Missä hyvä akupunktio?

tiikuri

Missä olisi hyvä ja luotettava akupunktion tekijä?
Minulla on nilkka-,polvi-,ranne- ja jalkapohjasärkyä. Lääkäritkään eivät tiedä säryn syytä. Joten ajattelin kokeilla akupunktiota.
Asun Helsingin keskustassa, joten olisi kiva jos tietäisitte hyvän paikas kys. alueelta kun en omista autoa.
Kiitos jo etukäteen tiedoista!

39

28807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukka

      Prometheus-institute Topeliuksenkadulla. Suosittelen!

    • tih

      Helsingin alueella myös kiinalaisen lääketieteen asiantuntijoita,jotka ovat erittäin päteviä,kuten mm. Elina Hytönen, Eili Gray ja Dennis Vinokur..

      • akupunktio

        Mistä tietää, kannattaako valita kiinalaisen vai länsimaalaisen akupunktion osaaja? FinnAcu sanoo, että ei-lääkäri-terapeutit kertovan aina potilaalle, jos eivät ole lääkäreitä. Tiedätkö, ovatko nuo em. terapeutit lääkäreitä? Hakeudun hoitoon pitkittyneen niveltulehduksen takia. Polvi on täynnä nestettä ja se pitäisi saada pois. Punktio on toimi: neste ei tule neulaa pitkin ulos.


      • heikki kärkkäinen
        akupunktio kirjoitti:

        Mistä tietää, kannattaako valita kiinalaisen vai länsimaalaisen akupunktion osaaja? FinnAcu sanoo, että ei-lääkäri-terapeutit kertovan aina potilaalle, jos eivät ole lääkäreitä. Tiedätkö, ovatko nuo em. terapeutit lääkäreitä? Hakeudun hoitoon pitkittyneen niveltulehduksen takia. Polvi on täynnä nestettä ja se pitäisi saada pois. Punktio on toimi: neste ei tule neulaa pitkin ulos.

        kävin akupunktiossa elämäni eka kertaa mehiläinen ympyrätalo siellä 20v hoitokokemus.olen tyytyväinen 1-3 kertaan suositteli käykääpä siellä


    • akuri

      Hei
      Tässä osoite, josta voit katsoa ja kysyä lisätietoja.
      http://www.kiinalainen.com/

      Vastaanotto on Runeberginkatulla, ja hinta on 35 euro / 1,5 tuntia.

    • .._..

      Akupunktioklinikka (siis sen niminen) Espoon Tapiolassa.

      • Eläkeläinen Espoosta

        Ainakin minun selkä-ja lonkkavaivani saivat asiantuntevaa ja monipuolista hoitoa Eija Fors-Virtasen käsittelyssä, Tapiolan Kiropraktikka-, Akupunktio-, Fysioterapia-klinikalla. Kiitos hoidoista!


    • emilia

      Vielä kerran kehun omaani :)
      Mutta tietysti kannattaa varmaan soitella eri paikkoja läpi ja ihan reilusti tentata tekijöitä. Luulisi jyvien erottuvan akanoista!

      www.akupunktioklinikka.fi

      emilia

    • seuraavaa sivua
    • piikkityttö

      Tero Inkeriä Iso-Robertinkadulla, www.akupunktioklinikka.fi

      • Reino N.

        Kiva, mäkin katsoin noita sivuja ja etenkin http://tcm.fi/ ja pätevältä näyttää. Nyt vaan kun vielä sais varattua ajan. Puhelin ei ole vastannut, varmaan sitten s.postitse? Selkä on aika pahana.


    • "Sain avun"

      Hei, Ystävä! "Mistä löytyisi hyvä...Minulla nilkka, polvi..."
      Ehdotan sinua heti ottamaan yhteyttä Helsingin Terveystalossa työskentelevään Eija Fors-Virtanen. Pätevä,monialainen korkea ammatillinen yliopistokoulutus. Yliopistokoulus 5v kiropraktikko, yliopistok. 3v akupunkturisti, fysioterpeutti, yliopistokoulutettu ravintoasiantuntija.Voiko parempaa yhdistelmää löytää? Itse olen saanut avun häneltä selkä-, lonkka-, sääri-ym. vaivoihini. Hänellä on myös oma klinikka Tapiolassa. Ystäväll. etsi netistä: KUNTOUTUS REHAB OPTIMA Eija Fors-Virtanen. Sieltä löydät hänen yhteystietonsa tai soita Kampissa olevaan terveystaloon. tai suoraan hänelle 0442737542. Onnea!

      • kunnossa_taas

      • kiinnostunutt

        Missä saa 3 vuoden yliopistokoulutuksen akupunktioon?


      • Heidi S
        kiinnostunutt kirjoitti:

        Missä saa 3 vuoden yliopistokoulutuksen akupunktioon?

        Hei! Missä saa 3 vuoden AKUPUNKTION yliopistokoulutuksen? Ainakin Lontoossa.


      • H S
        Heidi S kirjoitti:

        Hei! Missä saa 3 vuoden AKUPUNKTION yliopistokoulutuksen? Ainakin Lontoossa.

        Hei, vielä lisään edelliseen vastaukseeni: 3v Akupunktion kandidaatintutkinto, 5v maisteriopinnot yliopistossa Lontoossa. Onnea matkaan!


      • apila2
        H S kirjoitti:

        Hei, vielä lisään edelliseen vastaukseeni: 3v Akupunktion kandidaatintutkinto, 5v maisteriopinnot yliopistossa Lontoossa. Onnea matkaan!

        Orimattilassa Akupunktiota, Perinteisen Kiinalaisen Lääketieteen mukaan. Rantatie 12 a 1, fysioterapeutin tiloissa. Ajanvaraus 0400/738950


      • hahahahaaaaahhhh

        haisee.


      • PKL asiantuntija
        kiinnostunutt kirjoitti:

        Missä saa 3 vuoden yliopistokoulutuksen akupunktioon?

        3,5 vuoden - WHO:n hyväksymän koulutusohjelman mukaisen saa esim, kts. BAIHUI RY (www.baihui.fi)- sieltä löytyy myös Perinteisen Kiinalaisen Lääketieteen (PKL) asiantuntijat rekisteristä. Ko. koulutus vastaa kiinalaisten lääkäreiden kuuden vuoden akupunktio-koulutusta.
        PS. Moni ei varmaan tiedä, että PKL on Suomessakin hyväksytty virallinen lääketiede.


      • PKL asiantuntija
        hahahahaaaaahhhh kirjoitti:

        haisee.

        Re: hahahahaaaaahhhh

        Eipäs haissutkaan mutta voisi vaikka haistakin, olisi kyllä aihetta siihen - haahhahahhahahaaah :)

        Ylpeä olen kyllä hyvällä tavalla kaikesta mitä olen opiskellut - se ei liene paha asia vaan hyvä, monet opiskelut takana antavat asiakkaille avun. Ja itselle elannon.

        KYSYMYS:
        - miksi muuten ei saisi olla ylpeä pitkistä opiskeluistaan (joista tuo PKL asiantuntijuus ei todellakaan ole ainut, takana yht. lähes 10 v toisiaan tukevia asioita = hoitoja) ja sitä kautta tulleista tietotaidoistaan? Ja mahd. vielä kehaista itseään?

        Liekö vastaus? :
        - suomalainen ihminen vaiko yksilötasolla oli sitten minkä maalainen tahansa ei syystä tai toisesta sulata jonkun ihmisen itsensä kehumista / nöyrää itseylpeyttä, joka usein onkin vain asian toteaminen kuten aiempi kirjoituskin oli. Mielenkiitoista tuo(kin). Ihmisen mieli on mitä on. Sekä luetun tekstin ymmärtäminen on lukijan korvien välissä myöskin.

        Lisävastasin vain aiemmin mainittuun kysymykseen MUTTA jätin mainostamatta itseäni kertomatta muita tittelin tynkiä tai kaupunkia tai suoraan kirjoittamalla liikkeeni nimen. Ei tarvitse - asiakkaita riittää.

        PS. Tuo asiantuntija sana tulee automaattisesti ns tittelin tynkään kun on opinnot hyväksytysti suorittanut - se ei ole itse itsenä kutsumista muuten vaan asiantuntijaksi.


      • acupunture
        kiinnostunutt kirjoitti:

        Missä saa 3 vuoden yliopistokoulutuksen akupunktioon?

        Kiinan Pekingissä.


    • rm

      Moi, Hakaniemessa on todella hyvä akupunktiolääkäri olen käynyt hänen vastannottolla jo yli vuoden migreenin ja selkävamman takia ja voin vakuutta että hän osa ! Siis hän on oikea Kiinalaisen lääketieteen lääkäri eikä mikä 2 kk kurssin suorittanut amatööri.Hänen nimensä on Xuefei Wu ja puh 0440823511 sieltä apua löyty!

      • AnniinaAurinkoinen

        auttoivat minua moneen vaivaan ja olo uudistui aivan upeasti!

        www.akusandaalit.fi


      • AN791
        AnniinaAurinkoinen kirjoitti:

        auttoivat minua moneen vaivaan ja olo uudistui aivan upeasti!

        www.akusandaalit.fi

        Minäkin tilasin vanhemmalleni nuo sandaalit. Oikea koko oli L, koska M ei sopinutkaan hänelle.


    • suosittelen

      Olen kaynyt edella mainitun Xuefei Wu vastaanotolla nyt 3 eri kertaa ja heti 2 tapaamisen (hoidon) jalkeen tulokset olivat hammastyttavat - en pystynyt kavelemaan aiemmin tuskan takia (selkajuttu) vaan tulos oli 80% eteenpain. Suosittelen !

    • Jouna68

      Hei, minulla myös vastaanvanlaisia kokemuksia selkähoidosta. Kävin vastaanotolla Robertinkadulla, Helsingissä. Tuskin ilman akupunktiota pystyisin siihen mihin nyt pystyn. Olen koettanut varata aikaa verenpaineen alentamiseen samasta paikasta mutta siellä ei tunnuta vastaavan ikinä puhelimeen....

    • Neulakammoinen

      Olen käynyt Terveyspuistossa Keravalla, todella osaavan suomalaisen naislääkärin akuhoidossa. En yhtään pidä neulatyynynä olemisesta, mutta olen saanut ihan valtavasti apua fibrokipuihini.

    • Helpo saanut potilas

      Mechelininkadulla on Long Life -niminen pulju, josta löytyy todella mukavaa ja osaavaa väkeä. Sieltä saa apua! Suosittelen. Taisi kotsivut olla osoitteessa www.terveysklinikkalonglife.fi

    • kaarlo harri

      Järvenpää aava lääkärikeskus lääkärinä Kari Vallius ainakin vaimolle auttanut jo 2 vuotta

      • EeroO

        Vallius hoiti ihmeen hienosti vaimoni poskiontelotulehdusta akupunktion avulla. Suoritti "punkteereuksen" akupisteitä käsitellen ja hoiti päänsäryn kuntoon. Tietysti vielä antibioottikuuri päälle tulehduksen hoitoon.
        Samalla hän myös nappasi minuakin parin särkykohdan hoitamiseksi.
        Suosittelen.


    • Koko'naisvaltainen

      Meidän 25 vuotias poikamme poti jo vuoden vaikeaa issiasta niin, että hän ei lopulta pystynyt enää edes autoa ajamaan. Hän oli ollut jo pitkällä sairaslomalla, jonka sairausvakuutus olisi lopettanut, jollei hän mene lääkärien ehdottamaan leikkaukseen. Saimme hänet houkuteltua tuttavamme Raimo Lindroosin akupunktiohoitoon Prometeus instituuttiin. Kerta piikeillä iskias tuntui vain pahenevan. Raimo sanoi vain, että niinhän sen pitääkin. Viiden piikityksen jälkeen iskias oli tipotiessään!

      Itämailla on parannettu aikojen kuluessa akupunktiolla varmaan enemmän kuin länsimainen lääketiede omilla menetelmillään. Siellä on tiedetty ihmisen näkymättömästä puolesta, jota materialistinen lääketieteemme ei tunne.

      Netistä kuitenkin saa vaikka kuinka paljon tietoa tästä ihmisen näkymättömästäkin olemuspuolesta. Itselleni viimeisin hyvä mielenkiintoinen sivu tältä osin löytyi: www.kauno-mannonen.fi

      • Luomua

        Kauno-mannonen.fi sivuilta saa valtavasti muutakin hyvää tietoa, kuin kokemuksia akupunktiosta, jota ei mistään muualta ole saatavissa. Kannattaa käydä katsomassa!


    • suuvih

      Keskustassa mm.akupunktioklinikka tero inkeri joka on minulta ja monelta joogakoululaiseltamme vienyt monen moista vaivaa :-) Aurinkoa!

    • Aviomies

      Vaimo käy Terveysklinikka Lihashuoltamossa.Kipujaan ja niitä naisten vuosivaivoja hoitanut siellä pois iteltään.Hyvä kun on käynyt, niin nyt jaksaa tuota taas katsoakin eikä kuulla vaan valittamista kun sattuu minne milloinkin, oli sillä selkä ja niska kyllä pahana ja stressiä paljon,ei se vaan suostunut sairaslomalle.Sisukas kun on mutta pahalla päällä oli koko ajan. Nyt vaimo on taas iloinen normaalisti höpöttävä vaimo ja puhuu muustakin kuin kivusta siellä ja kivustä täällä. On se varmaan hyvä paikka kun on noin muuttunut. Ittein vuoro ensi viikolla,pakko kai se on mennä kun vaimo varasi ajan,ilmoitti vaan koska se on.Menen menen,sanoin.Ja menenhän mä ihan mielelläni,on tuo issias niin riesana.

    • Mauri P

      Akusandaaleilla saa kokonaisvaltaisen akupunktiohoidon
      tarvittaessa vaikka joka pv.

      Itseasiassa niitä tulisikin käyttää joka aamu 20 min.

      Yksi parhaita päätöksiäni olikin hankkia nämä ihmekapistukset, eli akusandaalit ja opetella niiden käyttö alkukipuiloista piittaamatta.

      Kyllä on elämänlaatu parantaunut 100% ja monesta vaivasta olen niiden avulla eroon päässyt. Suosittelen kokeilemaan :) akusandaalit.fi -nettikaupasta löytyy!

    • Isomäki

      Suositellaan Hyvinkään Akupunktiokeskus, olen käynyt Keravahoitopisteessä, autanut.
      www.hyak.fi

    • Mingrong

      Katsokaa: www.akupunktiohuone.fi

    • Tiang

      Mingrong akupunktiohuone

    • Lonkkani_dong

      Ikivanha ketju mutta tunteeko kukaan tätä hoitolaa, ollut aikanaan linjoilla, nyt Kampissa
      http://www.dongshi.fi/?lang=fi
      Itselläni kokemusta sieltä vain yhden kerran mutta esim. tutkimustapa poikkeaa muista (kävin aikanaaan tyytyväisenä Raimo Lindroosilla joka on nyt vuorotteluvapaalla)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe