Missä ajassa oppii puhumaan lontoota?

ms.piggywiggy

Olen kirjoittanut englannista B:n lukioaikaan. Ymmärrän kohtuu hyvin englantia, mutta puhuminen takeltelee. Sanavarasto ei ole vielä tarpeeksi laaja ja puhuminen jännittää kovasti. Olen kuitenkin menossa puoleksi vuodeksi Englantiin töihin. Työpaikalla puhutaan englantia. Todennäköisesti vapaa-ajalla tulen myös käyttämään englantia, ellen satu saamaan suomalaista kämppistä. Mitä veikkaatte - Puhunko kolmen kuukauden tai edes puolen vuoden päästä sujuvaa englantia?

5

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marcku

      Älä jännitä. Se on meidän suomalaisten yleisin virhe.
      Sen kun puhut vaan vaikka vähän änkyttäisitkin, kun sanoja haet.

      Yllättävän nopeasti tulee lontoo taittumaan kun vettä vaan!

    • Kiitos kannustuksesta Marcku! :) Kovasti toivon englannin kielen parantuvan. Sen vuoksi lähdenkin töihin Englantiin.

    • Mfm

      Varmasti puhut 3 kk:n päästä sujuvasti. Itse ainakin edistyin hirveesti viikossa.l

    • jimi3

      Itse lähes samassa tilanteessa, mutta työpaikkaa ei vielä ole. Ymmärsinkö oikein, että sinulla on jo työpaikka? Miten onnistuit haastattelussa kielitaidollasi?

      • Kyllä. Takelellen, mutta ilmeisesti tuli sen verran sanoja oikeassa järjestyksessä, että haastattelija ymmärsi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1676
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1391
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      849
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      743
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe