yli vuosi....

Anssitar

....anssia saanut olen. Ikää 60 on. Haluaisin niiiin kovasti viel tehdä töitä, mutta kun kuulevat iän, niin jo tyssää....
Pääsisköhän velvoitetyöllistetyks viel...?

18

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iätön

      Eikös siinä ole joku ikäraja....?

      • iätön

        Eikös siinä ole joku ikäraja....?


      • Hyvä kysymys
        iätön kirjoitti:

        Eikös siinä ole joku ikäraja....?

        Tosi hyvä kysymys. Minäkin haluaisin päästä velvoitetyöhön tai tulityöllistetyksi, mutta onko siihen mahdollisuus? Ikää on 60v ja olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja tahtoisin osapäivätöitä.


      • XXXXXXXXXXXXXXX?
        Hyvä kysymys kirjoitti:

        Tosi hyvä kysymys. Minäkin haluaisin päästä velvoitetyöhön tai tulityöllistetyksi, mutta onko siihen mahdollisuus? Ikää on 60v ja olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja tahtoisin osapäivätöitä.

        Tukityöllistetyksi


      • tietämätön
        XXXXXXXXXXXXXXX? kirjoitti:

        Tukityöllistetyksi

        kertokaa...jos tiedätte


      • ja piste
        XXXXXXXXXXXXXXX? kirjoitti:

        Tukityöllistetyksi

        Älä unta nää.


    • hiphiphurei

      Eikös sinulle kuulu tämä uusi pitkäkestoinen palkkatuki. Vuoden työttömänä 60 v kuuluu sen uudistuksen piiriin.

      • Hyvä kysymys

        Toivottavasti, sillä vaikka olen lisäpäivillä, niin minulla olisi tahtoa töihin, sillä ei ole ruusuilla tanssimista näillä pienilla anssin korvauksilla.


      • yks kääkkä
        Hyvä kysymys kirjoitti:

        Toivottavasti, sillä vaikka olen lisäpäivillä, niin minulla olisi tahtoa töihin, sillä ei ole ruusuilla tanssimista näillä pienilla anssin korvauksilla.

        eivät ne enää ota 60 kymppisiä töihin, vanhoja kääkköjä


      • toinen assi
        Hyvä kysymys kirjoitti:

        Toivottavasti, sillä vaikka olen lisäpäivillä, niin minulla olisi tahtoa töihin, sillä ei ole ruusuilla tanssimista näillä pienilla anssin korvauksilla.

        no kyllä kai sitä jotain pientä löytyisi...vaikka sen 300 euron suojaosan verran...silläkin voisi jotain hemmottelua ittelleen ostaa...eipä ole suurensuuret ansiosidonnaiset mullakaan, kun laskettu pienestä palkkatuki ansiosta :(


      • mkgkhlgljlrdfddg
        toinen assi kirjoitti:

        no kyllä kai sitä jotain pientä löytyisi...vaikka sen 300 euron suojaosan verran...silläkin voisi jotain hemmottelua ittelleen ostaa...eipä ole suurensuuret ansiosidonnaiset mullakaan, kun laskettu pienestä palkkatuki ansiosta :(

        Parasta ennen päivä on mennyt, mutta varauksin jokseenkin käyttökelpoinen vielä.
        Onko meillä lisäpäiville oikeutetuille oikeutta, jos tahdomme tukityöpaikkaan?

        Tiedän ettei meikäläisen iässä enää ole kysyttyä työvoimaa työmarkkinoilla, jossen sanoisi mahdottomuus työllistyä, mutta ehkä pienin varauksin tukitöihin?


    • Nuorille työtä

      Todellakin todellakin olet liian vanha. Ja se on hyvä, sillä nuoret sitä työtä tarvitsevat kipeämmin kuin sinä.

      • Mökin muori

        Entä se mukavalta kuullostava uusi laki vuoden alusta joka on tulossa, meille yli 12kk työttömänä olleille.
        Toivottavasti me vanhat halutessamme päästään sinne kuntoutuksen piiriin? saisi siinä sen 9e päälle anssin.
        Missähän sitä kuntouttavaa toimintaa järjestetään? Onko maaseuduille odotettavissa?


    • Ei orjatyötä

      Se 9 € on kulukorvausta ja jos haluaa sen puhtaana, niin työpaikan on paras olla kävelymatkan päässä. Oikeasti se useimmiten ei riitä edes matkakuluihin ja koska pihi riistäjä-työnantaja ei suostu antamaan edes lounasseteleitä, niin miinukselle menee ja surkeasti. Pahimmassa tapauksessa ei anneta edes työvaatteita tai -välineitä. Älkääkä väittäkö, että kulut voi vähentää verotuksessa. Ei voi, koska kulut voi vähentää vain tuloista. Tuloja ei ole kun ei ole työsopimusta, eikä myöskään palkkaa, ei eläkettä, ei työterveyshuoltoa, ei vuosilomakertymiä, ei bonuksia, ei työsuhde-etuja. Katsele siinä sitten vierestä saman koulutuksen ja työkokemuksen omaavien vakituisten työntekijoiden omahyväisyyttä, kun itsellä ei ole varaa edes lääkkeisiin.

      Itse erehdyin peräti vapaaehtoisesti hyväuskoisuuttani tekemään tuollaisen sopimuksen, kun luvattiin lisäkoulutusta ja mahdollisesti työpaikka huutavaan työvoimapulaan. Koko homma oli pelkkää kusetusta ja mitään lupauksista ei pidetty! Onneksi tein virallisen valituksen ja sain karenssissa pidätetyt korvaukset myöhemmin takaisin. Kaikki systeemissä mukana olevat firmat ovat siellä vain tarkoituksena hyötyä ilmaisesta ammattitaitoisesta työvoimasta ilman pienintäkään tarkoitusta palkata koskaan ketään. Miksi palkkaisivatkaan kun ilmaista orjatyövoimaa työnnetään jonossa edellisten tilalle.

      Ulkomailla, varsinki Englannissa, missä orjatyösysteemi on pyörinyt pitempään, on mm. alkanut löytyä omituisia sattumia hampurilaisista, joita on teetetty ilmaistyövoimalla. ;)

      Mutta keskustelun aloitus taisikin olla mustaa huumoria tai provo.
      Ei työttömän tarvitse toimettomana syljeksiä kattoon, kun on vaikka mitä vapaaehtoistoimintaa. Niistä ei makseta mitään, mutta itsepä saa valita missä ja miten vaikuttaa.

    • Nuorille

      TOTTA että työantaja puoli käyttää hyväkseen järjestelmää. Tietenkin pienille yrityksille hyvä, jos yritys on kuralla ja tukityöllistetty tärkeä yrityksen pystyssä pysymiselle.
      MUTTA toisaalta näin voi tulla uudet palkanpolkemiset, ja tuet vääristää työmarkkinoita, eikä todellisuudessa työttömälle ole tarjota pysyvää työsuhdetta.
      YHTEENVETO järjestelmä on pielessä ainakin osin työttömän puolelta, ellei huomioida sen vaikutusta ansiosidonnaisen jatkumiselle, mikä osaltaan on elinehto monelle muuten ansiosidonnaiselta putoaville.
      VIISAAT kertokaa vaihtoehto joka olisi parempi ?
      ELÄKEIKÄ uudistus oli järjetön näin massatyöttömyyden aikakautena. Miellummin vanhat eläkkeelle ja nuoremmat tekemään työt normaalein työsuhtein.

      • TYöt jakoon

        Työttömyys olisi poistettavissa ainoastaan sillä, että työtä jaettaisiin useammille työaikaa lyhentämällä.
        Ei ole järjellistä syyllistää työttömiä ja kohdella heitä toisenluokankansalaisina.

        Hoopoa, yrittää "työllistää" lähes 60 vuotiaita, sillä on päivänselvää ettei kukaan viisas heitä vapaaehtoisesti tule työllistämään.
        Riskit työllistää vanhempaa väkeä kasvaa huimasti, sairauspäiviä tulee lisää ja vääjämättä eläkepäivät koittaa lähitulevaisuudessa.


    • niisemenee

      kyllä vaan on haluttu tuo 60v...kas kun nuo nuoret ei 'osaa halua viitsi' mitään tehdä. Olipa tuo liki 60v aikansa sillä 9e 'palkalla' mutta pääsikin 6kk oikeisiin töihin ja nyt on pyydetty jatkamaan toiset 6kk.... syystä ,kun ei ne nuoret tee mitään.Ja toinenkin saman ikäinen käy toisesta kaupungista samoissa hommissa ihan omasta halustaa ja juurikin saman syyn takia.Kas, kun on ihmisiä jotka haluu tehdäkin jotain eikä vain olla tuppisuuna aamustailtaan ja katsekontaktia vältellen luimuilla tekemättä mitää.

      • Tilaisuus nuorille

        Ei sillä pitkälle pötkitä, jos lähellä väistämätöntä eläkeikää olevat tekevät työt.
        Kyllä nuorissa on tulevaisuus ja heille tulee ensisijaisesti määrätä työt. Kyllä heissä varmaan on paljon noita paapottuja uusiavuttomia, mutta työ tekijäänsä neuvoo ja siellä myös parhaiten oppii. Pientä porkkanaa nuorille hyvin tehdystä työstä, niin kyllä se siitä lähtee.
        Tietysti myös ikääntyville tulisi tarjota toimmentulo siinä tapauksessa jos he muuten putoaisvat ansiosidonnaiselta.
        Mutta kyllä mielestäni olisi oikeus ja kohtuus, jos olisi mahdollisuus lisäpäiville, niin antaa mahdollisen tyäpaikkansa mieluusti nuoremmille.
        Nuoret on tulevaisuuden toivoja ja vaarana on pahimmillaan, ellei he työllisty monet uhat, mm. syrjäytyminen, masennus, päihteet, ihmissuhdeongelmat, ja sossuriippuvuus, eikä siitä ole helppo nousta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3159
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2608
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2456
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1743
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1697
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1545
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe