Miltä teistä nyt tuntuu?

babycafe

Olen hetero mutta ajattelin tulla katsomaan miten te tämän jupakan päätähdet nyt jakselette kun taistelu oikeuksistanne on saatu päätepisteeseen?

Nyt on mahdollista osoittaa rakkautta ikuista sellaista menemällä naimisiin ja adoptoida siihen lapsi.

Lapsi ei kysy onko sulla omistusasunto, kenellä on kallein ja hienoin auto tai oletko puolisosi kanssa samaa vai eri sukupuolta.

Lapsi rakastaa sinua ehdoitta.

Tällaista lapsen rakkautta on minussakin teitä kohtaan, luottavaista ja hyvää.

Aina olen ollut puolellani jos joku on ollut tyhmä ja koettanut sortaa koska ei ymmärrä.

12

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietahoon

      Tuntuu ihan h*lvetin hyvältä !

    • Viwian 2

      Tottakai tuntuu hyvältä nyt. On silti turha haukkua tyhmäksi ihmisiä jotka on erimieltä jostakin yhteiskunnalisita asioista Varmasti on tuhansia akateemisesti sivistyneitä ihmisiä jotka vastusti tätä lakia, eikä heitä voi tyhmiksi haukkua. Tämä vaan oli demokratian voitto. Kuten eräs tunnettu Rooman keisari kerran sanoi, parempi on lähellä viisas vihollinen kuin tyhmä ystävä.

      • -sama-

        Hyvä. Ei ne ehkä silleen tyhmiä ole mutta ajattelin vain että syrjintä on aina tyhmä teko.

        Älykkäitä saattavat olla mutta ei viisaita. Älykkyys ja sydämen viisaus on kaks eri asiaa.


    • lakinainen

      Hyvältä tuntuu

    • voihan omopingviini

      Tähän asti tuntuu oikeiun hyvältä, mutta valitettavasti asiaa ei ole vielä saatu varmuudella päätepisteeseen. Voidaan se vielä peruakin.

      Avioliittolain muutos tulisi voimaan aikaisintaaan v. 2017 eli kolmen vuoden kuluttua, eikä siitä päätä lopullisesti tämä nykyhallitus vaan seuraava hallitus ja eduskunta. Se voi vielä kaataa koko asian, jos sattuu olemaan nykyistä konservatiivisempi eikä hyväksy lainmuutosta.

      Yle kertoo asiasta näin:

      "Seuraavaa hallitusta muodostettaessa ja uutta hallitusohjelmaa kirjoitettaessa asia nousee todennäköisesti esiin. Voi olla, ettei avioliittolain muutos sukupuolineutraaliksi miellytäkään uutta hallitusta ja eduskunnan kokoonpano ei ole enää sille suosiollinen. Uusi hallitus voi myös tehdä vastaesityksen muutoksen kumoamiseksi. Avioliittolain muutoksen sukupuolineutraaliksi ja siihen yhteydessä olevien lakien muutosten pitäisi tullaan voimaan maaliskuussa 2017."

      http://yle.fi/uutiset/viela_monta_mutkaa_matkassa_avioliittolain_kohtalon_sinetoi_seuraava_hallitus_ja_eduskunta/7659086

      • eivieläohi

        Siksi pitääkin yhä muistaa pitää ääntä vaalien lähestyessä ja äänestää niissä vaaleissa.


      • äänestäkää

        Seuraavissa vaaleissa KANNATTAA äänestää! Muistakaa myös, ketä kannattaa äänestää ja ketä ei!


      • kyllä
        äänestäkää kirjoitti:

        Seuraavissa vaaleissa KANNATTAA äänestää! Muistakaa myös, ketä kannattaa äänestää ja ketä ei!

        Suorastaan PITÄÄ äänestää!


    • tahdonkyllä

      Väsyttää, en jaksaisi kuulla enää radiosta ja tv:stä aiheesta. Tuntuu että aina kun aiheesta puhutaan sormella osoitetaan minua. Toki ymmärrän ettei muutoksia tule ilman suurta ääntä. Mutta haluaisin jo vain olla ja elää. Ja mennä avopuolisoni kanssa naimisiin kun laki sen sallii. Kiitos.

    • Sing sing

      Sama fiilis ! Eilen kysyttiin sata kertaa että miltäs nyt tuntuu ? No ei miltään kun en koko avioliittoinstituutiosta ole kiinnostunut pätkän vertaa .

    • Kuljemme oikeaan...

      Itse kuulun useampaan vähemmistöryhmään joten tämä nyt oli vain yksi niistä hoidettavien asioiden listalta. Mutta hienoa että meni läpi äänestyksessä :)

    • Avioliittolaki

      Minä olen tuon sukupuolineutraalin avioliittolain puolella, vaikka minusta on ihan sama meneekö ihminen naimisiin vai ei ja meneekö kirkossa vai maistraatissa. Ihmisoikeuksien kannalta kyllä tämä on hyvä asia, mutta muuten minusta avioliitosta tehdään vähän liian suurta melua ja ennen kaikkea itse hääpäivästä. Naimisiin voi mennä vaikka ruokatunnilla maistraatissa ja myöhemmin kahvitilaisuus lähimmille sukulaisille ja ystäville jossain, jos tarpeen. Monet laittaa häihinsä tuhansia ja joutuu maksamaan sitä pikkuhiljaa, kun ei voi kerralla maksaa tai ottaa häitä varten lainaa. Sitä paitsi tämä laki joutuu vielä käsittelyihin eduskunnassa ja lopullisesti toteutuessaan astuisi voimaan vasta 2017. Ja sitä mikä kirkon kanta asiaan tulee olemaan ei vielä tiedetä. Voi olla ettei kirkossa ruvettaisikaan vihkimään samaa sukupuolta olevia tai sitten osa papeista vihkii ja osa ei. Minua ei haittaisi, jos kirkossa alttarille astelisi myös homoseksuaalipareja, samalla tavalla heidänkin suhteessaan on kysymys rakkaudesta kuin heteropareillakin. Tosin rakkauteen ei papin aamenta välttämättä tarvita, ei sitä missään ole todistettu, että papin sana lisäisi ihmisten keskinäistä rakkautta. Mutta juridiset oikeudet siinä kai monella on mielessä, kun avioliiton satamaan astelee, mutta ne juridiset oikeudet voi saada myös maistraatissa, mutta kai moni ajattelee, että kirkko on puitteiltaan hienompi kuin karumpi maitraatti, vaikka ei kirkossa muuten koskaan kävisikään penkkiä kuluttamassa. En minäkään kirkossa pahemmin käy, joskus kauneimpia joululauluja lurittamassa. Vanhoja keskiaikaisia kirkkoja on hieno käydä katsomassa, koska ne kuuluvat historiaan ja historia kiinnostaa minua. En myöskään käy paljon ortodoksikirkossa (kuulun siihen kirkkoon, en ev. luterilaiseen). Ortodoksikirkkoon kuuluva ei voi mennä naimisiin muussa kirkossa kuin omassa kirkossaan, vaikka olisi menossa naimisiin toiseen kirkkoon tai surakuntaan kuuluvan kanssa. Toinen vaihtoehto on mennä maistraatissa naimisiin. Ortodoksipapit eivät vihi avioliittoon tähän kirkkoon kuuluvia homoseksuaaleja. Tässä kannassa se kai pysyy, jos tai kun sukupuolineutraali avioliittolaki lopullisesti hyväksytään. Kirkkossa ei myöskään työskentele naispappeja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe