AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  /  / C-Max vikalistaa

C-Max vikalistaa

51 Vastausta 16 974 Lukukertaa
Autolla ajettu 5500km, Vikalistaa: Takapenkin turvavyö-ohjuri rikki (takuu), radio hajosi viime viikolla( takuukorjauksessa Ruotsissa). Pyyhkijänsulat ovat ihan paskat, eivät ole koskaan toimineet kunnolla, jättää kalvon ikkunaan. Tyhjäkäynti seilaa koko ajan, kone raksuttaa kuin diesel. Pakoputki hurisee, niin kuin vanha Hoover-imuri. Että tälläista! Onko muilla ollut mitään ongelmia?? Auto on hyvä ajettava ja muuten suht koht OK!

mikä kone?

mielenkiinnosta kysyn.

Kone

1.6 bensa 100hv, Trend-varustelu.

epätasainen

tyhjäkäynti ja käyntiääni ovat vähän outoja juttuja, sillä ei tuo moottori ainakaan vanhassa Focuksessa miltään dieseliltä kuulosta. Vanhempi Zetec-E sen sijaan on käyntiääneltään karheahko. Hieman väärin asennettu pakoputki saattaa aiheuttaa ylimääräisiä jurinoita, tällainen vika on nähty useammassakin autossa. Vie auto takuuhuoltoon.

Pakoääni

Haa, olen hämmästellyt oman 1,6 Trendini röpöttävää pakoääntä, joka on suorastaan häiritsevä varsinkin takapenkillä. Täytynee käydä näyttämässä pajalla.

Käytin

Huollossa. Heidän mielestään moottori on ihan Ok. Pakoputkin kuuluukin "päristä" C-Maxissa. On kuulema ihan luonnollinen ominaisääni.

Ford laatua

Ford = Fix Or Repair Daily.

Otan osaa.

Ei se

kalvon jättäminen sulista johdu.
Laita oikean laista pesunestettä pissapojan säiliöön.
Esim. kesällä 1/4 lasolia ja loput vettä.
Talvella kun tuota lasolia täytyy olla enemmän niin juuri se lasoli sen kalvon tekee.

Niin

Onko Lasol oikean merkkinen neste tähän tarkoitukseen? Vai joku muu? Itse käytän nyt jotain Hong Kongista ostettua pesuainetta. Kyllä se aine on toiminut meidän aikaisemissa autoissa ihan kohtuullisen hyvin, ja eikä mitään kalvoja ole jäännyt. Merkkikorjaamossakin ovat myöntäneet, että C-Maxin pyyhkijät eivat ole parasta mahdollista laatua.

onhan

paljon sulista kiini,ja huulista

Hauska kuulla!

Hauska kuulla, että ei Fordin laatu ole parantunut sitten Focus -02 ajoilta. Olen tietysti vilpittömän pahoillani puolestasi että sinäkin olet joutunut pettymään ala-arvoiseen autoon.
Minulla oli koeajossa C-max muutta vein kiireesti pois kun siinä oli samanlaiset vuotavat sisemmät vetonivelet.
Tein näköjään hyvän valinnan kun vaihdoin Fordin pois isolla välirahalla. Hondassa nyt n. 18 000 km ja koko perheemme on tyytyväisiä, pystymme jo nauramaan koko ikävälle ajalle että meillä oli Ford...

Sitäpä

Sellaista se elämä on. Pidetään tätä nyt vähän aikaa ja katsellaan, jos vaikka tulevat kilometrit olisivat helpompia.

Hauska kuulla.

Toivotan täydestä sydämestäni sinulle onnea että viat loppuisivat kertomaasi.
Mutta kun meillä oli Ford Focus ghia sedan -02 niin ongelmat alkoivat tai avautuivat meille vasta kun olimme ajaneet n. 10 000 km.
Kun olimme kärsineet n.30 000 km useita kertoja kävelymiehenä tuli mitta täyteen, kävin hakemassa sen C-max,sin koeajoon, että jos vaihtaisin uuteen. Kun koeajoimme sen, ja jotenkin tuntui että perheemme oli jotenkin saaneet mittansa täyteen Fordeista, niin kurkistin etu helmapellin alle niin, PERK... niin siellä oli ne vuotavat "apilan" muotoiset sisemmät vetonivelet!!! Silloin päätin, että jos Ford ei tee mitään tuotekehittelyä vaikka tietää varmasti vetonivel ongelman niin me emme rahoita enää heitä.
Kalliksi tuli Ford meidän perheessämme mutta eroa ei tullut, ja näillä näkyvillä Hondan kanssa ei tulekkaan.

Vetonivelet

No kun kerran mielestäsi vetonivelrakenne on sama, niin onko jollakulla Maxin omistajista nivelet vuotaneet tai jopa kuluneet? Kyllä niitä sitten pitäisi jo ilmaantua rakenteen ollessa täysin samanlainen jos itselläsikin vanhassa Focuksessa meni alle 30 000km.

C-Max

"Hondamies" provoilee, mutta provoilkoon (Focus on todettu mm. TUV:n testeissä yhdeksi luokkansa vähävikaisemmista autoista ja uusimmassakin tutkimuksessa Focus on kärjessä voittaen luotettavuudessa esim. Avensiksen).

No oikeaa tietoa C-Maxin nivelistä: Ongelmaa ei ole.

tarkennus

En kertonut vetonivelten mennee 30 000 km,ssä, ne kyllä vuotivat, ja huollossa vaan vähän pihdeillä olivat lemmareita yrittäneet kiristää.
Katsokaa ja verratkaa itse sisemmän vetonivelen rakennetta se ei Fordeissa ole pyöreä.
Lähinnä ruostuminen takaluukusta sai mittamme täyteen.
Kyllä mielestämmme alle 2 vuoden ikäisen auton täytyisi toimia paremmin, olla käytössä, eikä korjaamolla!

Ruostettako?

Heh...

Taitaa hondakaverillakin poskia punottaa pienen ajan jälkeen kun kuulee että ruostuu ne hondan luukutkin. Vikahan ei ole Ford; MB; Toyota; BMW yms. suunnittelijoissa / tuotekehitteliöissä vaan alihankkijan tuotekehittelyssä... Heh heh... suu repeää kun hondan luukut ruostuu... No lykka till... kait ne veholla osaa homman hoitaa kotiin...

Vetonivelet eivät ole vuotaneet

28 000 km takana C-Max 1.6 TDCi eikä vuotoja ole havaittavissa. Alkuperäiset liimaukset näyttävät pitävän paremmin kuin pelkät klemmarit.

Tässä vikalista 02-12/2004 (28 000 km):
- Eberi (ei ajastimella) ei sammu ollenkaan nopeassa ajossa, vaan jää käyntiin
- oikea sumuvalon lasi mennyt rikki kivestä. (Uusi maksoi 29 €, asensin itse.)
- pesusuuttimet tai pesunesteletkut jäätyvät turhankin herkästi(tuulilasi, takalasi ja ajovalo)

Mitä kuluttaa?

Paljon on todellinen kulutus kyseisellä koneella? Ja miten kulkee? Oletko ollut tyytyväinen autoon yleensä?

5,5l/100km

Täällä keskikulutukset kuukausittain:
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=2014

Nyt on kulutuslukemat vakioituneet 5,5 l/100km, kun ajomäärät ovat kasvaneet ja ajosuunta muuttunut. Ajelen nykyään Hyvinkäältä Loviisan suuntaan, kun aiemmin ajelin Espooseen.

Kyllä auto kulkee ja ohin olen päässyt. Joskus tiukoissa ohituksissa kiihtyvyys loppuu kesken (110-130 km/h). Niin kauan kun ajellaan nopeusrajoituksien mukaan ei ongelmia ohitukissa ole.

Ihan tyytyväinen olen. Sonyn CD/MP3 soitin ja etukaijarit ovat hyvä yhdistelmä (ei tarttee subbaria).

8.5l/100km

1.6 koneella. Syö mielestäni aika kohtuuttomasti. Edellinen auto, Scenic 2.0l, vei 8.2l/100km.

Kyseessä oli 1.6 TDCi (diesel)

Eili tuo 5,5 l/100km on dieselin kulutus. 1.6 TDCi ei syö milellään bensaa.

Totta on että 1.6 bensakoneella C-Max vie noin 8-8,5l/100km (=aika paljon).
Tässä muutama tilastotieto 1.6 bensan kulutuksesta:
http://tankkaus.com/cardata.php?nr=2768
Kulutus 1.8 bensalla:
http://tankkaus.com/cardata.php?nr=3685

Tämä puolustaakin samankokoisen dieselin tai 1.8 bensan hankintaa kulutuksen ja kulunkin puolesta. Ainut negatiivinen puoli diesel vaihtoehdossa onkin hintaero = 5500 € (Trend)

Ymmärsin

Kyllä sen asian ymmärsin. Puhuinkin viestissä omasta autostani.

ei mk 1:n

vetonivelen suojakumin vuotaminen mitään matkantekoa
keskeytä. Vanha juttu, tiedossa ja korjattavissa
oleva ongelma.

Olet oikeassa.

Olet nero!
Tiedät että vetonivelen suojakumin vuotaminen ei keskeytä matkan tekoa. Ja kaikki viat ovat todellakin korjattavissa. Mutta toi takaluukun maalauttaminen ruostevikojen takia vähän hidasti n.4 päivää matkantekoa. Mutta tarkoitat varmaan että olisin yrittänyt oppia VOORTIMIEHEKSI ja antanut vikojen vaan olla, korjaamatta.
En pysty. Olen aika tarkka ja tallaiset viat ja häiriöt häiritsevät minua.

Ruostettako?

niin. lue edellinen viestini niin... taivas sinullekkin repeää...

jalkamiehelle

Ei se nyt maailmaa kaada jos 4 vuotta vanhaan autoon vaihdetaan maahantuojan laskuun uusia osia. Ennakoitava korjaamokäynti siinä missä määräaikaishuollot ym.

Taas yks vetariasiantuntija...

Minkähän peltihelman alta sä niitä apiloitas oot löytäny? Pistä ihmeessä faktaa: kuinka moneen c-maxiin tiedät sisempiä vetoniveliä rempatun? Millaisilla ajokilometreillä??

BTW: Jaappanilaisista tiedän vain yhden harkinnanarvoisen merkin ja se ei todellakaan ole honda.

C-maxin

Sen koeajossa olleen C-maxin sisemmät vetonivelet olivat samanlaiset kuin vokuksessa, eivät rakenteeltaan olleet pyöreät niin kuin esim. Hondassa.
Suosittelen että tutustuisit itse erilaisiin vetonivel rakenteisiin. Vaikea tässä on sinulle "rautalangasta vääntää".

Tyypillinen Hondamies

Onpa huvittavaa lukea Hondamiehen kommentteja.
Olen sitä mieltä, että sen kuvan perusteella mitä
minä olen sinusta saanut, niin et kyllä ansaitsisikkaan Foordia autoksesi vaan todellakin jokin Hondan veroisen kulkuneuvon ( siis kulkuneuvon, ei autoa).

Kaikissa autoissa on vikoja, se on ymmärrettävää, mutta vikojen laatu on mielestäni se ratkaiseva.

Olen ajanut lähemmäs 200 000km eri Foordeilla, tätä nykyä vuoden 2004 Trend Focuksella ja ongelmia ei ole ollut. On mm. ollut kolme Focusta, Escortteja jne..

Mielestäni Ford-ihmiset arvostavat autonsa tyyliä, hyviä ajo-ominaisuuksia, turvallisuutta ja hyvää statusta joita itsekkin Focuksessani arvostan. Mutta Hondasta en löydä näitä hyviä puolia. Toki Hondakin voi olla hyvä auto, en tiedä kun en ole edes vaivautunut koeajamaan sellaista, ja luulenkin että Hondakin on omistajalleen melko huoleton auto.

Joo, tässäpä mielipiteeni tähän asiaan. Itseäni ei todellakaan haittaa kaiken maailman purnauksen Focuksia kohtaan, sillä itse osaan arvostaa Focukseni laatua, yhden Peugeotin jälkeen.

Niimpä.

Kiva kun voin olla mielestäsi huvittava? Meillä kyllä oli huvittavuus kaukana Fordin kanssa. Olimme esim. Volvon (Ruotsalaisen) kanssa tottuneet toimivuuteen ja NORMAALIIN osien kuluneisuuteen.
Ostimme Fokuksen vilpittömässä mielessä ja mielestämme olimme ansainneet uuden auton. Ja syy on kokonaan minun perheessämme että perustelin hankintaamme: Että Ford on vanha varma merkki!
Kertomaasi "Ford-ihmisten" arvostukseen en uskalla ottaa kantaa? Epäillyttää kuitenkin kertomasi?
Hyvä kun pääsemme yhteisymmärrykseen siitä että Honda voi olla huoleton auto. Todellakin. Tuntuu perheessämme että olisimme tulleet kuin kotiin, Honda on ollut meille kuin Volvo, toimiva, viaton ja mielestämme parempi ajettava kuin rimpula Vokus.
Ei minuakaan haittaa "kaiken maailman purnaukset", mutta kerron vaan rehellisesti mitä meille on tapahtunut ja mitä olemme joutuneet kokemaan.
Ja ei meillä rahaa niin paljon ole että voisimme kaiken maailman romut kokeilla, että kiitos sinulle että varoitit Peugeot merkistä, että osaamme pysyä siitäkin erossa.

joopa joo

eka focus -99 80000 mittarissa josta itse ajoin 25000 seuraava uutena -02 65000 ja vaihto -04 jolla nyt ajettu 13500 eikä mitään ongelmia.Uuden olisi päässyt koeajamaan 17.12 mutta ei kerennyt tammikuussa nautiskellaan

joopa joo

On se kumma kun se honda on niin hyvä ja kestävä, mutta silti sillä on samanlainen palsta...

Nyt on sekin ihme kuultu

että Honda on parempi ajettava kuin Ford. Itse koeajoin Honda Civicin ennen viimeistä face liftiä, ja siinä oli kyllä kaikkien aikojen tunnottomin ohjaus. Toivottavasti uusi Hondasi ei ollut Civic, ajonautinto saattaa tippua melkoisesti. Focus on nimittäin yksi kaikkein parhaimmista ajettavuuden suhteen.

Edellinen autoni oli Focus 1.6 farkku, jota ei kertaakaan korjattu, pyyhkimet sulat ja sisätilan matto vaihdettiin kerran. Suurin pettymys oli se, että arvo oli laskenut paljon, varsinkin Ford-liikkeissä.

Omistin myös Honda Civicin -97, siinä oli yksi vika ainoastaan, jota ei saatu korjattua, vinkuvat jarrut. Muuten huoleton peli sekin, hienoisia miinuksia oli siinäkin hiukan tunnoton ohjaus ja heikohko kantavuus.

No joo

Kyllähän tolla Focuksella on jämäkkä ajaa. Tosin mun yli 20 vuotta vanhassa Porsche 944:ssa on silti parempi ajettavuus.... Niin kesällä kuin talvella.
Focus on vm.2001 limited.

oisit

edes kirjoittanut että yhdellä foordilla ajanut 200tkm..., montako fordia pitää omistaa että pääsee moiseen kilometrimäärään?

hoh hoijaa

mää jätän sen sulle,ajan itse max. 3 vuotta yhdellä.

Kokemuksia C-maxista

Hei

Omakohtaisia kokemuksia c-max 1.6 trendista.

Ainoat viat

takaturvavyöt rullalla ( vaihdettiin uudet )
keskikyynärnoja löysä ( vaihdettiin uusi )

Käyntiääni hivenen pörisevä, mutta ei häiritsevä.
Pakko sanoa että on loistava auto kaupunkiajossa.
Hyvä näkyvyys ja ajo-ominaisuudet

Ja vetonivelistä ei ole ollut huolta tässäkään focuksessa, sillä itsellä myös ajoautona 1.8 TDCI vuosimallia 2000 jolla ajettu 230 tkm eikä mitään huolia vetonivelistä

Terv Klempo

Niinkauan kuin myy...ei vaihdu rakenne...

Ei syytä vaihtaa vetarirakennetta perinteiseen(=kalliimpaan), koska kauppa käy...
Muistuu mieleen nuo Taunuksen kiinniprässätyt kardaaninivelet...Jyrinästä jos halus hetkeksi eroon oli vaihdettava koko kardaaniakseli(vanha vaihdossa,tehdaskorjattu tilalle) ja muuttuiko tämäkään typerä rakenne mihinkään...Ei, koska autoa ostettiin silti...

Mutta mutta

Oli kaiken maailman automiesten mielestä vetarien rakenne sitten mikä tahansa, en ole vielä kuullut yhdenkään C-Maxin vetarin vuotavan tai rikkoontuneen? Vai onko?

Sulat

Joissakin C-Maxeissa olevat sulat ovat epäkuranttia tavaraa eli liian löysät. Pyyhintä aivan surkeata. Sulat saa vaihtaa takuuseen, näin kävi meillä eilen. Tämän uusi sarja on vähän jäykempää ja pitäis kestää vähän pitempään.

onks sulla ees korttia

onkos

Kortteja on

Ajokortti, pankkikortti, luottokortti, Plussakortti, s-etukortti, kela-kortti...lompakossa on monta muutakin korttia näiden lisäksi. Mitä korttia kaipailet?

kannattaa lukee alusta asti

ei tunnu fordi viisastuvan millään,ei tuota ymmärrä miksi ford jatkaa autojen valmistusta korjaamatta vikoja millään lailla, no asiakkaat karttaa jo nyt ja lisää myynnit tippuu,huono kello kauas kuuluu jo monta vuotta,
Oppiihan se foordikin. Nyt tuota C-maxia ei enää valmisteta
täältähän noita maxsin tarinoita löytyy.eipä ole kovin mairittelevia.
Ford C-Max 1,6 diesel 2005 vuosimallia alkaa olla seitsemän vuotta ikää ja normaali kilometrimäärä takana. Vikalista: Peruutusvalokytkin, muistaakseni 35,-€ vaihtotöineen. Siinäpä se sitten olikin. Kesärenkaat meni uusiksi viime kesänä ja akku edellisenä talvena, mutta nehän eivät ole auton vikoja vaan normaalia kulumista. Ajettavuus on loistava, diesel kuluttaa matka-ajossa siististi ajaen himpan yli neljä litraa/100km. Talvellakin jää alle viiden litran kun ajelee rajoitusten mukaan. Ainoa miinus on, ettei Fordia ole ollut järkevää vaihtaa, koska todennäköisesti se toinen (järkevän hintainen) auto olisi merkistä ja mallista riippumatta huonompi jo uutena, eikä taatusti olisi yhtä kestävä. On selvää, että koska autolla alkaa olla jo ikää, niin siinä alkaa ilmetä iän tuomia kulumisvikoja, mutta seitsemän vuoden kestotestillä autolle voi antaa kouluarvosanan 10+ Edellisellä Ford Focuksella ajoin viisi huoletonta vuotta ja seuraavakin autoni on tietenkin Ford, vaikka aina autoa vaihtaessani koeajan monta muutakin merkkiä, todetakseni ne jo koeajossa huonommiksi monessa suhteessa. Itäautot eivät esimerkiksi koskaan ole sopineet vartalolleni (190cm), vaan ovat tarkoitettuja naisille ja poikasille.
Juu en tiedä teistä mutta foortia en enää IKINÄ osta.
Vikaa pukkaa päälle foordikansalle...

hahhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

vaihtakaa jo nyt koslanne toiseen merkkiin.............
minä en muita merkkejä huoli kun foordi,
Kaimani hyvä...pysy sinä vaan foordissa..

hihhhiiiiiiiiiiiiii
Muiden automerkkien käyttäjät antaa erittäin pätevän kuvan itsestään.
 /   /  /  /  /  / C-Max vikalistaa

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta