Aina ei FI numero ole laskussa oikein.

joskus näit sattuu

Harvinaista se on, mutta nyt ei järjestelmä tunnista numeroa, jonka laskuttaja lähetti. Hyvä että yritin aikanaan maksaa sen lähtevien laatikkoon.
Lähetän laskuttajalle sähköpostin että lähetä käypä FI numero. Lasku lähes eläkkeeni suuruinen.

12

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17 lukemalla

      Oletko varma, että lasku kuuluu Sinulle?

      Älä maksa asiattomia laskuja vahongossa, koska nyt on liikkeellä paljon huijareita.

      Ainakin yrityksien pankkisiirtolomakkeiden maksuosan sisältäneissä laskuissa on FI tunnus aina oikein, koska ne pankki on vahvistanut laskulomakkeiksi.

      • näitäkin tulee

        17 lukemalla

        Toki on oma lasku. Kotiin tilattu yrittäjä. Tarkistin moneen kertaan, että jokainen laskussa oleva FI-numero on oikein kirjoitettu.
        Erikoista, että monta minulle kuulumatonta laskua on yritetty periä tänäkin vuonna. Syynä tähän voi olla ikäni; ne kokeilee kepillä jäätä, onko ukko jo niin seniili.

        Soittamalla laskunlähettäjälle olen voinut välttyä ylimääräiseltä maksulta.


      • seniili mummi
        näitäkin tulee kirjoitti:

        17 lukemalla

        Toki on oma lasku. Kotiin tilattu yrittäjä. Tarkistin moneen kertaan, että jokainen laskussa oleva FI-numero on oikein kirjoitettu.
        Erikoista, että monta minulle kuulumatonta laskua on yritetty periä tänäkin vuonna. Syynä tähän voi olla ikäni; ne kokeilee kepillä jäätä, onko ukko jo niin seniili.

        Soittamalla laskunlähettäjälle olen voinut välttyä ylimääräiseltä maksulta.

        näitäkin tulee

        Kerro ihmeessä lisää, millaisia laskuja tulee? Itse en ole huomannut yhtäkään.

        Laskuni ovat nyt kaikki ns. e-laskuja, mutta jotain olen kai sössinyt, koska en saa mistään laskua itse ensin nähtäväksi, joten veloittaa voi vaikka mitä, koska tilillä on aina rahaa.

        Aika huvittava, tai ei ollenkaan, koska kerran "keikkui" maksamaton lasku, joka minun täytyi ensin hyväksyä. Siinä taas mummi sekoili, koska en tajunnut, mistä ja miten, joten kirjoitin pankille, että aina on menneet laskut suoraan?

        Lasku oli puhelimeni lasku ja olin määritellyt korkeimman saldon 50,-€ ja ei harmainta aavistusta, kuinka sen olin tehnyt? Onneksi ystävällinen pankkivirkailija soitti heti minulle, vaikka olin viestin lähettänyt pankin kysely palstalle.

        Todella harvoin käyn tilieni saldoja tarkastamassa, mutta koskaan en ole huomannut, että liikoja olisi mennyt, sillä joskus tulee lasku, joka ei ole se e-lasku, kuten piakkoin hammaslääkäri ja se tulee olemaan kallis "pieti".

        Paljon paikattu hampaani sanoi "sopimuksensa" irti, josta ensin lohkesi puolet ja sitten loputkin. Tässä sitä vain juuren tyngällä velliä syödään! :DDD


    • näin se käy

      Jos kirjoittaa alun kaksi kirjainta väärin, ei maksu onnistu.

      Selvintä kirjoittaa oikein on käyttää pieniä kirjaimia eli muotoa fi

      • ei tuo ole fi.

        Pankkien tunnuksessa ei kirjoiteta fi.

        Tunnus alkaa aina FI 54 0000 jne. ei koskaan tuohon alkuun F1 vaan FI.
        Vahingoss joku lukee sen ison II;n 1;seksi ja lyöntivirhe ei ota maksua vastaan.

        Ei pankkitunnuksiin fi.


      • palvelu oli OK
        ei tuo ole fi. kirjoitti:

        Pankkien tunnuksessa ei kirjoiteta fi.

        Tunnus alkaa aina FI 54 0000 jne. ei koskaan tuohon alkuun F1 vaan FI.
        Vahingoss joku lukee sen ison II;n 1;seksi ja lyöntivirhe ei ota maksua vastaan.

        Ei pankkitunnuksiin fi.

        Se iso FI ei haita numeroiden kirjoitusta. Sampo pankilla ainakin aikaisemmin käytettiin pisteen sijasta pilkkua. Mokoman virheen takia soiduin taas soittamaan pankkiin.


      • katleija.
        palvelu oli OK kirjoitti:

        Se iso FI ei haita numeroiden kirjoitusta. Sampo pankilla ainakin aikaisemmin käytettiin pisteen sijasta pilkkua. Mokoman virheen takia soiduin taas soittamaan pankkiin.

        Verkkopankkini ohje on, että FI-lasku kirjoitetaan kokonaisuudessaan ilman välilyöntejä.
        esim.
        FI83 1524 3000 0002 72
        kirjoitetaan
        FI8315243000000272


      • ei tuo ole fi. kirjoitti:

        Pankkien tunnuksessa ei kirjoiteta fi.

        Tunnus alkaa aina FI 54 0000 jne. ei koskaan tuohon alkuun F1 vaan FI.
        Vahingoss joku lukee sen ison II;n 1;seksi ja lyöntivirhe ei ota maksua vastaan.

        Ei pankkitunnuksiin fi.

        fi ainakin kelpaa pankeille


      • onko tämä vaikeaa?
        Ruuneperi kirjoitti:

        fi ainakin kelpaa pankeille

        ei kelpaa maksulomakkeessa, mutta maksaa voi edelleenkin vain pankkitunnuksella ja tilinumerolla, ilman noita FI tunnuksia esim. 500001-12345678 joka viimeinenluku on tilinumero, ensimmäinen numero on pankki.


      • katleija.

        Lahjuska,
        Minulla on käyttöjärjestelmä Windows Vista, joten esimerkin otan omasta koneesta. esim. xp, win7..voivat olla erinäköisiä.

        Levyn eheytys ja levyn uudelleenjärjestäminen
        A.
        Eheytys
        klikkaukset järjestyksessä
        1. käynnistyspainike
        2. tietokone
        3. klikkaa hiiren oik. painikkeella kovalevyä, jossa on mm käyttöjärjestelmäsi ym
        4. pudotusvalikosta klikkaa ominaisuudet.
        5. klikkaa sieltä ylhäältä työkalut, josta pääset levyn eheytykseen.
        B.
        Uudelleen järjestäminen
        1. - 4 sama kuin eheytyksessä.
        2. klikkaa järjestä uudelleen, odota ja poista avautuvasta valikosta haluamasi levytilan vapauttamiseksi. Muista aina toimenpiteen jälkeen klikata ok.

        toivottavasti onnistut


    • kirotusvire

      Miks ei tunnistanut, oli kirjoitusvirhe. Olin kirjoittanut muotoon F1 kun pitää olla FI = Finland. Kuten ketjussa kirjoitettiin, sillä ei ole väliä onko FI pienillä va isoilla kirjoitettu.

      • verkkopankki

        Sekin vanha käytäntö ilman FI-tunnusta kuulemma vielä toimii jonkin aikaa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7917
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1744
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      61
      1015
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      191
      934
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      910
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      813
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe