Kysy mitä vain urologian mielenkiintoiselta saralta, minä vastaan kaikkeen! Olen suorittanut urologian kuudennennennennenkymmenennennen vuosikurssin arvosanalla approbatur prostatas. Käänny siis luottamuksella puoleeni!
Jalkojen välissähän voi olla melkein mitä vaan. Kiusallisin kuitenkin lienee vertikaalisuunnassa äkkiarvaamatta ja kiihtyvällä vauhdilla lähestyvä polkupyöräntanko.
-Seuraava potilas!
Kysyisin Teiltä, tehdään TURT vai TUUS silloin kun on prostatahyperplasiaa. Ja milloin se muuttuu karsinoomaksi ja miten. Mikä on ennuste ja mihin tulevat ensimmäiset mahdolliset metastaasit. Onko adenokarsinooma levyepiteelikarsinoomaa vaarallisempi ja yleisempi.
Kysyisin lisäksi, onko ureter naisilla pienempi kuin miehillä ja miksi. Miksi naisilla carcinoma vesicae urinariae on harvinaisempi kuin miehillä.
Prostatahyperjne -diagnosointi edellyttää TUUS- ja MEES -kontrolliarvojen stabilointia ja kiehauttamista väljässä vedessä ennen lääkityksen aloittamista. Ei se karsinoomaksi milloinkaan muutu, se on mikä se on. Ennuste on todella surkea. Karsinoomamuutokset alkavat huomenna puoliltapäivin. Adeno- ja levyepiteelik. ovat molemmat erittäin vitukkaita hoidettavia. Ureter puuttuu joiltakin kokonaan, joiltakin osittain. C.v. urinarinirinari on harvinaisempi miehillä tai joskus naisilla.
-Seuraava potilas!
Tervehdys! Olen vähän yli 50-kymppinen mies ja minulla on aina ollut pientä aivaa eturauhasessa. Nyt kuitenkin se ärtynyt niin, että koskee ristiselkään ja peräaukon suun sisälle ja nivusiin. Pahimpia ovat virtsamisveikeudet ja ohut katkeiieva virtsasuhihku.Päivystyksessä jäännösvirtsa oli 45 mm, ja yleensä saan rakon suht tyhjennettyä, kun usein käyn luikauttamassa sen heikon suihkun pönttöön. Urologilla käynnin jälkeen määrättiin Xatral CL debot 10mg 1 aamuisin. Olen kaksi viikkoa käyttänyt sitä, mutta ei sanottavammin vielä auta virtsasuihkuun helpottavasti. Tosin muutama ernäinen päivä parempi, helpottaa suohkua ja helpompi olla, mutta taas sitten palaa siihen katkopissimiseen ja pieniin luikauksiinja usesiin käynteihin vessassa. Yölläkin 3-4 krt Joskun painon tunnetta virtsarakon kohdalla, kun oikein ärtyy, mutta menee sitten ohi. Mikä neuvoksi, hermot alkaa mennä!?
Onko muita virtsaamista helpottavia lääkkeitä, jos ko. Xatral ei auta? Särkyjä ei enää sanottavammin ole, peintä jomtusta, mutta vaivaa todella tuo virtsamisjuttu. Minkälaisia jatkotutkimuksia on olemassa? Särkyyn olen ottanut Voltare 50 mg entero 3 x päivässä.
vastaappa tähän:
voisiko herra - tai rouva - Ostata vastata, että mikä se on mulla tuolla jalkojen välissä?mitä haluaisit siellä olevan?
Jalkojen välissähän voi olla melkein mitä vaan. Kiusallisin kuitenkin lienee vertikaalisuunnassa äkkiarvaamatta ja kiihtyvällä vauhdilla lähestyvä polkupyöräntanko.-Seuraava potilas!
Arvoisa P.R.Ostata
Kysyisin Teiltä, tehdään TURT vai TUUS silloin kun on prostatahyperplasiaa. Ja milloin se muuttuu karsinoomaksi ja miten. Mikä on ennuste ja mihin tulevat ensimmäiset mahdolliset metastaasit. Onko adenokarsinooma levyepiteelikarsinoomaa vaarallisempi ja yleisempi.Kysyisin lisäksi, onko ureter naisilla pienempi kuin miehillä ja miksi. Miksi naisilla carcinoma vesicae urinariae on harvinaisempi kuin miehillä.
Kiitos
yleisiä vaivoja...
Prostatahyperjne -diagnosointi edellyttää TUUS- ja MEES -kontrolliarvojen stabilointia ja kiehauttamista väljässä vedessä ennen lääkityksen aloittamista. Ei se karsinoomaksi milloinkaan muutu, se on mikä se on. Ennuste on todella surkea. Karsinoomamuutokset alkavat huomenna puoliltapäivin. Adeno- ja levyepiteelik. ovat molemmat erittäin vitukkaita hoidettavia. Ureter puuttuu joiltakin kokonaan, joiltakin osittain. C.v. urinarinirinari on harvinaisempi miehillä tai joskus naisilla.-Seuraava potilas!
Kysymys
Minulla välillä anuksesta pullistelee haiseva kasvain nimeltä superwanker. Mitä mun pitäis tehdä että pääsisin eroon siitä limaisesta niljakkeesta?KIITOS
Kylläpä sain makiat naurut!!!!Näin hauskaa on viimeeksi ollut silloin kun anopit tissit jäi mankelin väliin :))hyvä urologi!!
todella mageeta! lisää tätä tänne heti!Onko muita virtsaamista helpottavia lääkkeitä, jos ko. Xatral ei auta? Särkyjä ei enää sanottavammin ole, peintä jomtusta, mutta vaivaa todella tuo virtsamisjuttu. Minkälaisia jatkotutkimuksia on olemassa? Särkyyn olen ottanut Voltare 50 mg entero 3 x päivässä.