Jumala parantaa lääkärien kautta?

Kenelle kunnia?

Varsin usein kuulee sanottavan, että Jumala toimii parantavalla voimallaan lääkärien kautta ja uskovat voivat rukoilla, että Jumala esim. ohjailee kirurgin kättä leikkauksen yhteydessä hyvän lopputuloksen saavuttamiseksi.
Raamatusta kuitenkin ilmenee, että Jeesus ei koskaan parantanut sairaita lääkärien kautta. Päin vastoin UT:ssa todetaan, että pitkään verenvuototautia sairastanut nainen oli tullut vain huonommaksi lääkärien käsissä.
Miksi Jumala/Jeesus toimisi uskosta osattoman lääkärin kautta, kun Hän helposti voisi parantaa sairaan suoraan uskovien rukouksen kautta? Tällöin kunnia parantumisestakin menisi oikeaan osoitteeseen.
Väite Jumalan toimivan lääkärien kautta johtuu varmaankin siitä, että rukouksen kautta tapahtuvia parantumisia näkee nykyään erittäin harvoin.

30

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä kirjoitus.

    • kuulemma

      Tosta mieleen, lumelääkeiden on todettu tepsivän kun uskoo paranemiseen positiivisesti.

    • ihmeet,jumalat....

      Väittäisin kanssa että aika moni parantuminen joka on lääkärien ansiota on mennyt "jumalan" piikkiin. No, lääkärit saa palkkansa.... kukapa sitä kehuilla eläis.

    • Ei kiihkoilua kiitos

      Tarkoitan sitä, että Raamattu sanoo Jumalan puhumisesta seuraavaa:

      Job 33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.

      Siten Jumala saman kaavan mukaan toimii tavalla ja toisella tapauskohtaisesti !

      On ylinhengellistä vouhottamista se, että yritetään Jumala pakottaa yhteen raamiin toimimaan aina samoin !

      Kun Jumala auttoi Israelin kansaa erämaassa ja muutenkin Raamatun kertomuksissa Hän auttoi omiaan, niin ei ollut yhtä tapaa vain eikä yhtä patentti ratkaisua, vaan oli paljon eri tapoja, joilla Jumala auttoi omiaan !

      Jos ymmärrämme tämän Jumalan tavan toimia moninaisesti, niin annamme Hänen tehdä työnsä siten kuten Hän parhaaksi näkee !

      Mutta jos aletaan rajata sitä, miten ja milloin Jumala saa ja voi toimia, estämme Hänen työnsä !

      Tätä kannattaa monien uskovien miettiä ja tutkia enemmän Raamattua ja sitä, miten moninaisesti Jumala sen sivuilla on toiminut ja uskoa se, että Hän yhä toimii monella tapaa, vaikka sitäkään ei usein huomata, kuten tuo Sanan kohta Jumalan puhumisestakin sanoo !

    • ei ihme

      Ihmeparantumisia on jossa oma elimistö voittaa sairauden.

      • Mä parannuin(puolestani rukoiltiin ja itse rukoilin)sairaudesta josta vain 4% paranee, josta syystä lääkärit sanoivat minulle ettei parane ollenkaan.

        Ylilääkäri sanoi kuullessaan testitulokseni että ei voi olla totta.

        Tuntui ihmeeltä, mutta gastroenterologian erikoislääkäri sanoi sen johtuneen hyvästä immuniteettisuojasta ts.puolustuskyvystä.

        "Ihmeparantumisia on jossa oma elimistö voittaa sairauden", kirjoitit ja se pitää minun kohdalla paikkansa.


      • ei ihme
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä parannuin(puolestani rukoiltiin ja itse rukoilin)sairaudesta josta vain 4% paranee, josta syystä lääkärit sanoivat minulle ettei parane ollenkaan.

        Ylilääkäri sanoi kuullessaan testitulokseni että ei voi olla totta.

        Tuntui ihmeeltä, mutta gastroenterologian erikoislääkäri sanoi sen johtuneen hyvästä immuniteettisuojasta ts.puolustuskyvystä.

        "Ihmeparantumisia on jossa oma elimistö voittaa sairauden", kirjoitit ja se pitää minun kohdalla paikkansa.

        Elimistöllä on jossain tapauksessa kyky parantaa, voit olla onnellinen syystä.
        Ihminen paranee yleensä sairaudestaan ei siihen tarvita poppakonstia.


    • Lääketiede yhdessä vaihtoehtoisten hoitomuotojen kanssa on hyvä yhdistelmä.

      • -l-

        Vaihtoehtoinen hoito joka on todistettu toimivaksi on lääketiedettä.


    • Ei kiihkoilua kiitos

      Haluan vielä lisätä sen, että nöyrälle ja ymmärtäväiselle uskovalle on sama se, että miten tai kenen kautta hän saa terveytensä.

      Kaiken takana on aina Jumala, sillä uskovalle ei mitään tapahdu Herran sallimatta, ja siten uskova kiittää Jumalaa parantumisestaan, ihan samoin kuin kaikesta hyvästä mitä Jumala hänelle antaa ja millä Jumala uskovaa siunaa !

      Se ei ole Jumalan ongelma, jos uskova ei ymmärrä kaiken takana olevan Hänen apunsa, se on uskovan keskeneräisyyttää ja ymmärtämättömyyttä vain !

      Siksi siis sanotaan juuri sekin:

      Job 33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.

      Moni uskova ei ymmärrä elämässään eteen tulevia asioita ja ihmisten sanoja Jumalan puheeksi, mutta silti Jumala puhuu, moni ei vain kuule eikä kuuntele !

      Niin ja itse olen ollut lääkäreiden kynsissä jo 7 vuotta, ja huonommaksi vain menin siinä käsittelyssä, mutta silti siis tiedän Jumalan toimivan monella tapaa, enkä itse sulje mitään keinoa pois tervehtyäkseni.

      Siis uskoisin olevani paljon paremmassa kunnossa ilman lääkäreiden puoskarointia, mutta silti uskon Jumalan toimivan tavalla ja toisella !

      Lisäksi lääkäreiden hoito perustuu luuloille ja arveluille, mutta kun Jumala parantaa itse, niin se ei kestä vuosia, ja diagnoosi on AINA oikea, sillä Jumala näkee sydämet ja munaskuut ja ihan kaiken sen, mitä minussa on, jopa pääni hiusten määrän Hän tietää tarkkaan, eikä mikään ole Häneltä salassa !

      Parasta olisi siis saada Jumalalta suoraan parantuminen, mutta Jumala siis toimii tavalla ja toisella !

      Se on hyvä huoioida myös, että tässä kohtaa uskova ja uskosta osaton eroavat paljon, sillä koko asioiden käsittelyn pohja ja perusta on ihan eri !

      Minä siis kirjoitan uskoville, sillä uskosta osaton ei kykene tälläiseen asioiden käsittelyyn, vaan tälläinen asioiden käsittely tapa ja tyyli on heille hullutus !

      • Luotan lääkäreihin

        "Lisäksi lääkäreiden hoito perustuu luuloille ja arveluille, mutta kun Jumala parantaa itse, niin se ei kestä vuosia, ja diagnoosi on AINA oikea, sillä Jumala näkee sydämet ja munaskuut ja ihan kaiken sen, mitä minussa on, jopa pääni hiusten määrän Hän tietää tarkkaan, eikä mikään ole Häneltä salassa !"

        Onneksi sinä et ole lääkäri. :-) Ei olisi kiva joutua potilaaksi sellaiselle, joka perustaa hoitonsa lääketieteen sijaan luuloille ja arvelulle.

        Eikö ole hiukan lapsellista kuvitella itselleen jokin mielikuvitusisä, joka tietää kaiken?


    • miettikää

      Siis mielestäsi lääkäri toimii luulottelun avulla eli lääkärin koulutusta ei tarvita riittää kun luulee.
      Entäs teillä rukoillaan ihmeparannusta,
      Rukoiliminen on palvomista minkä takia rukoillaan että saataisiin hyvämieli puhdas omatunto anelua syntisen elämän takia. Tarvitaako rukousta eikö teidän jumala kuule muuten.

      • Miksi rukoilla ?

        Raamattu opettaa rukoilusta seuraavaa:

        Joh. 16:24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.

        Eli kun rukoilemme, ja saamme vastauksen ja avun Jumalata, niin toki silloin on ilo !

        Onko sinulla "miettikää" lapsia ?

        Mietitkö sitä tilannetta, kun lapsesi pyytää sinulta vaikka jotain lahjaa ja lelua, ja sitten sen hankit hänelle, mieti sitä iloa ja kiiltäviä silmiä, jonka se haluttu lahja saa aikaan !

        Ei turhaan siis Raamatussa sanota:

        9 Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        11 Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
        12 taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?
        13 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

        Ja Jeesuksessa KAIKKI on JO lahjoitettu uskovalle, IHAN KAIKKI, eli ikuisuus ja kaikki siunaukset, mutta niiden ajankohtaa emme vielä tiedä, mutta siitäkin on hyvä opetus Raamatussa:

        19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

        Siis vaikka Jeesus on JO noussut ylös, niin sekään ei riitä monelle !

        Mutta niille, joille se riittää ja on kyllin, on usein juuri tuo Lasaruksen tie, joka vie lopulta yltäkylläisyyteen !


      • sellaista.
        Miksi rukoilla ? kirjoitti:

        Raamattu opettaa rukoilusta seuraavaa:

        Joh. 16:24 Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.

        Eli kun rukoilemme, ja saamme vastauksen ja avun Jumalata, niin toki silloin on ilo !

        Onko sinulla "miettikää" lapsia ?

        Mietitkö sitä tilannetta, kun lapsesi pyytää sinulta vaikka jotain lahjaa ja lelua, ja sitten sen hankit hänelle, mieti sitä iloa ja kiiltäviä silmiä, jonka se haluttu lahja saa aikaan !

        Ei turhaan siis Raamatussa sanota:

        9 Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        11 Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
        12 taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?
        13 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

        Ja Jeesuksessa KAIKKI on JO lahjoitettu uskovalle, IHAN KAIKKI, eli ikuisuus ja kaikki siunaukset, mutta niiden ajankohtaa emme vielä tiedä, mutta siitäkin on hyvä opetus Raamatussa:

        19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

        Siis vaikka Jeesus on JO noussut ylös, niin sekään ei riitä monelle !

        Mutta niille, joille se riittää ja on kyllin, on usein juuri tuo Lasaruksen tie, joka vie lopulta yltäkylläisyyteen !

        Toki ymmärrän , raamatun ohjeet viestittää arvoja, raamatun kirjoittajat ovat olleet sanavalmiita, olet varmaan lukenut muitakin eepoksia (ei pahalla) sen tähden ne ovat huomioitu esim. Kalevalassa kielenkäyttö, niin siinäkin puhutaan luomisesta, et hyviä sanaseppoja on ollut.


      • Toki minäkin !
        sellaista. kirjoitti:

        Toki ymmärrän , raamatun ohjeet viestittää arvoja, raamatun kirjoittajat ovat olleet sanavalmiita, olet varmaan lukenut muitakin eepoksia (ei pahalla) sen tähden ne ovat huomioitu esim. Kalevalassa kielenkäyttö, niin siinäkin puhutaan luomisesta, et hyviä sanaseppoja on ollut.

        Ymmärrän sinua ja ajatuksiasi, älä sitä epäile yhtään !

        Mutta uskova on uskova, ja se on ehkä oikeammin santtuna sydämen varmuutta, siis usko ei kuvasta sitä sisäistä Tietoa ja tietoisuutta, jonka se usko luo uskovaan !

        Minulle on vain Raamattu ja Hengestä syntyneet kirjoitukset Jumalan sanaa, ja siten ne ovat aarteeni, eli niissä ja niiden kautta vain on mahdollista saavuttaa kaikki mitä elämiseen ja jumaluuteen tarvitaan:

        2. Piet. 1:3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,

        Kol. 2:3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.

        Mutta aarteita ne ovat siis vain uskovalle, sillä Raamattu on Hengellinen kirja eikä se aukea kuin Hengelliselle, eli sille joka on saanut uudestisyntymässä Pyhän Hengen:

        1. Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

        Eli olemme siis eri tasolla kokonaan, ja minä ymmärrän ja hyväksyn kyllä sen, koska olen ollut myös uskosta osaton aikoinani, eikä Sana vielä auennut minulle, kuten se nyt aukeaa Pyhän hengen opetuksessa ja avaamana !

        Tämä taitaa olla hepreaa sinulle, mutta kirjoitin kuitenkin, koska vastasit ihan asiallisesti minulle !


      • sellaista.
        Toki minäkin ! kirjoitti:

        Ymmärrän sinua ja ajatuksiasi, älä sitä epäile yhtään !

        Mutta uskova on uskova, ja se on ehkä oikeammin santtuna sydämen varmuutta, siis usko ei kuvasta sitä sisäistä Tietoa ja tietoisuutta, jonka se usko luo uskovaan !

        Minulle on vain Raamattu ja Hengestä syntyneet kirjoitukset Jumalan sanaa, ja siten ne ovat aarteeni, eli niissä ja niiden kautta vain on mahdollista saavuttaa kaikki mitä elämiseen ja jumaluuteen tarvitaan:

        2. Piet. 1:3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,

        Kol. 2:3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.

        Mutta aarteita ne ovat siis vain uskovalle, sillä Raamattu on Hengellinen kirja eikä se aukea kuin Hengelliselle, eli sille joka on saanut uudestisyntymässä Pyhän Hengen:

        1. Kor. 2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.

        Eli olemme siis eri tasolla kokonaan, ja minä ymmärrän ja hyväksyn kyllä sen, koska olen ollut myös uskosta osaton aikoinani, eikä Sana vielä auennut minulle, kuten se nyt aukeaa Pyhän hengen opetuksessa ja avaamana !

        Tämä taitaa olla hepreaa sinulle, mutta kirjoitin kuitenkin, koska vastasit ihan asiallisesti minulle !

        Näin, olen joutunut tekemisiin uskovaisten teidänkin.


      • sellaista.
        sellaista. kirjoitti:

        Näin, olen joutunut tekemisiin uskovaisten teidänkin.

        Sitä vaan, monasti uskovaisten kanssa keskustelu arkipäiväisesti tyssää kun mukaan tyrkytetään vakaumustanne silloin ei olla samalla aaltopituudella, mutta ei aina ystävä piiriini kuuluu uskovaisia jotka ymmärtää että puhuminen näistä asioista ei kannata.


      • Monella uskovalla
        sellaista. kirjoitti:

        Sitä vaan, monasti uskovaisten kanssa keskustelu arkipäiväisesti tyssää kun mukaan tyrkytetään vakaumustanne silloin ei olla samalla aaltopituudella, mutta ei aina ystävä piiriini kuuluu uskovaisia jotka ymmärtää että puhuminen näistä asioista ei kannata.

        Tuo kertomasi on tuttua varmaan monille !

        On paljon intoa, mutta taidollisuus puuttuu, ikävä kyllä. :(

        Mutta sehän on ihan inhimillistä kuitenkin, eikö totta ?

        Siis Raamattu sanoo seuraavaa:

        1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,
        16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.
        17 Sillä parempi on hyvää tehden kärsiä, jos niin on Jumalan tahto, kuin pahaa tehden.

        Siis uskovan tulisi odottaa oikeaa hetkeä, ja kuten tuossa lukee VASTATA toisen kysymyksiin, eikä tuputtaa lähes väkisin, eli uskon asioista keskustelun lähtökohdan ja käynnistymisen, tulisi olla uskosta osattoman puolella.

        Tuossa sanotaan myös tuo sävyisyydellä ja pelolla, eli nähdäkseni arasti tunnustellen, eli sen verran vain voi jakaa ja kertoa uskon asioista, mitä toinen haluaa ja pystyy vastaanottamaan !

        Mutta kuten sanottua, monesti on enemmän intoa kuin taidollisuutta, ja seurakunnissa ei tälläisiä yleensä opeteta, vaan pikemmin se hyökkäävä julistus/ pakotus tyyli ja tapa, ikävä kyllä.

        Siis jos opetetaan asiat nuoremmille uskoville väärin, niin toimintakin on vääristynyt ja väärä, ja saadaan usein vain vahinkoa aikaan, kun ei malteta odottaa oikeaa aikaa ja paikkaa !


    • oma lehmä

      >>Väite Jumalan toimivan lääkärien kautta johtuu varmaankin siitä, että rukouksen kautta tapahtuvia parantumisia näkee nykyään erittäin harvoin.>>

      Nykyään? Onkos niitä joskun aikaisemmin sitten nähty enemmän?

      • siis ennen

        Ennen se oli poppamiesten toimi mutta kirkko kielsi ja noidat poltettiin, Pirkko Jalovaarakin olisi sen perureella poltettu.


    • Mikä henki?

      Kuvitellaan, että uskovainen pyytää Jumalalta parantumista lääkärin kautta, joka onkin vapaamuurari...

    • kaikenlaista

      Ei lääkärit usko utopiaan, paitsi joku Reinikainen siinä vasta mies, ei nauramatta voi kuunella.

    • En voi nauramatta

      Katsoa, Reinikaisen höpinää.

    • Tiestä

      Kerran eräs lääkäri kyseli minulta, että miksi minulle tapahtuu noin hämmästyttäviä ihmeparanemisia. Kertoi tuntevansa paljon uskovaisia, jotka rukoilevat paranemista, mutta sitä ei heille tapahdu. Jouduin vastaamaan, että en tiedä. En edes halua sitä omenaa jossa saisin kaiken tiedon ja tulisin Jumalan vertaiseksi.

      Sen tiedän, että Jumala parantaa ja vapauttaa tänäänkin.

    • tärkeä tieto

      Tiestä, mikä oli sairautesi lääketieteellinen nimi?

      • Tiestä

        En ole kertomassa itsestäni, vaan Jeesuksesta ja siihen kertomiseen ja julistamiseen kuuluu se, että kerron Hänen ELÄVÄN ja tekevän valtavia ihmeitä.

        Ei Jumala siitä suuttunut, että kaikissa kolmessa sairaustapauksessa etsin lääkärien apua. Tilanteet olivat niin vakavia, että olin pakotettu avun etsimiseen, koska rukous ei näyttänyt auttavan. Auttoi kuitenkin, sillä kaikissa kolmessa erittäin vakavassa ja akuutissa sairaudessa Jeesus näytti lääkärien silmien edessä VOIMANSA. Lääkärit eivät kyenneet auttamaan, mutta Jeesus tuli ja näytti heille hämmästyttävän voimansa.

        Minulta on vaadittu jopa lääkärien todistuksia tänne. Sitä teettä epäusko elävään Jumalaan. Ensimmäisestä sairaudesta parannin vuonnna 1984 ja viimeisestä vuonna 1996, enkä edes ajatellut pyytää heiltä todistusta siitä, että heidän sanojensa mukaan jokin suurempi voima puuttui asiaan. Olisivatko edes sellaisia todistuksia osanneet ja suostuneet antamaan.

        Jeesu elää. Olkaa nöyriä ja kuunnelkaa Häntä.


      • et uskaltanut
        Tiestä kirjoitti:

        En ole kertomassa itsestäni, vaan Jeesuksesta ja siihen kertomiseen ja julistamiseen kuuluu se, että kerron Hänen ELÄVÄN ja tekevän valtavia ihmeitä.

        Ei Jumala siitä suuttunut, että kaikissa kolmessa sairaustapauksessa etsin lääkärien apua. Tilanteet olivat niin vakavia, että olin pakotettu avun etsimiseen, koska rukous ei näyttänyt auttavan. Auttoi kuitenkin, sillä kaikissa kolmessa erittäin vakavassa ja akuutissa sairaudessa Jeesus näytti lääkärien silmien edessä VOIMANSA. Lääkärit eivät kyenneet auttamaan, mutta Jeesus tuli ja näytti heille hämmästyttävän voimansa.

        Minulta on vaadittu jopa lääkärien todistuksia tänne. Sitä teettä epäusko elävään Jumalaan. Ensimmäisestä sairaudesta parannin vuonnna 1984 ja viimeisestä vuonna 1996, enkä edes ajatellut pyytää heiltä todistusta siitä, että heidän sanojensa mukaan jokin suurempi voima puuttui asiaan. Olisivatko edes sellaisia todistuksia osanneet ja suostuneet antamaan.

        Jeesu elää. Olkaa nöyriä ja kuunnelkaa Häntä.

        Sinulla ei ole rohkeutta kertoa sairauden nimeä, koska saattaisi paljastua sekin että sairaudestasi parantuu muutenkin. VArsinkin kun lääkäriä on tarvittu, kun pelkkä rukous ei auttanut.

        Sinulla ei ole mitään muuta kuin omat luulosi.


      • Tiestä
        et uskaltanut kirjoitti:

        Sinulla ei ole rohkeutta kertoa sairauden nimeä, koska saattaisi paljastua sekin että sairaudestasi parantuu muutenkin. VArsinkin kun lääkäriä on tarvittu, kun pelkkä rukous ei auttanut.

        Sinulla ei ole mitään muuta kuin omat luulosi.

        Näet varmaan omasta kirjotuksesta, että on aivan turha kertoa sellaisille, jotka eivät USKO. Miksi et usko siihen, että Jeesus on Vapahtaja, joka vapauttaa synnin- ja kuolemanlaista?


      • olet valheellinen
        Tiestä kirjoitti:

        Näet varmaan omasta kirjotuksesta, että on aivan turha kertoa sellaisille, jotka eivät USKO. Miksi et usko siihen, että Jeesus on Vapahtaja, joka vapauttaa synnin- ja kuolemanlaista?

        Älä sinä luulouskovainen ala sorkkimaan minun uskonelämääni. Se ei kuulu sinulle. Uskoni on yksityisasia enkä puhu siitä sinun kanssa koska pyrit vääristelemään sitä.


    • näin sattui

      Uskon uskovaisten saavan rukouksesta mielen rauhaa, se on oma valinta mutta vakaumus mikä onkaan niin sille annan arvoa.
      Hädässä sairastuttua joudut turvautumaan lääkärin apuun ei pakko, tämän koki tuttava joka päätti että kyllä jumala parantaa ja jätti tärkeät lääkkeet pois sillä seurauksella et meinas henki lähteä hänen onnekseen joku hoksasi tilanteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe