Kokemuksia poliisikoulun pääsykokeista...

ensikertalainen

Onko kenelläkään kokemuksia poliisikoulun pääsykokeista? Olisi mahtavaa kuulla kokemuksia sinne hakeneilta. Kaikenlainen tieto on erittäin tervetullutta ensikertalaiselle. :)

8

13177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poliisin naapuri

      Oikeaa omakohtaista tietoa ei ole. Lähinnä vaan vitsejä pukkaa päähän, mutta niitä varten on toiset palstat. Kerroinpahan sulle nyt kuitenkin edes tämän, muut saa jatkaa :-)

    • 123

      Ainakin mitä mä oon kuullut,äidinkielenosion kans kannattaa olla tarkkana,sillä esim. yhdellä tutulla tyssäsi sisäänpääsy siihen. Omakohtaista kokemusta ei ole,mutta oon joskus itsekin miettinyt poliisikouluun hakemista. Pakollisen parin vuoden jälkeen voi halutessaan jatkaa vielä kouluttautumista vaikka yliopistossa.

    • Sisällä oleva

      Olen samaa mieltä siitä, että äidinkielen koe kannattaa ottaa tosissaan. Siitä tuntuu olevan monella väärä käsitys tyyliin "täytyy olla tosi typerä jos jää poliisikouluun pääsy äidinkielen aineesta kiinni". Jollain voi mennä koe sinänsä ihan hyvin ja hän saa neljä pinnaa viidestä. Sisäänpääsy voi kuitenkin riippua juuri siitä puuttuvasta pisteestä. Ei hylsyä eli nollaa moni saa, mutta ei moni saa vitostakaan. Itse sain nelosen. Kolmonen on kai tavallisin numero.

      Koulussa on joskus ollut äidinkielen tunnilla puhetta tuosta kokeesta. On kuulemma aika monia sellaisia hakijoita, jotka eivät tajua mikä äidinkielen kokeessa on olennaista. He suoltavat monta sivua tekstiä mutta eivät ollenkaan mieti tekstin rakennetta yms. eivätkä vaivaudu tarkistamaan mitä tuli kirjoitettua. Lopputuloksena on sekavia ajatuksia, keskenjääviä lauseita ja lapsellisia kirjoitusvirheitä. Ammatin kannalta tietty huolellisuus on kirjoittamisessa tärkeää, se että sanoo mitä tarkoittaa eikä jotain sinnepäin.

    • Netta

      Heips! Itse hain tuossa keväällä ja pääsinkin poliisikouluun.
      Muutama huomio: Äidinkielen osio tosiaan on tärkeä, ja siihen kannattaa valmistautua hyvin. Aineistopohjaisessa aineessa ei saa pitää lähdemateriaaliksi annettua kirjaa esillä kokeessa, mutta silti aineessa täytyy näkyä sopivassa suhteessa lähdemateriaalin käyttö ja oma ajattelu.
      Koetta varten kannattaa lukea huolella lähdemateriaalit. Poliisilakia ei tarvitse osata pykälä pykälältä ulkoa, vaan riittää että muistaa sieltä ne ensimmäiset pykälät, joissa poliisin työ oikeastaan määritellään.
      Kuntokokeessa itselleni eniten vaikeuksia tuotti nukenkanto ja punttisali-osuus. Eli puntilla (naisilla ylätalja 70 % omasta painosta, väh. 5 suoritusta, ja penkkipunnerrus) kannattaa käydä, jos ei oo paljoo harrastanut moista aiemmin.
      Juoksu suoritetaan poliisikoulun alueella, kiertämällä merkitty reitti muutamaan kertaan niin, että matkaksi tulee 1500m. Maasto on asfalttia ja hiekkaa, ylä- ja alamäkeä.
      Psykologisissa testeissä ei ole paljoa aikaa miettiä vastauksia, joten kannattaa vastata vaan "näppituntumalla", mahd. rehellisesti.
      Kykyosiossa on mm. yleistietokysymyksiä ja päässälaskutehtäviä, joten niitä kannattaa vähän verestellä.
      Ei muuta ku tsemppiä kokeisiin!!! :)

      • officer dick

        Hei

        ja onnittelut sisäänpääsystäsi! Itse olen tässä haaveilemassa aivan samaa. Ehdin tässä kouluttautua tradenomiksi, mutta ei vaan millään tuo kaupallisuus jaksa kiinnostaa, ja niinpä on suuntana nyt lapsuuden haaveammattini..

        Kysymys: onko sinulla mitään aavistusta millaisilla suorituksilla miehet pääsevät kuntokokeessa keskiarvotuloksiin? Itse pääsen kyllä minimivaatimuksista läpi, mutta sehän ei välttämättä riitä, vaikka kuntotestin suhteellinen osuus ei olekaan niin suuri.

        Ja suoritetaanko kaikki testit todellakin peräjälkeen? Vaikuttaako tämä kovasti kestävyyteen?

        Kiitos etukäteen jos viitsit vastata parilla rivillä!


    • poliiisi myöskin

      kaksi kertaa miettiä mitä haluaa, koska poliisin työ on todella rankkaa sekä henkisesti että fyysisesti ja palkka rikollisen pieni.

    • jos kiinnostaa
    • Anneli

      Noista näkötesteistä...
      näähän on vaatimukset näön suhteen: Hakijan näkökyvyn tulee olla kummallakin silmällä erikseen vähintään 0.2 ilman silmälaseja ja piilolinssejä sekä silmälaseilla tai piilolinsseillä korjattuna kummallakin silmällä erikseen vähintään 1.0.

      Eikö tuo 0.2 oo tosi hyvä, eli miten sitte silmälasilliset ees voi päästä läpi nuita näkötestejä? Onko teistä jollain ollu hakuvaiheessa silmälasit ja paljonko niissä oli vahvuutta ja mitä se näkö niillä lukemilla on sitte ilman laseja? Mulla on lasit, mutta piilokarsastuksen vuoksi pääasiassa. näkö on tietääksenin lähes normaali ellei oo jotain -0,25 linsseissä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      254
      2516
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1645
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1454
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1305
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1232
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1162
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      84
      1039
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      998
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      942
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      103
      896
    Aihe