Avioliittolaista suoritettava kansanäänestys.

LUTERILAINEN

27

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Homopari

      Voi kulta - juna meni jo...
      Ole ihan rauhallisin mielin ja hengitä paperipussiin - ota diapami.
      Oireet helpottaa kun huomaat että vaikka homoparit menevät naimisiin se ei
      millään tavalla uhkaa sinun heteroavioliittoasi.
      Kyllä se siitä - perusta vaikka joku tukiryhmä itsellesi ja muille homofoobikoille

    • totta 1

      Homopari
      Ei kai homot mitenkään uhkaa hetero avioliittoa väittämän ovat homot itse keksineet
      eikä heteroliitto uhkaa mitenkään homoliittoa joten väittämät ovat täysin tuulesta temmattuja. Eikö sanonnat ole loppaus mielessä sanottuja sanontoja.
      Eikö kysymyksessä ole ollut arvot ne arvot jotka jokaisella ihmisellä ovat ja ne arvot johdattelee ihmistä elämän tavoissa sekä puheissa että myöskin suvaitsevaisuudessa. Pitäisikö muistuttaa että suvaitsevaisuus ei ole itsestään selvä asia että suvaitaan kaikkea mitä kukin havaitsee. Tänä päivänä varmaan joku ehkä suvaitsee vaikka sisimmässään ei hyväksy sitä mitä julkituo puheissaan ihmisluonto on ominaisuuksiltaan näin monimutkainen toimeliaisuudessaan koska ihmistä ohjaa erilaiset intressit ja niitä on paljon. Oikeastaan ihminen jolla on oma selkeä tahto kun suvaitsee itsensä siten mitä haluaa itselleen tehtävän niin siitä voi todentaa hänen arvonsa kun siihen ei sotketa tarpeettomia intressejä.
      Motto voisi olla suvaitse itsesi ja sitä edistä niin et joudu harhapoluille et voi itsellesi vilpittömästi mitään vakuuttaa.
      Mistä sitten yleensä on ollut kysymys. Onko ollut moraalista väitän että on. Onko ollut Raamatun opetuksista väitän että on. Onko ollut kirkolliskokousten päätöksistä väitän että on. Onko ollut EVLUT-kirkon itsenäisestä asemasta suhteessa valtioon väitän että on. Onko ollut tiedon puutteesta väitän että on. Onko ollut ihmisen kelvottomuudesta väitän että on. Onko ollut epäuskosta Jumalaan väitän että on. Onko ollut intresseistä joita ei voi hyväksyä väitän että on. Onko mahdollisesti lääketieteellä ollut oma sijansa väitän että on. Onko ollut hetero avioliittojen väheksymisistä väitän että on. Tätä voisin jatkaa loputtomiin mutta en enää jatka koska tämä johtaa vain kummallisiin väittelyihin joissa ihme kyllä aina löytyy pahis . Eihä pahista etsitä vaan etsinnässä on ollut hyvyys ja totuus ja löytyykö se.

    • Onnellinen asiasta

      Joka tapauksessa tasa-arvoinen avioliittolaki on totta ja se astuu pian voiaan.
      Voimme olla siitä ylpeitä.. Venäjällä tähän mennee vielä 20 vuotta

      • Seuraava eduskunta voi vielä kaataa ja toivottavasti kaataisikin tuon hirvittävän lain mikä on kamalin laki mitä Suomessa on ollut


      • helsinkijokkeri
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Seuraava eduskunta voi vielä kaataa ja toivottavasti kaataisikin tuon hirvittävän lain mikä on kamalin laki mitä Suomessa on ollut

        TOTUUSJAVALE.

        Olet kai jo huomannut, ettei sinulla ole Jumalan siunausta elämässäsi, joten sinun huutosi on turhaa. Sinä ja sinun Jumalasi ei voi asioille yhtään mitään. Ja arvaa mitä; minä pidän sinua hirveimpänä ihmisenä mitä Suomessa on.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        TOTUUSJAVALE.

        Olet kai jo huomannut, ettei sinulla ole Jumalan siunausta elämässäsi, joten sinun huutosi on turhaa. Sinä ja sinun Jumalasi ei voi asioille yhtään mitään. Ja arvaa mitä; minä pidän sinua hirveimpänä ihmisenä mitä Suomessa on.

        Ei ole turhaa

        Nyt jo venäjä on kieltänyt ettei anna adoptoida lapsia Suomeen, koska meillä hyväksyttiin tuo laki, vaikka ei vielä onneksi ole voimassakaan ja toivottavasti ei tule että seuraava eduskunta sen vielä kumoaisi RUKOILLAAN ASIAN PUOLESTA

        Tätäkö sinä hjallisjokeri halusit, että venäjältä ei katulapset pääse tänne ja moni joka on jonottanut adoptiolasta joutuvat vielä pidempään odottamaan. Onko näin hyvä?????


      • Pakkaa jo
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Ei ole turhaa

        Nyt jo venäjä on kieltänyt ettei anna adoptoida lapsia Suomeen, koska meillä hyväksyttiin tuo laki, vaikka ei vielä onneksi ole voimassakaan ja toivottavasti ei tule että seuraava eduskunta sen vielä kumoaisi RUKOILLAAN ASIAN PUOLESTA

        Tätäkö sinä hjallisjokeri halusit, että venäjältä ei katulapset pääse tänne ja moni joka on jonottanut adoptiolasta joutuvat vielä pidempään odottamaan. Onko näin hyvä?????

        Muuta sinne Venäjälle jos ei kelpaa.


      • Onnellinen asiasta
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Seuraava eduskunta voi vielä kaataa ja toivottavasti kaataisikin tuon hirvittävän lain mikä on kamalin laki mitä Suomessa on ollut

        Juttuhan on niin että asia on päätetty - siinä ei nyt Jeesukset auta.
        Uusi eduskunta ei enää päätä tätä asiaa - koeta kestää.. mutta niin kuin ylempänä joku totesi.. Sua helpottaa kun huomaat että se ei tosiaan uhkaa sun heteroavioliittoa.. voit edelleen tehdä sen pimeässä ja lähetyssaarnaaja-asennossa :-D


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Ei ole turhaa

        Nyt jo venäjä on kieltänyt ettei anna adoptoida lapsia Suomeen, koska meillä hyväksyttiin tuo laki, vaikka ei vielä onneksi ole voimassakaan ja toivottavasti ei tule että seuraava eduskunta sen vielä kumoaisi RUKOILLAAN ASIAN PUOLESTA

        Tätäkö sinä hjallisjokeri halusit, että venäjältä ei katulapset pääse tänne ja moni joka on jonottanut adoptiolasta joutuvat vielä pidempään odottamaan. Onko näin hyvä?????

        Kuka Venäjän lapsia haluaa väkisin, kun lapsia on muuallakin maailmassa vaikka millä mitalla. Jos Putin haluaa estää, niin se on hänen sydämellään. Ja muut voivat mennä Venäjälle pelastamaan ne lapset.

        Mutta järjen jättiläisen ajatus ei kanna kuin metrin päähän.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        Kuka Venäjän lapsia haluaa väkisin, kun lapsia on muuallakin maailmassa vaikka millä mitalla. Jos Putin haluaa estää, niin se on hänen sydämellään. Ja muut voivat mennä Venäjälle pelastamaan ne lapset.

        Mutta järjen jättiläisen ajatus ei kanna kuin metrin päähän.

        Eikö olisi parempi kun heidät saataisiin putinin hirmuvallasta tänne. Ja on muitakin maita mitkä kieltää luovuttamasta lapsia maihin missä o ntämä hirvittävä homolaki ja Suomi pääse tuolle listalle jos ei jo ole siellä


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Eikö olisi parempi kun heidät saataisiin putinin hirmuvallasta tänne. Ja on muitakin maita mitkä kieltää luovuttamasta lapsia maihin missä o ntämä hirvittävä homolaki ja Suomi pääse tuolle listalle jos ei jo ole siellä

        Miksi ne lapset pitää juuri Suomeen saada; ne parikymmentä vuodessa? Mahtuvat ne muihinkin maihin yhtä hyvin. Ja jos homolait estävät Putinia, niin hän saa ottaa lapset huostaansa; ei ole hirvittävää homolakia häiritsemässä.


    • nbhyu87

      Jumalan asettaman opin muuttaminen äänestämällä on kuin saatanan asettas Jumalan paikalle!

      Rom 1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
      Rom 1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
      Rom 1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
      Rom 1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
      Rom 1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
      Rom 1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
      Rom 1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
      Rom 1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
      Rom 1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
      Rom 1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
      Rom 1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
      Rom 1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
      Rom 1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
      Rom 1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
      Rom 1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

      • Paavali kirjoitti muutakin hölmöä kuin tuon Room. 1.

        Hän muka tulee tuomitsemaan maailman, aviomiesten tulee elää kuin heillä ei vaimoja olisikaan, satana esti häntä lähtemästä reissuun, miehen pitkä tukka on luonnovastainen, ja nainen häpäisee, jos rukoilee avopäin, ja he eivät saa puhua seurakunnissa.


      • helsinkijokkeri kirjoitti:

        Paavali kirjoitti muutakin hölmöä kuin tuon Room. 1.

        Hän muka tulee tuomitsemaan maailman, aviomiesten tulee elää kuin heillä ei vaimoja olisikaan, satana esti häntä lähtemästä reissuun, miehen pitkä tukka on luonnovastainen, ja nainen häpäisee, jos rukoilee avopäin, ja he eivät saa puhua seurakunnissa.

        Älä hjallisjokeri pilkkaa Pyhää Hengeä!!! Sitä et koskaan saa anteeksi. Paavali kirjoitti Pyhän Hengen sanomana kirjeet ja koko Raamattu on kirjoitettu Pyhässä Hengessä


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Älä hjallisjokeri pilkkaa Pyhää Hengeä!!! Sitä et koskaan saa anteeksi. Paavali kirjoitti Pyhän Hengen sanomana kirjeet ja koko Raamattu on kirjoitettu Pyhässä Hengessä

        Eli TOTUUSJAVALE on sitä mieltä, että Paavali tulee tuomitsemaan maailman, aviomiesten tulee elää kuin heillä ei vaimoja olisikaan, miehen pitkä tukka on luonnonvastainen, nainen häpäisee itsensä rukoilemalla avopäin, ja ne heterot jotka vaihtavat kiimoissaan seksuaalisen kiinnostuksensa samaan sukupuoleen ovat täynnä murhaa ja pahuutta?

        Jos noin on, niin eipä sinulta voi mitään järkevää edes odottaa. Olet yhtä pimeä tyyppi kuin Paavali 2000 vuotta sitten.


      • hgtfrew
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Älä hjallisjokeri pilkkaa Pyhää Hengeä!!! Sitä et koskaan saa anteeksi. Paavali kirjoitti Pyhän Hengen sanomana kirjeet ja koko Raamattu on kirjoitettu Pyhässä Hengessä

        Sillä Paavalin pyhällä hengellä oli sarvet:
        Paavali osoitti myös teoillaan ettei ole Jeesuksen oppien seuraaja vaan Jeesuksen vihaaja joka mm. tapatti perustamalleen kristinuskolle ensimmäisen marttyyrin joka oli leskiä ja köyhiä auttava Jumalallisuuden sielullisuuden omaava mies:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        Paavali, toisin kuin häntä rakastavat uskovaiset, tunnusti herrakseen saatanan josta Paavali halusi erota mutta ei koskaan päässyt eroon vaan kuoli perustamansa rikollisen kristinuskon herran ja sen enkeleiden orjana:
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        HUOM! Raamatun mukaan Paavali ei eroa saatanasta saanut.


    • lkjhugytf

      HUOM!

      Raamattu väärennettiin lisää ja julkaistiin 1992 josta mm poistivat "älä tee huorin" käskyn korvaamalla se "älä tee aviorikosta" käskyllä jotta nuoret ja ei aviossa olevat irstailisivat itsensä herransa helevetiin!

      Mihän "Lain" muutoksia seuraavaan raamatun väärennökseen tulee!

      • KR92 ja uuden katekismuksen mukaan ovat avioliiton ulkopuoliset suhteet sallittuja eli jos et ole naimissa saat tehdä huorin


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        KR92 ja uuden katekismuksen mukaan ovat avioliiton ulkopuoliset suhteet sallittuja eli jos et ole naimissa saat tehdä huorin

        Tuo on aika ilkeä tulkinta.


      • jhyt65
        sirja.masko kirjoitti:

        Tuo on aika ilkeä tulkinta.

        niinpä, väärennetyn raamatun mukaan, ei Jumalan ja Jeesuksen.

        lisää väärennöksien seurauksista:
        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html


      • sirja.masko kirjoitti:

        Tuo on aika ilkeä tulkinta.

        2MOOS.20:14. Älä tee huorin. KR33

        KR92 14. "Älä tee aviorikosta.

        Eikö tuo ole ihan selvä tulkinta asiasta, että KR92 sanoo että vain avioliitossa voi tehdä huorin ei ulkopuolella?????


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        2MOOS.20:14. Älä tee huorin. KR33

        KR92 14. "Älä tee aviorikosta.

        Eikö tuo ole ihan selvä tulkinta asiasta, että KR92 sanoo että vain avioliitossa voi tehdä huorin ei ulkopuolella?????

        TOTUUSJAVALE. Jos olen oikein Raamatun ymmärtänyt, niin aviorikos on kielletty naiselta, siis se pettäminen. Mutta Jumala on sallinut monenlaisen seksin ihmisten välillä, vaikka ei olisikaan vihitty. Jaakobkin tuli tehneeksi lapsia orjattaren kanssa, ja sekin kävi Jumalalle,

        Ei kannata repiä asian johdosta pelihousuja; Jumala on armollinen avioliiton ulkopuoliselle seksille.


    • Log_

      Melko hämmentävää, että tasa-arvoisen avioliittolain vastustajat vaativat asiasta kansanäänestystä. Eivätkö he todellakaan ymmärrä,että kaikki aiheesta tehdyt gallupit näyttävät yhä voimakkaammin kansan olevan uuden avioliittolain puolella, ei vastaan.

      Todellisuudesta saa kovin vääristyneen kuvan, jos oma elämä pyörii tiukasti oman uskonnollisen yhteisön ympärillä. Liberaali ajattelu ei suinkaan tule itse pirulaiselta, se tulee suuren kansan enemmistön suusta.

    • Levitä tietoa
      • Aloite ei näytä etenevän. Ja todellakin kansan enemmistö on jo kauan ollut homojen avioliittojen kannalla. Siis se olisi selvä peli ja pulinat pois.


      • totta 1
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Aloite ei näytä etenevän. Ja todellakin kansan enemmistö on jo kauan ollut homojen avioliittojen kannalla. Siis se olisi selvä peli ja pulinat pois.

        Helsinkijokkeri
        Luuletko että hyökkäyksesi Raamattu kohtaan ja ihmisiä kohtaan jotka kertovat sinulle Raamatun opetuksista ja Jumalan tahdosta. Siksikö sinulle on kielteinen asia Jumala kun Hän kieltää homouden harjoittamisen. Onhan ihmisillä paljon muitakin paheita eikä se johda uskonnon vastaisuuteen vaan he pyrkivät paheistaan irti
        tehden parannusta pelastuakseen helvetin kauhuilta.
        Mitä sinä itse yrität tehdä vapautuaksesi siitä mikä taakkasi on. Ajattele miten elämäsi olisikaan laadukasta jota monet myöskin suvaitsisivat. Suvaitsemattomuus sinua kohtaan johtuu yksin sinun teoistasi ja se olisi hyvä ymmärtää itse. Elämässä on siis vaihtoehtoja olipa kysymys mistä tahansa pitää vain sopeuttaa elämänsä siten että se on Jumalalle mieluista ja maallisesti arvostettavaa. (järkeen käypää).
        Meidän itse pitää korjata itsemme ei muiden tämä koskee kaikkia ihmisiä.
        Valitkaamme siis hyvyys itsellemme ja pahuus kaatopaikalle.
        Sinä olet arvokas ihminen Jumalalle mutta onko jossakin vähän korjattavaa sinun tahtosi sen valitsee.


      • totta 1 kirjoitti:

        Helsinkijokkeri
        Luuletko että hyökkäyksesi Raamattu kohtaan ja ihmisiä kohtaan jotka kertovat sinulle Raamatun opetuksista ja Jumalan tahdosta. Siksikö sinulle on kielteinen asia Jumala kun Hän kieltää homouden harjoittamisen. Onhan ihmisillä paljon muitakin paheita eikä se johda uskonnon vastaisuuteen vaan he pyrkivät paheistaan irti
        tehden parannusta pelastuakseen helvetin kauhuilta.
        Mitä sinä itse yrität tehdä vapautuaksesi siitä mikä taakkasi on. Ajattele miten elämäsi olisikaan laadukasta jota monet myöskin suvaitsisivat. Suvaitsemattomuus sinua kohtaan johtuu yksin sinun teoistasi ja se olisi hyvä ymmärtää itse. Elämässä on siis vaihtoehtoja olipa kysymys mistä tahansa pitää vain sopeuttaa elämänsä siten että se on Jumalalle mieluista ja maallisesti arvostettavaa. (järkeen käypää).
        Meidän itse pitää korjata itsemme ei muiden tämä koskee kaikkia ihmisiä.
        Valitkaamme siis hyvyys itsellemme ja pahuus kaatopaikalle.
        Sinä olet arvokas ihminen Jumalalle mutta onko jossakin vähän korjattavaa sinun tahtosi sen valitsee.

        Minä en hyökkää Raamattua vastaan, vaan kerron mitä siinä lukee. Olen siis Raamatun siteeraaja.

        Ihmisiä kohtaan "hyökkään", jos näen heidän olevan täynnä valhetta ja vääristelyä omien korvasyyhyjensä mukaisesti.

        Minä kyllä tiedän mitä Jumala on homoudesta sanonut; ei sitä minulle tarvitse kertoa. Olen luultavasti perehtynein ihminen, joka tuntee sekä heteuren, homouden, että Raamatun, että uskonnon. Sitä kaikkea olen elänyt. Kukaan ei voi minulle kertoa mitä kaikki on; minä tiedän ne kaikki jo entuudestaan.

        Tiedän myös Raamatun mukaiset "paheeni": en käy ikinä katsomassa vankeja, teen touhuja lepopäivinä, en ole myynyt kaikkea mitä minulla on, en rakasta kaikkia kuten itseäni.

        Ne eivät ole varsinaisia taakkoja minulle, vaikka ne vievätkin minut Raamatun mukaan ikuiseen kärsimykseen. En ole niin uskolle uskollinen, olen silti täysin vapautunut kaikista taakoista, mutta olen tavallaan "valinnut" pahuuden kaatopaikalle. En ole ikinä tehnyt muuta kuin tuolla lailla joten olen aina ollut menossa kohti helwataa. Ja niin varmaan jatkuisi vaikka olisin taas uskossa.

        Mutta "homouden harjoittaminen" ei ole Jumalan syntilistalla; vain se jos makaa miehen kanssa, ja sitä minä en tee. Muuten elämäni on kyllä syntistä monin tavoin, vaikka ei olekaan homouden syntiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2240
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1751
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      157
      1606
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      293
      1237
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe