Intti kannattaa käydä!

ilmainen hyöty

Moni haukkuu inttiä ajanhukaksi mutta se on tavallaan valtion täysihoitola jossa oppii hyödyllisiä taitoja kuten johtamista, aseenkäsittelyä, metsässä olemista ynnä muuta. Varsinkin alikessuna tai kokelaana joutuu käyttämään päätän ja miettimään asioiden organisointia.

11

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • intti sucks ass

      Jos olisi käynyt intin, niin tietäisit että 6-12kk orjana tarkoittaa vain vuoden menettämistä opsikeluissa ja työelämässä. Mitään nykyelämässä hyödyllisiä taitoja siellä ei opi, johtajakoulutuskin on täysin vääränlaista nykyaikaiseen työelämään.

      Yleensä täysihoitoloissa ei joudu olemaan jonkun muun mielivallan alla käskytettävänä 24/7, ja ruoka ja olotkin ovat täysihoitoloissa aivan eri tasoa. Intti on kurja ja ihmisarvoa polkeva paikka, jota yritetään hämärtää kaikenlaisella paskapuheella ja vääristelyllä. Kuten sinä teet.

      • gerhtyjrui7o

        "Mitään nykyelämässä hyödyllisiä taitoja siellä ei opi"

        Itse sain armeijasta ammatin. Kun intti oli loppu, töihin suorastaan revittiin. Ajoin armeijassa sekä rekka(CE) että bussikortit(D).

        Kuljetusalan työnantajat arvostavat armeijan ajokoulutusta erittäin korkealle.


      • hyväksikäyttöä
        gerhtyjrui7o kirjoitti:

        "Mitään nykyelämässä hyödyllisiä taitoja siellä ei opi"

        Itse sain armeijasta ammatin. Kun intti oli loppu, töihin suorastaan revittiin. Ajoin armeijassa sekä rekka(CE) että bussikortit(D).

        Kuljetusalan työnantajat arvostavat armeijan ajokoulutusta erittäin korkealle.

        Tuossa nyt puhuttiinkin yleisellä tasolla. On totta että n. 1% saa kuljettajakoulutuksen, mutta edelleenkin 99% ei hyödy mitään. Se, että yhdelle alalle voi kouluttautua armeijassa, vain korostaa asevelvollisuuden epäreiluutta. Muille aloille pyrkiville tulee vähintään vuoden katko opiskeluun, joka on pois myös myöhemmästä työelämästä.


    • ilmainen hyöty

      olen sen käynyt.

      • höpö höp

        Ihan selvästi et tiedä mistä puhut. Tai sitten olet aivan saatanallisen naiivi ja pahasti aivopesty.


    • mielipiteeni

      Tässä puhuu 2/14. Hauskaa on ollut, kotiudun jouluna, enkä ole joutunut minkään mielivallan alle.
      Nykyään kaikki alikkien/kokelaiden tekemä ylimääräinen tekeminen on "simputusta", joten on aika suklaista verrattuna siihen mitä olen kuullut esim. 10v sitten armeijan käyneiltä.

    • varu

      Jotakin kertoo kyllä se, että Karpon ohjelmassa ei tainnut olla varusmiehiin liittyviä juttuja!

    • Jääkäriksi jäin

      "Moni haukkuu inttiä ajanhukaksi mutta se on tavallaan valtion täysihoitola jossa oppii hyödyllisiä taitoja ..."


      Televisio-ohjelmakriitikko Marko Ahonen kiteytti aiheen toteamalla: "Armeija on paikka, jossa innostuneista nuorukaisista tehdään kyynisä lintsareita."

      Omien rivimieskokemusten mukaan asia on juuri, kuten Ahonen sen kuvasi. Se varsinkin passivoi, kun heti ensi viikosta alkaen huomaa, kuinka härskit lajitoverin hyväksikäyttäjät menestyvät armeijan kaltaisessa yhteisössä ja tätä käyttäytymistä esimiesten toimesta jopa kannustetaan.

      Armeija on paikka, jossa yhteisen hankkeen mielekkäänä säilyttämisen suhteen vapaamatkustajina keinottelevien tyyppien sallitaan mellastaa.

    • mntytt

      Hannu Karposta oli Ruotuväki-lehdessä juttua ja hän kertoi käyneensä ahkerasti kertaamassa ja on reservin Majuri.

    • Täysi tumpelo

      "oppii hyödyllisiä taitoja kuten johtamista"

      Tuon lausahduksen täytyy olla vitsi! ;D

      On nähty se johtamistaito! Töissä oli itseään suurena johtajana pitävä alikeisari ja sai aikaan vain valtavan kaaoksen ja tappioita firmalle. Huomasi aika nopeasti että työelämässä käskemällä ja simputtamalla ei pärjää.

      Sanomattakin selvää että henkilö ei ole nykyisin enää firman palveluksessa.

    • 11kk isänmaalle

      Kaikista ei tule alikessuja eikä kokelaita.

      Miten perustelet intin "hyväätekevän" vaikutuksen meille?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe