksinäsi.

        Kerro vaan huolesi minä kyllä vastaan sinulle ainak kun ehdin.;)


      • Me Muut
        onnen ydin perhe kirjoitti:

        NO ME MUUT TAAS TÄÄLLÄ koemme että olet katkera ihminen. Juuri tuollaista tekstiä suoltaa ihminen joka ei kykene keskustelemaan vaikeista asioista vaan lissyttelee kaikkien tekstit täällä, eikä anna sijaa omille mielipiteille, kun ei uskalla itse niitä esittää, ksoka pelkää mitä muut ajattelevat, ja on siksi samaa mieltä että on hyväksytty!!!

        Omituista. Sinä se olet yksin tuon lissuttelun kanssa... pyskoligiaa lukeneena ymmärrän tuskasi. Ja muuten sinähän vastait vaikka kerroit että hyppäät yli... ;) olet kuitenkin fanini!

        SINÄ; Tuskin viitsin enää sinun kanssasi keskustella. Seuraavan kerran hyppään yli ja toivottavasti muutkin jättää sinut huomiotta. Keskusteleppa yksinäsi.

        Kerro vaan huolesi minä kyllä vastaan sinulle ainak kun ehdin.;)

        Olen eri kirjoittaja. Sinä mitään ole lukenut, et osaa edes oppiaineesi nimeä kirjoittaa. Harhat sulla suurenee.


      • eri kirjoittaja tääl
        Me Muut kirjoitti:

        Olen eri kirjoittaja. Sinä mitään ole lukenut, et osaa edes oppiaineesi nimeä kirjoittaa. Harhat sulla suurenee.

        ... heh... niin kai...hah hah haaa...sä oot kyllä aikamoinen veijari... mäkin oon eri kirjoittaja ja onnen ydin perhe kirjoittaa parhaita juttuja mitä olla voi..


      • Me Muut
        eri kirjoittaja tääl kirjoitti:

        ... heh... niin kai...hah hah haaa...sä oot kyllä aikamoinen veijari... mäkin oon eri kirjoittaja ja onnen ydin perhe kirjoittaa parhaita juttuja mitä olla voi..

        Ei, sinä olet yksi ja sama hullu....lissulässy, onnen ydin perse


      • yritä jaksaa!
        Me Muut kirjoitti:

        Ei, sinä olet yksi ja sama hullu....lissulässy, onnen ydin perse

        Kirjoita vaan ihan hyvä että osoitat pahan olon tunteesi minuun, ettei muut täällä saa pahaa mieltä, minä kestän mitä vain, kun en ota niitä itseeni vaan tiedostan sen että sulla on paha olla.
        Sulla on raskas taakka kannettavanasi...


      • me muulle
        Me Muut kirjoitti:

        Ei, sinä olet yksi ja sama hullu....lissulässy, onnen ydin perse

        Hei, Me muut. Mä en viitsi vastata tuolle Miski, kun sillä ei ole kaikki ns. kotona. Niinhän sanotaan että hulluuden paranramiseksi voidaan kesiä keinoja mutta kieroon kasvaneen hengen ojentamiseksi ei ole mitään tehtävissä.

        Nyt se luulee että sinä olet minä joka kirjoitin me ol me yms. Sitä luuloa ei siltä voi ottaa pois. Täysin harhoissaan oleva persoona ja olen tullut siihen tulokseen että hänelle ei kannata vastata mitään.

        Antaa hänen höpistä luulojaan, mitä sillä on väliä, ei tuollaisen paksupäisen korkkiruuvin höpinöistä kannata välittää mitään.

        Ilmeisesti hänellä ei ole ketään enää jolle puhua ja näin ollen tulee tahallaan ärsyttämään muita. Kai se jotenkin täyttää tyhjiön hänen elämäänsä. Parasta kun antaa hänen olla omissa höpinöissään tälläkin palstalla.

        Niin ja hän tulee vielä kerran tähän mukaan kun hänen on sanottava viimeinen sana, vaikka siinä ei ole järjen hiventäkään.


      • lissu hei
        kirjoita omia juttuj kirjoitti:

        Sinäkin kirjoitellet mun nimimerkillä, olen huomannut, monesti että yritetään matkia mun juttuja täällä...juttuja joita en itse ole voinut kirjoittaa... he ovat hauska huomata

        Hah, ite kirjoitat eri nimimerkeillä, tai ne sun sivupersoonat, kirjoittelet niin paljon et edes enään muista kuka sivupersoonistasi on kirjoittanut ja mitä...


      • ............
        me muulle kirjoitti:

        Hei, Me muut. Mä en viitsi vastata tuolle Miski, kun sillä ei ole kaikki ns. kotona. Niinhän sanotaan että hulluuden paranramiseksi voidaan kesiä keinoja mutta kieroon kasvaneen hengen ojentamiseksi ei ole mitään tehtävissä.

        Nyt se luulee että sinä olet minä joka kirjoitin me ol me yms. Sitä luuloa ei siltä voi ottaa pois. Täysin harhoissaan oleva persoona ja olen tullut siihen tulokseen että hänelle ei kannata vastata mitään.

        Antaa hänen höpistä luulojaan, mitä sillä on väliä, ei tuollaisen paksupäisen korkkiruuvin höpinöistä kannata välittää mitään.

        Ilmeisesti hänellä ei ole ketään enää jolle puhua ja näin ollen tulee tahallaan ärsyttämään muita. Kai se jotenkin täyttää tyhjiön hänen elämäänsä. Parasta kun antaa hänen olla omissa höpinöissään tälläkin palstalla.

        Niin ja hän tulee vielä kerran tähän mukaan kun hänen on sanottava viimeinen sana, vaikka siinä ei ole järjen hiventäkään.

        Juuri näin.
        Kaikenkukkuraksi lässykkä luulee (!!!) olevansa kovinkin suosittu tällä palstalla, ja että hänellä on täällä kasoittain faneja.
        Säälittävä "ihminen".


    • 1+1=2

      Jaahas, lässykkä on näköjään terrorisoinut tätäkin aloitusta, huoh..
      No, asiaan.
      Minä ja miesystäväni ollaan oltu yhdessä reilut pari vuotta, kummatkin viidenkympin korvilla.
      Kummallakin aikuiset lapset, mutta lapsenlapsia ei vielä ole.
      Aluksi asuimme eri kaupungeissa ja tapailimme lähinnä viikonloppuisin.
      Vuosi sitten miesystäväni muutti samaan kaupunkiin kuin minä ja aloimme viettää enemmän aikaa yhdessä.
      Aluksi tämä "kahden kodin malli" tuntui hyvältä ratkaisulta, mutta nyt olemme vakavasti harkinneet yhteen muuttoa.
      Tuntuu jotenkin hassulta maksaa kahden kodin kulut, kun olemme jokatapauksessa yhdessä suurinpiirtein kaiken vapaa-aikamme.
      Miinuksena myöskin jatkuva "matkalaukkuelämä".
      Plussaa voisi olla se, että olemme saaneet tutustua toisiimme ja toistemme tapoihin kaikessa rauhassa.

    • Yhdessäkuintakiaiset

      Niin... mutta oikeasti yhteen muuttaminen on sitten eri tilanne, koska teillä ei ole enää "takaporttia", jos toisen naama sitten kuitenkin alkaisi ärsyttää ;). JA sitten teidän pitää neuvotella yhdessä, milloin aikuiset lapsenne vierailevat ja milloin itse vierailette heidän luonaan. Jos ei tule sovintoa, esim. että toisen lapset eivät ole tervetulleita mutta omat ovat, niin hellurei... tai että toisen lapsia autetaan rahallisesti enemmän kuin toisen. Jos te olette seurustelleetkin vasta pari vuotta, niin se ei kerro vielä yhtään mitään siitä miten yhdessä asuminen sujuu.

      • 55 ja 58v

        Ei nuo ole mitään ongelmia, kaikki on sovittavissa, ja ne aikuiset lapset asuu aikas kaukana ei niin usein tavata.
        Rahallisesti ei heitä tarvii enään auttaa kaikilla hyvät ammatit ja työpaikat ja yksi asuu ulkomailla.
        Molempain lapset on tervetulleita meidän yhteiseen kotiimme.


      • 1+1=2

        Nyt en ymmärrä.
        Miksi pitäisi neuvotella siitä milloin aikuiset lapset vierailisivat luonamme?
        Kaikki kyllä "mahtuvat" paikalle ihan vaikka yhtä aikaa.
        Miksi kuvittelet että lapsemme olisivat jotenkin eriarvoisia???
        Yhdessäasumisesta; ehkä jonkinlaista kokemusta asiasta on koska olemme käytännössä asuneet yhdessä jo reilun vuoden vaikka kummallakin on oma kotinsa...


      • 1 kk ennen sovittava
        1+1=2 kirjoitti:

        Nyt en ymmärrä.
        Miksi pitäisi neuvotella siitä milloin aikuiset lapset vierailisivat luonamme?
        Kaikki kyllä "mahtuvat" paikalle ihan vaikka yhtä aikaa.
        Miksi kuvittelet että lapsemme olisivat jotenkin eriarvoisia???
        Yhdessäasumisesta; ehkä jonkinlaista kokemusta asiasta on koska olemme käytännössä asuneet yhdessä jo reilun vuoden vaikka kummallakin on oma kotinsa...

        No tottakai siitä pitää neuvotella. Onko oiken että miehen lapset pöllähtää paikalle kesken kaiken? On sivistynyttä soittaa viikko tai kaksi etukäteen ja sopia tarkka aika. Ehtii ostamaan pari lisä pullaa.

        Yleensä miehen lapset ovat huonokäytöksisiä eikä heiltä voi odottaakkaan aina sen kummempaa. Omani asuvat täällä ja siksi on tärekää tietää milloin miehen lapset tulevat, jolloin ehtii myös piilottamaan kalliit tavarat ja korut.
        Kerran hävisi briljanttitimanttinen sormus ja kaulaketju arvo oli 7 tonnia ylikin lähemmäs 10 000 ja sinne meni. Onhan noita koruja mutta olin saanut sen lahjaksi ja sinne meni.


      • 1+1=2
        1 kk ennen sovittava kirjoitti:

        No tottakai siitä pitää neuvotella. Onko oiken että miehen lapset pöllähtää paikalle kesken kaiken? On sivistynyttä soittaa viikko tai kaksi etukäteen ja sopia tarkka aika. Ehtii ostamaan pari lisä pullaa.

        Yleensä miehen lapset ovat huonokäytöksisiä eikä heiltä voi odottaakkaan aina sen kummempaa. Omani asuvat täällä ja siksi on tärekää tietää milloin miehen lapset tulevat, jolloin ehtii myös piilottamaan kalliit tavarat ja korut.
        Kerran hävisi briljanttitimanttinen sormus ja kaulaketju arvo oli 7 tonnia ylikin lähemmäs 10 000 ja sinne meni. Onhan noita koruja mutta olin saanut sen lahjaksi ja sinne meni.

        sinulle lässykkä se ei ehkä sovi, mutta minä en ole samanlainen säälittävä mielenhäiriöinen luuseri kuin sinä.
        Minulle sopii vallan mainiosti että molempien lapset vierailevat luonamme, fiksuja nuoria aikuisia kaikki.
        Voisit hankkia oman elämän ja jättää tällä palstalla satuilu.
        Olet tehnyt itsesi naurettavaksi tällä (ja monella muulla palstalla) jo vuosikaudet.


    • jipuuhhuu

      Kaksi kotia vaatii rahaa ja hyvää toimeentuloa molemmilta.. itse elin ensin kaksin uusiomihen kanssa jolla 5 lasta.. muttaja nyt meillä omat kodit.. rahaa toki kuluu enemmän ,, mutta meille se ei ole ongelma.. nyt tuntúu että näin parempi.. oma rauha ja oma koti,, on molempien lapsilla paikka minne tulla häiriöttömästi.. ja kaikki tyytyväisiä,, meille tämä oli hyvä ratkaisu.. en vaihtaisi muuhun !!

      • vain uksi koti

        Sitä minäkin olen täällä ihmetellyt miksi toisilla on varaa kahteen kotiin? Meilläe i ole ei edes kesämökkiä ole. Yhtä kotia olen siivonnut ja siellä olemme asuneet. Ei ole varaa kahteen kotiin, ja olisihan se hankalaa, miten esim niissä ehtii olemaan ja miksi maksaa toisesta talosta jos se on tyhjillään osan aikaa?


      • 2 asuntoa on
        vain uksi koti kirjoitti:

        Sitä minäkin olen täällä ihmetellyt miksi toisilla on varaa kahteen kotiin? Meilläe i ole ei edes kesämökkiä ole. Yhtä kotia olen siivonnut ja siellä olemme asuneet. Ei ole varaa kahteen kotiin, ja olisihan se hankalaa, miten esim niissä ehtii olemaan ja miksi maksaa toisesta talosta jos se on tyhjillään osan aikaa?

        Mene töihin luuseri!


    • Ei hyh ei

      Miten niin varaa? Jos olisit sinkku, sinulla olisi joka tapauksessa kaikki talouden kulut yksin maksettavana. Ei kai nyt kukaan nykypäivänä ole rahan takia parisuhteessa... ja toi "käytännössä yhdessä asuminen" ei vastaa "oikeaa yhdessä asumista", koska ei ole takaporttina omaa asuntoa, johon häipyä. Itse asun mieluummin yksin vaikka vaatimattomammin kuin toisen aikuisen kanssa hienoissa puitteissa.

    • ihanmiltätuntuu

      Omat kodit, pitää suhteen freesinä ja välttää perintöriidat. Yhteenmuutto, jos todella halautte olla 24/7 yhdessä.

    • ap kyselijä

      Kiitos kaikille asiallisesti kysymystäni kommentoineille :) Juuri eilen puhuimme miehen kanssa asiasta ja totesimme, että moni suhde menee pilalle, kun yritetään mahtua valmiisiin muotteihin ja yksi näistä yhteiskunnan laatimista valmiista muoteista on esim. yhteinen koti. Totesimme, että kaksi kotia, joista jommassa kummassa joka tapauksessa olemme isoimman ajan yhdessä, antaa meille enemmän tilaa rakkaudelle, kun mikään "pakkohäkki" ei ahdista ja kun meillä on niin erilaiset lähtökohdat eli tosella lähes suurperhe, joka lisääntyy koko ajan lastenlasten myötä ja toinen pienistä ympyröistä eikä muutenkaan niin sosiaalinen luonne. Näin saamme molemmat tilaa tarpeen mukaan, toinen riehakkaaseen seurusteluun ja toinen omaan hiljaisuuteen ja sitten yhteinen aika on taas juhlaa :) Oli mukava lukea, että useammassakin puheenvuorossa kahden kodin malli toimii - pääasiahan on olla onnellinen. Luonnollisesti yksi koti tulisi halvemmaksi, mutta kun kaikkea ei aina voi mitata rahassa. Eikä tämä ratkaisu välttämättä ole loppuiän ratkaisu, kuten joku kirjoitti. Voi olla, että jossain vaiheessa tilanne muuttuu elämän myötä, mutta ajattelemme, että on tehtävä siten, kuin molemmista tuntuu hyvältä eikä kumpaakaan ahdista.

      • Ap kysyy hyvä näin

        Vielä nimin. hyvä näin jos voisit vastata. Olisi ihana tietää, kuinka lähellä toisia omat kotinne ovat ja kun lapset/lapsenlapset vierailevat, onko läsnä vain heidän oma vanhempansa vai oletteko molemmat eli koko "revohka" yhdessä jomman kumman kodissa? Vai ihan miltä milloinkin tuntuu? Ja miten lapset ja lapsenlapset ovat suhtautuneet asiaan? Onko heistä outoa, että "mummin ukki" tai "ukin mummi" ei asu samassa?


      • onnea, onnee vaan

        Ap:lle. Hienoa . Toivon teille onnellista aikaa yhdessä

        Kumpa minäkin olisin tehdyt aikoinaan saman ratkaisun, olisin säästynyt monenlaisilta mielenharmeilta. Mutta näin jatketaan.


      • Kunnioittakaa lapsia
        Ap kysyy hyvä näin kirjoitti:

        Vielä nimin. hyvä näin jos voisit vastata. Olisi ihana tietää, kuinka lähellä toisia omat kotinne ovat ja kun lapset/lapsenlapset vierailevat, onko läsnä vain heidän oma vanhempansa vai oletteko molemmat eli koko "revohka" yhdessä jomman kumman kodissa? Vai ihan miltä milloinkin tuntuu? Ja miten lapset ja lapsenlapset ovat suhtautuneet asiaan? Onko heistä outoa, että "mummin ukki" tai "ukin mummi" ei asu samassa?

        Vai että mummin ukki ja ukin mummo, ettehän te ole edes noita.
        Lapsilla eronnen johdosta on ihan muualla se ukki ja mummi kuin sinun huushollissa, sinä olet miehen lapsille ihan jotain muuta kuin mummi. En koskaan oel ymmärtänyt, että joku uusikko uskoo olevana toisen lapsille äiti tai isä tai ukki tai mummi.

        Lapsilla on omat äitinsä ja isänsä ja ukkinsa ja mumminsa ne oikeat, eikä teidän uushenkilöiden pitää koskaan yrittää millään tavalla tätä paikkaa ottaa.

        Voitte olla kyllä isän tai äidin puoliso, jota kutsutaan nimeltä ei koskaan äidiksi, isäksi tai mummoksi tai ukiksi.

        Se on väärin heidän oikeita sukulaisiaan kohtaan ja eritoten lapsia kohtaan.


      • ap1.
        Kunnioittakaa lapsia kirjoitti:

        Vai että mummin ukki ja ukin mummo, ettehän te ole edes noita.
        Lapsilla eronnen johdosta on ihan muualla se ukki ja mummi kuin sinun huushollissa, sinä olet miehen lapsille ihan jotain muuta kuin mummi. En koskaan oel ymmärtänyt, että joku uusikko uskoo olevana toisen lapsille äiti tai isä tai ukki tai mummi.

        Lapsilla on omat äitinsä ja isänsä ja ukkinsa ja mumminsa ne oikeat, eikä teidän uushenkilöiden pitää koskaan yrittää millään tavalla tätä paikkaa ottaa.

        Voitte olla kyllä isän tai äidin puoliso, jota kutsutaan nimeltä ei koskaan äidiksi, isäksi tai mummoksi tai ukiksi.

        Se on väärin heidän oikeita sukulaisiaan kohtaan ja eritoten lapsia kohtaan.

        Sanoinki juuri siksi "ukin mummi" en siis ole enkä halua olla lasten mummi, mutta lapsille kun kaikki vähän vanhemmat ihmiset ovat ukkeja tai mummoja, niin ukilla on sitten oma mumminsa ja mummolla oma ukkinsa. Älä ymmärräväärin.


      • Kerrannaiskukkainen
        Kunnioittakaa lapsia kirjoitti:

        Vai että mummin ukki ja ukin mummo, ettehän te ole edes noita.
        Lapsilla eronnen johdosta on ihan muualla se ukki ja mummi kuin sinun huushollissa, sinä olet miehen lapsille ihan jotain muuta kuin mummi. En koskaan oel ymmärtänyt, että joku uusikko uskoo olevana toisen lapsille äiti tai isä tai ukki tai mummi.

        Lapsilla on omat äitinsä ja isänsä ja ukkinsa ja mumminsa ne oikeat, eikä teidän uushenkilöiden pitää koskaan yrittää millään tavalla tätä paikkaa ottaa.

        Voitte olla kyllä isän tai äidin puoliso, jota kutsutaan nimeltä ei koskaan äidiksi, isäksi tai mummoksi tai ukiksi.

        Se on väärin heidän oikeita sukulaisiaan kohtaan ja eritoten lapsia kohtaan.

        Meidän tyttärenpojalla on neljä ukkia ja kolme mummia - mistä hän on hyvin ylpeä!

        Valvontaluokallani oli tyttö nimeltä Miia. Hänellä oli suuri määrä ihmisiä, jotka hänelle olivat siskoja ja veljiä: äidin luona isosisko ja kaksi pikkusiskopuolta sekä isäpuolen poika; isän luona isän vaimon kaksi tyttöä ja yksi poika sekä isän ja isän vaimon kaksi poikaa. Lisäksi hänen isosiskonsa odotti uutta vauvaa. Miia oli näistä kaikista ihmisistä myös hyvin ylpeä ja onnellinen. Hän sanoi, että aina on kaveri, kun kaikki asuvat samassa kaupungissa. Opettelin varta vasten tämän perhekuvion ulkoa todisteena siitä, että uusioperhekuvio onnistuu kyllä, jos se oikein hoidetaan. Myöskään hänen vanhempiensa kanssa keskustellessa ei esiin noussut mitään mainittavia ongelmia.

        Lissu voisi meidän muiden mieliksi eliminoida itsensä, mutta ehkä humaanimpaa olisi ottaa häneltä näppis pois.


      • kukkia sinulle
        Kerrannaiskukkainen kirjoitti:

        Meidän tyttärenpojalla on neljä ukkia ja kolme mummia - mistä hän on hyvin ylpeä!

        Valvontaluokallani oli tyttö nimeltä Miia. Hänellä oli suuri määrä ihmisiä, jotka hänelle olivat siskoja ja veljiä: äidin luona isosisko ja kaksi pikkusiskopuolta sekä isäpuolen poika; isän luona isän vaimon kaksi tyttöä ja yksi poika sekä isän ja isän vaimon kaksi poikaa. Lisäksi hänen isosiskonsa odotti uutta vauvaa. Miia oli näistä kaikista ihmisistä myös hyvin ylpeä ja onnellinen. Hän sanoi, että aina on kaveri, kun kaikki asuvat samassa kaupungissa. Opettelin varta vasten tämän perhekuvion ulkoa todisteena siitä, että uusioperhekuvio onnistuu kyllä, jos se oikein hoidetaan. Myöskään hänen vanhempiensa kanssa keskustellessa ei esiin noussut mitään mainittavia ongelmia.

        Lissu voisi meidän muiden mieliksi eliminoida itsensä, mutta ehkä humaanimpaa olisi ottaa häneltä näppis pois.

        Onnittelu ,kukkanen. Kukaan ei ole rikkonut mitään. Kukaan ei ole estänyt ketään. Eletähän sopuisasti. Näin sen pitää ollakkin.


    • Käytännöllistä järke

      Lasten mielestä 2 kotia on outoa vain, jos se outous on heille jostain iskostettu päähän. Kun he ovat siihen tottuneet, ei tule muuta vaihtoehtoa edes mieleen. Minusta hiljaisuudesta pitävä osapuoli voi olla toisinaan paikalla kumppaninsa perheen kanssa ja toisinaan taas poissa ihan luontevasti.

      Te, jotka ajattelette rahaa: yksi koti ei edes tule AINA halvemmaksi. Jos on paljon sukulaisten yms. vierailuja, tarvitaan ylimääräistä tilaa. Ahtaassa kodissa alkaa toisen naama ahdistaa vieläkin enemmän. Ts. jos molemmille riittää itselleen kaksio, yhdessä voidaankin tarvita jo 3 - 4 huonetta. Ja muistakaa, että aina voi tulla ero (vaikka uskottekin, ettei juuri teille tule), jonka jälkeen ollaankin nollapisteessä ja se ainoa yhteinen koti täytyy pistää lihoiksi & hommata taas kaksi pienempää asuntoa.

      • kolmio ja mökki

        Ei asuntoa koskaan osteta sukulaisten vierailujen mukaan, vaan itselle asunnoksi/kodiksi ja myös otetaan huomioon kuinka paljon sitä rahaa on laittaa asuntoon.
        Jos vielä lapset käy jokatoinen vl niin kyllä sopu sijaa antaa ja kuiteski se on lyhyt aika , kun lapset käy, teininä niitä ei enään niin kiinnosta yökyläilyt.
        Meillä jo aikuiset lapset ja sovitaan hyvin kolmioon kaksi vanhaa ihmistä ja ollaan ihan velattomia ja kesällä pääsee myös mökille.
        Me tuskin erotaan melkeen 60v ihmiset kuolema sitte erottaa ja sillon ei tarvii myydä mitään, leski kun saa elää asunnossa kuolemaansa asti.


    • Säälikää rikasta les

      Onko tullut mieleen, että jotkut asuu myös ihan vuokralla? Avioerojen jälkeen on usein talous kuralla, eikä pysty enää ostamaan asuntoja. Muistakaatten myös, että vaikka te uusiopariskuntalesket saatte jäädä jumittamaan siihen yhdelle henkilölle liian isoon asuntoon, vainajan lapset voivat vaatia lakiosaansa kuolinpesästä - ja he sen saavat tavalla tai toisella. Etenkin jos miehesi on kuollut ja hänellä on lapsia toisen naisen kanssa, nämä lapset voivat hyvinkin vaatia jotakin isänsä kuolinpesästä. Jos yhteisiä lapsia on, ne voivat sääliä leskeä ja jättää vaatimukset tekemättä.

      • pidähuuolta

        No tottakai lakiosuus kuuluu niille vainajan lapsille. Lakikin sen sanoo. Mutta jos on osoittaa mikä on vaimon nimissä, siihen ent. puoliskon lapsilla ole mitään osuutta. Tällaihan se menee ja kyllä nykyään nämä asiat tiedetään. Nämä on mun ja nämä on sun. Kannattaa kummankin pitää omistaan huoli. Avoliitossa myös, kumpikin pitää osastaan huolen. Sittenpähän niitä riitoja ei tule.


      • leski
        pidähuuolta kirjoitti:

        No tottakai lakiosuus kuuluu niille vainajan lapsille. Lakikin sen sanoo. Mutta jos on osoittaa mikä on vaimon nimissä, siihen ent. puoliskon lapsilla ole mitään osuutta. Tällaihan se menee ja kyllä nykyään nämä asiat tiedetään. Nämä on mun ja nämä on sun. Kannattaa kummankin pitää omistaan huoli. Avoliitossa myös, kumpikin pitää osastaan huolen. Sittenpähän niitä riitoja ei tule.

        Juuh lakiosa kuuluu vainajan perillisille, mutta yhteisenä asuntona ollut asunto jää lesken hallintaan lesken kuolemaan saakka.


    • Lesssssssssssss

      No ei meillä ainakaan tiedetty näitä asioita. Leski oletti, että heidän koko omaisuutensa oli hänen hallinnassaan miehen kuoleman jälkeen ;). Eikä ymmärtänyt, että kaikki muu paitsi yhteisenä asuntona käytetty asunto ositetaan, ja perillisille jaetaan heille kuuluvat osuudet. Jos siis lesken hallintaan jää yhteisenä kotina toiminut asunto ja avioparilla on 2 muuta asuntoa, nuo kaksi muuta asuntoa ositetaan (50 pros. jää leskelle ja 50 pros. jaetaan perillisten kesken).

      Yksi tosi pirullinen juttu on, että perillisten perintöverot maksetaan n. 6 kk kuluttua kuolemasta, jolloin minkäänlaista perinnönjakoa ei ole vielä tehty. Ne verot maksetaan tuolloin MYÖS SIITÄ ASUNNOSTA, JONKA LESKI PITÄÄ HALLINNASSAAN ja josta lesken jälkeen menee ensin kuolleen perillisille se 50 prosenttia. Kun puhutaan tilanteesta, että avioehtoa ei ole ollut. Nämä asiathan "parantaa" toki lesken ja perillisten välejä ;). Meillä leski voisi muuttaa pienempään asuntoon, kuten puhui ennen miehen kuolemaa. Mutta kas kummaa, kiusa se on pienikin kiusa perillisille.

      • hu, hu

        Sempä takia pitää tietääkin tai ottaa selvää jos niitä perillisiä vain toisella on.

        Joskun näin telkasta kun vanhempi mies kertoi että jäi puille paljaille kun nimee ei ollut missään. Asuivat miehen lesken omistamassa asunnossa avoliitossa ja tietenkin asunto meni lesken perillisille vaikka mies oli hoidellut kaikenmaailman maksuja antamalla rahaa leskelle, käteisenä. Ostellut huonekaluja yms. mitä kotona nyt yleensä tarvitaan, nekin meni perillisille. Eli kannatta niitä kuitteja sitten tallettaa kun muuta näyttöä ei ole. testamenttia ei tietenkään ollut.

        Kaiken huippuna perillinen, poika, kaupitteli leskelle pöytää jonka tämä leski oli itse taloon ostanut.

        Niinpä ahneus vie tuhkatkin pesästä.

        Todellakin kannatta pitää huoli siitä omastaan, vaikka kuinka tuvasta rakkautta löytyy. Ne minun ja sinun lapset sitten kuoleman jälkeen mutkistavat asiaa.


      • lex.
        hu, hu kirjoitti:

        Sempä takia pitää tietääkin tai ottaa selvää jos niitä perillisiä vain toisella on.

        Joskun näin telkasta kun vanhempi mies kertoi että jäi puille paljaille kun nimee ei ollut missään. Asuivat miehen lesken omistamassa asunnossa avoliitossa ja tietenkin asunto meni lesken perillisille vaikka mies oli hoidellut kaikenmaailman maksuja antamalla rahaa leskelle, käteisenä. Ostellut huonekaluja yms. mitä kotona nyt yleensä tarvitaan, nekin meni perillisille. Eli kannatta niitä kuitteja sitten tallettaa kun muuta näyttöä ei ole. testamenttia ei tietenkään ollut.

        Kaiken huippuna perillinen, poika, kaupitteli leskelle pöytää jonka tämä leski oli itse taloon ostanut.

        Niinpä ahneus vie tuhkatkin pesästä.

        Todellakin kannatta pitää huoli siitä omastaan, vaikka kuinka tuvasta rakkautta löytyy. Ne minun ja sinun lapset sitten kuoleman jälkeen mutkistavat asiaa.

        Juu, avoliitto on huono vaihtoehto, avioliittohan perustuu lakiin, siis avioliittolaki.


    • Sinisilmäisyys pois

      Ei, kun avoliitto on uusperheessä juurikin hyvä vaihtoehto - paljon selkeämpää. Kunhan on kuitit ja todisteet siitä, mikä tosiaan on kenenkin omaisuutta. Ei kannata ostaa mitään molempien nimiin, siitä seuraa vain murhetta perillisille. Etenkin kun puhutaan näistä sekaperheistä, joissa on lapsia ties kuinka monen entisen kumppanin kanssa.

      Minä ostin asunnon yhdessä aviomiehen kanssa, mutta - kas kummaa - olen maksanut asunnon kokonaan yksin, miehen kieltäytyessä maksamasta. Tämä oli tietysti ihan omaa tyhmyyttäni, koska eron tultua mies pystyi sitten vaatimaan minulta omaa osuuttaan asunnosta, vaikka ei ollut siitä senttiäkään maksanut.

    • Näin meillä

      Me muutimme juuri yhteen kesällä. Miehellä kaksi aikuista lasta ja minulla kaksi. Lapset opiskelee kaikki muualla. Lapset ovat tavanneet kaikki toisensa ja tulevat jotenkin kaikki toimeenkin. Kaikki lapset hyväksyvät meidän suhteemme. Minusta meillä on yksi elämä jokaisella, joka tulee käyttää niinkuin hyväkseen näkee. Minusta on mukavaa kun on väliaikaisesti isompi perhe yhdessä ruokapöydän ympärillä ja taloudellisesti elämä on helpompaa kun ollaan yhdessä. Ja jos jommalle kummalle jotain sattuisi niin onpa se kumppani vähän ees tukemassa siinä saman katon alla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe