Miten palstalaisten joulu on sujunut?

Maarit.K.

Miten teidän joulunne on sujunut?

Itse kävin pikaisesti äitini luona 24. päivä, vaihdettiin parit lahjat ja sitten tulin takaisin kotiin itkemään.

Muutamia jouluviestejä sain kavereilta facessa, whatsapissa ja tekstareilla, joihin suurimpaan osaan sain jopa vastattuakin, mutten kaikkiin. Yhdelle miehelle en vain kyennyt vastaamaan millään vaikka olin päättänyt että jos häneltä vielä viestiä minulle tulee niin pyydän itseäni ja omaa käytöstäni häneltä anteeksi, mutta ei vain voimat riittäneet.

Kaksi kirjaa olen saanut luettua, mutta tämä joulun yksinäisyys on musertavaa. Irtisanouduin myös työstäni pari viikkoa sitten, joten tämä yksinäisyys tulee varmaan jatkumaan vielä pitkään. :(

9

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HeikkiTonttu

      Kohtuu kunnossa, kun on ollut niin aika vähillä itkuilla selvisin. Jo melkein 12 kk avioerostakin! Yritin puolestani what'suppailla yhden yksinäisen iloksi, jota en voinut luokseni kutsua, ja se meni hyvin. Mulla oli 4-8 suuta ruokittavana ja saunotettavana, joten aika meni nopeasti. Aamulla vielä puuronkeittoon herätys.

      Vuosi sitten olikin ihan toista, enkä silloin voinut kuvitella tälläistä, kun elin yksinäisyydessä, saikulla, pelossa, häpeässä. Niin se menee, ensi joulusta ei taas tiedä. Toivon sinulle Maarit voimia elämääsi.

      Heikki

    • matalalla

      Kuten aiemminkin. Matalalla " profiililla " . Myöskin Uusi vuosikin. Ja päästäinen.

    • .........-......-...

      Aattoillan ja yön olin serkkuni perheen luona. Joulu on lasten juhlaa ja lapsien kanssa vietetystä joulusta sain itsekin vähän piristystä tähän jo lähes vuoden jatkuneeseen masennukseeni. Eilen ja tänään olen lähinnä kotona yksin ollut, ihan hiljaisuudessa ja kirjojen ja kasvien parissa aikaani viettänyt. Hyvin yksinäistä ollut, mutta tämä on ihan tietoinen valinta sillä työnsin ihmiset pois/etäämmälle kun tämä olo alkoi. Ehkä keväällä hettittää ja olo kohenee. Nyt olen tavallaan "talviunilla".

    • Queen of the Isles

      Ulkomaille lähdin pakoon ahdistusta viikon ajaksi, täällä on kyllä joulua tullut hieman vietettyä parin kaverin luona, mutta henkisesti olen ollut todella vaisu, ihan kuin koomassa

      Ensi viikonloppuna sitten takaisin kotosuomeen ja sitten elämä onkin yhtä kysymysmerkkiä. Liikaa siltoja tuli poltettua vuoden 2014 aikana, olen nurkassa, ainakin henkisesti enkä tiedä mitä teen. Vetäydyn sängyn alle tai karkaan yksin aasiaan, en tiedä, ahdistaa

      Miksi tää elämä on aina näin vaikeaa? Tiedän kyllä että suurin osa ongelmista on itse aiheuttamiani ja tai vain minun päässäni olemassa mutta silti ne ahdistaa. Muista ihmisistä on vain hetkeksi iloa elämässäni, sitten työnnän heidät pois kun alkaa ahdistaa ja sitten yksinäisyys ahdistaa ja sitten itken ja sitten murenen pois pala palalta

    • E-Erik

      Yllättävän hyvin. Olen edelleen joulua viettämässä vanhempieni ja sisarusteni luona eikä masennuksesta tai hypomaniasta ole tietoakaan. Ihanan tavallinen ja rauhallinen joulu vuosiin!

    • 19+20

      Ihan hyvin, mutta ennen joulua oli hypomania jakso, jonka vuoksi koko joulu meinasin mennä pilalle. Pääsin kuitenkin edes pieneen joulutunnelmaan. Joulun jälkeen alkoi masennusjakso ja sanoin äidilleni tappavani itseni.

    • jotain1

      Rauhallista ollut, jouluaikaan lievää masennusta ja jotain kiireitä. Muuten vietän kotona aikaa ja pian juhlin vuodenvaihetta ilotulitteilla. Niiden räjäyttely onpi stimulanttia esim. tyhjyydentunteen ja ahdistuksen poistamiseen hetkeksi.

      Kirjoittelin jokusen viestin tänne sivuille. äskettäin vastasin erääseen kysymykseen, miten skitsofrenian riskiin vaikuttaisi astrologian horoskoopit ja muuten avaruuden tapahtumat.

    • vauhtipää

      Aattona menin perheen luo, olin ehkä hypomaanisen rajoilla kun muut sanoivat että onpa sulla vauhti päällä. Seuraavat päivät sujuivat rauhallisemmin, sitten tulin takaisin omaan kämppääni ja yritän jatkaa tätä pirteää rauhallisuutta ^^

    • 12394596900

      Joulu meni hieman vaisusti, sukulaisten nurkissa pyörien. Nyt eilisestä lähtien on kuitenkin ollut suunta ylöspäin, odotan jo innoissani uudenvuoden juhlia, toivottavasti ei vain ehdi mennä hypomanian puolelle kuten kävi syntymäpäivilläni :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      42
      1033
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      683
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe