Tarjous vs. hp

mtk

Paljonko "kannattaa" tarjota asunnon hintapyynnön alle ? -10%-15% ?
Onko kokemuksia tai "tietoa"?

8

2645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jopo

Eikai tuossa mitään kultaista rajaa ole. Tietysti jos jonkun kämpän todella haluaa, kannattaa tarjota vähemmän kuin on oikeasti valmis maksamaan.

Myyjältä voi tulla vastatarjous tai voit itse vielä antaa vähän korkeamman tarjouksen. Eli liian lähelle hintapyyntiä ei kannata aluksi tarjota.

• kuinka kova tarve on saada just tämä asunto, onko se "just se" jonka minä haluan, vai onko varaa/aikaa/halua odotella. Itse haen sijoitusasuntoa ja välillä olen tehnyt aivan uskomattoman limboja tarjouksia, jatkan ongintaa!

• sijoitus mielessa

etsin itsekin, tai en kutsu sijoitukseksi vain elakkeeksi. en kyllakaan asu suomessa ja tuntuu silta etta se on todellinen viidakko,olisi kiva jos saisi jotakin osviittaa

• Välittäjän alku

Ensimmäinen tarjous kannattaa todellakin tehdä vähän alakantiin, mikäli muita todella innokkaita ostajia ei ole. Jos hintaa pompottelee liian kauan, kohde saattaa mennä toiselle tarjoajalle. Jos hintana on esim. 91900€ tai yleensäkin vähän yli tasaluvun, niin monesti kauppa syntyy 90000€:lla. Aina tämä ei tietenkään päde, mutta harvoin ensimmäinen pyyntihinta maksetaan. Tosiaan mikäli muita ostajaehdokkaita ei ole, niin hintaa on mahdollista heitellä ostajan ja myyjän välillä kauankin aikaa ja aloittaa tarjoaminen alhaaltakin.

• SijoittajaM

Kannattaa aloittaa aina mahdollsimman alhaalta. Mitä kalliimpi kohde on, sitä vaikeampi se myydä ja ostajia on vähän. Myyjät kyllä tiedostavat tämän ja ottavat tosissaan kaikki tarjoukset.
      Olen ostanut muutamia suurempia kymmenien asuntojen kohteita alle puolella alkuperäisestä pyyntihinnasta.

Normaaleissa asunnoissa ei tämä päde, mutta aina kannattaa koittaa kepillä jäätä. Jos asunnon sijainti on hyvä ja hinta kohdillaan, niin tikimisvaraa ei luonollisesti ole paljon.

• Hyypiö

Sinä se varsinainen guru olet :)

• Onnellinen

Ei pystytty tinkimään, koska löydettiin loistava kohde, jolle oli toinenkin ostaja. Ilmoitettiin myyjälle kiinnostuksemme taloa kohtaan, jolloin hän ilmoitti hinnan, joka oli oikeasti murto-osa talon arvosta. Hän sanoi samalla, että toinenkin ostaja on, kumpi saa rahoituksen ensin kuntoon, niin saa talon omakseen.

Olimme nopeampia ja omitamme nyt ihanan talon loistavalla paikalla!

• tuula

ja myyjäähän kannattaa aina uskoa : ) Totuus on se että kylmäpäisyydellä näitä hommia pitää tehdä. Itse aion tarjota tällä viikolla kiinteistöstä 25% alle pyynnin. Edellisestä tarjosin 12% alle ja kaupat tuli.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2128
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1776
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      794
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      718
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      40
      514
    Aihe